Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dio Natale
Viestit: 859
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Hinnat kohdallaan .
molex to sata, lose all your data.

Redneck
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Syys 2014, 20:19
Car(s): Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Ti -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Redneck »

Mistähän mahtais johtua tollanen hauska ilmiö kun esim reippaasti kiihdyttää sammuu oik umpio valoineen päivineen ja seuraavaks vasen :shock: sama homma jos on esim tietöissä korkea reuna niin valot sammuu... :lol: kun kytkimestä laittaa valot pois ja takas päälle palavat taas :?

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Mites tuota ton ratin saa pois, ei näyttäny olevan bagilla mitään ruuveja, 2 reikää on mut en tiedä mitä kokoa ja mallia on sitten kun ei sinne nää, mitään neuvoja?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Air bag on kolmella kuusiokolo ruuvilla kiinni,olisko koko ollut 4 tai 5. Kyllä siä on reiät jokaisen ratin puolan takana mistä ne saa auki. Ratti on yhdellä mutterilla kiinni ja poorissa niin tiukasti että vaatii ulosvetimen. Spiraalikaapeli tulee sit ratin mukana irti. Varovasti sit sen tyynyn kanssa ettei tuu vahinkoa,akku irti,varoajan odottelu ja sit vasta purkuun. Tyyny sit pöydälle niin,että sähköliitin on alaspäin eli pöytää päin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

"Mistähän mahtais johtua tollanen hauska ilmiö kun esim reippaasti kiihdyttää sammuu oik umpio valoineen päivineen ja seuraavaks vasen :shock: sama homma jos on esim tietöissä korkea reuna niin valot sammuu... :lol: "

Sinulla ilmeisesti xenonit? Minulla korjautui tuo sama ilmiö vaihtamalla uudet polttimot. (tai ei ihan sama, minulla eivät valot sammuneet kokonaan, vaan syttyivät kyllä takaisiin. Mutta kiihdytyksissä esim. saattoivat pätkiä.)

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Caijo-Romeo kirjoitti:Air bag on kolmella kuusiokolo ruuvilla kiinni,olisko koko ollut 4 tai 5. Kyllä siä on reiät jokaisen ratin puolan takana mistä ne saa auki. Ratti on yhdellä mutterilla kiinni ja poorissa niin tiukasti että vaatii ulosvetimen. Spiraalikaapeli tulee sit ratin mukana irti. Varovasti sit sen tyynyn kanssa ettei tuu vahinkoa,akku irti,varoajan odottelu ja sit vasta purkuun. Tyyny sit pöydälle niin,että sähköliitin on alaspäin eli pöytää päin.

Pyh kyllä sen saa irti ilman vetimiä, yhdestä autosta saatiin kyseinen piuha rikki mutta tästä se ei haittaa ellei joku rattia välttämättä halua ostaa.. kolariauto kun kyseessä, tosin bagit ei lauenneet onneks :shock:

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Jos ei bagit kerta lauennu, ni eikös ton 166:n olis vielä saanut kasaan kursittua?

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

JVTL kirjoitti:Jos ei bagit kerta lauennu, ni eikös ton 166:n olis vielä saanut kasaan kursittua?
Olisihan sen voinut mutta hinta arvio olis ollut 1500€ luokkaa ellei jopa enemmän niin en halunnut alkaa tekemään, kaikki keulanpalkit kasassa ja se tärkein mitä ei edes irti saa niin turha ruveta edes vääntelemään :D sunnuntaina rälläkkää käteen nii saa syyläritkin pois tieltä.
Meni kaikki lauhduttimet yms 3kpl, keulapalkit, puskuri, konepelti, umpiot (xenonit) maksaa 500kpl uutena jo..

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Olihan siinä osa listaa sitten, olis löytyny tollane ehjäkeulane minkä osat ei 1500€ olis maksanu, työtä sitäkin enemmänkin. :)

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

JVTL kirjoitti:Olihan siinä osa listaa sitten, olis löytyny tollane ehjäkeulane minkä osat ei 1500€ olis maksanu, työtä sitäkin enemmänkin. :)
Noo turha sitä on enää yrittää elvyttää :D

Redneck
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Syys 2014, 20:19
Car(s): Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Ti -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Redneck »

Alfieri kirjoitti: Sinulla ilmeisesti xenonit? Minulla korjautui tuo sama ilmiö vaihtamalla uudet polttimot. (tai ei ihan sama, minulla eivät valot sammuneet kokonaan, vaan syttyivät kyllä takaisiin. Mutta kiihdytyksissä esim. saattoivat pätkiä.)
Juu on, no täytyy ostaa polttimot ja kattoo mitä tapahtuu...

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Pitkästä aikaa tuli Alfojen pariin palattua ja pihalle ilmaantui 166 2.0 TS. Sen verran projektia tuossa on että kytkimen pääsylinteri menee vaihtoon. Näkyy olevan hiukka ahtaat paikat tuota vaihtaa eli siksipä kysynkin että onko jotain huomioitavaa/helpottavaa ideaa tuohon hommaan ? Auton alle pääsy on olosuhteiden johdosta hieman hankalaa eli jarrunestesäiliö vissiin irti yms. ?

Ja -99 moinen on vuosimalliltaan....

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Ite muutaman kytkinpääsylkyn vaihtanut 166een..imaise jarrunestesäiliö tyhjäksi ja sitten vielä työsylinteristä niin paljon nestettä talteen kun saat. Tän jälkeenkin pääsylinteristä tulee jonkun verran nestettä pihalle eli vuoraa kuskin jalkotila huolella vippereillä,jätesäkillä tms ettei nestettä pääse matolle ja sieltä muhimaan lattiapellille. Kun lattia on vuorattu niin purat kuskin jalkotilasta ison suojamuovin mikä on yhdellä muovikantaisella pultilla kiinni. Jalkotilasta suojus pois muutamalla ruuvilla/muovimutterilla. Pääsylinterin tanko irti pedaalista irroittamalla sokka. Pääsylinterin ympäriltä muovisuoja pois. Irroita kytkinputki sylinteristä,kannattanee suojata myös ympäriltä johtoja jne koska nestettä vois roiskua niihinkin vähän. Nyt avaa kaksi 13 kantaista mutteria ja pujottele sylinteri lattialle. Irroita kytkinletku ja vaihda uusi sylinteri. Muistelisin että sen sylinterin saa pujoteltua paikoilleen letku valmiiksi kiinnitettynä. Jos ei onnistu niin vaihda tavallinen klemmari clic-r:n tilalle niin pystyt laittaan sen kiinni sen jälkeenkin kun sylinteri on paikoillaan. Ei kannata kiristää sylinterin kiinnitysmuttereita kokonaan ennen kuin kytkinputki on varmasti mennyt oikealle kierteelle. Reikä mihin sylinteri pujotetaan on jämpti joten malttia,ettei viillä suojakumia rikki. Ilmauksessa on yleensä tarvinnut kaverin ja vain perinteinen "auki,kiinni,paine" on tuottanut kunnollisen poljintuntuman. Kannattaa rasvata kunnolla kytkinpolkimen tappi mihin sylinterin tanko tulee. Muuten narisee ikävästi. Tosiaan auton alle ei tarvi päästä eikä konehuoneen puolelta purkaa muuta kun sen mitä tarvii et pääsee ilmausruuviin käsiksi.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Isot kiitokset vinkeistä !

Viikonloppuna pitäisi ottaa vanha irti ja tiistaina saa Heikalta uuden. Matto pitänee irroittaa ja paikat putsata, ovat kohtuu "nesteessä"....

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mikä tuota kytkimen pääsylinteriä oikein kuluttaa? Voiko tuo minun dieselin epämääräinen kytkintuntuma tai oikeastaan kytkimen ja kaasun yhteensovittamisen vaikeus johtua tuosta?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Mulla ainakin ollut useampaa eri murhetta noiden kanssa:jousi katkeaa sylinterin sisältä,tiivisteet vuotaa ja yleisimpänä tangon pusla murenee ja aiheuttaa ylimääräsiä ääniä ja epämääräisen tuntuman. Myös polkimen tappi ollut kuiva mihin sylinterin tanko tulee ja tällöin oli selvää takertelua/narinaa havaittavissa. Halvimmissa sylkyissä näyttäisi olevan heikompi jousi sylinterin sisällä(ainakin LPR ja Delphi) kun taas ainakin orkkis/Bosch on järeämmällä jousella varustettu. Toinen mikä voi vaivata on painelaakerin takertelu. Eli onko laakerin/ohjurin väli puhdas/rasvattu hyvin? Omassa takerteli myös kytkinhaarukka laakeroinnissaan. Samaa vaivaa oli 155ssa missä vastaava rakenne. Sen haarukan pystynee ainakin osittain voiteleen purkamatta laatikkoa. Nostaa käpälän laatikon päältä pois mitä työsylinteri käyttää. Sen jälkeen ylempi laakeriholkki pitäisi irrota nostamalla. Siitä reiästä sit uittaa liukastetta alempaan holkkiin,pesee yläholkin ja rasvaa hyvin. Mulla parani paljon jtd:n kytkin kun vaihtoi rikkinäisen pääsylkyn uuteen. Vanhassa pusla rikki ja tappi kuiva. Nesteetkin saattoi olla vanhat,ei muista enää mutta vaikuttaa sekin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Mulla ei mitään ongelmia kytkimessä :mrgreen: :mrgreen:
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Redneck
Viestit: 129
Liittynyt: 15 Syys 2014, 20:19
Car(s): Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Ti -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Redneck »

No eipä kai kun tomaatti :mrgreen: itteeni kiinnostais (vähän) :lol: tehoja nostella, mutta epäilyttää mahdollinen kytkimen luistaminen ja en ainakaan oo löytäny parempia kytkinpaketteja tohon 20v versioon. Pakoputkeekin tekis mieli päivittää...niin ja alustaa ja jne jne :crazyeyes: :|

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Täytyy jossain vaiheessa vaihtaa pääsylkky, tuli ostettua TRW ja näyttää olevan Italialaista tekoa niinkuin Lpr:kin. Tuo kytkin/kaasu sovitus tulee ilmi jos joutuu nopeammin lähtemään niin tuppaa kenguruefektiä tekemään, normaalisti ei ongelmaa kun rauhallinen ajotyyli. Voisiko tuo johtua myös vauhtipyörästä, sehän joustaa lähdössä ja samoin jarrutuksessa.

155:ssa oli aina jämäkkä tuntuma kiihdytyksissä, jota tässä ei ole, mutta jos tämä onkin tehty hieman erilaiseksi.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Sain tarjouksen jakopäärempasta vesipumppuineen: 1100€. :shock: Onko järkee vai ei? Itse en ala tekemään kun ei ole tiloja.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jakke kirjoitti:Sain tarjouksen jakopäärempasta vesipumppuineen: 1100€. :shock: Onko järkee vai ei? Itse en ala tekemään kun ei ole tiloja.
Ei? karmea hinta...

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Sain tarjouksen jakopäärempasta vesipumppuineen: 1100€. :shock: Onko järkee vai ei? Itse en ala tekemään kun ei ole tiloja.
Ei? karmea hinta...
No paljonkos sen pitäisi maksaa?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

800€ Vois olla käypänen, mut liikanhan sekin on.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jakke kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Sain tarjouksen jakopäärempasta vesipumppuineen: 1100€. :shock: Onko järkee vai ei? Itse en ala tekemään kun ei ole tiloja.
Ei? karmea hinta...
No paljonkos sen pitäisi maksaa?
jakopään osat sen ~200e (esmes spareto.fi), vesipumppu 50e(?) ja aikaa menee 4-8h lukkopaloilla, ilman paloja pari tuntia-4 tuntia... (50e/h ==> 200-400e työt) riippuen miten vastustaa pultit. Glykolia ja muuta pientä voi myös mennä mutta alle 700e tuo pitäs minusta saada jopa korjaamolta :roll:

8h on itsellä mennyt enimmillään ja tuossa on tehty jo muutakin huoltoa.. En tiedä millä tuntimäärällä korjaamot laskevat nuo arvionsa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuo 1100€ tarjous oli Mekonomeniltä. Laitoin paikalliseen merkkihuoltoon (Hartikainen) kyselyn. Saa nähdä, vaivautuvatko edes vastaamaan. Jotain asenteesta Alfoja kohtaan kertonee se, että firman katolla on ollut Alfan logo jo vuosikausia 90 astetta väärään asentoon asennettuna :roll:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
-TTY-
Viestit: 1523
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Oman jakopään teetin paria kymppiä vaille samaan hintaan, sisälsi myös hajonneen murroksen suojakumin vaihdon. Remmit ja kilkkeet maksoivat noin satasen enemmän kuin edellisen kerran Heikalta tilatessa, eli osien metsästyksellä voi saada hieman kustannuksia tiputettua.
E: Tässä tapauksessa jakopään osat taisi olla ~450€, työ 60€ x 8h sisältäen myös sen murroksen kumin. Omalla laskuopilla tuosta nyt jää vielä parisen sataa uupumaan loppusummasta, eikä pumppu muistaakseni niin tyyris ollut. Kuitit on jossain jemmassa...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Suhteellista, keväällä kun kävin katsomassa 20v, jtd:tä , joka oli Virolaisen kaverin kertoi, että häneltä oli pyydetty pääkaupunkiseulla 2000 euroa diesin hihnanvaihdosta. Oli teettänyt rempan sitten Virossa ja samaisesta autosta hajosi automaattilaatikko, korjauskustannus Suomessa 7-8000 euroa, Virossa 1500 euroa. Kusetusta vai ei, tiedä häntä.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Tollasilla hinnoilla vois ruveta harkitsee alfan hihnan vaihtoja leipätyönä. Pari kolme hihnan vaihtoo, ni olis kk palkka tienattu, yli menevä olis pelkkää bonusta sitten :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

VMTD kirjoitti:Suhteellista, keväällä kun kävin katsomassa 20v, jtd:tä , joka oli Virolaisen kaverin kertoi, että häneltä oli pyydetty pääkaupunkiseulla 2000 euroa diesin hihnanvaihdosta. Oli teettänyt rempan sitten Virossa ja samaisesta autosta hajosi automaattilaatikko, korjauskustannus Suomessa 7-8000 euroa, Virossa 1500 euroa. Kusetusta vai ei, tiedä häntä.
Mistähän se tommosen hinna nsai, kun edes Delta ei noin kallista hintaa edes 20v:stä saa aikaiseksi?
Ja ne sentään saa 3.2JTS:n jakopään osille hintaa jo 2500eur :D

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Jatketaas tuota viikon takaista kytkimen pääsylinterijuttua.......

Uusi pääsylinteri on nyt paikallaan, asennus oli jopa yllättävän inhimillinen odotuksiin nähden. Nyt on kuitenkin ongelmana se että uudella sylinterillä poljin on täysin "tunnoton" eli jää pohjaan eikä mitkään normi ilmausmetodit tunnu auttavan. Mitäs tämmösessä kannattais tehdä? Uusi sylinteri valmiiksi susi???

Työsylinterin ympäristö oli täysin kuiva eli se tuskin vuotaa. Kokeilin kädellä heiluttaa kytkimen "työakselia" ja se on täysin fletku eli ei painetta joka mielestäni viittaisi vuotoon jossakin mutta kun missään ei näy kosteutta. Auton matot ovat jarrunesteessä eli kyllä tämä pääsylinteriin viittaisi ainakin minun mielestäni.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pitäskö yrittää työntää neste työsylinteristä säiliöön päin, onnistusko niin tai löysätä ilmausruuvi työsylkystä ja antaa painovoiman tehdä ilmauksen. Kytkinpoljin tietysti vedettynä ylös.

Kait uusikin voi olla viallinen.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Jos nesteet tulee matolle niin onhan letku ja putki kunnolla pääsylinterissä kiinni?ilmaus tohon on inan hankala,varsinkin kun paineputki lähtee alaspäin ja ilma jää ylös. Vaatii 2 kaveria että onnistuu. Poljin lattiassa ilmausruuvi kiinni ja sit vetää hitaasti ylös. Hosumalla/jarruimurilla ei onnistu.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Ja kytkin juttu jatkuu.....

Viiteliäästi kun vaan jaksoi ilmata kahden hengen kombinaatiolla eli silleen "perinteisesti" niin onnistuihan tuo kun vaan malttoi..... Pakko oli tietenkin ensin koittaa yksin tuolla pullolla mut ku 8) Hiukka ottaa liki lattiaa mut koitan viel ilmata lisää jos auttais, auto kuitenkin nyt ajokunnossa mikä on tärkeintä !

Tuli sit tietenkin uusi ongelma vastaan.... Siinä kun auton vierellä polvistelin tarkistaakseni mahdolliset vuodot niin huomasin siinä varoitusvalopatterissa pätkän mustaa teippiä. Oli niin viiteliäästi liimattu että ratin takaa ei huomannu yhtään eikä muutenkaan tajunnut ajatella koko asiaa. Eli sieltä alta löytyi koko ajan loistava bagin valo. Mistähän kannattaisi aloittaa????

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No suojaat ensimmäiseksi keskikonsolissa olevat muut ohjainboksit vuotavalta lämmityslaitteen kennolta, voihan se vika toki muuallakin olla, jos vaikka rattia joskus irroiteltu.

Vai olikos näissäkin niitä huonolla kontaktilla olevia liittimiä?

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Noita liitoksia vähän toivoin... Eli keskikonsolin boksit siis, täytyy huomenna tutkailla.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Ohjainlaite voi olla saanut glykolia niskaan,sen vieressä on myös yksi suojaamaton liitin mihin on saattanut nesut mennä. Repsikan penkin tunnistin on kans yleinen vaiva ja näiden lisäksi kaikenmaan kontaktihäiriöt on mahdollisia.vikakoodit lukemalla pääsee parhaiten jyvälle. Mulla on muuten yksi uusi ohjainlaite jos tarvetta ilmenee..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Vaatiiks nää jonkun oman lukusoftan? Itellä tommonen kiinalainen bluetooth mötikkä ja siihen android softa..... Onnistunut kyllä koodin luku muista merkeistä.


Onks tuol penkin alla vain yksi "iso" liitin vai joka toiminnalle omansa?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jakke kirjoitti:Tuo 1100€ tarjous oli Mekonomeniltä. Laitoin paikalliseen merkkihuoltoon (Hartikainen) kyselyn. Saa nähdä, vaivautuvatko edes vastaamaan. Jotain asenteesta Alfoja kohtaan kertonee se, että firman katolla on ollut Alfan logo jo vuosikausia 90 astetta väärään asentoon asennettuna :roll:
Merkkiliike soitti ja kyseli varovasti, olenko saanut yhtään tarjousta. Kerroin, että olen. Heittivät sitten pitkän puolustuspuheen jälkeen humoristisen tarjouksen: 1600€ :shock:

"Kun ei tiedä mitä sieltä löytyy ja voi tulla yllätyksiä ja on ahdas paikkakin..." Merkkiliike ei siis kuulostanut ollenkaan halukkaalta tehdä hommaa. Voi helvetti mikä firma.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Hemeri kirjoitti: Tuli sit tietenkin uusi ongelma vastaan.... Siinä kun auton vierellä polvistelin tarkistaakseni mahdolliset vuodot niin huomasin siinä varoitusvalopatterissa pätkän mustaa teippiä. Oli niin viiteliäästi liimattu että ratin takaa ei huomannu yhtään eikä muutenkaan tajunnut ajatella koko asiaa. Eli sieltä alta löytyi koko ajan loistava bagin valo. Mistähän kannattaisi aloittaa????
Multa löytyy sulle mustaa nahkarattia ja bagien boksit, kolarissa kun kävi mutta ei bagit lauennut, saat vaikka bagitkin ja piuhasarjat jos tarve 8)

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Pidetään mielessä. Täytyy nyt ensin kokeilla jos kerrankin kävisi tuuri ja kyse olisi vaan kontaktihäiriöstä jossain....

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Hemeri kirjoitti:Pidetään mielessä. Täytyy nyt ensin kokeilla jos kerrankin kävisi tuuri ja kyse olisi vaan kontaktihäiriöstä jossain....
Kuulostaa vähän oudolta kummiskin jos teippiä valon päälle pistetty mutta mahdollista sekin voi olla jos laiskuus on iskenyt vaan :D vaikka sanoisin että se mittariston irrottaminen on vittumaisempi homma kun parin piuhan tutkiminen :D

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On hämmentävää, kuinka paljon jotkut ihmiset jaksavat nähdä vaivaa välttääkseen vian asiallisen korjaamisen, vaikka se olisi helppoa.

Airbageissa etenkin jos ei itsellä ole lukulaitteita, toteaa monikin ihminen helposti vian "valo palaa, kallista, ei korjata, teippiä ja auto kiertoon" -malliseksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Joo, eikä tuo mittaristonkaan irroittaminen ole kovin iso homma, kahdella ruuvilla kiinni.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

VMTD kirjoitti:Joo, eikä tuo mittaristonkaan irroittaminen ole kovin iso homma, kahdella ruuvilla kiinni.
Totta sinäänsä.. mä irrotin kyllä ratti paikoiltaan ja siinä sit kestiki vähän suunniteltua pidempään :lol:

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

"Merkkiliike soitti ja kyseli varovasti, olenko saanut yhtään tarjousta. Kerroin, että olen. Heittivät sitten pitkän puolustuspuheen jälkeen humoristisen tarjouksen: 1600€ :shock:

"Kun ei tiedä mitä sieltä löytyy ja voi tulla yllätyksiä ja on ahdas paikkakin..." Merkkiliike ei siis kuulostanut ollenkaan halukkaalta tehdä hommaa. Voi helvetti mikä firma."

Huomannu saman 164:n kanssa, tulostaat paksun a4 nipun ohjeita, että teeppä ite.
Sen jälkeen on tullut tehtyä itse ja mielellään vielä lainaavat erikois työkaluja, ettei vaan alfaa tuoda sinne korjattavaksi :mrgreen: Pitemmän päälle parempi niin, säästäny pitkän pennin :lol:

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Ja halvalla ei saa hyvää.....

Eli 166 Tessun murheet jatkuu :( Kytkimen työsylinteri korkkas sen "työakselin" ulos tuossa kun pihalla autoa vekslailin. Katoin uutta sylinteriä mut kuvien mukaan ainakaan halvimmissa (auto24.fi) ei olisi sitä tankoa mukana ? Eli kuis sen kans, pitäiskö vanha painaa sinne uuteen sylinteriin ?

Ja sitten tuli huomattua et lämppärin puhallin ei toimi :evil: Sulakkeet lienee siinä kuskin puolen sisälokarissa (2x40A) ? Olivat ehjät....


Taisin tulla kusetetuksi tuon auton kanssa.....

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Itse ostin lpr:n työsylinterin niin siinä ainakin oli tappi mukana, maksoi 20e varaosaringillä.

Puhaltimen toimimattomuus voi johtua myös huonosta liittimen kontaktista moottorin lähellä, mikäli käryä ei ole tullut sisään, se on merkki puhaltimen tilttaamisesta. Uusi puhallin on kyllä arvokas.
Oliko jotain sulakkeita keskellä tulipellissä raitisilmasuodattimen vieressä?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1523
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

VMTD kirjoitti:Oliko jotain sulakkeita keskellä tulipellissä raitisilmasuodattimen vieressä?
Se puhaltimen sulake on juurikin siinä, tais olla 30A. On ympäröity sellaisella keljulla muovihäkillä, joka on vaikea saada ehjänä irti. Itsellä korjaantui puhallin sillä nimenomaisella toimenpiteellä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Mites toi työsylinteri on tarkoitus vääntää irti siitä pidikkeestään????? Rupee ihan just hermot menemään...... hakee rautakankea......

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Se on lukkorenkaalla kiinni telineessä, mutta ota telineen kanssa irti, se on kolmella pultilla laatikossa. Helpompi irroittaa kun teline on irrallaan.

Vastaa Viestiin