Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

-
Viimeksi muokannut Macela, 30 Maalis 2017, 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onko 200tkm ajettuun bussoon aiheellista vaihtaa vesipumppu jakopäärempan yhteydessä?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jakke kirjoitti:Onko 200tkm ajettuun bussoon aiheellista vaihtaa vesipumppu jakopäärempan yhteydessä?
Itse itselleni vastaten: Kannattaahan se vaihtaa. Aika varattu ens kuulle. 8)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

MiikaT
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 00:09
Car(s): 166 3.0 v6, 159 1.9 JTDm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MiikaT »

Kyllä se vesipumppu pitää vaihtaa aina jakopään yhteydes. Muute käy hassusti.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei välttämättä joka kerta Bussossa, 12V Bussoon ei aina ole tarvis, siinä on metalliset siipipyörät joten kestävät aika hyvin myös laakeroinnin osalta, molemmissa versioissa 12V ja 24V tietty apuhihna pyörittää vesipumppua joten hammashihna on turvassa. Jos 24V:ssä on muovisiipipyörä niin silloin aina kannattaa vaihtaa ja mieluummin jos löytyy metallinen siipipyörä niin aina parempi, sen voi huoletta ajaa sen 120tkm vaihtovälin.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^asensin tohon 12 tappiseen muovisella siipipyörällä olevan. Febi Bilstein, Lemfoerder tms. tunnetun tekele.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Perskeles! Eilen pyörittelin ja vähän siirtelin pihalla 166:tta talven seisonnan jälkeen. Eikös perkele jääny airbagin valo palamaan, eikä kuittaannu FiatEcuScanilla eikä myöskään AlfaOBD:lla. Herjaa sekä kuskin, että matkustajan puolella squib groundia. Hassusti toinen ohjelma näyttää kohteeseen short circuitia ja toinen openia. No mutta kun eihän ground oikein voi olla "oikarissa", niin eikö tuo lie joku kontaktihäiriö... Lähtökohtaisesti maadoitusvika? Vai oisko tuo itse boksi voinut saada siipeensä kun seisonnassa pääs akku miltei tyhjenemään?

Pitää viikonloppuna yrittää tutkailla tarkemmin, mutta jo valmiiksi kysäisen, että onko sama AirBag-boksi jossain muussakin autossa ja sattuuko jollain olemaan ylimääräistä nurkissaan? Entä vaatiiko uuden boksin asennus jotain kikkailua vai meneekö toinen boksi heittämällä paikalleen?
Viimeksi muokannut Jakke, 05 Huhti 2017, 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jakke kirjoitti:Perskeles! Eilen pyörittelin ja vähän siirtelin pihalla 166:tta talven seisonnan jälkeen. Eikös perkele jääny airbagin valo palamaan, eikä kuittaannu FiatEcuScanilla eikä myöskään AlfaOBD:lla. Herjaa sekä kuskin, että matkustajan puolella squib groundia. Hassusti toinen ohjelma näyttää kohteeseen short circuitia ja toinen openia. No mutta kun eihän ground oikein voi olla "oikarissa", niin eikö tuo lie joku kontaktihäiriö... Lähtökohtaisesti maadoitusvika? Vai oisko tuo itse boksi voinut saada siipeensä kun seisonnassa pääs akku miltei tyhjenemään?

Pitää viikonloppuna yrittää tutkailla tarkemmin, mutta jo valmiiksi kysäisen, että onko sama ABS-boksi jossain muussakin autossa ja sattuuko jollain olemaan ylimääräistä nurkissaan? Entä vaatiiko uuden boksin asennus jotain kikkailua vai meneekö toinen boksi heittämällä paikalleen?
Niin ABS -boxia vai airbagin boxiako nyt olit vailla? molemmat löytyy todennäkösesti 3.0 v6 24v koneisesta 166:sta purettuna :roll:

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Perskeles! Eilen pyörittelin ja vähän siirtelin pihalla 166:tta talven seisonnan jälkeen. Eikös perkele jääny airbagin valo palamaan, eikä kuittaannu FiatEcuScanilla eikä myöskään AlfaOBD:lla. Herjaa sekä kuskin, että matkustajan puolella squib groundia. Hassusti toinen ohjelma näyttää kohteeseen short circuitia ja toinen openia. No mutta kun eihän ground oikein voi olla "oikarissa", niin eikö tuo lie joku kontaktihäiriö... Lähtökohtaisesti maadoitusvika? Vai oisko tuo itse boksi voinut saada siipeensä kun seisonnassa pääs akku miltei tyhjenemään?

Pitää viikonloppuna yrittää tutkailla tarkemmin, mutta jo valmiiksi kysäisen, että onko sama airbag-boksi jossain muussakin autossa ja sattuuko jollain olemaan ylimääräistä nurkissaan? Entä vaatiiko uuden boksin asennus jotain kikkailua vai meneekö toinen boksi heittämällä paikalleen?
Niin ABS -boxia vai airbagin boxiako nyt olit vailla? molemmat löytyy todennäkösesti 3.0 v6 24v koneisesta 166:sta purettuna :roll:
Hups, editoin virheen pois.Tosiaan airbagin boksista kyse. Joo hyvä tietää, että boksi löytyy tarvittaessa.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Olipas helppo korjaus: Airbagin ecun liitin irti ja vähän WD40:llä suihkimista. Piuhat ja akku takas kiinni ja vikavalon sai kuitattua. Jee, ei muuta ku leimaa hakemaan maanantaina :drinking:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tilasin 166:een uudet käkkärivaijerit kun oikea taka alkoi jäämään vähän päälle. Tilasin Boschit, mutta näkyy nekin olevan Italialaiset alunperin, saa nähdä kauanko kestää. Kannattaako niitä vaijereita voidella ennen asennusta?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mistäs ootte tilailleet noita moottorin ylätukia? (siis se vänkärin puolella oleva lyhyt tanko) Näyttäis vähän puslan kumi rispaantuneen ja ajaessa olen huomaavinani, että moottori pääsee heilahtamaan hieman normaalia enemmän. Vaihto ei kait ole kummoinenkaan homma, entinen irti ja uus paikalleen? Tarviiko moottoria tukea tunkilla tms?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Ex. 166 löysin ehjän varaosa-autosta, muukkosellakin olis ollu. 164:een laitoin powerfleksit, vaikuttais olevan ikuiset täristää kylläkin. Ei kone mihinkää tipaha, tukee vaan sivuttais liikkeitä.

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Jakke kirjoitti:Mistäs ootte tilailleet noita moottorin ylätukia? (siis se vänkärin puolella oleva lyhyt tanko) Näyttäis vähän puslan kumi rispaantuneen ja ajaessa olen huomaavinani, että moottori pääsee heilahtamaan hieman normaalia enemmän. Vaihto ei kait ole kummoinenkaan homma, entinen irti ja uus paikalleen? Tarviiko moottoria tukea tunkilla tms?
Muukkoselta tilasin omani... tosin aika hävyttömän hintainen. Sieltä ehdotettiin myös, että 156:n tukia on myös ostettu ja prässätty sen pusla siihen 166:n heppiin, mutta menin siitä mistä aita oli matalin :mrgreen:
Ja joo... moottoria ei tarvinnut tukea mitenkään.
Jarru on vauhdin surma...

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

OBD antaa vikakoodia P1691 bussoon. Hyviä vinkkejä mistä aletaan syyllistä etsimään?

Paikalla
legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Jakke kirjoitti:Mistäs ootte tilailleet noita moottorin ylätukia? (siis se vänkärin puolella oleva lyhyt tanko) Näyttäis vähän puslan kumi rispaantuneen ja ajaessa olen huomaavinani, että moottori pääsee heilahtamaan hieman normaalia enemmän. Vaihto ei kait ole kummoinenkaan homma, entinen irti ja uus paikalleen? Tarviiko moottoria tukea tunkilla tms?
Muukkoselta tilasin koko kepin. Tärisee ihan tarpeeksi ilman kovamuoviakin. Muistaakseni sieltä joku vastamutteri saattaa tippua alas kun vaihtaa sitä palikkaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

To Do -listalla jonkinlainen alustapäivitys. Bilsteinin alustasarja alkaa olla jo vähän väsähtänyt, joten vaihtoehtoja tässä pitää pikkuhiljaa alkaa puntaroimaan.

Vaatimukset:

-madallus vakioon max 35mm
-sellainen normiajoon soveltuva jämäkkä, muttei mikään kivireki - radalle tuskin tulee lähdettyä
-kohtuullinen hinta

Onko kellään kokemuksia esim. tästä: https://www.completos.fi/fi/tuote/alust ... ta-technix
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Muistaakseni ta-technix ei ainakaan 156 alla kehuja tällä foorumilla saanut.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Itsellä ei kokemusta, mutta myös vankka mielikuva tältä forumilta, että tota ta-technixiä kannattaa välttää!!!

Tätä taas ei kannata! Omaani tilasin tuolta... aika lailla näyttäis olevan samoissa hinnoissa, mutta ehkä hieman parempaa Seppälää 8)
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 32_60.html
En viittiny linkki kerrallaan laittaa niin tältä sivulta löytyy kaikki kerralla. Omaani tuli noi Eibachin 30mm madaltavat jouset, sekä Bilsteinin B8 iskarit. Myös noi strut top mountit (koskaan muista mitkä yläpään jousilautaset, laakerit ne nyt olikaan oikealta nimeltään) vaihdoin sekä eteen, että taakse.
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Mistäs löytää nuo takapään ABS sensorien liittimet? Äkkiseltään ajattelin, että olis takapenkin alla mutta ei ollutkaan... Mitä kaikkea saa purkaa ja mistä, että pääsen mittaamaan kumpi takasensori pimeänä? :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Testeriin kiinni ja katsoa vähän signaalia, et kumpi antaa tietoa?
Vikakoodikin sen toki kertonee yleensä...

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Vikakoodit on luettuna, mutta ei löytänyt mitään jarruista. ABS valo kyllä palaa ja tosiaan ABS jarrut ei toimikaan, ei ole sulakkeista koska ne on tarkistettu. Siksi täytynee tarkastaa manuaalisesti... Yleismittarilla katsoin nokan sensorien resistanssit ja vaikutti olevan kunnossa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pitää katsoa ihan jarrujärjestelmän alta niitä jarrujen vikoja, ei moottorinohjauksen puolelta.

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Ahaa, selvä. Kuinkahan tämä tarkemmin tapahtuu? Olen suhteellisen uusi tämmöiseen tekemiseen. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sopivalla testerillä (lienee VAG-COM KKL oikeilla pinneillä tai dippikytkimillä 166:ssä?) + MultiEcuscan aika hyvä kombo.
Ei ole 166 lainkaan tuttu mulle noilta osin, joten ei omakohtaista tietoa ole. Kannattaa vilkaista "vapaaehtoiset alfadiag/ecuscan"-ketju lja kysyä sieltä, josko joku lähiseutuvilla oleva voisi jeesailla.

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Oolrait, kiitosta tiedoista!

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Netistä luettuna,tyypillistä on et abs ohjainlaite hajoaa. Käsittääkseni on korjattavissa osaavissa käsissä. Itellä ei kokemusta kun omissa 166saa noi on jostain syystä toimineet (kop kop). Taka-anturien liittimet löytyy takakontista verhoilujen alta. Joutuu akkua/cd/navi pakettia purkaan tieltä ja toisella puolella mahdollisesti hälyttimen boksi edessä jos moinen on. Mutta alkuun koodit kannattaa lukea jos niitä pääsee lukemaan ja sitten edetä vianhaussa sen mukaan.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mulla oli myös ABS-boksi mennyt ja ABS-valo paloi mittaristossa. Myös nopeusmittari oikutteli tämän takia. Vikakoodinlukija ei saanut yhteyttä rikkinäiseen boksiin.
Korjautin omani eräällä helsinkiläisellä Porsche-harrastajalla.

Avatar
Tonza
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:40
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 Berlina, Alfa Romeo 164 3.0 V6 1989, Alfa Romeo 33 Permanent4 1991

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Selvä selvä. Täytynee tsekkailla näiden neuvojen mukaisesti! Kiitos. 8)

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Onko kuskin oven ikkunakatkaisijat erillisiä vai yksikkö? Kuskin ikunan nappi hajosi.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Hjälp! Onko 166:n vetoakselin sisempi ja ulompi suojakumi sama? Ainakaan ePeristä asia ei selviä. Kyseessä siis 3.0 ja kuskinpuolen sisempi kumi rikki.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jakke kirjoitti:Hjälp! Onko 166:n vetoakselin sisempi ja ulompi suojakumi sama? Ainakaan ePeristä asia ei selviä. Kyseessä siis 3.0 ja kuskinpuolen sisempi kumi rikki.
Vastaanpa itselleni. Ei oo sama. Osa tilattu Saksasta :)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
SATAKUUSKUTONEN
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Touko 2014, 21:09
Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6,vm.2004
Ex 166 2.0
Ex 166 2.5
Ex 166 3.0
Ex 164 pari kpl
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja SATAKUUSKUTONEN »

Mistä johtuu kolina etupäässä,kun ajaa teräviin kuoppiin?
Niveliä tutkittu,ei niin väljät,että niistä kuuluis..

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Koiranluut?

Mulla itselläni taas kuuluu epämääräisestä suunnasta kolinaa, osuupa kuoppaan mikä tahansa rengas. Tämä johtuu katkenneista pakoputken kannattimista. Rööri makaa apurungon päällä takapäästään. Uudet kannattimet toki tilattu jo.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään lähti siivu moniurahihnasta ja uutta asennellessa tuli mieleen, että miten tuon dieselin hihnan peruskiristys kuuluu tehdä? Kampiakselin keulan puolella on epäkesko kääntörullassa ja jos ne kiristysreiät olisi kääntänyt ylös niinkuin vanhassa olisi itse kiristin ollut siinä asennossa kun se lukitaan hihnaa pois ottaessa tai itseasiassa se reikä jäi nytkin näkyviin kun epäkeskon kiristin.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Tehtaan ohjeessa sanotaan että kiristin lukitaan tapilla,jonka jälkeen epäkeskolla hihnaa kiristetään niin,että lukitustappi lähtee kevyesti vetämällä pois.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tattista, sithän se on liki ohjeen mukaisesti tehty. On muuten 156:n dieseliin hihnan pituus 1763mm kun tähän 166:een 1740mm.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tossa äsken hämärällä ajellessa huomasin että etuvalot välillä joko kirkastu tai himmeni äkisti parisen kertaa. Maadotus vai mikä?

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kysellääs taas jos joltain teistä ihan sattumalta löytyis, tai tietäis mistä löytyy; 166:n lisävarusteiden hintoja uutena? Mieluusti pre-faceliftin ajoilta, mutta faceliftinkin hinnat kiinostaa jos ei muuta.

Löytyisköhä mistää? Koittanu täs wayback machinella kalastella italkonin "sivuilta", mutta löytyy hintoja vaan eri malliversioille, itse varusteille ei hintoja (paitsi Puntoon, Mareaan yms) Tietysti nämä muuttunu eri vuosina ja ollu kamppiksia yms eli mitään tiettyä hintaa ei olekkaan joka varusteelle..

Hmm..

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kysytääs välillä oikeita kysymyksiä:

Eilen aamulla käynnistyi normaalisti, reilu 10min ajoa ja poikkesin huoltsikalla, sieltä käymään mutta sahas normaalia kauemmin. Töistä illalla taas normaalisti käymään.

Tänäaamuna taas käynnistyi normaalisti, reilu 10min ajoa duunipaikalle, mutta pitikin ajaa parin minuutin päästä ja ei mitään,startti sahaa ja sahaa mutta käymään ei millään. Iltapäivällä uus yritys ja lähti normaalisti käymään. Eli summarum, lämpimänä ei käynnisty, kylmänä kyllä.

Ei vikavaloja tms, mutta tsekkasin mahdolliset vikakoodit; "P0335 - Crankshaft position". En tiedä onko joku vanha koodi vai juurikin tämä, eli olisiko syynä tällä kertaa tuo kampiakselin anturi? Onko oireena juuri niin että kylmänä pelaa mutta lämpimänä ei? Btw myös bägivalo syttyi samaan aikaan, voiko liittyä tohon mystisesti vai onko vaan "kaikki viat tulee samaan aikaan" -hommia?

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Tuosta lähtisin liikkeele. Meillä oli 156:ssa juuri tuollainen. sammui jopa kesken ajon, ja ei millään käyntiin. Puolen tunnin jälkeen käyntiin kunnes lämpeni, sammui. Mitatessa heti sammumisen jälkeen, ei antanut ohmeja, jäähdyttyään antoi lukeman, mikä oli arvoissa.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kampiakselin asentoanturille ääni täältäkin. Just nuo on oireet.

Kuolemassa oleva anturi alkaa lakkoilla kuumana - saattaa ajossa toimia (viimako jäähdyttää?), mut sit parkkiin ja hetken päästä ei mitään toivoakaan saada käymään - kun ei sieltä tule sitä signaalia. Sit kun tarpeeksi jäähtyy, toimii taas. ex-156 teki ekan hajoamisen tuon osalta kuukautta ennen ajossa kuolemista, eli siis pitkän lenkin jälkeen kaupan pihassa ei lähtenyt käymään.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Joo, kiitos. Niinhän se vaikuttais olevan. http://www.tmuukkonen.fi/shop/?product= ... rpm-v6-24v tämä lienee oleven juuri samaninen palikka 2000/2001 2.5 V6:een? Onko tuo kohtuullinen hinta tosta? Miten vaihto, ymmärtääkseni apulaitehihna pois ja jakopään suojaa myös, sittekö oli 6mm kiinni jossainpäin konetta. :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kampiakselin anturi lähtee ilman jakopään purkua - se kun on lohkossa.
En tiedä sijaintia muualta ku TS:stä ja JTD:stä 156:ssa. 156 JTD:ssä startin alla, alakautta pääsi suht helposti käsiksi.
Se on nokan asentoanturi, joka on jakopään alla ja se taas ei yleensä aiheuta muuta kuin vikavaloa ja kohonnutta kulutusta.

Ainiin, Fixus myi mulle Boschilaisen asentoanturin 156:een hintaan 49,-.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Aquatica kirjoitti:Kampiakselin anturi lähtee ilman jakopään purkua - se kun on lohkossa.
En tiedä sijaintia muualta ku TS:stä ja JTD:stä 156:ssa. 156 JTD:ssä startin alla, alakautta pääsi suht helposti käsiksi.
Se on nokan asentoanturi, joka on jakopään alla ja se taas ei yleensä aiheuta muuta kuin vikavaloa ja kohonnutta kulutusta.

Ainiin, Fixus myi mulle Boschilaisen asentoanturin 156:een hintaan 49,-.
Ei muuten ole lohkossa tuo anturi bussossa... eikä edes nokan asentoanturia.

Mutta ei tarvi purkaa jakopäätä, anturi on kiinni öljypohjassa vauhtipyörän vieressä, pakoputken alla. Suojapellista 2 pulttia pois ja anturi on esillä, sitten 1 pultti auki ja liitin irti niin on anturi kädessä. Jopa parkkipaikalla 10min homma.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hitto.

Mä rupesinkin miettii et oisko bussossa ollut jossain hauskemmassa paikassa, kun joskus ennenkin puhuttu aiheesta... mut en sit tarkastanut.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Onko täällä muilla 166:ssa tahmasta hanskalokeroa ja käsijarrukahvan alla olevaa osaa? Itsellä on ja googlasin hieman tota, en ole ainut vaikkei ihan noin pahasti. Ilmeisesti ainoa tapa fixata on hioo ja maalata uusiks, jolloin siittä taitaa lähteä se röpelöisyys mukana..

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No ei pahemmin, varsinkaan nyt kun olen maalannut kyseiset osat uudestaan.

Lancia Lybrassa missä osat olivat mustat oli uuuri tuota ilmiötä ja näytti pari viikkoa sitten vielä pahemmalta kun auton näin. Saattaa olla kaikissa tuonikäisissä samaa vikaa, elikä alaosa tahmeaa ja varsinainen kojelauta ei, mikä lie tuossakin ollut aikoinaan ideana tehdä erilaisesta materialista alaosat. Myös sulakerasian kansi ja keskikonsolin sivut tahmaisia.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Itelläni ei 160tkm ajetussa ollut ainakaan tommoisia ongelmian ollenkaan :shock:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

166:sessani kuluu kuskin puolen takarengas sisäreunasta. Rengaskulmat on tarkastettu ja pystykallistusta ei pysty säätämään? Autoon on vaihdettu Eibach Pro Kit -jouset, jotka madaltavat 30 mm. Autoon on samalla laitettu Konin FSD iskunvaimentimet. Voisiko olla, että kuskin puolen takajousi on kuoleentunut?
Liitteet
166le.jpg
166le.jpg (123.09 KiB) Katsottu 10131 kertaa
166ri.jpg
166ri.jpg (120.51 KiB) Katsottu 10131 kertaa

Vastaa Viestiin