Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Elo 2019, 20:12



Vastaa viestiin  [ 10527 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 211  Seuraava
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4509
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


23 Syys 2018, 19:47
Profiili
Paikalla

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1479
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
palkus kirjoitti:
^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?

Voi olla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.


24 Syys 2018, 05:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Viestit: 229
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Auto: 2x 156v6, 147,159Tbi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.

_________________
"Having no way as way, having no limitation as limitation"


24 Syys 2018, 20:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
DragonForce kirjoitti:
Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.


Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.

En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


25 Syys 2018, 08:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Syys 2018, 17:37
Viestit: 5
Paikkakunta: Kuopio
Auto: -Varttikutoset-
JNZ-57 V6 Käyttisprojektintynkä
JLT-88 2.0TS Varaosakoppa
LJF-460 2.0TS Riisuttu ja paalattu varaosakasa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:
DragonForce kirjoitti:
Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.


Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.

En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.


Mulla on justiinsa sama remppa menossa. Tangon mahtuu kyllä vaihtamaan pelkästään löysäämällä apurungon, moottorikannakkeen ja sen vahvikelevyn(?) mikä on katin yläpuolella, mutta oli sen verran pirullinen äherrettävä kaikkien letkujen ja putkien viidakosta että helpommalla varmasti pääsee jos tiputtaa koko apurungon lattialle. Siitäkään ei varmasti ollut haittaa että mulla oli loputkin etuakselista purettuna pois. Kaikki tulee aina tehtyä vaikeimman kautta. :roll:


25 Syys 2018, 21:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2016, 21:36
Viestit: 110
Paikkakunta: Helsingin MLK
Auto: ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taaempi bensatankin panta näytti antautuneen ja roikkuu.
Pitänee askarrella jokin patentti. Onkos tuo tankki muilla kuin noilla pannoilla kiinni?


25 Syys 2018, 21:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 987
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 1.9 JTDm -07
147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex:156 2.0 T.Spark -01
ex:147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei, kolme kappaletta pantoja pitää tankin paikallaan.


26 Syys 2018, 09:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Elo 2009, 22:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Kontiolahti
Auto: 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö kokemuksia front right load solenoid valve koodista. tai jonkun muun kulma vastaavasta. testasin uutta abs anturia. ei auttanut. eli vika lienee ehkä abs pumpussa/yksikössä. välillä ei vika esiinny heti vaan vasta jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt ajamaan.


26 Syys 2018, 17:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 987
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 1.9 JTDm -07
147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex:156 2.0 T.Spark -01
ex:147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos satut ehjää yksikköä tarviimaan niin Keuruulta löytyy, mikäli tessun yksikkö käy veekutoseen. Koodista en itse tiedä mitään :)


26 Syys 2018, 17:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Elo 2009, 22:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Kontiolahti
Auto: 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JMC kirjoitti:
Jos satut ehjää yksikköä tarviimaan niin Keuruulta löytyy, mikäli tessun yksikkö käy veekutoseen. Koodista en itse tiedä mitään :)


Voi hyvinkin olla että tarviin, pitää tutkia onko samaa tavaraa.


26 Syys 2018, 19:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Viestit: 229
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Auto: 2x 156v6, 147,159Tbi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:
DragonForce kirjoitti:
Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? :lol: Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.


Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.

En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.

Kiitos paljon ohjeista! Pitääkin katsoa jos sais varattua tallia itelle, niin vois yrittää korjailla. Tai sit laiskana vien kaverin riesaksi :drinking:

_________________
"Having no way as way, having no limitation as limitation"


04 Loka 2018, 18:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Huhti 2015, 14:48
Viestit: 716
Paikkakunta: Kuopio
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?


14 Loka 2018, 11:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2013, 15:56
Viestit: 2241
Paikkakunta: Pori
Auto: .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kertsu kirjoitti:
Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?


Itsellä saa 166:ssa alkuperäisen integroidun ja 156:ssa jälkiasennetun päälle vaikka ilman avaimia virtalukossa. Alkuperäisestä radiosta 156:ssa ei ole varmuutta mutta tältä pohjalta uskaltaisin väittää että on normaalia. Eurooppalaisissa autoissa muutenkin melko yleistä, japanilaisissa autoissa taas harvemmin.

_________________
Noni


14 Loka 2018, 12:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Kesä 2009, 22:37
Viestit: 221
Paikkakunta: Salo
Auto: 156 2.0 JTS -03
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kertsu kirjoitti:
Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?

Kuuluu asiaan, kuten myös se että tuossa tilassa menee automaattisesti pois päältä n. 20min kuluttua.

_________________
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.


14 Loka 2018, 12:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Huhti 2015, 14:48
Viestit: 716
Paikkakunta: Kuopio
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia, nyt ei tarvitse pelätä, että syö akun yön aikana tyhjiin.


14 Loka 2018, 13:05
Profiili

Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Viestit: 528
Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Auto: 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro.
156 2.0 tessu-01 kyseessä.
Kaasuläppä antaa ajoittaista herjaa.
Välillä käydä röpöttää miten kuten ja taas hetken päästä
käynti moitteetonta. Läppä on vähintäänkin
kohtuullisen puhdas. Onko mitään mieltä
alkaa elektroniikka päätä aukomaan ja rasvailemaan?
Kilsoja takana n.230000.
Piti vaihtaa läppärunko varaosapirssistä,
mutta se on alunperin 1.8, eli haaveeksi jäi.
Montaako sorttia noita läppärunkoja on tarjolla
noihin 2 litraisiin? Näyttää tuolta Meat& Dorialta.
Päällä jäähdytysripainen hökötys, johon nuo
monipinnit tulee kiinni. Kellään tyrkyllä ehjää?

Lisätäänpä maanantain murheet..:
Nyt olisi lisäksi hakusessa 916 spideriin mallia -95
repsikan puolelle eteen sumu/parkki/vilkku-umpio.
Perkeleen nippuside miehet...

_________________
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."


21 Loka 2018, 17:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Huhti 2003, 10:49
Viestit: 112
Paikkakunta: Köyliö
Auto: Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koneena 2,5 V6 ja nokka-akselin lukituspalat ovat niin korkeat, että pitää hankkia pidemmät pultit, mutta osaako joku kertoa millaiset pultit pitää hankkia? Onko joku erikoiskierrenousu tai jotain muuta vastaavaa erikoisuutta? Kiitokset vastauksesta.


23 Loka 2018, 19:18
Profiili

Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Viestit: 528
Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Auto: 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos et sahaa lukituspaloista pois, niin ainakin
156sessa ne hihnapyörien pään stefojen
"kansipukkien" pultit on just passelit.

_________________
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."


23 Loka 2018, 19:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs tässä nyt voisi olla, kun takasatulan vaihdon jälkeenkin jarruvoimissa takana 45% ero (kuskin heikompi) . Koskee sekä käyttöjarrua, että seisontajarrua. Edessä ero on 0%.

Ei vuoda, letkut ei pullistele, liukutapit liikkuu, eikä levy ole kiero.

Pitääkö satulaa kalibroida käsijarrun suhteen ensin, ennen kuin käyttöjarrukin toimii kunnolla?

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


24 Loka 2018, 10:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7477
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


24 Loka 2018, 10:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Polforea kirjoitti:
Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?

Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


24 Loka 2018, 11:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2827
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?

Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.


Ilmaus edelleen... tai jarrun pääsylinteri rikki ... ??

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


24 Loka 2018, 12:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jiitee kirjoitti:
wileythecoyote kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?

Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.


Ilmaus edelleen... tai jarrun pääsylinteri rikki ... ??

Ilmattu abs pumpun avulla. N desi ainetta 2s piirin läpi. Pääsylkky uus eikä edessä ole prosenttiakaan heittoa, joten tuskin on vikaa uudessa pääsylkkyssä.

Itsellä lähinnä mielessä se, että tarviiko satulan käsijarruvipua säätää tai voisko letkussa olla vikaa?

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


24 Loka 2018, 12:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4913
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?

_________________
VMP


24 Loka 2018, 12:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mattijus kirjoitti:
Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?

Se on myös uusi.

Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


24 Loka 2018, 12:12
Profiili
Paikalla
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5000
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?

Se on myös uusi.

Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?


Älä mene säätämään vipua... sen pitää palata rajoitintappiinsa että automaattisäätö toimii, vaijerin kun vedät liian kireälle niin se vaan huonontaa tilannetta kun säätö pois pelistä...


24 Loka 2018, 12:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2827
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alfa 156 v6 kirjoitti:
wileythecoyote kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?

Se on myös uusi.

Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?


Älä mene säätämään vipua... sen pitää palata rajoitintappiinsa että automaattisäätö toimii, vaijerin kun vedät liian kireälle niin se vaan huonontaa tilannetta kun säätö pois pelistä...


Jep. Juuri näin. OK, siis ongelma onkin käsijarrun epätasapainossa. Tuttu juttu parin kuukauden takaa itselleni samaisesta autosta ...huonommalle puolelle uusi satula palautti balanssin kohdallani. Automaattisäätö oli kaputt...

PS. Uusi pääsylinterikin voi olla viallinen... oma kokemus vuosi sitten 116_Giuliettasta ... millään ei saatu takajarruja balanssiin..
uuden sylkän takajarrupiiri oli rikki ( Italo-osa Motonetistä )... uusi "uusi " pääsylinteri korjasi heti tilanteen :wink:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


24 Loka 2018, 12:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7477
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:
Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.


Ja se mäntä liikkuu sylinterissä kauniisti ja kiltisti takkuamatta?

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


24 Loka 2018, 12:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jiitee kirjoitti:

PS. Uusi pääsylinterikin voi olla viallinen... oma kokemus vuosi sitten 116_Giuliettasta ... millään ei saatu takajarruja balanssiin..
uuden sylkän takajarrupiiri oli rikki ( Italo-osa Motonetistä )... uusi "uusi " pääsylinteri korjasi heti tilanteen :wink:


Piirit menee ristiin, jolloin repsikan puoli edessä heittäisi, mikäli sylkyssä vikaa.

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


24 Loka 2018, 15:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13295
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toistan Aeroa. Mites se mäntä?

Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.


24 Loka 2018, 16:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica kirjoitti:
Toistan Aeroa. Mites se mäntä?

Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.


Pitää hierasta niitä vähän akkurälläkällä huomenna ja tsekata se sylinteri.

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


24 Loka 2018, 22:25
Profiili

Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Viestit: 528
Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Auto: 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja pumppasit ensin polkimella säädöt kohdalleen
ja vasta sen jälkeen käsijarrun vetelyt?
Myös se lämpösuojattu jarruvaijeri saattaa jumittaa.

_________________
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."


25 Loka 2018, 11:42
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2370
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica kirjoitti:
Toistan Aeroa. Mites se mäntä?

Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.



Ääni tälle. Mulla leipo sitkeesti pidemmässä ajossa toista takajarrua kiinni että alkoi vinkumaan, kunnes hokasin antaa hyvin rasvatuille paloille rälläkkää. Niitten pitää olla lähes väljät ja päät hyvässä rasvassa. Ja vaikuttaa tehoihinkin.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


25 Loka 2018, 18:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1618
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä kohti on anturi/katkaisin, joka tunnistaa onko takaluukku auki vai kiinni?


26 Loka 2018, 17:05
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1067
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lukon sisällä olevalla mikrokytkimellä tunnistaa.


26 Loka 2018, 17:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1640
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:
Mikäs tässä nyt voisi olla, kun takasatulan vaihdon jälkeenkin jarruvoimissa takana 45% ero (kuskin heikompi) . Koskee sekä käyttöjarrua, että seisontajarrua. Edessä ero on 0%.

Ei vuoda, letkut ei pullistele, liukutapit liikkuu, eikä levy ole kiero.

Pitääkö satulaa kalibroida käsijarrun suhteen ensin, ennen kuin käyttöjarrukin toimii kunnolla?



Mäntä ja palat lähentyy lähelle jarrulevyä ja jää siihen? Itellä ei juuri tuo satulan automaattisäätö ei toiminut, se aiheutti miulle käsijarrun toimmattomuuden siinä satulassa. Toisella puolella palat oli lähes kiinni levyssä ja toimimattomalla puolella oli selvästi isompi väli paloista levyyn.

_________________
Suoraan vaan suoraa


28 Loka 2018, 22:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2827
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro arvoisat itämaiden viisaat

Mitäs nuo FL-auton sähköt ( '03 ei vielä CAN-väyläsähkötkö? ) tykkäisi, jos en irroittaisi akkua siitä talvivarastoinnin ajaksi
vaan iskisin siihen CTekin ylläpitolaturin suoraan plussat plussanapaan ja miikat miikkanapaan ja
siinä saisi olla koko talven ?
Olisi vaan mukavampi sitten herätellä sporttipaku talviunilta keväällä....
pitäisi 104 kW saada pois ajosta, 200 kW vielä jää käyttöön ... :wink:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


29 Loka 2018, 15:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7477
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miksikäs ne siitä kyttyrää tykkäisi?

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


29 Loka 2018, 16:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2827
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Polforea kirjoitti:
Miksikäs ne siitä kyttyrää tykkäisi?


Eli ei tiedossa mitään ECU-yms. häröjä ? Autosähköosaaminen hiukan päivittämättä, viimeisin omana työnä tehty homma oli Kupla-VW:n 12 V-sähköt pari-30-kymmentä vuotta sitten...

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


29 Loka 2018, 18:46
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1530
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Mulla kissa on ollut jo monta talvea älylaturiin kytkettynä eikä mitään ongelmia. Toihan on 2000 mallinen joten sähköt CAN väylineen suunnilleen samaa sukupolvea. Eikä akkukaan tosta ole huonoa tykännyt koska 2009 hankittu Exide prerium rokkaa vieläkin.


29 Loka 2018, 19:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7477
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Auton näkökulmasta tilanne lähinnä on, että se on parkissa. Lisäksi se on tyytyväinen, kun jännite ei yhtäkkiä olekaan ongelmarajalla. Eli ei muuta kuin auto talliin ja ceetekki paikoilleen.

Mulla on enemmän leluja kuin ceetekkejä, niin en pidä niitä jatkuvasti laturissa, mutta tarpeeksi usein että ei pääse tapahtumaan akuille vaurioita ja akut on kokoaika leluissa kiinni. Hyvin ne toimii.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


29 Loka 2018, 21:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1618
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
155156 kirjoitti:
Missä kohti on anturi/katkaisin, joka tunnistaa onko takaluukku auki vai kiinni?


No nyt takaluukku on muka (eli mittaritaulun näytön mukaan) koko ajan auki, mutta menee kiinni, kun pakin laittaa päälle. Mittariston "luukku auki" valo siis sammuu vain silloin, kun laittaa pakin päälle. Olisikohan nyt tässä autossa ensimmäistä kertaa jokin sortin maadoitusongelma vai joku muu? Jos kyse maadoituksesta, niin mikähän olisi todennäköisin kohta huonolle maadoitukselle joka tämän aiheuttaa?

Kinneri = Alfa Romeo 156 V6 2.5 vm. 2001


02 Marras 2018, 20:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4509
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kyllä nyt viittaa vahvasti niihin johtoihin, jotka menevät takakanteen. Siis haitarikumin kohdalla johtoja poikki. pakkivalot ja mikrokytkin ovat takakannessa.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


03 Marras 2018, 00:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4509
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
A Bart kirjoitti:
palkus kirjoitti:
^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?

Voi olla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.

Jokos tämä selkis?

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


03 Marras 2018, 00:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1618
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
palkus kirjoitti:
^kyllä nyt viittaa vahvasti niihin johtoihin, jotka menevät takakanteen. Siis haitarikumin kohdalla johtoja poikki. pakkivalot ja mikrokytkin ovat takakannessa.


Vaikuttaa että olet oikeassa. Otin kyseisen johtonipun näkyviin, irrotin ja kiinnitin takaisin kaikki liittimet (eli peruutus- ja takasumuvaot, ja kolmas liitin joka liittynee takaluukun auki/kiinni-tunnistukseen). Sen jälkeen kun olin laittanut liittimet takaisin, asiat menivät merkittävästi huonompaan suuntaan: nyt pakin päälle laitto poltaa välittömästi sen sulakkeen, jonka takana ovat peruutus- ja jarruvalot. Kuusi kpl sulakkeita meni testaillessa ja auto nyt käytännössä ajokelvoton, koska jarruvalot ei toimi.

Onko takaluukun johtosarjalle esim. hattuhyllyn alla liittin, jolla sen saisi helposti kokonaan irti ja uusi tilalle, vai ovatko johdot kiinteitä kojelaudasta asti?

[Edit] Vikapaikka löytyi: takaluukun johtohaitarin sisässä olivat johtimet parin sentin matkalta suurimmaksi osaksi ilman eristeitä ja yksi johto (takaluukun auki/kiinni tunnistus) oli kokonaan poikki. Muoviteippiä johtojen kuoriintuneisiin kohtiin ja nyt ei enää pakin päälle laitto polta jarru- & peruutusvalojen sulaketta. Täytyy vielä korjata katkennut johto ja vahvistaa kyseistä kohtaa johtonipussa kunnon kerroksella erkkaria. Ongelmakohta on noin 5 cm takaluukun läpviennistä alaspäin. Olisi pitänyt ottaa kuva paljaista johtimista, mutta jäi ottamatta. [/edit]


Viimeksi muokannut 155156 päivämäärä 05 Marras 2018, 11:55, muokattu yhteensä 1 kerran



04 Marras 2018, 19:25
Profiili
Paikalla

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1479
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
palkus kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
palkus kirjoitti:
^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?

Voi olla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.

Jokos tämä selkis?

Juu.
Oli pakko kun leima olis menny vanhaksi.
Vianhakua https://1drv.ms/v/s!AmVYHHVaBarBgZRjXiol2btkEiw5HQ (nuuka jätkä kun ei malttanut polttaa sulakkeita yli kymmentä)
Ei näköjään aukea IE:llä kun on ompulla kuvattu.(ullatuus, mikä siinä nyt toimisi niinkuin kuluisi)


04 Marras 2018, 21:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13295
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Ei se selaimesta ole kiinni. Ei vaan ole sopivaa koodekkia asennettuna... Androidilla aukesi ihan kiltisti. Kotikoneella en ole kahtonut...


05 Marras 2018, 10:55
Profiili

Liittynyt: 24 Heinä 2008, 14:44
Viestit: 45
Paikkakunta: Satakunta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.

Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.


06 Marras 2018, 10:25
Profiili

Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Viestit: 54
Paikkakunta: Kuopio
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aranai kirjoitti:
Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.

Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.

Minkä ikäinen akku? Akku voi kuolla hyvinkin äkkiä,itsellä aamulla lähti normaalisti käyntiin ,ajoa 70 km päähän ja kun parin tunnin päästä yritin lähteä takaisin niin ei edes keskuslukitus auennut.Toisella akulla lähti normaalisti.


06 Marras 2018, 11:05
Profiili

Liittynyt: 24 Heinä 2008, 14:44
Viestit: 45
Paikkakunta: Satakunta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuvaaja kirjoitti:
Aranai kirjoitti:
Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.

Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.

Minkä ikäinen akku? Akku voi kuolla hyvinkin äkkiä,itsellä aamulla lähti normaalisti käyntiin ,ajoa 70 km päähän ja kun parin tunnin päästä yritin lähteä takaisin niin ei edes keskuslukitus auennut.Toisella akulla lähti normaalisti.


Mahtaako akku olla kahtakaan vuotta vanha, mutta kait sekin on mahdollista. Tuo akun purkautuminen jonnekin tuntuu myös itsestäni vähän oudolta. Pitää vissiin lähteä akkukaupoille.


06 Marras 2018, 12:11
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 10527 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 211  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com