Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Moritz »

harde kirjoitti:
harde kirjoitti:Onko kokemusta viri boxin (esim. Novitec) laittamisesta tbi- koneeseen? :drinking:
Taispa olla tosi tyhmä kysymys, kun kukaan ei kommentoinut..
Ei välttämättä mikään tyhmä kysymys... kukaan ei ole ilmeisesti laittanut kyseistä boksia kiinni. Tai jos on niin ei ole huomannut kysymystä! :-D
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^mä tota mietiskelin, mutta takuuaikana ei ollut muka rahaa ja kohta varmaan ei ole autoakaan.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Tänään vuosi täyteen varttiysin kanssa, sai myös vuosilahjaksi uuden alatukivarren. Matkaa vuoteen taivallettu suhteellisen hyvässä sovussa 46 tkm.

Vuoden "huoltosaldo":

DPF tyhjäksi, EGR tukkoon ja Karalan ohjelma sisään
Uudet etujarrulevyt ja palat kaikkiin nurkkiin
Pakosarjan oikaisu ja katkenneiden pulttien kaivelu
Hammastangon vaihdoin (ehkä turha mieliteko)
Kummatkin alatukivarret
Automaattilaatikon vaihteenvalitsimen liitoksen korjaus

Ensimmäinen vuosi aikalailla sitä mitä odotinkin.

pohjalainen
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09
Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pohjalainen »

Miten tuo Raikkoon tekemä pakokaasukierron ja loukun poisto sekä ohjelmointi nyt vaikuttaa päästöihin? Omaani (1,9) tein egr:n putsauksen, asensin reikälevyn ja puhdistin mapin, mutta kyllä oli työn takana saada hyväksyttävä lukema! Niin useasti piti olkea, että pelkäsin hihnan katkeavan. Auto on ollut enimmäkseen matka-ajossa.

Raikkoo kirjoitti AM6:n valitsimesta. Omani on mielestäni jäykkä ja turhan tiukka likutella. Mitä vivustolle voisi tehdä? Pitääkö vaihtaa jotakin osia, vai riittäisikö putsaus. Toki öljynvaihtokin pitäisi tehdä, mutta se ei vivustoon vaikuttane.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

pohjalainen kirjoitti:Miten tuo Raikkoon tekemä pakokaasukierron ja loukun poisto sekä ohjelmointi nyt vaikuttaa päästöihin? Omaani (1,9) tein egr:n putsauksen, asensin reikälevyn ja puhdistin mapin, mutta kyllä oli työn takana saada hyväksyttävä lukema! Niin useasti piti olkea, että pelkäsin hihnan katkeavan. Auto on ollut enimmäkseen matka-ajossa.

Raikkoo kirjoitti AM6:n valitsimesta. Omani on mielestäni jäykkä ja turhan tiukka likutella. Mitä vivustolle voisi tehdä? Pitääkö vaihtaa jotakin osia, vai riittäisikö putsaus. Toki öljynvaihtokin pitäisi tehdä, mutta se ei vivustoon vaikuttane.
Katsastin auton kesäkuussa ja savutusarvo oli heti kerrasta 0.1, eli heittämällä läpi. Pääasiassa matka-ajoa ja karstanpoistoa tasaisin välein kaasupolkimen avulla, minun siis 2.4 koneella.

Se vaihteenvalitsimen sähköliitoksen korjaus vaati koko valitsimen irroituksen autosta ja purkamisen pöydälle, en sen kummemmin voidellu mutta puhdistelin hieman paikkoja ja kasauksen jälkeen oli kevyempi liikutella. Valitsimen irroitus ei sinällään paha homma ole, muoveja ja verhoiluija pois ja neljällä pultilla muistaakseni koko laitos kiinni.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Raikkoo kirjoitti:Tänään vuosi täyteen varttiysin kanssa, sai myös vuosilahjaksi uuden alatukivarren. Matkaa vuoteen taivallettu suhteellisen hyvässä sovussa 46 tkm.
Miten tuo alatukivarsi oirehti? Itsellä jokin narisee edessä "alhaalla". Oliko samanlaista?

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Onko tietoa miten sivupeilien peiliosa lähtee irti? Pitäisi päästä katsomaan sen taakse kun vasemman puolen peilin sähkömoottori ei toimi... tai kai se jotenkin toimii kun moottori kyllä hurisee, mutta peili ei käänny.
Myös villejä veikkauksia otetaan vastaan mikä voisi olla vikana. :drinking:
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Onko kukaan koskaan korjannut 159:sin avaimen kromiosaa? Omasta kromi on haljennut pois ja pinta on jopa terävä joistain kohdista.
En löytänyt ebaystä mitään halpaa korviketta, ainoastaan 55£+postikulut version.

Voisiko tuon jotenkin maalata uudelleen? Vanha kromi pois ja pelkkä paksu maalikerros vannehopeaa ja lakkaa päälle.
Avain ei ole missään nipussa kiinni, joten nyt se voisi jo kestää kulutusta maalattunakin.

Koti kromaus tuskin onnistuu muoville ja liikkeessä tehtynä taitaa maksaa enemmän kuin uusi osa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja puuha »

Moritz kirjoitti:Onko tietoa miten sivupeilien peiliosa lähtee irti? Pitäisi päästä katsomaan sen taakse kun vasemman puolen peilin sähkömoottori ei toimi... tai kai se jotenkin toimii kun moottori kyllä hurisee, mutta peili ei käänny.
Myös villejä veikkauksia otetaan vastaan mikä voisi olla vikana. :drinking:
Se lasi on ihan tarralla kiinni siinä muoviosassa, en nyt muista oliko se muovi kiinni ruuvilla siinä moottorissa.
Kuvan mukaan ei.
Liitteet
159 peilib.jpg
159 peilib.jpg (44.1 KiB) Katsottu 8781 kertaa
Makaroonia jo vuodesta -98

maahinen
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Tammi 2013, 22:16
Car(s): 159 SW 2,4JTDm -06

ex. 156 SW 1,9JTD MJet -00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja maahinen »

Katsastuksessa huomauttivat että eturenkaat olivat 159:ssä kuluneet lähes kankaille asti. Asiasta kun en tiedä niin, jos nyt säädätän rengaskulmat kohdilleen R18 kesärenkailla niin toimiiko samat arvot R17 vakiovanteiden ja normirengaskoon kanssa?

Kesärenkaiden vanteiden yhteydessä etupäässä pitää käyttää 10mm spacereita vanteen profiilista ja isoista Bremboista johtuen. Vaikuttaako tämä mitenkään?
Näyttää hitaalta!

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Shuttle kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Tänään vuosi täyteen varttiysin kanssa, sai myös vuosilahjaksi uuden alatukivarren. Matkaa vuoteen taivallettu suhteellisen hyvässä sovussa 46 tkm.
Miten tuo alatukivarsi oirehti? Itsellä jokin narisee edessä "alhaalla". Oliko samanlaista?
Kolinalla ja jatkuvalla hakemisella suoralla tiellä. Alkukesästä se taisi narista kuivuuttaan ja nyt myöhemmin oli selvästi väljä, sai todennettua selvästi nostamalla etupyörän ilmaan ja kampeamalla pyörää ylöspäin.

Nyt pitäisi olla etupäässä kaikki kunnossa, auraus nollassa. Jotenkin en vain ole vieläkään täysin tyytyväinen ohjaustuntumaan suoraa tietä ajaessa, uuden hammastangon painimen kiristys saattaisi olla yksi vaihtoehto. Se pienenpieni kolahtelu rattia vemputtaessa ei oikein voi muualta tulla. Ohjaustuntumaan kohdistuva tyytymättömyys voi olla vain suurta luulotautiakin...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Spacerithan vaan leventää/kaventaa raideleveyttä, joten sen merkitys on nolla.

159 on valitettavan tunnettu siitä, että jos edessä on haritusta niin syö renkaiden sisäsyrjät erittäin tehokkaasti.
Kun säädätetään aurauskulmat asteina, rengaskoolla ei ole väliä ja täten taitaa valtaosa paikoista sen tehdäkin?

Muistaa vaan pyytää nollakulman eteen...

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Raikkoo kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
Raikkoo kirjoitti:Tänään vuosi täyteen varttiysin kanssa, sai myös vuosilahjaksi uuden alatukivarren. Matkaa vuoteen taivallettu suhteellisen hyvässä sovussa 46 tkm.
Miten tuo alatukivarsi oirehti? Itsellä jokin narisee edessä "alhaalla". Oliko samanlaista?
Kolinalla ja jatkuvalla hakemisella suoralla tiellä. Alkukesästä se taisi narista kuivuuttaan ja nyt myöhemmin oli selvästi väljä, sai todennettua selvästi nostamalla etupyörän ilmaan ja kampeamalla pyörää ylöspäin.

Nyt pitäisi olla etupäässä kaikki kunnossa, auraus nollassa. Jotenkin en vain ole vieläkään täysin tyytyväinen ohjaustuntumaan suoraa tietä ajaessa, uuden hammastangon painimen kiristys saattaisi olla yksi vaihtoehto. Se pienenpieni kolahtelu rattia vemputtaessa ei oikein voi muualta tulla. Ohjaustuntumaan kohdistuva tyytymättömyys voi olla vain suurta luulotautiakin...
Okei kiitos. Itsellä se on tosin vasta alkanut oirehtimalla, eli päästämällä tuota narinaa. Ei hae tiellä ajaessa ja auto on ihanan suuntavakaa kaikinpuolin.

Uutena on tosin ruvennut n. 1700-1800rpm kierrosalueella kuulua metallista räminää - ihan kuin olisi jokin osa löysällä/irti. Ekaksi tietty mietin tuota ykköskatalysaattoria, et voiko rämistä kun sisävehkeet on huonossa kunnossa. Filarolla kun sanottiin et ihan kuin ykköskatti alkaisi vedellä viimeisiään (ja tästä on aikaa pari vuotta - päästöistäkin on kyllä menty aina läpi).

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^voisko joku pakopitkiston lämpösuoja olla kiinnityksistään vähän hapertunut?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Voipi olla. Nyt on ilmaantunut tosin myös sitä, että auto on täysin hengetön. Vaikka pistää esim. kolmosvaihteella kaasun pohjaan, se kerää kierroksia ja nopeutta about yhtä hyvin kuin mummon rollaattori. Vähän ajan päästä taas tokenee ja se tehonsa takaisin. Voiko olla että esim. katin sisukalut jotenkin ahdistaa tms? En tiiä.. kiertoon varmaan lähtee. Ei ole muutenkaan tarvetta kahdelle autolle.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Shuttle kirjoitti:Voipi olla. Nyt on ilmaantunut tosin myös sitä, että auto on täysin hengetön. Vaikka pistää esim. kolmosvaihteella kaasun pohjaan, se kerää kierroksia ja nopeutta about yhtä hyvin kuin mummon rollaattori. Vähän ajan päästä taas tokenee ja se tehonsa takaisin. Voiko olla että esim. katin sisukalut jotenkin ahdistaa tms? En tiiä.. kiertoon varmaan lähtee. Ei ole muutenkaan tarvetta kahdelle autolle.
Luulisi että jos katti on menossa rikki tai on siinö kunnossa että rajottaa suorituskykyä niin lambda esinerkiksi herjailis? Kanattaa varmaan testata/ putsata ilmi, tarkastaa ilmansuodatin ja viedä auto testeriin.

Vituttaa toi kun jengi pistää paskoja autoja "kiertoon".

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:Luulisi että jos katti on menossa rikki tai on siinö kunnossa että rajottaa suorituskykyä niin lambda esinerkiksi herjailis? Kanattaa varmaan testata/ putsata ilmi, tarkastaa ilmansuodatin ja viedä auto testeriin.

Vituttaa toi kun jengi pistää paskoja autoja "kiertoon".
Nah, emmä sitä kiertoon pistäisi tällaisenaan - tunteellisena hetkenä tässä kirjoitin. Korjasin puhdittomuuden nykäisemällä maton kaasupolkimen alta pois :oops:. Räminä on pakoputken etuosasta -> klemmari hieman löysä -> kiristys auttoi mutta uutta klemmariahan toi huutaa. Olen mä tolla ajanut Ecuscan kiinni ja hyvin se toimii. Sitä vaan mietin et kun siitä jo pari vuotta sitten sanottiin et "ykköskatti menossa", mutta kai se päästömittauksissa näkyisi? Nythän toi on mennyt ykkösellä läpi sen kolmen kertaa mitä olen itse katsastanut. Periaatteesta en myöskään voi pistää "rikkinäistä" Alfaa kiertoon, koska seuraava omistaja tuskin olisi merkkiin tyytyväinen. Eikä se joku touhutonni tunnu missään enää tässä vaiheessa, saa ainakin mielenrauhan. Alatukivarretkin on ok, kun kävin autotohtorilla tuota testailees tänään aamupäivällä. Joku siellä narisee, mutta ei se ainakaan ripustuksissa mikään ole. Kuivunut pusla? Ei vaikuta ajoon eikä suuntavakauteen tms.

pohjalainen
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09
Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pohjalainen »

Alkaa oma 1,9 jtdm autommatti muuten olla siedettävässä kunnossa, mutta tieäänet Suomen vanhoilla tienpinnoilla tekevät ajamisesta väsyttävää. Onko joku kehittänyt vain kohtuullista purkamista edellyttävän parannuskeinon?

Ihmettelyä herättää myös rattiin välittyvä jurina, kun ajossa moottorin kierrokset ovat alhaiset. Voisiko moottorin kannattimien vaimennus väsyä? Vai onko kyse ominaisuudesta.

Katsastajan oli vaikea uskoa, ettei auto ole madallettu, kun raapi nosturille ajettaessa. Muutoskatsastusta ei ole tehty ja kun edelliseltä omistajalta vielä asia tarkistettiin, asia jäi ihmettelyn tasolle. Etujousista löytyi kaksi valkoista ja yksi keltainen täplää, mitä sitten merkinnevätkään. Puhdas paperi tuli - myös kommentti "taidat olla seikkailunhaluinen, kun ajat tällä"!

Seuraavaksi edessä on jakopään täyshuolto. Apulaitehihna näyttääkin jo tehtävänsä tehneeltä. Am6:n öljynvaihto myös jonossa. Varaosat odottavat jo hyllyssä, ja ne seikkailut!

Paikalla
Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1570
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Vaihdatko automaatin öljyt itse vai teetätkö jossain? Pitäisi varmaan omaan 190 tkm ajettuun vaihdattaa, kun ei huoltokirjassa ole mainintaa että sitä olisi koskaan vaihdettu. Manuaalin mukaan sitä ei kyllä käsketä edes vaihtaa määräaikaishuolloissa..

pohjalainen
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09
Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pohjalainen »

Netin ohjeilla vaihdoin aikaisemmin ex-pösöön ja hyvin toimi. Sieltä ja tältä palstaltakin löytyy tarkat ohjeet. Ainoa kysymysmerkki tulee öljyn lopputason tarkistuksesta oikeassa lämpötilassa, jos vimpan päälle tekee. Itsellä on multiecuscanista vain ilmaisversio enkä vielä ole kokeillut kertooko se vaihteistoöljyn lämpötilan. Ajattelin käyttää PetroCanadan öljyä, kun sain 7€/l. Huuhteluvaihto olisi varmaan itselläkin tarpeen, vaan kun se kirpaisee kukkarossa!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eikös automaatin öljynvaihto suoriteta juurikin huuhtelemalla jotta systeemi olisi puhdas?

pohjalainen
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09
Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pohjalainen »

Periaatteessa näin, mutta jos vaihtaa ne n. 3 l useammin itse niin uudistuuhan öljy niinkin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Takajouset menee kohta vaihtoon, mutta onko ylätukikumien vaihto samassa yhteydessä yleensä tarpeellista? Nuo kumit kun tuntuu olevan kiven alla.

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Unique »

pohjalainen kirjoitti: Ihmettelyä herättää myös rattiin välittyvä jurina, kun ajossa moottorin kierrokset ovat alhaiset. Voisiko moottorin kannattimien vaimennus väsyä? Vai onko kyse ominaisuudesta.
Olisiko pyörän laakerit menossa edestä?

Omassa 2.4 JTDm:ssä tuollaista jurinaa tuli tuossa tilanteessa. Vaihto auttoi. Jurinan pitäisi olla voimakkaimmillaan mutkissa, jos on kyse tästä.

pohjalainen
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09
Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pohjalainen »

@Unique, vasemmalle eteen jo vaihdettiin. Oikea on kunnossa. Kaartaminen ei tunnu vaikuttavan, eli vetonivelet tuskin syynä. Voisiko olla vetoakselin kannatinlaakeri? Pitää odotella josko ajan mittaan pahenee, niin ainakin sitten selviää.

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Unique »

pohjalainen kirjoitti:@Unique, vasemmalle eteen jo vaihdettiin. Oikea on kunnossa. Kaartaminen ei tunnu vaikuttavan, eli vetonivelet tuskin syynä. Voisiko olla vetoakselin kannatinlaakeri? Pitää odotella josko ajan mittaan pahenee, niin ainakin sitten selviää.
Niin tarkoititko vetoniveliä vai pyöränlaakereita? Itse kirjoitin pyörän laakereista.

Itseltä meni itseasiassa molemmat. Ensin vetonivelet (jurinaa ja tietyssä nopeudessa tärinää) ja sitten pyörän laakerit (jurinaa).

pohjalainen
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Helmi 2016, 17:12
Car(s): Peugeot 607 2,2 HDI -01
Peugeot 407 3.0 A -04
Ex 159 1,9 Jtdm autom -09
Paikkakunta: Espoo/Pohjankuru

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pohjalainen »

Aivan, laakerit ovat kunnossa. Kaarteissa vetonivelet eivät kyllä oireile - vielä! Millaisen akselin kehittelit tilalle? Vai voiko niveliä korjata?

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Unique »

pohjalainen kirjoitti:Aivan, laakerit ovat kunnossa. Kaarteissa vetonivelet eivät kyllä oireile - vielä! Millaisen akselin kehittelit tilalle? Vai voiko niveliä korjata?
Eivät ne vetonivelet itselläkään kaarteissa oireilleet - sen sijaan pyöränlaakerit kyllä.

Vetonivelet ja akselit vaihdettiin koko pakettina uusiin.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Tuomas K kirjoitti:Takajouset menee kohta vaihtoon, mutta onko ylätukikumien vaihto samassa yhteydessä yleensä tarpeellista? Nuo kumit kun tuntuu olevan kiven alla.
Samaa pähkäilin itsekin kun tarvikeosina ei saanut ja orkkikset melkein iskareiden hintaiset. No nyt kun on nähnyt missä kunnossa nuo olivat, niin kyllä tuo pähkäily oikeasti kuuluu tyhmien kysymysten sarjaan:) Eihän noita saanut edes ehjinä irti. Alfisti.netistä tilasin iskarit, tukikumit ja pölysuojat.
Kesäpyörien vaihdon yhteydessä bongasin että on toinen takajousi poikki, mutta poikkihan ne oli molemmat. Noin viiden sentin pätkä yläpäästä. Ja iskareiden jousilautaset siinä kunnossa, ettei tullut ainakaan turhaan vaihdettua. Noilla ajettu 160 tkm. Täytyy vaihtaa edessäkin, tuskinpa ne sen paremmassa kunnossa voivat olla.
Liitteet
tukilaakeri taka.jpg
tukilaakeri taka.jpg (123.7 KiB) Katsottu 8008 kertaa
jousijalka taka.jpg
jousijalka taka.jpg (95.75 KiB) Katsottu 8008 kertaa
Il nero era bellissimo

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja harde »

Etujarrupalat menossa ainakin vaihtoon, tarvinneeko myös levyt vaihtaa? Kannattaako tilata osat Alfisti.net, siellähän näyttää olevan Brembon kilkkeitä myynnissä? Ilmeisesti ovat halvempia kuin ns. alkuperäiset?

Avatar
hjpp
Viestit: 1928
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Onpas karut! Vaihdoin omaani kesällä jouset, mutta lautaset ja kumit olivat täysin kunnossa. Ajomäärä niillä oli suunnilleen 340 tkm:ä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^^
Nuo näyttää jo siltä, että on uitettu merivedessä pari viikkoa per vuosi O_O

Vai eikö ole saanut säännöllistä pesua vai mikä?
KARU!

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mulla pitäs olla noin 2-4kpl noita takapään yläkumeja ok kuntoisena. En vielä käy dyykkaamassa. Varasto, öö, hieman epäjärjestyksessä. Johki ot putkiin/letkuihin viimeks kompuroin ku jottai talon putkitarvikkeita etin. Oli siel yks orkkis sw takajousikin. Ja iskareita jaja...

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös sieltä sun varastosta saa helposti koottua toisen 159:sin jos tulee tarve :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No f40 vaihdeloota sentäs jemmassa naapurin tallis. Irto tauspyörästö lie jossain. Yks konepeiton huopakin tiivisteineen on harrastehuoneessa.
Pitäsköhä vähä järjestellä ja heittää tänneki listaa mitä löytyy?
Jos jollakulla akuuttia tarvetta joillekin osille on.

Mm. JaniW:lle jäi ot-oliosäiliö letkutumppeines, ellei hän niitä etiäpäin laittanu. Sieltä voi kysellä sitä nikaretta. Pumppu men hälle parempaan käyttöön.

Orkkis umpiotki men voorumilaiselle. Hänki oli kuulema tyytyväinen. Sai leiman kulkineeseen.

Moottori ja kori puuttuu multa. Kai.

:wink:

Huttu
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Huhti 2015, 22:51

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Huttu »

Olis tarvetta saada 159 2,4 jtdm diesel-suuttimeen sopiva sähköliitin. Suuttimen osanumero löytyi 0445110213 mutta sopivaa liitintä ei meinaa löytyä.
Liittimessä tyyppinumero pa 66-gf 30, kyseessä siis kaksinapainen naarasliitin joka tulee johtosarjasta jokaiselle suuttimelle. Boschin "alffoihin käyvää" on netti puollollaan mutta tuota ei meinaa löytyä mistään. Olisko teillä foorumilaisilla mahdollista katsoa epersitä tai elearnista osanumero tuolle, saisi osan tilaukseen ja suuttimen johtosarjan korjattua.

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös toi mersun liitin käy? http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Diese ... Sw1DtXHkKr

Antamasi numero vaikuttaisi enemmänkin muovilaadulta kuin varaosanumerolta, mutta voi olla varaosanumerokin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Foorumilta pitäisi löytyä sopiva GM:n, tarkemmin muisaakseni Opelin, varaosanumero tuolle liittimelle.

Koitetaas tonkia...

Edit: Hoplaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... i*#p368288

Edit2: kelaa tuota sivua ylöspäin, Finjectorilta saa Boschin liittimiä edukkaasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Huttu
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Huhti 2015, 22:51

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Huttu »

^ Kiitos jeesistä ja loisitavasta linkistä korjausketjuun!
Toi Boschin onkin siis oikea, ihmettelin todella miksi alkuperäistä 'oikeaa' ei löydy mistään.

Pitää laitta tilaukseen tai hakea varmuudeksi finjectorilta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jame kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Takajouset menee kohta vaihtoon, mutta onko ylätukikumien vaihto samassa yhteydessä yleensä tarpeellista? Nuo kumit kun tuntuu olevan kiven alla.
Samaa pähkäilin itsekin kun tarvikeosina ei saanut ja orkkikset melkein iskareiden hintaiset. No nyt kun on nähnyt missä kunnossa nuo olivat, niin kyllä tuo pähkäily oikeasti kuuluu tyhmien kysymysten sarjaan:) Eihän noita saanut edes ehjinä irti. Alfisti.netistä tilasin iskarit, tukikumit ja pölysuojat.
Kesäpyörien vaihdon yhteydessä bongasin että on toinen takajousi poikki, mutta poikkihan ne oli molemmat. Noin viiden sentin pätkä yläpäästä. Ja iskareiden jousilautaset siinä kunnossa, ettei tullut ainakaan turhaan vaihdettua. Noilla ajettu 160 tkm. Täytyy vaihtaa edessäkin, tuskinpa ne sen paremmassa kunnossa voivat olla.
Aika karulta näyttää :shock:

Omalla on ajettu 153 tkm, jos ne sulla ehti melkein samoilla metreillä tuohon kuntoon niin ei varmaan uskalla laskea sen varaan että vanhat olis vielä ehjät.

Kyllähän noita "saa" tarvikkeenakin, Febi ilmoittaa toimitusajaksi marraskuun :silly: Marmoritiskillä kuminpalasella on hintaa kuutisen kymppiä, joten Alfistilta tilaamisessa ei kyllä ole järkeä. Nimarkin verkkokauppa väitti että noita olisi saatavilla, joten laitoin tilauksen sisään. Eivät ole ainakaan vielä ilmoittaneet ettei niitä saisi, mutta mystisesti koko tuote on kadonnut verkkokaupasta :roll:

Varmaan pitäisi koittaa urkkia iskareiden jousilautasten kuntoa, jos niitä yhtään pystyy tutkimaan autossa paikallaan.
Viimeksi muokannut Tuomas K, 10 Syys 2016, 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^nimarkille voi myös soittaa, ihan ystävällistä palvelua ja saavat joitain osia tilattua pyynnöstä jostain "keskusvarastoltaan". Ainakini omalla kohdalla on ollut niin, että kun tilaa jotain hyllyssä olevaa se on 1-2 pv päästä perillä ja tilaustavaralla on menny 4 pv niin on toimitettuna.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

^^ Kannattaa kysyä Heikaltakin, elokuun alussa itse kun kysyin niin ei ollut, mutta ehkä nyt on jo Italiassakin palattu lomilta. Alfisti.netissähän noi orkkikset oli 52,- kpl, Febi Bilsteinit esim. Spareton hinnastossa 35,- mutta toimitusajasta ei mitään käryä. No itse sain ne samoilla posteilla iskareiden kanssa, niin ei olisi kannattanut halvempia erikseen metsästää ja maksaa tuplasti posteja.
Nuo ylätukikumit lähtivät huonosti irti siitä metalliosasta, oli kuin kumi olisi sulanut kiinni siihen kartioon ja sen joutui puukolla kaapimaan ja hiomaan puhtaaksi. Pölysuojat olivat ehjät, mutta ne kun oli "vain" 37,- pari niin varmuuden vuoksi kun oli nekin tilattu niin vaihtoon vaan.

Olihan tuo ylläri mihin kuntoon olivat päässeet. Myönnetään etten ole noita paikkoja hammasharjan kanssa kerran kuussa jynssännyt, mutta autoa pestessä tapana kyllä noikin paikat aina painepesurilla tai vesiletkulla suihkutella. Made in Turkey luki orkkis iskareissa, ei ehkä parhaat osat eteläsuomen talvista suolaloskaa kestämään.
Il nero era bellissimo

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tällä hetkellä nuo kumit maksavat Alfistilla 67,90 eli enemmän kuin marmorilla.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Tuomas K kirjoitti:Tällä hetkellä nuo kumit maksavat Alfistilla 67,90 eli enemmän kuin marmorilla.
Outoa, kyllä mulle näyttää edelleen sen 51,99 kpl

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6526.html
Il nero era bellissimo

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jaha, useampikin osakauppias saman alfisti.net-osoitteen takana?

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9841

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tuomas K kirjoitti:Jaha, useampikin osakauppias saman alfisti.net-osoitteen takana?

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9841
autodocilla olis myös, tosin varmaan tilauskamaa kun vasta 3-5 pv päästä lähetys. Ilmaset toimarit tänään.

http://www.autodoc.fi/autonosat/joustin ... 0-2-4-jtdm

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Tuomas K kirjoitti:Jaha, useampikin osakauppias saman alfisti.net-osoitteen takana?

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9841
Tilasin ricambilta joskus keväällä jarrulevyt ja muuta hilpettä, maksutapana Paypal. Koskaan ei tullu linkkiä jonka kautta maksaa eivätkä vastanneet sposti yhteydenottoihin. Kai sieltä muut on tavaransa saanut. Squadrasportivan puolelta on tilaukset tullut aina ok.

Tänään taas ihmettelin 59:in etupään niveliä kammottavien ajo-ominaisuuksien takia. Mielenkiintoinen löytö apukuskinpuolen yläpallosta, oon ennenkin katsellut että on kummallisen näköinen nivel kun siinä on muovinen suojakuppi ympärillä. Otin nivelen mutterin irti ja kappas, se oli se muovinen kuppi joka säilytyksessä on paikoillaan nivelenpäällä. Ja koko kartio-osa oli hyvin löyhässä kun hieman vasaraa näyttämällä irtosi, eli siis löysällä oli kartio-osa. Nyt mietiyttää että mahtaakohan siinä olla väärällä kartiolla oleva tukivarsi laitettu edellisen omistajan toimesta. Otin muovikupin pois välistä ja kiristin, tässä oli paljon pidempi kierreosa kuin toisenpuolen alkuperäisessä nivelessä. Mikäli se väärä on niin alkaa se varmaan ilmottamaan jonkin ajankuluttua siitä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jos se on väärä, se ei kiristy sinne koloonsa! kuinka kauan ajelit tolla löysällä kartiolla? se on jo itsessään voinut syödä olka-akselin kolon pilalle :? ihme ettei rävähtänyt ajossa.

minkähänlainen tunari tollasen mokan tekee? :crazyeyes:

Avatar
Raikkoo
Viestit: 286
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Yli vuodenpäivät ja 46tkm, kummallinen ajokäytös alkoi joskus kesällä. Kyllä tämä sinne kunnolla kiristyi paikalleen, niin hyvin että kun meinasin sen otta vielä pois ja mitata niin ei lähtenyt irti :-D

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Raikkoo kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Jaha, useampikin osakauppias saman alfisti.net-osoitteen takana?

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=9841
Tilasin ricambilta joskus keväällä jarrulevyt ja muuta hilpettä, maksutapana Paypal. Koskaan ei tullu linkkiä jonka kautta maksaa eivätkä vastanneet sposti yhteydenottoihin. Kai sieltä muut on tavaransa saanut. Squadrasportivan puolelta on tilaukset tullut aina ok.
Eikös sulla pidä olla jo tili paypalliin, johon ricambin sivu sut kääntää ja josta sitten voit maksaa tilauksen?

Itse tilasin ricambilta osia, ja luulin olevani fiksu ja maksoin pdf laskun suoraan nettipankista luullen se nopeuttavan kamojen lähtöä. Virhe.
Odottelivat 3 päivää että raha näkyi tilillä, jonka jälkeen paketti vasta lähti.
SP-oli yhteydenpidossa ihan kätevä, mutta nihkeästi vastailivat, ennenkuin oli rahat handussa.

Vastaa Viestiin