Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Albertolli kirjoitti:Missä kannattaa vaihdattaa pakoputken joustopalat? PK-seudulla siis. Mahtaako pakoputkihuolto Sata (vai mikä se nyt olikaan) olla enää toiminnassa? Sijaitsi Tikkurilan kupeessa, entisen vahinkopalvelun lähellä.
Pakoputkihuolto Sata on muuttanut Järvenpäähän.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Eikös se ole Tiittanen? Vien kuitenkin muualle.
Tuossa on se verkko-osa revennyt, ei taida mennä hitsaamalla :P

^vai muuttanut. Täytyypä kysellä sieltä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Albertolli kirjoitti:^^Eikös se ole Tiittanen? Vien kuitenkin muualle.
Tuossa on se verkko-osa revennyt, ei taida mennä hitsaamalla :P

^vai muuttanut. Täytyypä kysellä sieltä.
Meillä tosiaan Keravan F-Huollossa laittoivat uuden verkon hitsailemalla. Hyvä siitä tuli ja on se jo yli vuoden kestänyt :D Siihen laitettiin uus verkko kokoa 55X200 ja hintaa osalle tuli hulppeat 30eur. Toki oli sen verta tuuria matkassa, että ylipäänsä hitsauskuntoisena selvisi...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tiittasta ainakin voin suositella, tehnyt joskus hyvää jälkenä, ku 75:sta piti resonaattoripönttö uusia/poistaa. Eikös tiittanen ole edelleen paikoillaan Kannelmäessä?
Ainakin Eniro edelleen tunnistaa Kannelmäen osoitteeksi. Muistaakseni laajeni eli oli toinenkin toimipiste, mutta tästä ei ole varmuutta.

http://www.eniro.fi/HELSINKI/346513/Pak ... ttanen+Ky/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Kantsussapa hyvinkin. Ok-palvelu ainakin oman (rajallisen) kokemukseni mukaan.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

testailin sitten fiatecuscannilla flektin nopeuksia, 2 selvästi erinopeutta löytyi. En ole tainnut ennen kuullakaan sitä nopeampaa, kyllä humisi ja kiersi niin perkeleesti.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Saako farkkuun tummia takavaloja muuten kuin pullosta?
Jotain kalliin tojotan takavaloja tuntuu löytyvän, mutta ovatten rumia.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

mitäs ja mistä koriliimaa tai jotain parempaa kuin kiveniskumassa kannattais laittaa peltiliitokseen. Siis olen touhuillut ennaltaehkäisevää alustansuojausta ja nyt kun repelin takasisälokasuojat pois niin helppas ne orig "uretaanit" sieltä helman päästä. Biltemassa oli jotain massaa isossa patruunassa, mutta nyt vain fixsaillaan eikä ole koko autoa tarkoitus liimata.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Albertolli kirjoitti:Saako farkkuun tummia takavaloja muuten kuin pullosta?
Itekki pitäs postista hakee "uudet" takavalot,jotka foorumilta ostin,ja siitä mätänettiin hakemaan tummennuslakkaa ja kokeilemaan. Voin pistää kuvia miltä näyttää ja mimmonen homma oli.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

stoichiometric kirjoitti:Biltemassa oli jotain massaa isossa patruunassa, mutta nyt vain fixsaillaan eikä ole koko autoa tarkoitus liimata.
En tiedä mitä massa ostit sieltä bilhelvetistä, mutta kannattaa olla niiden massojen kanssa tarkkana. En ole 156:n pohjaan vielä ehtinyt perehtyä, mutta aika monissa autoissa se alkuperäinen massa on pvc-pohjaista joka ei kestä bitumia ollenkaan. Tarvikeliikkeistä löytyy tuhat ja yksi mustaa, bitumipohjaista kiveniskumassa...

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tukivarsijumppaa on edessä, ja vähemmällä (rahalla) pääsisi jos pitkittäiseen takatukivarteen saisi pelkän puslan. Kuvassa ympyröity kohta on kyseessä, mutta itse en tuohon sopivaa puslaa täältä netistä löydä. Onko joku onnistunut?
Eper.jpg
Eper.jpg (25.19 KiB) Katsottu 6000 kertaa

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Joskus heikalta kyselin tuosta ja sanoi ettei ainakaan ole kuullut moisesta.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuomas K kirjoitti: En tiedä mitä massa ostit sieltä bilhelvetistä, mutta kannattaa olla niiden massojen kanssa tarkkana. En ole 156:n pohjaan vielä ehtinyt perehtyä, mutta aika monissa autoissa se alkuperäinen massa on pvc-pohjaista joka ei kestä bitumia ollenkaan. Tarvikeliikkeistä löytyy tuhat ja yksi mustaa, bitumipohjaista kiveniskumassa...
Kyllä niissä varmasti epäsopivuuksia on, nyt vain näyttää siltä että orig. pvc tai pu tai jotkut alkaa pettämään sieltä sun täältä ilman mitään bitumeita. Ruostetta ei pinnoissa näy ja tuo sauma helppas kun poistin sitä muovikiinnikettä. Haenkin nyt sellaista joustavaa koriliimaa mikä ei ruostuta ja tekee vahvan sauman. Sialta löytyy jotain ja lasiliimakin vissiin kävisi? Ja sitten vielä näkyy olevan pohjan vedenpoisto reijät hyvin ummessa, siis ne jalkatilojen takaosassa olevat "puoliympyrät" kait ne tarttis olla kaikki vähän raollaan. Tämä "peltiremontti" on syvältä, ennen kropais moottoria hymyssäsuin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Dinitrol Metallic pitäisi toimia sen alkuperäisen pinnoitteen kanssa jos massaamaan rupeaa. On niitä muillakin valmistajilla.

Olis mullakin ohjelmassa pohjan massauksen paikkailua kun alkaa olla vähän kulahtaneessa kunnossa paikoin, kieltämättä vaatii itsensä motivointia :)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

EdotL kirjoitti:Tukivarsijumppaa on edessä, ja vähemmällä (rahalla) pääsisi jos pitkittäiseen takatukivarteen saisi pelkän puslan. Kuvassa ympyröity kohta on kyseessä, mutta itse en tuohon sopivaa puslaa täältä netistä löydä. Onko joku onnistunut?


Olisiko tämä
http://www.powerflex.co.uk/product-deta ... h/553.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Finest kirjoitti:
EdotL kirjoitti:Tukivarsijumppaa on edessä, ja vähemmällä (rahalla) pääsisi jos pitkittäiseen takatukivarteen saisi pelkän puslan. Kuvassa ympyröity kohta on kyseessä, mutta itse en tuohon sopivaa puslaa täältä netistä löydä. Onko joku onnistunut?


Olisiko tämä
http://www.powerflex.co.uk/product-deta ... h/553.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä ole. Tuo tulee jonnekin pyörännavan päähän. Toisaalta kun oikein ajatuksen kanssa katsoo kyseisen tukivarren kuvia, niin aika homma olisi puslan paikalleen laittamisessa. Eli voihan se olla että tuota ei erikseen saa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^katselin vain ettei pitkittäisessä ole kuin 1 pusla.
Ja powerflexin kaaviossa tuo oli ainut pusla tukivarrelle.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mistäpäin kannattaisi lähteä etsimään ujelluksen aiheuttajaa?
Kuuluu ajossa lähinnä pienissä vauhdeissa, mutta häviää melun alle kovempaa ajettaessa. Kaasun löysääminen ja vaihdejarrutukset tuovat selkeämmin esiin.
Ujellus kuuluu myös paikaltaan vaihde vapaalla (kytkimen asento ei vaikuta).
Tässä jonkinlainen yritys äänen taltiomiseksi paikaltaan kaasua tasaisesti lisäten:
http://www.youtube.com/watch?v=JInqCOSVGdA" onclick="window.open(this.href);return false;

Vesipumppu? Hihnan kiristäjä? Laturi? Ohjaustehostaja?
Ilmeisesti vaihdelaatikon voi sulkea pois epäiltyjen listalta tässä vaiheessa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tietämättä aiheuttajaa, täältä kuuluu erittäin samankaltainen ääni, mutta selvemmin auton ulkopuolelta. Konepelti auki ja kuuntelemaan korvakuulolla ja väitän, että ääni tulee jakopään suunnasta. Koneasentaja-perhetuttu sanoi, että kuulostaa vesipumpulta. Noh, sehän selviää tässä viikon päästä, kun mennöö jakopääremppaan kaikkine muine herkkuineen. Nauhotan ääntä ennen/jälkeen niin voi ihmetellä eroja =D
Ohjaustehostimelta toi ei omaan korvaani kuulosta, mutta on tuo lähdekin ehkä vähän huono. Saisitko kaverin kuvaamaan jakopään puolelta, sama kierrostenotto ja silleen?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Jäähdyttäjän flektin puolinopeus rupesi toimimaan kun vaihtoi vastuksen. :-D

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

JackFry kirjoitti:Jäähdyttäjän flektin puolinopeus rupesi toimimaan kun vaihtoi vastuksen. :-D
Mulla se lähti toimimaan, kun ilmastointiin lisättiin kylmäainetta :shock:
Olin aiemmin jo testannut puolinopeuden noiden vastuksien yms takia alfadiagilla.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Alfadiag jaksaa heittää vikakoodia nakutusanturista.
Missä nuo sijaitsevat, kaksihan noita taitaa olla?
Jos vkonloppuna jaksaisi vilkaista ainakin liittimet, saako mittaamalla varmuutta kunnosta?
Ja miten vaikuttaa ajoon, mitään ihmeellistä en ole huomannut?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Finest kirjoitti:miten vaikuttaa ajoon, mitään ihmeellistä en ole huomannut?
Todennäköisesti käyttää jotain "turvallista" karttaa jos nakutusanturi ei toimi oikein. Tehoa siis puuttunee jonkin verran.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^samaa ajattelin.
Fiatecuscan ei koodia ole antanut..
Haulla en löytänyt, mutta jossain ketjussa on ollut puhetta sijainnista.

Edit: enkkusivuilta sijainti: sylinteririvien välissä :(
Viimeksi muokannut Finest, 08 Kesä 2012, 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Laitetaanpa tämä tänne paremmin sopivan otsikon alle. Vaikka parempi olisi ollut jahkailijan autovalinta, osa X.

Piti käydä kokeilemassa edullista käyttöautoa, eli 1.8 156:sta. Suorituskyky jäi kokematta, koska tässä yksilössä sitä ei ollut. Mitään käyntihäiriöitä ei ollut ja kilometrejä alle 140 k. Äänimaailma oli tavanomainen 4C, melko karkea kierroksilla. Mitattu suorituskyky löytynee interwebin ihmeellisestä maailmasta ja monista you tube videoista. Vain yksi oli uskaltanut tälle palstalle julkaista 80-120km/h ajan. Olin siinä uskossa, että vain JTS voi olla nuhainen. Mikä vikana? Vai ovatko nämä vaan tällaisia? 2.5 poistaisi teho- ja ääniongelman, JTD:ssäkin olisi käytöominaisuudet kohdillaan.

Ihmetytti lisäksi etuvaloumpioiden etäisyys koripelleistä, mikä näyttää näissä olevan jotain 0-2 cm väliltä. Onko tuo merkki siitä, että niitä on irroteltu vai onko noissa ylipäätään säätövaraa? Muuten ei näkynyt merkkejä kolareista.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Säätövaraa lienee, mutta jos on kovin irrallaan, voi olla kolaroitu.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Jarno kirjoitti:eli 1.8 156:sta. Suorituskyky jäi kokematta, koska tässä yksilössä sitä ei ollut.
Itse olen ajanut 1.8 , 2.0 ja omassa on busson mylly. Kiisseleistä ei ole kokemusta kun simmosta ei Alfaan voi mitenkään laittaa IMO... Ne on VAG-hommia...

1.8 tuntuu ihan ookoolta,kiertää kivasti. Oliskohan sun ajamssa yksilössä kone tukossa ? 2.0 on lähes sama kuin 1.8 mutta ehkä jopa hitaampi pienissä vauhdeissa.

2.5 on täysin eri maata,ei voi edes puhua samassa lauseessa. Kulkee niin saatanasti ! :-D Ja äänimaailma on jumalallinen !

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

willez kirjoitti:2.5 on täysin eri maata,ei voi edes puhua samassa lauseessa. Kulkee niin saatanasti ! :-D Ja äänimaailma on jumalallinen !
Turpa kii! Mul kuuluu vaa vihellystä, vaikka kulku onkin kohtuullista! :-D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

h_lauri kirjoitti:
willez kirjoitti:2.5 on täysin eri maata,ei voi edes puhua samassa lauseessa. Kulkee niin saatanasti ! :-D Ja äänimaailma on jumalallinen !
Turpa kii! Mul kuuluu vaa vihellystä, vaikka kulku onkin kohtuullista! :-D
No perkule, tää on ilmeisesti sitä kuuluisaa "turbo shittiä" ? :D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6673
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tiiä siittä nii saatana. Pitäs tietää ko o kotoot osattu hakee. Vai mite se Korpela sanaili Tuntemattomas. Selvä eroha V6:lla ja TBi:llä o ääniss...V6:n eduks tietengin. Mut o se vaa kiva TBi:lläki nöyryyttää noit kaskaikuskei, jotk luuloo premium-pakoputkepään lisäävä kulkevuutt. :-D

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

willez kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:
willez kirjoitti:2.5 on täysin eri maata,ei voi edes puhua samassa lauseessa. Kulkee niin saatanasti ! :-D Ja äänimaailma on jumalallinen !
Turpa kii! Mul kuuluu vaa vihellystä, vaikka kulku onkin kohtuullista! :-D
No perkule, tää on ilmeisesti sitä kuuluisaa "turbo shittiä" ? :D
Turbot on keinotekoista voimaa, tehokas vapari on "the business" :mrgreen:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Finest kirjoitti:Alfadiag jaksaa heittää vikakoodia nakutusanturista.
Missä nuo sijaitsevat, kaksihan noita taitaa olla?
Jos vkonloppuna jaksaisi vilkaista ainakin liittimet, saako mittaamalla varmuutta kunnosta?
Ja miten vaikuttaa ajoon, mitään ihmeellistä en ole huomannut?
Mulla nakutuksen vikakoodiin auttoi kaasuläpän resetointi. Anturit siis olivat toimineet ihan ok.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jarno kirjoitti:Mikä vikana? Vai ovatko nämä vaan tällaisia?
En tiedä mikä. Mulla myös aikanaan 1.8 GTV ei alakierroksilla vetänyt yhtään mitään. Kierroksilla kyllä sen minkä tuollaiselta hammasharjanmoottorilta voi odottaa mutta liikennevaloissa piti aina nöyrtyä joka Corollalle jollei halunnut kiljuttaa ja näyttää idiootilta. Ei siitä koskaan mitään vikaa löytynyt, ei vikakoodeja ja katsastuksessa oli päästötkin aina kohillaan.

Jäsen Roachin 156 1.8:ia joskus kokeilleena se tuntui kulkevan paljon paremmin, eli ei ne ilmeisesti kaikki tuollaisia ole. Siitä huolimatta jättäisin, ja jätänkin, jatkossa bensaneloset väliin kun kerran kuutoset ja nakutkaan eivät maltaita maksa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Noissa nelosissa on monesti joku pieni vika, joka ei näy eikä oikein tunnukaan missään, mutta harmillisesti syö ne vähätkin tehot.
Ilmi voi olla jo huono, vaikkei ihan rikki olisikaan tai jossain voi olla pieni imuvuoto.
Itsekin ajelin pitkään ja kiroilin, kun ei meinaa 156 kiihtyä mihinkään ja tyydyin vain toteamaan, että tämmöisiä nämä on.
Sitten vaihdoin ilmin ja löysin kaksi imuvuotoa, jotka oli eri paikoissa. Alkoi auto kulkemaan niinkuin pitikin.
Pahinta tuossa oli, että viat olivat tulleet pikkuhiljaa ja olin niihin jo tottunut.

Haluaisin mielellään V6:n, mutta sitten jos ajattelee auton käyttöä minulla, niin eipähän tuota kannata vaihtaakaan. Luotettava ja toimiva peli, jolla ajelen kaupungissa. Ihan kiva ja edullinen käyttöauto. Pidemmille matkoille otan sitten käyttöön tuon toisen kuljettimen, jossa tehot alkaa numero kakkosella ja väännöt kolmosella.. Sekään ei ole paljoa, mutta ohitukset sujuvat riittävän hyvin.

Mutta, jos tehot ovat listalla ykkösenä, niin osta ihmeessä V6.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täälläkin oli vähän puhdittomuutta. ECUreset auttoi pari kertaa, sitten tarvittiinkin jo uusi ilmanputsari. Nyt vieläkin jotain hämyä tuntuu olevan, kun Desired Air Quantity on jatkuvasti suurempi kuin mitattu. Joku sanoi tuota kysyessäni, että on normaalia olla vähän eroa - mutta täällä foorumilla jo ainakin kaksi postausta 1.8 tai 2.0 tessusta, missä arvot on lähellä toisiaan...? Täällä heittoa voi olla jopa 50% kiihdytyksissä.

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Jotain matojahan se on syönyt. Näissähän oli se imusarjakin vaihtuvalla mitalla. Jospa se olis jumissa, kun yleensä noi tosiaan on kierroksia antaessa jossain vaiheessa piristyneet. Olikohan juuri Roachin 1.8 farkku, jolle ei mun 75:lla pärjännyt, vaikka se sentään kuulostaa tehokkaalta. Kyllä nämä vaatisi säännöllistä polkemista, etteivät ihan tukkoon karstoitu. Jos löytyy tunaamaton ja siisti, niin sitten se on hengetön. :roll:

Periaatteessa riittäisi, kunhan öljyt pysyy koneessa. Ei kai sitä viiden tonnin autolta kaikkea voi vaatia. Aivan turha tuolla yksilöllä olisi mitään koittaa rimpuilla, vaikka käärmeen kuva takaluukussa vähän nostaa kuskin kiihtyvyyttä. Hallitus on aina evännyt kutoskoneen. Eikä viittisi uhrata Bussoa tai JTD:tä viiden kilometrin siivuihin. Toi pienempi bensanlutkutin voisi ehtiä jo lähes käyntilämpimäksi. Diisselitarjonta on vähän heikkoa, eikä se olisi edes taloudellisesti järkevää. Olis se vaan käytettävyydeltään eri planeetalta. Eikä kumilankaa tarvisi kolmen vuoden välein rassata.

Loppukevennykseksi 1.8:n laulua oktaavia korkeammalta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

hagger16 kirjoitti:Ilmi voi olla jo huono, vaikkei ihan rikki olisikaan tai jossain voi olla pieni imuvuoto.
Ilmi vaihdettiin ihan ensimmäiseksi kun auto mulle tuli, sitä ennen se oli täysin halvaantunut eikä risteyksistä meinannut millään päästä mukaan liikennevirtaan. Imuvuotoja etsittiin kai useampaankin otteeseen mutta mitään ei löytynyt. Sehän nyt ei tietty takaa ettei niitä olisi ollut, mutta...

Jostain muistaisin lukeneeni että noissa ykskaseissa on ollut ECU-vikoja jotka vaikuttaisivat kulkuun. Ei ollut kuitenkaan hinkua enää lähteä tuota kokeilemaan.
Jarno kirjoitti:Hallitus on aina evännyt kutoskoneen. Eikä viittisi uhrata Bussoa tai JTD:tä viiden kilometrin siivuihin.
Minusta tämä kuulostaa ihan selvältä paikalta Bussolle. Mikä sen kuutosen hylkäämisperuste on jos bensakuluillakaan ei kerran ole mitään merkitystä? Tietysti jos haluaa nyrkit savessa harrastaa niin sitten ilman muuta se nelonen :P
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyllä ykskasikin kulkee kun laittaa föönin klik

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Xehpuk kirjoitti:
Finest kirjoitti:Alfadiag jaksaa heittää vikakoodia nakutusanturista.
Missä nuo sijaitsevat, kaksihan noita taitaa olla?
Jos vkonloppuna jaksaisi vilkaista ainakin liittimet, saako mittaamalla varmuutta kunnosta?
Ja miten vaikuttaa ajoon, mitään ihmeellistä en ole huomannut?
Mulla nakutuksen vikakoodiin auttoi kaasuläpän resetointi. Anturit siis olivat toimineet ihan ok.
Ei nuo usein hajoa. Kertaalleen ainakin olen resetoinut.
Koitin etsiä liittimiä ilman purkamista, ei näkynyt. Jos olisivat hapettuneet.
Toisaalta jos tietäisi mistä käyrästä (sytytysennakko?) näkisi toiminnan, voisi AD:lla katsoa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tämmöinen login Alfadiag antoi.
Ja ei se heti uusi, paikallaan kun kierrättää niin ei tullut uudestaan.
Alfaownerissa eräs teoreettinen vika voisi olla kivi joka kilisee ja anturi luulee nakutukseksi.
Voisihan se myös olla huono liitin, joka välillä temppuilee?

P0330
Failed Component Code: Knock control #2
Fault Symptom: Below Minimum Limit
Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 27 count
Filter Count: 0 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 5360 rpm
Environmental Condition Two: Standardised Load: 98.25 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 59.52 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 37.3 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 58.16 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13.66 volts

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Viikonloppuna suuntaan mökille ja tarkoitus on vaihtaa etuiskarit, jouset ja yläpäät.
Varmaan olisi järkevää ostaa koiraanluutkin samalla?
Ainakin takana kuusiokolo meni samantien pyöreäksi ja otettiin voimakeinot käyttöön. Ainut mikä tuossa epäilyttää on se, että alla on nyt Autokeskuksen laittamat ~½ vuotta vanhat alkuperäisosat. Kannattaako niiden tilalle laittaa motonet-kamaa, vai pitäisi yrittää tänään metsästää orkkisosat jostain?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos ei ne alkuperäiset kestä puolta vuotta niin takuuseenhan sinne uudet tulee.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tukivarret, laadukkaat siis, kestänee 100tkm - joillakin enempi, toisilla vähempi. Koiranluut on tietääkseni samaa tasoa? Mapcon vehkeistä toki, et niitä sitten ainakin tämän palstan perusteella saa tosissaan vaihtaa ja urakalla.

Mutta laitetaan tähän vielä "tyhmiä kysymyksiä"-osiolle asiaa :D
Eli, bongatkaa ylimääräiset äänet - mieluusti toki jollain varmuudella. Onko vikinä (lämminkäynti-video) mahd. vesipumppu? Ei sillä, ensviikolla pitäis vaihtua. Toivottavasti... :roll:
Koneessa on nyt öljyt (Valvoline MaxLife 10W40), joilla ajettu alta 100km. Vanhoilla öljyillä ääni oli sama, kuin postauksen viimeinen video tuolla takana piilossa... Nyt rauhottunut, selkeästi.

Kylmästartti: http://www.youtube.com/watch?v=NFai9YDiob0" onclick="window.open(this.href);return false;

Lämminkäynti: http://www.youtube.com/watch?v=F6BVWCwinTA" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tämä koskee sitten myös Cadamuroa, jos luet - se itseäni ärsyttävä "tsupahdus" kuuluu myös tässä sinätuubi-videossa, joka sattuu olemaan äänitys rikkonaisesta ajotuksenmuuntimesta. Täällä kuuluu vähänkin enempi ajetuilla öljyillä kyllä absoluuttisen sataprosenttisesti samanlainen ääni moottorista, jos parkkihallissa tmv. vähän seiniä omistavassa tilassa kuuntelee: http://www.youtube.com/watch?v=pQYhaJjvwmg" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kyllä ne luultavasti ovat ehjät, mutta ilmeisesti koiranluun yläpää täytyy avata kun tolppaa ottaa pois?
Edessä toki saattavat olla siinä kunnossa, että saa ehjänä auki, mutta takana ei ollut toivoakaan.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=7&t=10755" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Ratkaisu. Ostan ne motonetin luut varmuudeksi ja palautan ja jos vanhat aukeavat suosiolla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muista pistää litra, kaksi tai kolme eka irrottajaa jos on vähänkin sen näköset, että voip olla tiukassa. Sitten annat vaikuttaa kunnolla. Ja sitten roima annos lisää ja sit vielä hetki odottelua ja sit kiskomaan :p

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ylätukivarren kesto ilman narinaa 2kk 5000 km..kyllä nykyään tehdään surkeita orkkis osia..Pitää kattoo jos sen sais uudelleen takuuseen..

Vastaavankaltainen vikinää(vimosenpäälle tietokonekaiuttimista kuultuna) kaverilla aiheutti joku laturin laakereista, mutta nämähän äänet voi tulla mista tahansa.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Aquatica kirjoitti: Ja tämä koskee sitten myös Cadamuroa, jos luet - se itseäni ärsyttävä "tsupahdus" kuuluu myös tässä sinätuubi-videossa, joka sattuu olemaan äänitys rikkonaisesta ajotuksenmuuntimesta. Täällä kuuluu vähänkin enempi ajetuilla öljyillä kyllä absoluuttisen sataprosenttisesti samanlainen ääni moottorista, jos parkkihallissa tmv. vähän seiniä omistavassa tilassa kuuntelee:
Joo näköjään on ihan samanlainen ääni.. Ajoituksenmuunnin on kuitenkin itsellä vaihdettu täysin uuteen. Tosin nyt kun aloin miettimään, niin toi oma tsupsauttelu tais alkaa kuulumaan sen jälkeen, kun katalysaattori tuli vaihdettua alkuperäisestä tarvikekattiin, missä samalla lähti myös väliäänenvaimennin pois. Pitää tutkia tuo lambdahomma vielä kuntoon ja sitten jos vielä supsauttelee niin pitää keksiä jotain muuta..
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

GiuliaSuper kirjoitti:Ylätukivarren kesto ilman narinaa 2kk 5000 km..kyllä nykyään tehdään surkeita orkkis osia..Pitää kattoo jos sen sais uudelleen takuuseen..

Vastaavankaltainen vikinää(vimosenpäälle tietokonekaiuttimista kuultuna) kaverilla aiheutti joku laturin laakereista, mutta nämähän äänet voi tulla mista tahansa.
Hmph, jännää. Missä muka ylätukivarsi noin vähän kestää, TRW? Ymmärtääkseni Heikaltakin saa useampaa, on halvempia ja on kalliimpia. Itse maksoin suolaset, öhm, 160eur ylätukivarresta ja melkein 200 alatukivarresta. Mutta väittivät, että kestää varmasti ainakin viiskytätonnia.

Ja lisätään tähän nyt vielä: laturin laakeri? Hmm, no se ehkä olis järkevä - jos miettii siltä kannalta, että nimenomaa lämpösenä kuuluu. Kylmänä ei juurikaan.

@Cadamuro
Sinul siis vieläkin pitää roplattavaa ääntä (kuten etenkin viimeinen video?), vaikka on uusi ajoituksenmuunnin? Irkissä Polforea ehdotti paininkuppeja myös (kuulematta ääntä, heitti vaan veikkauksen mahdollisista muista aiheuttajista)

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Merkkiä en tiedä, koska tämä vaihdatettiin takuuseen Autokeskuksessa auton oston yhteydessä, mutta he käyttävät vain orkkis osia. Pitää katsoa viikonloppuna valmistaja, kun meinasin vähän rasvailla sitä, jos vaikka saisi hiljaiseksi. Aina on hyviä veikkauksia ;)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^oliko toi sellainen platinaylätukivarsi? :wink:
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarsi- ... _g273.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa noita ainakin vertailuksi.
TRW 50€, Moog, Lemförder ja Febi Bilstein vähän enemmän.

Tai sitten nämä puslien tilalle:
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... =1&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin