Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja AVe »

Selvisihän se, täyttö venttiilin sielu vuoti. Nyt jäähtyy taas.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Tälläinen kysymys 156 V6:n käynnistyvyydestä....Eli....Tilanne on seuraava....Olen laittanut sen ns"siruavaimen" kiinni käynnistyksen eston antenniin, ja nämä sitten yhdessä pakettina rattiakselin suojamuovien sisään.....Ja autossa on nyt siis käytössä ihan tavallinen metallinen avain, jossa ei siis ole mitään "sirua" itsessään :wink: ........Auto on toiminut useamman kuukauden ilman mitään ongelmaa, mutta nyt viikon sisään on tehnyt 2-kertaa sillai, että, kun avaimesta kääntää, niin starttaa hyvin, mutta ei edes lupaa, mutta......Kun tämän ns: perinteisen ilman "sirua" olevan avaimen ottaa virtalukosta pois, ja laittaa uudelleen virtalukkoon, niin auto lähtee käyntiin......Itse en usko, että ajonesto nyt temppuilisi......Voisiko vika löytyä siitä ajoneston antennista, tai sen liittimestä?
Auto on -99 mallinen 2.5 V6 Sedan....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jääkö code-valo palamaan silloin, kun ei käynnisty? Jos valo sammuu, niin tunnistaa avaimen ja syy on jossain muualla, kuin ajonestossa tai antennissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

No nyt on mankanvaihto! sony olisimenossa paikoilleen mut autossa Bose hifihifi juttu ja mankan perseestä puuttuu se kolmas liitin mistä bose saa virtansa.Onko jollain neuvoa miten kytketään?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jos Sonystä löytyy vahvistimen herätteen lähtö, niin siihen. Sähköisen antennin "heräte" löytynee vielä nykyäänkin(?), sekin ajaa asian.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Radio pelittää! ja sitten mistä v.tusta on kiinni se koelaudan keskellä päällä oleva tuuletinkanava/näytön laatikko?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jarsan kirjoitti:Sähköisen antennin "heräte" löytynee vielä nykyäänkin(?), sekin ajaa asian.
Osa radioista osaa muuten vetää antennin alas jos medialähde on joku muu kuin radio eikä RDS ole päällä, ei ole hyvä heräte vahvistimelle se.

Ai että mistäkö tiedän....
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toomppa kirjoitti:Radio pelittää! ja sitten mistä v.tusta on kiinni se koelaudan keskellä päällä oleva tuuletinkanava/näytön laatikko?
Boxin taka-, tai siis kulkusuunnassa ihan etureunassa kaksi ruuvia. Jos muisti ei petä pahasti, niin sen jälkeen kiinni pitää vain näytön piuha. Siihen liittimeen pääsee käsiksi hanskalokeron takaa vahvalla näppituntumalla, koska näköyhteys erittäin heikko.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Miski alkaa nykii moottori kun vedossa kierrätää yli 5500rpm? tilanne kaasupohjassa.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Terve

kertokaas mikä tuo neliönmuotoinen osa taustapeilissä on?

hannu
Liitteet
peili.jpeg
peili.jpeg (6.7 KiB) Katsottu 9152 kertaa
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ Omissa autoissa ei ole, mutta käsittääkseni tuo on sadetunnistin.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

ei ole, se on tuossa varsinaisessa peilinjalassa
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toomppa kirjoitti:Miski alkaa nykii moottori kun vedossa kierrätää yli 5500rpm? tilanne kaasupohjassa.
Tässä kohtaa huudetaan yleensä ILMI, siis ilmamäärämittari. Hyvällä tuurilla voi riittää pelkkä putsaus. Tilalle kannattaa laittaa vain Boschia, muiden merkkien kanssa toimivuus niin ja näin tuurissaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Ok kerron huomenna mitä tapahtu kun vaihtaa ilmamäärämittarin.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kuinkakohan tympeä homma on ottaa imusarja jtässästä irti ja vaihtaa tiiviste. Oliko suuttimien kisko samojen pulttien takana, kuin imusarja? Smerkele, pitäisi tehdä remonttia useammin, nyt ei enää muista, eikä osaa :( Siis pieni öljyvuoto ollu jo tovin sieltä jostain. Epäilin ajotuksen muuntimen solenoidia, mutta ei se pieni pintanihkeys riitä alhaalla olevaan märkyyteen. Jos se vuotaa sieltä öljykanavasta ulos, niin sitten se voi vuotaa myös imukanavaan.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Alfissimo kirjoitti:Tässä kohtaa huudetaan yleensä ILMI, siis ilmamäärämittari.
Kauheeta nillitystä, mutta kun kyseessä on kuumalanka-anturi niin se on ilmamassamittari, mittaa siis kilogrammoja. Sellainen läppävehje on ilmamäärämittari, se siis mittaa litroja (ja tulos pitää aina korjauskertoa lämpötilan perusteella, jotta saa massan, joka on se merkitsevä suure).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

ja lisää tietoa tarvittaisiin. Mika vika kun airbag-systeemi antaa error koodia passenser squit circuit, value too high, error counter code 136

hannu
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moro
Onko muilla kokemuksia luigisähköstä 156:n ajovaloissa :wink:

Nyt kartturin puolen umpiossa lähivalopolttimo saa välillä huonosti sähköä
polttimoon asti ... kiiluu himmeänä . No kunnon napautus nyrkillä umpioon saa
kontaktin taas kuntoon ( a la Onslow Pokka pitää sarjassa ).

Kävin liittimet polttimoon puhdistaen läpi, mutta sama jatkuu.
Eli huono maa syynä ?
Missähän 156:n lähivalon maa lienee...? Eperia tai elearnia en ole vielä avannut...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^no niin Onslow-tapa :wink: ja huono maa --> H7 oli entinen kolmessa viikossa.
Ei kellään ole noista lähivalon johdotuksista kuvaa tyrkylle ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muistaakseni pelkääjän puolella menee syylarin viereen yksi maa. Taisi alakautta päästä käsiksi, kun kaivaa sisälokarin oikealta puolelta irti. Seitsemän vuotta sitten sellaisen fiksasin....

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

Jiitee kirjoitti:^no niin Onslow-tapa :wink: ja huono maa --> H7 oli entinen kolmessa viikossa.
Ei kellään ole noista lähivalon johdotuksista kuvaa tyrkylle ?
Tuosta? http://4cardata.info/elearn/116/2/20000 ... 65/3233785
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Turre kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^no niin Onslow-tapa :wink: ja huono maa --> H7 oli entinen kolmessa viikossa.
Ei kellään ole noista lähivalon johdotuksista kuvaa tyrkylle ?
Tuosta? http://4cardata.info/elearn/116/2/20000 ... 65/3233785
C11 maajohto, kiitos paljon. Täytyy jäljittää tuo johto.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sehän on "helppo" tutkia että onko heikko liitos maan vai tulevan sähkön puolella, kun mittaa polttimon navoilta (polttimon palaessa) jännitteet akun plussanapaa ja maita vasten. Helppo lainausmerkeissä siksi, että mittaria on vittumainen vengota sinne kiinni kun se halogeeni pörnöttää lämpöä näpeille. Tarttee käyttää apulankoja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

p0443 tulee takaisin mut miksi? Se venttiili vaihdettu sä hköt kulkee letkut yms ihmetelty ja katseltu.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Miten sähköjen kulkeminen on todennettu?

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

5w polttimo piuhoihin kiinni ja ajelemaan ja lamppu on kapiinissa sekä yleismittari että näki mitä tulee ja mistä karvasta.

Avatar
ATP
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Joulu 2018, 19:41
Car(s): 156-SW-1.9-JTD-2005
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ATP »

Moi, mistähän kannattaa kysellä peltiosia Alfaan? 156/2005/SW kyseessä tarvis helmat ja helmat alapäät kaariin
Oon tsekannu Autodoc ja Nimark mut eivät toimita peltiosia, ilmeisesti on paljon ongelmia osien ehjänä perille saannissa, en tiedä?
Jos jollain ois heittää jotain vinkkiä pääsis peltihommissa aikas palio helpommalla.
- Kun mikään ei riitä => CH3NO2

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ATP kirjoitti:Moi, mistähän kannattaa kysellä peltiosia Alfaan? 156/2005/SW kyseessä tarvis helmat ja helmat alapäät kaariin
Oon tsekannu Autodoc ja Nimark mut eivät toimita peltiosia, ilmeisesti on paljon ongelmia osien ehjänä perille saannissa, en tiedä?
Jos jollain ois heittää jotain vinkkiä pääsis peltihommissa aikas palio helpommalla.
https://spareto.fi/t/vehicles/alfa-rome ... ynnyspelti

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Toomppa kirjoitti:p0443 tulee takaisin mut miksi? Se venttiili vaihdettu sä hköt kulkee letkut yms ihmetelty ja katseltu.
EVAP:in toimintaahan tarkkaillaan järjestelmästä riippuen monellakin anturilla (lambda, ilmamassa, imusarjapaine). En muista 156:n diagnostiikkaa ulkoa miten paljon koodeja ylipäätään käytössä jne.

Hiilisäiliö ehjä, säiliö ui bensassa, letkut tukossa, tankin korkki kiinni ja ehjä?
Rölli ja metsänhenki kirjoitti:kertokaas mikä tuo neliönmuotoinen osa taustapeilissä on?
Huurun tunnistin ilmastoinnin automatiikkaa varten.
Polforea kirjoitti:Osa radioista osaa muuten vetää antennin alas jos medialähde on joku muu kuin radio eikä RDS ole päällä, ei ole hyvä heräte vahvistimelle se.
Hyvä pointti. Ei ole osunut vielä omalle kohdalle tuollaista, mutta käy järkeen.

Avatar
ATP
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Joulu 2018, 19:41
Car(s): 156-SW-1.9-JTD-2005
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ATP »

alfa 156 v6 kirjoitti:
ATP kirjoitti:Moi, mistähän kannattaa kysellä peltiosia Alfaan? 156/2005/SW kyseessä tarvis helmat ja helmat alapäät kaariin
Oon tsekannu Autodoc ja Nimark mut eivät toimita peltiosia, ilmeisesti on paljon ongelmia osien ehjänä perille saannissa, en tiedä?
Jos jollain ois heittää jotain vinkkiä pääsis peltihommissa aikas palio helpommalla.
https://spareto.fi/t/vehicles/alfa-rome ... ynnyspelti
Tänks
- Kun mikään ei riitä => CH3NO2

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

mistä löydän jts kytkentäkaavio?

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Täällä kysellyt vikakoodeista,tehottomuudesta,nykiminen korkeilla kierroksiolla ym tänään avasin jakopään ja siellä on käynyt joku kova hihnan välissä.Hihnassa reikä ja imunikka kaksihammasta pielessä ja pakonokka hampaan pielessä.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Bose Hi-Fi mykistyi. Unohtui cd levy sisään ja otin akun kaapelin irti ja siitä ilmeisesti pahoitti mielensä. Ei kysy suojakoodia ainostaan virtakytkimen valo palaa. Poistin cd:n mutta ei herää edelleenkään. Sulakkeet kojetaulusta ok. Kellään vastaavaa kokemusta ja kuinka siitö selviää?

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

p0443 on pois rintapellissä kaksi isoa liitinta ja toisesta oli yksi vastapinni paennut.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

palkus kirjoitti:Kuinkakohan tympeä homma on ottaa imusarja jtässästä irti ja vaihtaa tiiviste. Oliko suuttimien kisko samojen pulttien takana, kuin imusarja? Smerkele, pitäisi tehdä remonttia useammin, nyt ei enää muista, eikä osaa :( Siis pieni öljyvuoto ollu jo tovin sieltä jostain. Epäilin ajotuksen muuntimen solenoidia, mutta ei se pieni pintanihkeys riitä alhaalla olevaan märkyyteen. Jos se vuotaa sieltä öljykanavasta ulos, niin sitten se voi vuotaa myös imukanavaan.
Itse itselleni vastaten: liikaa hommia, eikä enää vuodakaan.
"puhun niin totta kuin osaan"

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Itselleni vastaten Bose Blaukkarista oli elko laskenut mehut alleen ja hapottanut myös hieman folioita. Korjaamalla vielä sai pelittämään :wink:

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

onlenko ymmärtänyt oikein että jts karstottaa imukanavat tukkoon?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Toomppa kirjoitti:onlenko ymmärtänyt oikein että jts karstottaa imukanavat tukkoon?
Kyllä. Kuten myös muun merkkiset suorasuihkut.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Ok. onko paha homma ottaa imusarja pois? ja millä putsata imukanavat?

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja AVe »

Toomppa kirjoitti:onlenko ymmärtänyt oikein että jts karstottaa imukanavat tukkoon?
Omassa oli ajettu 168000 noin suurinpiirtein ja imusarja oli lähes puhdas. Ja ei ole aiemmin tainnut olla auki.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

mulla on ajettu 230000km ja häiritsee kun veto alkaa loppuu 5000rpm jälkeen. Mietin kyllä mikä imusarjan tukkii kun mitään egr ym ei ole tuossa moottorissa. auto on 2002 2.0 16v jts.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On siinä EGR ja sehän ne tukkii. 2.0JTS:n EGR on ns. sisäinen toteutus, eli tehdään imunokkaa pyörittelemällä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Toomppa
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Kesä 2019, 18:57
Car(s): Alfa romeo 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Toomppa »

Polforea kirjoitti:On siinä EGR ja sehän ne tukkii. 2.0JTS:n EGR on ns. sisäinen toteutus, eli tehdään imunokkaa pyörittelemällä.
Nyt en ymmärrä! onko jossain jotain tarkentavaa selitystä/videota ym?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Käytännössä se kääntää imunokan ajoituksen niin, että pakotahdilla raotellaan sitäkin niin että saadaan pakokaasua takaisinpäin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kannattaa tutustua forten litkuun jota tuupataan imusarjaan.
Sillä tuo meidän JTS palasi elävien kirjoihin.
Jossain vahassa kirjoituskessa(ni) se on paremmin selitettykin miten se toimi.

arkka
Viestit: 53
Liittynyt: 28 Kesä 2016, 08:39
Car(s): 156 TS, 156 JTS STW FaceLift

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja arkka »

Mitä jakohihnaa kokemuksien perusteella suosittelisitte AR 156 JTS:n? Conti, Gates, Dayco,....?

Toinen juttu, mikä ei vielä auennut. Auto herjaa VDC System Failure, oranssi kolmio syttyy kojelautaan? Mututuntuma, kun kääntää
lähtiessä vasenpaan, syttyy valo herkemmin. Eilen lähtiessä, valo ei heti syttynyt, noin satametriä ajettua alkoi luistonesto "nykiä" ja
oranssi kolmio syttyi.

centro style
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Keskuslukosta kysymystä....Auto on nyt tehnyt ainakin 2 kertaa sillai, että keskuslukko renkuttaa edestakaisin ovia lukkoon, ja auki :roll: ....Mutta sitten rauhoittuu.....Mikähän tälläistä aiheuttaa?...Tämä siis tapahtuu, kun on menty autoon, ja lähdetty liikkeelle......Sitä en tiedä, että onko itsekseen esim yöllä tehnyt tuota......Yhden kerran oli ovet menneet yön aikana itsekseen lukkoon :?
Kyseessä sedan mallinen -99 Alfa Romeo 2,5 V6.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

arkka kirjoitti:Mitä jakohihnaa kokemuksien perusteella suosittelisitte AR 156 JTS:n? Conti, Gates, Dayco,....?

Toinen juttu, mikä ei vielä auennut. Auto herjaa VDC System Failure, oranssi kolmio syttyy kojelautaan? Mututuntuma, kun kääntää
lähtiessä vasenpaan, syttyy valo herkemmin. Eilen lähtiessä, valo ei heti syttynyt, noin satametriä ajettua alkoi luistonesto "nykiä" ja
oranssi kolmio syttyi.
Gates ja Dayco hihnoja ollu. Ei ongelmia.

Ja olikohan niin että ratin virheellinen asento saataapi aiheuttaa kyseistä vikavaloa kääntäessä, eli kulmissa sanomista ja ratti pitää "synkata" OBD:n kautta...... tai sit muistelen 159:n vastaavaa.... hmmm.....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Olen nypännyt muutaman kerran jääradalla ratin asentoanturin irki 156 sesta. Niissä sen verran vanhan tekniikan anturi että pelaa vaan johdon takaisin laittamalla, eli ei siis tartte kalibrointia tms.

Tulee ekana mieleen abs anturi(tai johto) vika, abs kehä rikki, myös akun kunto tai akunkenkien kunto. Jääkö mitään vikakoodeja?
Suoraan vaan suoraa

arkka
Viestit: 53
Liittynyt: 28 Kesä 2016, 08:39
Car(s): 156 TS, 156 JTS STW FaceLift

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja arkka »

Ei jää mitään vikakoodia. Onko asentotunnistin jossain rattiputkessa? Akunkengät puhtaat, auton käydessä akun jännite 12,6 volttia.
Sitä en tiedä, missä jännite käy startatessa. Sellaisia huomioita tehnyt, kun ratti on käännettynä täydet oikealle, auton lähtiessä
liikkeelle ja pyörät oikenee, syttyy tekstit VDC System Failure n. 50 m ajon jälkeen mielestäni vasen etupyörä alkaa "nykiä". Kun taas
pyörät kääntää paikallaan täydet vasemmalle, voi valo syttyä heti. Silmämääräisesti tarkastettuna ABS:n kaapelit ehjät.

Vastaa Viestiin