Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Janne
Viestit: 2120
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

Sanokaapa nyt että mitkä ne oikeat pyöränkulmat on, joilla auto ei ehkä söis renkaita mutta olisi myös hyvä ajaa. Säätäjien mielestä viisyseihin on kaksi säätöä, toisella kestää renkaat mutta on levoton ja toisella kuluu kumit mutta on hyvä ajaa. Vähän epäilen tätä. Kahdesta paikasta olen jo kysellyt asiaa ja vastaus on ollut sama.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Janne kirjoitti:Sanokaapa nyt että mitkä ne oikeat pyöränkulmat on, joilla auto ei ehkä söis renkaita mutta olisi myös hyvä ajaa. Säätäjien mielestä viisyseihin on kaksi säätöä, toisella kestää renkaat mutta on levoton ja toisella kuluu kumit mutta on hyvä ajaa. Vähän epäilen tätä. Kahdesta paikasta olen jo kysellyt asiaa ja vastaus on ollut sama.
Kotkan Delta:ssa laitettiin pyörien kulmat autossani, tehtaan asetusarvoihin, paitsi auraus, toiveeni mukaan - 7 min etupyöriin eli yht. - 14 min, tehtaan arvo yht. -16 min. Kuluminen on ollut tasainen, ajettavuus hyvä, mutta suoraanajossa hivenen levoton, eli pitää olla tarkkana. Kurveissa erittäin hyvä ajettavuus.

Auton etupyörien lievä haritus parantaa kaareajoa, mutta lisää levottomuutta suoraanajossa, harituksen pienentämisessä pitää olla tarkkana ettei menetä kaarreajoominaisuuksia. Kokemukseni mukaan saattaisi olla etupyörässä -6 min parempi kuin -7 min, saataisiin suoraanajoa vähän rauhallisemmaksi, eli yht.-12 min.

Hoffa
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Tammi 2015, 11:27
Car(s): Alfa-Romeo 159 SW 2,2 JTS - 2007

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hoffa »

Itse kanssa menossa säätämään hammastangon vaihdon jälkeen tulevana torstaina pyöränkulmia. Sattuipa hyvään aikaan tämä keskustelu silmään.

Onko vielä muita mielipiteitä kulmista - ja onko "nollakulmat" jollain lailla todella huono valinta?

H

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Nollakulmat ei periaatteessa toimi missään laitteessa, paitsi kun jäykkä akseli. Renkaat joko vetää tai tulee mukana, sen mukaan pitää kompensoida koska erityisesti kumipuslat antavat vähän periksi rasituksen alla.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Taitaapi olla hieman henkilöstä ja rengastuksesta kiinni? Renkaiden kannalta taitaa nollakulmat olla 159:ssäkin parasta.
Itse laittaisin aavistuksen oikeaan suuntaan nollakulmasta, eli en aivan nollia.

Autodata kertoo 2.2JTS --> 2007:
Auraus edessä -2mm (+/- 0.80mm) - eli haritusta 1.2-2.8mm, asteina 0ast 16min (+/- 6min)
Auraus takana 3.2mm (+/- 0.80mm) - eli aurausta 2.4-4.0mm, asteina 0ast 26min (+/- 6min)
Camber takana 0ast 40min (+/- 18min). Kuvan perusteella säätyy samasta paikasta kuin aurauskin.

Autodata kertoo 2.2JTS 2007 --> (MY 2008 alkaen) vakioalustalle:
Auraus edessä -2.04mm (+/- 1.02mm) - eli haritusta 1.02-3.06mm, asteina 0ast 16min (+/- 8min) -- jännä muuten, että antaa osamillin heitot?
Auraus takana 3.40mm (+/- 1.80mm) - eli aurausta 1.60-5.20mm, asteina 0ast 26min (+/- 14min)
Camber takana 0ast 40min (+/- 18min). Kuvan perusteella säätyy samasta paikasta kuin aurauskin.

TI:lle oli vielä tietenkin omat arvonsa, MY 2008 alkaen.

Autodatan oikeellisuudesta en osaa sanoa, kokemukset sanoo toiselle toista ja toiselle toista. Ota noista nyt selvää?
156:ssa mulla on kuitenkin edessä hyvin vähän haritusta ja takana kevyt auraus, on hyvä. Tietysti täysin erilaisia autoja, ettei kovin verrokkikelposta kamaa ole.

Avatar
Hämäläinen Teuvo
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 16:06
Car(s): Giulietta t.i. vm-61
Giulietta MA 170 vm-2011
159 TBI vm-2011
Alfetta GTV6 vm-1984

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämäläinen Teuvo »

Tulipahan annettua edellä menneelle Saab Aerolle hiukan lisävauhtia, sillä seurauksella, että yxi etuparkkitutkan anturi lopetti toimintansa! Mistähän moisia voisi hankkia?
Steve

Hoffa
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Tammi 2015, 11:27
Car(s): Alfa-Romeo 159 SW 2,2 JTS - 2007

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hoffa »


Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1570
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Katsastukseen mennessä hidastetöyssy yllätti ja tein äkkijarrutuksen siten, että auto pysähtyi. Tämän jälkeen en enää päässyt liikkeelle. Kaasupolkimesta ei tapahtunut mitään, kun vaihde oli D:llä. Kun vaihde oli vapaalla, kaasulla sai kierroksia nostettua, mutta todella laiskasti. Useampaan kertaan kokeilin ja vaihdoin P, N ja D välillä eikä kaasupolkimesta tapahtunut mitään D-asennossa. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, ja kaikki toimi sen jälkeen normaalisti. Onko muille tapahtunut tällaista?

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mullo jokune minuutti edes haritusta, takana ohjearvon verran aurausta. Camberit säätöpuslista huolimati muistaakseni hippase yli ti arvojen. Eibach+bilstein alusta. Renkaat kuluu jokseenki tasaseen.
Mut. Anteeksi maalaisuuteni, mut miks täällä puhutaan milleistä, eikä kuite välttis mainintaa vanneskoosta? Jos pidättäytyisittäisiin ihan asteissa ja niiden osissa, ni ei tartte ottaa huomioon vannekokoja...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Autodata kertoo milleinä ja asteina. Millejä ei kyllä kerrota, että millä rengastuksella... Mikä taas on aika oleellinen tieto.
Siksipä tuonne asteita heittelinkin, niin on myös ne saatavilla. Kun eivät kuitenkaan muutu mihkään rengastuksen mukana.

mpsurf
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 23:41
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4Jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mpsurf »

Onko kellään sammunut ilmastoinnin näyttö? Itellä teki tänään ensimmäistä kertaa. Sammutin auton minuutiksi ja käynnistin niin heräsi onneksi taas henkiin.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sama tullu kerran, "ominaisuuksia" :roll:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^^On tehnyt tuon kerran. Tapahtui kun sammutin virrat ja tungin avaimen rööriin heti takaisin - ilmastoinnin näyttö ei herännyt henkiin. Vähän myöhemmin kun lähdin ajelee, oli taas normaali. Eli no worries.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kerran, ja navi/radio on muutamia kertoja pimentynyt parin sekunnin ajaksi.
Abarth 500 Esseesse

AnttiM
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Klonksuuko kellään etupenkit ja jos klonksuu niin oletteko saaneet asiaa korjattua?

Klonksunta rupesi ilmenemään kun poistin natinaa wd40:llä eli ojasta allikkoon...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^natisee alimmalla asetuksella, ei klonksu. Natinaan auttaa puolikkaan tai pykälän mittanen penkin nosto vivusta. Kokeile jos auttaa lonksuntaanki?

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Lattiamatto lotkottaa.

Liitteen kuva on siis keskikonsolin kyljestä, kuljettajan kaasukoiven vierestä. Miten tuo korjataan siististi? Ei viittis ampua sokkona mitään liimoja sinne. Painamalla menee sisään mutta pullahtaa hetkessä takaisin.
Liitteet
2015-07-24 19.01.55.jpg
2015-07-24 19.01.55.jpg (14.39 KiB) Katsottu 7125 kertaa
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^muistaakseni tuo konsolin sivupaneeli tosta maton yläpuolelta lähtee varovasti vetämällä kun on klipsuilla, ehkä sitte näkis paremmin miten tuo kiinnitetään? Miks tuo muuten on tollanen?

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

jkk kirjoitti:^muistaakseni tuo konsolin sivupaneeli tosta maton yläpuolelta lähtee varovasti vetämällä kun on klipsuilla, ehkä sitte näkis paremmin miten tuo kiinnitetään? Miks tuo muuten on tollanen?
Joo kyllä se lähtee irti. Taisi lotkottaa siitä asti kun tutkin lattian alle valunutta sadevettä. Meinaatko että joku klipsi puuttu tai on irti? Josta tuli mieleen että on ylimääräisiä beigejä muovi"ruuveja" mut mielestäni tuolta kohdalta ei löydy mitään reikää niille.

2.2:ssa oli sama. Delta korjas sen takuuseen. Harmi kun ei ole mitän havintoa että miten.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Noi sisäverhoilut on muuten ihan vammaisia. Ne on mitoitettu ihan just eikä melkein, eli menee joku 2mm sisälle. Jos olisivat esim. 0.5cm yli rajojen, niin olisi paljon mukavampi noita sulloa takaisin...

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Shuttle kirjoitti:Noi sisäverhoilut on muuten ihan vammaisia. Ne on mitoitettu ihan just eikä melkein, eli menee joku 2mm sisälle. Jos olisivat esim. 0.5cm yli rajojen, niin olisi paljon mukavampi noita sulloa takaisin...
Joo ja tästähän on ollut jo juttua.

Mielestäni 159:iä olisi pitänyt myydä niin että jos maksaa vaikka 39 euroa vähemmän niin saa Budget-mallin jossa
- matto on 1cm verran liian pieni joka suunnassa
- ovien tiivisteet kurjaa materiaalia
- sisäpuhaltimen vastuksen liitin paska (heiluu, kipinöi ja sulaa hiljakseen)
- tuulilasin narisevat muovipalat
- nahkaverhoilun tapauksessa OBD/Sulake -loora ahdas

EDIT: Taidan vetää kuumaliimalla sen kiinni. Lähtee repimällä irti mut pysyy normikäytössä.
Viimeksi muokannut lrela, 29 Heinä 2015, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^ :lol:

Voi luoja niin totta, että ihan ääneen naurahdin. Surullisinta tää on vaan sen vuoksi, et kaikki on totta...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Minkävuotinen viisysi? Mun laitteessa tiivisteet on ihan ok, mut oon hinkkaillu niitä kahdesti vuodessa vartin per kerta - tai 30 min., mutta kuitenkin.

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

^ 2/2007 mutta tarkoitin tosiaan niitä ovien sisässä olevia tiivisteitä. Kaikki vesi ei poistu valumareikien kautta vaan tulee sisälle.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sulla taitaa ovien välipellit vuotaa? Ota pahvit irti ja sikafleksiä välipellin saumanpäälle. Näet kyllä mistä vuotaa kun tiiviste on jauhoontunu.

Kattelin oman auton verhoiluja ja niissä on kyllä ihan reilusti ettei pääse irvistämään mistään.

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

jkk kirjoitti:^sulla taitaa ovien välipellit vuotaa? Ota pahvit irti ja sikafleksiä välipellin saumanpäälle. Näet kyllä mistä vuotaa kun tiiviste on jauhoontunu.
Kattelin oman auton verhoiluja ja niissä on kyllä ihan reilusti ettei pääse irvistämään mistään.
Tää tiivisteasia on toki jo korjattu. En tiedä uskaltaako tätä lotkottavan maton asiaa korjata koska sitten voi tulla tilalle jokin uusi vikanen.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1570
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Vuotaako muilla ajovalonpesimet? Omassa yksilössä on usein ajon jälkeen märät alueet pesimien ympärillä, vaikka niitä ei ole käyttänyt. Saakohan ne helposti poistettua käytöstä?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^juups! :D pesimet itkee

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

^^sama.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Näinhän ne tekee. Auto vuodattaa kyyneliä kun pelkkää VAGia puskee vastaan. Helpoiten tuosta pääsee, kun ottaa ajovalopesimien sulakkeen pois. Myöskään jos on valot pois päältä/parkit päällä ei ajovalonpesimet aktivoidu. Nuo meinaat kuluttaa nestettä ihan urakalla :D.

arv
Viestit: 591
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

Sieltähän on mennyt takaiskuventtiili/y-haara rikki. Jouset ruostuneet pois. Vaikka sulakkeen ottaa pois niin pesuri itkee silti.

Eper

Alkuperäinen Ebaystä

Juuri tilasin t-haaran ja pari takaiskuventtiiliä, josko niistä saisi kestävämmän kuin mielestäni kalliista alkuperäisestä, joka ei kestä kauaa.

takaiskuventtiili
t-haara

Sulakkeen poisto vähentää kylläkin pesunesteen kulutusta.

Kuva

AnttiM
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Mistä lähteä hakemaan vikaa kun ilmastointi ei skulaa (eli ei jäähdy) ja höyrystimen lämpötila anturitiedon mukaan huitelee jossain 34 asteen tienoilla (muut anturitiedot ulkolämpötila 23, kabiini 33)

järjestelmä täytetty noin pari kuukautta sitten ja oli 30g vajausta,

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jos kerta aineet on sisällä, niin sitten katsomaan tuleeko magneettikytkimelle virtaa. Tai vaihtoehtoisesti syöttää sinne virtaa ja koittaa toimiiko kykä.

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Ihan ensin tarkistus ettei paineet ole kadonnut... mankkukytkin voi joskus polttaa sulakkeensa mutta ei yleensä kesken kaiken

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Minulla ilmastointihuolto totesi kerran järjestelmässä olleen LIIKAA ainetta. Älkää kysykö miten se on mahdollista, kun edellisenä kesänä vielä toimi... Sama se, täyttöhuolto siihen auttoi. Kurkkaapa mitä MES sanoo järjestelmän paineeksi, kun on vastikään täytetty.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Palataanpa vaihteeksi pyöränkulmiin. Uudet renkaat pitäisi laittaa ja ajattelin samalla säädättää kulmat. Minulla on herännyt epäilys että viime kerralla on laitettu etuvetoisen säädöt. Tämä siitä päätellen että missään ei lue Q4, ja siitä että radalla tuntuu vinkuvan enemmän kuin elokuvissa. Mitä sanoo raati tästä:
Liitteet
kulmat.jpg
kulmat.jpg (132.24 KiB) Katsottu 9349 kertaa
CARF0869

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tuossakin on käynyt kämmi. Takapään aurauksen ohjearvo on virheellinen ja reipas asentaja on sitten surutta vetänyt taka-aurauksen miinukselle. :roll: 3.2 jtässän ohjearvoja voi myös käyttää. Madalletulle olis ti-varustelun arvot nam.
Tälläisillä laittaisin:
159.jpg

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Loistavaa! Kiitos!
CARF0869

Avatar
Janne
Viestit: 2120
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tässäpä meikäläisen 159:n pyöränkulmaraportti. Kuva on aika kehnossa kuvapalvelussa (photobucket), mutta ehkä tuosta saa selkoa.
Nykyiset kulmat siis alemmassa kuvassa ja vähissä on vihreä väri. Mitä olette mieltä, kannattaisiko tehdä jotain ja viedä parempaan paikkaan säädettäväksi?

http://s1271.photobucket.com/user/Jneed ... y&sp=false
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eipä nuo loppuarvot ihan kamalilta vaikuta. :-D Noin yleensä, kun 159:n lappuja näkee, niin caster on selvästi eniten pielessä ohjearvoihin nähden. Olikos etukelkan kiinnityksissä vähän enemmänkin "säätövaraa", näin olen ymmärtänyt. Eli etukelkan löysäksellä ja siirrolla saisi casteria lisää+ camper puolieron tasattua.

Hoffa
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Tammi 2015, 11:27
Car(s): Alfa-Romeo 159 SW 2,2 JTS - 2007

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hoffa »

Öljyn lämpötila - anturi...

Noniin, taitaa olla anturi sanomassa sopimusta irti. Välillä 159 2,2 JTS SWn öljyn lämmöt nousee ihan mukavasti, ja välillä taas mittari ei reagoi mihinkään. Jos olen oikein käsittänyt niin löytyy jostain öljypohjan alta moinen keksintö - ajattelin vaan että ennenkuin ottaa auki niin voisi tilata uuden jos on kohtuuhintainen. Onko porukalla ollut ongelmia aikaisemmin ko. anturin kanssa - ja jos on, niin onko mistä tilattu uusia ja mihin hintaan?

Kiitos jälleen kovasti.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^suotta käsiäs likaat sen anturin kanssa, paskakeksintö josta ei ole mitään hyötyä näissä arkiautoissa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Meni AK:n takuuseen tuo. Vittumainen vaihtaa kaikkiaan ja se on turhake. Itsellä se ei ikinä noussut tappiin, mutta oli normaalia et tipahteli nollaan ja rupesi vilkuttamaan öljyvaloa... Kuten sanottua, turha anturi, irroita vaikka ko. neulan kontakti tms.

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Täältä löytyy varmaan joku joka on joskus irrottanut porrasperäisen 159:n takapenkin istuinosan niin kysymys kuuluukin, että lähteekö tuo oikeasti irti pelkästään vetämällä istuinosan etureunasta ylöspäin. Hirveästi ei uskaltaisi mennä riuhtomaan ettei vahingossa hajota muutakin kuin ne kaksi muovikiinnikettä sieltä.. Niin ja onko tuossa takaisin laittamisessa mitään ihmeellistä vai painetaanko penkki vain uusiin kiinnikkeisiin kiinni?

Sellainen ongelma siis on tällä hetkellä että penkki "keikkuu" puolelta toiselle ja istuinosan etuosasta kun nostaa niin istuinosa nousee muutaman sentin ylöspäin. Tänään kävin AK:lta tilaamassa nuo uudet muovikiinnikkeet jos homma niillä korjaantuisi..

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä, etureunaa ylöspäin nostamalla se lähtee. Tiirikkataituri voisi ehkä koettaa sopivilla rautalangoilla yrittää ojentaa niitä muoviklipsejä, mutta tuota... Nosta vaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

stoichiometric kirjoitti:^tuossakin on käynyt kämmi. Takapään aurauksen ohjearvo on virheellinen ja reipas asentaja on sitten surutta vetänyt taka-aurauksen miinukselle. :roll: 3.2 jtässän ohjearvoja voi myös käyttää. Madalletulle olis ti-varustelun arvot nam.
Tälläisillä laittaisin:
Kävin tänään laitattamassa Hankookit alle ja säädättämässä kulmat. Muuten päästiin noihin jäsen stoichiometricin antamiin arvoihin, mutta etupään camber jäi vielä melko kisahenkiseksi. Ei kuulemma säätövara enää riitä madalletussa autossa vaan jäi sinne -1.5 ja -2.0 asteen tietämiin. Tähän asiaan on kai olemassa ratkaisukin: säädettävät ylätukivarsien puslat. Kellään noista kokemuksia?
CARF0869

hyvis
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 16:44
Car(s): 159 SW 1.9 JTDm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hyvis »

Morjensta!

Onko kellään kokemuksia 159 SW kattokaiteiden poistamisesta? Mietiskelin, että mahtaakohan olla isokin homma ja saako reikien kohdalle helposti peitepalat?

- Hyvis

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

JaniW kirjoitti: Ei kuulemma säätövara enää riitä madalletussa autossa vaan jäi sinne -1.5 ja -2.0 asteen tietämiin. Tähän asiaan on kai olemassa ratkaisukin: säädettävät ylätukivarsien puslat. Kellään noista kokemuksia?
Minulla on ollut reilun vuoden päivät nuo säädettävät ylätukivarret. Käytännössä säätö on aika turha eli sen saa laittaa suoraan maksimiin. Sillä tosin saa sitten camberin oikealle alueelle. Muuten aivan loistavat palikat eli jämäköittävät alustaa entisestään, mutta useammasta voiteluyrityksestä huolimatta niillä on taipumus narahdella töyssyissä kun on lämmin ja kuiva keli. Ehdottivat korjaamolla että laitettaisiin rasvanipat että olisi helpompi voidella mutta ilmeisesti tuohon on omistaja-asteella tottunut kun on jäänyt tekemättä

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^No täytyypä laittaa hankintaan.
CARF0869

Ranttall
Viestit: 220
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Polforea kirjoitti:Kyllä, etureunaa ylöspäin nostamalla se lähtee. Tiirikkataituri voisi ehkä koettaa sopivilla rautalangoilla yrittää ojentaa niitä muoviklipsejä, mutta tuota... Nosta vaan.
Vieläkin tyhmänä kyselen ja varmistelen että oletteko nyt aivan varmoja että tuo lähtee ihan raa'alla voimalla niin, ettei sieltä hajoa mitään muuta kuin korkeintaan nuo muoviklipsit? :silly:

Äsken nimittäin koitin riuhtoa oikein kunnolla ja ne reunoissa olevat muoviklipsit näkyvät että ne ovat irti mutta keskellä istuinosaa, noin puolivälin tienoilla jokin pistää oikein kunnolla vastaan (siinä keskimmäisen istuimen kohdalla siis) ja riuhdoin jo niin kovaa että tuntui että istuinosan etuosa jää käteen ennemmin kuin istuinosa nousee kokonaan ylös.. :lol: Vai olenko vain niin naru että pitää käydä pyytämässä kaverikin vielä avuksi riuhtomaan? :oops:

Vastaa Viestiin