Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Kiitos, ihan toimivia peruslootia joita saa kohtuurahaan jopa korjattua. Uskaltaa siis ottaa tomaatinkin jos kohdalle sattuu.

-Jyrki
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Mistäs mä löydän 6-vaihteiseen manuaalilaatikkoon vetareiden stefat? Hessusta ei löydy ollenkaan ja mätänettissäki on aika hiljasta.

Onko jossain muussa vehkeessä käypiä rinkulloita?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Joko soitit Heikalle?

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Soitin ja löyty varastosta just Se oikeen puoleinen stefa joka vuotaa. Täytyy laittaa numero pikavalintoihin :)

Luumi
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 03:58
Car(s): 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Luumi »

Noni, eli tänään käytiin velipojan kanssa herättelemässä paut kuukaus sitte kovien pakkasten aikaan kaverin mökin pihaan hyytynyttä 166:ta ja saatiinkin se ottamaan virtaa akkuunsa, että rupes starttaan. Yhtä kaikki, vaikka 1-1,5h apuvirralla latailtiinki ja jopa käyntiinkin lähti, niin silti ei tullu valmista. Pidettiin ennen kaasun kokeilemistakaan tyhjäkäynnillä, niin silti ei kiekat noussu missään vaiheessa yli 1000-1100 ja äänikin muuttu kaasua painettaessa epävireisemmäks ku pelkällä tyhjäkäynnillä (jolla silläkään ei iha terveeltä kuulostanu). Eikä silti nostanu kierroksia. Sitte rupes puskemaan pientä höyryä konepellin altakin ja jäi testailut siihen ja junalla kotiin.

Mitäs veikkailisitte työ, asiaa tuntevampina, että mitä sielt ny on sit männy. Veikkauksia enempi autoista tietäviltä tutuilta on tullu mm. kansipahvia, moottorinohjauksen häikkää akun tyhjänäolon johdosta, sytytysvikaa... Etenki tuo kansipahvi kuulosti täältä, toisten triidien, hinta-arvioista luettuna melko hintavalta hommalta.

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Laittakaa valmiiksi täyteen ladattu akku ja koittakaa uudestaan :) Tosiaan, jos seisonnasta jäänyt toimimattomaksi.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Tuo pieni höyry nyt voi olla mitä vaan, ei välttämättä vakavaa.
Katsoitteko öljyn värin? Oliko harmaata? Sitten voi olla vakavaakin.

Lottoaminen tietysti alkaa siitä ilmamäärämittarista.
Mites sitten onkos tässä V6 koneessa jotain kampiakselin taikka nokka-akselin asentotunnistimia
mitkä monessa neloskoneessa tuntuu aiheuttavan vastaavaa vaivaa.
Tietysti kaasupolkimen potenttiometrin ja kaasuläpän toiminta kannattais tarkistaa.

Itse aloittaisin ehkä siitä että laittaisin bensaa sen verran tankkiin että jos ja kun auton
saa pysymään käynnissä tyhjäkäynnillä niin antaisin sen käydä vaikka tunnin tyhjää
siinä pihamaalla että kone lämpenisi kunnolla ja kaikki ylimääräinen kosteus häviäisi pellin alta
seisonnan jäljiltä. Sikäli mikäli koneessa ne nesteet ja öljyt on kohdallaan.

Itselle nimittäin kävi juuri näin kuten mainitsit erään pesulakeikan jälkeen, kone tosin oli ts.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

^^
kertynyt kosteus sieltä vain lämmetessään on saattanut aiheuttaa pientä höyryämistä.. suosittelisin myös täydellä akulla kokeilemista, seisottaminen kun saattaa aiheuttaa monenlaista oireilua varsinkin jos akun varaus vajaa..

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Mikäs mulla on muuten bussossa ku kylmäkäynnistäessä joutuu sahaamaan vähän pidempään ja lähtee käyntiin hieman ontuen. Mutta käynnistyttyään käy kyllä ihan nätisti. Lämpimänä ei mitään ongelmaa ja lämpömittarikin näyttää suht oikeita lukemia.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Suutin vuotaa?

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Hmm... Ei kyllä haise bensalle tai mitään ja pitkään sahaaminen tarkoittaa siis 2-3 sekuntia joutuu pyörittämään että lähtee käyntiin, kun kesällä lähtee samantien ku avaimesta kääntää. Mistäs ecu mittaa moottorin lämpötilan? Samasta mistä lämpömittari, vai onko sille erillinen anturi?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mullakin saa sahata pari sekuntia kylmänä, mutta startattuaan käy kyllä ihan normaalisti.
Ei mun mielestä ole aina ollut sellainen.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Missäköhän päin sijaitsee pakkivalon kytkin? Ei syty peruutusvalot vaikka polttimot ehjät.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös se ole laatikon päässä... Joku tietävämpi joko korjaa tai vahvistaa.

Edit: eikun olikos tämä manuaali? Kepin juurestako ei löytynyt?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

6v manuaali. Kepin juuressa ei ollut mitään kiinni kun toissapäivänä sitä käytin irti autosta. Se ei tietenkään tarkota sitä etteikö Se siellä kuuluisi olla.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Unohdit kytkinrempan jälkeen laittaa peruutusvalon liittimen kiinni.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kyllä mä mielestäni kaikki laitoin paikalleen. Muistaako kukaan missä päin laatikkoa liitin on jos käsikopelolla koittasin tunnustella ilman purkamista?

Edit: löysinki jo omista fotoista sen. On tuossa ihan vaihteensiirtäjien vieressä.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Liitin oli kiinni eikä johtoa räpläämälläkään valo syttynyt. Oiskohan siis katkasija pimeenä, kun ei näyttänyt mikään sulakekkaan olevan rikki.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Takaluukun johtosarja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Ööööö... Kuuluuko vetarin stefan sisällä olla tommonen joku pahvinen rinkula? Näyttää joltain hiomapaperilta. Sen rinkulan sisähalkaisija on pikkasen pienempi kun stefan sisähalkasija. Ja on siis niiden kahden kumihuulen välissä.

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

berliina kirjoitti:3l sportronic sytytti suuttimen merkkivalon ja lämpömittari lakkas toimimasta.Lämmintä tulee ja kulkee normaalisti myös käyntiin lähtee hyvin.Kuinka montaa vikaa mahdollisesti tää suuttimen näköinen valo pitää sisällään?
Haitariputkessa halkeema.Sen paikkasin,mutta ei paljon auttanut paukku eikä kestänyt kaasua nopeammin painaa pohjaan.Tänään otin 156 v6:sta ilmamassamittarin ja laitoin 66:seen.Nyt kulkee niinkuin pitääkin.Sitten kun saan 56:sen hitsattua ja takatolpat vaihdettua selviää oliko vika huonosti paikatussa haitarissa nimittäin laiton siihen lisää ilmastointiteippiä samalla kun irti oli.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Jesari ei kestä lämpöä ja rupee vuotamaan jo muutaman kymmenen kilsan jälkeen. Wurthilta vulkanoivaa lämmönkesto silikoniteippiä ja vaikka kuumankesto sikaa päälle. Pitää laittaa kuivumisen ajaksi moottoriin kiinni, että jämähtää oikeeseen asentoon. Jos kuivaa pöydällä ni halkee aika äkkiä uudestaan. Tai sit vaan ostaa uuden :lol:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Omassa 2.5 sportronicissa oli aikanaan ostaessa haitarikumi tuusan paskana,eikä vika valoja syttynyt,röpötti kylmänä kuultavasti,mutta kulki ihan normisti.Jesarilla korjattiin,ja hyvin kesti ainakin 2v

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jollain aikataululla pitäisi vaihtaa auto isompaan ja 166 kiinnostaa yhtenä vaihtoehtona. Tyylin puolesta tuolle ei liene kilpailijaa, mutta tarjonta on parhaimmillaankin heikkoa.

Kehukaa 166:tta, miksi minun pitäisi ostaa sellainen.

Haukkukaa myös :-D

2,5-litrainen manuaali olisi varmaan se osuvin versio.

Onko face-liftissa ja alkuperäisessä teknisiä eroavaisuuksia, vai onko muutos vain kosmeettinen? Syökö paljon alustan osia? Ruostuuko herkästi?

Onko noita tehty ilman ilmastointia?

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

En oikein keksi mitään haukuttavaa,ehkä paino niin ei mutkia voi ajaa niin kovaa kuin esim.156 v6:lla.Vaimokaan ei oo moittinut paitsi joskus kyydissä vauhtia kuulemma liikaa no ei tässä mun vuosimallissa luistonestoa olekkaan.Automaatti toimii ihan hyvin ja suorakytky ja.Hintahan näissä on tosi halpa.180 000km. mittarissa ja Saksasta Ruotsin kautta Suomeen tullu muutamalla foorumilaisella ollu.Vanhassahan saa aina varautua korjauksiin.En olis katkera vaikka kiertokanki tulis lohkon kyljestä ulos silloin pitäs katsoa peiliin yleensä.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^tupaöljyllä ja automaatilla tai V6-gaso ja automaatilla olisivat omat valinnat.

Automaatit kohtuullisen luotettavia ,perinteisiä ja Toyotan omistaman Aisinin valmistamia laatikoita. TS hiukan "hentoinen" noin painavaan koriin.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Sehän riippuu paljonko ajaa. Itse ostaisin facelift dieselin automaatilla. Helppoa kyytiä, kohtuu kulutus mutta silti voimaa varsin sopivasti. Tämähän ei painonsa puolesta ole mikään kilpa-auto muutenkaan että se 3,2gta nyt on sinällään turha.
Ei ts mallissakaan mitään vikaa ole, varsinkaan kuusipykäläisenä. Kone on kevyempi joten ajaminen on jotenkin "ketterämpää".
Kyllä sillä kerkeää silläkin.

Mahdollisimman uuden ottaisin minä. Kori ei ruostu herkästi, tosin ruoste alkaa sisälokasuojien alta ja puskurien kiinnikkeistä, mutta 220-280tkm (jonka 166 mulla oli) välillä jouduin uusimaan mm.
- Ajoituksenmuunnin piti korjata korjaussarjalla
- pyörän laakereita
- Taka-akselin puslat
- Jouset
- kallistuksenvakaajan runkokumit
- koiranluita
- Lasinnostajan moottorit eteen
- Keskuslukon ovimoottorit eteen
- Sisätilan puhaltimen
- ICS systeemin (jonka ehkä itse hajotin), mutta näitä on menny muillakin.
- Termostaatin yms tulppia ja kulutusosia (pakoputki)
- Punainen väri haalistuu lakan alta, ei auta mikään muu kuin uudelleen maalaaminen. Puskureista lakka kuoriutuu.
- Takajarrut ruostuu kivasti, pitää herkistellä joka katsastukseen.

Uskoisin että monet noista sähkövioista ja ruostumisista ei ole yhtä vakavia jossain italiantuonti vehkeessä
koska sitä jäätä ei tietyissä reijissä ole koskaan ollut.

Mutta hiton paljon parempi auto kuin 156, kaikin puolin. Hiljainen, mukava (varsinkin sähkö-nahkapenkeillä - riittävästi säätöjä). Mikä parasta, omansa löytää parkkipaikalta koska sellainen päivä tulee tosi harvoin että parkkipaikalla on toinen 166 jos on niin erivärinen :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jiitee kirjoitti:^^tupaöljyllä ja automaatilla tai V6-gaso ja automaatilla olisivat omat valinnat.

Automaatit kohtuullisen luotettavia ,perinteisiä ja Toyotan omistaman Aisinin valmistamia laatikoita. TS hiukan "hentoinen" noin painavaan koriin.

JT
Tuon manuaalin järkeilin pitkälti sen takia että tuo v6 on ainakin virallisten kulutuslukemien mukaan melkoinen bensakrematorio manuaalinakin ja automaattina vielä pahempi. Kulkupuolikin sillä heikkenee... Tessu ei tosiaan houkuta kun en haluaisi kovin paljoa laiskempaa autoa kuin tuo nykyinen 156 jts.

No, tuossa on melkein naapurissa jobbarilla v6 manuaalina jota ajattelin käydä kokeilemassa. Yksilö sinänsä ei houkuta kun siinä ei ainakaan ilmoituksen perusteella ole ilmastointia, mutta näkeepähän minkälainen auto se on. Hämeenlinnassa on myynnissä v6 automaatilla ja nahkoilla, ei sekään mahdottoman kaukana olisi käydä kokeilemassa. Face-lift-mallia nettiautossa on kaikki yksi kappale, 2,5 v6 ja manuaali sekin, on vaan perkeleen kaukana.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuskin on yhtään 166:sta valmistettu ilman kylmästöintiä, mutta voin olla väärässä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Noin sitä kuvittelisi. Myynti-ilmoituksesta semmoista ei tuossa yhdessä yksilössä kuitenkaan löydy, lieneekö sitten rikki. Jobbarin kuvittelisi ilmastoinnin kuitenkin ilmoituksessa mainitsevan.

Edit: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5994759

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän se hallakone ole rikki eli "vaatii täytön" :P

2.5:ssa ei liene kolmilitraiseen nähden etua oikein muussa kuin että niitä on vähän paremmin tarjolla, varsinkin jos haluaa kovan loodan. Kulutuksessa ei taida käytännössä paljon eroa olla mutta alarekisterin menohaluissa on.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): MiTo 2009
Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Mulla on ollut elokuusta asti toi 2.0 ja se on kyllä namu. Ihan erilailla auto kuin edeltävä 147. Tuo tessu ja tämä V6 kuluttaa about saman verran mun ajotyylillä.

Reilut 210tkm ajettu, kytkinremppa tehtiin just ennen joulua, ksenonien sytyttimet on fiksattu ja tuulilasi pitää nyt keväällä vaihtaa.
Never regret anything that made you smile.

köysti
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Touko 2009, 16:31
Car(s): Giulia 2.2 AT8 Super ex Renault Talisman, AR 166 2.5V6 03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja köysti »

Kolmas lämmittimen kenno menossa, pahin vika minulla. Sotkee alapuolella olevan vöiden ja turvatyynyn ohjaimen liittimet.
Kun ilmastoinnin kompressori oli kerran rikki, niin autolla ei voinut ajaa.
Ruostetta ei ole näkynyt.
Taidan ajaa vielä toiset 10v.

Luumi
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 03:58
Car(s): 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Luumi »

Luumi kirjoitti:Noni, eli tänään käytiin velipojan kanssa herättelemässä paut kuukaus sitte kovien pakkasten aikaan kaverin mökin pihaan hyytynyttä 166:ta ja saatiinkin se ottamaan virtaa akkuunsa, että rupes starttaan. Yhtä kaikki, vaikka 1-1,5h apuvirralla latailtiinki ja jopa käyntiinkin lähti, niin silti ei tullu valmista. Pidettiin ennen kaasun kokeilemistakaan tyhjäkäynnillä, niin silti ei kiekat noussu missään vaiheessa yli 1000-1100 ja äänikin muuttu kaasua painettaessa epävireisemmäks ku pelkällä tyhjäkäynnillä (jolla silläkään ei iha terveeltä kuulostanu). Eikä silti nostanu kierroksia. Sitte rupes puskemaan pientä höyryä konepellin altakin ja jäi testailut siihen ja junalla kotiin.

Mitäs veikkailisitte työ, asiaa tuntevampina, että mitä sielt ny on sit männy. Veikkauksia enempi autoista tietäviltä tutuilta on tullu mm. kansipahvia, moottorinohjauksen häikkää akun tyhjänäolon johdosta, sytytysvikaa... Etenki tuo kansipahvi kuulosti täältä, toisten triidien, hinta-arvioista luettuna melko hintavalta hommalta.
Itte omaan kysymykseeni vastaten: Imusarjan läppä jumissa. Onneks ei enää ton isompaa, vaikka tuleehan tuoki vika jo ihan kaikkineen maksamaan viitisensataa kun ottaa reissukulutkin huomioon. Työautoa jo joutunu viikon sisään laittamaan 1100 eurolla (ei sis. tuulilasia, joka sekin halkes jo kolmannesta kohdastaan), niin rupeaa huumorintaju ja lompakon sietokyky kohta loppumaan.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Voi voi. Taas se satakuuskutonen ilmottelee olemassaolostaan ja kerjää huomiota :lol: Etummaisen kannen hihnapyörien päädystä on ruvennu kuulumaan pientä metallista laahausääntä. Ei mitenkään kovin kova ääni, mutta kuuluu kabiiniin paikalla ollessa ja pienestä vauhdista. Onko kovin harvinaista että nokan päätylaakerit menisivät?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ota taas se apulaitehihna ekaksi pois ennen kuin alat enempää purkamaan.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Eihän jakopään taustapellin "pinnapultti" oo päässyt löystyyn ja koppa ottais nokkapyörään kiinni. Kerran kävi näin ja jatkossa tullutkin laitettua lukkoliimaa ko. pulttiin jakopää rempan yhteydessä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Apulaitteista ääni ei tule. Putkenpätkällä kuuntelin ja ihan siitä etukannen jakohihnapyörän juuresta kuuluu, ja vois hyvinkin olla tuo taustapelti. Semmonen ihme sirittävä metallinen ääni kyseessä.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Joo siitä lähtee sellanen "sirkkeli" ääni.Raota jakopäänkoppaa ja kato näkyykö metallihilettä etummaisen pakonokkapyörän lähellä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Abarth kirjoitti:Öljypohjan irroitusta varten pohjan edestä täytyy irroittaa mm. parit öljyputket(tehostin) ja pakoputkien alkuosat. Yksi apulaitehihnan pyöristäkin näytti olevan kiinni öljypohjassa :shock:
Mitäs muuta joutuu purkamaan, että saa öljypohjan irti?
Olikos joku irroittanut öljypohjan 166 Bussosta koneen ollessa paikallaan?

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Abarth kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Öljypohjan irroitusta varten pohjan edestä täytyy irroittaa mm. parit öljyputket(tehostin) ja pakoputkien alkuosat. Yksi apulaitehihnan pyöristäkin näytti olevan kiinni öljypohjassa :shock:
Mitäs muuta joutuu purkamaan, että saa öljypohjan irti?
Olikos joku irroittanut öljypohjan 166 Bussosta koneen ollessa paikallaan?
Mä meinasin irrottaa ku auto oli nosturilla, mutta en sitte kerennykkään. Noiden listattujen lisäks yks pultti on vetarin kannatinlaakerihässäkän alla, mutta saa kai senki auki nylpättyä. Sit vaan pohja pois, ei kai siinä kummempaa.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No juuri se yks pultti sieltä vetarin tukilaakerihässäkän takaa on vielä kiinni. Ja ukko epäili(näkemättä), että öljypumpun jalka ottaisi kiinni jos pohjaa ei pääse laskemaan tarpeeksi suoraan alas.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Kirjoittelin jo aikasemmin tuosta tessun tyhjäkäynti humpasta. Vaihdettiin tuo kaasuläpänsäädin "tyhjäkäynti moottorina" tunnettu härpäke jonka jälkeen tyhjäkäyntihumppa oikeastaan vain paheni nyt kierrokset ovat kokoajan 2000rpm tienoilla ja auto vetää itseään eteenpäin koska kierrokset eivät laske normaalisti. Luin vikakoodit ja vikakoodi P1173 Failed component code self adaption parameters fra. Olen testerillä yrittänyt resetoida kaasuläppää uudestaan ja ecu:ta myös mutta millään ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Rupeaa meikäläisellä olemaan keinot vähissä tämän vian kanssa. Autoon on vaihdettu ilmamäärämittaria ja kaikki imuvuodot tsekattu eikä imuvuotoja ole löytynyt. Mikä neuvoksi? Kuinka tuo kaasuläppä edes oikeasti pitää resetoida? Nettiä lukiessa on niin monenlaista tarinaa siitäkin, että en tiedä mitä uskoa.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Häntsy kirjoitti:Kirjoittelin jo aikasemmin tuosta tessun tyhjäkäynti humpasta. Vaihdettiin tuo kaasuläpänsäädin "tyhjäkäynti moottorina" tunnettu härpäke jonka jälkeen tyhjäkäyntihumppa oikeastaan vain paheni nyt kierrokset ovat kokoajan 2000rpm tienoilla ja auto vetää itseään eteenpäin koska kierrokset eivät laske normaalisti. Luin vikakoodit ja vikakoodi P1173 Failed component code self adaption parameters fra. Olen testerillä yrittänyt resetoida kaasuläppää uudestaan ja ecu:ta myös mutta millään ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Rupeaa meikäläisellä olemaan keinot vähissä tämän vian kanssa. Autoon on vaihdettu ilmamäärämittaria ja kaikki imuvuodot tsekattu eikä imuvuotoja ole löytynyt. Mikä neuvoksi? Kuinka tuo kaasuläppä edes oikeasti pitää resetoida? Nettiä lukiessa on niin monenlaista tarinaa siitäkin, että en tiedä mitä uskoa.
Jos tuon kaasuläppä kotelon käyttää irti ja putsaa tms. se tosiaan pitää nollata.

Muuten nuo kierrokset jää tuonne 2000 rpm kulmille. Mahtaakohan tuo testeri nyt osata hommansa?

Onhan kaasuvaijeri säädetty oikeaan tiukkuuteen?

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

tosiaan ohjelma mitä käytän on tuo alfaobd ja dnecudiag, mutta en tiedä miten nollaus oikeasti noilla onnistuu mutta ainakin ohjeita seurasin. Kaasuvaijeriin ei ole tullut koskettua, mutta hyvä pointti tuokin. Mikä tuolle on oikea tiukkuus? Semmoinen ilmiö tuli myös huomattua kun auto kävi tyhjäkäyntiä 2000rpm niin alkoi pumppaamaan kierroksia 2500rpm ja laski taas tuohon 2000rpm ja taas aivan kuin kaasupoljinta painaisi, vaikka en painanut.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei peloittelua. Työkaverilla on 156 t.s. Töissä katseltiin sen käppyröitä. Tehtiin se nollaus. Tuon jälkeen tyhjäkäynti oli ja pysyi 2000rpm. Ongelma poistui vasta uuden ohjainlaitteen myötä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minäkin vaihdoin GTV TS:n kaasuläppämoottorin, jonka jälkeen tyhjäkäynti jäi sinne kahteen tonniin. Kotikonstein kalibroimalla en tuota saanut toimimaan mutta paikallinen Bosch-huolto teki homman testerillä niks naks.
- Epäkelpokeräilijä -

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Häntsy kirjoitti:tosiaan ohjelma mitä käytän on tuo alfaobd ja dnecudiag, mutta en tiedä miten nollaus oikeasti noilla onnistuu mutta ainakin ohjeita seurasin. Kaasuvaijeriin ei ole tullut koskettua, mutta hyvä pointti tuokin. Mikä tuolle on oikea tiukkuus? Semmoinen ilmiö tuli myös huomattua kun auto kävi tyhjäkäyntiä 2000rpm niin alkoi pumppaamaan kierroksia 2500rpm ja laski taas tuohon 2000rpm ja taas aivan kuin kaasupoljinta painaisi, vaikka en painanut.
Kun kone ei käy ja kaasu on ylhäällä, kaasuvaijerin kaasuläpän puoleisessa
päässä on joku puolen sentin "välys" kun siitä välistä koettaa sitä painaa/nostaa ihan sormella.

Itse sain läppärillä ja piuhalla tuon kaasuläpän nollattua, ohjelmana oli kwp71. Ei ihan helpoin homma
sillä ohjelmalla, mutta epäilisin että dnecudiag toimisi ja olisi helpompi (myös ilmainen ohjelma) obd2-usb piuha maksaa sen kympin kaksi ja läppärin voi lainata vaikka naapurin Jormalta.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Täytyypä tuo välys tarkastaa. Dnecudiagilla tosiaan nollausta yritin, mutta osaako joku selittää konkreettisesti kuinka tuo "oikeasti" tapahtuu? Tuolla actuators osiossa missä voi testata suuttimet ym. niin siellähän on tuommoinen kuin idle speed actuator sitten reset idle speed controller ja reset self adaption parameters. Mitä nämä kaikki käytännössä tarkoittavat? Sitten kun noista valitsee jonkin niin ohjelma käskee ottamaan virrat pois 90 sekunniksi ja sitten ilmeisesti käyntiin, näin ainakin itse tulkitsin.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kannattaa resetoida myös ecu samalla.

Vastaa Viestiin