Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Hei! Mikäs nyt tuli tiisseliin kun ei ota kierroksia..? Kyseessä on 159 1,9 jtdm -06. Toimii muuten ihan normaalisti mutta ei kierrä yli 3000, siihen asti vetää hyvin. Egr tulpattu, map-anturi puhdistettu, kokeilin toisella ilmamassamittarilla (uusi Bosch) ei vaikutusta. Vikakoodeja tulee mm MAF, MAP ja fuel temperature , ne nollaantuvat ja pysyvät poissa jos ei kierrokset nouse lähelle tuota 3 tonnia...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Mitä ne koodit kertoo? Useampi toisiinsaliittymätön vikakoodi samanaikaisesti viittaa usein sähkövikaan, ja jos se on vielä sidoksissa kierroksiin, niin jännitteensäädin kävi mielessä.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

kovan onnen soturi kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Danke, ilmeisesti ihan kohtuu työllä vaihdettavissa vai täytyykö tietää jotain muutakin kuin pulttien toimintaperiaate?
Kannattaa ostaa uudet epäkeskopultit, prikat ja mutteri valmiiks.
Voi olla et joutuu katkoa pultit. Oli ainaki omassa aivan saata nan lujassa.
Uudet puslat tipahti laatikkoon, täytyy vielä pohjustaa että onko puslat vaihdettavissa ihan autoonpäin ilman mitään suurempia prässäyksiä? Eli toisinsanoen perus kotityökaluilla? Ison moskan ja oikeiden kokoisten hylsyjen kanssa :lol:

Ja oli muuten elämäni helpoin tehostinnesteiden vaihto kun hörppäsi öljynvaihtopumpulla järjestelmän tyhjäksi...

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Mä en niitä unibaleja vaihtanut, mutta muita puslia yritin ruuvipenkin, kierretankojen ja lekan kanssa irrotella, muttei ne inahtanutkaan.
Varmaan helpoin ku ottaa takaolan irti ja prässää. Saahan sitä toki aina muutaki yrittää.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Nyt kun asiaa päissäni pohdin, tulin siihen päätelmään että taitaa olla viisain tosiaan irroittaa se olka.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

gonaeho
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Heinä 2016, 05:08
Car(s): Mazda 3 & Miata -95

ex. 147,159

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja gonaeho »

Hei,

Olisi ajatuksena asennella lohkolämmitin ennen talventuloa 159 ( 2006) , 1.9 jts alfaan. Säteilylämmitin ja osat ostettuna sisätilan lämmitykseenkin. Moottorinlämmittimen asennus ja piuhan pisto nokkaan ei ole ongelma, mutta mietin että mitenköhän tuo sisätilanlämmittimen johdot menisivät parhaiten apukuskinpuolelle. Pitääkö itse tehdä jonkin sortin kulkureikä johdolle vai löytyisikö jostain mahd valmis kulkureitti ?

Eli kyselisin onko kukaan täällä tehnyt kyseistä operaatiota tai jollain enemmän tietoa kyseisestä asiasta :)

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Hanttarin puolelta samasta ku johtosarja.
Liitteet
img20170901_202913.jpg
img20170901_202913.jpg (23.41 KiB) Katsottu 9953 kertaa
img20170901_202941.jpg
img20170901_202941.jpg (23.41 KiB) Katsottu 9953 kertaa
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

kovan onnen soturi kirjoitti:Nyt kun asiaa päissäni pohdin, tulin siihen päätelmään että taitaa olla viisain tosiaan irroittaa se olka.
Jep. Turha on muuta yrittää.

Huttu
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Huhti 2015, 22:51

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Huttu »

Olisi tarkoituksena saada viimeisetkin vikavalot pois alfasta huomautuksitta läpi menneen leiman kunniaksi (no parkkitutkat huutaa toki), eli pitäisi saada imupuolen läpät auki-asentoon pysyvästi, jotta 2.4 jtd:ssä ei jokaisen reippaamman kiihdytyksen vuoksi tulisi check engineä ja p2013- vikakoodia. Olisiko foorumilaisilla suositella korjaamoa tai pajaa pk-seudulta missä tämä onnistuisi? Paikansin toki läpät ja vivuston hiljattain hehkuja vaihtaessa mutta en keksinyt miten ne pitäisi jumittaa pysyvästi auki- asentoon? Videoita myös katseltu mutta yleensä niissä pyöritellään imusarjaa pöydällä euroteknon soidessa taustalla

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja harde »

Onko noihin parkkitutkan toimintahäiriöihin löytynyt selittävää tekijää? Mulla vaihdetun anturin virrat heittelee OBD:n mukaan. Välillä siis tutkat toimii, välillä tulee ilmoitus Not available.. :crazyeyes:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Oiskohan LJunqvist tai Auto Milano (hki)? Malminkartanon Autohuolto ainakin joskus oli tasokas paikka, mut nykypäivästä en oikeen osaa sanoa - vähän poraääniä nähnyt.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Kysymys termostaatista. Oletteko valmiit? ;=D

Vähän huonosti tulee puhaltimista lämpöä (vain sellaista haaleaa ilmaa).

Onko tuo uusi termostaatti / asennus millainen urakka ja mitä suunnilleen maksaa?

Waverunner

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei se tolkuton, vähän toki pitää ruuvata että pääsee pelipaikoille. Akku ylös ja sitä rataa, sijaitsee siis koneen (kannen?) takapäädyssä. Uusi tulee koteloineen, maksaa joitain kymppejä ja siinä on mahdollisesti yksi vääränkokoinen letkuliitäntä (muistaakseni 6/8mm, en muista kumminpäin) johon kannattaa hommata sopiva letkunpätkä valmiiksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Katsastuksessa tuli huomio siitä, että oikea ajovalo osoittaa liian alas. Nyt alkaa illat pimetä ja tuota valoa voisi alkaa säätämään. En löytänyt ohjekirjasta, että mistä sitä korkeussuuntausta säädetään. Onko kyseessä tämä nuolella merkitty ruuvi?
Liitteet
korkeussäätö.jpg
korkeussäätö.jpg (134.09 KiB) Katsottu 9451 kertaa

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Cloverleaf kirjoitti:Katsastuksessa tuli huomio siitä, että oikea ajovalo osoittaa liian alas. Nyt alkaa illat pimetä ja tuota valoa voisi alkaa säätämään. En löytänyt ohjekirjasta, että mistä sitä korkeussuuntausta säädetään. Onko kyseessä tämä nuolella merkitty ruuvi?
Kyllä on.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Kiitos!

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ei enää kuulosta kovin premiumilta noi 159:n ovet, kun joka ikisessä luukussa rajoittimet paukkuu ikävästi. (Paskaa laatua, kun vertaa vaikka tuohon 166:een!!! :evil: )

En ole vielä ehtinyt purkamaan, mutta mites toi on, onko ne yleensä korjattavissa vai pitääkö kaivaa kuvetta ja hommata uudet? Toisinsanoen mikä niissä alkaa paukkumaan? Jostain toisenmerkkisistä autoista oon korjannut paukkeen vaihtamalla jotain tappeja ym. mikä nyt onkin ollut kulunutta.
Helpointa tietysti ois vaan vaihtaa uudet, mutta joskus tekee mieli nuukailla ja pelastaa maailma korjaamalla vanhaa :roll: :lol:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Tilasin ricambi.alfisti.net kautta jokaiseen oveen uuden rajoittimen ja uusin samalla vanhat ruuvit. Postikuluineen maksoi noin 120 €. En sen tarkemmin tutkinut mikä vanhoissa on vialla. Vaihto sujui tällaiselta amatööriltä ihan hyvin. Harmittaa vaan kun en aiemmin vaihtanut. Kärsin 2 vuotta turhaan paukkeesta, kun olisi vaan vaihtanut heti.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Morjes, alfa 159 jtd ajettu 175000,vm 2011. Määräaikaishuolto pitäis teettää kun vaan tietäs et mitä pitäs tehdä. Huoltokirja eikä käyttöohjekirja kerro niinku ennenvanhaan huoltokirjassa et mitä ja millä kilometreillä. Mistähän tuon sais selville helposti vai onko se taas aateltava tuokin maalaisjärjellä...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onko sulla huoltokirja olemassa? Sieltä katsot mitä edellisellä kerralla on tehty ja paljonko on metrejä sen jälkeen.

Eihän noissa mahdottomasti oikeita huoltokohteita ole. Öljynvaihto ja kasa suodattimia, muut sitten tarkastuksia ja saranoiden voitelua jne. Jos ei suodattimista ja sellaisista ole tietoa, niin kaikki vaan uusiksi. Noilla kilometreillä pitäisi olla vaihteistoöljytkin jo todennäköisesti vaihdettu kertaalleen, jos ei ole, niin vaihtoon. Samoin jarru- ja kytkinnesteet pitäisi vaihtaa parin vuoden välein, eli jos ei tietoa vaihdosta, niin vaihtoon. Jos noista taas on dokumenttia ja vaihdoista ei liikaa aikaa, niin melkein öljynvaihdolla selviää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä minä muistan huolto-ohjelman lukeneeni ohjekirjasta? Olisiko ollut ihan "auton huolto"-alueella.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Klikkaamalla saa kuvat suuremmaksi.

Kuva
Kuva

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Kiitos paljon vastauksista ja kirjan kuvasta, siitähän mä näen mitä tehdä. Itse jouduin netistä tulostaan käyttiksen eikä siinä ollut tuonlaista sivua. Myöskään huoltovihossa ei ollut muutakuin se osio mihin merkataan huollot tehdyksi.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos sieltä huoltokirjasta ei selviä minkä laajuisia huoltoja autoon on tehty, niin sitten teet seuraavaksi ns. ison huollon, eli kaikki mahdolliset huoltokohteet. 100 % varmuudella osa toimenpiteistä on tekemättä, ja jatkossa sitten on helppo noudattaa huolto-ohjelmaa, kun on kartalla siitä, mitä milloinkin on tehty.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Raikkoo kirjoitti:
kovan onnen soturi kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Danke, ilmeisesti ihan kohtuu työllä vaihdettavissa vai täytyykö tietää jotain muutakin kuin pulttien toimintaperiaate?
Kannattaa ostaa uudet epäkeskopultit, prikat ja mutteri valmiiks.
Voi olla et joutuu katkoa pultit. Oli ainaki omassa aivan saata nan lujassa.
Uudet puslat tipahti laatikkoon, täytyy vielä pohjustaa että onko puslat vaihdettavissa ihan autoonpäin ilman mitään suurempia prässäyksiä? Eli toisinsanoen perus kotityökaluilla? Ison moskan ja oikeiden kokoisten hylsyjen kanssa :lol:

Ja oli muuten elämäni helpoin tehostinnesteiden vaihto kun hörppäsi öljynvaihtopumpulla järjestelmän tyhjäksi...
Noniin, puslat on vaihdettu. Uudet epäkeskopultit oli hyvä olla, mutterit aukesi hyvin mutta pois takomisessa menivät vanhat kieroon. Koko olka vain pois ja sitten suunnata prässille, mitään oikopolkua tuohon ei mielestäni ole.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Voiko automaagittoman kylmästöinnin vaihtaa maagiseen, plug-and-play -malliin, ts. onko anturoinnit yms valmiina joka autossa? Siis niin, että vaihtaa paneelin + älyn?

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Täytyy vaihtaa ilmastoinnin runko myös. Eli koelauta ja koelaudan alla oleva metallirunko täytyy irrottaa tässä operaatiossa. Johdotuskin voi olla erilainen.
Ainakin läppämoottorit ovat erilaiset.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

sko
Viestit: 32
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 16:07
Car(s): 159 2.2
Ex 156 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja sko »

Cloverleaf kirjoitti:^ Tilasin ricambi.alfisti.net kautta jokaiseen oveen uuden rajoittimen ja uusin samalla vanhat ruuvit. Postikuluineen maksoi noin 120 €. En sen tarkemmin tutkinut mikä vanhoissa on vialla. Vaihto sujui tällaiselta amatööriltä ihan hyvin. Harmittaa vaan kun en aiemmin vaihtanut. Kärsin 2 vuotta turhaan paukkeesta, kun olisi vaan vaihtanut heti.
Pitääkö tässä operaatiossa irrottaa ovipahvit vai saako nuo jotain muuta kautta pujoteltua?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Takana pitää irrottaa ovipahvit, edessä ei, vaan vaihtuvat korin puolelta pujotellen. Sieltä jalkatilasta ensin vähän verhoiluja pois, niin sieltä löytyy reikä sinne ovitopparin taakse, josta sen saa pujoteltua pois.

sko
Viestit: 32
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 16:07
Car(s): 159 2.2
Ex 156 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja sko »

^ kiitän

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Auto rupesi valittamaan, että "Check front left headlight" hienon grafiikan kera auton keulasta. Kuitenkin molemmat etuajovalot palavat, pitkät palavat ja edessä olevat vilkut palavat.

Muistaakseni kun minulla on joskus ajovalo palanut, niin siitä ei ole tullut edes ilmoitusta. Osaako joku sanoa, että mihin lamppuun tuo varoitusteksti liittyy? Jossain ilmeisesti joku huono kontakti ja auto luulee, että se poikki.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^Parkkivalonkin tarkistit?
CARF0869

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Unique »

Cloverleaf kirjoitti:Auto rupesi valittamaan, että "Check front left headlight" hienon grafiikan kera auton keulasta. Kuitenkin molemmat etuajovalot palavat, pitkät palavat ja edessä olevat vilkut palavat.

Muistaakseni kun minulla on joskus ajovalo palanut, niin siitä ei ole tullut edes ilmoitusta. Osaako joku sanoa, että mihin lamppuun tuo varoitusteksti liittyy? Jossain ilmeisesti joku huono kontakti ja auto luulee, että se poikki.
Parkkivalo antaa myös kyseisen virheilmoituksen. Juuri vaihdettiin tästä syystä parkkivalo samaan kulmaan...

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Nimenomaan vain parkkivalo antaa kyseisen ilmoituksen, ajovaloista ei taida tulla ollenkaan.. Mikä on kyllä aika outoa.

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RiQ »

Ja jos on laitettu parkkivaloksi LEDi versio, niin helposti ledi kyllä palaa vielä normaalisti, mutta vastus joka huijaa järjestelmää, on kärynnyt...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Outoa on, jos ajovalon sammumista ei huomaa ilman varoitusvaloa. ;-)
Smiik kirjoitti:Nimenomaan vain parkkivalo antaa kyseisen ilmoituksen, ajovaloista ei taida tulla ollenkaan.. Mikä on kyllä aika outoa.

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Eilen juuri totesin, ettei huomaa, kun oman auton varjo häiritsee ajamista jonkun ajaessa takana. Molemmat valot siis ovat ehjät.

Avatar
Smiik
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

h_lauri kirjoitti:Outoa on, jos ajovalon sammumista ei huomaa ilman varoitusvaloa. ;-)
Smiik kirjoitti:Nimenomaan vain parkkivalo antaa kyseisen ilmoituksen, ajovaloista ei taida tulla ollenkaan.. Mikä on kyllä aika outoa.
Kesällä ei välttämättä huomaa, ellei bongaa yksisilmäistä heijastusta esim. toisen auton takapuskurista valoissa seisoessa. :-D
Mielestäni on silti outoa, että parkkivalojen (ja esim. rekisterikilven valojen) palamattomuudesta auto antaa ilmoitusta, vaikka näiden valojen vaikutus ajamiseen vrt. ajovaloon on kuitenkin olematon.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Jep. Turhista ilmoitellaan. Ja mun ksenonit kyllä paistaa päivälläkin sen verran et...

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JaniW kirjoitti:^Parkkivalonkin tarkistit?
Parkkivalohan se oli pimeänä. Mutta päivän mittaan tuolla kun ajeli niin parkkivalo syttyi taas palamaan ja varoitus hävisi. Viime aikoina on ollut takakilven valon kanssa samaa ongelmaa. Sateisten öiden jälkeen ei pala, auto valittaa aiheesta ja ajon aikana valo syttyy ja varoitus poistuu. Ilmeisesti kontaktiongelmia, mutta tuskin etu- ja takapään valoilla on mitään yhteistä ongelmakohtaa?

Huomasin myös, että viiksen valokytkin ei toimi. Valot on nyt asennossa, jossa parkit ja ajovalot palavat ja pitkät saa pysymään päällä. Kytkin menee kahteen muuhunkin asentoon (pois/parkki), mutta kaikki valot palaa silti. Myös parkkien ja ajovalojen merkkivalot palavat kojelaudassa asennosta riippumatta. Onkohan kytkin rikki vai tieto ei mene perille? Keväällä tuo vielä toimi.

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

Cloverleaf kirjoitti:
JaniW kirjoitti:^Parkkivalonkin tarkistit?
Huomasin myös, että viiksen valokytkin ei toimi. Valot on nyt asennossa, jossa parkit ja ajovalot palavat ja pitkät saa pysymään päällä. Kytkin menee kahteen muuhunkin asentoon (pois/parkki), mutta kaikki valot palaa silti. Myös parkkien ja ajovalojen merkkivalot palavat kojelaudassa asennosta riippumatta. Onkohan kytkin rikki vai tieto ei mene perille? Keväällä tuo vielä toimi.
Viiksipaketin sisältä hempuli johto poikki. Taitava saa paketin avattua ja korjattua.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=361094#p361094

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Näin taitaa olla, menu-nappikin on hengetön. Kännykällä en saanut kuvia näkymään, mutta pitää katsoa pöytäkoneella.

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

Cloverleaf kirjoitti:^ Näin taitaa olla, menu-nappikin on hengetön. Kännykällä en saanut kuvia näkymään, mutta pitää katsoa pöytäkoneella.
Photobucket vaatii maksua lähettäjältä ennenkuin näkyvät. Ne olivat jonkun englantilaisen jampan kuvia muutenkin. Itse en ole näköjään kuvia ottanut.

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

No jos tällä kertaa vaikkapa näin, että mikähän mahtaa olla proseduuri akkua irroitettaessa; räjähtävätkö galaksit jos nyppäisee kylmän viileästi kengät irti? Tuli vain mieleen, kun noilla tuoreemmilla Mersuilla on tapana kehittää jos jonkinlaista herjaa kun auton käyttää virrattomana.

Entäpä, löytyykö suosituksia vetonivelen suojakumeista? Yllättäen sisemmistä pelkääjän puoleinen risa ja toinenkin viittä vaille. Onko jonkun merkin tarvike kestävä, vai täytyykö metsästää ricambi original? Kohta varmaankin kyselen miten nivelen saa irti, mutta katsotaan nyt ensin mitä eLearn sanoo. Terveisin nimimerkki "vetonivel on takavetoisessa tarpeeton" :wink:
Operating at the speed of dark

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Teddy kirjoitti:Terveisin nimimerkki "vetonivel on takavetoisessa tarpeeton" :wink:
Kyllä mulla oli seiskavitosessa neljä vetoniveltä :? :? :roll: :lol:


Sorry, tästä ei ollu apua kysymääsi akkuasiaan, oli vaan pakko 8)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Teddy kirjoitti:No jos tällä kertaa vaikkapa näin, että mikähän mahtaa olla proseduuri akkua irroitettaessa; räjähtävätkö galaksit jos nyppäisee kylmän viileästi kengät irti? Tuli vain mieleen, kun noilla tuoreemmilla Mersuilla on tapana kehittää jos jonkinlaista herjaa kun auton käyttää virrattomana.

Entäpä, löytyykö suosituksia vetonivelen suojakumeista? Yllättäen sisemmistä pelkääjän puoleinen risa ja toinenkin viittä vaille. Onko jonkun merkin tarvike kestävä, vai täytyykö metsästää ricambi original? Kohta varmaankin kyselen miten nivelen saa irti, mutta katsotaan nyt ensin mitä eLearn sanoo. Terveisin nimimerkki "vetonivel on takavetoisessa tarpeeton" :wink:
Akun voi irrottaa ilman pomminpurkajan varusteita. Ei satu mitään.

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

vesamaan kirjoitti:
Teddy kirjoitti:Terveisin nimimerkki "vetonivel on takavetoisessa tarpeeton" :wink:
Kyllä mulla oli seiskavitosessa neljä vetoniveltä :? :? :roll: :lol:


Sorry, tästä ei ollu apua kysymääsi akkuasiaan, oli vaan pakko 8)
Pitihän se arvata, jukoliste :lol: On mullakin molemmissa Meisseleissä ja toisessa Volvossa. Riumpissa niitä on ainoastaan kaks ja nekin ristikkotyyppiä. Lausahduksen ydin oli siinä, ettei minun ole aiemmin ollut tarvetta vakionopeusnivelen atomeiksi räjäyttämiseen sekaantua. 8) Mulla kun noi omat kuljettimet työntää sieltä oikeasta päästä. :silent:
Operating at the speed of dark

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Teddy kirjoitti:No jos tällä kertaa vaikkapa näin, että mikähän mahtaa olla proseduuri akkua irroitettaessa; räjähtävätkö galaksit jos nyppäisee kylmän viileästi kengät irti? Tuli vain mieleen, kun noilla tuoreemmilla Mersuilla on tapana kehittää jos jonkinlaista herjaa kun auton käyttää virrattomana.

Entäpä, löytyykö suosituksia vetonivelen suojakumeista? Yllättäen sisemmistä pelkääjän puoleinen risa ja toinenkin viittä vaille. Onko jonkun merkin tarvike kestävä, vai täytyykö metsästää ricambi original? Kohta varmaankin kyselen miten nivelen saa irti, mutta katsotaan nyt ensin mitä eLearn sanoo. Terveisin nimimerkki "vetonivel on takavetoisessa tarpeeton" :wink:
avaimet pois virtalukosta ja oottelee et väylä sammuu, eli mittarista häviää lukemat. Sen jälkeen ei oo ainakaan mulla ollu mitään ongelmia. Kannattaa tietenkin välttää ovien aukomista sillä aikaa kun kaapelit on irti.

Vetareitten sisemmät suojakumit on semmosen piparkakun muotoiset, et tarvike kumi ei siihen passaa. Jostain kyllä saa niitä siihen sopiviakin. Rahamies vaihtaa koko vetarin tukilaakereineen päivineen. (n.200-300€)
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

kovan onnen soturi kirjoitti: Kannattaa tietenkin välttää ovien aukomista sillä aikaa kun kaapelit on irti.
???


Joku tuollainen?
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=22606
Originaalikaan ei varmaan kauheita maksa.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Citikassa ainakin menee kuppi nurin, jos avaa oven ku akunkenkä irti.. jospa sama ei päde alfaan.

Ja siitä oikeasta vetarista puheenollen. Mitähän kautta se uus kumi sinne pitäis laittaa, kun tukilaakeeri saattaa mennä rikki irrottaessa ja pelkkää laakeria ei oikein saa mistään, tai saa mutta muistaakseni milliä kapeampana. ja se sisäpuolikin on tehty niin ettei tripodi tuu ulos pesästään pelkästään vetämällä, vaan siitä pitää vinguttaa ne haitat pois et purkaantuu .

Ja joo tuo kumi näyttää oikealta..
Kannattaa ehkä öögata mitä se koko akseli maksaa Saksan eBayssä, onko sitte vaivan arvoista vaihtaa pelkkä kumi.
Ja näissä sitten 1.9jts ja 2.2jts on erinlaisilla vetoakseleilla jostain viisaasta syystä.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Vastaa Viestiin