Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

fixus varaosaselaimesta löytyy kahdella eri kartiolla olevaa tukivartta...

E: siinä puhuttii jostain kartion nouusta tai jotain sinnepäin

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

Kysytäänpäs tyhmä kysymys? Meneekö Breran etupuskuri heittämällä kiinni 159:n vakio etupuskurin tilalle?!?
Without Heart We Would Be Mere Machines

Avatar
Jefromow
Viestit: 139
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

Menee. Ainakin, mikäli on uskominen ulkomaalaisiin foorumeihin.

Esimerkiksi seuraavaa on sanottu alfa156netissä:

They are very similar - the Brera badge has a black surround, the 159 chrome, the brera grille is one bar shortet than the 159's, which goes lower.

Other than the fake splitter effect at the foglights, they are very similar.

And as the Davmeister says, the metal parts are all the same in this area. (other than the Brera's worse build quality by Pininfarina)


Kuva

Onko swappi mielessä, vai oletko vain utelias? Ajatuksena tuo vaihto on jännä; veikkaan että perusmaallikko ei edes huomaa eroa. Ja joku hieman valveutuneempi taas huomaa, muttei osaa sanoa, mikä autossa poikkeaa vakiosta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

noissa pikku "modauksissa" sun muissa on kyllä paino siinä, että itse huomaa eron - ehkä sitten joku muukin jos antaa ajan kanssa tutkailla :wink:
tekemisen ilostahan minä vaan...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Polforea
Viestit: 11216
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuota on tullut mietittyä, kun kesällä pitää kuitenkin käyttää puskuri irti. Vaan juuri tuo Jefromowin liittämä kuva sai luopumaan ideasta, kun huomasin yhden lisäeron, jota en aiemmin ole merkille laittanut. Breran puskurin alalinjan takaosa, eli etupyöränkotelon näkyvä etureuna on erilainen kaartuessaan alareunasta ulospäin ja siitä katkeaa jatkumo, ellei etsi myös sopivaa helmasarjaa (ti -helmat saattaisi auttaa, mutta en ole vielä tehnyt tarkempaa vertailua) jonka kanssa tulee sitten helposti sama efekti helmojen ja takapuskurin välille...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Heh, ja minä kun Breran hankintaa miettiessä ajattelin että ensimmäisenä vaihtaisin siihen 159:n etupuskurin - makuja on monia :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

lrela
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

lrela kirjoitti:Mahtaakohan V6:n moottoriöljyä pystyä imemään pois öljytikkureiän kautta? V6:n tikku on pikemminkin latta joka tuntumasta päätellen vielä kiertyy painaessa jotenkin, joka siis vois vihjata että sinne reikään on turha mitään pumpun ohutta letkua (http://motonet.fi/fi/tuote/803090/Oljynvaihtopumppu-12V) edes tunkea.
Kun ei kukaan vastannut niin riskeerasin ja tein ihan itse:

Motonetin 59 euron ruutan letku ei tietenkään mahtunut öljytikkurööristä sisään. Askartelin alumiiniputkesta ja ohuesta silikoniletkusta korkeaa lämpöä kestävän lisäkkeen. V6 öljytilavuus on 5,4 litraa, sain imastua sieltä 4,9 litraa. Vedin letkua ulos tai tungin takaisin niin aina tuli ilmaa vastaan - ilmeisesti siellä öljypohjassa on joku varsin öljyinen alue johon tuollainen vapaa letku ei kertakaikkiaan yllä. Rykäsin tilalle saman määrän Valvolinen MaxLife kuluneen moottorin öljyä.

Kuva
Kuva
Kuva
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
Polforea
Viestit: 11216
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Smacket kirjoitti:Heh, ja minä kun Breran hankintaa miettiessä ajattelin että ensimmäisenä vaihtaisin siihen 159:n etupuskurin - makuja on monia :)
Niin itteasiassa mietin minäkin :D, mutta ajettuani pari vuotta 159:llä aloin jo pohtimaan vaihtoa toiseenkin suuntaan. Tosin kun tuon eron huomasi, niin myös Brerassa tulisi 159:n puskurin kanssa sama ongelma helmojen epäjatkumosta, joten ei jatkoon.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

Noniin. 159 jtdm EGR vaihdettu. Ei vaikutusta menohaluihin, ILMI liitin irti, ehkä pieni vaikutus-> ILMIn putsaus?, Sitten MAP. Jos näistä ei apua->ECU reset Automilanossa vai missä? Vakuumiputket? Vai mikä? Verkkokaupan OBD (iphonelle) anturi sammutti koko vitun auton.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

milaih kirjoitti:Vai mikä? Verkkokaupan OBD (iphonelle) anturi sammutti koko vitun auton.
Oliko nokiloukkua? Tarvike EGR vai alkuperäinen, merkki? Korjaamolla viimeksi meinasivat että kaikki tarvike EGR:ät ei toimi aika kunnolla, liikkeen omistajan omaan 159:iin vaihdettu useampi EGR ennenkuin alkoi toimimaan.

Viitsitkö muuten laittaa tuon auton sammuttavan OBD:n tiedon tähän niin välttyy ostamasta. Itsellä löytyy myös yksi KKL kaapeli joka sytyttää ABS/VCD valoshown heti kun tökkää kiinni, eipä näytä olevan myynnissä enää. Pelottavaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kka-anturi. Tämä löytää ECUn mutta ei kyllä mitään dataa saanut ulos omalla ohjelmaan (CARAPP). Ja puhelin iphone 4s.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

Ja EGR oli mielestäni sama Pierburg kuin orkkis.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

Joo. Palautin äsken.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

MAP ja MAF putsattu. Hiukan piristyi. Kulutus vieläkin korkea ja "seilaa". Turbolle tuleva ilmaputki hiukan liikkuu liitoksestaan. Ilma menee ohi?
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

milaih kirjoitti:Turbolle tuleva ilmaputki hiukan liikkuu liitoksestaan. Ilma menee ohi?
Mulla oli tämä kun ostin auton, jos siellä on alkuperäinen panta -> pois ja kiristettävä tilalle. Tekeehän tuo sen että vetää ilmaa välistä ilmamassamittarin jälkeen. Tosin itsellä ei tuntunut tekevän mitään varsinaista vikaa, joten en tiedä korjaako se sullakaan mitään, mutta yksi juttu vähemmän.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

Vittumainen paikka.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

OBD luettu. Koodit nollattu ja jonkunsortin resetti tehty. Ei mitään vaikutusta. Nyt loppui omat konstit. Mikä paras paikka pk-seudulla viedä huoltoon?
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Polforea
Viestit: 11216
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mitä koodeja siellä oli?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

EGR, Ilmi ja oisko ollu joku MAPpiin viittaava.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Polforea
Viestit: 11216
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Imuvuoto kävisi järkeen MAF:n ja MAP:n suhteen, kuten myös kumman tahansa hajalla oleminen. Se EGR-mainintakin sopii muuten samaan soppaan, jos ilmamassat ja -virtaukset ei toimi niinkuin pitäisi.

Saitko/saatko logitettua paineita ja ilmamassoja?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja milaih »

En. Tuolla vehkeellä ei tehty sitä. Imuvuotoon voisi viitata vieno imuääni. Mutta vaikea sanoa ilman vertailupohjaa. Pitää viedä pajalle, jossa on kunnon OBD. Ilmanputsari vielä vaihtamatta, kun en sitten jaksanut nostaa autoa vesisateella ulkona ylös.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

milaih kirjoitti:OBD luettu. Koodit nollattu ja jonkunsortin resetti tehty. Ei mitään vaikutusta. Nyt loppui omat konstit. Mikä paras paikka pk-seudulla viedä huoltoon?
http://www.ljungqvist.fi/ vaikka tonne.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kukas tietäisi mitkä iskarit / jouset (tai setti) kannattaisi tohon 159:n ostaa.... Joku jäykempi kuin orkkis tietty, mutta madallusta vain vähän tai ei ollenkaan (Korkeempi auto on kauniimpi kuin puskuri halki auto ... nyt jo hipoo aika pahasti pihaan ajaessa!)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joku koni fsd iskarit ja eibach jouset jollain 20-30 mm madalluksel?

E: pitäisi nyt vklp ottaa työn alle tuo ylätukari, riittääkö nämä varusteet:

pallonivelen ulosvedin
17 mm hylsy ja räikkä + varsi
E18 torx hylsy ja torx "flat spanner"
kuusiokolo avain + 17 mm lenkki pallonivelen mutterin kiristämiseen
hallitunkki, entä pukki vai riittääkö tunkki?

ja jos iskaritolppaa pitää pudottaa niin tunkillako se nostetaan takas ylös olettaen ettei alahaarukkaa avata alatukarista? ja meneekö se paikalleen nätisti? 156:ssa moinen ei onnistunut näppärästi

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^En ainakaan muista käyttäneeni tunkkia.. kun vaihdoin iskarit ja jouset. :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sulla on sit vissiin nosturi tai saatanalliset hauikset :lol:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Carlos kirjoitti:
Carlos kirjoitti:Just laitoin Eibach ProKit Sports Spring Kitin tilaukseen.
Siellähän lukee..notta: Lowering by about 30-35 mm
(25 - 30 mm at the rear axle of the Sportwagons)

Iskareiks tulee eteen Koni FSD ja taakse Bilstein B6 Sport.
Nyt on vaihdettu. Mullahan oli tuosta toinen takajousi poikki.
Korkeus maasta kaaren reunaan:
VE 690 OE 685 VT 670 OT 665 ja nyt
VE 665 OE 670 VT 670 OT 675.

Elikkäs aikasta suorassa on ny.
Alfisti.net tilasin, kaikki muut paitsi FSD.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

jkk kirjoitti:^sulla on sit vissiin saatanalliset hauikset :lol:

No näin on, mä oon aivan jäätävän kokonen karju(175/78), ei muuta ku kaurapuuroo naamariin.
No nostin auton sentään tunkilla. :silly:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ :-D

tarviikos sinne pallonivelen suojakumin sisään laittaa lisää rasvaa ja jos kyllä niin miten ja mitä, tuntuu aika tiukalta toi...

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Eibachin -30mm toimii vielä vakioiskareilla suht ok, ja halvemmalla ei saa kuin täältä:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3095.html
Vuoden olen noilla mennyt.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Eibachin -30mm toimii vielä vakioiskareilla suht ok, ja halvemmalla ei saa kuin täältä:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3095.html
Vuoden olen noilla mennyt.
Kun on nuo tiett nykyään niin huonokuntosia ainakin omilla poluillani, niin kärsiikös noilla menon mukavuus vakioon verrattuna montuissa ja töyssyissä?
Ja käsitinkö oikein että sulla on nuo vakioiskareiden kanssa?
Il nero era bellissimo

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Toki se mukavuus kärsii kun on paksumpaa rautaa jousissa ja lyhyemmät joustomatkat. Hyvillä iskareilla ei tietty niin paljon mutta matalampi ja jäykempi on just sitä ;) Vakioiskarit itsellä juu, mutta huonompiakin madallettuja olen ajanut.
Itse en enää pärjäisi yhtään matalamman kanssa kun ei esim pääsisi duunipaikan parkkitaloon ja hidastustöyssyissä ja pysäköidessä saa vähän varoa jo nyt. Talvella tuntuu että kaikki jääkokkareet maantiellä osuu pohjaan mutta ei mitään tuhoja ole tullut.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

MKT kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Iltaa, (jatkan tätä eilen lähettämääni kysymystä tarkentuneilla tiedoilla).

Vaimo tankkas mun Alfa 159 2,4 jtdm dieseliin epähuomiossa 6 litraa bensaa kunnes muisti, että tuohon autoon pitikin laittaa dieseliä. Sen jälkeen tankki täyteen dieseliä.
Autolla ajettu tuon jälkeen 15-20 km. Kestääkö tuon määrän bensaa vai onko ongelmia odotettavissa?

Autolla tosiaan ajettu tuon jälkeen lopulta 40-50 km ja mitään vaikutuksia ei näy missään. Kaikki tuntuu olevan normaalisti. Mistä huomaa/tietää mitä vahinkoja tuo 95E moottorille teki jos teki?

Waverunner
Nykydieselissä ei varmaan saisi laittaa edes virtoja päälle tuon jälkeen vaan hinauttaa tyhjennettäväksi. Mutta tuohan on jo sattunut ja autolla ajettu. Kannattanee olla yhteydessä huoltoon, jossa tosin varmaan neuvovat että tuo hinausautolla tänne.

Toisaalta mutu-tuntumalla väittäisin että kymmenen prosenttia bensaa dieselin joukossa ei rikkoisi mitään. Tosin se on ehkä siinä rajoilla. En tiedä mitä suuttimet tuosta tykkäävät. Perinteisessä pyörrekammiokoneessa tuosta ei olisi mitään haittaa, vähän jotain öljyä sekaan niin hyvin pyörisi. Toisenlainenkin mutu-tuntuma on helppo kehittää.

Olin joku vuosi sitten Brittein saarilla jossa sikäläisen hepun diesel-Mondeo sai huoltoasemalla kymmenisen litraa bensaa ennen kuin kaveri hiffasi virheen. Vaihtoi lennossa toiseen letkuun ja tankkasi loput dieseliä. Sadatteli vaan että taas kävi näin. Jatkettiin ajoa normaalisti, sanoi ettei tässä ole ennenkään mitään sattunut. Ja oli commonrail-koneella. Tosin tuskin alkava suutinvaurio heti itsestään ilmoittaa.
Tähän palatakseni, koska oli juuri Common Rail-koulutusta...
CR ei välttämättä kestä pariakaan prosenttia bensaa, koska voiteluominaisuudet kärsivät niin pahasti. Toisaalta, jotkut voivat ajaa myös parilla kymmenellä prosentilla bensaa, eikä ainakaan lähiaikoina tapahdu mitään. Suuttimissa (etenkin) puhutaan kuitenkin millin tuhannesosien välyksistä ja naurettavan pienistä toleransseista, jolloinka voitelu on ehdottoman tärkeätä. Siksipä lähes kaikki CR:t (pitäisi kai olla kaikki?) on suojattu tyhjäksi ajamiseltakin; kun tankki on lähes tyhjä, alkaa kone yskiä vaikka tavaraa on vielä tankissa - suojatakseen järjestelmää. Sitten kun tavara on oikeasti lopussa, moni kone heittää ruutuun varoituksen ja sammuttaa itsensä hetken päästä (esimerkiksi: 2litraa naftaa tankissa, ajoluulokone sanoo, että OUT OF FUEL, tiputtaa maksimikierrokset 1200:aan ja kun nopeus hidastuu tarpeeksi -> sammutus). Ja tosiaan nuo suuttimet ovat kriittisiä voitelun osalta, totta kai kaikessa tässä on malli- ja tyyppikohtaisia eroja, mutta bensiinin voiteluominaisuudet ovat merkittävästi huonommat kuin diisselin.

Ja kuulemma talvilaatudiisseli voitelee vielä paremmin kuin kesäversio, joko järkyttävän lisäaineistuksen tai muiden ominaisuuksiensa seurauksena.

Ja Waverunnerin kysymykseen vielä; sikäli kun mitään havaittavaa ei ole tapahtunut ja autolla on jo ajettu, voi varmaan sanoa, että "vahinko kävi jo". Jos esim. 10tkm päästä alkaa suuttimet hajoamaan, voi olla tuo syypäänä. Tai sitten ei. Se on varmaan aika mahdotonta etukäteen olettaa, paljonko litramääräisesti noinkin pieni määrä vaikuttaa, ymv. ymv.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo pitäs olla kyllä sellattis setti ettei madalla yhtään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

jkk kirjoitti:fixus varaosaselaimesta löytyy kahdella eri kartiolla olevaa tukivartta...

E: siinä puhuttii jostain kartion nouusta tai jotain sinnepäin
Tähän vielä palatakseni, TRW:n ja NK:n tukivarsien paketeissa oli näköjään sama OEM numero, mutta TRW sopi ja NK ei :lol:
Eipä siinä mitään sain onneksi hyvityksen tosta NK:n tukivarresta joten loppu hyvin kaikki hyvin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Evoluxione kirjoitti:Sitte vaan säädettävää alustasarjaa kehiin.
Niin kait sitten.

Tänäänkin raapas kivan kuulosesti ku lähti omasta kotipihasta, kun ovat niin jyrkän kulman tuohon kadulle tehneet.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Sulakerasian takana oli tälläinen liitin irrallaan. Mikähän mahtaa olla? Vähän huono kuva, mutta eiköhän joku sen tunnista :wink:
Liitteet
WP_Liitin.jpg
WP_Liitin.jpg (72.67 KiB) Katsottu 6750 kertaa

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Ei mikään tärkeä

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Ei mikään tärkeä

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

JaniW kirjoitti:Kyllä on interverkko hieno keksintö, taisi ongelma selvitä melkein autoon koskematta. Täytyy huomenna ajaa se tuohon lähikorjaamolle, niin saavat katsoa suutinten liitännät.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... today.html

e. katsoinkin aamun valjettua liitännät itse. Otin kaikki auki, nitkuttelin ja laitoin takaisin. Tarkoitus oli suihkia ne kontaktispraylläkin, mutta toinen purkki oli tyhjentynyt ja toisessa ei ollut painetta. Mutta tuokin auttoi ja vika poistui.

Viitossylinterin suuttimen liittimestä oli muovinen sokkasysteemi rikki, joten vielä vikakoodeja lukematta epäilykseni kohdistuu siihen. Ainakin Alfaworkshopilla näkyvät tarjoavan johdotuksen korjaussarjaa suht järkevällä hinnalla. Innokkaampi huoltoliike varmaan olsii tarjonnut suuttimen vaihtoa :) Taidan tuon liittimen kuitenkin korjauttaa ammattimiehellä.

Mikäs on ecun koodi tässä moottorissa, kellään tietoa tunnistaako AlfaDiag (taimikäsenniminykyäänon)?
Kyllä se nyt koittelee. Tähän laitettiin uudet johdot, mutta olin sen verran nuuka että ostin johtosarjat eBaysta ja ne oli Saabin (tosin sama osanumero). Loppujen lopuksi näistä sarjoista voi käyttää ainoastaan liittimet sillä mukana tulleiden johtojen pinta-ala oli väärä. Hyvinhän se toimi tähän päivään asti. Nyt ei lähde edes käyntiin ja vikakoodi viittaa samaan asiaan. Laitoin nyt sitten uudet johdot tilaukseen alfaworkshopista.

Alfoja pitää näköjään aina olla varalla kaksi :evil:
CARF0869

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Vaihdatin yläetutukivarsien puslat, 4 kpl säädettävät Powerflex puslat. säädettiin 7 min haritusta, myös muut kulmat säädettiin ,myös taka-akselin kulmat. Auton ohjaus tarkkuus parani paljon. Vanhat puslat näyttivät hyviltä, mutta muutos ohjattavuudessa oli iso. Mitenkähän olisi jos myös alatukivarren puslat vaihtaisi ? Alapallonivelessä oikealla puolella on hyvin pieni välys, olen ajatellut käyttää sitä vielä muutaman kuukauden ( kolahtelee isommissa kuopissa)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Alavarteen saatavilla vain takapusla, noita kahta kokoa. Tuuppaa sit pfleksit, kun vaihdat varren. Sitä en tiedä, mitä vaikuttaa ajoon - pitänee casterin vakaampana, siis toi vaikuttaa lähinnä casteriin. Minkälaiset säätöarvot sait yläpuslilla/säädöillä, onks madallettu? Tuntuiko ohjaus "tarkentuneen"/herkistyneen?

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kyssärit; mistä näppärästi/nopeasti shimmejä tasauspyörästön laakerille, jos niitä tarvitsen (loota F40)? Kokona reikä D70 ja ulko D (alle) 80. Saa myydäkkin. Ja milläs fiksua pestä vaihteisto, olettaen, että vesi kuiteski jäisi makaamaan rattaiden väliin?

Rema
Viestit: 318
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

jalittam kirjoitti:Alavarteen saatavilla vain takapusla, noita kahta kokoa. Tuuppaa sit pfleksit, kun vaihdat varren. Sitä en tiedä, mitä vaikuttaa ajoon - pitänee casterin vakaampana, siis toi vaikuttaa lähinnä casteriin. Minkälaiset säätöarvot sait yläpuslilla/säädöillä, onks madallettu? Tuntuiko ohjaus "tarkentuneen"/herkistyneen?
Säädön jälkeen
Etu
Caster ei mitattu
Camber vasen -0 ast. 35 min , oikea -0 ast. 32 min,
Auraus vasen - 0 ast. 07 min, oikea -0 ast. 07 min
Auraus yhteensä -0 ast. 14 min

Taka
Camber vasen -0 ast. 35 min, oikea -0 ast. 50 min
Auraus vasen -0 ast. 01 min, oikea 0 ast. 00 min

Vakio jouset ja alkuperäiset iskunvaimentimet. Ohjaus tarkkeni huomattavan paljon, ohjaus ei keventynyt,koska( löysä) poistui,tai pieneni, auto menee suoraan jos irroittaa kädet ratista. Ohjaukseen olen erittäin tyytyväinen, jos vaihtaisin myös etu alatukivarren taaimmaiset puslat Powerflex pusliin, niin uskoisin että ohjaus vielä paranee.
. Narinaa kuuluu isommissa töyssyissä, onkohan Powerflex puslien nykyinen voitelu riittävä ja onko aine oikea?Aikaisemmin kuparitahna, toimi hyvin ainakin 10 vuotta.Melu ei lisääntynyt. Alkuperäisillä jousilla ja iskunvaimentimilla on miellyttävä ajaa, kun ohjaus tarkentui ,ei tarvise jäykempiä jousia, ( iskunvaimennus ?)

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Mikä on tämänhetkinen tilanne 159:n avaimen teettämisen suhteen? Mistä saa parhaimpaan hintaan koodauksinenn päivineen?

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Tämä meinasi mennä hinuriketjun puolelle, mutta selvisin kuitenkin kotiin. Tänään kinneri päätti lyödä padan kylmäksi kesken ajon ja heitti diilerivalon tauluun. Vähän aikaa ihmettelin ja otin avaimen pois. Sitten uusi yritys ja kaikki pelas. Muutama kilsa lisää ja sama homma. Taas hetken päästä liikkeelle ja heti perään stoppi. Pari minsaa ja sitten pääsin kotiin sekä lavetin sai perua. Meinasin jo että menee samaan riviin Polfon auton kanssa.

MES löysi kaksi samaa koodia polttoaineen paineesta. No löpöä on tankissa ja suodatin vaihdettu pari kuukautta sitten. Mitään outoa ei ole käynnissä eikä äänessä. Testailin pihassa eikä mitään enään ilmennyt. Railipaineetkin ihan kohdillaan. Akku kenties? Jännite tosin 12.9 V auto sammuksissa ja käynnissä laturi tuuppaa tyhjäkäynnilla 13.6 V. Ideoita?

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Hämis kirjoitti:Tämä meinasi mennä hinuriketjun puolelle, mutta selvisin kuitenkin kotiin. Tänään kinneri päätti lyödä padan kylmäksi kesken ajon ja heitti diilerivalon tauluun. Vähän aikaa ihmettelin ja otin avaimen pois. Sitten uusi yritys ja kaikki pelas. Muutama kilsa lisää ja sama homma. Taas hetken päästä liikkeelle ja heti perään stoppi. Pari minsaa ja sitten pääsin kotiin sekä lavetin sai perua. Meinasin jo että menee samaan riviin Polfon auton kanssa.

MES löysi kaksi samaa koodia polttoaineen paineesta. No löpöä on tankissa ja suodatin vaihdettu pari kuukautta sitten. Mitään outoa ei ole käynnissä eikä äänessä. Testailin pihassa eikä mitään enään ilmennyt. Railipaineetkin ihan kohdillaan. Akku kenties? Jännite tosin 12.9 V auto sammuksissa ja käynnissä laturi tuuppaa tyhjäkäynnilla 13.6 V. Ideoita?
Jos helpoimmasta ja halvimmasta päästä lähtee vikaa ettimään niin kannattaa varmaan tsekata onko naftasuotimen ilmausruuvi kiinni ja vedenpoisto tulppa kunnolla kiinni. Ja tietysti ne syynätä polttoaineletkun liittimet. Myös siirtopumpun toiminnan voisi tarkistaa jos sulla löytyy MES. Löysää naftasuotimen ilmausruuvia ja näppäilee MES:illä sitä "FUEL PUMP RELAY" kohdasta pumppua päälle. Ilmausruuvista pitäis tulla löpöä aina kun siirtopumppu surahtaa päälle.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Onko 159 jousia vaihdattaneita? Paljon veloittaa korjaamo operaatiosta keskimäärin, jos omat eibachit mukana. Meneekö tunti/kulma vai vähemmällä? Puntaroin viemistä pajalle, kun ei omat tilat/aikataulu salli. Harrastelupohjalta, saisin tohon kulumaan varmasti päivän, sen osoitti jo edeltävä termarin vaihto 8)

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

^^ Been there done that. Vai oliko liian kuuma päivä?

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

"Tähän palatakseni, koska oli juuri Common Rail-koulutusta...
CR ei välttämättä kestä pariakaan prosenttia bensaa, koska voiteluominaisuudet kärsivät niin pahasti. Toisaalta, jotkut voivat ajaa myös parilla kymmenellä prosentilla bensaa, eikä ainakaan lähiaikoina tapahdu mitään. Suuttimissa (etenkin) puhutaan kuitenkin millin tuhannesosien välyksistä ja naurettavan pienistä toleransseista, jolloinka voitelu on ehdottoman tärkeätä. Siksipä lähes kaikki CR:t (pitäisi kai olla kaikki?) on suojattu tyhjäksi ajamiseltakin; kun tankki on lähes tyhjä, alkaa kone yskiä vaikka tavaraa on vielä tankissa - suojatakseen järjestelmää. Sitten kun tavara on oikeasti lopussa, moni kone heittää ruutuun varoituksen ja sammuttaa itsensä hetken päästä (esimerkiksi: 2litraa naftaa tankissa, ajoluulokone sanoo, että OUT OF FUEL, tiputtaa maksimikierrokset 1200:aan ja kun nopeus hidastuu tarpeeksi -> sammutus). Ja tosiaan nuo suuttimet ovat kriittisiä voitelun osalta, totta kai kaikessa tässä on malli- ja tyyppikohtaisia eroja, mutta bensiinin voiteluominaisuudet ovat merkittävästi huonommat kuin diisselin.

Ja kuulemma talvilaatudiisseli voitelee vielä paremmin kuin kesäversio, joko järkyttävän lisäaineistuksen tai muiden ominaisuuksiensa seurauksena.

Ja Waverunnerin kysymykseen vielä; sikäli kun mitään havaittavaa ei ole tapahtunut ja autolla on jo ajettu, voi varmaan sanoa, että "vahinko kävi jo". Jos esim. 10tkm päästä alkaa suuttimet hajoamaan, voi olla tuo syypäänä. Tai sitten ei. Se on varmaan aika mahdotonta etukäteen olettaa, paljonko litramääräisesti noinkin pieni määrä vaikuttaa, ymv. ymv."

------------------------------------------------------

Jees, laitetaas tähän vähän väliaikatilannetta...

Eli autolla ajettu tuon jälkeen noin 800 km ja mitään vaikutusta en ole missään huomannut. Heti tankkauksen jälkeen lorautin tankin niin täyteen kuin mahdollista "lopulla dieseliä". Alussa tankkailin aina kuin mahdollista muutamankin litran dieseliä lisää tankkiin aina kun mahtui saadakseni tuon suhteen painettua mahdollisimman lähelle normaalia. Lisäksi kaadoin litran 2t-öljyä tankkiin lisätäkseni noita "voiteluominaisuuksia" kuten täältä palstalta sain vinkin.

Duunikaveri vielä vinkkas, että jättää tankin yöksi auki, niin bensa on kevyempää kuin diesel ja sitä bensaa siitä haihtuu pikkuhiljaa pois... varmaan aika marginaalisia juttuja mutta näin tuli tehtyä.

Summa summarum: mitään muutoksia minkään suhteen en ole huomannut, moorrorinohjaus valo ei ole syttynyt tms. Voihan se olla, että jotain jälkiseurauksia tulee joskus mutta kyllä usko on kova että ihan säikähdyksellä tästä selvisin.

Waverunner

Vastaa Viestiin