Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Tammi 2019, 18:12



Vastaa viestiin  [ 10178 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 200, 201, 202, 203, 204
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 24 Heinä 2008, 14:44
Viestit: 45
Paikkakunta: Satakunta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pikaista diagnoosia vailla - meni kytkin liikenteessä ja tässä nyt mietin, että kun poljin petti ja painui lattiaan ja kytkin ei irrota lainkaan, niin onko tällöin pettänyt työsylinteri vai koko kytkinasetelma?


04 Joulu 2018, 17:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 112
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa 156 v6 -98
Tyävolksu 765tkm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sylinterin pettäminen ilmenee ko tavalla.
käsiittääkseni jos asetete on mennyt niin joko pykälän saa silmään mutta mitään ei tapahdu, eli eteenpäin et pääse tai vastavuoroisesti ei kärsi luistattaa lainkaan.
Saa korjata jos oon pahast hakoteillä


04 Joulu 2018, 18:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4689
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aranai kirjoitti:
Pikaista diagnoosia vailla - meni kytkin liikenteessä ja tässä nyt mietin, että kun poljin petti ja painui lattiaan ja kytkin ei irrota lainkaan, niin onko tällöin pettänyt työsylinteri vai koko kytkinasetelma?

Noilla vihjeillä ei voi vielä päätellä kumpi on mennyt.

Edit: vähän pikaisesti luin ja kuvittelin että kysymys oli pää- vai työsylkky hajonnut :oops:

No mutta, harvemmin se asetelma hajoaa.


Viimeksi muokannut Tuomas K päivämäärä 04 Joulu 2018, 20:21, muokattu yhteensä 1 kerran



04 Joulu 2018, 18:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Touko 2004, 08:34
Viestit: 871
Paikkakunta: Turku
Auto: 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saattahan tuossa olla, että pääsylinterin puslan sokka on pettänyt ja kiinnitys polkimesta on irronnut, kuten kävi joskus itsellä. Viidessä minuutissa fiksattu vaikka hiuspinnillä jos ei muuta oo.


04 Joulu 2018, 19:45
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 766
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö joltain nippelitietoa 2.5, 3.0 tai 3.2 Busson ruiskutuksesta? Kuvassa on GTA:n moottorin venttiilien avautumiset ja sulkeutumiset. Lisäksi siinä on purppuralla moottorinohjaimen default asetus "Injection stop to TDC" mikä on siis se asteluku ennen yläkuolokohtaa, missä ruiskutus lopetetaan. Oletusarvo on turvallinen, että se toimii moottorissa kuin moottorissa, mutta välttämättä se ei ole optimaallinen. Laskin tuohon malliksi toisen arvon, jota moottorinohjaimen valmistaja suorittelee, eli 720 - (540 + 55) + 100 = 225 missä on siis tuo 100 astetta ennen imuventtiilin sulkeutumista. Heittoa tuossa oletusasetuksessa ja suosituksessa on kuitenkin aika paljon, joten kiinnostaa mikä on tuon moottorin tehdasarvo.

Kuva


09 Joulu 2018, 14:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Auto: 156 1.8TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä kierroksella ruiskutus tapahtuu?

Luin jostain, että olisi edullista aloittaa seuraavan kierroksen ruiskutus heti, kun imunokka paukahtaa kiinni. Tällöin bensalla on aikaa höyrystyä kuuman imuventtiilin lämmössä ja samalla jäähdyttää venttiiliä. Jos ruiskutuksen aikaa halutaan jatkaa pidemmäksi, niin voisiko sen aloittaa aikaisemmin?

Btw. Onko venttiilien ajoitukset kiinteät?


12 Joulu 2018, 01:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 766
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voima kirjoitti:
Millä kierroksella ruiskutus tapahtuu?


Tuossa samalla kierroksella missä imuventtiili avautuu.

Voima kirjoitti:
Luin jostain, että olisi edullista aloittaa seuraavan kierroksen ruiskutus heti, kun imunokka paukahtaa kiinni. Tällöin bensalla on aikaa höyrystyä kuuman imuventtiilin lämmössä ja samalla jäähdyttää venttiiliä. Jos ruiskutuksen aikaa halutaan jatkaa pidemmäksi, niin voisiko sen aloittaa aikaisemmin?


Tuo käytännössä toimii tuohon tapaan ainakin pienillä kierroksilla. Laskin, että 40mg/sylinteri ruiskutuksen aikana moottori ehtii 8000rpm kierroksilla pyörähtää noin 60 astetta. Näin ollen ruiskutus alkaa tasan TDC:n kohdalla melkein heti kun imuventtiili avautuu. Ruiskutusaikaa ei voi säätää suoraan, vaan boxille kerrotaan suuttimen tuotto, eli montako millisekuntia kestää, että on ruiskutettu 1g polttoainetta, jos sen tiheys on noin 0,75. Se sitten laskee milloin ruiskutus pitää aloittaa, että se voidaan lopettaa tuossa tietyssä kohtaa ennen TDC.

Voima kirjoitti:
Btw. Onko venttiilien ajoitukset kiinteät?


On kiinteät.


12 Joulu 2018, 22:45
Profiili

Liittynyt: 18 Joulu 2018, 20:04
Viestit: 1
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hello! Uusi käyttäjä näillä lakeuksilla, kiitoksia hyväksynnästä! Samantien asiaan, olen piitkään harkinnut tähän kyseiseem merkkiin siirtymistä, ja nyt saattaisi olla tilaisuus: Lahdessa olisi liikkeessä facelift-mallin 156 tarjolla joka vaikuttaa ( ilman näkemistä) varsin kelpo kärryltä. Lähinnä kaipaan tietty vinkkejä niiltä joille merkki on ennestään tuttu, hyvässä tai huonossa. Kyseessä '05, 156 2.0 JTS sportwagon. Historiasta ei löytynyt ihmeitä ja kuulemma "täydellinen huoltokirja".
Rekkari NGO-835, sattuuko olemaan kenenkään foorumilaisen entinen? Tosiaan, en tiedä merkistä muutakuin kauhutarinat, joten ehkä haluaisin kuulla jotain positiivisia juttuja/neuvoja että kannattaako koko merkkiin edes koskea?

Kiitos jo etukäteen!
-T


18 Joulu 2018, 20:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 22 Kesä 2006, 17:01
Viestit: 3854
Paikkakunta: Vihti
Auto: Fiat GP, 166TS, Passat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:t tuppaavat nykyään olemaan joko ruosteessa, tai sitten ruosteelta korjattuja. Kannattaa tutkia ja koputella pohjaa, sekä helmoja erittäin tarkasti. Jos siellä on vähän ruostetta, niin todennäköisesti paskan massan alta löytyy koko pohjan myötä ruostetta.

JTS on koneena kait kohtalaisen tarkka käytetyistä öljyistä ja foorumilta löytyy useampaa yksilöä, mistä nokat ovat kuluneet väärän öljyn / huonon huollon takia.

Alusta on kuluvaa mallia varsinkin etupäästä. Herkkä narisemaan.

Kunnossa ollessaan ko auto on erittäin hieno vehje ja myös JTS hieno moottori. Itse panostaisin V6:een, tuppaavat olemaan 156:n paras kone. :)

_________________
Harrastehistoria


18 Joulu 2018, 20:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2005, 16:40
Viestit: 541
Paikkakunta: Oulu
Auto: 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
NGO-838 ilmoittautuu. Myös täysin leimattu huoltokirja, mutta niin vaan söi nokkansa 200tkm lähestyessä.

Alkumatkalla käytetyistä öljyistä ei toki tietoa minulla, mutta viimeisen reilun 60tkm ollut 10W-60 öljyt käytössä. Muuten komppailen että toimiessaan miellyttävä moottori.


19 Joulu 2018, 15:29
Profiili

Liittynyt: 24 Heinä 2008, 14:44
Viestit: 45
Paikkakunta: Satakunta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aiempaan kysymykseeni kytkimeen liittyen - korjaamolla vaihdettiin työsylinteri, mutta sen kiinnityskannake(?) oli pettänyt ja sellainen meni tilaukseen.
Kysymykseksi jäi, mikä saa kiinnikkeen pettämään, riittääkö ajanmyötä tullut kuormitus vai onko kytkimen sisältä mennyt jotain mikä on puolestaan rikkonut kannakkeet?
Tässä nyt hartaasti vain toivoo, että italialainen alumiini olisi väsynyt!


19 Joulu 2018, 16:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7793
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmeisesti siis V6 tai JTD kyseessä. Ei se pidike itsestään katkea, eikä sylinteri mielestäni sellaista liikettäkään pääse tekemään, että tuon rikkoisi. Vahva syytös sylinterin irroittaneen tekijän vääränlaiseen voimankäyttöön. Ei tarvi isoa voimaa ja vääntöä, eikä varsinkaan lyöntiä, että napsahtaa poikki. Nimimerkillä itsekin yhden rikkonut ja todennut oikeaksi tavaksi riittävästi liukastetta, vaikutusaikaa ja ajan kanssa rauhallista vain reiästä ulospäin suuntautuvaa liikettä. Korostan, ei kestä yhtään vääntöä ja väkisin nitkutusta.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


19 Joulu 2018, 22:38
Profiili

Liittynyt: 24 Heinä 2008, 14:44
Viestit: 45
Paikkakunta: Satakunta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfissimo kirjoitti:
Ilmeisesti siis V6 tai JTD kyseessä. Ei se pidike itsestään katkea, eikä sylinteri mielestäni sellaista liikettäkään pääse tekemään, että tuon rikkoisi. Vahva syytös sylinterin irroittaneen tekijän vääränlaiseen voimankäyttöön. Ei tarvi isoa voimaa ja vääntöä, eikä varsinkaan lyöntiä, että napsahtaa poikki. Nimimerkillä itsekin yhden rikkonut ja todennut oikeaksi tavaksi riittävästi liukastetta, vaikutusaikaa ja ajan kanssa rauhallista vain reiästä ulospäin suuntautuvaa liikettä. Korostan, ei kestä yhtään vääntöä ja väkisin nitkutusta.


Kyseessä JTD ja ainakin korjaamolta kertoivat, että olisi ollut valmiiksi rikki. Tiedä sitten, voisiko asiaan vaikuttaa jonkun aiemman asentajan turaamiset, että kiinnikkeet olisivat jo olleet melkein poikki? Tai sitten kyseessä oli kootut selitykset. :evil:


20 Joulu 2018, 00:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7793
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kohdistavia syytöksiä juuri viimeisimpään kävijään ei pysty osoittamaan, kun onhan tuo mahdollista ollut jo aiemminkin, eikä silti ole estänyt käyttöä. Lukkorengas kuitenkin pitää sylinterin oikeassa paikassa, vaikka sylinteri itse telineen reikään hieman väljä olisi ollutkin. Väljä tässä kohtaa tarkoittaa, että rengas on max. 1mm auki ja sylinteri ei siten ole ihan tiukasti paikallaan.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


20 Joulu 2018, 10:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Viestit: 894
Paikkakunta: Uppsala
Auto: 156 2,0 JTS, -05, 156 2,0 TS SW, -00, BMW 645 CI -05, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kytkinaiheinen kysymys, auto 156 2.0 TS vm -00, ajettu 145 tkm. Pari km ennen kuin saavuin kotiin noin 800 km keikalta tuli kytkimeen tällainen vika. Se nousee vain ihan vähän pohja-asennosta ylös, sen verran että ottaa kiinni mutta luistaa jos painaa enemmän kaasua. Sitä voi hieman jalalla pakottaa ylöspäin mutta se on tosi tiukka. Pysähdyksissä sen jaksaa just ja just käsivoimin kiskoa yläasentoon. Sen verran olen vilkaissut että itse polkimen kieppeillä ei näy mitään kummalista joten se on jossain "kauempana". Mitäs ehdotatte? Missä hinnoissa pyörii kytkinremontti jos se on edessä?


23 Joulu 2018, 15:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4803
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiköhän tuo ongelman aiheuttaja löydy kuskin jalkatilasta, se "apujousi" mennyt jotenkin outoon asentoon tai muuten vaan jumittaa liikettä tms... Vaikea muuten kuvitella kuvattua tilannetta.


23 Joulu 2018, 18:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 766
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä kampiakselin asteluvussa GTA:n moottorissa tulee tuo nokka-akselin tunnistimen signaali? Onko se edelleen samassa kohtaa mitä tuossa 164:en kuvauksessa on, eli moottorin kierroksella 360-720 astetta?

http://alfaromeo164register.com/viewtopic.php?f=2&t=905


29 Joulu 2018, 21:51
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2169
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan tuosta lämppäristä ollut täällä juttua.. mutta kun on laiska pläräämään.

On ilman suuntaus jumissa, puhaltaa vain jaloille. Auto on seissyt kesästä saakka, tosin katoksessa ei sentään taivasalla.

Sain sen nyt asiakkaan halliin sulamaan.

Onkohan tuo suuntaus vain yhdellä moottorilla vai useampi läppä ja jokaiselle omansa? Paljonko pitää purkaa että jotain edes näkee?

Jokin siellä sentään surisee että ihan mykkä ei ole, mutta ainakaan jalkatilan läppä ei sulkeudu ja näinollen lasille ei saa ilmaa, vaikka sen läppä toimisikin kun karkaa helpommin jalkatilaan?

Onkohan toivoa alkaa edes talvella korjaamaan. Piti ottaa tänään ajoon, että olisi jotain piristystä talveen eikä tarvitse vain pakulla ajaa. Mutta ei ajosta tuolleen mitään tule. Enkä jaksaisi alkaa puolta kojelautaa purkamaan.

Sormet ristissä että sulaisi. Tosin 45 minuutin ajo ja vartin seisotus pihalla ei ainaakan auttanut. Ehkä sieltä rikkoutui jotain.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


03 Tammi 2019, 09:00
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1413
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sämpy kirjoitti:
Onhan tuosta lämppäristä ollut täällä juttua.. mutta kun on laiska pläräämään.

On ilman suuntaus jumissa, puhaltaa vain jaloille. Auto on seissyt kesästä saakka, tosin katoksessa ei sentään taivasalla.

Sain sen nyt asiakkaan halliin sulamaan.

Onkohan tuo suuntaus vain yhdellä moottorilla vai useampi läppä ja jokaiselle omansa? Paljonko pitää purkaa että jotain edes näkee?

Jokin siellä sentään surisee että ihan mykkä ei ole, mutta ainakaan jalkatilan läppä ei sulkeudu ja näinollen lasille ei saa ilmaa, vaikka sen läppä toimisikin kun karkaa helpommin jalkatilaan?

Onkohan toivoa alkaa edes talvella korjaamaan. Piti ottaa tänään ajoon, että olisi jotain piristystä talveen eikä tarvitse vain pakulla ajaa. Mutta ei ajosta tuolleen mitään tule. Enkä jaksaisi alkaa puolta kojelautaa purkamaan.

Sormet ristissä että sulaisi. Tosin 45 minuutin ajo ja vartin seisotus pihalla ei ainaakan auttanut. Ehkä sieltä rikkoutui jotain.


JTS ?.
Itsellä oli sama vika (parikin talvea), lisänä ettei puhalla niistä keskisuuttimista oikeastaan lainkaan.


03 Tammi 2019, 10:18
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2169
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo..

Syvä helpotuksen huokaus. Taisi korjaantua, kun sain auton lämpöseen. Huomenna sitten näkee uudemman kerran korjaantuiko pysyvästi.

Ei kuulu enää samanlaista rutinaakaan. joku siellä oli jumissa/jäässä. Vaikka auto on ollut katon alla.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


03 Tammi 2019, 13:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 766
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
matti_vuorio kirjoitti:
Missä kampiakselin asteluvussa GTA:n moottorissa tulee tuo nokka-akselin tunnistimen signaali? Onko se edelleen samassa kohtaa mitä tuossa 164:en kuvauksessa on, eli moottorin kierroksella 360-720 astetta?

http://alfaromeo164register.com/viewtopic.php?f=2&t=905


Samahan se oli myös GTA:ssa.


05 Tammi 2019, 22:13
Profiili

Liittynyt: 18 Huhti 2018, 15:12
Viestit: 1
Vastaa lainaamalla
Viesti V6 käyntihäiriö.
Vinkkejä kaivataan.

Itsellä sattu sellanen että ruiskun merkkivalo rupes palaan pari kertaa tossa kesällä eikä meinannu enää ottaa kierroksia.
Valo sammu sitten itekseen.

En siitä sitten sen kummemmin siinä vaiheessa välittäny kun auto kumminkin toimi.

Noh, pistin auton talliin talveks ja nyt kun menin sitä käytteleen niin ei käy enään kunnolla, tyhjäkynti soutaa tosi alas ja sitten takas ylös ja ei ota enää ollenkaan kierroksia vaan tuntuu että tukehtuu kun kaasua painaa.

Että mistähän sitä vikaa sitten koittas ensiksi löytää? Olisko ruiskussa suuttimissa? Ilmamassamittari?
Kaasuläpän anturi vai mikä perkele?

Kaikki vinkit on tervetulleita kun en ihan kauheesti ymmärrä ton vehkeen päälle mitään.
On 1999vm v6 Niin ja tosiaan mikään vikavalo ei pala tällä hetkellä mutta auto ei käy.


Viimeksi muokannut Nattemies päivämäärä 08 Tammi 2019, 17:18, muokattu yhteensä 1 kerran



08 Tammi 2019, 16:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6817
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun kerran merkkivalo palaa, niin sehän sopivalle testerille kertoo että mikä sillä on hätänä. Eli MES kiinni ja kyselemään - jos (kun) itselläsi ei sopivaa testeriä ole, niin kerro missäpäin auto on, ehkä foorumilta löytyy apuja.

Tosin ekana mieleen tuleva vika, joka on myös helppo tarkistaa, on imuvuodot. Syynää tarkasti etenkin imuletkun haitarimallinen osuus.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


08 Tammi 2019, 17:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 22 Kesä 2006, 17:01
Viestit: 3854
Paikkakunta: Vihti
Auto: Fiat GP, 166TS, Passat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaasupolkimen asentoanturin liitin(repsikan jalkatilassa, muistaakseni isohko valkoinen) aiheuttaa vähän samansorttisia oireita ja on yleinen vaiva näissä. Yleensä putsaus ja liittimen ränkläys auttaa. On myös vika, joka ei tarvitse vikakoodien nollausta jotta auto toimii.

_________________
Harrastehistoria


09 Tammi 2019, 08:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Viestit: 6673
Paikkakunta: Loviisa
Auto: :
159 2.4 JTDm '07
Crosswagon Q4 '05
156 1.8 TS SW '02
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli samanlaista oiretta. Oli lambda SEKÄ ilmi päättäneet päivänsä.

_________________
33 I.E. → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 I.E. → 159 2.4 & 156 TS+V6+Q4


12 Tammi 2019, 10:54
Profiili WWW

Liittynyt: 30 Heinä 2017, 17:52
Viestit: 3
Auto: 156 TS selespeed -01 110kw
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään tietoa mahdollisesta viasta, kun 2.0L TS moottori vuotaa reilusti öljyä imusarjan päälle? Moottori siis vaihdettiin ja nyt tämmöstä ongelmaa. Kahdella eri venttiilikopan kannella kokeiltu ja tiivisteliimaa laitettu. Tarkkaa vuotopaikkaa ei vielä havaittu.

Olisiko huohotin tukkeessa? Onko huohotin järjestelmässä muita letkuja kuin nuo kaksi letkua akun puoleisessa reunassa?


12 Tammi 2019, 17:50
Profiili

Liittynyt: 13 Tammi 2019, 10:03
Viestit: 1
Auto: Alfa Romeo 156 v6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei, mistä tulee kyseiselle vihreälle lämpötila anturille johdot? En löytänyt pistoketta vaikka kuinka etsin, autossa pyörii flektit jatkuvasti ja tyhjäkäynti on korkeaa.
Auto siis 156 2.5 V6


Liitteet:
8714227C-E540-4427-85C8-1C44E460FEE0.jpeg
8714227C-E540-4427-85C8-1C44E460FEE0.jpeg [ 109.65 KiB | Katsottu 328 kertaa ]
13 Tammi 2019, 10:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7793
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pyöreään liittimeen tulevassa johtosarjassa pitäisi kyllä oman muistin mukaan olla, eikä edes mitenkään hirveän pitkän narun perässä, että olisi kovin kauas karkuun päässyt.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


13 Tammi 2019, 22:30
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 10178 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 200, 201, 202, 203, 204

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com