Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Laajakaistojen 6-napaiset liittimet ylhäällä jäähdyttäjän takana ja alempien liittimet pakosarjan vieressä telineissä. Molempiin pääsee käsiksi yläkautta ja johdot näkyy hyvin kun tulevat pakosarjalta ylöspäin.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Mistäs -98 V6:sta löytyy kaasupolkimen potikan liitin? Ensin hävisi kaasuun vastaavuus, kotipihassa luin vikakoodit (P0220 Accelerator pedal line) ja nyt auto ei enään edes käynnisty. Meinasin aloittaa remontin tarkistamalla liittimen kunnon.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuomas K kirjoitti:^^Kyllä siellä kulkee vertailuhappi siinä missä kapeakaistaisessakin. Pisara elektroniikkasprayta liittimeen, ja arvot on puuta heinää kunnes kuivuu.
Tuo mun elekroniikkaspray mainitseekin että odota kuivumista ennen kuin laitat virrat päälle. Pakko myöntää etten ole aina totellut sitä mutta yleisesti käytän sitä aina purkuvaiheessa niin takaisin laittaessa ne on ehtineet kuivua. Hienosti on sähköliittimet kestäneet säät.
Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

jknracing kirjoitti:Mistäs -98 V6:sta löytyy kaasupolkimen potikan liitin? Ensin hävisi kaasuun vastaavuus, kotipihassa luin vikakoodit (P0220 Accelerator pedal line) ja nyt auto ei enään edes käynnisty. Meinasin aloittaa remontin tarkistamalla liittimen kunnon.
Hanskalokeron takanahan tuo on. Neliskanttinen valkoinen liitin. Helpoiten löytyy irrottamalla hanskalokero edestä, vaikka huhupuheiden mukaan kohteeseen mahtuisi ilmankin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Omassa SW:ssä löytyi ECU:n boksin sisältä..

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Päätin että vien auton pajalle vikavalon takia. Mutta millä ne ihmeellisen näköiset ruuvit saa auki, jotka ovat moottorissa heti näkösällä kun suojan poistaa? Sellaiset tähtimäiset.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ilmeisesti oikea liitin löytyi hanskalokeron takaa koska auto käy ja reagoi kaasupolkimen liikkeisiin. Liittimeen ruiskasin tipan rasvaa ja hinkkasin muutaman kerran kiinni-auki.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
kyltsi
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91
164 TS -92
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kyltsi »

Kertsu kirjoitti:Mutta millä ne ihmeellisen näköiset ruuvit saa auki, jotka ovat moottorissa heti näkösällä kun suojan poistaa? Sellaiset tähtimäiset.
Eikös ne (venttiilikopan) ruuvit ole torxit? Muistaakseni kokoa 50 tai 55. Kokoa 45.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/773010/T ... -12-7-osaa
Viimeksi muokannut kyltsi, 03 Heinä 2017, 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ribeksi olisin väittänyt, toki voi saada torxillakin auki.

Bilteman tsiljoona-osainen Ribesalkku tuntuu olevan välttämätön hankinta uudempien italialaisten kanssa.

Avatar
kyltsi
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 21:09
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Nuova Super Giulia 1600 -75
164L 3.0 V6 12V -91
164 TS -92
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kyltsi »

^ Niinpäs muuten taitaakin olla :shock:
Torxillakin kyllä lähtee auki, jos varastoista löytyy sopiva jo valmiiksi.
Taloustietäjä ilman tietoa on varmaan sitten talousintoilija

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Hei. Onko PCV -venttiili eli kampikammion huohotin venttiili/letkut tarvikeosa alfaan. Kun ei näytä äkkiseltään löytyvän mistään. Keskustelu palstoilta onkinu jotain tietoa tapauksesta.

Ja muistuttaa omaa aizhaa. Moottorin tiivisteeiden öljyvuotoa, kohonnut öljyn kulutus sekä ilmavaivainen ääni. Joku koti-korjaaja YouTubessa suositteli venttiilin pesua/vaihtoa 2-3 vuoden välein.

Onko muilla kokemuksia Alfan kanssa venttiilin vaihdosta?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja catharsis »

Morjens!

JTS on alkanut syömään flektin etuvastuksia, nyt meni kolmas tänä vuonna. Ilmeisesti näitä "kuuluukin mennä", mutta tahti on melko kova nyt.

Onko tietoa, onko olemassa jotain tunnettua syytä, mikä näitä rikkoo?

Täähän vaikuttaa kylmäntuloon ja ajettavuuteen myös; kun 2. nopeus heittää kehiin, kylmän tulo hiipuu ja kompuran kytkin alkaa naksuttamaan, ja ajo kaupunkinopeuksilla nypyttää. Syy vai seuraus?

tsekattu:

-1fan rele toimii
-1fan sulaketta kokeiltu 30A ja 50A
-piuhat päällisin puolin ehjiä
-flektin kiinnitys ok
-lämmöt ja nesteet ok
-kylmästöintiaineet ja öljy
- syyläri ja flekti vaihdettu. aloitti saman jo vanhoillakin.

edittiä:

tämä viimeisin esivastus lienee kuitenkin jollain tasolla hengissä, ihmettelyn satoa:

- 1. nopeus ei lähde päälle normaalisti ( ilmastointi päällä)
- 2. nopeus käynnistyy kun mittarin mukaan lämpöjä n 90´c (todellisuudessa kyllä n 10 astetta vähemmän) jos kompura päällä
- kompuran ollessa pois päältä ei flekti pyöri paitsi sitten kun lämmöt nousevat korkeammiksi
- kompuran päällekytkeminen käynnistää 2. nopeuden samoin tein
- kompuran poiskytkeminen em jälkeen pudottaa flektin 1. nopeudelle.

että mitähän hittoa..

toinen editti:

-taitaa flekti pyöriä väärään suuntaan :lol:

Oi auttakaa viisaat. Minä kiitän.
Viimeksi muokannut catharsis, 03 Heinä 2017, 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Nonniin, kuherruskuukausi päättyi, ja helmikuussa ostettu Alfa sytytti moottorin vikavalon matkalla Pärnuun, heti kun oli saanut Tallinnassa uudet kumit alle. Motor control failure, mutta auto pelaa kuten ennenkin, ainoastaan rivakammassa kiihdytyksessä nykäisi pari kertaa.
Pitääkö olla huolissaan, vai ajelenko kotiin jos Jötsi suo ?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Mulla on tehnyt nyt koko kesän samaa mutta toiminut muuten moitteettomasti. Saahan nähdä kuinka kauan.

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja catharsis »

^^ starttaa ja sammuta 5 kertaa putkeen , poistuuko helikopterin kuva ?
-tulipellin kupeesta liittimet auki ja elektrospraytä perään?
-kaasuläpän resetointi, haulla ohjeet
-halpis BT obd lukijallakin tekee tarvittaessa ihmeitä
-jos auto toimii ja ottaa kierroksia normaalisti, pitäis uskaltaa ajaa

Avatar
Garmund
Viestit: 2136
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Puola rikki.

Jos ei puolan ja tulpan vaihdolla korjaannu ja vikakoodina sytytyskatkoksia. Niin sitten veikkaan suutinta.

Jos suutin sökö(niin että päästää sylinterin käymään laihalla) palaa mäntä. Ai mistäkö tiedän?....
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Jos auto pelaa kuten ennenkin, niin tuskin on puola.

^^Ei mitään nesteitä lambadan liittimiin... Kaupasta uudet liittimet jos vika on siellä (todennäköisesti on).

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

kröhm, näin 6 puolaa uusineena, vaikkei oo ku 4 pyttyä :lol: niin kehtaan väittää, että puola. Noin se sen tekee, eli ensin helikopterin kuvaa ja päälle pientä nykimistä, kun vähän kovempi pyynti. Kerran meni silleen nopsasti, ettei voinu ohittaa sillä reisulla enää (200km), mutta tasanen 100km/h moitteetta. Eli ajelu siten ettei nypytä ja suurempaa sytytyshäiriötä pitää tosissaan välttää/lopettaa ajaminen. Siinä kohtaa, jos alkaa helikopteri vilkkumaan, niin menee katti :-D No jos sitten kuitenkin joku muu vika, niin puolan uusinta ei ole turha ostos, koska ne menee kuitenkin uusittavaksi ennemmin tai myöhemmin. Ite siirryin posseista ngk:n puoliin, mutta ei voi sanoa kestävyydestä vielä mitään. Mulla possit kestäny ~100tkm
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eiku joo, olihan siellä maininta, että nykäisi pari kertaa :oops:

Tuo "toimi kuten ennenkin" jäi vaan mieleen ensin.

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Hmm, täältä Pärnusta voi olla haastavaa saada puolaa tähän hätään, huomenaamulla olisi tarkoitus ajaa lautalle ja kotimaahan, ja sitten Lappenranta-Imatra-seudulle kaksipyöräisten vauhtia katsomaan. Missäs saisi pääkaupunkiseudulla luettua vikakoodit ja hankittua mahdollisen puolan ? Jos joku foorumilainen löytyy, niin vaivat korvataan tietenkin.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Motonet löytyy Vihdintien varrelta Konalasta tai Vantaalta kehä 3 kupeesta. Niistä pitäisi löytyä puolaa ja koodien lukukin onnistuu Motomaatilla jos ei foorumisteja löydy hätiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
mattijus
Viestit: 5254
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

dnapekko kirjoitti:Hmm, täältä Pärnusta voi olla haastavaa saada puolaa tähän hätään, huomenaamulla olisi tarkoitus ajaa lautalle ja kotimaahan, ja sitten Lappenranta-Imatra-seudulle kaksipyöräisten vauhtia katsomaan. Missäs saisi pääkaupunkiseudulla luettua vikakoodit ja hankittua mahdollisen puolan ? Jos joku foorumilainen löytyy, niin vaivat korvataan tietenkin.
Tallinnassa saattaisi olla yksi hyllyssä:
http://www.motonet.ee/et/varuosatoode/1 ... ajoneuvo=8
VMP

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

mattijus kirjoitti:
dnapekko kirjoitti:Hmm, täältä Pärnusta voi olla haastavaa saada puolaa tähän hätään, huomenaamulla olisi tarkoitus ajaa lautalle ja kotimaahan, ja sitten Lappenranta-Imatra-seudulle kaksipyöräisten vauhtia katsomaan. Missäs saisi pääkaupunkiseudulla luettua vikakoodit ja hankittua mahdollisen puolan ? Jos joku foorumilainen löytyy, niin vaivat korvataan tietenkin.
Tallinnassa saattaisi olla yksi hyllyssä:
http://www.motonet.ee/et/varuosatoode/1 ... ajoneuvo=8
Löytyy myös pk-seudulla: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... ajoneuvo=8
Kuva

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Minulla kun oli puola hajonnut, se vikavalo vilkkui :o:

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Noh, aamulla lähtö kohti Tallinnaa. Tänään kävin muutaman kymmenen kilometrin lenkin Halingan automuseossa (paljon hienoja neukkuautoja), ei ongelmia. Jospa se siitä...
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Kotiin on tultu, luetutin vikakoodit Lappeenrannan Motonetissä, samalla ne kuitattiin. Satunnaisia sytytyskatkoksia ykkös- ja kolmospytyissä (P301, 303); Katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle rajan Lohkot 1 ja 1 (P430, P420), sekä pari airbag-piirin häröilyä 0E ja 02. Kotimatka ilman vikavaloa, ehkä kannatta noita puolia alkaa tutkimaan/putsaamaan liittimet/vaihtamaan koko puolat.
Ohjelmisto pitänee hankkia, ja sopiva johto. Mikä olisi tänä päivänä sopiva hankintapaikka?
Kiitos Pujazuballe avuntarjouksesta.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Multiecuscan on se oikea softa. Minulla on lisenssi joutilaana...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ja mulla ylimääräinen VAG-KKL piuha...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Piuhasta tuli mieleen: Kun kaivelin OBD-liittimen näkyville, oli luukun takana piuhan pää, joka näytti sopivan OBD-liittimeen. Mikähän se lienee ?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Olisiko sinne jemmattu johto valmiiksi, et kuvaa saisi tyrkylle?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

metkuli
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Syys 2016, 21:14
Car(s): 156 2.0TS vm.2002

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja metkuli »

Ajonesto päällä... antenni ja liittimet putsattu, akku ladattu ja kokeiltu toisellakin akulla--> ei vaikutusta... :evil: mistähän löytyy tämä yhdessä topicissa mainittu ajonestotunnistimen liitin/ kiinnike? Konehuoneesta vissiin jostain päin? Kiitoooos :)

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Se johto oli OBD-jatkojohto, jonka toinen pää oli survottu keskikonsolin kieppeille.
Testasin sellaista halpislukijaa (CRX-40), joka toimi ainakin sen verran, että sanoi ettei koodeja. Onko kellään tuosta kokemusta, jos vaikka ottaisi matkalle mukaan, ettei tarvi läppäriä mukana kuljetella.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Halpalukijat tyypillisesti toimii ihan ok sillä tontilla, jolla ne toimii. Lukevat siis nimenomaan moottorinohjauksen vikakoodeja, muihin purkkeihin ei yleensä pääse käsiksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

04 jts jaksaa yllättää.

P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.

Mikähän voisi olla takana?

Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu keväällä. Myös jakopää tehty n 4000 km sitten?

Toinen etulambdoista pari kolme vuotta vanha. Päästöt leimalla läpi keväällä.

EDIT: oireilee siis satunnaisena nykimisenä.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jyskyed kirjoitti:P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.

Mikähän voisi olla takana?
Liitin sökö, tyyppivika.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Minkä kokoinen akku bussoon? Tällä hetkellä autossa on varmaan halvin mahdollinen 55Ah 460A akku mutta pitäis varmaan talveks laittaa jotain tehokkaampaa.
Through difficulties to defeat

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Akkukauppa osaa myydä sinne sopivan akun. Budjetistahan se riippuu kuinka pitkälle raha riittää :)

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Tuomas K kirjoitti:
jyskyed kirjoitti:P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.

Mikähän voisi olla takana?
Liitin sökö, tyyppivika.
Kiitos! Eli uutta lambaadaa vaan hommaamaan?

Kumpi puoli edestä katsottuna on tuo sens1?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2331
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Naamapalmu kirjoitti:Minkä kokoinen akku bussoon? Tällä hetkellä autossa on varmaan halvin mahdollinen 55Ah 460A akku mutta pitäis varmaan talveks laittaa jotain tehokkaampaa.
Exide Premium sarjan akkuja suosittelen oman kokemuksen perusteella. 3v ongelmitta sisältäen paljon lyhyitä ajopätkiä kovemmillakin pakkasilla.
Kuva

Weezie
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Helmi 2013, 20:43
Car(s): 156 Sportwagon V6 24v

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Weezie »

Naamapalmu kirjoitti:Minkä kokoinen akku bussoon? Tällä hetkellä autossa on varmaan halvin mahdollinen 55Ah 460A akku mutta pitäis varmaan talveks laittaa jotain tehokkaampaa.
Itellä snajderi 70ah/540a(?) ja hyvin on pari talvee menny, oli tyhjehtynyt talvella jonkun vuodon vuoksi, mutta bilteman laturilla sai taas käyttöarvot kohilleen ja toimii normaalisti.


Itsellä menee vaihtoon 2.5 v6 kampiakselin kierroslukusensori (YKK-sensori, TDC-sensor, rakkaalla lapsella monta nimeä)
Itse osa on melko edullinen, mutta entä vaihto? Kannattaako viedä pajalle ja millä hintaa? Entä onko joku vaihtanut itse?
En oikeen oo löytänyt täältä enkä lontoonkielisistä foorumeista infoa, pari havainnollistavaa kuvaa kylläkin. :?

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

^helppo vaihtaa, jossain toisessa ketjussa oli just tässä viikon sisällä ohjeet. Hätätilassa onnistuu vaikka mätänetin parkkiksella

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jyskyed kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
jyskyed kirjoitti:P1131 ja P2251 02 sens negative current control circ/open bank 1 sens 1.

Mikähän voisi olla takana?
Liitin sökö, tyyppivika.
Kiitos! Eli uutta lambaadaa vaan hommaamaan?

Kumpi puoli edestä katsottuna on tuo sens1?
Ei uutta lambdaa, vaan uusia liittimiä, vika on johtosarjan puoleisessa liittimessä.

En yhtään muista kumpi liitin oli kumpi, mutta kun katsot kummalle katille menee ykkössylinteriltä kaasut niin olet löytänyt ykköspuolen.

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Katselin tuulilasin edessä olevien muovien alle puhdistusmielessä, ja huomasin että edellinen kyläseppä oli hukannut pelkääjänpuolelta kaikki valkoisten kiinnikkeiden vastakappaleet, ne jotka painetaan rintapeltiin. Saakohan noita ostaa jostain?
Tarvitsisin myös sellaisen mustan peitelätkän joka peittää muovin päätykiinnitysruuvin. Sen hukkasin ihan itse, prkl.
Aika mielenkiintoista, ettei Luigilla ollut riittänyt edes punaista maalia koko rintapeltiin siellä muoviritilän alla, ihan kirkas pelti paistoi....
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös siellä ole vaan klipsit jotka painetaan suoraan pellissä oleviin reikiin? Näin ainakin mulla kolmessa 156ssa..
Ne maksaa sit muistaakseni 3-7eur kpl marmorilla :p

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^näin määki muistelisin. Niillä valkosilla kiinnittimillä säädetään samalla muovien korkeus sopivaksi/suoraksi, eli ei vaan lyödä surutta pohjaan asti. Kyllä meikäläisen kulkineessa maalitkin siellä on, olishan se kaukalo muuten kauniin ruskea.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Mun mielestäni kuskinpuolella oli jäljellä ne valkoiset naaraskappaleet ja pelkääjänpuolella ei. Kuskinpuoli pysyy paikoillaan, pelkääjänpuoli nousee ylös. Klipsihän on sama kuin esim. takaluukun verhoilunkiinnitysklipsi, naarasosa ei vain ole erikoisen hyvä irtoamaan ehjänä. Pintaruostetta rintapellissä vähän olikin jo, yksilöjä taitavat olla nämä :D
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Mites Dnapekko sulla on takakontin pohja toteutettu? Kattelin vaan rekkarin perusteella, että sulla olisi auto aikalailla samaa sarjaa kun mullakin? Omassani oli verhoilun ja vararenkaan välissä vain sellainen styroksinen lätkä. Sain varaosa-autostani sellaisen koko varapyörän peittävän tukevan styroksista valetun osan mikä vaimensi ääniä huomattavasti paremmin kuin aluksi paikallaan oleva.

Ps. Omassani oli rintapelti maalattu hyvin :D

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Sellainen styroksilätkä on minullakin, peittää vanteen keskiön ja työkalut.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Effe
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Effe »

Mites kun tuossa on nyt vähän arvuuttelua että ilmamassamittari voisi olla huono. Putsasin sen sillä puhdistusaineella ja ei mitään vaikutusta kulkuun kun puutuu siellä yläkierroksilla hieman. Voiko hommaa testata ottamalla piuhan irti anturista, vai meneekö se johkin vikatilaan ja ei toimi senkään vertaa?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jatketaanpas tästä. Koeponnistin tosiaan tuon Effen V6:n ja jotenkin hengetön alle kolmen tonnin kierroksilla ja samaan jonoon puutuu täysin kuudessa tonnissa, eikä halua kiertää punarajalle edes kakkosella. Mikäs tuollaista voi aiheuttaa, jos ensimäisenä ei epäile jakoa :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin