Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllä se kaksoismassavaihtipyörä voi aiheuttaa tärinää/jytkytystä. Luulen et ajoittainen tärinä tuossa mun dieselissä johtuu myös kaksoismassasta.

jamper
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 22:20

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jamper »

jmi kirjoitti:
03 Syys 2023, 20:08
Pitäisi etuoven lukon moottori vaihtaa? Onko neuvoja kuinka muovikuori aukeaa?
Nimimerkki A Bart mielestäni teki joskus vaihto-ohjeet moottorin vaihdolle lukkopaketin sisään. Ohje kylläkin Kappaan mutta siinä samat lukkopaketit. Kysäse siltä suoraan.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Joo pistin jo pm:ää.
Lukon irroitus autosta oli ihan suht helppoa, mutta lukon avaus ei niinkään.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kuinka kellonajan saa oikeaksi? Jokaisen valinnan kautta aika heittää tunnilla tai kahdella ja manuaalisesti kelloa ei taida saada mitenkään asetettua?

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Onko navigointi? Se kuulemma sekottaa sekottaa kellon. Mulla navi poistettu ja kellon saa säädettyä nyt manuaalisesti.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Navi löytyy, mutta en ole siihen vielä tutustunut. Kuinka sen saa pois päältä?

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja AAW »

jmi kirjoitti:
06 Syys 2023, 08:20
Navi löytyy, mutta en ole siihen vielä tutustunut. Kuinka sen saa pois päältä?
Irroittamalla piuhan kontissa.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

AAW kirjoitti:
06 Syys 2023, 10:04
jmi kirjoitti:
06 Syys 2023, 08:20
Navi löytyy, mutta en ole siihen vielä tutustunut. Kuinka sen saa pois päältä?
Irroittamalla piuhan kontissa.
No hyvä, täytyy yrittää löytää piuha. Ajattelin että pitää irroittaa ics:n takaa.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

jmi kirjoitti:
03 Syys 2023, 20:08
Pitäisi etuoven lukon moottori vaihtaa? Onko neuvoja kuinka muovikuori aukeaa?
Olikos se 5mm poranterällä

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Välillä lämmityslaite ei lähde päälle ja lukee vain "off", onko joku liitos löysä tms.,kokemuksia?
Ics ei soita cd-levyjä, onko yleistä syytä tälle?
Pitäisikö pitkien xenonien kanssa syttyä myös halogeenit? Xenonien vieressä olevat lamput ei syty missään asennossa.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Jos vilautat pitkiä niin halogeenin pitäisi syttyä. Eli viiksestä vetämällä halogeeni, työntämällä xenon. Korjatkaa jos muistan väärin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Satakuusnelonen kirjoitti:
14 Syys 2023, 21:51
Jos vilautat pitkiä niin halogeenin pitäisi syttyä. Eli viiksestä vetämällä halogeeni, työntämällä xenon. Korjatkaa jos muistan väärin.
Juurikin näin ne toimivat, erikoinen systeemi että vilautuspitkille on laitettu omat valot.

Ja kiva kun joku vastailee, aika hiljaista taitaa 166:sen osalta olla jo täälläkin.

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

jmi kirjoitti:
15 Syys 2023, 08:12
Juurikin näin ne toimivat, erikoinen systeemi että vilautuspitkille on laitettu omat valot.
Ilman xenoneita esim mun autossa nuo on ne ainoat pitkät. Joten ei noita xenon -valollisiin ole poiskaan otettu, tosin miksi ei sitten pala ihan apuvaloina pitkinä niin en tie.. joku valotehon raja ylittyny vai mikä?

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Macela kirjoitti:
15 Syys 2023, 08:41
jmi kirjoitti:
15 Syys 2023, 08:12
Juurikin näin ne toimivat, erikoinen systeemi että vilautuspitkille on laitettu omat valot.
Ilman xenoneita esim mun autossa nuo on ne ainoat pitkät. Joten ei noita xenon -valollisiin ole poiskaan otettu, tosin miksi ei sitten pala ihan apuvaloina pitkinä niin en tie.. joku valotehon raja ylittyny vai mikä?
Ajattelin aluksi että ovat samanlaiset kuin Giulietassa että halogeenit ovat vielä apuna.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:
15 Syys 2023, 09:12
Macela kirjoitti:
15 Syys 2023, 08:41
jmi kirjoitti:
15 Syys 2023, 08:12
Juurikin näin ne toimivat, erikoinen systeemi että vilautuspitkille on laitettu omat valot.
Ilman xenoneita esim mun autossa nuo on ne ainoat pitkät. Joten ei noita xenon -valollisiin ole poiskaan otettu, tosin miksi ei sitten pala ihan apuvaloina pitkinä niin en tie.. joku valotehon raja ylittyny vai mikä?
Ajattelin aluksi että ovat samanlaiset kuin Giulietassa että halogeenit ovat vielä apuna.
Sama homma Quattroportessa että Bi-xenonien kautta hoidettu pitkät ja "vilautus" tuon ylimääräisen halogenin kautta. Halogenin syttyminen nopeampi kuin Xenonin jos sattuu parkeilla tai DRL:llä ajamaan? Olisko siinä syy? Vähän hassu kyllä ettei ole lisäpitkiksi valjastettu noita kun ovat jo kerran olemassa.. Siihen voi olla joku eu-säädös esteenä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

alfa 156 v6 kirjoitti:
15 Syys 2023, 13:54
Halogenin syttyminen nopeampi kuin Xenonin jos sattuu parkeilla tai DRL:llä ajamaan? Olisko siinä syy?
Lisäksi xenonia kuluttaa pääsääntöisesti sytytys ja vilkuttelulla niitä helposti paukkuisi kovempaa tahtia. Halogeeneja on halvempi uusia, minkä osalta on onneksi päädytty tuohon monessa autossa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:
13 Syys 2023, 21:08
Välillä lämmityslaite ei lähde päälle ja lukee vain "off", onko joku liitos löysä tms.,kokemuksia?
Oliko tästä kokemuksia kenelläkään?

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Isola »

alfa 156 v6 kirjoitti:
15 Syys 2023, 13:54
Sama homma Quattroportessa että Bi-xenonien kautta hoidettu pitkät ja "vilautus" tuon ylimääräisen halogenin kautta. Halogenin syttyminen nopeampi kuin Xenonin jos sattuu parkeilla tai DRL:llä ajamaan? Olisko siinä syy? Vähän hassu kyllä ettei ole lisäpitkiksi valjastettu noita kun ovat jo kerran olemassa.. Siihen voi olla joku eu-säädös esteenä.
Mikään säädös ei estä kunhan kokonaisvalovirta ei ylity. Thesiksessähän on pitkinä sekä sama xenon-projektori kuin lähivaloilla että halogeeni lisänä. Väläytys tehdään pelkillä halogeeneilla juuri syttymisviiveen takia. Olisi hölmöä jos väläytys tulisi vasta pari sekuntia viiksen vetäisyn jälkeen. Useimmissa Euroopan maissa on ajeltu pimeänä ennen kuin huomiovalot ("DRL") keksittiin uudestaan, joten syttymisviive on oleellinen.

Se on sitten eri asia käytetäänkö xenoneita myös pitkinä. Jos lähivaloxenonia halutaan käyttää myös kaukovalona, pitää umpioon saada jotakin mekaanista liikettä. Thesiksessä homma hoidetaan mekaanisella kaihtimella, joka leikkaa kokonaisvalokuviosta liiat pois jotta saavutetaan lähivalon kuvio. Saman voisi tehdä myös liikuttamalla linssiä, heijastinta tai valonlähdettä, ja varmasti tällaisiakin toteutuksia on.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

166:ssa on samoin kait kuin Thesiksessä, pitkä valokuvio tulee kun solenoidi työntää metallilätkän nurin ja lähivaloilla jousi vetää lätkän pystyyn, jolloin tulee lähivalokuvio.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tarvitseeko akku irroittaa jos vaihtaa Xenon-polttimon vai riittääkö vaan että virrat ovat pois?

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ainakin mulla on ollut akunkenkä kiinni.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ei sinne umpiolle mitään kun ovat sammuksissa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ok, kiitos varmistuksesta, täytyy ekaa kertaa vaihtaa xenon-polttimot :-D
Toinen valoista on hieman punertavan sävyinen jo, näytti 166:ssa olevan melko hyvin tilaakin.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Vaihdoin etuoven lukkomoottorin ja ovipahvi jäi yläosastaan hieman irvistämään. Pitäisikö siellä yläosassa olla joku "lista" tms. johon ovipahvi pitäisi kiinnittyä? Eperin mukaan siinä olisi joku lista, joka mielestäni omastani puuttuu.... Toinen etuovi on tiiviisti kiinni.

Jos jollain muuten etuoven lukkomoottorit temppuilee niin T.Muukkoselta niitä saa.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Satakuusnelonen kirjoitti:
21 Elo 2023, 22:30
jmi kirjoitti:
21 Elo 2023, 09:33
Saako muovihelmoja irti ehjänä ja kuinka irtoavat? Voisi tarkistaa vielä niidenkin alta.
Yksi ruuvi helman takaosassa, loput kiinnikkeet liukuu auki kun kopauttaa johonkin suuntaan. (muistaakseni eteenpäin) Luultavasti muutama kiinnikkeistä hajoaa, kannattaa hankkia varalle. 60613413 oikea puoli, 60621555 vasen puoli.
Mulla oli kyllä pohjan alla viisi ruuvia ja edessä vielä yksi joka kiinnittyi sisälokariin.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:
13 Syys 2023, 21:08
Välillä lämmityslaite ei lähde päälle ja lukee vain "off", onko joku liitos löysä tms.,kokemuksia?
Ics ei soita cd-levyjä, onko yleistä syytä tälle?
Pitäisikö pitkien xenonien kanssa syttyä myös halogeenit? Xenonien vieressä olevat lamput ei syty missään asennossa.
Nyt selvisi, miksi lämmityslaite ei aina ole lähtenyt päälle, avain liikahti virtalukossa hieman niin laite käynnistyi, onko vikaa virtalukossa vai pohjassa?
Virtalukko on hieman löysä kyllä eli pääsee hieman kääntyilemään.

Cd:t alkoivat soida kun luin cd-boksista että label-puoli tulee alaspäin :shock:

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Raskaasti lähti 166:n omistus käyntiin. Ostaessa autossa tyhjäkäynti oli hieman täristävä, mutta muuten auto toimi suhteellisen hyvin.
Pielessä olevaa jakoa epäiltiin, mutta nyt selvisi että 3.sylinterissä puristuspaine oli vain 7, muissa n.15. Samassa sylinterissä oli ostovaiheessa vikakoodia sytytyskatkoksesta ja vaihdoin sinne tulpan ja puolan. Vikakoodi ei ole uusiutunut.

Taisi olla viimeinen kerta kun ostan auton yksityiseltä, maksumieheksi pääsee aika mukavasti tässä vaiheessa.

Arvauksia, onko kansipahvi vaan vanhuuttaan mennyt vai mikä vikana? Jäähdytinnestettä ei ole kadonnut enää ilmauksen jälkeen ja ei ole öljyistä.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pikkaisen öljyä männän päälle ja uusi yritys.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Männän päältä oli öljyinen eli oli varmaan testattu. Lähtee koneistamolle, epäilys viasta venttiilissä tai nostimessa. Ihan samoilta kyllä venttiilit näytti näin amatöörin silmin. Kannentiivisteessä ei ollut vikaa.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos auto toimii OK, niin eikö tuossa kannattaisi tehdä ohivuotomittaus ennen isompia purkamisia? Jos auto on ollut tovin käyttämättä, niin voisi olla fiksua ajaa pari tankillista ja uusia mittaus.
VMP

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Siis tyhjäkäynti on ollut huono ties kuinka kauan, itse ostin auton elokuun lopulla. Auto ei ole ollut seisonnassa mutta olen ajanut vähän kunnes pääsen hihnanvaihtoon. Eikä mielestäni kaikki tehot ole ollut tallessa. Korjaamo ilmoitti yhden sylinterin alhaisista paineista ja sanoi että vika löytyy kun kansi otetaan auki. Näin tehtiin ja nyt sanoivat että viedään koneistamolle tarkempaa tutkimusta varten. Onko toimittu jotenkin väärin? Ohivuotomittauksesta ei ollut mainintaa.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jotenkin kehäpäättelin, että olet itse autoa korjaamassa. Eiköhän ammattilainen korjaamolla tiedä mitä tehdä.
VMP

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

mattijus kirjoitti:
04 Loka 2023, 21:39
Jotenkin kehäpäättelin, että olet itse autoa korjaamassa. Eiköhän ammattilainen korjaamolla tiedä mitä tehdä.
3.sylinterin pakoventtiilit karstoittuneet, varret melko valkoiset, putsataan myös muut pakoventtiilit. Kuinka yleistä on, että Bussossa on pakoventtiilit karstoittuneet? Onko syy 10W60 Selenia-öljyissä joita kuittien mukaan on laitettu vai ihan vaan yksinkertaisesti 19v ikä? Ajokilometrejä kuitenkin vain 150tkm.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

jmi kirjoitti:
04 Loka 2023, 10:48
Raskaasti lähti 166:n omistus käyntiin. Ostaessa autossa tyhjäkäynti oli hieman täristävä, mutta muuten auto toimi suhteellisen hyvin.
Pielessä olevaa jakoa epäiltiin, mutta nyt selvisi että 3.sylinterissä puristuspaine oli vain 7, muissa n.15. Samassa sylinterissä oli ostovaiheessa vikakoodia sytytyskatkoksesta ja vaihdoin sinne tulpan ja puolan. Vikakoodi ei ole uusiutunut.

Taisi olla viimeinen kerta kun ostan auton yksityiseltä, maksumieheksi pääsee aika mukavasti tässä vaiheessa.

Arvauksia, onko kansipahvi vaan vanhuuttaan mennyt vai mikä vikana? Jäähdytinnestettä ei ole kadonnut enää ilmauksen jälkeen ja ei ole öljyistä.
Aina on olemassa riski et rahaa menee kun vanhan auton ostaa, yksityiseltä yleensä saa halvemmalla kuin liikkeestä, joten säästöä tulee siinä. Monesti liikkeetkin myyvät korjattavaksi tai varaosiksi.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Savo kirjoitti:
17 Touko 2015, 16:26
Mun 166:sten starttaamattomuus johtui maajohdon kiinnityspultin katkeamisesta. Kuvassa näkyy paikka. Liekkö yleistäkin tällainen?
Missä tuo maadoituspaikka on?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:
05 Marras 2023, 22:37
Savo kirjoitti:
17 Touko 2015, 16:26
Mun 166:sten starttaamattomuus johtui maajohdon kiinnityspultin katkeamisesta. Kuvassa näkyy paikka. Liekkö yleistäkin tällainen?
Missä tuo maadoituspaikka on?
Vaihteiston päässä

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Aivan joo, sehän on siinä ihan avoimena kaikelle lialle, ei mitään suojaa siinä kohtaa.
Ihan siistiltä se ainakin näytti eikä varmaan ole syypää uudelle ongelmalle.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jmi kirjoitti:
06 Marras 2023, 08:46
Aivan joo, sehän on siinä ihan avoimena kaikelle lialle, ei mitään suojaa siinä kohtaa.
Ihan siistiltä se ainakin näytti eikä varmaan ole syypää uudelle ongelmalle.
Tuskin, jos maakaapeli on poikki ei auto myöskään starttaa kyllä. Helppohan tuo on kokeilla kuitenkin, starttikaapeli akun miinuksesta moottoriin ja kokeilee.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onpa käynyt itselle niin, että ko. maakaapelin ruuvi on pohjannut, ennenkuin maa on ollut täysin kiinni. Meinasi loppua järki, kun selkeä maavika, mutta kaikki kokeiltuna kiinni, kunnes vahingossa huomasi, että kaapeli heilahtikin ruuvin alla. Prikka lisää ja johan käynnistyi.

Mitä opin? Älä kokeile, onko vain pultti kiinni tai näyttääkö hyvältä. Varmista ja kokeile, että maakaapeli on oikeasti kiinni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

https://ricambi.alfisti.net/en/Cable-se ... 12458.html

Onko tämä siis xenonien korkeudensäätöanturin liitin?
Itsellä tähän tulee vain kolme johtoa ja yksi johto menee yhdestä pinnistä toiseen? Osaako joku sanoa mikä tuon pinnistä toiseen menevän johdon tarkoitus on? Tuon liittimen mukana tulee viisi johtoa, mutta onko tuo vaan yleismalli eli jossain muussa mallissa johtoja tarvitaan viisi?

Itsellä yksi johto katkennut ihan juuresta ( kiitos hinurin ) ja sain sen sen verran juotettua kiinni että xenonien korkeussäätö toimii taas, mutta olisi hyvä vaihtaa johdonpätkät ja liitin.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kellään kuvaa tai intoa ottaa kuvaa missä asennossa taka-akselin xenon-anturi on ilman kuormaa? Hinuri kolhinut myös rautaa joka on tukivarressa kiinni, johon xenonin tanko pitäisi tulla kiinni. Näkisin missä asennossa tuo rauta kuuluu olla.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:
02 Tammi 2024, 19:49
Onko kellään kuvaa tai intoa ottaa kuvaa missä asennossa taka-akselin xenon-anturi on ilman kuormaa? Hinuri kolhinut myös rautaa joka on tukivarressa kiinni, johon xenonin tanko pitäisi tulla kiinni. Näkisin missä asennossa tuo rauta kuuluu olla.
Sain rautaa vääntämällä ajovalot kohdalleen niin että myös katsastusmies oli tyytyväinen. Ylätukivarsi vain puslasta väljä. Onko samanlainen vaihtaa kuin 156:ssa?
Lisäksi olisi takapään iskarit/jouset hyvä vaihtaa, mutta tietääkö kukaan mistä saa takaiskarin yläpäitä? Ovat kuitenkin ruostuneet....

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Samanlainen on vaihtaa, jos pallonivel on hyvä niin voi vaihtaa vain helaparin, tosin kovin isoa eroa ei ole hinnassa, joten vain itse tehtynä kannattavaa.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

VMTD kirjoitti:
08 Tammi 2024, 19:39
Samanlainen on vaihtaa, jos pallonivel on hyvä niin voi vaihtaa vain helaparin, tosin kovin isoa eroa ei ole hinnassa, joten vain itse tehtynä kannattavaa.
Vaihdan koko tukivarren, hinnaltaan kuitenkin vain 50€ paikkeilla.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Olipas helppo vaihtaa ylätukivarsi, mikään pultti ei ollut mitenkään jumissa. 147/156/GT:hen verrattuna 166:ssa joutuu lokarin irroittamaan, jotta ylätukivarsi mahtuu pois.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Sytytyspuolien kuusiokolopulttien kannat ovat hieman huonot, jos ostaisin uudet niin mitähän materiaalia nuo alkuperäiset ovat?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän se ruuvi magneettiin tarttuu, joten sikäli ei erikoisempaa. Pinnoituksen laji vaikuttaa ja kiinnostaa enempi, koska OE-ruuvit ei tunnu ottavan korroa itseensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Alfissimo kirjoitti:
12 Helmi 2024, 00:22
Kyllähän se ruuvi magneettiin tarttuu, joten sikäli ei erikoisempaa. Pinnoituksen laji vaikuttaa ja kiinnostaa enempi, koska OE-ruuvit ei tunnu ottavan korroa itseensä.
Ok, eli ei mitään alumiiniseosta. Ruostuukohan tällainen pinnoittamaton nopeasti?

https://www.ikh.fi/fi/kuusiokoloruuvi-m ... gLEd_D_BwE

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ruostuu, koska pinnoitusta ei ole. Suurlujuuspultteja ei pinnoiteta vetyhaurastumisriskin takia. Toisaalta ei puolia tarvitse millään 12.9 pulteilla kiinnittääkään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

mutt kirjoitti:
12 Helmi 2024, 11:53
Ruostuu, koska pinnoitusta ei ole. Suurlujuuspultteja ei pinnoiteta vetyhaurastumisriskin takia. Toisaalta ei puolia tarvitse millään 12.9 pulteilla kiinnittääkään.
Olisiko nämä parempia?

https://www.motonet.fi/tuote/kuusiokolo ... t=75-00328

Vastaa Viestiin