Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mulla tuuttaa vitonen myös varattua kun kiihdyttäessä reippailla kierroksilla vaihtaa vitoselle. Ajattelin kokeilla myös vaihtaa öljyt jos se yhtään auttaisi.

Tyhjennys- ja tarkistusproput tuossa jo käsiteltiinkin, mutta mistäs ne öljyt saa sisään?

Ei kai sitä autoa muuten mihinkään tarvitse liikuttaa jos ei vaihde mene suoraan sisään, vaihde vapaalle ja kytkin sekunniksi ylös niin laatikon sisuskalut pyörähtää eri asentoon...
Viimeksi muokannut Tuomas K, 24 Huhti 2012, 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuomas K kirjoitti:Saa sitä laatukamaa sieltä Motonetistakin, on vaan vähän vaihtelevaa.

Siellä kun ei ole mitään "motonet"-osia, vaan ihan tavallisia tarvikeosia.
Saa tosiaan kun tietää mitä ostaa (tai jättää ostamatta). Iskareissa laatumerkit myydään erikseen ja eri hinnalla, mutta jouset ovat luultavasti sitä halvinta mitä sattuu löytymään. No, ongelma ratkeaa kun tilaa alkuperäisosia ja "laadukkaiksi todettuja" tarvikeosia niin ei tarvitse arpoa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ihan perus tarvikekamaa ne jouset pääasiassa on eikä mitään halvimpia mitä saa. Samaa kamaa kuin muissakin tarvikeliikkeissä, tulee samoista tukuista.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja roude »

Tuomas K kirjoitti:Mulla tuuttaa vitonen myös varattua kun kiihdyttäessä reippailla kierroksilla vaihtaa vitoselle. Ajattelin kokeilla myös vaihtaa öljyt jos se yhtään auttaisi.

Tyhjennys- ja tarkistusproput tuossa jo käsiteltiinkin, mutta mistäs ne öljyt saa sisään?

Ei kai sitä autoa muuten mihinkään tarvitse liikuttaa jos ei vaihde mene suoraan sisään, vaihde vapaalle ja kytkin sekunniksi ylös niin laatikon sisuskalut pyörähtää eri asentoon...
molemmat keinot kait toimivia..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tuomas K kirjoitti: Tyhjennys- ja tarkistusproput tuossa jo käsiteltiinkin, mutta mistäs ne öljyt saa sisään?
Suppilo ja siihen perään letkua tai jotain muuta joustavaa että saa käännettyä. Ohut letku, on hidas, mutta saapahan sen kunnolla sinne tulpan sisään että ei mene ympäri maita ja mantuja
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Toinen takajarrumännän tiivisteistä on rikkoutunut ja täytyisi vaihtaa. Täytyykö jarrumäntä ottaa ulos vaihdon yhteydessä ja mistä tälläsen tiivisteen saisi?

En uskaltanut sitä nyppiä pois tarkistaakseni, kun oli satula irti, kun ei ollut varakappaletta tilalle.

Jarrut pitäisi taakse vaihtaa huomenna, joten toi menis siinä samalla.
---
Helkku

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tiivistesarjoja pitäisi löytyä motonetistä. 156:en jarruja en ole tutkinut, mutta ainakin Tempran kumit sai vaihdettua männän ollessa paikallaan, ja ei kai sitä voi vaihtaakaan muuten. Tuossa ainakin oli ura männän ulkoreunassa johon tiiviste muljautettiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Albertolli kirjoitti:Tiivistesarjoja pitäisi löytyä motonetistä. 156:en jarruja en ole tutkinut, mutta ainakin Tempran kumit sai vaihdettua männän ollessa paikallaan, ja ei kai sitä voi vaihtaakaan muuten. Tuossa ainakin oli ura männän ulkoreunassa johon tiiviste muljautettiin.
Kiitoksia! Motonetti on tossa vieressä, mutta en uskonut, että sieltä löytyisi. Käyn kysymässä ja avaan ja katon. Tuskin nuo kumipalat hirveitä maksaa.
---
Helkku

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos on Luukkaan satula niin reilun kympin kustantaa.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=23-6395" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Motonetin tiivistesarja käy.
Pölysuojaa varmaan tarkoitat?
Itsellä oli kaikki satulat irti pari viikkoa sitten.
Väitän, että joudun ottamaan männän ulos. Sama juttu edessä ja takana.
Tiiviste tulee satulaan kiinni alapäästä ja roilo on sisä, eikä ulkopuolella. Aika nafti rako jää männän ja satulan väliin.
Repimällä voi ehkä saada vanhan pois, mutta uuden laitto...
Eli ensin pujottaa kumin mäntään ja sitten asettaa huulille niin, että helma/alapää asettuu satulaan.
Sitten mäntä kiertäen paikalleen.
jarrukumirasvaa olisi tietysti hyvä laittaa.

Saakohan tästä taas tolkkua :?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^^Ihan sama juttu vitosen kanssa, eli tyyttää varattua, jos esim. kakkosella kiihdyttää noin satkuun ja koittaa vitosta laittaa sisään. Minulla siis viisivaihteinen aski. Kolmoselta vitoselle vaihtaessa ei yhtä pahaa onkelmaa, mut ei sekään ihan nätisti mene. Toki maltillisilla kierroksilla menee. Meinasin tehdä samoin eli vaihtaa öljyt ensviikolla. Katotaan jos vaikka paranisi :)

Alla aika pätevän oloiset ohjeet työn suorittamiseen :)

http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147 ... 0Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Niin pölysuojahan se olikin. No samassa sarjassa sekin tulee.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onhan työkalu, jolla painaa takajarrujen männät sisään? ei mene jos väkisin yrittää ja jos saa ne väkisin ängettyä, niin sitten ei enään toimi :lol:

Mun mielestä ne männät pitää kuitenkin painaa ihan ulos asti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Finest kirjoitti:Motonetin tiivistesarja käy.
Pölysuojaa varmaan tarkoitat?
Väitän, että joudun ottamaan männän ulos. Sama juttu edessä ja takana.
Pölysuojan vaihto onnistui ilman männän irrotusta. Tosin sain korvaamatonta apua asiansa osaavalta korjaamopäälliköltä. En sitä ite olis koskaan sinne saanu ilman mäntöjen ulos ottamista.
DaViega kirjoitti:Onhan työkalu, jolla painaa takajarrujen männät sisään? ei mene jos väkisin yrittää ja jos saa ne väkisin ängettyä, niin sitten ei enään toimi :lol:
Männät painu sisään asian kuuluvalla työkalulla, eli iskuporakoneen kiristimellä. Sattu istuun suoraan männän koloihin. :o:

Samalla vaihtu takajarrut, koiran luut, sekä KESÄRENKAAT. Nyt on taas mukava ajella. Kun nyt vaan pääsis katsastuksesta maanantaina läpi...
---
Helkku

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mikäs se kikka kolmonen on?

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

En ihan tarkkaan tiedä kun samaan aikaan ähersin toisenpuolen jarrulevyn irrotuksen kanssa, mutta ilmeisesti kiersi männän niin alas kun sai ja sen jälkeen paineli paikalleen ohuella työkalulla. Käytössä muistaakseni hammaslääkärin koukku(tiedä mistä se senkin oli saanut).
---
Helkku

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

onkos muuten takajarrumännät oik. kätisellä kierteellä molemmin puolin?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Niin tietysti, varmaan niin alas, että pölysuojan ura männän yläpäässä on sillä kohtaa johon alapää suojasta painetaan. Itse kuitenkin otin kumit pois, koska putsasin ja maalasin satulat ja kehykset. Ja sain männät putsattua ja tarkastettua.
^Sori, ei muista varmuudella. Väittäisin siltä, että ovat samankätiset. Helpostihan sen huomaa kuitenkin kumpaan suuntaan liikkuu.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

juu kun tarttis palat vaihtaa ja mäntien kiertovehjes on mikä ei toimi vasurikierteelle. Esim. jossain stilossa on vasurikierre tois. puolella.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

On ne kummatkin oikeakätiset, omassa entisessä meni samalla työkallulla kummatkin sisään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

willi
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willi »

Tyhmä kysymys radiosta/soittimesta, jossa bosen äänentoistojärjestemä. Kaiuttimista ei kuulu äänet, vaikka radio on päällä ja taajuus haettu, ja sama juttu kun työntää cd:n soittimeen sisään. Räpeltämällä jotenkin onnistuin saamaan radion kuuluviin loppumatkan ajaksi. Kun taas sitten myöhemmin käynnistin auton uudelleen, sama juttu... Räpeltäminen ei sitten enää tehonnut enkä edes muista miten sain ensimmäisellä kerralla kuuluviin. Ja mutesta ei ole kysymys, jos joku tarjoaa ratkaisuksi :-D Kurkkasin vielä vahvistimen johdot, jotka olivat mielestäni kunnolla kiinni. Ei siinä mitään, onhan moottorissa hyvät äänet, joita ilokseen kuuntelee, mutta radiostakin olisi iloa :)

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Bosen vahvistin rikki, kokemusta on.
Haulla löytyy lisää.

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Tyhmä kysymys:

Kuinka suuret reiät jää puskuriin, jos ottaa kilventelineen pois? Eli millaisilla klipsuilla muovilärpäke kilpeä varten on kiinni?

Eli käytännössä; Miltä etupuskuri näyttää, jos otan kilventelineen pois, ja en laittaisikaan kilpeä ollenkaan etupuskuriin...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei jää mitään ylimääräisiä. Sehän on vaan ruuvattu paikalleen, kilpi peittää nyo ruuvin reiät.
Mulla oli tosin jotkut merkit tehty siihen puskuriin, siinä oli 2 painaumaa jotka oli siinä jo ennen puskurin maalausta - nekin jäi kilven taakse piiloon...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jäähän siihen toki pienet reiät, eli eipä ole klipsuilla kiinni. Ota kilpi pois ja katso mitä alta löytyy? Omassa oli kahdet 3mm reiät kilven vasemmassa reunassa vertikaalisti ja nuo varsinaiset kilven ruuvien reiät.

Etupuskurihan ei ole symmetrinen, vaan siihen on muotoiltu kilven paikka lyhkäsemmälle kilvelle. Vois näyttää hassulta, jos kilven siirtää toisaalle?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

omaa vähän raotin ja totesin ettei voi ottaa pois, sen verran pahan näköinen sieltä alta..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

willi
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willi »

JackFry kirjoitti:Bosen vahvistin rikki, kokemusta on.
Haulla löytyy lisää.
Entäs jos virtaa vain oli liian vähän järjestelmässä. Auto kun oli seissyt liikkeessä ja muuallakin vuoden päivät. Ajelin nimittäin radio kiinni töihin, töistä katsastukseen ja katsastuksesta liikkeeseen kyselemään huollosta. Liikkeessä ei osattu sanoa paljon mitään... :-D No paras tapahtuma oli, kun hieman ennen kotiin saapumista käynnistin radion ja sieltähän sitten lähti musiikki yllättäen pauhaamaan :) Niin että, voisiko alhainen jännite järjestelmässä olla selitys radion ja soittimen kuulumattomuuteen?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Toivotaan ettei mitään ole rikki. :-D
Jos se vahvistin on hajalla, niin ne äänet kyllä häviää uudestaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Hope not.

nimim. "Pappa betalar" :mrgreen:

eli isän maksa jaksaa.

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Jarsan kirjoitti:Jäähän siihen toki pienet reiät, eli eipä ole klipsuilla kiinni. Ota kilpi pois ja katso mitä alta löytyy? Omassa oli kahdet 3mm reiät kilven vasemmassa reunassa vertikaalisti ja nuo varsinaiset kilven ruuvien reiät.

Etupuskurihan ei ole symmetrinen, vaan siihen on muotoiltu kilven paikka lyhkäsemmälle kilvelle. Vois näyttää hassulta, jos kilven siirtää toisaalle?
http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Autot/BM ... valmis.jpg

Ajattelin, että laittaisin siihen "tarrakilven", niinkuin kaverilla on kuvalinkissä näkyvässä Z3:ssa. Mun mielestä tosi siisti ratkaisu. Katsastukseen täytyisi ehkä laittaa sitten "oikea" kilpi takaisin...

Toi muovilärpäke kilpeä varten on 156:ssa aika tökerön näköinen....Pienempikin alusta olisi riittänyt :-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kait jossain maailman kolkassa on pidempiä kilpiä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Vaihdoin jarrupääsylinterin ja samalla kytkimen nesteet ja ilmasin kytkimen työsylinterin,
aikaa tervaa sieltä tulikin. Poljintuntuma keveni hieman, joku oli purkanut ja putsannutkin sylinterin (pääsylinterin) prokkisosastolla.

Kysymys on kuitenkin mistä saisi uuden "haitaritiivisteen" työsylinteriin, onko motonetin tiivistesarjassa (5€) mahdolllisesti mukana? Heikalla koko sylinteri 25€..
Liki identtiset oli kumit motonet setti vs. alkuperäinen.
Mäntä hieman kangerteli, nyt putsattu niin hyvin kuin pystyy (ei kai voi hajoittaa ihan osiin) ja rasvattu.
Poljin on nyt kevyt painella :mrgreen:

Avatar
alezi
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Onkos jts:ssä sama ilmanoton haitariputki kuin 2.0 ts koneissa?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ohjekirjaa laveasti tulkiten TS:ssä ilmi olisi siinä kannen päädyn tienoilla, kun JTS:ssä se on kiinni putsaripöntössä. Lievästi arvaillen siis veikkaisin että ei ole sama.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sanokaas mikä tuota JTS:ää vaivaa. Meno on usein tukkoisen tuntuista ja veto ei ole puhtaan tasaista vaan ailahtelevaa. Kuitenkin isommalla kuormituksella tuntuu kuitenkin toimivan suunnilleen oikein. Pitkään olen jo ihmetellyt kun kiihdytys 60 - 80 tuntuu työläältä, mutta 80 - 100 taas menee kevyesti varvasta koukistamalla. Tänään oli ensimmäistä kertaa auto täynnä väkeä, viisi aikuista kyydissä. Ripeä eteneminen sujui täysin ongelmitta ja veto oli hyvää, mutta kun kyytiläiset jäi pois oli kulku taas tukkoista.

Siis kovemmalla kuormituksella toimii paljon paremmin kuin kevyemmällä. Ecu siis ei ilmeisesti saa aivan oikeaa kuormitustietoa. Ilmikö tuota tekee?

Avatar
Möri
Viestit: 84
Liittynyt: 20 Loka 2011, 00:31
Car(s): 156 1.6 -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Möri »

Nyt on kahdesti kylmänä startatessa auto päättänyt olla käynnistymästä. Asiaan on kuitenkin auttanut kaasun painaminen startatessa. Asiassa on kuitenkin se outo puoli että nämä 2 kertaa eivät sattuneet peräkkäisinä ajokertoina vaan niiden välissä autolla on ajettu useamman kerran.

Tällaista pientä keväthuoltoa (öljyn vaihtoa, ilmanputsarin vaihtoa) tiedossa lähiviikkoina, mutta tuskin sellaisesta tähän löytyisi syypäätä. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Möri kirjoitti:Nyt on kahdesti kylmänä startatessa auto päättänyt olla käynnistymästä. Asiaan on kuitenkin auttanut kaasun painaminen startatessa. Asiassa on kuitenkin se outo puoli että nämä 2 kertaa eivät sattuneet peräkkäisinä ajokertoina vaan niiden välissä autolla on ajettu useamman kerran.

Tällaista pientä keväthuoltoa (öljyn vaihtoa, ilmanputsarin vaihtoa) tiedossa lähiviikkoina, mutta tuskin sellaisesta tähän löytyisi syypäätä. Ehdotuksia otetaan vastaan.
mulla oli vähän samaa kylmänä, starttaus 1 hörähtää ja sammahtaa samantien, tokalla kerralla jäi päälle ja näin kävi silloin tällöin. vika poistui ilmin ja lambdan vaihdolla!

jaacco
Viestit: 341
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Tuomas K kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Vasen etupyörä on sentin taaempana kuin oikea ja casteri siis persiillään. Mikä paikka on vääntynyt? Alta katsoen ei mitään ilmeistä vääntynyttä paikkaa näkynyt. Vääntyykö se napasysteemi helposti?
Automilano oli sitä mieltä että tuo johtuu siitä että siellä on paikallaan pingpongtukivarsi jonka mitat ei ole samalla hehtaarillakaan alkuperäisen kanssa.

Tekeekö joku oikeasti noin paskoja varaosia :shock:
Saitko tähän mysteerioon koskaan selvyyttä?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jaacco kirjoitti:Saitko tähän mysteerioon koskaan selvyyttä?
En ole ehtinyt vielä tekemään tuolle mitään. Uuden tukivarren tilasin mutta ei ole ollut tilaisuutta sen vaihtoon, ensi viikolla varmaan ehtisi sen vaihtamaan. Jos sillä korjaantuisi :roll:
Tuomas K kirjoitti:kovemmalla kuormituksella toimii paljon paremmin kuin kevyemmällä. Ecu siis ei ilmeisesti saa aivan oikeaa kuormitustietoa. Ilmikö tuota tekee?
Ei tähän ole kellään mitään ajatusta?

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Vikakoodin luku? Sieltähän voi löytyä tarpeellista tietoa. Ja esimerkiksi fiat ecuscnilla saa katseltua kuormitustietoja ja muita parametrejä mitkä voisivat auttaa.
Kantapään kautta vuodesta -93..

jaacco
Viestit: 341
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Tuomas K kirjoitti:
jaacco kirjoitti:Saitko tähän mysteerioon koskaan selvyyttä?
En ole ehtinyt vielä tekemään tuolle mitään. Uuden tukivarren tilasin mutta ei ole ollut tilaisuutta sen vaihtoon, ensi viikolla varmaan ehtisi sen vaihtamaan. Jos sillä korjaantuisi :roll:
Kerrohan sitten miten kävi. Jos ei sillä korjaannu niin apurungon sijasta epäilisin ehkä itse seuraavana ylätukivarren ja navan yhdistävää palikkaa. Vaikka se ei otakkaan isoimpia voimia tuennassa vastaan niin pienikin muodonmuutos alapäässä (esim jonkun paukuttaessa raivolla raidetangon päätä irti..) vaikuttaa heti casteriin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Mistä edullisesti, luotettavasti ja nopealla toimitusajalla Koni FSD:t 156:een ?
Entä mistä kannattaa kysellä sportpack (-20mm) jousia ?
Vaihtoehtona Bilstein B6:t vai onko muita vielä joita harkita?
Madaltavia iskareita en hae ja jousiksi kelpaa vain vakiot tai max 25mm madaltavat.

Katsastusmies totesi oikean etuiskarin pas2 eikä takaiskaritkaan enää ihan terveitä olleet. Kuukausi olisi aikaa laittaa alusta kuntoon (ja sopivasti onkin taas ylimääräistä massia lompsassa :| )

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos löydät jostain noita 20-25mm madaltavia jousia niin muista mainostaa täällä. Vakiot tilattu kun jotkut piti saada "äkkiä", mutta pari senttiä saisi kyllä tippua.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Albertolli kirjoitti:Jos löydät jostain noita 20-25mm madaltavia jousia niin muista mainostaa täällä. Vakiot tilattu kun jotkut piti saada "äkkiä", mutta pari senttiä saisi kyllä tippua.
Itellä on GTA:n alusta ylimääräisenä, ostin säädettävän tilalle. Edessä oli 37cm navan keskeltä kaareen ja takana oli 36cm. Etupään jousista otettu ihan vähän pois ja hiottu pinta tasaiseksi että menee kumeihin niinkuin pitää. Etupään pitäisi olla nyt noin 35cm, en tiedä kun en niitä alle kerennyt laittamaan.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^^ sportpack jousia ei tunnu saavan mistään , ebspares.co.uk ei myöskään pidä niitä enää listoillaan :(
Kolmesta paikallisesta varaosaliikkeestä kävin kyselemässä vaihtoehtoja. Koni FSD:stä sain myös yllättävän kilpailukykyisen tarjouksen ihan kotikulmilta. Jättäiskö jouset vielä väliin ja vaihtais vaan iskarit ja päivittää myöhemmin jouset jos sopivat joskus osuu kohdalle.

Noista vaihtoehdoista unohdin tosiaan Koni srt.t joka on varmasti paras vaihtoehto vakioiskareille ~ samaan hintaan sain tarjouksen niistä mitä sachsin vakioista tai bilsteinin b4 vakioista. Ei tartte noiden väliltä miettiä mihin päätyy.

Kuumottaa kyllä ne FSD:t mutta kun melkein tuplasti pitäis vielä lyödä hynää tiskiin. Jouset on pulmallisemmat kun joka paikassa motonettia myöten kierros vakiojousia kustantaa sen ~200€. Alfisti shopista saisi Eibachin 30mm pro kit jouset 159€:llä. Vakiolullajousia en viitsisi laittaa ja 30mm on vähän liikaa. Mitenhän ne GTA SW:n normijouset mahtais JTS:lle käydä. Eikös ne ole just 20mm madaltavat, mutta ei tietenkään muuten natsaa kun GTA on painavampi.

Bilsteinin B12 setillä tuntuu muuten olevan huomattavaa hintahajontaa. Yhdessä paikassa pyytivät 1190€ , toisessa 868€ ja alfisti shopissa 669€ . Eikös toi B12 koostu just B6 iskareista ja Eibachin pro kit jousista. Alfisti shopilla olis kyllä eibachin pro system hyvässä tarjouksessa.

Menipähän pähkäilyksi kun tilanne tuli yllättäen päälle.

P.S. Mikä on viikonlopun formuloiden voittajavedon voittorivi ? :-D

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Vakiolullajousia en viitsisi laittaa ja 30mm on vähän liikaa. Mitenhän ne GTA SW:n normijouset mahtais JTS:lle käydä. Eikös ne ole just 20mm madaltavat, mutta ei tietenkään muuten natsaa kun GTA on painavampi.
Omassa ihan sedanissa 156 tessussa oli kaks senttiä korkeempi eestä kun gta, perästä tietenkin samankorkuinen. Siis GTA:n jousilla ja iskareilla.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Ilmeisesti se keulan korkeus johtui just siitä kun twin spark on keulasta niin paljon GTA:ta kevyempi. Heh toisaalta toi vois olla omassa koslassa toivottavakin ominaisuus kun nimenomaan keulan mataluus on ongelmana eli rykii maahan jo vakiokorkeuksissa. Hölmöltähän se kyllä näyttäisi.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Nyt olisi Koni Streetit kotiutettu ja takapäästä tuli heti tenkkapoo. Foorumilta löytyi hieno ohje sedanin osalta, mutta farkussa takakontin sivuverhoilu ei liiku tarpeeksi. Taitaa olla kiinni takapenkin selkänojan ja oviaukon välisen verhoilun alla. Miten tuon saa irti rikkomatta? Yritin sinne alle kurkistella, mutta en ainakaan vielä löytänyt mitään vinkkejä mihin suuntaan pitäisi "tempaista täysillä".
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

heikka järjestää sportpack vieterit kyllä, noissa taitaa olla jopa pieniä eroja. Mulle heikan kautta tuli juuri oikeat my2004 jts sp3 vieterit. Heikalla on myöskin ollut marellin sportpack iskaria.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Hienoa! Pitääkin kysäistä hetimiten sieltä. Mitäs muuten kustansi ja muistatko kenen valmistamat jouset oli eibachin, sachsin vai jonkun muun ?

Vastaa Viestiin