Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Heinä 2019, 11:02



Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Viestit: 738
Paikkakunta: Loch Troll
Auto: 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Vastaa lainaamalla
Viesti 2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
Nyt se tuo rottelo rupes yhtäkkiä nykimään ja prötäämään ja sammuilemaan mut ei sytytä moottorivaloa.Kapulalukija ei kerro mitään mut MES antaa p0339 tilapäiskoodia elikkä kampiakselin asentotunnistinta herjais.No pistin sinne uuden ja toimi siihen asti kun kone lämpes ja samat oireet alko taas :bad-words:
Olisko niin huono munkki että uuskin anturi olis viallinen vai mistä lähtis seuraavaks haarukoimaan?
Alfan cd-elearni ei tarjoo tuohon mitään ratkaisuja :?


15 Heinä 2019, 15:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13276
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
Tsekkaas sen johdon reititys ja liittimen kunto. Voi olla vääntynyt poikki ja lämmetessään (muovi pehmenee) elää tarpeeksi katkoksen syntymiseksi...


15 Heinä 2019, 15:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Viestit: 738
Paikkakunta: Loch Troll
Auto: 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
Aquatica kirjoitti:
Tsekkaas sen johdon reititys ja liittimen kunto. Voi olla vääntynyt poikki ja lämmetessään (muovi pehmenee) elää tarpeeksi katkoksen syntymiseksi...

No tuo liitin on semmonen,että sen pitää olla rikki jo tehtaalta lähtiessään jos se vääntynyt olis eikä se kyllä lämpenemäänkään erityisemmin pääse.
Johdotuksen mittaamalla ei tuolta katkoksia löytynyt ja sähkö kulki ECUlta liittimelle (pinneistä 27 ja 12)niinkuin pitääkin :?
Mutta johtosarjaa purkamalla löytykin neljä johtoa karvat paljaana joista 2 (punainen ja valkoinen)oli just nuo kampuran asentotunnistimen johdot ja tietysti moottorin heiluessa pääs ottamaan ajoittain oikosulkua toisiinsa.
Paikka on siinä kohti missä ECUn johtosarja sukeltaa akun ohi moottorin päälisuojan alle,elikkä akun nurkka oli hinkannu johtosarjan rikki.
Nää on näitä nykyautojen euron vikoja mitkä pysäyttää matkanteon ja hinurikeikan jälkeen korjaamo rahastaa satasia vian etsimisestä ja vaihtaa ECUsta lähtien kaiken,jonka jälkeen nostaa kädet pystyyn kun ei korjaannu. :roll: :mrgreen:
Tuo vika korjaantu neljällä tinakutisukalla ja turhaan hankitulla asentotunnistimella :mrgreen:


17 Heinä 2019, 18:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13276
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 jtdm ja p0339 vikakoodi
Ainiin, tuo akun viereinen kulma. Pitäsköhän itsekin avata se...

Mut hyvä, että tuli helposti (tm) kuntoon. Mä oon taistellut nyt sähköjen kanssa kahden eksoottisen kanssa (C5 sitikka, '02 ja toi mun 159) ja usko loppuu. Sitikan sähköissä vain yksi vika: radio ei kuulu. Ei sitten perkele mitenkään. Antennijohto on ainoa vaihtoehto jäljellä, mut tarvikemankka ja hemmetin ruma rakennelma sai sen kuulumaan auttavasti. Alfan kontissa ei vieläkään ole sähköä.


17 Heinä 2019, 20:37
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com