Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 26 Maalis 2019, 23:01



Vastaa viestiin  [ 10305 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 207  Seuraava
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4749
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainoa lambda tosin pitäisi olla ennen kissaa.


02 Elo 2018, 12:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7847
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x2
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvä huomio. Kattikin -99:ssä on hyvin kaukana auton alla.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


02 Elo 2018, 13:27
Profiili

Liittynyt: 03 Elo 2017, 23:09
Viestit: 13
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
KalleY kirjoitti:
Kaveri on tuossa käynyt jonkun kerran nollailemassa minun läppärilläni ja MESillä vikakoodia 156:staan. En ole päässyt aiheeseen sen paremmin syventymään ja hänkin on tyytynyt vain koodin nollaukseen ennen katsastusta.

Eli 2.5 v6 kyseessä (oliko se nyt vm 02, koodit luetaan kuitenkin leimalla). Koodia en nyt presiis tarkalleen muista mutta se oli throttle body adaptation tai learning (miten Alfa sen nyt ilmaiseekaan). Eli sähköisen kaasuläpän sopeutusarvot hukassa. Kokeiltiin viime kesänä tehdä se virrat pois/päällä 90sek + 10min käynnissä jne mikä ilmeisesti pitäisi hoitaa tuo mutta ei auttanut. MES ei tarjoa tuohon sopeutukseen mitään toimintoa tuon moottorin kanssa. Muissa vermeissä löytynyt kyllä.

Kaasuläppähän voi tietty olla likainen jonka takia tuota herjaa heittää mutta jos nyt sivuutetaan se ajatuksena ja mietitään muita vaihtoehtoja. Auto toimii kuitenkin normaalin tuntuisesti, vikavalo vilahtaa vaan palamaan parin päivän ajelun jälkeen nollauksesta. Parametriarvoja seuratessa kaasuläppä kyllä väittää aukeavansa 100% kun polkimen painaa pohjaan.

Sillä on vaan katsastus kohta edessä eikä se edes tiedä että selvittelen asiaa valmiiksi :mrgreen: ajattelin jos saisin tarjottua kunnollisen ja kestävän ratkaisun asiaan. Edelliselle leimalle se vaihteli molemmat taaemmat lambdat kun oli koodeja ja ne poistuivat ja ovat pysyneet poissa vaihdon jälkeen.

Tarkoitus siis nyt lähestyvää leimaa ajatellen käyttää se kaasuläppä irti ja puhdistaa. Se on vaan omalla kohdalla ollut "yksi kymmenestä" kerrasta kun tuo puhdistus on jotenkin muka auttanut. Kaasuläppä itsessään rikki? Johtosarjavika? Ecu-särki? Onko muilla ollut hankaluuksia tälläisen kanssa?


Ei kellään ollut mitään ajatuksia tähän?


03 Elo 2018, 09:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1848
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -04. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ketjussa
156v6 ecu reset
löytyy ohjeet ECU:n resetointiin. Vaatii akun irtikytkemisen.


03 Elo 2018, 09:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2692
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , C5 HDI Tourer AT ´10 sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
VInkkiä :

Jos jollakulla on 156:ssa tehtaan Sportpack-alusta niin nyt
Ricambi Alfistilta saa puoleen hintaan alkuperäisiä ( Magneti Marelli ) etu- ja takavaimentimia.

Viime vuoden puolella vaihdatin vakihuollossani katsurin pyynnöstä etupäähän vaimentimet (
ja samalla myös laakerit, jarrulevyt ja -palat ), nyt ajattelin tehdä taakse saman
operaation ennalta ehkäisevästi eli pumput,laakerit , jarrulevyt ja palat samalla kun laitatan jakopään
taas seuraaksi 4 vuodeksi ja 80 tkm:ksi kuntoon. Takana toisessa iskarin jousilautasessa havaitsin ruostetta,
joten hyvä vaihtaa alkuperäiset 330 tkm ajetut pois ennen ongelmia ajoon.

http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?products_id=8158

Periaatteessa noilla olen tuplannut wanhuksen hinnan :mrgreen: , mutta
on se niin makea ajaa ja hyvännäköinen ( kuin Zeta_Jones nuorna :wink: ) ,että pidetään tuo 500 tkm edelleen yhteisen taipaleen tavoitteena.

https://www.youtube.com/watch?v=BPzyS19PzLQ

Kuva

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


03 Elo 2018, 13:44
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2206
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korreloikohan tehtaan sport-alusta -30mm tarvikealustan kanssa..

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


03 Elo 2018, 17:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7847
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x2
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Väitetysti ei ainakaan tehtaalta lähtiessä. Sen takia muutoin musta Eibach ProKit -30mm setti on 156:een punainen, koska Eibach on yksi alkuperäisen, mustan sport-jousen valmistajista.

Näin olen antanut itseni ymmärtää.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


03 Elo 2018, 18:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2692
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , C5 HDI Tourer AT ´10 sekä jaappanialaane SW-hyprit
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sämpy kirjoitti:
Korreloikohan tehtaan sport-alusta -30mm tarvikealustan kanssa..

Jos oikein muistan niin tehtaan madallus oli maltillinen parikymmentä mm....

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


03 Elo 2018, 21:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4487
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
punasilla eibacheiila tippuu maastokorkeudesta 40-50mm ja sportkit jousilla max 20mm. Alkuperääsillä sporttijousilla säilyy pystykulmat asiallisina, kuten myös poikittaisten tukivarsien asennot, punasilla ei.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


04 Elo 2018, 06:50
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2206
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ehkee sit pitää pysyä noissa eibach iskareissa, vaikka ne aika paskat onkin. Jo kertaalleen puhallettu ja maalattu ku ruostuneet. Punasia jousiakin jo toinen kierros menossa.

Ajokorkeuteen olen tyytyväinen sekä ominaisuuksiin muuten, mutta turhan pintakovat iskarit olematta kuitenkaan ratatehokkaat.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


04 Elo 2018, 07:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4487
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^suosittelen keltasia koneja.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


04 Elo 2018, 07:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7847
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x2
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
palkus kirjoitti:
punasilla eibacheiila tippuu maastokorkeudesta 40-50mm ja sportkit jousilla max 20mm. Alkuperääsillä sporttijousilla säilyy pystykulmat asiallisina, kuten myös poikittaisten tukivarsien asennot, punasilla ei.
Minulla juurikin on itsellä ostettuna ja tällä hetkellä ylimääräisenä -30mm ProKit-jouset ja ne on 156:n kohdalla punaiset. Sitä en tiedä, onko se jyrkempi -40mm setti myös punainen.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


04 Elo 2018, 08:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1991
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eibachilla on tosiaan prokit jouset jotka madaltaa n. 30mm. Ja sportline jouset jotka laskee n. 50mm. Molemmat on punaiset.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


04 Elo 2018, 08:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4487
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2 settiä pro-kittiä ja molemmilla semmonnen 50mm madallus. En ole tavannut prokitillä varustettua 156 joka on alkuperäisestä peruskorkeudesta tippunut vain 30mm

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


04 Elo 2018, 09:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1991
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Toi on kyllä jännä. Eibach kuitenkin ihan laadukas valmistaja niin luulisi niiden osaavan ilmoittaa madallukset oikein.

Mulla oli 156 V6:ssa ne enemmän tiputtavat sportlinet ja madallus oli sitä 50mm luokkaa. GT:ssä oli taas prokitit (samat jouset käy muistaakseni 156 V6&GTA&GT 3.2 ainakin) ja ne tiputti jonkun n. 20mm. GT 3.2 vakio korkeus vakio alustalla on tosin vähemmän kuin perus 156.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


04 Elo 2018, 10:07
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 551
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156."

Entä sitten kun löytänyt sen hyvän naisen ja ei enää ole poikamies, niin onko silloin myös mahdollista löytää ruosteeton 156? ;)


04 Elo 2018, 11:43
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2206
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, mutta et saa enää lupaa ostaa sitä.

Ai niin en sanois Eibacheja laadukkaiksi, odottelen koska noi alkaa taas napsumaan poikki. Ei kai mikään sakemannikeksintö, varsinkaan jousi voi kestää yli 5 vuotta. Kun italialainen jousi katkee vasta siinä vaiheessa kun auto menee stenan rouhimeen.

Fiatin jouset ei katkennu ikinä, kunnes Opel tuli mukaan kuvioon.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


04 Elo 2018, 19:35
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1441
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sämpy kirjoitti:

Fiatin jouset ei katkennu ikinä, kunnes Opel tuli mukaan kuvioon.

Meillä katkes kyllä 127:sta kun kuljettaja löysi vinkun iskarienvaihdon yhteydessä :silly:


05 Elo 2018, 06:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7847
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x2
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
FinPat kirjoitti:
"Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156."

Entä sitten kun löytänyt sen hyvän naisen ja ei enää ole poikamies, niin onko silloin myös mahdollista löytää ruosteeton 156? ;)
Ruosteettoman 156:n etsintä jäähyllä ja mielenterveydelle turvallisimmaksi vaihtoehdoksi on havaittu myös pysytellä poikamiehenä :mrgreen:

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


05 Elo 2018, 09:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Viestit: 819
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: 156 V6
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nerokas säilytysjärjestelmäni petti jälleen ja nokkapukit ovat sekaisin. Niissä kun on näitä kirjaimia ja numeroita niin varmaan kertovat mikä kuuluu minnekin? Kellään koodiavainta tähän?

Jos tässä nyt jotain on oppinut niin sen että ensi kerran jotain purkaessa olen paljon tarkempi dokumentoinnin suhteen :)

_________________
CARF0869


05 Elo 2018, 17:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4487
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiige kirjoitti:
^Toi on kyllä jännä. Eibach kuitenkin ihan laadukas valmistaja niin luulisi niiden osaavan ilmoittaa madallukset oikein.

Mulla oli 156 V6:ssa ne enemmän tiputtavat sportlinet ja madallus oli sitä 50mm luokkaa. GT:ssä oli taas prokitit (samat jouset käy muistaakseni 156 V6&GTA&GT 3.2 ainakin) ja ne tiputti jonkun n. 20mm. GT 3.2 vakio korkeus vakio alustalla on tosin vähemmän kuin perus 156.

Onkohan eibachilla laitettu lähtötasoksi sportpack, sittehän alkaa madallukset täsmäämään. Sportlineillä samalla kaavalla saakin 156:sen jo oikeasti tonttiin. :eggface:

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


06 Elo 2018, 13:30
Profiili

Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Viestit: 138
Auto: 156 2,5 24V
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Boselift busso. P0206 6. sylinterin suutinhäiriö. Saa nollattua mutta sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen ecu valo palaa ja sama virheilmoitus päällä. Muita vikakoodeja ei ole. Käynnissä ollessa ei syty häiriövalo vaan aina hetki startin jälkeen.
Meneekö taas ecu vaihtoon vai onko tässä jotain muuta ihmeellistä. Akun alhainen jännite? Muutaman kerran on prötännyt eli ei varmaan kaikki pytyt olleet pelissä. Pitäiskö tuolla vaan antaa hanaa ja katsoa mihin kehittyy? Vika tuli kun oli kuukauden bensalinja suutintukista irti. Liekkö juminut tai kuivunut jotain josta häiriöt nyt ilmestyneet. Liittimen olen putsannut contact cleanerillä pariin otteseen ja siitä ei pitäisi olla homma kiinni.


06 Elo 2018, 16:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4749
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ecu ei kyllä tiedä suuttimen jumimisesta mitään, eli se tuskin on syynä. Kannattaa vaihtaa suutin toiselle pytylle, jos vikakoodi seuraa suutinta on se suutin oikeasti sökö.


06 Elo 2018, 17:45
Profiili

Liittynyt: 03 Elo 2017, 23:09
Viestit: 13
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alamajy kirjoitti:
^Ketjussa
156v6 ecu reset
löytyy ohjeet ECU:n resetointiin. Vaatii akun irtikytkemisen.


Kiitos, tuosta oli apu. Oltiin tuota kaasuläpän adaptaatiota koitettu tehdä mutta näemmä vaati ecu-resetin allensa, ei käynyt mielessä sitä akkua pidellä irti. Käytin kaasuläppäkotelon irti ja puhdistin sen nyt vielä egr-cleanerilla, akku oli samassa yhteydessä yön yli irti. Akku kiinni, virrat päälle niin kaasuläppä raksutteli aikansa. Käyntiin vartiksi jona aikana vikavalo vielä paloi, sitten auto seis ja myöhemmin illalla koodit nollille ja koeajolenkki, tuntuu liikkuvan pirteämmin kuin ennen ja vikavalo on pysynyt poissa sen koommin.


07 Elo 2018, 00:58
Profiili

Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Viestit: 138
Auto: 156 2,5 24V
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
6.sylinterin suuttimen kelan resistanssi ääretön, :lol: sain vian päälle kun ajoin käyntilämpöön. Kerrankin OBD:stä hyötyä.
Kellään ylimääräistä?


09 Elo 2018, 20:01
Profiili

Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Viestit: 471
Paikkakunta: Jämsä
Auto: 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarruputki alkoi vuotamaan takaa vasemmalta juuri ennen jarruletkun liitosta. Missähän kohtaa on edellinen liitos, ja onkohan millainen homma purkaa. Nopeasti katsoen näytti putki kulkevan pakoputken lämpösuojan alle -> pirunmoinen homma purkaa kaikki pois jarruputken vaihtamiseksi. Putki tosiaan syöpynyt noin sentin päässä liittimestä, voisikohan teettää pätkän uutta putkea, mutta miten saisi autossa kiinniolevaan putkeen tehdyksi kartion ja liittimen. Tällöin voisi jättää autoon paikoilleen koko putken, uusisin vain viimeisen 10 cm.


12 Elo 2018, 17:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1848
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -04. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
heme kirjoitti:
Jarruputki alkoi vuotamaan takaa vasemmalta juuri ennen jarruletkun liitosta. Missähän kohtaa on edellinen liitos, ja onkohan millainen homma purkaa. Nopeasti katsoen näytti putki kulkevan pakoputken lämpösuojan alle -> pirunmoinen homma purkaa kaikki pois jarruputken vaihtamiseksi. Putki tosiaan syöpynyt noin sentin päässä liittimestä, voisikohan teettää pätkän uutta putkea, mutta miten saisi autossa kiinniolevaan putkeen tehdyksi kartion ja liittimen. Tällöin voisi jättää autoon paikoilleen koko putken, uusisin vain viimeisen 10 cm.

Mulla kävi ihan sama. Laitoin putkea poikki ja Bilteman kartiotyökalulla tein uuden pään ja taas rokkaa.


12 Elo 2018, 21:56
Profiili

Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Viestit: 471
Paikkakunta: Jämsä
Auto: 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli lyhensit olemassaolevaa putkea hieman, sen verran mitä siinä varoja on, ja teit uuden pään? Käytitkö samaa liitintä uudelleen vai pitääkö hommata sekin uusi?


13 Elo 2018, 06:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1848
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -04. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
heme kirjoitti:
Eli lyhensit olemassaolevaa putkea hieman, sen verran mitä siinä varoja on, ja teit uuden pään? Käytitkö samaa liitintä uudelleen vai pitääkö hommata sekin uusi?

Just noin eli lyhensin pikkaisen. Mutkan takia joutui aika pitkän pätkän poistamaan, että sain putkenkatkaisijan pyörähtämään kunnolla. Käytin vanhaa liitintä ja hyvin pitää.


13 Elo 2018, 07:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 963
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 1.9 JTDm -07
ex:156 2.0 T.Spark -01
ex:147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tehtaan alkuperänen liitos on keulassa, apurungon paikkeilla. Mulla paukahti molemmat putket samasta paikkaa ja vedin suoraan uudet tehtaan jatkolta taakse. Kannattaa katsoa myös se toinen puoli kuntoon..


13 Elo 2018, 09:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1848
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -04. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Oikein hyvä neuvo. Viimeviikolla korjasin vasemman puolen ja tänään vaihdoin oikealle eteen koiranluun.
Sitten koeajolla polkaisin jarrua oikein kunnolla ja nyt pamahti halki jarruputki oikealta takaa.
Noh, eihän tuon korjaaminen kauaa vie kun on tullut harjoiteltua.


13 Elo 2018, 21:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Viestit: 586
Paikkakunta: Mansesteri
Auto: 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko vinkata asiallista mutta järkevän hintaista hitsaajaa?

Tuli vastaan ruostepaikkoja pohjassa, kun saatoin autoa teknisesti katsastuskuntoon. Oli vissiin maahantuontikatsastuksessa ollu tavallista puusilmäisempi katsastussetä, sillä nuo hapettumat eivät ole ihan vuodessa tuonne syntyneet.

Lisäksi olisi mahtia, mikäli joku tietää, mistä tilata uusi pohjalevy varaosiksi.

_________________
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"


16 Elo 2018, 15:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En taas hakua käyttämällä löytänyt mutta mistä säädetään vasen 156 ajovalo? Se säätömoottori näyttäisi toimivan mutta valo osoittaa aikalailla ylemmäs kuin oikealla puolella. Vai voiko säätömoottorin asentaa päin helvettiä? Siellä on se valkoinen hammasratashässäkkä josta hampaita kadonnut, mutta sitä pyörittämällä ei tapahdu mitään suuntaan tai toiseen. WTF?

Kiitos ja anteeksi


20 Elo 2018, 12:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1848
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -04. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Musta 6mm muovinen 'pultti' siinä säätöyksikön päällä säätää ylös/alas suuntaa. Siinä on aina paljonkin säätövaraa eli voi pyörittää useita kierroksia.


20 Elo 2018, 13:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Viestit: 240
Auto: EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkista ensin polttimon asema. Saa näyttämään helpolla liian ylös tai alas jos ei ole kunnolla kolossaan.


20 Elo 2018, 14:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13183
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja 156:ssa se H7 menee todella helposti jopa väärin päin paikalleen. Voi jopa tuntua täysin oikealta asennolta, mutta ei välttis ole. Muistaakseni nystyrä tulee ylöspäin...


20 Elo 2018, 15:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
a-m kirjoitti:
Tarkista ensin polttimon asema. Saa näyttämään helpolla liian ylös tai alas jos ei ole kunnolla kolossaan.

alamajy kirjoitti:
^Musta 6mm muovinen 'pultti' siinä säätöyksikön päällä säätää ylös/alas suuntaa. Siinä on aina paljonkin säätövaraa eli voi pyörittää useita kierroksia.


Jees, lähden näillä eväillä kokeilemaan.

Edit. ruuvia pyörittämällä onnistui. Mikähän se valkoinen ruuvi- ratasviritys on? Siitä ainakin osa hampaista hävinnyt.


20 Elo 2018, 16:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4487
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^se on sivusäätö. Mun mielestä korkeussäätö on helppo ja nopia, mutta sitten jos halutaan, että niillä valoilla oikeasti näkisikin jotain, niin tuo sivusäätö on pirun tärkeä ja hankala säädettävä. Pahimmilla pimeys-sade-keleillä ne valokuvioiden sijainnit ja tien reunojen+ ojien oikea valaistusmäärä nousevat arvoon arvaamattomaan.

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


21 Elo 2018, 05:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2016, 20:47
Viestit: 18
Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Auto: 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
palkus kirjoitti:
^se on sivusäätö. Mun mielestä korkeussäätö on helppo ja nopia, mutta sitten jos halutaan, että niillä valoilla oikeasti näkisikin jotain, niin tuo sivusäätö on pirun tärkeä ja hankala säädettävä. Pahimmilla pimeys-sade-keleillä ne valokuvioiden sijainnit ja tien reunojen+ ojien oikea valaistusmäärä nousevat arvoon arvaamattomaan.


Ahaa, ilmankos katsuri ihmetteli että on vähän kumma valokuvio :mrgreen: Joo ei ollut ongelmaa korkeussäädössä, kun kerrottiin mistä ja mitä! Edellinen omistaja vaan jättänyt polttimon hiukka vinoon ja muutenkin vasen valo osoitti ylöspäin.

Täytyy ennen oikeita pimeitä käydä suuntaamassa kuvio vielä kohdalleen.


21 Elo 2018, 21:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Touko 2010, 19:30
Viestit: 1755
Auto: TDCi, ZoomZoom3 EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tietoa onko ISO-FIX kiinnikkeet 156 FL:ssä vakiona vai lisävarusteena ollut loppu tuotannon päässä?


31 Elo 2018, 16:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Auto: 156 1.8TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:
Onko vinkata asiallista mutta järkevän hintaista hitsaajaa?

Tuli vastaan ruostepaikkoja pohjassa, kun saatoin autoa teknisesti katsastuskuntoon. Oli vissiin maahantuontikatsastuksessa ollu tavallista puusilmäisempi katsastussetä, sillä nuo hapettumat eivät ole ihan vuodessa tuonne syntyneet.

Lisäksi olisi mahtia, mikäli joku tietää, mistä tilata uusi pohjalevy varaosiksi.


Kaverin vääränmerkkisestä saabista paikkautettiin Mansen Ruskossa pari paikkaa yhdellä kiinalaismiehellä.. Takaoven ja takalokarin kulmassa oli samassa paikassa molemmilla puolilla autoa n. tennispallon mentävä reikä tuhanteen suuntaan kääntyilevässä kulmauksessa, ja käytiin kysymässä hommalle tarjousta. Muutaman kympin se pyysi, ja sanoi, että huomenna on valmis puolilta päivin. Mies ei ulkomaalaisena varsinainen supliikkimies ole, vaikka suomeksi asioitiinkin. Niinpä todella halvasta urakkatarjouksesta johtuen epäiltiin, notta mahtoiko kaveri oikeasti ymmärtää, että toinen puoli oli yhtä laho?..

Well, seuraavana päivänä mentiin saabia hakemaan, ja hitsari vain varoitteri, että ferrex oli vielä märkää. Hinta oli se, mitä oli sovittu. Molemat puolet oli kuin olikin hitsattu kuntoon, ja vaikeaan paikkaan vieläpä niin hyvin, etten pystynyt löytämään, missä alkuperäisen pellin ja korjauspaikan sauma menee. Työn halpaa hintaa selittää toki se, että verhoiluja tms. palavaa ei tarvinnut purkaa pois tieltä.

Näin netistä käsin tarkasteltuna vähän hämärän oloinen yritys kiinalaismiehellä, mutta vääränmerkkisen paikkasi kyllä ihan käsittämättömän halvalla työn laatuun nähden. Ihan palvelualttiin oloinen mies on kyllä. Tapaus löytyy siis Tampereen Ruskon teollisuusalueelta olisiko tuo nyt ollut polunmäenkatu 15. Harmaan aaltopeltihallin heti ensimmäinen vasen ovi. Seinän päädyssä on kyltti Autoklinikka.


- A.H.J. Voima


02 Syys 2018, 00:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4487
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
quppe kirjoitti:
Onko tietoa onko ISO-FIX kiinnikkeet 156 FL:ssä vakiona vai lisävarusteena ollut loppu tuotannon päässä?

Ei ole papereissa ruksittu/mainintaa/vaihtoehtoa ja isofixit on. Varustetaso distinctive. Eikö muka boselifteissä vielä ollut?

_________________
"puhun niin totta kuin osaan"


02 Syys 2018, 11:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4749
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ainakin mun Boseliftissä oli Isofixit. Onko ollut vakiovaruste, ei hajua.


02 Syys 2018, 14:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Loka 2008, 15:52
Viestit: 115
Paikkakunta: Ruovesi
Auto: 156 2,4 Jtd 20V MJet -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2,4 jtd (20V) hammashihnaremontissa huomasin hihnan kiristäjän tapista kierteiden mälvääntyneen. Mutteri ei tietenkään yletä terveelle kierteelle lainkaan. Onko muuta tehtävissä kuin purkaa koneen päätyä niin että pääsisi käsiksi takana olevaan lattaan jonka varassa tappi liukuu ? Äkkiä silmäillessä en hahmota paljonko koneen päätyä pitäisi purkaa.


Liitteet:
Kiristimen tappi.jpg
Kiristimen tappi.jpg [ 107.49 KiB | Katsottu 3216 kertaa ]
02 Syys 2018, 16:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13183
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Mulle sanoivat, että jos mälvään ton tapin, se on lohko pöydälle-duuni... En tiedä, jekuttiko kanssa-asentajat vaiko eikö. Ei onneksi ollut tuollaista ongelmaa...


02 Syys 2018, 20:40
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2012, 14:43
Viestit: 15
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
20v jtd:ssa valot vilkkuu, sellaista sykkivää, myös sisävalot. Heti kylmänä käynnistäessä ei, mutta hetken lämmettyään alkaa. Laturi vaihdettu n. 50k sitten , muita ideoita? Myös moottorijarruyuksessa nypytystä havaittavissa varsinkin 2 ja 3vaihteella, ei tosin aina.


06 Syys 2018, 07:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Syys 2018, 17:37
Viestit: 5
Paikkakunta: Kuopio
Auto: -Varttikutoset-
JNZ-57 V6 Käyttisprojektintynkä
JLT-88 2.0TS Varaosakoppa
LJF-460 2.0TS Riisuttu ja paalattu varaosakasa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään tiedossa että onko varttikutosen eri mallien takapään ABS-antureilla mitään muuta käytännön eroa kun liittimet ja johto pujoteltu vähän eri paikasta? Vaihdoin tuossa koko taka-akselin vm. 2000 2.0 tessusta 1998 V6:seen ja kopan puolella on musta liitin ja anturissa valkoinen putkimallinen. Olisin mittaillut vastuksen jos vanhat anturit eivät olisi jo napojen mukana menneet metallinkeräykseen :roll:


19 Syys 2018, 10:35
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1441
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos jollakulla toimivaa elearnia 156 -00 farkkuun.
Oikeanpuoleinen takavalo/jarruvalo ei toimi vasemmanpuoleisen etuparkin kanssa.
Sulakkeen kun vaihtaa toimii kerran :) , eli missä on se palaneen polttimon haistelijaboksi ja minkä näköinen se on?
Ei siellä oikein muukaan voi olla kaput?
Eli sähkökaaviota takalamppu - sulakerasia kaivataan, vilkku toimii hienosti.


19 Syys 2018, 16:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13183
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Vois hyvinkin olla oikosessa jommassa kummassa päässä? Mulla on eLearn, jos sen saan toimimaan taas jossain vaiheessa.... Varmaan joku muu anssafoorumilainen nopeampi tuon kanssa...


19 Syys 2018, 22:22
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1441
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sen takia se kuva helpottais vianetsintää, kun nappaa lampuille menevän johdon irti ja katsoo palaako sulake vielä.
Tosiaankin lamput irti molemmista päistä ja sulakkeen tilalla 5w lamppu paloi kirkkaasti.
Ainoa yhdiistävä tekija jarru ja parkkilampuilla taitaa olla tuo boksi.
Vilkkuhan toimii hienosti samassa lampussa joten maavika se ei ole(ehkä).


20 Syys 2018, 07:27
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 10305 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 207  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], rvi ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com