Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Marras 2019, 02:26



Vastaa viestiin  [ 10613 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 213  Seuraava
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 04 Elo 2009, 16:46
Viestit: 1858
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Auto: 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Sama. Eiköhän nuo ole kuuluneet ihan perusvarustukseen.


11 Huhti 2012, 17:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Touko 2004, 08:34
Viestit: 872
Paikkakunta: Turku
Auto: 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ & ^ Oma autohan on siis sedan, mutta siinäkin tuolle olisi käyttöä. Olettaen että sen saa järkevästi kiinnitettyä. Marmoritiskin hinta tuolle on sitten oma juttunsa.


11 Huhti 2012, 18:26
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vasen etupyörä on sentin taaempana kuin oikea ja casteri siis persiillään. Mikä paikka on vääntynyt? Alta katsoen ei mitään ilmeistä vääntynyttä paikkaa näkynyt. Vääntyykö se napasysteemi helposti?


11 Huhti 2012, 18:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4525
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^olisko puoleksi optinen harha, jospa puskuri on hiukan eri kohillaan. Sentin heitto on tietysti niin paljon, että joku on vääntynyt. Alatukivarsi tai sen puslat tarpeeksi paskana, kuulemma sitä napajutun vääntymääkin on tapahtunut.


11 Huhti 2012, 19:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13365
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mittasitko akselivälin molemmin puolin? Sillähän selvinnee, onko heittoa. Varmaan ihan perusmitallakin saa hyvät arvot, jos vaan saa molemmin puolin samasta kohtaa-samaan kohtaan-mittauksen suoritettua.
Alatukivarsi ainakin aiheuttaa tuota, nimimerkillä alapallo palasina ja oikein tunsi liikkeellelähdössä/jarruttaessa, kun etupyörä "nytkähti". Heittoa oli =P


11 Huhti 2012, 19:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole optinen harha, caster vasemmalla 2°03' ja oikealla 4°05', ohjearvo 3°25' - 4°25'.

Pitkään tutkin pyöräntuentoja enkä löytänyt yhtään vääntynyttä osaa eikä puslissa ole merkittävää väljää. Kuitenkin vasemmalla casteria on silminnähden vähemmän. Mittanauhalla lokarin reunaan mitaten pyörä on sentin taaempana kuin oikealla.

100 % varma en ole, mutta apurunko näytti olevan oikealla ja vasemmalla aavistuksen eri muotoinen. Voiko apurunko olla niin pehmeä että se vääntyy vaikka tukivarsi ja napa säilyy ehjinä? Puskurissa on pyörän edessä skraidu, voisi olla ajettu etupyörä kiinni johonkin.


11 Huhti 2012, 21:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4525
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vallan maukas tuo oik caster, tahtoo olla usein ohjearvon alarajalla, joten tuo vasen on lähempänä normaalia vaikka onkin päin persettä. Ei se apurunkokaan mahdottomia kestä, ehkä kolariturvallisuuden takia. Tarvike alatukivarret on usein sinnepäin, mureaan kun kaveri laitto motonettilaisen niin casteri meni 2 astetta päin honkia.


11 Huhti 2012, 22:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näyttäisi apurunkoja irtoavan romuroopelta alkaen alta satasen eli paaliin ei tarvitse vielä viedä jos vika tosiaan on siinä, mutta minkälainen via dolorosa sen vaihtaminen on?


11 Huhti 2012, 22:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4525
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
en ole ottanut auki, mutta moni täällä varmasti on. Ei kai siinä mitään muuta kuin ruuvaamista ja jämähtäneiden ruuvien kanssa kähjäämistä. Kannattais sitä originaalia kyllä jotenkin mitata ensin. Ne vakaajan runkokumit kannattaa sitten ehdottomasti vaihtaa samalla jos apurungon vaihdat.


11 Huhti 2012, 22:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, täytyy se jotenkin koittaa varmistaa, aika perkeleesti turhaa työtä jos ei olekaan siinä vika.

Vakaajan puslat luonnollisesti vaihtuu jos tuohon lähdetään.

Onkos siinä apurungossa muuta kiinni kuin alatukivarret ja vakaaja?


11 Huhti 2012, 23:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Kesä 2006, 20:01
Viestit: 1176
Paikkakunta: Kylmäkoski
Auto: 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
on siinä vielä ainakin hammastanko kahella isolla pultilla ja moottorin takimmainen kannatin kumi. Pari mitä oon purkanu niin lähtenyt ihan kiltisti ja pultit olleet kuin uusia. Siellä vaan on sitten montaa eri kantaa niissä pulteissa,tyyliin 13,15,17,18,19,22. Samalla vois myös olla järkevää laskea sitä isoa peltiosaa missä on vaihdekeppi kiinni ja kattoo et sen kepin muovisen alaosan pultit ja mutterit on kunnolla kiinni tai vaihtaa koko häkkyrä,kun se kuitenkin jossain kohtaa alkaa oireileen.

_________________
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.


12 Huhti 2012, 06:30
Profiili

Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:00
Viestit: 273
Auto: 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mites muuten ku mun 156:sen pakki vaihde temppuilee välillä, muuten vaihteet toimii aina sulavasti paitsi kun pakkia lyö silmään niin pistää vähän vastaan, ääniä ei mtn kuulu ja ongelma poistuu kun lyö ykkösen päälle, ajaa hieman etijäpäin ja vaihtaa sitten pakille.

muistan jostain joskus lukeeneeni että moinen on ihan normaalia mutta varmistetaa vielä??


12 Huhti 2012, 12:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13365
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Muistelen lukeneeni ihan samaa. En vaan muista, että missä...
Sen sijaan mulla on semmonen homma, että pakki menee joskus "silmään", muttei päälle. Eli keppi kyllä menee ihan asiallisesti sinne minne pitääkin, mutta tuntuu jäävän pois pykälästä. Auttaa kun vetäsee vapaalle ja nostaa kytkimen ja polkasee takasin. Samoin alkanut tuntua tahmaselta vaihtaa vaihteita ylipäänsä... Voisko pelkästään kulunut polkimen sylinteri tehdä tuon? Aamuisin siis on vähän välystä yläpäässä ja muutamalla pumpasella vähän paranee (jotta ottaa koko matkalta jo edes vastuksenomaisesti).
Lueskellessani vanhaa vikavihkosta, löysin myös semmoisen maininnan, että tuo vika olis ollut jo ennen kytkin/vaihelaatikkoremonttia...


12 Huhti 2012, 13:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Viestit: 64
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156 JTS -02
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve vaan kaikille, en olekkaan ennen tänne kirjoitellut, seuraillut vain sivusta. Nyt kuitenkin ongelmaa, joten neuvoja kaipaisin. Tänään vaihdoin Alfaani kesärenkaat. Ajaessa ohjaus ei palaudu käännöksen jälkeen samalla lailla kuin ennen. Paikallaan kääntäessä tuntuu molempiin suuntiin pieni "tyhjä" ja samalla jokin kolahtaa. Paikalla kuuluu myös valittavaa narskuntaa kääntäessä, kuulostaa kuin kumi hankaisi jotakin vasten. Jos näillä eväillä joku jotakin keksisi :)


12 Huhti 2012, 19:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13365
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Narina voipi kuulua alapallosta; pahassa kunnossa narahtaa jo siitä kun nouset autosta / istahdat autoon.
Tuo palautuminen voi olla nihkeempää jo pelkästään senkin takia, että on leveämmät renkaat alla... riippuu toki. Pyöränkulmat on hyvä kanssa jossain välissä aina tarkastaa, eihän sitä koskaan tiedä. Etenkin jos joku tukivarsista ottanut osumaa, melkein varmasti on vinossa suuntaan tai toiseen.
Tarkasta myös ohjaustehostimen öljytaso, ettei ol vajetta....


12 Huhti 2012, 21:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuomas K kirjoitti:
100 % varma en ole, mutta apurunko näytti olevan oikealla ja vasemmalla aavistuksen eri muotoinen.

Tänään yritin saada selkoa apurungon muodosta, mutta rullamittan kanssa ei ainakaan heittoja löytynyt. Heiton ei tosin tarvitse olla tukivarren sisäpäässä kovin iso kun se on pyörännavassa sentin...

Tuo apurunko silti on pääepäilty edelleen. Tukivarren takakiinnityksen takaa kun apurunko nousee kohti auton pohjaa on tuon kohdan muodossa puolien välillä pieni ero, ja vasen tukivarsi pääsee koskettamaan apurunkoa täydessä ulosjoustossa heti etummaisen puslan takapuolella.


12 Huhti 2012, 22:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Viestit: 1568
Paikkakunta: Sisä-Suomi
Auto: Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
roude kirjoitti:
mites muuten ku mun 156:sen pakki vaihde temppuilee välillä, muuten vaihteet toimii aina sulavasti paitsi kun pakkia lyö silmään niin pistää vähän vastaan, ääniä ei mtn kuulu ja ongelma poistuu kun lyö ykkösen päälle, ajaa hieman etijäpäin ja vaihtaa sitten pakille.

muistan jostain joskus lukeeneeni että moinen on ihan normaalia mutta varmistetaa vielä??


Sama homma, liittynee vaihteensiirtäjien asentoon. Vaikeaksi homma menee vasta kun on ajanut parkkiin puolen sentin päähän edelläajavan puskurista mutta en ole vikana pitänyt. OT: Tapahtuu sen verran harvoin, että ekan kerran näin kävi kun peruutin ensimmäistä kertaa Ranta-Esson huollosta pois. Nousin sitten autosta ja kysyin huoltomieheltä asiasta. Esson baarista ohikulkeva "herrasmies" tietysti kuuli sanailun ja tiesi "kyllä se johtuu tuosta merkistä eikä mistään vaihteensiirtäjistä". Kipitti äkkiä matkoihinsa kun aloin kyselemään mitä hän on muuten tykännyt 156:staan ja onko hänellä ollut muitakin Alfan malleja. 6-0.

_________________
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen


12 Huhti 2012, 22:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4525
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^kyllä se sitten taitaa vimpulassa olla. Varsinkin tuo tukivarren kiinniotto ihmetyttää.


12 Huhti 2012, 22:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Menee viikon päästä Automilanoon jossa tutkivat.

Auton myyjä varoi tarkasti sanovansa mitään vastuun myöntämiseksi tulkittavaa. No, kuluttajanuvoja sanoi että vaihtohdot on että auto korjataan myyjäliikkeen laskuun tai kaupan purku, ei siinä ole kauheasti keskusteltavaa...


13 Huhti 2012, 15:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Viestit: 4527
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos olisi normi 1 komionmuotoinen alatukivarsi ja iskari, niin sitten sanoisin, että Iskari vaihtoon, ja kannattaa varautua olkatukeen, mutta 156 ylätukivarsi on 1 lusikka liikaa, että voisi heittää varmuudella, ehkä iskari kuitenkin? sehän ne pahimmat paukut renkaan jälkeen ottaa vastaan. Sentti on aika paljon kyllä, luulisi löytyvät mittanauhalla?

Taitavat suhtautua nihkeästi siellä autoliikkessä tähän operaatioon :roll:

_________________
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean


13 Huhti 2012, 16:47
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12135
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:ssa on päällekkäiset kolmiotukivarret ja olka-akseli eli iskari ei osallistu pyöräntuentaan. Ei pitäisi minun logiikallani myöskään vaikuttaa pyöränkulmiin.

Mulla oli jälkimmäisessä 156:ssa sama ongelma. Koska alatukivarret olivat uudet epäilin aiheuttajaksi joko vinoa apurunkoa tai kieroa olka-akselia, ja ratkaisin ongelman vaihtamalla koko rottelon.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


13 Huhti 2012, 17:04
Profiili

Liittynyt: 09 Syys 2011, 07:29
Viestit: 304
Auto: hyrpidi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mihinkäs olette (wagonissa) laitelleet kiinni jauhesammutinta?


13 Huhti 2012, 17:26
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1541
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on takana vasemmalla puolen sen tavaralokeron alapuolella, istuu mukavasti siihen eikä ole tiellä.


13 Huhti 2012, 21:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Kesä 2010, 04:32
Viestit: 3238
Paikkakunta: Hämeenlinna
Auto: Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdoin jarrupääsylinterin ja samalla kytkimen nesteet ja ilmasin kytkimen työsylinterin,
aikaa tervaa sieltä tulikin. Poljintuntuma keveni hieman, joku oli purkanut ja putsannutkin sylinterin (pääsylinterin) prokkisosastolla.

Kysymys on kuitenkin mistä saisi uuden "haitaritiivisteen" työsylinteriin, onko motonetin tiivistesarjassa (5€) mahdolllisesti mukana? Heikalla koko sylinteri 25€..


Viimeksi muokannut Finest päivämäärä 01 Touko 2012, 23:53, muokattu yhteensä 1 kerran



15 Huhti 2012, 22:48
Profiili

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 02:27
Viestit: 153
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään ollut ongelmia dual zone-ilmastoinnin kanssa? Yritin tänään käsisäädöllä säätää kuumalle ja lämppärin täysille, ei tullut oikeastaan mitään. Töistä kotiin lähtiessä toimi taas vähän aikaa automaatilla ja käsisäädöllä kun yritin niin taaskaan ei tullut mitään vaikka mitä säätöjä yritti..

_________________
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92


17 Huhti 2012, 20:57
Profiili

Liittynyt: 28 Maalis 2006, 20:40
Viestit: 75
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkoipa taas Alffan ostaminen mietityttämään ja jos tälläkertaa kokeilisi ~00 156 sw:tä niin olisi muutama kysymys:
Millaiset valot siinä on? 166:n meni vaihtoon, kun sen ajovaloilla ei nähnyt yhtään mitään.
Onko nahkapenkit oikeata nahkaa vai mitä, kun tuli yhtä yksilöä käytyä katselemassa ja jotenkin muovisen oloiset oli.
Saako 2.4 jtd:hen jälkiasennettua vakkarin helposti ja suht kohtuulliseen hintaan?

_________________
166 TS -00


19 Huhti 2012, 01:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13365
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oma mielipide 156:n valoista on kyl, että ovat teholtaan olemattomat. En edes tiedä, mitä polttimoita tuossa seetanissa ('99) on, muttei ne juurikaan valaise tietä tai penkkaa. Liikennemerkit näkyvät kilometrin päästä... Positiivisenä sanottakoon, ettei yksikään ajovalo ole ollut kertaakaan pimeänä 2,5v aikana.
Mutta jos valotehoa haluat, xenonit on se vastaus, toki H7:t valaisee edes vähän, muttei tuppaa kestämään montaa tuntia - elleivät ole saaneet jotain uutta versiota polttimosta jossain tehtyä, joka kestää?


19 Huhti 2012, 04:56
Profiili

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
Viestit: 216
Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Auto: Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noista valoista sen verran että polttimoissa on sitten ihan oikeasti eroja ja paljon.. Että ennen kuin lopullisesti tuomitsee ajovalot, kannattaa testata kunnollisilla polttimoilla ja puhtailla umpioilla että näkeekö niillä oikeasti vai ei :wink:
Ja tokikaan ajovalojen säätöä unohtamatta..

(Että ainakin -05 FL:llä näkee, joskaan ei ole paras mahdollinen, mutta ei missään nimessä huonoinkaan orkkisvaloratkaisu mitä on vastaan tullut)


19 Huhti 2012, 08:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13365
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No me ei olla uskallettu koskea noihin, kun eivät ole palaneet :D Niin outoa kuin onkin, 2.5v aikana jouduttu vaihtamaan: 1kpl rekisterkilven valo. Vaihdoin toki sen kaverin siinä ohella - näytti olleen alkuperäinen Phillips o_O
Luultavasti ajovalot myös originaalit, pitkät on niin kirkkaat et on voitu joskus vaihtaakin.


19 Huhti 2012, 08:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Viestit: 548
Paikkakunta: Hämeenlinna
Auto: Giulietta 1.4 Multiair
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oletteko hioneet noita muovisia umpioita takaisin kirkkaiksi? Aika naarmuilla nimittäin tuntuvat olevan, joten paranisikohan näkyvyys paljon, jos vähän näyttäisi hiomavahaa ja laikkaa?


19 Huhti 2012, 12:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5682
Paikkakunta: Sarvvik
Auto: Volkswagen Golf GTE PLUG-IN Hybrid
MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla on valot suunnattu valmiiks niin alas ettei nappia painamallakaan nouse tarpeeks, niin alhaalle osottaa että voin ajaa surutta aina pitkän päällä, eikä kukaan vilkuta valoja. mitä tehdä? vai onko toi tyypillistä?


19 Huhti 2012, 13:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Kesä 2010, 04:32
Viestit: 3238
Paikkakunta: Hämeenlinna
Auto: Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^turtlella on kitti, johon kuuluu liukkari, hiomatyynyt ja joku pinnoitusaine.
Motonetistä ostin.


19 Huhti 2012, 13:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jkk kirjoitti:
mulla on valot suunnattu valmiiks niin alas ettei nappia painamallakaan nouse tarpeeks, niin alhaalle osottaa että voin ajaa surutta aina pitkän päällä, eikä kukaan vilkuta valoja. mitä tehdä?

Väärin suunnattuihin valoihin tulisi ensimmäisenä mieleen kokeilla niiden suuntaamista...

Umpion päällä on ruuvi josta korkeus säätyy.


19 Huhti 2012, 14:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Viestit: 548
Paikkakunta: Hämeenlinna
Auto: Giulietta 1.4 Multiair
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuomas K kirjoitti:
jkk kirjoitti:
mulla on valot suunnattu valmiiks niin alas ettei nappia painamallakaan nouse tarpeeks, niin alhaalle osottaa että voin ajaa surutta aina pitkän päällä, eikä kukaan vilkuta valoja. mitä tehdä?

Väärin suunnattuihin valoihin tulisi ensimmäisenä mieleen kokeilla niiden suuntaamista...

Umpion päällä on ruuvi josta korkeus säätyy.


Kiitos vinkistä. Itselläkin nimittäin sojottaa valot aivan liian alas, toinen vielä enemmän kuin toinen. Ihmettelen kyllä, miten tuo on edellisestä katsastuksesta mennyt läpi noin...

Nyt kun on jarrutkin rempattu, niin voisikin vielä vaihtaa sen lähivalojen polttimon, säätää nuo valojen korkeudet kohdalleen ja ajaa katsastukseen. Aika luottavaisin mielin jopa.


19 Huhti 2012, 14:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5682
Paikkakunta: Sarvvik
Auto: Volkswagen Golf GTE PLUG-IN Hybrid
MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ mulla mennyt 2 katsastusta läpi noilla lyhdyillä :D


19 Huhti 2012, 16:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Loka 2003, 19:07
Viestit: 1104
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nonni nyt on 156:n saatu huollosta takaisin :)
Kolina johtui vanteessa olevasta lyijy painosta, joka osui olkavarteen??

Nyt on sitten vaihdettu myyjän toimesta 2*alatukivarret, ainakin 1*ylätukivarsi, oikea vetoakseli, etukallistuksenvakaaja kokonaisuudessaan, vastus flektiin ja säädetty pyöränkulmat. Voi olla että vielä jotain muutakin on tehty, saan tänään virallisen listauksen :) Tämähän oli edellisenä päivänä katsastettu, mutta nyt ollaan saatu homma maaliin. Jesh!

Nyt voi taas hymyillen ajella, kun laite on kunnossa, eikä pidä mitään kolinoita! :)


20 Huhti 2012, 09:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuomas K kirjoitti:
Vasen etupyörä on sentin taaempana kuin oikea ja casteri siis persiillään. Mikä paikka on vääntynyt? Alta katsoen ei mitään ilmeistä vääntynyttä paikkaa näkynyt. Vääntyykö se napasysteemi helposti?

Automilano oli sitä mieltä että tuo johtuu siitä että siellä on paikallaan pingpongtukivarsi jonka mitat ei ole samalla hehtaarillakaan alkuperäisen kanssa.

Tekeekö joku oikeasti noin paskoja varaosia :shock:


20 Huhti 2012, 22:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4525
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^niin kuin kirjoitin aikaisemmin mareasta, heittoa voi olla tolkuttomasti. Muistelisin myös, että siinä apurungon muodossa on muotoeroa per puoli. Itsellä on kyllä niin julmia kokemuksia vuosien varrelta varsinkin sellaisten osien kanssa mitkä joutuvat rasitukselle (pyöräntuenta, sähkövermeet yms ) että paremmasta maksaa mielellään.


20 Huhti 2012, 22:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4133
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: MiTo | Itämainen käyttis
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kenelläkään pitkäaikaisia kokemuksia motonetin jousista ja iskarin yläpäistä? Vanhoihin rupuautoihin noita on tullut haettua, mutta mietin, että pitäisikö Alfaan kuitenkin laittaa laadukkaampaa osaa? Olisi vähän kiirus niin siksi houkuttaisi hakea kun suoraan varastosta löytyy.

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


23 Huhti 2012, 14:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5682
Paikkakunta: Sarvvik
Auto: Volkswagen Golf GTE PLUG-IN Hybrid
MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Albertolli kirjoitti:
Onko kenelläkään pitkäaikaisia kokemuksia motonetin jousista ja iskarin yläpäistä? Vanhoihin rupuautoihin noita on tullut haettua, mutta mietin, että pitäisikö Alfaan kuitenkin laittaa laadukkaampaa osaa? Olisi vähän kiirus niin siksi houkuttaisi hakea kun suoraan varastosta löytyy.


mulla n.7kk kokemus, hain katsastukseen yläpäät, iskarit ja jouset eteen. lukemat oli 64% molemmin puolin, kun taas alku peräinen etusetti, 180tkm ajettu oli 54 % ja 70% olisko tuossa jotain suuntaa antavaa tietoa? kyllä talven yli pääsi motonet osilla, ja tuli huomattua, että auto on matalampi.


23 Huhti 2012, 15:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 11:45
Viestit: 29
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alko alfa välillä vilkuttaa aivan sairaan nopeesti ja välillä normaalisti, mahtaa olla releen vaihtoaika. Mistähän tuosta -99 156 löytyy vilkunrele?


23 Huhti 2012, 15:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4959
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hegou kirjoitti:
alko alfa välillä vilkuttaa aivan sairaan nopeesti ja välillä normaalisti, mahtaa olla releen vaihtoaika. Mistähän tuosta -99 156 löytyy vilkunrele?


Tarkista nyt kuitenkin ne polttimot ensin

_________________
VMP


23 Huhti 2012, 15:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2010, 11:45
Viestit: 29
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
polttimot on kyllä tarkistettu ja kaikki on ehjiä, en hoksannut sitä laittaa tuohon viestiin. ei nyt ihan kädettömiä ja aivottomia kuitenkaan olla :lol:


23 Huhti 2012, 15:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Loka 2006, 16:04
Viestit: 5177
Paikkakunta: Rusko
Auto: Bmw 330xi
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
eikö vilkkurele ole samassa hätävilkkukatkaisijan kanssa ?


23 Huhti 2012, 16:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Kesä 2010, 04:32
Viestit: 3238
Paikkakunta: Hämeenlinna
Auto: Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ai keskikonsolissa?
Ratin alta löytyy, alempi suojamuovi pois ja siinä on.

Edit: omassa vilkku hidastui ja tahti vaihteli


24 Huhti 2012, 02:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jkk kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:
Onko kenelläkään pitkäaikaisia kokemuksia motonetin jousista ja iskarin yläpäistä? Vanhoihin rupuautoihin noita on tullut haettua, mutta mietin, että pitäisikö Alfaan kuitenkin laittaa laadukkaampaa osaa? Olisi vähän kiirus niin siksi houkuttaisi hakea kun suoraan varastosta löytyy.


mulla n.7kk kokemus, hain katsastukseen yläpäät, iskarit ja jouset eteen. lukemat oli 64% molemmin puolin, kun taas alku peräinen etusetti, 180tkm ajettu oli 54 % ja 70% olisko tuossa jotain suuntaa antavaa tietoa? kyllä talven yli pääsi motonet osilla, ja tuli huomattua, että auto on matalampi.

Yrittäkää rakkaat ystävät ymmärtää ettei se ostopaikka vaikuta niiden osien laatuun :bad-words:

Tuon keskustelun informaatiosisältö on puhdas nolla jos ette mainitse minkä merkkisistä osista on kyse.


24 Huhti 2012, 12:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5682
Paikkakunta: Sarvvik
Auto: Volkswagen Golf GTE PLUG-IN Hybrid
MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ iskaarit oli lip gas merkkiset ja jouset jotku saksankieliset, en millään muista, mutta ei ne alkuperäiset maksa paljoa enempää. laskeskelin että motonetin hinnoilla kuitenkin sais jopa oikeesti laatukamaakin oikeista paikoista?


24 Huhti 2012, 12:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5021
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa sitä laatukamaa sieltä Motonetistakin, on vaan vähän vaihtelevaa.

Siellä kun ei ole mitään "motonet"-osia, vaan ihan tavallisia tarvikeosia.


24 Huhti 2012, 12:29
Profiili

Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:00
Viestit: 273
Auto: 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
maybetomorrow kirjoitti:
roude kirjoitti:
mites muuten ku mun 156:sen pakki vaihde temppuilee välillä, muuten vaihteet toimii aina sulavasti paitsi kun pakkia lyö silmään niin pistää vähän vastaan, ääniä ei mtn kuulu ja ongelma poistuu kun lyö ykkösen päälle, ajaa hieman etijäpäin ja vaihtaa sitten pakille.

muistan jostain joskus lukeeneeni että moinen on ihan normaalia mutta varmistetaa vielä??


Sama homma, liittynee vaihteensiirtäjien asentoon. Vaikeaksi homma menee vasta kun on ajanut parkkiin puolen sentin päähän edelläajavan puskurista mutta en ole vikana pitänyt. OT: Tapahtuu sen verran harvoin, että ekan kerran näin kävi kun peruutin ensimmäistä kertaa Ranta-Esson huollosta pois. Nousin sitten autosta ja kysyin huoltomieheltä asiasta. Esson baarista ohikulkeva "herrasmies" tietysti kuuli sanailun ja tiesi "kyllä se johtuu tuosta merkistä eikä mistään vaihteensiirtäjistä". Kipitti äkkiä matkoihinsa kun aloin kyselemään mitä hän on muuten tykännyt 156:staan ja onko hänellä ollut muitakin Alfan malleja. 6-0.


itellä pitää melkeen joka kolmannella yrityksellä siirtää vaihde takaisin ykköselle ja nitkauttaa autoa vähän eteen päin ennen ku pakki menee päälle. et se toistuu aika usein mutta ei haittaa menoa, siinä häviää sen puoli senkuntia ja koskaan ei ole tarvinut sen kanssa jäädä tappelemaan, aina menee moitteetta pakki silmään kunhan sitä autoa ensin vähän liikauttaa.

myös semmonen tuli huomattua että kovissa kiihdytyksissä kun nakkaa kepin kolmoselta suoraan vitoselle niin vaihteisto vähän narahtaa. kovalla kiihdytyksellä tarkoitan nyt sitä että vedetään talla pohjassa kolmosella 100km/h vauhtiin ja kierrokset pyörii 6 tonnissa kun vaihdetaan. kolmoselta neloselle toimii sulavammin, ehkä tämäkin ominaisuus (vaihdan aina hellällä kädellä mutta tehokkaasti).

tarkoitus olisi vaihtaa vaihteistoöljyt nyt kun jaksaa taas puuhastella ilmojen lämmettyä, mutta mistä 156 vaihteistoöljyn määrän voi tarkastaa???


24 Huhti 2012, 12:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13365
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:n laatikon etupuolella on tarkistusproppu ylhäällä. Sitten pohjassa tietysti tyhjennysproppu. Tarkistusproppu on laatikon puolivälin tienoolla kaitpa, sojottaa suoraan eteen - näkyy ainakin tessussa helposti kun kahtelee sinne akun ja moottorin väliin.


24 Huhti 2012, 12:32
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 10613 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 213  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com