Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Löytyiskö keneltäkään ylimääräistä keulan ristikkoa mikä sopisi boseliftin keulalle? Oli yön aikana hävinnyt omastani tuo, siististi otettu irti kaikki 12 kiinnitysruuvia. :lol:
Liitteet
2017-10-04 19.05.58 (1).jpg
2017-10-04 19.05.58 (1).jpg (180.89 KiB) Katsottu 9437 kertaa

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Aikamoinen taikuri asialla !
Omassa BL tuo ritilä oli sellaisilla akselisokilla kiinni niistä muovisista maskitapeista joita oli repsottavassa ritilässä enää kiinni 2 kpl toisella nurkalla.
Sokkien paikoilleenlaitto ei käsittääkseni onnistu purkamatta jotain suurempaa kokonaisuutta ensi irti. Niinpä laitoin ritilän polymeeriliimamassalla kiinnitystappien kohdilta kiinni.

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

A Bart kirjoitti:
Aranai kirjoitti:Jarrutehostimen metsästys menossa, yhden suoraan numeroiltaan täsmäävän tehostajan olen Italiasta löytänyt, mutta ei toimitusta Suomeen ja kaikilla mun italialaisilla kavereilla tai Italiassa asuvilla tuntuu olevan pms:sät päällä, ettei edes osto- /ja lähetysapua saa tähän hätään.

Olen kolunnut myös Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja löytänyt parikin tehostinta, jotka on malliin 1,9JDT 85kw ja itsellä on 1,9JDT 110.0kw.
Kuvien mukaan kiinnitykset tms. näyttää samalta, mutta mistä nyt voin varmistua osien sopivuuden, kun osan koodi on kuitenkin hiukan eri?

Alkaa hiukan käymään hermojen päälle, kun vaimo tarvis auton jo ajoon ja ja.. :|
Runkonumero?
Tässä tuo runkonumero ZAR93200001387432

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

atm kirjoitti:Aikamoinen taikuri asialla !
Omassa BL tuo ritilä oli sellaisilla akselisokilla kiinni niistä muovisista maskitapeista joita oli repsottavassa ritilässä enää kiinni 2 kpl toisella nurkalla.
Sokkien paikoilleenlaitto ei käsittääkseni onnistu purkamatta jotain suurempaa kokonaisuutta ensi irti. Niinpä laitoin ritilän polymeeriliimamassalla kiinnitystappien kohdilta kiinni.
Monet (mm. itse) vetää ne suoraan läpi mustakantaisilla ruuveilla.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Aranai kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
Aranai kirjoitti:Jarrutehostimen metsästys menossa, yhden suoraan numeroiltaan täsmäävän tehostajan olen Italiasta löytänyt, mutta ei toimitusta Suomeen ja kaikilla mun italialaisilla kavereilla tai Italiassa asuvilla tuntuu olevan pms:sät päällä, ettei edes osto- /ja lähetysapua saa tähän hätään.

Olen kolunnut myös Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja löytänyt parikin tehostinta, jotka on malliin 1,9JDT 85kw ja itsellä on 1,9JDT 110.0kw.
Kuvien mukaan kiinnitykset tms. näyttää samalta, mutta mistä nyt voin varmistua osien sopivuuden, kun osan koodi on kuitenkin hiukan eri?

Alkaa hiukan käymään hermojen päälle, kun vaimo tarvis auton jo ajoon ja ja.. :|
Runkonumero?
Tässä tuo runkonumero ZAR93200001387432
Tuolta vakoilemaan sopivuuksia.
Myöskin varaosanumero löytyy näppärästi, jolla on helpompi hakea oikeaa osaa.

http://88.114.164.96:30303/navi?SGRP_CO ... _NUM=1%7C0

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ https://www.fiatdalys.lt/en on muuten erinomaisen toimiva liittymä EPER:in tietoihin, toimii sekä VIN-haku että osanumeron perusteella. Itse olen tuota suosinut niin ei tartte aina metsästellä päivän vähiten rikkinäistä epävirallista EPER:iä netistä. Toki jos se EPER omalta koneelta löytyy niin mikäpäs siinä sitten :D.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Sime
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sime »

Jarrulevyt pitäisi vaihtaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki jarrupalat ja käsittääkseni pitäisi vaihtaa myös jonkinlaiset liukukumit ja/tai tapit ja jonkinlainen asennussarjakin löytyy. En kuitenkaan tiedä näistä mitään niin tässäpä vähän kysymyksiä. Autoni on 156 vuodelta 1999, 2.0 TS.

Ajattelin hankkia tälläiset levyt eteen ja taakse. Niiden kaveriksi sitten nämä jarrupalat: etupalat ja takapalat. Onkohan nuo nyt varmasti sopivat? Ainakin tuo 284mm toistui myös Motonetin tarjonnassa.

Tarvitsen varmaankin tälläisen, joka löytyy myös Motonetistä. Mutta mitä tuohon oikeastaan kuuluu? Kuvissa näkyy vain tuo metallikierukka. Motonetin versiossa kerrotaan, että siihen ilmeisesti kuuluu kaikki tarvittava. Onko näin? Ja miksi taakse ei löydy vastaavaa? Tarvitsenko lisäksi jotain liukutappeja tai kumeja? Niitä on Motonetissä tarjolla eri valmistajien satuloihin. Mistä tietää mikä on oikea? Tuolta löytyy.

Onko jarrulevyjen vaihtoon joku hyvä ohje?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Noi levyt on ok (listasta variant1). Jarrupaloiksi suosittelen ihan normaalia peru jarrupalaa. Säästät pitkän pennin.. Noita jousia ja liukutappeja et tarvi jos vanhat on ok.

Takapaloja vaihtaessa huomaa että satulan mäntä pitää painaa ja kiertää yhtä aikaa sisään (käsijarru). Tähän on ihan oma työkalu motonetissa parilla kympillä.
Abarth 500 Esseesse

Sime
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sime »

m.sa kirjoitti:Noi levyt on ok (listasta variant1). Jarrupaloiksi suosittelen ihan normaalia peru jarrupalaa. Säästät pitkän pennin.. Noita jousia ja liukutappeja et tarvi jos vanhat on ok.

Takapaloja vaihtaessa huomaa että satulan mäntä pitää painaa ja kiertää yhtä aikaa sisään (käsijarru). Tähän on ihan oma työkalu motonetissa parilla kympillä.
Kiitos vastauksesta. Jos otan samalta sivulta nämä palat eteen ja nämä taakse, säästäisin n. 70 €. Varmaan ne siis sitten?

Työkalun nimi lienee jarrumäntätyökalu? Motonetissä oli melko kalliita sarjoja mutta lisäksi tämä. Nimessä sanotaan Alf, kai se siis Alfa Romeota tarkoittaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo 15,90€ toiminee hyvin.

Liukutappeja ei yleensä tarvita, mutta jos ne on huonossa hapessa niin kannattaa vaihtaa. Paikalliselta varaosatiskiltä maksat joitakin euroja sarjalle.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^^Juurikin tuollainen takamäntään. Takasatulan alempi pultti ei mahdu tulemaan kokonaan pois tukivarren takia, mutta ei tarvitsekaan. Tulee silti kokonaan kierteeltä ulos ja telineen saa pois paikaltaan, jos tarvitsee.

Palojen liukupinnat satuloista kannattaa luonnollisesti putsata kunnolla ruostepaskasta ja varmistaa, että palat pääsevät liikkumaan sujuvasti ilman jumituksia.

Edit: ja mikäli liukutappien kumit on päreinä, motonetin korjaussarja on käynyt ainakin kaikkiin itselläni olleisiin yksilöihin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Turre kirjoitti:^ https://www.fiatdalys.lt/en on muuten erinomaisen toimiva liittymä EPER:in tietoihin, toimii sekä VIN-haku että osanumeron perusteella. Itse olen tuota suosinut niin ei tartte aina metsästellä päivän vähiten rikkinäistä epävirallista EPER:iä netistä. Toki jos se EPER omalta koneelta löytyy niin mikäpäs siinä sitten :D.
No mitäs luulet että missä se pyörii :roll: .
Itse kanssa kyllästyin joskus noitten eperien tukkoisuuteen.

Tuo sun linkaamasi ei oikein tunne esimerkiksi kappaani, kuin että se on LX SW ja 5 mukinen turbo.
Nuo tiesin siitä jo kyllä entuudestaan, eli ei tuosta taida olla kovin paljoa apua vähän vanhepaan kalustoon.

(mutta näköjään kun menee konfiguraattorin kautta, tulee kyllä kaikki osat. ePer tosin näyttää valmistusnumerolla heti oikeat osat.)

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

A Bart kirjoitti:
Turre kirjoitti:Toki jos se EPER omalta koneelta löytyy niin mikäpäs siinä sitten :D.
No mitäs luulet että missä se pyörii :roll: .
Itse kanssa kyllästyin joskus noitten eperien tukkoisuuteen.
No sitä tuolla kommentillani just tarkoitin että varmaankin omaan EPER:iisi linkkasit, mutta varmaksihan en sitä voinut tietää.
Tuo sun linkaamasi ei oikein tunne esimerkiksi kappaani, kuin että se on LX SW ja 5 mukinen turbo.
Nuo tiesin siitä jo kyllä entuudestaan, eli ei tuosta taida olla kovin paljoa apua vähän vanhepaan kalustoon.

(mutta näköjään kun menee konfiguraattorin kautta, tulee kyllä kaikki osat. ePer tosin näyttää valmistusnumerolla heti oikeat osat.)
Jaa, kyllä mä olen aina saanut VIN:illä tuolta osat ulos. Eihän se autosta yksityiskohtia kerro samalla tavalla kuin EPER, mutta se nyt onkin vaan verkkokauppa. Kunhan nyt mainitsin ihan vaan sillä että saattaa jollekin muullekin iloa olla.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mul on eper -08 syksylle. En osaa jakaa enkä siksi jaa sitä riemua. Liekkö ees luvallista jakohommat. Oon laiska aateekoon käyttäjä.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Noniin, nyt tulikin hylky katsastuksesta, syynä täällä forumillakin tutut ruostevauriot, helmakotelon vasemmalla puolella ja pohjalevyn takaosista molemmilta puolilta vaurioitunut.

Joten, olisiko kenelläkään suositella hyvää hitsaria korjaamaan nuo ongelmat vai kannattaako tuota enää edes lähteä korjaamaan? Mittarissa siis 242tkm

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^Tsekkaa löytyykö jo 156:seen valmiita paneeleja esim. helmoihin ja tuohon takalattiaan, jotka selkeästi ovat tyypillisiä kohteita ?

VW-Kuplaan hitsailin 10 vuotta sitten vain valmiita Klokkerholmin paloja kiinni terveeseen peltiin. Maksaa enemmän, joo, mutta esim. omatoiminen hitsailu oli paaljon helpompaa...ja mukavampaa harrastuksena.

PIstin haun 156:lle, ja kyllä jotakin jo ko. firmasta löytyy, mutta tukkukauppiasta linkkaa saitti ??

http://www.klokkerholm.com/xProductCata ... oup=167540

Onko muilla parempaa tietoa ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Osaava hitsari löytyy foorumilta ihan... Vaan kerkeekö? :) Tai jaksaako ...

Montahankymmentä viiskutosta paalilta sekin pelastanut jo...?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:Osaava hitsari löytyy foorumilta ihan... Vaan kerkeekö? :) Tai jaksaako ...

Montahankymmentä viiskutosta paalilta sekin pelastanut jo...?
Osaavakin hitsari arvostaa valmiita korjauspaloja, you know :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Aquatica kirjoitti:Osaava hitsari löytyy foorumilta ihan... Vaan kerkeekö? :) Tai jaksaako ...

Montahankymmentä viiskutosta paalilta sekin pelastanut jo...?
Olikohan sillä lukema kahdenkymmenen pahemmalla puolella tällä hetkellä? Vähän kaakana Turkkusesta, mutta motaria pitkin pääsee...

Yks pitkäkatto on nyt kyl tukkinut hitsausruudun tehokkasti

Duudsoni
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Elo 2015, 21:00
Car(s): 156 v6 -04. Ex. 156 v6 -99
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Duudsoni »

Mor!! Onkohan 2.5 v6 vetoakselit molemmilla puolilla samanlaiset? Kun interneetissä myydään oikeeta ja vasenta ja semmosta missä ei mainita puolta...

peke
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Elo 2015, 07:20
Car(s): Alfa Romeo 156 jts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja peke »

Auttakaapas taas vanhaa. Alfa 156 jts ajettu 150000 hävittää nestettä , vuotoja ei löydy, menisikö pakoputken kautta maailmalle ? Voisko olla kannentiiviste , nokat . Mistä kantsii ruveta vikaa etsimään ? Olen kuullut , että 156 jts nokat kuluu tavallista nopeammin ( onko paskapuhetta ? ) Kiitos jo etukäteen jos vaikka jollain ollut sama vaiva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156 JTS on koneena ... aika pommi. On niitä kai hyviäkin, mut tyyppiviaksi vois luokitella nokkien kuluman. Oliko niin, että väärä ohjelma + väärät nousut nokissa tai jotain tuollaista?

Voisiko http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ki#p471833 tuon linkin takaa löytyvä putki olla syyllinen katoavalle nesteelle?

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kurppa »

peke kirjoitti:Auttakaapas taas vanhaa. Alfa 156 jts ajettu 150000 hävittää nestettä , vuotoja ei löydy, menisikö pakoputken kautta maailmalle ? Voisko olla kannentiiviste , nokat . Mistä kantsii ruveta vikaa etsimään ? Olen kuullut , että 156 jts nokat kuluu tavallista nopeammin ( onko paskapuhetta ? ) Kiitos jo etukäteen jos vaikka jollain ollut sama vaiva
Väriaine jäähdytysnesteeseen ja lampulla kurkkimaan, löytyy varmasti.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

kurppa kirjoitti:
peke kirjoitti:Auttakaapas taas vanhaa. Alfa 156 jts ajettu 150000 hävittää nestettä , vuotoja ei löydy, menisikö pakoputken kautta maailmalle ? Voisko olla kannentiiviste , nokat . Mistä kantsii ruveta vikaa etsimään ? Olen kuullut , että 156 jts nokat kuluu tavallista nopeammin ( onko paskapuhetta ? ) Kiitos jo etukäteen jos vaikka jollain ollut sama vaiva
Väriaine jäähdytysnesteeseen ja lampulla kurkkimaan, löytyy varmasti.
Yksi jts:n käytetty putki löytyisi "hyllystä".
Vaihdoin tuon uuteen varoiksi pakosarjan vaihdon yhteydessä kun on niin pahassa välissä, mutta se olikin jo vaihdettu joskus.

https://1drv.ms/f/s!AmVYHHVaBarBgP9KAQtmBO52FIXIug

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^minkäs katin loppujen lopuksi laitoit? Itellä tuo uusi taitaa tarvita vähän työstöä, jos 100% asennuksen haluaa :roll:
"puhun niin totta kuin osaan"

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tilasin intervepistä uuden, jossa olikin tuo lappa notkolla.
Paikoilleen meni siis alkuperäinen joka tuli auton mukana, kun siinä näytti kennot olevan aivan siistit kun vertasi paikoillaan olleseen vaihdettuun käytettyyn?
Myöskin hitsisaumat olivat muruneet auki molemmista päistä joten varmaan syy oli tuossa huonoille päästöille.
https://1drv.ms/f/s!AmVYHHVaBarBgP9PUlp1jN6fCcFrtg
Tuolla alkuperäisellä palamattomat hiilivedyt olivat heti alle 20 kunhan kone lämpesi pikkaisen päästötestissä.
Tosin sanoiko se inssijnööri että häkää tulee vielä turhan paljon.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kierrokset tippuu tyhjäkäynnillä niin alas, että tuntuu kuin auto meinaisi sammua aina kuin käyttää sähkölaitteita, esim. ikkunan avaus/ nosto tai takalasinlämmitintä. Ikkunan kun laittaa takaisin nousemaan, kierrokset tippuu ja se ikkuna stoppaa paikalleen vaikka senhän pitäisi nousta itsestään kerralla ylös.

Mistähän voisi johtua? Tekee myös kierrosten tippumista välillä kun kytkimen painaa pohjaan.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Äidin 156 V6 (-98) sytytti mittaristoon code-valon, elikkä ei siis lue avaimen koodia. Koitettu parilla avaimella, antennin liitintä renkattu auki-kiinni (ei ollut mitään kontaktisprayta käsillä), akku käytetty muutaman minuutin irti. Ei vaikutusta. Vika ilmaantui ns. kerrasta, ei ole aikaisemmin oireillut mitenkään. Mistäs sitten alkaisi etsimään vikaa?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Ravisteleppa akun edessä olevat pienemmät releet, huono liitinkontakti niissä ainakin teki omassa code vikaa.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PSS »

Häntsy kirjoitti:En löytänyt aiheesta keskustelua niin kysytään täällä. Eli kaverin 156 on alkanut tekemään sellaista että aukoo ja sulkee ovia miten sattuu. Eli yölläkin parkkipaikalla auto saattaa avata ovet, kerran jäi avaimetkin sisälle. Välillä saattaa renkata ovia edestakaisin moneenkin kertaan. Kaikki ovien töpselit on avattu ja suihkittu kontaktisprayta ja lukkoihin suihkittu crc. Voiko viallinen lukkomoottori tehdä tuollaista? Ei vaan viitsisi arpomalla lähteä kaikkia moottoreita vaihtamaan.
Mulla on ollut vastaavaa ja syynä seonnut avain (tai kaukovastaanotin). Ota molemmista avaimista patterit pois ja käytä ihan vanhaan tyyliin. Jos auttaa niin siinä.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

atm kirjoitti:Ravisteleppa akun edessä olevat pienemmät releet, huono liitinkontakti niissä ainakin teki omassa code vikaa.
Pääsi unohtumaan. Tuli heiluteltua nekin. Ei auttanut.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Duudsoni kirjoitti:Mor!! Onkohan 2.5 v6 vetoakselit molemmilla puolilla samanlaiset? Kun interneetissä myydään oikeeta ja vasenta ja semmosta missä ei mainita puolta...
Enpä ole kuullut että puolella olis väliä,,, millään merkillä. Oletan että ulommista nivelistä puhutaan. (en kyl muista että sisänivelien puolellakaan olisi väliä) Kyl ne samanlaiset on. Sisänivel kannattaa sitten kattoa esim. motonetin sivuilta 164 alfan kohalta. On siis isompi kun 156 tarjolla oleva 100mm. (On muistaakseni 108mm ulkomitaltaan tossa kutoskoneisessa 156.ssa )

EDIT: Luinpas sitte otsikon hiukka huolimattomasti. KOKOVETOAKSELEISSA vasen ja oikea on erilainen.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Sen vetarin sisemmän nivelen sai väärin ihan tavallisestakin varaosaliikkeestä. Tyrkkytti muistaakseni samaa osaa kuin esim Bravo 1.4:ssa. 156 V6:ssa on sama nivel kuin esim 164 V6:ssa ja Audi A4 1.8T:ssä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kuskin ikkuna laskee nätisti mutta ei jaksa nousta kunnolla. Lasinnostimen moottoriko sieltä on menossa vai jokin muu häiriö?

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Kyseessä 156 2.0 JTS FL 2003.
Kylmällä ilmalla eli alle +4C joutuu ajamaan n. 10 km ennekuin auton kompuutterin näyttö herää.
Sitten näkyy Check Active ja heti perään Check Ok. Auto toimii kyllä heti ihan normaalisti, vain tietokoneen näyttö on pimeänä.

Mistä lähtisi etsimään vikaa? Juu, sisätilan lämmitin kyllä auttaa....

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Eipä tuohon taida pystyä tekemään muuta kuin vaihtamaan näytön joka sekään ei takaa toimivaa lopputulosta. Omaani vaihdoin kahdesti. Alkuperäinen hyytyi pakkasilla kuten sulla, toinen ei lähteny päälle edes 200km jälkeen vaikka sisälämpötila kohosikin ja kolmas oli samanlainen kuin ensimmäinen.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

okkei. onko näyttö hankala vaihtaa? ja löytyykö niitä ihan täältä foorumilta ostoilmoituksella.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Ei se hankala ole, mutta liitinten irroitus vaati hiukan kärsivällisyyttä. Radio pitää irroittaa ja muistaakseni myös hansikaslokero.

Avatar
dnapekko
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Onkos nuo Alfaworkshopin kallistuksenvakaajan puslat ( alimmat tuolla sivulla: http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml ) ihan heittämällä vaihdettavat, kunhan vakaajatangon on saanut taiteiltua irti. Vai kannattaako hankkia uusi vakaajatanko ?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
dnapekko
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Onkos nuo Alfaworkshopin kallistuksenvakaajan puslat ( alimmat tuolla sivulla: http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml ) ihan heittämällä vaihdettavat, kunhan vakaajatangon on saanut taiteiltua irti. Vai kannattaako hankkia uusi vakaajatanko ?
Oho, tuli kahteen kertaan.....
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

joo, koska se tanko on myöskin kulahtanut, niin noiden 22mm puslien kanssa ilo on hyvin hyvin lyhytaikainen. Kokemusta on.
Puolan pojilla on ratkaisu: http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... 00172.html
Siis noi 21mm puslat. Taas kokemusta: *aatanan maukkaat.
Tai sitten se uusi tanko.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
dnapekko
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Joo, olisi ehkä viisasta hommata käytetty vakaajatanko, katsoa siihen sopivat puslat, vaihtaa ne ja sitten punkea paikalleen. Eikös siinä ole jotain askartelua, ennenkuin puslat on tankoon vaihdettu
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

https://www.ebay.ie/itm/Alfa-Romeo-2-0c ... Swxk9ZlxJD

Kertokaa viisaammat, onko tuo kunnossa olevan näköinen?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei ole.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kiitoksia tiedosta, olisin varmaan ostanut tuon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei se loppu ole, mutta osa nokista on vähän rupuisen näköisiä, eli kuluminen näyttäisi alkaneen.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

On se uskottava ettei noita keppejä saa käytettyinä edullisesti kulumattomina. Uuden arvo on enemmän kuin itse auton.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Muistaakseni ostin uudet Saksasta joiden kpl hinta ei kauheasti tuosta eronnut!
Nuo on sellaiset joita en haluaisi ilmaiseksikaan!
Kuva

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Jaaha. Mikässe ny on giancarloon iskeny?
Rouva tuossa raportoi, että kärryssä on alkanut satunnaisesti kesken ajon, kierrosalueesta riippumatta vajuamaan kiekkamittarin viisari kohti nollaa. Eli ikäänkuin ei reagoisi hetkeen kaasupolkimeen. Tilanne mene sitten kyllä ohi yhtä nopeasti, kuin tuleekin, eikä aiheuta mitään vikavaloja tai ilmoituksia.
Mutta tilanne on ikävä, jos ilmenee silloin, kun tarvitaan botnea koneesta irti. Saatikka jos eskaloituu sitten lopulta matkan katkeamiseen.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja heme »

Jaahas, jäähdytinnesteet alkoi tulla pihalle höyryn kanssa. 2.5 V6 siis kyseessä. Kesti ajaa kotio 15 km, lämmöt pysyi normaalissa. Pihassa nostettu pukeille sen verran että vuoto paikallistui koneen taakse, öljynjäähdyttimen tienoille. Joko siis jompikumpi sen letkuista vuotaa tai sitten itse jäähdytin (lienee epätodennäköistä). Mutta tilaahan ei tuossa ole, milläs tuo jäähdytin on kiinni, onko se vain puristettu öljynsuodattimella paikoilleen, vai löytyykö sieltä kiinnityspultit kun öljynsuodattimen irroittaa? En nyt oikein tiedä miten noiden letkujen vaihto onnistuu kone paikoillaan, onko kellään kokemusta asiasta? Mutta talliin taitaa mennä talveksi koko vehjes, huomenna töihin sitten Rangella.

Vastaa Viestiin