Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 24 Kesä 2019, 21:52



Vastaa viestiin  [ 7501 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 151  Seuraava
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t) 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1523
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Menee ihan ilmastointi keskusteluksi mutta ei kait se paha synti ole.. :oops:

Mulla riittää natsat alle 3Kg laitteistoihin ja itse ainehan ei ole jätettä vaan pullossahan se majailee ja ne järjestelmistä kadonneet aineet on jossain ilmakehässä laatua parantamassa. Öljyä noista oikeesti tulee ulos aikas vähän kuten Maunu tuolla ylempänä jo kirjoittikin.

Toi "kerta vuoteen pakko täyttää" ihmetytttää mutta ei mulla autopuolen kokemusta kovin laajalti ole. 2000 mallinen kissa kuitenkin puhaltelee kylmää (tai ainakin viimeksi käytön yhteydessä n. kuukausi takaperin) ihan mallikkasti alkuperäisillä aineilla ja saman ikäinen alfa puhalteli 2010 asti.
Aikanaan 70 luvun lopun jenkissä oli aineet vähissä kun sen ostin, täytettiin mittareiden avulla kun ei noissa ollut mitään merkintöjä oikeasta määrästä. Rokkasi niin kauan kunnes kompressori poiki. Vaihdoin uuden kompuran, kuivaimen ja putkiston suodattimen. Kylmäaineet sisään ja taas rokkas. Ja toi jenkki oli mulla 18 vuotta.....
Eli mulla on kait sitten sattunut satumaisen hyviä yksilöitä??? kun ei oo tarvinnu usein aineita lisäillä.
Onkos jengillä oikeesti vajausta laitteistoissa noin usein vai korjaamoilla hyvät myyntipuheet??


09 Huhti 2012, 20:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Huhti 2004, 14:22
Viestit: 1108
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Multa uupui 200 grammaa kun viime syksynä tarkasteltiin. Auto siis vuodelta 2006, aiemmista huolloista ei mitään tietoa.

_________________
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.


09 Huhti 2012, 21:04
Profiili

Liittynyt: 08 Huhti 2006, 07:09
Viestit: 305
Paikkakunta: Hollola
Auto: Bertone coupe
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisiko syy ongelmiin siinä, että nykyautoissa kylmäaineta on kovin vähän, 159 noin 500g jolloin jo 200 g vajaus saa aikaan tehon laskua. Täytätin systeemin viime kesänä, mutta nyt näyttää vikakoodia matalasta paineesta järjestelmässä, eli vuotoahan sieltä on ryhdyttävä etsimään.


09 Huhti 2012, 21:31
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1523
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Tossa on varmaan yksi syy, letukkaan sai tuupata toista kiloa vanhaa kunnon R13:ta... 156 taitaa olla 650g ja kissassa 750g. Tekniikka ja aineet on kehittynyt mutta tietty myös laitteiden tehoissa on eroja. Yksinkertaistaen ja virtaviivaisesti ilmaistuna kait voisi todeta jotta mitä enemmän kylmätehoa = isompi kompressori = enemmän kylmäainetta.
Pientä vuotoa on kieltämättä hankala paikallistaa ja varmaan mielellään mieluummin lisäillään ainetta kerran vuoteen ja pidetään sitä normaalina.

Tosta matalapaineesta sen verran että on normaali herja ainakin tuollaisissa isoissa useamman kilon ainetta sisältävissä järjestelmissä käyttämättömänä olevassa laitteistossa kylmänä vuodenaikana... poistuu kun vermeet lämpiävät ja laitteistoa aletaan käyttää.
Mulla ei ole kokemusta voisiko autokäytössä tehdä samaa??


10 Huhti 2012, 06:43
Profiili

Liittynyt: 04 Huhti 2012, 11:45
Viestit: 77
Paikkakunta: Joensuu
Auto: ex. 159 sw 2.2JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sotketaanpa välillä muukin tyhmäkysymys sekaan.
Tuolla esitäytymisketjun puolella jo mainitsin, että pallottelen sedanin/ farkun välillä. Farkkuun olen tutustunut mutta sedania en ole lähempää päässyt tutkimaan. Tavaratila minun käyttöön riittää varmasti molemmissa mutta miten pieni on sedanin lastausaukko? Esimerkkinä, jos pitää vaikka raivaussaha varusteineen heittää kyytiin niin onko millainen pujottaminen saada ne sedanin konttiin? Takapenkit kaatamallahan se varmaan sopisi sinne.


10 Huhti 2012, 19:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13264
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kaatuuko sedanissa takapenkitkin? Mä haluan sellaisen. (Täällä on siis 156 ja tässähän on vain suksiluukku...)


10 Huhti 2012, 19:30
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1457
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisiko tuo vanha kylmäaine ollut kuitenkin ollut R12:sta?
Kylmäainekaverin mukaan tuon molekyylirakenne on paljon isompi kuin R134;n
Joten tämä uusi litku kyllä tulee helpommin uloskin kuin tuo vanha.

Myöskin tuon aineen määrä vaikuttaa kopuran magneettiventtiilin kestämiseen.
Mitä vähemmän ainetta, sen pidempään käy kompura ja tuo magneettiventtiili joutuu vetämään pidempiä vetoja.

Näin yksinkertaistettuna siis :wink:


10 Huhti 2012, 20:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7322
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Äksjiiärrä kirjoitti:
Tavaratila minun käyttöön riittää varmasti molemmissa mutta miten pieni on sedanin lastausaukko? Esimerkkinä, jos pitää vaikka raivaussaha varusteineen heittää kyytiin niin onko millainen pujottaminen saada ne sedanin konttiin? Takapenkit kaatamallahan se varmaan sopisi sinne.


Lastausaukko sinällään on ihan jees, mutta ite en välttämättä haluaisi raivuria siitä pujotella. En oo jaksanu vielä penkoa että nouseeko takapenkin istuinosa pystyyn, mutta vaikka nousis niin joko se selkänoja on siinä viistosti vastassa tai se istuinosa myöhemmin stopparina, että pitkän raivurin kanssa vois tosiaan mennä pujotteluks. Tuossa ehkä farkku ois näppärämpi.

Vai pitäskö tähän huutaa, ettei Alfaan saa raivuria nostaa? :D

Aquatica kirjoitti:
Kaatuuko sedanissa takapenkitkin? Mä haluan sellaisen. (Täällä on siis 156 ja tässähän on vain suksiluukku...)


Joo, kaatuu kahessa osassa. Näitä saa kaupasta :mrgreen:.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


10 Huhti 2012, 21:42
Profiili

Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Viestit: 419
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Auto: 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Vastaa lainaamalla
Viesti Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
A Bart kirjoitti:
Olisiko tuo vanha kylmäaine ollut kuitenkin ollut R12:sta?
Kylmäainekaverin mukaan tuon molekyylirakenne on paljon isompi kuin R134;n
Joten tämä uusi litku kyllä tulee helpommin uloskin kuin tuo vanha.

Myöskin tuon aineen määrä vaikuttaa kopuran magneettiventtiilin kestämiseen.
Mitä vähemmän ainetta, sen pidempään käy kompura ja tuo magneettiventtiili joutuu vetämään pidempiä vetoja.

Näin yksinkertaistettuna siis :wink:

Nykyisissä vehkeissä tuo kompressori on muuttuvatilavuuksinen eikä enää on/off tyyppinen ratkaisu.


11 Huhti 2012, 06:05
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1523
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lainaa:
Olisiko tuo vanha kylmäaine ollut kuitenkin ollut R12:sta?

Saatto hyvinkin olla, vaarit kun vähistä hiuksista heittelee kommentteja niin.... :oops:
Noi oli niitä "vanhan liiton" vehkeitä ja aine sitä otsonikerrosta tuhoavaa. Isommista laitoksista kun vaihdettiin aineita niin jätin yhden pullon tota jemmaan ihan letukkaa varten, sehän ei ollut laitonta kun "vanhat" aineet sai käyttää loppuun... vai uusien tuonti on kiellettyä.
Kylmämiehet kyllä on kertoillut että venäjän puolelta tuota saisi edelleen suht helposti. Yllätys oli tosiaan se että ei tarvinnu mun aikana kuitenkaan lisäillä ainetta.
Mulla on myös muiden kertomana käsitys että nykyaineet karkailis herkemmin järjestelmistä kun noi vanhat.


11 Huhti 2012, 07:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Elo 2009, 16:46
Viestit: 1858
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Auto: 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tokihan Alfaan raivurin saa nostaa. Ainakin tuohon meikäläisen ”maasturiin”. :mrgreen:

Ihan kohtuullisesti siihenkin em. tyyppiset kamat mahtuu, vaikkei tavaratila hääppöinen olekaan.

Polforea kirjoitti:
Vai pitäskö tähän huutaa, ettei Alfaan saa raivuria nostaa? :D


11 Huhti 2012, 07:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 5967
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: 159 TBi vm. 2010, (ex. 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ilmastointiin liittyen semmoinen juttu, että eilen se alkoi sirittää vartin päälläolon jälkeen. Äänen on pakko olla ilmastoinnista peräisin, koskapa alkaa kun se on päällä ja lakkaa kun sen ottaa pois päältä. AK ei syytä ole löytänyt. Väittäisin äänen kuuluvan kojelaudan vasemmasta reunasta, mutta mikä laite siellä sitten lienee...onko kukaan purkanut?

Takuuhan tuossa on päällä, niin että toivottavasti se levähtää lopullisesti ennen ensi vuoden maaliskuun 18. päivää.


11 Huhti 2012, 09:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Elo 2007, 13:18
Viestit: 704
Paikkakunta: Pirkkala
Auto: 159 2.2, ex: 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla on jännä juttu 159:ssä. Kun jarruttaa auton ollessa vielä kylmä, niin ilmeisesti sisätilan puhaltimen moottori visertää joskus silleen kuin kulunut puhallin voi tehdä.

Viserrys loppuu justiinsa sillä hetkellä kun jalan nostaa jarrulta tai auto pysähtyy. Ja ei kuulu ollenkaan, jos pistän puhaltimen manuaalisesti pois päältä ja sitten jarruttelen.

Ainoa keksimäni syy ilmiöön on, että jännite jostain syystä alentuu jarruttaessa, mikä voisi vaikuttaa puhaltimen kierroslukuun.

Onko muita ideoita, mikä tuon voisi aiheuttaa?


11 Huhti 2012, 12:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 5967
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: 159 TBi vm. 2010, (ex. 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Ropelin asento muuttuu, kun jarruttaa (nokka painuu) ja laakeri suuttuu siitä?


11 Huhti 2012, 13:54
Profiili

Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Viestit: 15
Auto: vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Morjens,

ostin hetki sitten uuden radiosoittimen (JVC KW-AVX840) ja nyt malttamattomana odottelen sen saapumista. Mahtaako kenelläkään olla mitään tietoa siitä mitä kaikkia Alfa / JVC spesifisiä lisäkomponentteja tarvitsen, että saan sen nätisti toimimaan ratissa olevien ohjauslaitteiden ja Bose kaiuttimien kanssa?? Kyseessä siis Alfan malli 159.

Kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauksista!

p.s. päivittelen kuinka homma etenee kunhan pääsen siihen vaiheeseen :wink:


11 Huhti 2012, 15:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4106
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Adapteri ratin nappuloille esim. http://www.autostudio.fi/connects2-alfa ... 18048.html
Lead-johdon ilmeisesti oikea olisi http://www.autostudio.fi/connects2-ctjv ... -lead.html
Jos ei ole jo valmiina niin luultavasti tarvitset kehyksen http://www.autostudio.fi/connects2-alfa ... ovite.html

Lisäksi jotkut väittävät, että Bose kaipaa äänen säätöjä varten tuollaisen http://bit.ly/I2FGV1

Itse olen käyttänyt Boseja 159:ssä ja 156:ssa ilman tätä viimeisintä laitosta.

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


11 Huhti 2012, 16:07
Profiili

Liittynyt: 04 Huhti 2012, 11:45
Viestit: 77
Paikkakunta: Joensuu
Auto: ex. 159 sw 2.2JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
EBITDA kirjoitti:
Tokihan Alfaan raivurin saa nostaa. Ainakin tuohon meikäläisen ”maasturiin”. :mrgreen:

Ihan kohtuullisesti siihenkin em. tyyppiset kamat mahtuu, vaikkei tavaratila hääppöinen olekaan.

Polforea kirjoitti:
Vai pitäskö tähän huutaa, ettei Alfaan saa raivuria nostaa? :D


Kiitoksia tästä vahvistuksesta, tulipa sitten vahvistettua, että uskaltaa hyvällä omalla tunnolla lähteä metsätöihin :) .
Pitääpä vielä yrittää jossain päästä tutustumaan tuollaiseen sedaniin oikein omin silminkin. Yleensä en tykkää sedan korisista autoista ulkonäön vuoksi ollenkaan mutta jostain syystä tämä 159 miellyttää silmää ainakin kuvissa molempina vaihtoehtoina.


11 Huhti 2012, 16:56
Profiili

Liittynyt: 07 Heinä 2009, 23:10
Viestit: 295
Auto: 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko normaalia,että moottorijarruttaessa kulutus ei tietokoneen mukaan laske aivan nollaan vaan 2L/100km?

_________________
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!


13 Huhti 2012, 03:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13264
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kulutuslukeman tipahtaminen 2l/100 nollan sijaan on nyt havaittu täällä ainakin seuraavilla autoilla: Fiat Stilo farmari ja persdynolla 156 (ei ole kulutustietokonetta, mutta kierrosten ollessa alle 1500 on aivan selvästi veto päällä, vaikka kuinka yrittäis moottorijarruttaa). Tuo on ollut myös parissa muussa hiivatissa, kuten ainakin Puntossa, joten onkohan konsernin sisäisiä jutukkeita?
Sen sijaan verrokkina toimiva Octavia alkaa tarjoamaan tavaraa koneelle 1200rpm:n tienoolla ja siinäkin tuntuu vaikuttavan se, kuinka nopeasti nopeus ja kierrokset laskee. Eli nopeasti tippuu kierrokset ja nopeus -> korkeammilla kierroksilla tarjotaan bensaa koneelle, lienee tarkoituksena varmistaa koneen käynnissäpysyminen tuollakin, ihan loogiselta tuntuu.


13 Huhti 2012, 05:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Elo 2007, 13:18
Viestit: 704
Paikkakunta: Pirkkala
Auto: 159 2.2, ex: 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kone käynnissä, jos sitä vain pakolla pyöritetään ilman polttoaineen syöttöä? Oikeastaan ei, toisaalta taas on. Se on jännä, sanoisi Routalempi.


13 Huhti 2012, 09:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13264
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Siksipä totesin, että ainakin 156 ei "sammu" (kulutus 0l/100) moottorijarrulla, kuten aika moni muu. Jos polttoainetta ei syötetä, kulutuskin on silloin 0. Eli onko niin, että Alfat ei lopeta polttoainesyöttöä ilman kolaria tai hajoamista, jos auto kulkee? =P


13 Huhti 2012, 11:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4901
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jospa se ajotietokone vain näyttää 2,0l/100km auton liikkuessa?

_________________
VMP


13 Huhti 2012, 11:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Viestit: 4527
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei laske alle 2 missään tilanteessa, ei vaikka olisi kuinka pitkä mäki, näin 156 että nykyisessä, on ohjelmoitu niin, älkää kysykö miksi

_________________
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean


13 Huhti 2012, 16:54
Profiili

Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Viestit: 15
Auto: vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
sase kirjoitti:
Morjens,

ostin hetki sitten uuden radiosoittimen (JVC KW-AVX840) ja nyt malttamattomana odottelen sen saapumista. Mahtaako kenelläkään olla mitään tietoa siitä mitä kaikkia Alfa / JVC spesifisiä lisäkomponentteja tarvitsen, että saan sen nätisti toimimaan ratissa olevien ohjauslaitteiden ja Bose kaiuttimien kanssa?? Kyseessä siis Alfan malli 159.

Kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauksista!

p.s. päivittelen kuinka homma etenee kunhan pääsen siihen vaiheeseen :wink:


No niin, nyt pitäis olla kaikki ne vermeet kasassa, joilla homma olis pitänyt toimia mutta EI!. Täys työpäivä koitettu saada laitetta soimaan mut ääni vain ei tule kaiuttimista ulos.

Mielestäni kaikki pitäis olla kohdillaan mutta jokin vain pistää vastaan?! :-/

Alkuperäistä soitinta kun kokeilee niin hienosti toimii, mut heti kun koittaa kytkeä ton JVC:n niin kaiuttimet on mykkinä. Sen verran jouduin Connect2 johtoja rukkaamaan että se JVC:n remote lead piuhan kytkin autossa olevaan ruskeeseen johtoon. Tällätavalla sain kaaiuttimiin virran "sirisee", mut ääni ei edelleenkään suostu tulemaan läpi. Aikaste kovasti harmittaa ja ihmetyttää tää koko homma!? Kauppiaan mukaan pitäis olla kaikki tarpeellinen. Ainoastaan toi Bose muunnin multa puuttuu, mut se ei kuulemma ole pakollinen.

Jos jollakulla on ollut vastaavanlaisia kokemuksia ja ratkaisu on löytyny niin kaikki vihjeet ongelman korjaamiseksi otetaan auliisti vastaan!

Noi valmiit (Connect2) liittimetkin menee ainostaan yhdellä tavalla toisiinsa kiinni (autoon ja JVC soittimeen), mut homma vaan ei skulaa...


14 Huhti 2012, 17:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Elo 2010, 18:33
Viestit: 56
Paikkakunta: Espoo
Auto: 159 sw TBi 2010
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
sama juttu, jotain sirinää ilmeisesti ilmastoinnista, ilmenee aina silloin tällöin ja tuntuu, että kierrosluku vaikuttaa. Joskus kokeilen laittaa ilmanvaihdon täysille, ja se tuntuu auttavan. Tietääkö kukaan, mistä on kyse?

h_lauri kirjoitti:
Ilmastointiin liittyen semmoinen juttu, että eilen se alkoi sirittää vartin päälläolon jälkeen. Äänen on pakko olla ilmastoinnista peräisin, koskapa alkaa kun se on päällä ja lakkaa kun sen ottaa pois päältä. AK ei syytä ole löytänyt. Väittäisin äänen kuuluvan kojelaudan vasemmasta reunasta, mutta mikä laite siellä sitten lienee...onko kukaan purkanut?

Takuuhan tuossa on päällä, niin että toivottavasti se levähtää lopullisesti ennen ensi vuoden maaliskuun 18. päivää.


15 Huhti 2012, 07:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Huhti 2004, 20:12
Viestit: 1906
Paikkakunta: Oulu
Auto: Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Täällä kuuluu samanlainen sirinä. Mainitsin asiasta muiden takuujuttujen yhteydessä, jolloin sanoivat että kyse on jostain pakokaasujen kierrätyssysteemistä ja ääni kuuluu asiaan. Ihmettelin että kuinkas se ilmastointiin liittyy ja asia jäi silloin sikseen.

Äänihän on toisinaan jopa sellainen semipeltinen pärinä. Vähän vaikeasti kuvailtava, mutta jotenkin se ilmastointiin liittyy, kun häipyy heti jos laittaa pakastimen pois päältä.

_________________
Alfa Romeo 155 V6 1992


15 Huhti 2012, 10:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 5967
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: 159 TBi vm. 2010, (ex. 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla se ääni on pahimmillaan kuin pieni pöytäsirkkeli olisi päällä. Ei varmasti kuulu asiaan, mikäli minä mitään koskaan olen mistään tekniikasta tiennyt. Muistelen, että popin volat piti laittaa johonkin kympin tienoille, ennen kuin meteli jäi kakkoseksi.


16 Huhti 2012, 06:56
Profiili

Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Viestit: 139
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
h_lauri kirjoitti:
Ilmastointiin liittyen semmoinen juttu, että eilen se alkoi sirittää vartin päälläolon jälkeen. Äänen on pakko olla ilmastoinnista peräisin, koskapa alkaa kun se on päällä ja lakkaa kun sen ottaa pois päältä. AK ei syytä ole löytänyt. Väittäisin äänen kuuluvan kojelaudan vasemmasta reunasta, mutta mikä laite siellä sitten lienee...onko kukaan purkanut?

Takuuhan tuossa on päällä, niin että toivottavasti se levähtää lopullisesti ennen ensi vuoden maaliskuun 18. päivää.


Mullakin välillä sirisee. On sirittäny sen ajan mitä auto on mulla ollu. Liittyy selkeesti ilmatointiin. Luulen ettei se mikään vika edes ole.


17 Huhti 2012, 14:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Viestit: 1742
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 159 SW
ex 147 1.6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Kun ääni lakkaa kokonaan kuulumasta, on huollon aika? ;)

_________________
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.


17 Huhti 2012, 16:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:10
Viestit: 5967
Paikkakunta: Kauniainen
Auto: 159 TBi vm. 2010, (ex. 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Joo. Tosin sitä sirkkelin ääntä mun tarvii varmaan tallentaa ja kuunteluttaa jollain asiantuntijalla - sitten kun se taas alkaa kuulua.


17 Huhti 2012, 16:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Elo 2010, 18:33
Viestit: 56
Paikkakunta: Espoo
Auto: 159 sw TBi 2010
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo siis mullakin ääni on välillä tosi kova, ja olen aika varma että ilmastointiin eli viilentämiseen liittyy.


18 Huhti 2012, 18:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Huhti 2004, 14:22
Viestit: 1108
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Aika monella tuntuu ilmastointi pitävä ylimääräistä ääntä...

Mulla toi siritys yltyi niin saa**nan kovaksi että ei enää hermot kestäny/uskallus käyttää riittäny joten vaihdatin kompuran kokonaan uuteen. Tai no uusi ja uusi, tehdaskunnostettu. Siihen joka tappauksessa loppuivat sirinät.
Hiljaisuudelle ja mielenrauhalle tuli tosin hintaa... :evil:

_________________
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.


21 Huhti 2012, 19:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Elo 2010, 18:33
Viestit: 56
Paikkakunta: Espoo
Auto: 159 sw TBi 2010
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Menis varmaan takuuseen, vielä kun se saisi kuulumaan silloin kun autokeskuksen huoltomies on vieressä.
Kun apukuskin puolen airbag oli kokonaan irti ja piti kolinaa, uskoivat neljännellä kerralla, että jotain oikeasti kolisee...


21 Huhti 2012, 20:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Syys 2005, 14:39
Viestit: 2114
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tästä hiukkaspoltosta JTDm:ssä. Miten se toimii? Tänään ajelin Savonlinnasta Lappeenrantaan ja puolessa matkassa meinasin kurvata kahville. Ylämäessä enne huoltamoa painoin kaasua ja ahdot ei nousseet edes puoleen ja veto tyystin poissa, normaalia? Join kahvit ja lähdin jatkamaan matkaa, kiihtyi hyvin, ahdot nousivat normaalisti. Pääsin Lappeenrantaan ja kurvasin rampilta pois 6. tieltä. Tästä kiihdyttämään ja taas veto pois, samoin kun ahdot.

Ajattelin tässä kohtaa että saa tehdä sen polttonsa rauhassa ja kurvailin hetken aikaa, ja n.4-5 kilometriä ajeltuani palasi ahdot ja tehot takaisin.

Eli tästä ei ole mitään muuta merkkiä milloin se tuota hiukkaspolttoa tekee kuin tehojen häviö ja ajotietokoneella kulutus kasvoi 20 litraan sadalla.

Ja senkin kuulin että jos tuo poltto jää 3 kertaa kesken sytyttää se vika valon? Aiheutuuko tuosta tuhansien lasku jos tuota ei huomaakkaan ja se jää kesken?

On meinaan meikäläisellä ensimmäinen diesel kulkine ja on vähän opeteltavaa tuon kanssa :P

Sinänsä moottori toimii hyvin ja tykkään kyllä ajaa tuolla.

_________________
Life is too short to drive boring cars.


22 Huhti 2012, 19:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Heinä 2009, 20:06
Viestit: 286
Paikkakunta: Seinäjoki/Turku
Auto: 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^En ole ainakaan tähän asti onnistunut valoa sytyttämään, vaikka välillä on puhdistus jäänyt kesken... Täällä oireet vaihtelevat päivän mukaan: joskus kulutus on 20l, joskus täristää koko autoa, tehottomuutta harvemmin huomattavissa.. Talla pohjaan vaan, niin tulee kaunis pilvi taakse - silloin ainakin tietää, että puhdistus on käynnissä :-D


22 Huhti 2012, 19:46
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Viestit: 210
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
300 - 500 km välein se tyhjää. Kestää n. 15 km maantienopeuksilla.

Satasen vauhdissa tasasella kulutus on polton aikana 10 - 11 l/100km ja pintakaasulla ahtopaineet on aikalailla nollassa. Paineet kyllä nousee kun painaa reilusti kaasua ja ei oo liika iso pykälä päällä.

Mitään tärinöitä en oo koskaan havainnu, pakoääni muuttuu selkeesti möreemmäsk polton aikana.

_________________
Scuderia AlfaRomeo Finlandese


22 Huhti 2012, 20:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7322
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Väitän rohkeesti, että tuntuva tehohukka ei kuulu asiaan. Nyt alla kolmas DPF -varusteinen diesel ja niillä takana jokunen kilsa (Audilla ~90tkm, Saabilla ~98tkm, Alfalla taitaa olla vasta ~6tkm) enkä yhdessäkään ole polttoa huomannut ajon aikana muuten kuin kulutusmittarista. Paikallaan tai lievässä vauhdissa kuulemma tulee tuo täristysefekti, mutta mulla on ilmeisesti osunut poltto aina keskelle ajomatkaa (mikä on ihan loogista, koska mulla auto käydessään liikkuu reilusti enempi kuin seisoo), niin en edes sitä ole onnistunut havaitsemaan.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


23 Huhti 2012, 07:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Syys 2005, 14:39
Viestit: 2114
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä tuo veti tehot ihan nolliin. Vaikeata oli kiihdyttää edes kuuteen kymppiin. Ja tosiaan muutaman kilometrin ajon jälkeen palasi normaaliksi.

Sekin vähän ihmetyttää että vaikka se olisi jäänyt ekalla kerralla kesken, niin siitä kahvittelu paiaksta on matkaa n.60km kotiin, ja auto aloitti puutumisen taas moottoritie nopeudesta hidastamisen jälkeen, eikä tuon 60km aikana sitä tehnyt.

Täytyy tarkkailla tilannetta.

_________________
Life is too short to drive boring cars.


23 Huhti 2012, 09:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13264
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös tuosta ole ollut n+1 threadia jo ympäri maailman; jokainen on yksilö, toisilla näkee savuista, toisista (ilmeisesti eri kone?) tehot uupuu ja joissakin hirveet täristykset, tehouupuminen ja ahtopaineiden katoaminen + savupilvi...

Vaikuttavia tekijöitä tuntunut nettilueskelun perusteella olevan ainakin nuo mihin törmännyt useammin vaikuttavia tekijöitä:
Moottori (koko ymv. ... yllätys);
Vaihteisto (puhetta, ettei tomaattisilla niin paha?);
Ajotapa (no sepäs on yllätys) ja ajomatkat/nopeusalueet;
Ja ylipäänsä EGR:n tukkoisuus. Mitä tukkosempi -> sen pahempi efekti poltossa, kun taas vähemmän tukossa oleva ei aiheuta niin isoa reaktiota polton aikana?

Nämä siis kerätty yltympäri nettiä ilman mitään lähdepohjaa tmv, mutta Alfafoorumeilta kuitenkin. Enkä ole suurella innostusasteella tutustunut, lähinnä kuriositeettina.


23 Huhti 2012, 09:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7322
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voin kuvitella vikaefektien ja oireiden olevan kutakuinkin tuolla jaolla, mutta silti väitän ettei yhdenkään DPF:llisen kulkineen kuulu varsinaisesti puutua poltossa tahi täristä vauhdissa. Johan se voi aiheuttaa vaaratilanteen jos tehot leikataan varoittamatta murto-osaan esim. ohitustilanteessa ja moisesta pitäisi varoittaa kuljettajaa sekä auton ostajaa. Ja jos nuo kuuluisi asiaan, niitä kuuluisi kovasti joka puolelta eikä pelkästään nettifoorumeilta vikatilanteiden yhteydessä - DPF on kuitenkin nykypäivänä jo ihan peruskauraa.

Mitä vaikutelistaan tulee, niin moottori, EGR:n tukkoisuus ja ajotapa kuin myös vetotapa (nelikko huutaa enempi voimaa -> koneesta juoksee läpi enempi ilmaa ja polttoainetta -> enempi pakokaasuja ja partikkeleita) vaikuttaa kyllä varmasti polttoväliin, mutta polton tuntuvuuden suhteen olen vähän skeptinen. Sen voin uskoa, että momentinmuuntimellinen automaatti onnistuu vaimentamaan mahdollisen tärinän tuntumista pikkuvauhdeissa - etenkin, jos turbiini ei ole lukossa.

Btw, huhu kertoo että sopiva softapaja saa sekä DPF:n että EGR:n ongelmia kummasti vähenemään (tosin eka vaatii myös pöntön fyysisen tyhjentämisen). En tietenkään suosittele tätä kenellekään, koska auto ei tuon jälkeen ole katulaillinen, vaikka kiinnijäämisen mahdollisuus olematon onkin.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


23 Huhti 2012, 09:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Syys 2005, 14:39
Viestit: 2114
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auto kävi vikakoodin luvussa. Löytyneitä vikoja 2kpl. Hehku pimeenä, minkä tiesinkin, ja toinen oli ilmamassamittari.

Voikos tuo ilmi nyt sitten aiheuttaa totaali puutumisen mistä oli puhetta pari viestiä ylempänä?

Noh, huomenna menee osat vaihtoon niin saas nähdä.

Auto on nyt taas 2 päivää kulkenut hyvin, eilen tosin liikkelle lähdön jälkeen kiihdyttäessä tapahtui ihmeellinen nykäisy, todella lyhyt tosin mutta katkaisi vedon kokonaan pois n. sekunnin sadasosaksi. :shock:

Katsotaanhan huomisen jälkeen uudestaan.

_________________
Life is too short to drive boring cars.


24 Huhti 2012, 12:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7322
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mututuntumalta heitän että voi. Jos ECU lakkaa saamasta tietoa koneeseen tulevasta ilmamassasta tai alkaa saamaan väärää informaatiota, ruiskinee se helposti väärän määrän ainetta. Ainakin mun korvaan päin mäntyä oleva seostus kuulostaa hyvinkin loogiselta syyltä rankkaan voimanpuutteeseen.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


24 Huhti 2012, 13:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Viestit: 1379
Paikkakunta: Espoo
Auto: 159 SW JTDm, Spider V6, Brera jtdm, (Xm)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ilmastoinnin ajoittainen sirkkeliääni on kuulunut täälläkin muutaman tuhannen kilometrin ajan. Nyt tuo ei sitten enää kytkeydy päälle... Ei kun vikaa etsimään.
Sulakkeet ainakin olivat ehjät, mutta F.E.S. näytti systeemin paineeksi 1000 mbar. Olisivatko kylmäaineet karanneet?


25 Huhti 2012, 13:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Viestit: 4527
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Huollollahan noista diagnostointi aina lähtee liikkeelle. tyhjänä ei mene päälle, joten huolto (jossa samalla tarkastetaan tiiviys), tietysti kannattaa pyytää samantien katsomaan näkyykö vuotoja jos järjestelmässä on väriainetta, pienet vuodot ei välttämättä tule esille huollon yhteydessä

_________________
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean


25 Huhti 2012, 16:33
Profiili

Liittynyt: 18 Touko 2011, 12:53
Viestit: 245
Paikkakunta: Espoo
Auto: Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hurjalta joskin mielenkiintoiselta tuntuu tuo Novitec:n setti 159:iin. Rengas peräti 255 levee (255/35/19). Mahtuuko tuo 255 oikeasti alle? :shock:


27 Huhti 2012, 12:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Viestit: 74
Paikkakunta: Salo
Auto: Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kertokaa te viisaat että saakos noita 159 takapenkkejä irti kokonaan?


30 Huhti 2012, 12:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Viestit: 4527
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eiköhän ne lähe, mutta jos meinaat, että silleen väliaikaisesti pois että voi kuljettaa jotain tms. niin ei voi. Aina pitää pultteja availla.

_________________
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean


30 Huhti 2012, 13:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Syys 2005, 14:39
Viestit: 2114
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joopa. Mentiin perjantaina Helsinkiin. 20km 100km/h vakkari päällä, vakkari pois ja rajoitus tippu 80km/h, samalla tippu taas tehot. Ahdot ei nouse kuin toiselle viivalle vaikka kuinka polkee, kaasun vastaavuus on noin 1/3 kaasusta, sen jälkeen ei tapahdu mitään, kulutus ei nouse, täys kaasulla 10-11L vauhti ei nouse, ahdot ei nouse, eikä ota vakionopeuden säädintä päälle.

Ylämäessä joutuu kepittämään pienempää että jaksaa kulkea. Tätä kesti taas muutaman kilometrin. Rajoitus vaihtui 60km/h, hiljensin ja painoin kaasua, ja kas kummaa, auto pelaa kuin mitää ei olisi ollutkaan.

Sama juttu tapahtui takaisin päin tullessa, ja kesti taas 5-10 km matkan että palautui normaaliksi. Eli välimatkaa näille oireille tulee n. 300km.

Toissa sunnuntaina väli oli n.60km.

On vähän vaikeeta tietää mistä tuo johtuu kun ei jätä mitään jälkiä vikamuistiinkaan. Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.

EGR voisi olla yksi veikkaus? Mutta miten sekään voi vaikuttaa noin paljon? Jos se jää puoliksi auki, niin miten se kummallisesti palutuisi muutaman kilometrin jälkeen?

En osaa kyllä itse tietää.

_________________
Life is too short to drive boring cars.


30 Huhti 2012, 14:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Huhti 2008, 17:09
Viestit: 1472
Paikkakunta: Pirkkala
Auto: Saksalainen sedan
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^EGR voi aiheuttaa mitä erilaisempia "ominaisuuksia" lähtien tehojen ja ahtojen tippumisesta, nykimiseen ja käynnistysongelmiin. Ensimmäisessä 2.4 JTDm 159:ssä EGR viat alkoivat juuri tehon puutteina, jotka poistuivat lähes samantien palaten tuhannen kilometrin jälkeen.

"Ensimmäisellä kerralla" ahdot ei vaan yhtä´äkkiä nousseet ohitustilanteessa ja meinasi tulla vetelät housuun, kun ei päässytkään ohi. Ajoin tienposkeen ja painon kaasun pohjaan, ahdotkin nousi ja sit mentiin. Mitään ongelmaa ei tullut pitkään aikaan.


30 Huhti 2012, 16:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Syys 2005, 14:39
Viestit: 2114
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Just tän tyyppistä ollut tuossa omassakin, tehot palaa ihan yks kaks. Todella outoa :shock:

_________________
Life is too short to drive boring cars.


30 Huhti 2012, 18:45
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 7501 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 151  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: -Oksid-, AKaT, Google [Bot], heicci, jargon, nino, RaceAlfa ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com