Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Mun antenni on ainakin ihan katossa. Mutta sieltä se kepukka lähti muovitötsästä irti joten päästiin pesulle.
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

kattoantenni tuli ainakin faceliftiin, aikaisemmista en tiedä, antenniviivat on silti takalasissa.

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Miten tunnistaa onko sportwagonissa teleleverit? Paikallaan olevat iskarit on tällaiset:
Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

osanumerolla 60679962 jos tekee hakua googlessa , vaikuttas olevan ihan normi iskarit, joku voi varmaa vielä vahvistaa-
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuosta antenniasiasta: Itselläni on antenni tuulilasissa taustapeilin taakse liimattuna. Sellainen aktiivimalli ilmeisesti, koska siinä palaa punainen ledi kun radio on päällä. Näyttää ainakin varsin originaalille varusteelle?

Ja ihan vaan tiedoksi moottorinlämpömittarista: Leikin viime viikolla huvikseni FiatEcuScanilla ja moottorin lämpö (ainakin tässä mun yksilössä) on 82,5 astetta, kun viisari on siinä 70 asteeksi luullun viivan kohdalla. Ei tullut katsottua, mikä todellinen lukema on 90:n kohdalla.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jakke: Tuostahan on ollut täällä puhetta aina. Siksi tuota kutsutaankin "70"-viivaksi, eikä 70-viivaksi :D
Ja tiedän, että täällä foorumillakin on muutamia, kenellä se "70"-viiva _ON_ 70-astetta FiatEcuscanin mukaan! Eli tuokaan ei ole ihan niin yksiselitteistä kuin kuvitellaan :silly:

Mullahan oli teoria noista, miten tuo pitää paikkaansa... En nyt tarkkaan muista, oliko ihan noin, mutta tuo on ainakin looginen... Pitää jostain kaivaa se mun teoriani, muistaakseni tänne johonkin sen kirjottanut. Luvut taisi vähän eri olla (muistelisin, että olis ollut heitot 10-5-0-5-10-astetta tai jotain tommosta ns. loogista, jolloinka keskikohta = tarkka, muut heittää mitä kauemmas keskikohdasta mennään), mutta ajatus:

50 = 40 astetta, heitto 10
70 = 80 astetta, heitto 10
90 = 90 astetta, heitto 0
110 = 100 astetta, heitto 10
130 = 120 astetta, heitto 10

Ja sitten varmaan ensimmäinen vastaus tähän jyrää tämän teorian täysin maanrakoon, vaikka useampi on mitannut tuota. Jotkut sanoneet, että olisi kaksi anturia mutta toiset, että yksi. Jos yksi, silloinhan se on mittarista kiinni eikä anturista, jos ECU antaa täysin eri tulosta kuin mekaaninen mittari?

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RIPA »

stoichiometric kirjoitti:kattoantenni tuli ainakin faceliftiin, aikaisemmista en tiedä, antenniviivat on silti takalasissa.
Ja olisko niin että sedanissa se on takalasissa ja SW:ssä on ihan "piiska" katolla. Ainakin itellä tämmöset kokemukset kummankin omistaneena.

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tänään on parissa liikkeellelähdössä ja motarin rampilla kiihdytellessä syttynyt latauksen varoitusvalo pariksi sekunnniksi. Käynnissä ei kuitenkaan ole mitään ihmeellistä, eikä moniurahihnan suunnaltakaan kuulu outoja ääniä.

Onko aika varautua laturin vaihtoon, vai osoittaako 156 vaan mieltään kun menin ottamaan tyypit mml:n isolohkolla.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^ No jos 250 tkm. on ylitetty niin varmaan voi hiilet olla vähissä.

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

No ei ihan noin paljon. Mittarissa on vasta 112tkm.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"Outoja ääniä"? Kiristin prakkaa ja hihna luistaa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Ape
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07

Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ape »

Onkohan starttimoottorissa vikaa, kun kylmänä lähtee hienosti, mutta lämpöisenä ei lyö starttia päälle? Eli pyörii vaan tyhjää...
E: niin ja vaihdoin iskarit niin ne "kupit" mitkä tulee iskarin oäihin nii niihin jäi pieni rako. Laitoinkohan prikan väärään paikkaan, kun se tuli siihen ekan mutterin alle?
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Määrittele "ei lyö starttia päälle" - kuuluuko inhottava vikinä (tai rääkäsy tai ulvahdus tai joku sellainen), kun starttimoottori pyörähtää tyhjää? Jos näin, startti/sen solenoidi/joku muu osa siitä vois olla. Siinä kai joku tappi, mikä tuppaa antamaan ajan myötä periksi. Täällä tosiaan startti oli ostohetkellä sökönä (tai oikeastaan heti viikko-pari sen jälkeen :D) ja se teki sit niin, että piti parhaillaan 30 kertaa kääntää avainta, ennen kuin startti alko konetta pyörittää. Hirvee rääkäsy ja hiljaisuus. Uus yritys... rääkäsy. Sitten saatto joskus lähteä monta päivää ekalla.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tosiaan Aquatica kyseli ihan viisaita. Eli pyörittääkö ollenkaan vai vaan tyhjänä. Aikoinaan 75:ssa startti ei pyörittänyt ollenkaan ja vika löytyi solenoidista. Se ei sillon halunnut lämpimänä "tuupata" tappia ulos, eli antaa virtaa startille.

Alfan sain huollosta siihen vaihdettiin, vasen ylä-tukivarsi, oikea vetoakseli ja flektin vastus. Osa vioista saatiin korjattua, mutta edelleen samanlainen vika, kun vetari olisi viallinen, mutta ei voi enää olla. Vian kuvaus käännytään jyrkästi oikealle riippumatta vauhdista tai onko veto päällä, niin pitää meteliä. Ääni tulee minusta edestä, mutta en voi olla aivan varma, ja tuntuu myös penkissä, että jotain on irti/rikki. Missäköhän voisi olla vika? Kallistuksen vakaaja edessä / takana? jokin muu? Nyt olisi kiva löytää vika, ettei tarvitse jousta turhaan huollossa Alfan kanssa :) Onkohan jollain muulla ollut vastaavaa vaivaa? Kiitoksia :)

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Tietäisikö joku mikä on 156 JTS:n vm 2004 etuvakaajan halkaisija. Alustaremppaa menossa ja laittaisin Powerflexin puslat tilalle mutta niitä on kolmea halkaisijaa enkä pääse autosta sitä juuri tähän hätään mittaamaan.
CARF0869

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

GiuliaSuper kirjoitti:Tosiaan Aquatica kyseli ihan viisaita. Eli pyörittääkö ollenkaan vai vaan tyhjänä. Aikoinaan 75:ssa startti ei pyörittänyt ollenkaan ja vika löytyi solenoidista. Se ei sillon halunnut lämpimänä "tuupata" tappia ulos, eli antaa virtaa startille.

Alfan sain huollosta siihen vaihdettiin, vasen ylä-tukivarsi, oikea vetoakseli ja flektin vastus. Osa vioista saatiin korjattua, mutta edelleen samanlainen vika, kun vetari olisi viallinen, mutta ei voi enää olla. Vian kuvaus käännytään jyrkästi oikealle riippumatta vauhdista tai onko veto päällä, niin pitää meteliä. Ääni tulee minusta edestä, mutta en voi olla aivan varma, ja tuntuu myös penkissä, että jotain on irti/rikki. Missäköhän voisi olla vika? Kallistuksen vakaaja edessä / takana? jokin muu? Nyt olisi kiva löytää vika, ettei tarvitse jousta turhaan huollossa Alfan kanssa :) Onkohan jollain muulla ollut vastaavaa vaivaa? Kiitoksia :)
Ettei vaan pyöränlaakeri? Aurauskulmat kohillaan (tosin luulisi vaikuttavan molempiin suuntiin)? Pyöränlaakerihan voi olla viallinen ja aiheuttaa ääntä vain tietyssä kulmassa / kun joutuu kovalle kuormalle. Jos kerta vaatii jyrkästi oikealle kääntämistä, voisin veikata vasenta etupyörän laakeria.
Ja kyllähän se vetoakselikin siellä pyörii vaikkei vetoa olisikaan päällä... Itselläni on ilmeisesti molemmat ulommat vetonivelet "vaihtokunnossa", ei pidä ääntä edes jyrkässä käännöksessä, mutta "hyppyyttää" pahasti ja se ei ole kovin mukavaa.

Asiasta kukkaruukkuun:
Kun pyöränkulmat säädetään (ihan oikealla koneella jne.) vaikuttaako säätöarvoihin vanteen tuumakoko, mikä koneelle ilmotetaan (jos sitä ilmotetaan?). Nimittäin viimeisessä korjauksessa laittoivat tuumakooksi 17", vaikka kesä- ja talvipyörät on 15"...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Pyöränkulmat on säädetty, joten ne niistä ei pitäisi olla kiinni, koska sama jurnutus on ennen ja jälkeen kulmien tarkistuksen. Huolto oli tsekannu vasemman puolen vetarin ja se pitäisi olla kunnossa. Pyöränlaakeri voi olla periaatteessa viallinen, mutta et siitä tulisi samanlainen ääni, kun viallisesta vetarista? Tämä jurnutus mikä kuuluu ei ole liitännäinen vauhtiin, vaan ainoastaan kääntäympyrän jyrkkyyteen. Ennen kaikkea oikealle kääntyessä jyrkästi ääni tulee selkeästi esiin, kun kääntyy vasemmalle niin sillon ääni tulee hyvin hiljaa jos olenkaan kuuluviin. Täytyy ehdottaa laakeria ja sen tarkistamista, kun seuraavan kerran menee huoltoon. Mites rikkinäinen vakaaja, koska sitä veikkailtiin, mutta minusta se pitäisi vaan kolahtelevaa tai muuten vaan paukkuvaa ääntä viallisena. Voiko pitää samanlaista ääntä, kun rikkinäinen vetari? Villejä veikkauksia sallitaan?

Nyt kun saa takuun piikkiin, niin itse ei viitsisi kauheasti sotkea käsiä, mutta ei toisaalta haluaisi sitä korjaamollakaan seisottaa.

Kiitoksia taas Aquaticalle kommenteista.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

JaniW kirjoitti:Tietäisikö joku mikä on 156 JTS:n vm 2004 etuvakaajan halkaisija. Alustaremppaa menossa ja laittaisin Powerflexin puslat tilalle mutta niitä on kolmea halkaisijaa enkä pääse autosta sitä juuri tähän hätään mittaamaan.
Itse itselleni vastaten: 22 mm edessä, 14 takana. Ei ole empiirinen havainto vaan netistä kahdesta lähteestä poimittu.

Uusi kysymys: Onko kukaan asentanut Eibachin Anti Roll Bar -kittiä? Kun tuo nyt tulee avattua kokonaan niin menisi tämäkin samassa konkurssissa vaihtoon, mutta itseäni askarruttaa vaan se miten talviajo-ominaisuuksien käy. Pelkkiä kehuja olen kuullut sen vaikutuksista noin ylipäänsä, mutta jäykkä alusta ja jäinen tie ei oikein kuulosta hyvältä yhdistelmältä. Lukemani arviot kun taitavat olla ei-jäisten maiden asukkaiden kirjoittamia.

edit. Ja spekulaatioiden helpottamiseksi: vakioetuvakaaja on siis 22 mm, GTA:n 23 ja Eibachin kitissä 26. Mitä sanoo raati?
CARF0869

Avatar
Ape
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07

Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ape »

Nyt rupes Alfa käymään kolmella.. Noita vikojahan tulee ku sieniä sateella :agrue:
Mistähän vikaa kannattas alkaa etsiä?
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Puola ja tulppa kannattaa tarkastaa, puolat on ainakin nykyautoissa kulutustavaraa.

Mulla kävi kolmella kun oli tulpan kolossa vettä...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ape kirjoitti:Nyt rupes Alfa käymään kolmella.. Noita vikojahan tulee ku sieniä sateella :agrue:
Mistähän vikaa kannattas alkaa etsiä?
Vikakoodit olis hyvä lukea. Väärä seos aiheuttaa sytkäkatkoja, joten lambdat, ilmamassamittari ja imuvuodot on varteenotettavia vianaiheuttajia. Vai eikai tullut puhdistettua lambdojen liittimiä contact cleanerilla tms. crc:llä? :mrgreen:

Venakoppa alkaa aika herkästi vuotaa tulpankoloihin öljyä, joten ne koloset kannattaa kyllä tarkastaa myös. Tuomas kertoikin yllä jo ne toiset helpot tarkastuskohteet.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PSS »

RIPA kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:kattoantenni tuli ainakin faceliftiin, aikaisemmista en tiedä, antenniviivat on silti takalasissa.
Ja olisko niin että sedanissa se on takalasissa ja SW:ssä on ihan "piiska" katolla. Ainakin itellä tämmöset kokemukset kummankin omistaneena.
Mun SW:ssä (Boselift) ei ole mitään ulkoista antennia.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ eikä mun 2000 mallisessa SW:ssä

Avatar
Ape
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07

Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ape »

Tuomas K kirjoitti:Puola ja tulppa kannattaa tarkastaa, puolat on ainakin nykyautoissa kulutustavaraa.

Mulla kävi kolmella kun oli tulpan kolossa vettä...
Kaasuläpän nollauksen jälkeen toimi normaalisti. tuli jopa tehoakin lisää :-D Ei aikaisemmin vetäny alakierroksilla ollenkaan ja nyt naukuu 8)
Tulipa mieleenkin, että pesin auton moottorin just ennen kun viat alkoi :mrgreen:
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja katiska »

Ape kirjoitti:Onkohan starttimoottorissa vikaa, kun kylmänä lähtee hienosti, mutta lämpöisenä ei lyö starttia päälle? Eli pyörii vaan tyhjää...
Startin Bendix finaalissa. Menee koko startti vaihtoon.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Nyt en ehtiny omaa antennia kuvailla, mutta googletuksen tuloksena löysin samanlaisen: http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... twagon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

Avatar
Ape
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07

Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ape »

katiska kirjoitti:
Ape kirjoitti:Onkohan starttimoottorissa vikaa, kun kylmänä lähtee hienosti, mutta lämpöisenä ei lyö starttia päälle? Eli pyörii vaan tyhjää...
Startin Bendix finaalissa. Menee koko startti vaihtoon.
Kumpi startti pitää hommata: Marelli vai Bosch?
Auto siis 156 1.8 TS -00 vanhemmalla 106kw moottorilla
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

depeche kirjoitti:Nyt en ehtiny omaa antennia kuvailla, mutta googletuksen tuloksena löysin samanlaisen: http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... twagon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hymp... No kait se on myönnettävä, että niitä on tehtaalta lähtennyt ihan "piiskalla". tuo on ainakin niin keskellä, ettei kukaan tee-se-itse mies tai nainen laita sitä tuonne
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pedrofin
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Helmi 2012, 14:20
Car(s): Mito QV
ex. 156 JTS SW
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pedrofin »

Mistä kannattaa lähteä ettimään jts:ään paisarin ja koneen välistä letkua. Siis Lahden alueella pääsiäisenä. Repes eilen kunnolla ja koko konehuone täyteen glykolia prkl...

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pedrofin kirjoitti:Siis Lahden alueella pääsiäisenä.
No hope. Ellei joku foorumilainen ole semmosta purkanut.

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Mikäköhän se mahtaa olla öljynvaihtoväli 156 1,9 JTDm -03? Kun ei tullu tuota manuaalia auton mukana eikä mistää tuota tieto tahdo löytyä...

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Täältä löytyis PDF-tiedostona enkunkielinen manuaali: http://aftersales.fiat.com/ELUM/main.as ... nnoID=2007" onclick="window.open(this.href);return false;
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

DaViega kirjoitti:
depeche kirjoitti:Nyt en ehtiny omaa antennia kuvailla, mutta googletuksen tuloksena löysin samanlaisen: http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... twagon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hymp... No kait se on myönnettävä, että niitä on tehtaalta lähtennyt ihan "piiskalla". tuo on ainakin niin keskellä, ettei kukaan tee-se-itse mies tai nainen laita sitä tuonne
Eikös tuo ole navin antenni?
Kappassa on samanlainen naville, ja takasivulasissa on radion antenni.
Takalasissahan se radion antenni on 156:sessa (farkussa)

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Minulla ainakin löytyy antenni katolta, eli siellä on taidettu tehtaalla asennella Mitä on kulloinkin ollut saatavilla. Mulla löytyy boset. Kun ottaa kattoantennin pois, niin radio loppuu kuulumasta, et ihan normi radionantennin kyseessä tai näin ainakin mulla.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Sama homma. -03 boselift kyseessä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Mulla ei ole missään ikkunoissa antennia, vain tuolla katossa. Ja auto on 02 boselift farkku.
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PSS »

GiuliaSuper kirjoitti:Minulla ainakin löytyy antenni katolta, eli siellä on taidettu tehtaalla asennella Mitä on kulloinkin ollut saatavilla. Mulla löytyy boset. Kun ottaa kattoantennin pois, niin radio loppuu kuulumasta, et ihan normi radionantennin kyseessä tai näin ainakin mulla.
Ettei se piilotettu antenni ole ollut optiona aikoinaan?

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Moro!

Vaimo ajeli tänään silmäterällä sillai että sai "sisälokasuojan" puhki. Oli ollut paljon kuormaa ja johonkin kunnon monttuun oli kai osaunut, niin että siellä on nyt reikä suoraan renkaan yläpuolella.

Onko mitään tietoa mistä kannattais uutta kysellä ja missä hintahaarukassa pyöritään? Vai kannattaako ylipäätään alkaa vaihtamaan?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Minkälaista rengastusta porukka on käyttänyt noissa v6 farkuissa?
Auton mukana tuli 7*17 vanteet joiden päällä on 225/45/17 Goodearin F1 renkaat, mutta tuntuu vetelevät urissa melkoisesti ja kummallisesti tuntuu välillä puoltavan hetken aikaa johonkin suuntaan, mutta loppuukin ihan yhtä äkkiä kuin alkaakin. Talvirenkaat oli 205/55/16 ja olivat paljon mukavammat ajaa. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Albertolli kirjoitti:225/45/17 Goodearin F1 renkaat. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Kokeile 2.5-3 bar

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Albertolli kirjoitti:Minkälaista rengastusta porukka on käyttänyt noissa v6 farkuissa?
Auton mukana tuli 7*17 vanteet joiden päällä on 225/45/17 Goodearin F1 renkaat, mutta tuntuu vetelevät urissa melkoisesti ja kummallisesti tuntuu välillä puoltavan hetken aikaa johonkin suuntaan, mutta loppuukin ihan yhtä äkkiä kuin alkaakin. Talvirenkaat oli 205/55/16 ja olivat paljon mukavammat ajaa. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Itsellä on _täsmälleen_ sama juttu omassa varttikuutosessa. Olin jo vaihtamassa kumeja ja tarkostuttamassa uudelleen rengaskulmia. Rengaspaineiden nosto auttoi asiaa ( 2.7 ) mutta vetelyltä ei voi täysin välttyä.

Voi olla, että jatkossa kumit on kokoa 215/40/17. Tuntuu että noi 45-profiilit tuo ainakin vähän jäykemmällä alustalla kummallista "löllyisyyttä" alustaan. 215 / 40 oli huomattavasti parempi.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PSS »

Albertolli kirjoitti:Minkälaista rengastusta porukka on käyttänyt noissa v6 farkuissa?
Auton mukana tuli 7*17 vanteet joiden päällä on 225/45/17 Goodearin F1 renkaat, mutta tuntuu vetelevät urissa melkoisesti ja kummallisesti tuntuu välillä puoltavan hetken aikaa johonkin suuntaan, mutta loppuukin ihan yhtä äkkiä kuin alkaakin. Talvirenkaat oli 205/55/16 ja olivat paljon mukavammat ajaa. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Mulla oli tässä vastaavaa "äkillistä" puoltamista joka tuli ja meni ja uraherkkyyttä ja syynä oli toinen etulaakeri, mennyt vuosi sitten katsastuksessa läpi ilman huomautuksia, nyt ihan lopussa - kummallista (mittarissa 94000). Vaihdatan vielä toisenkin puolen tällä viikolla, siinä tuntuu vielä jotain pientä.

Renkaat on nyt 16" Pirelli Cinturato P7 205/55 R16 91W, todella hyvät! Paineina on 2.6.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

oikean kokoiset renkaat alle eli 215/45/17 sitten valitaan mahdollisimman pyöreäolkaiset renkaat , oikea ilmanpaine vaikka 2.5-2.8 baria ja jos vielä vetelee rengaskulmat. Ei siitä niin hyvä saa kuin 16 tuumasilla mutta melkein, muissa ominaisuuksissa ei sitten 16 tuumasilla ole jakoa (riippuen toki vanteiden laadustakin).
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Kyllä 05 Faceliftissä on piiska tehtaan jäljiltä katolla, Bosejen kanssa ainakin. Navia ei ole eikä antennia laseissa.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Kuin myös. '05 156 Crosswagon.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

vesikilppari kirjoitti:Moro!

Vaimo ajeli tänään silmäterällä sillai että sai "sisälokasuojan" puhki. Oli ollut paljon kuormaa ja johonkin kunnon monttuun oli kai osaunut, niin että siellä on nyt reikä suoraan renkaan yläpuolella.

Onko mitään tietoa mistä kannattais uutta kysellä ja missä hintahaarukassa pyöritään? Vai kannattaako ylipäätään alkaa vaihtamaan?
Itse ainakin vain paikkaisin. Esim rengas irti, siistii reiän reunat, etolasta tmv pala polyeteeniä reiän sisäpuolelle ja poppareilla kiinni. Hinta korjaukselle 2€ :drinking:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta- > FL:n maskiverkko

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moro
Jatketaan ketjua kyssärillä FL:in maskiverkosta eli
siitä "alahuulen" keskiosan hunajakennoritilästä. Omastani
näemmä hukkui moinen Tampesterin reissulla.

Olen kahden vaiheilla eli laitanko alumiinisen mustan vastaavan DIY
Motonetin tai Bilteman aihiosta vai ostanko alkuperäisen muovisen ?
Alumiinisen saisi tosin paremmin kiinni kunnon ruuveilla ...

Mistä orkkiksen saisi ja mhin hintaan ? Heikalla ja Muukkosella ei ollut
ainakaan nettikaupan valikoimissa tuota...

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Eipä noita tarvikkeina oikein tahdo saada, merkkiliikeeseen jos originelliä mielii? tai sitten Ostetaan palstalle ilmotusta jos jollai pyörisi ylimääräisiä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Laturinvalo ei ole enää ollut kuvioissa, eli se oli ilmeisesti vaan mustasukkaisuutta.

Mutta onko tuollainen verkko tavaratilan alaosassa sw:n vakiokamaa? Tuollainen - tai joku vastaava - ratkaisisi monta ongelmaa.

Kuva

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ainakin mulla on juuri tuollaiset... ja tosta peitteestähän tulee verkko myös alaspäin ja ton "irtoverkon" voi laittaa vaikka pitkittän auton suuntaisesti, kiinnikkeet löytyy siihenkin.

Vastaa Viestiin