Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

BellaAR kirjoitti:Jep, ajatus on ollut vaihtaa laadukkaammat oviin, joten ehkä teen sen ensin ja sitten katsoo, josko äänentoiston laatu sillä jo riittävästi paranisi, kuten todennäköistä on, jos nuo alkuperäiset ovat niin kehnoja. Ehkä tuonnempana sitten mietintään takakajarit...
Ilmoittelehan sitten millaiseen upgreidaukseen päädyit.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Mikähän voisi aiheuttaa 2.0 tessussa tyhjäkäynnin heittelyä? Ajossa kun pistää kytkimen pohjaan kierrokset tipahtavat ihan nolliin jolloin moottori meinaa sammua jonka jälkeen nostaa kierrokset hieman yli 1000rpm ja tasaa normaaliin tyhjäkäyntiin. :-D Käy tyhjäkäyntiä muuten ihan tasaisesti ja nätisti. Vikakoodit luettu eikä sieltä löytynyt mitään epämääräistä. :? Tulppien vaihdolla varmaan kannattaa aloittaa, mutta jos jollain on ollut vastaavaa niin olisin kiinnostunut kuulemaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156:ssa oli sama vika. Kaasuläppä, tyhjäkäyntimoottori tai imuvuoto oli epäilyt. Vika ei koskaan löytynyt, eikä kyllä juuri mitään tehty. Oli uusilla tulpilla ja kaikilla täysin sama ongelma. Päästöt ym. OK.

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Helppo vastaus. Uusi ilmamassamittari ja ongelmat korjaantuu. Näin oli omassa Tessussa vuonna yks ja kaks.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jos 166:n ja 156:n tessut on samanlaiset, tai lähes samanlaiset, niin ei takuulla. Minulla teki tuota seuraavienkin jälkeen: tulpat, ilmi, lambda, imuvuodot tsekattu (ei ollut), kaasuläpän putsaus. Jäljelle jäi sekä kaasuläppämoottori, että jotakin muuta (en muista, mitä), mitä olisi voinut/kannattanut tarkistaa. Puolatkin oli OK :)

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Olenko nyt (taas) ymmärtänyt jotakin väärin, mutta mikä hitto on 125kw tessu? :o: Siis 166 FL:n pellin alla pitäisi olla tuollainen?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Häntsy kirjoitti:Mikähän voisi aiheuttaa 2.0 tessussa tyhjäkäynnin heittelyä? Ajossa kun pistää kytkimen pohjaan kierrokset tipahtavat ihan nolliin jolloin moottori meinaa sammua jonka jälkeen nostaa kierrokset hieman yli 1000rpm ja tasaa normaaliin tyhjäkäyntiin. :-D Käy tyhjäkäyntiä muuten ihan tasaisesti ja nätisti. Vikakoodit luettu eikä sieltä löytynyt mitään epämääräistä. :? Tulppien vaihdolla varmaan kannattaa aloittaa, mutta jos jollain on ollut vastaavaa niin olisin kiinnostunut kuulemaan.
Tämähän ei oikeastaan ole edes vika - vaan ominaisuus. Katkaise mittarin takaa johto jonka kautta ecu saa nopeustiedon niin ongelma oikenee - tai pidä aina vaihdesilmässä :D (niin brittilässä tykkäävät tehdä). Ilmissä ei ole mitään vikaa tuossa tapauksessa...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

stoichiometric kirjoitti:Olenko nyt (taas) ymmärtänyt jotakin väärin, mutta mikä hitto on 125kw tessu? :o: Siis 166 FL:n pellin alla pitäisi olla tuollainen?
Ei sellaista kyllä olekaan. V6:ssa on enemmän ja JTS:ssä vähemmän, mutta JTS kun ei 166:n keulalla koskaan ollutkaan, niin sekin vaihtoehto on poissa.

Ettei olisi jonkun virilastun myyntipuheista napattu teholukema.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no sitä minäkin, mutta mitä tämä eperin listaus tarkoittaa?
136.020.1.0 2.0 TS 16V 170CV 125KW CF3 IMPRESSION-FL.2003
136.100.1.0 2.0 TS 16V 170CV 125KW CF3 PROGRESSION-FL.2003
136.122.0.0 2.0 TS 16V CF3 "PROGRESSION" (076+140)
136.152.0.0 2.0 TS 16V CF3 "PROGRESSION"
136.300.1.0 2.0 TS 16V 170CV 125KW CF3 DISTINCTIVE-FL.2003
136.322.0.0 2.0 TS 16V CF3 "DISTINCTIVE" (076+140)
136.352.0.0 2.0 TS 16V CF3 "DISTINCTIVE"
136.400.1.0 2.0 TS 16V 170CV 125KW CF4 LUXURY-FL.2003

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mikäs hitto tuo nyt sitten on :roll: .

Tuollainen kone siellä olisi pitänyt alusta asti olla keulalla starttimallina, mutta onko tuollaisia sitten oikeasti olemassa, vaikka itse olen muussa luulossa ollutkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

pjotrthegreat kirjoitti:
Häntsy kirjoitti:Mikähän voisi aiheuttaa 2.0 tessussa tyhjäkäynnin heittelyä? Ajossa kun pistää kytkimen pohjaan kierrokset tipahtavat ihan nolliin jolloin moottori meinaa sammua jonka jälkeen nostaa kierrokset hieman yli 1000rpm ja tasaa normaaliin tyhjäkäyntiin. :-D Käy tyhjäkäyntiä muuten ihan tasaisesti ja nätisti. Vikakoodit luettu eikä sieltä löytynyt mitään epämääräistä. :? Tulppien vaihdolla varmaan kannattaa aloittaa, mutta jos jollain on ollut vastaavaa niin olisin kiinnostunut kuulemaan.
Tämähän ei oikeastaan ole edes vika - vaan ominaisuus. Katkaise mittarin takaa johto jonka kautta ecu saa nopeustiedon niin ongelma oikenee - tai pidä aina vaihdesilmässä :D (niin brittilässä tykkäävät tehdä). Ilmissä ei ole mitään vikaa tuossa tapauksessa...
Kiitoksia vastauksista!

Olin aika varma, että tämä olisi jälleen kerran yksi ominaisuus alfassa, kun eikös auton jonkinlaisia vikakoodeja pitäisi antaa jos esim. ilmissä olisi jotain vikaa? Auto ei meinaan anna mitään vikakoodeja kuten tuossa totesin. Minkälainen tuo johto on joka tuota nopeustietoa välittää? Pystyyhän tuon ominaisuuden kanssa elämään, mutta välillä vituttaa kun lyö isompaa pykälää sisään ja kierrokset tipahtavat oikeassa kohtaa niin alas ja nostat kytkimen niin auto nykäisee aivan perkeleesti. :-D

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ilmistä ei pitäisi tulla vikakoodia ja 156 pinnit oli muistaakseni 15 tai 16 jos tarkoitat sitä heijaamista?Tarkempimuistinen oikokoon.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Dio Natale kirjoitti:Ilmistä ei pitäisi tulla vikakoodia ja 156 pinnit oli muistaakseni 15 tai 16 jos tarkoitat sitä heijaamista?Tarkempimuistinen oikokoon.
Heijaamista tarkoitan juu. Tuntuu, että tuo heittely on nyt ilmojen kylmennyttyä pahentunut. Tänään mittari näytti -10 ja auto veivasi kierroksia jatkuvasti eli kun tulit valoihin ja pistit lopuksi kytkimen pohjaan niin tiputti alas ja taas nousi ylös jne... Joskus olen pistänyt merkille (tai sitten vain kuvittelen) että auto tuntuu hieman laiskalta ja välillä taas kun monottaa niin oikein lähtee oikein nätisti ja menohaluja tuntuu löytyvän. Voisiko vika kuitenkin olla ilmissä? :?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Tarkista se haitariputki alhaalta varsinkin mikä tulee ilmiin kiinni että ei ole repeämiä etc ,ja kokeile ottaa ilmin johto irti niin onko menossa eroa?mutta tuo heijaheija kuulostaa samalta mitä oli 156sessa ja napsasin johdon poikki pin 15 ja loppui stalling idle kuin seinään mutta 166 on taas eri asia mittariston kannalta.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Näin teen. :)

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ominaisuus?
Mitä sillä tarkoitetaan?

Eräs 75:n myyjä kerran totesi kakkosvaihteen rusahduksesta, että se on ominaisuus.
Yleistä se kyllä on, mutta tuskin se auto on liukuhihnalta sellaisena lähtenyt...

Oma veikkaus myös jonkinlaisesta imuvuodosta tai ilmamassamittariin liittyvästä häiriöstä.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Onko 166 ja 164 bussoissa samat jarrut takana ja edessä? Entä onko käsijarru kengillä vai hydraulinen.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Kengillä ainakin 166.Satakuusnepasta ei havaintoa
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eipä ole yhteistä 166 ja 164 jarruissa. Eikös käsijarru käytä ihan satulan jarrupaloja vaijeritoimisesti, eikä erillisiä kenkiä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Niin niin palat ne on (herätys).
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Pöh! Eli mätänetistä ei sit vissiin saa 166 levyjä ollenkaan.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Näitäkö tarkoitat?

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sellainen riski voipi olla olemassa Motonetin suhteen, eikä tullut itse kesällä tarkistettua, vaikka tiskin takana olinkin. Pitää muistaa, että 166 on ihan omalla pulttijaolla muihin Alfoihin verrattuna sekä muidenkin palikoiden suhteen melko "yksinäinen" malli.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

pitkämies kirjoitti:
Savo kirjoitti:Huoltokirja saksaksi, huoltoavain on. Muutin lämppärin suuntausta ja ongelma ei ole ainakaan vielä uusiutunut.
Oma kokemus saman tyyppinen. Thesiksestä tosin, mutta alkoi hälytin toisinaan kirkumaan kun lukitsin auton avaimenperän "kakesta" (ja sisälämppäri ajastettuna) . Tämä siis kytkee ainakin thesiksessä tehdasasenteisen hällärin päälle. Vaiva poistui kun tajusin et kun lukitsee auton etuven lukkopesästä ihan manuaalisesti, niin hälytin ei ilmeisesti kytkeydy päälle mutta keskuslukko toki kyllä. Muutaman kerran oli kiva talvella hypätä lämpimästä sängystä talviyönä klo. 01.00tms. ihmettelemään huutavaa hälytintä :lol: Juu ja nukun kevyesti ja mulla on mittausten mukaan poikkeuksellisen tarkka kuulo, joten kymmenien metrien päästä parkkipaikalta pystyy hällärin kyllä aistimaan sisätiloihin, ja ihan omaan sänkyyn asti!.....valitettavasti :black:

Ps: Tästä ei kyl välttämättäollut yhtään mitään apua mut tulipahan kirjailtua :mrgreen:
Oli apua. Toimii myös minulla.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Jarruosat kannattaa hommata Sparetolta.Trw:tä oli viimeks hyllyssä ja mielestäni hinta kohtuullinen.tarvike etulevyt kesti alle 6kk kunnes olivat kierot,joten kannattaa ottaa jonkun tunnetun valmistajan osat.Trw levyt ja palat toimineet sen sijaan moitteetta
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Alfissimo kirjoitti:Sellainen riski voipi olla olemassa Motonetin suhteen, eikä tullut itse kesällä tarkistettua, vaikka tiskin takana olinkin. Pitää muistaa, että 166 on ihan omalla pulttijaolla muihin Alfoihin verrattuna sekä muidenkin palikoiden suhteen melko "yksinäinen" malli.
Niinpä, edes öljynsuodatinta ei tietokannoista löytynyt. Otin sitten 156:n suotimen, onneksi moottorinosat on suurelta määrin yhteneväisiä. Tuo pulttijakohomma on kyllä myös outo juttu, kun tuntuu että joka Alfa-malli on eri jaolla. Aftermarket-vanteita tuohon 166:een saa ihan kiitettävästi kun tuo 5x108 on suht yleinen "volvo-jako" mut sitten taas muista Alfoista ei siirto onnistukaan. Itseäkin kutkuttais jotkut GTA-tyyppiset ihan pirusti mut ku se pulttijako... Ja kasettisoitin...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Muistelisin et Heikka sano et 156 ja 166 2.5 koneissa on eri öljynsuodattimet,166n on isompi.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Taas puhallin probleema. lämmönsäätö ei oikeen toimi - niin automaatilla kuin manuaalillakaan. Kaikki on ok siihen asti kunnes säädän lämpöä pienemmälle tai suuremmalle. Heittää air conditioner failuren ruutuun ja suuttimista tulee tulikuumaa. sillain toimii, että säätää lämmön haluttuun astelukuun ja käynnistää auton uudestaan, mutta jos käynnissä koskee säätöön, niin tulee tuo kuvattu ongelma.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ulkolämpötilananturin näyttämä oikea? Eikös nuo ala puhaltelemaan tulikuumaa jos ulkolämpöanturi näyttää puutaheinää? Toisaalta se ei selittäisi tuota outoa käytöstä.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Caijo-Romeo kirjoitti:Muistelisin et Heikka sano et 156 ja 166 2.5 koneissa on eri öljynsuodattimet,166n on isompi.
Hei, nyt on todella häijyä ruveta jälkikäteen pelottelemaan hyvässä uskossa toiminutta ja omaan maalaisjärkeensä luottanutta. :bad-words:
Onhan se mahdollistakin, en minä näistä mitään tiedä, mutta sitten:
a/motonetissa myydään 166:n suodattimia 156:n suodattimina
b/edellinen öljynvaihtaja on laittanut 156:n suodattimen edellisessäkin vaihdossa
...meinaan paikallaan ollut oli Alfan leimoilla eli ei ollut motonetin suodatin eikä koossa eronnut millään lailla uudesta.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu eri suodatin on jos orginaaleista puhutaan, pituudessa lähinnä se ero mutta ulkoiset mitat nyt ei hirveästi sano mitään,
omaan kolmelitraiseen 166:een aikanaan sovittelin 156V6:n suodatinta mutta enpä uskaltanut laittaa paikalleen koska ei luultavasti olisi kiristynyt ihan perille asti, ja tämähän johtuu taas siitä että 156 2.5.ssa on pelkkä lämmönvaihdin ns suodattimenjalan ja suodattimen välissä jolloin käytetään matalempaa suodatinta kun taas 156 GTA:ssa ja 166 V6:sissa on oikea öljynlauhduttimen kenno keulassa jolloin suodattimenjalan ja suodattimen välissä on vain kaponen ryöstölaippa letkulahtöjä varten,tällöin joudutaan käyttämään pidempää suodatinmallia jotta suodatin kiristyy perille asti.

summasummarum -> osta se oikeanmallinen suodatin, motonet ei välttämättä tunne 166V6:n suodatinta mutta saa kyllä kaikista muista tarvikeliikkeistä ihan autonmallin mukaan.

orkkis suodatin on kaikissa bensakoneisissa 156:ssa sama poisluettuna JTS/GTA.
Viimeksi muokannut 90, 14 Joulu 2013, 14:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

166 seen löytyy palikoita kun käyttää kaupinkilaisjärkeä :drinking:
molex to sata, lose all your data.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Höh, no voi piru :evil: Kai se sitten on uskottava, kun kerrotaan. No, onneks ei ole mr.Murphy tällä välillä kerennyt iskemään...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tervehdys

Tuli ostettua 18 vuotta täyttäneelle kummitytölle yhdistetty synttäri- ja joululahja. Kummilapsi oli jo pikkutytöstä sitä mieltä, että kummasedällä on aina olleet hienoimmat autot. Erityisesti nelivuotiaana vaikutuksen teki setämiehen Alfa 90:n plyysinen kattoverholu ja vihreä sisävalo.

Eihän sitä hyvällä maulla varustettua neitiä voi siitä rankaista, että perheessä on vain Laguna ja Mondeo. Niinpä pakotin erään tutun myymään hänellä uudesta lähtien olleen, muutaman vuoden tallissa seisseen 166 TS:n vm 1999; ajettu 192 000 km. Siisti, leimattu, huollettu, myyjän mukaan luotettava peli.

Neljä vikaa autossa tuntuisi olevan.

1. Kuskin istuimen korkeussäätö on jumissa. Teleskooppivipu ei liiku ylös, ei alas.
2. Kartturin puoleinen takaovi ei tottele keskuslukistusta.
3. Vilkku ei palauta.
4. Jostain edestä, etuvasemmalta lähinnä kuuluu helvetillistä parkunaa, kun etukulmaa painaa tai rattia kääntää tai ajaa ratti runsaasti käännettynä. Sellainen kitisevän kumin ääni, mutta 100 W:n vahvistimen läpi laskettuna.

Varsinkin tämä viimeksi mainittu on kiusallinen piirre autossa, joka muuten ajossa tuntuu lähes uudelta ja myös näyttää siltä. Ei kukaan nuori nainen mokomalla vinkuvaunulla suostu ajamaan.

Luovutuspäivä on uudenvuoden aatto ja siihen mennessä pitäisi ainakin tuo rääkyminen saada loppumaan.

Myös jos muihin vaivoihin on antaa vinkkejä, niin otetaan vastaan. Eli mitä pystyy tekemään itse ja mitä palikat maksaa.

Ja onko se vika vai ominaisuus, että keskinäyttö on pimeänä, ellei pidä radiota päällä tai jotain säätöpyörää veivaa tai nappia paina. Jos radio on suljettuna ja painaa vaikka ilmastoinnin automatic-nappulaa, näyttö herää eloon, mutta pimenee hetken kuluttua. Niinpä autossa ei ole edes kelloa näkyvissä silloin. Voihan radion tietysti pitää päällä ja äänen säätää pois, mutta onko tuo asetuskysymys vai mikä.

Ai niin ja nämä radion kierrettävät nupit, 2 kpl. Kumpikaan ei ole oikeastaan mitenkään kiinni. Ne vain ovat ja lähtevät höyhenen kevyellä kosketuksella niin, että vaarana on, että nuo hukkuvat. Jäljelle jäävät vain metallitapit. Tarvitseeko noiden nuppien olla jossain tilanteessa irrotettavat? Voiko niihin laittaa tipan liimaa ja istuttaa ne tiukemmin paikalleen?

Auttakaa, jos osaatte. Nyt on kyse sikäli isoista asioista. Onnistunut sukupolvenvaihdos edellyttää miellyttävää ensitapaamista ensiauton kanssa. Ai niin - ja miten ihmeessä saisin tähän vihreän sisävalon? :fadein:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jönsson kirjoitti:Ai niin - ja miten ihmeessä saisin tähän vihreän sisävalon? :fadein:
Motonetin hakuun värihattu niin löytyy. Tiedä sitten onko kumpikaan noista oikean kokoisia. :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Olisiko alapallovinel kuivahtannut?

Takaoven johdot kannattaa tarkastaa, voi olla keskuslukon korjaus hyvässä lykyssä helppo korjaus: kaksi johtoa takaisin yhteen...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Alfaowner.com:sta löytyy aika hyviä vinkkejä 166 entisöintiin.

esim. vilkun palautus:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... fixed.html

lukkolaitteen vaihto:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... motor.html

Noi lukkolaitteet taitaa ainakin mennä rikki ennemmin kuin myöhemmin, toki voi olla vika edellä mainitussa johtosarjassa tms.

Kuulemma etuylätukivarsien sisäpään puslat aiheuttaa narinaa helposti, toki voi olla mikä tahansa muukin liikkuva osa.
omassa 166 myös narisee etupäässä joku syvissä joustoissa aika kovaa, ei johtunut ainakaan kallistuksenvakaajan runkopuslista tai koiranluista. :P

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jönsson kirjoitti:Tervehdys



2. Kartturin puoleinen takaovi ei tottele keskuslukistusta.
Kappassa ainakin tuo takaoven toimimattomuus johtuu antautuneesta lukkomoottorista.
Sen voi vaihtaa, tai kysellä heikalta uutta lukkohässäkkää.
Jostain Porista kappa-aktivistilta sellaiseen sopivan moottorin voisi löytää. :roll:

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

A Bart kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Tervehdys



2. Kartturin puoleinen takaovi ei tottele keskuslukistusta.
Kappassa ainakin tuo takaoven toimimattomuus johtuu antautuneesta lukkomoottorista.
Sen voi vaihtaa, tai kysellä heikalta uutta lukkohässäkkää.
Jostain Porista kappa-aktivistilta sellaiseen sopivan moottorin voisi löytää. :roll:
Pitää hiukan paneutua että tuon osaa vaihtaa. Ebaysta niitä saa pari euroa kipale (kannattaa ostaa useampi kerralla). Oikean mallin saaminen
on hiukka hankalaa jos ei ensin pura ovea ja sitä rasiaa missä se moottori on. Mutta onnistuuhan se jos on kärsivällinen, eikä poropeukalo.

Uusi rasia moottoreineen taitaa lähteä ebayssa jollain satasella (joka on se "virallinen" varaosa).

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Kiitos tähän astisista. Istuimen korkeussäädön toimimattomuuteen löytyikin jo luonnollinen selitys: olen lihonut. Pankki oli alimmassa asennossa, joten se ei enää mennyt alas. Kuljettaja painoi 0,1 tonnia, eikä mekanismi jaksanut nostaa. Sama tilanne kartturin puolella. Keventämällä hieman itseään jaloilla lattiasta ja toisella kädellä kyynärnojasta tukemalla lähti istuin kiltisti kohti korkeuksia. Minäkö lihava...? Olen vain kokoisekseni lyhyt - ja se taas johtuu geeneistä. Minkä sille voi. Olenhan saman pituinen kuin isäni ja isoisäni oli. Useimmat tämän kokoiset ovat paljin pitempiä, kuten esimerkiksi Hanno Möttölä. Helppohan siinä on olla sutjakka urheilijanuorukainen.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

pjotrthegreat kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Tervehdys



2. Kartturin puoleinen takaovi ei tottele keskuslukistusta.
Kappassa ainakin tuo takaoven toimimattomuus johtuu antautuneesta lukkomoottorista.
Sen voi vaihtaa, tai kysellä heikalta uutta lukkohässäkkää.
Jostain Porista kappa-aktivistilta sellaiseen sopivan moottorin voisi löytää. :roll:
Pitää hiukan paneutua että tuon osaa vaihtaa. Ebaysta niitä saa pari euroa kipale (kannattaa ostaa useampi kerralla). Oikean mallin saaminen
on hiukka hankalaa jos ei ensin pura ovea ja sitä rasiaa missä se moottori on. Mutta onnistuuhan se jos on kärsivällinen, eikä poropeukalo.

Uusi rasia moottoreineen taitaa lähteä ebayssa jollain satasella (joka on se "virallinen" varaosa).
No hyvä että nykyään saa, silloin kun niitä metsästin, niin ainoastaan jostain teksasista oli tyrkyllä ja siinä olikin hommaa saada jenkki ymmärtämään miksi pitää lähettää noita moottoreita johonkin venäjälle.
Muistaakseni suostui myymään sitten 10 kpl satsin pitkin hampain.
Mutta jos jostain lähempää löytyy samaa (edullisesti) moottoria, niin linkin voi laittaa.
Hyvä noita on olla muutama varastossa kun tuon coupen hanttarin ovi ei toimi kakella.
Onneksi tuo takaovi on niistä se helpompi tapaus.

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Itse olen pariin Kappaan vaihtanut Korean jälkiasennus lukkosarjoista moottorit käyttämään vipuja. Halpa ja suht helppo vaihtoehto kun jättää alkuperäisen moottorin samaan piiriin niin toimii tuomiopäivään asti..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11205
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti:Istuimen korkeussäädön toimimattomuuteen löytyikin jo luonnollinen selitys: olen lihonut. .
Naurahdin ääneen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Jönsson kirjoitti:Ja onko se vika vai ominaisuus, että keskinäyttö on pimeänä, ellei pidä radiota päällä tai jotain säätöpyörää veivaa tai nappia paina. Jos radio on suljettuna ja painaa vaikka ilmastoinnin automatic-nappulaa, näyttö herää eloon, mutta pimenee hetken kuluttua. Niinpä autossa ei ole edes kelloa näkyvissä silloin. Voihan radion tietysti pitää päällä ja äänen säätää pois, mutta onko tuo asetuskysymys vai mikä.

Ai niin ja nämä radion kierrettävät nupit, 2 kpl. Kumpikaan ei ole oikeastaan mitenkään kiinni. Ne vain ovat ja lähtevät höyhenen kevyellä kosketuksella niin, että vaarana on, että nuo hukkuvat. Jäljelle jäävät vain metallitapit. Tarvitseeko noiden nuppien olla jossain tilanteessa irrotettavat? Voiko niihin laittaa tipan liimaa ja istuttaa ne tiukemmin paikalleen?
Otan kantaa näihin numeroimattomiin... Jos radio ei ole päällä, ei myöskään näyttö ole päällä. Jos on vika, sitten on minullakin sama vika mutta näin ollen veikkaan ominaisuutta. Ei ole tuota ICS:n manuaalia selatessa ainakaan sattunut silmään vaikka enpä ole ihan tarkkaan lukenutkaan, että miten sen saisi pysymään päällä ilman radiota. Radio päällä ja volaami minimiin jos ei radion kuuntelusta pidä.
Itsellä nupit on ainakin suht tiukasti kiinni. Eihän pikku tippa liimaa estä irrottamista, jos ne syystä tai toisesta joskus tosissaan haluaa irrottaa. Parempi että on nupit kiinni eikä häviämässä, tunne laatuautosta kärsii. Mitä tuosta rakenteesta voi päätellä, niin sen ettei tarvitse nuppeja irrottaa jos tarvitsee ICS irrottaa vaan se lähtenee reunojaan myöten irti ja korjaustoimenpiteet suoritetaan takapuolelta. Korjatkoon joku jos on moista oikeassa elämässä tehnyt.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Siellä paneelissa on dark näppäin siinä oikealla ja testaa nyt sitä ensimmäiseksi.Ja nitinöihin niin oik ylätuk varsi on kuuluisa kitinöihin.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja silverine »

Onkos kellään hajua mikä mättää takakontin cd-soittimella joka ei suostu enää ottamaan
sitä 6 ceedeen "kelkkaa" takaisin sisään..? Eli se kelkkahan tökätään siihen huulille ja systeemos
imaisee kapistuksen sisäänsä. Silloin kuin toimii.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Mulla on taas ongelma se, ettei cd-kelkka tule ulos vaihtajasta. Muuten kyllö toimii, mutta levyjä ei saa vaihdettua.

Ajovalojen säädöistä. Saako noita halogeenivalojen pitkiä säädettyä jotenkin? Ja mikä on tuo säätöruuvi missä on ajovalon kuva ja prosenttimerkki, mistä ei tunnu tapahtuvan mitään.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Muutaman muun cd /vaihtajan soittimen korjanneena Huom epäilisin olevan se lattakaapeli joka ohjaa koko vessaa kun se liikkuu niin väsymää tulee väkisinkin eli yleismittarilla diodi asentoon ja kokeilemaan joka pinnin että hälyttää mutta katkoileva johto voi olla sitten kinkkisempi mutta täällä myös asiaa:http://www.alfaowner.com/Forum/ice-and- ... oblem.html
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Hei, kiitoksia! Täytyykin tuota puukkokikkaa kokeilla, luulis tolla lähtevän toimimaan :)

Vastaa Viestiin