Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Paikalla
FinPat
Viestit: 7316
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:
12 Helmi 2024, 12:58
mutt kirjoitti:
12 Helmi 2024, 11:53
Ruostuu, koska pinnoitusta ei ole. Suurlujuuspultteja ei pinnoiteta vetyhaurastumisriskin takia. Toisaalta ei puolia tarvitse millään 12.9 pulteilla kiinnittääkään.
Olisiko nämä parempia?

https://www.motonet.fi/tuote/kuusiokolo ... t=75-00328
Ja sinkkitahnaa kierteisiin niin teoreettinenkin RST - ALU parin muodostuminen jää minimaaliseksi.

https://www.worldstainless.org/Files/is ... her_FI.pdf

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:
12 Helmi 2024, 13:33
jmi kirjoitti:
12 Helmi 2024, 12:58
mutt kirjoitti:
12 Helmi 2024, 11:53
Ruostuu, koska pinnoitusta ei ole. Suurlujuuspultteja ei pinnoiteta vetyhaurastumisriskin takia. Toisaalta ei puolia tarvitse millään 12.9 pulteilla kiinnittääkään.
Olisiko nämä parempia?

https://www.motonet.fi/tuote/kuusiokolo ... t=75-00328
Ja sinkkitahnaa kierteisiin niin teoreettinenkin RST - ALU parin muodostuminen jää minimaaliseksi.

https://www.worldstainless.org/Files/is ... her_FI.pdf
Tuota juuri mietin, kätevintä olisi kun tietäisi mitä materiaalia alkup. ovat. Tai ostaisiko pinnoittamattomia ja laittaa vaseliinia niin ei ruostu...

Kuukausi jaon kohdilleen laiton jälkeen on alkanut taas ontumaan tyhjäkäynnillä auton ollessa lämmin. Ihan kuin yksi pytty olisi välillä pois, tärähtelee melko voimakkaasti. Ei anna vikakoodeja, joten jos on esim. puolavika niin kuinka selvittää mikä on viallinen vai antaako viallinen puola aina vikakoodin? Eturivin vielä kokeilee puolaa vaihtamalla, mutta imusarjan alle ei viitsisi montaa kertaa mennä.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

https://italricambi.nl/en/index.php/com ... Itemid=655

Tuon mukaan samaa pulttia löytyy käytetään edelleen tuotannossa olevissa malleissa. Joskus yllättynyt hintojen halpuudesta marmoritiskilläkin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mutt »

jmi kirjoitti:
12 Helmi 2024, 12:58
mutt kirjoitti:
12 Helmi 2024, 11:53
Ruostuu, koska pinnoitusta ei ole. Suurlujuuspultteja ei pinnoiteta vetyhaurastumisriskin takia. Toisaalta ei puolia tarvitse millään 12.9 pulteilla kiinnittääkään.
Olisiko nämä parempia?
https://www.motonet.fi/tuote/kuusiokolo ... t=75-00328
Ei ainakaan ruostu. Vastamutterit lienee messinkiä ja paikka ei ole jatkuvassa kosteudessa, mutta kierteisiin kannattanee silti laittaa jotain rasvaa. Rosterikierteet tykkää leikata kiinni, tosin vastapuolen messinki taas on jossain määrin laakerimetalli.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

mutt kirjoitti:
13 Helmi 2024, 12:53
jmi kirjoitti:
12 Helmi 2024, 12:58
mutt kirjoitti:
12 Helmi 2024, 11:53
Ruostuu, koska pinnoitusta ei ole. Suurlujuuspultteja ei pinnoiteta vetyhaurastumisriskin takia. Toisaalta ei puolia tarvitse millään 12.9 pulteilla kiinnittääkään.
Olisiko nämä parempia?
https://www.motonet.fi/tuote/kuusiokolo ... t=75-00328
Ei ainakaan ruostu. Vastamutterit lienee messinkiä ja paikka ei ole jatkuvassa kosteudessa, mutta kierteisiin kannattanee silti laittaa jotain rasvaa. Rosterikierteet tykkää leikata kiinni, tosin vastapuolen messinki taas on jossain määrin laakerimetalli.
Jos tämän sivuston tuotteisiin voi luottaa niin siellä kaikki pultit ovat ruostumattomia eli olisiko alkup. niitä?
https://www.totallyalfa.com/shop/v6-eng ... r-fixings/

Tuolta lähti imuputkien kumit yms. tilaukseen...

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:
18 Helmi 2024, 13:53
mutt kirjoitti:
13 Helmi 2024, 12:53
jmi kirjoitti:
12 Helmi 2024, 12:58

Olisiko nämä parempia?
https://www.motonet.fi/tuote/kuusiokolo ... t=75-00328
Ei ainakaan ruostu. Vastamutterit lienee messinkiä ja paikka ei ole jatkuvassa kosteudessa, mutta kierteisiin kannattanee silti laittaa jotain rasvaa. Rosterikierteet tykkää leikata kiinni, tosin vastapuolen messinki taas on jossain määrin laakerimetalli.
Jos tämän sivuston tuotteisiin voi luottaa niin siellä kaikki pultit ovat ruostumattomia eli olisiko alkup. niitä?
https://www.totallyalfa.com/shop/v6-eng ... r-fixings/

Tuolta lähti imuputkien kumit yms. tilaukseen...
Etrasta sai muutamalla eurolla samanlaisia pultteja...

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Vaihdoin imuputkien kumit uusiin kun vanhat alkoivat halkeilla ja olivat täysin kovettuneita. Nämä uudet kumit ovat vaan aavistuksen paksumpia ja pienemmät letkuklemmarit eivät mene enää kiinni. Osaako joku sanoa saako näitä erikoisia klemmareita jostain aavistuksen isompana? Isommat klemmarit sain kyllä paikalleen.

Vastaa Viestiin