Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jos lukkopalat ja heittokello käytössä, niin noit hinnat olisi kohillaan. Korjaamot ottavat varaosat joltain tukkurilta ja niillä on myös tyypillisesti erikoistyökalut vuokrattavissa. Yli kymmenen vuoden jts kokemuksella voin todeta, että vaikka se remmi on helppo laittaa samoille hampaille, niin mitään takeita ei ole, että ajotus olisi edelleen tikissään. Ainakin jts oli todella tarkka ajotuksestaan, jos halusi moitteettoman toiminnan.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Turre
- Viestit: 331
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Teitkö sille tuon alustuksen? Ainakin osan vaihtuessa se antaa virhekoodia joka poistuu kun kalibroidaan/alustetaan (kuka mitäkin termiä käyttää), en ihmettelisi jos pitäisi irrotuksen jälkeen myös. Jos ei muuta niin on ainakin helppo ja halpa kokeilu. MES varmastikin osaa ko tempun, itse olen kylläkin tehnyt vaan AlfaOBD:lla.AmericanItalian kirjoitti: ↑28 Kesä 2022, 21:59Vdc failure. Koodi C1505. Steering angle sensor. Sen ratin kehän tunnistimen sitten irroitin kaikkea purkaessa ja näköjään väärin kiinni. E-learn(taas) neuvoo että jos sen laittaa väärään asentoon joutuu hankkimaan iuden ja koodaamaan sen. Kenelläkään tämmöisestä kokemusta?
MES antoi siis tiivistettynä: ”The steering wheel angular position sensor is faulty” check connections jne(toivotaan että niissä). ”Make sure the sensor has been INITIALIZED and that it is of the correct type”
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän voisi johtua yhtäkkinen korkea tyhjäkäynti? Lähdettiin kaupasta ja kierrokset ei enää laske alle kahden tonnin. Kyseessä vm 98 busso.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
A: poljin jumittaa, eikä nouse ylös asti
B: kaasuläppä jumittaa eikä pääse kiinni asti
Poljin helppo kokeilla varpaalla ylös asti ja varmaan jo kokeiltukin. Kaasuläpän saa näkyviin haitariputken irrotuksella ja pahimpaan hätään liottaa läpän ympäristöä bräkleenillä. Läppää ei kannata kääntää käsipelillä, vaan huuhtelee ympäristöstä nokitöhnää pois.
B: kaasuläppä jumittaa eikä pääse kiinni asti
Poljin helppo kokeilla varpaalla ylös asti ja varmaan jo kokeiltukin. Kaasuläpän saa näkyviin haitariputken irrotuksella ja pahimpaan hätään liottaa läpän ympäristöä bräkleenillä. Läppää ei kannata kääntää käsipelillä, vaan huuhtelee ympäristöstä nokitöhnää pois.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos. Näistä ei löytynyt ratkaisua. Kierrokset nousevat parhaimmillaan 3000 asti. Jotain säätöä tapahtuu, kun laskevat sitten 2000 ja taas nousevat 2500.Alfissimo kirjoitti: ↑02 Heinä 2022, 17:29A: poljin jumittaa, eikä nouse ylös asti
B: kaasuläppä jumittaa eikä pääse kiinni asti
Poljin helppo kokeilla varpaalla ylös asti ja varmaan jo kokeiltukin. Kaasuläpän saa näkyviin haitariputken irrotuksella ja pahimpaan hätään liottaa läpän ympäristöä bräkleenillä. Läppää ei kannata kääntää käsipelillä, vaan huuhtelee ympäristöstä nokitöhnää pois.
Moottori sammuksissa kuuluu kovaa sirinää jostain läpän suunnasta. Ja löytyi sieltä ilmavuotokin, jonka yritin tukkia. Mutta tilanne edelleen päällä. Löytyykö C vaihtoehtoa.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Palaako mittaristossa ruiskuvalo? Surina vihjaa vahvasti kaasuläppäkoteloon ja säätömoottoriin, eikä korkeita kierroksia selitä oikein muu, kuin läpän auki jääminen. Jos auton laittaa virrat päälle ja katsot kaasuläppää putki irti, niin onko nollassa vai selkeästi raollaan?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Otin anturin uudelleen irti ja takaisin kiinni. Itse anturi ei kyllä ole liikkunut. Sen jälkeen tulevat 2 pientä osaa kyllä. Toisessa ratas kehällä ja toinen vinkkarin palautin tms. Tein messin valikosta steering angle calibrationin kyllä mutta valo ei poistunut. Tämän jälkeen vielä pyyhin vikamuistin. Eilen mes herjasi erroria kun kokeilin jälleen. Pienen matkan ajoa ja sammutus, niin valo hävisi hetkeksi, kunnes pienen matkan jälkeen taas syttyi. Katsotaan mitä mes ja valo sanoo huomenna ratapäivien jälkeen.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruiskuvalo ei pala. Kaasuläppä luontaisesti on hieman raollaan, ainakin minulla. Joutuu jousia vasten sen painamaan kiinni. Hyvin pieni liike. Virrat päällä ikäänkuin värähtelee paikallaan. En katsonut missä asennossa on moottorin käydessä.Alfissimo kirjoitti: ↑02 Heinä 2022, 21:56Palaako mittaristossa ruiskuvalo? Surina vihjaa vahvasti kaasuläppäkoteloon ja säätömoottoriin, eikä korkeita kierroksia selitä oikein muu, kuin läpän auki jääminen. Jos auton laittaa virrat päälle ja katsot kaasuläppää putki irti, niin onko nollassa vai selkeästi raollaan?
Otin kaasuläpän irti ja auki, putsasin sähköpuolen. Ei siellä mikään näyttänyt vialliselta. Tällä ei ollut vaikutusta.
Onko kaaspolkimen asentoanturi sitten seuraava epäilyksen kohde? Vai joku muu anturi?
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaasuläpän liitin irrotettuna pitäisi käydä tyhjäkäyntiä normaalisti, mutta ei reagoi polkimeen. Sillä saa ainakin rajattua syyn joko polkimeen tai kaasuläppäkoteloon.
MES:n kanssa pystyy katsomaan kaasupolkimen ja kaasuläpän liikeradan. Noista kahdesta epäillystä kaasuläppäkotelo on huomattavasti helpompi operaatio vaihtaa vs. kaasupolkimen potikka. Tai noh, ei se potikan vaihtokaan tekemätön paikka ole, mutta korvaajan löytäminen on eri juttu.
MES:n kanssa pystyy katsomaan kaasupolkimen ja kaasuläpän liikeradan. Noista kahdesta epäillystä kaasuläppäkotelo on huomattavasti helpompi operaatio vaihtaa vs. kaasupolkimen potikka. Tai noh, ei se potikan vaihtokaan tekemätön paikka ole, mutta korvaajan löytäminen on eri juttu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 28 Tammi 2018, 18:35
- Car(s): 156 2.5 v6 -03
ex: 159 2.4 JTDm -06
156 2.0 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jahas, olisiko jollain ajatusta mistä lähteä seuraavaa "ominaisuutta" poistelemaan. Kyseessä -03 v6, sytytteli pitemmän aikaa moottorin vikavaloa ja herjasi ajoittaista sytytyskatkosta 4-6 sylintereissä. Syttyi aina tyhjäkäynnillä. Pysy nollauksen jälkeen 3-4 viikkoa poissa.
Jakopään uusimisen lomassa vaihdoin kaikki tulpat ja puolat. Ominaisuus korjaantui siten, että nyt katkokset sylintereissä 1-3.
Jakopään uusimisen lomassa vaihdoin kaikki tulpat ja puolat. Ominaisuus korjaantui siten, että nyt katkokset sylintereissä 1-3.
- Tiige
- Viestit: 2850
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Vaihdoitko hihnan lukkopaloilla ja heittokellolla nokkapyörät löysäten?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 28 Tammi 2018, 18:35
- Car(s): 156 2.5 v6 -03
ex: 159 2.4 JTDm -06
156 2.0 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei pitäisi ajoituksen olla pielessä. Hihnan vaihdoin ns. by the book, lukkopaloilla ja ajoituksen tarkistin kellolla. Epäilin jossain vaiheessa laturia, mutta akusta mitattuna vaikuttaa olevan kunnossa.
Joka kerta kun herja on ilmaantunut ei ole mitään havaittavaa muutosta ollut tyhjäkäynnissä ja on muutoinkin toiminut ihan normaalisti.
Joka kerta kun herja on ilmaantunut ei ole mitään havaittavaa muutosta ollut tyhjäkäynnissä ja on muutoinkin toiminut ihan normaalisti.
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tämä lie samanlainen tapaus: viewtopic.php?p=632994#p632994
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei lähde valo pois. Saa hetkellisesti alustettua messillä ja poistettua vikakoodin. Kokeilin irroittaa ja uudelleen asentaa anturin jne.
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiedän kuinka pitkään 156:n bensatankin kiinnityspanta kestää: tasan 21 vuotta, 6 kuukautta ja 6 päivää (ja 324 000 kilometriä).
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 2.5 V6 ravistaa ja "vikisee" liikkeelle lähdettäessä eli kytkintä nostettaessa, mutta vain peruuttamalla ja kuumalla moottorilla. Kylmänä ja eteenpäin lähdettäessä tätä ei esiinny, tai ei ainakaan siinä määrin, että sitä huomaisi,
Mikä on todennäköisin syy ilmiöön näillä oireilla?
Mikä on todennäköisin syy ilmiöön näillä oireilla?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Erimerkissä vastaava oire ja syynä on öljyvuoto kytkinlevylle joko moottorin tai lootan akselista.
Ajappa pari sataa km yhteen kyytiin maantietä ja kun pysähdyt niin lähtiessä jäkättää jo 1. vaihteellakin. Pakilla tekee herkemmin kun on 1. vaihdetta pienempi välitys.
Ajappa pari sataa km yhteen kyytiin maantietä ja kun pysähdyt niin lähtiessä jäkättää jo 1. vaihteellakin. Pakilla tekee herkemmin kun on 1. vaihdetta pienempi välitys.
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Pähkäilin niin, ettei vika ole kytkimessä, kun puistaa ja uikuttaa pelkästään pakilla ja eihän se kytkin tiedä kumpaan suuntaan ollaan menossa. On se varmaan kuitenkin se. Autolla ajettu 324 tkm ja kytkin on alkuperäinen.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Parissa yksilössä kokenut vastaavan, eikä se oikein muusta kuin kytkimestä voi johtua. Kytkin toiminut kuitenkin, eikä ole ajoa estänyt ko. yksilöissä.
Yksi mahdollinen epäily moottorin tukikumeihin, että päästäisi moottorin heilahduksia läpi ja pakilla ravistaa herkemmin, kun pienillä kierroksilla ryömittää kytkimen kanssa.
Yksi mahdollinen epäily moottorin tukikumeihin, että päästäisi moottorin heilahduksia läpi ja pakilla ravistaa herkemmin, kun pienillä kierroksilla ryömittää kytkimen kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämän tyyppistä olen itsekin epäillyt, kun se ravistaa melko voimakkaasti ja tosiaankin vain pakilla. En tiedä käykö se tähän kuvioon, että tapahtuu vain moottorin lämmettyä kunnolla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä parhaiten onnistuu pikkujötsin kytkimen ilmaus, vaihdoin pääsylinteri. Tuntuu, että hörppii ilmaa jostain jarrujen ilmauslaitteella.
Pumppaamalla kytkin muuttuu paremmaksi, mutta mutta.
Pumppaamalla kytkin muuttuu paremmaksi, mutta mutta.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei saa hyväksi pelkällä imurilla. Kahden tekijän operaatio, toinen polkee ja toinen avaa nippaa. Kun poljin jo muuten valmis, niin vielä viimeinen kerta siten, että käyttää nipan vain nopeasti auki, ettei nipasta lopu nestevirtaus. Nippa kiinni, sokka paikalleen ja pitäisi olla hyvä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos, pitää pyytää apuvoimia. Aika haastava ilmattava, vanhanajan nippasysteemit helpompia ilmattavia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vastoinkäymiset jatkuu, kytkimen työsylinteri entinen. Laatikon irroitus kotioloissa, ilman pilarinosturia. Kuinka paha rasti on laatikon irrotus,
pitääkö/kannattaako ottaa alakelkka pois? Tietysti samalla vois vaihtaa kallistuksen vakaajan kumit ja ala- ja ylätukivarret, iskarit, koiranluut jotka
jo varmuuden vuoksi ostettu. Ja autohan oli pikkujötsi.
Nimimerkki "onhan vielä lomaa jäljellä"
pitääkö/kannattaako ottaa alakelkka pois? Tietysti samalla vois vaihtaa kallistuksen vakaajan kumit ja ala- ja ylätukivarret, iskarit, koiranluut jotka
jo varmuuden vuoksi ostettu. Ja autohan oli pikkujötsi.
Nimimerkki "onhan vielä lomaa jäljellä"
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö 156:ssa työsylinteri ole laatikon ulkopuolella?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 15043
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
V6:ssa ja ehkä dieselissä.
TS:ssä se on sisäpuolella.
V6:ssa ja ehkä dieselissä.
TS:ssä se on sisäpuolella.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ikävä kyllä laatikon sisällä.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt vihdoin korjattu tämäkin. Vaati uuden ohjasupyörän asentotunnistimen sekä spiraalin joka kiinni ohjauspyörän vivustossa. Tässä se ongelma olikin kun minä nokkelana olin mennyt avaamaan tuon spiraalin. Kyllä, siinähän lukee 'caution see service manual". Tämän olinkin tekevinäni (elearn). Sieltähän paljastui tuo jo aiemmin mainitsemani "if the spiral is removed, it will have to be replaced"AmericanItalian kirjoitti: ↑08 Heinä 2022, 12:30Ei lähde valo pois. Saa hetkellisesti alustettua messillä ja poistettua vikakoodin. Kokeilin irroittaa ja uudelleen asentaa anturin jne.
Tilasin puolasta molemmat kun ei meinannut löytyä. Ovoko.fi kautta löytyi käytetyt. Viikset on nyt farmarin(takalasin pyyhin extrana) mutta kaikki toimii.
- Ramsester
- Viestit: 254
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): 159 2,2 JTS -06
GTV 2.0 V6 TB -99
Fiat Grande Punto 1.4 Starjet -08
Fiat Bravo 1.4 TJET -08 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
TS:n laatikon saa kyllä irti ilman apurungon irroitusta vaikka onkin hieman ahdasta. Irroittaa koneen alakiinnikkeen ja kääntää konetta hieman etuviistoon ja alas niin laatikko mahtuu pois. Alla kuva yhdestä vanhasta TS kytkimenvaihdosta. Tämä on tehty pienessä autotallissa tunkilla ja Bilteman pukeilla.arkka kirjoitti: ↑01 Elo 2022, 12:10Vastoinkäymiset jatkuu, kytkimen työsylinteri entinen. Laatikon irroitus kotioloissa, ilman pilarinosturia. Kuinka paha rasti on laatikon irrotus,
pitääkö/kannattaako ottaa alakelkka pois? Tietysti samalla vois vaihtaa kallistuksen vakaajan kumit ja ala- ja ylätukivarret, iskarit, koiranluut jotka
jo varmuuden vuoksi ostettu. Ja autohan oli pikkujötsi.
Nimimerkki "onhan vielä lomaa jäljellä"
Kampiakselin takapään stefa kannattaa vaihtaa samalla vaivalla ja tietysti myös kytkinpaketti. Stefa on kiinni peltisessä laipassa ja se pultataan koneen päähän kiinni, joten vaihto on helppo. Vauhtipyörän pulttien vaihto voi myös olla hyvä idea.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
- Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011 - Paikkakunta: Espoo / Munchen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa 156:ssa on ilmeisesti Andy's leather vaaleat connolly nahkapenkit ja muu sisusta. Nyt pitäisi ruveta kunnostamaan niitä, mutta mistähän tai mitenhän saisi sen värisävyn selville? Beige se ei ollut, kokeilin yhtä Autodude maalia, selkeästi vaaleampi on.
Kiitos vinkeistä etukäteen.
Kiitos vinkeistä etukäteen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro!
Vaihdan tässä just jäähdytinputkea 156 JTS 2.0 moottoriin. Osaako joku sanoa, mikä tämä osa on ympyröitynä? (näyttää olevan halki) AC-kompressori tos päällä (irti) ja pakosarja näkyy oikealla vähän. Kuva otettu siis alta edestä.
Kiitti!
Vaihdan tässä just jäähdytinputkea 156 JTS 2.0 moottoriin. Osaako joku sanoa, mikä tämä osa on ympyröitynä? (näyttää olevan halki) AC-kompressori tos päällä (irti) ja pakosarja näkyy oikealla vähän. Kuva otettu siis alta edestä.
Kiitti!
- Liitteet
-
- rsz_1img_20220830_153808-min.jpg (99.71 KiB) Katsottu 8752 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tasapainoakselin suojakoppa, kiinnike lohjennut joten näyttää hiukan kärsineeltä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, okei kiitti. Joltain suojakopalta se näytti, muttei ollut tuttu paikka!
- Turre
- Viestit: 331
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa oli hyvin vastaavasti rikki, muistaakseni ärsyttävästi niin että kuntoon saadakseen pitää vaihtaa sekä jako- että tasapainohihnan suojus, ja ehjien löytäminen...
Nuo näyttää semmoiselta että jakohihnan vaihtaja ei ole tajunnut että siellä vielä yksi ruuvi on, ja ruhjaissut väkisin irti. Asiakkaallehan ei tämmöisestä pikku työtapaturmasta tietenkään kerrota, kuka sitä sieltä huomaa...
Nuo näyttää semmoiselta että jakohihnan vaihtaja ei ole tajunnut että siellä vielä yksi ruuvi on, ja ruhjaissut väkisin irti. Asiakkaallehan ei tämmöisestä pikku työtapaturmasta tietenkään kerrota, kuka sitä sieltä huomaa...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa ilmeni tasapainohihnan kiristimen kuoleminen noin. Kannattaa kurkata.
Paikalla
- jeQQ
- Viestit: 4348
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Gta(147) ja 2.5 kaasuläpän liitin sama? Omasta klipsi hajonnut..
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulipas viimeviikolla investoitua 156 Berlina pikku-bussolla, kaikkien näiden vuosien jälkeen sain dieselin rinnalle oikean moottorin.
Auto luonnollisesti vaatii kaikenlaista pientä laittoa, mutta päällimmäisenä mielessä on saada dinosaurusten laulu kuulumaan ympäristöön. Eli ajatuksena vaihtaa takavaimennin paremmin hengittävään tai sitte muokata alkuperäistä.
Onko immeisillä kokemuksia vaimentimen avarruksesta?
Auto luonnollisesti vaatii kaikenlaista pientä laittoa, mutta päällimmäisenä mielessä on saada dinosaurusten laulu kuulumaan ympäristöön. Eli ajatuksena vaihtaa takavaimennin paremmin hengittävään tai sitte muokata alkuperäistä.
Onko immeisillä kokemuksia vaimentimen avarruksesta?
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
hei
Mitenkäs näissä TS-moottoreissa oli tuon tasapainoakselin kanssa ?
Mulla Spiderissa 2.0 TS se on, mutta onko 156 1,8 TS:ssä?
Vävyllä 2.autoksi tuollainen1,8 TS- moottorinen berlinetta haussa.
PS.
Eikös 1,6 TS ollut ilman tuota härpäkettä ?
Mitenkäs näissä TS-moottoreissa oli tuon tasapainoakselin kanssa ?
Mulla Spiderissa 2.0 TS se on, mutta onko 156 1,8 TS:ssä?
Vävyllä 2.autoksi tuollainen1,8 TS- moottorinen berlinetta haussa.
PS.
Eikös 1,6 TS ollut ilman tuota härpäkettä ?
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mattijus
- Viestit: 5263
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaksilitraisessa on kaksi tasapainoakselia, pienemmissä näitä ei ole.
VMP
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos varmistuksesta.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
- Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT - Paikkakunta: Sauvo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaisiko joku sanoa mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa.
2.0 ts starttasi normaalisti, hetken päästä alkoi kolina.
Sammutin, kokeilin vielä uudestaan, niin ei enää lähtenyt käyntiin.
Sen verran tarkistin että jakopään hihna on normisti kireällä.
2.0 ts starttasi normaalisti, hetken päästä alkoi kolina.
Sammutin, kokeilin vielä uudestaan, niin ei enää lähtenyt käyntiin.
Sen verran tarkistin että jakopään hihna on normisti kireällä.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pyöriikö hihna koneen mukana? Hihna voi olla kireällä, vaikka siitä puuttuisi hampaat alahihnapyörän kohdalta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
- Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT - Paikkakunta: Sauvo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä pyörii
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ehkä siellä kumminkin on hammaskatoa jossain kohdassa?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 14 Loka 2006, 08:00
- Car(s): 159 2.4 jtdm
166 2.5 V6
156 2.0 stw
Alfetta GT - Paikkakunta: Sauvo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hihnasta ei puutu hampaita.
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Busson latauskyky alkaa olla hiipunut, lämpimänä tyhjäkäynnillä ei lataa käytännössä ollenkaan. Kaasuun koskiessa reilun 13 volttia. Tuskin tässäkään asiassa on oikotietä onneen, mutta kysytään kuitenkin.
Onko olemassa mitään muuta ilmiön aiheuttajaa kuin epäkuntoinen laturi? Maapisteet pikaisesti tsekattu ja ok.
Onko olemassa mitään muuta ilmiön aiheuttajaa kuin epäkuntoinen laturi? Maapisteet pikaisesti tsekattu ja ok.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suuttimen vaihto meneillään 2.0 JTS. Imukanavat on öljyn/noen kerrostamat. Millä noita kanavia voisi putsata? bräkleeni? Onko riskiä että jää karstaa venttiilin väliin tms.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pähkinällä puhallellaan näitä. Joka merkillä sama, kun on suorasuihkujen ns. "tyyppivika" tää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samper kirjoitti: ↑15 Marras 2020, 15:16Tuo käynnistymätön JTS: Talvi lähenee ja johonkin se pitäs pihasta liikuttaa.
Auto on käytännössä Lappeenrannassa, tällä hetkellä Ylämaalla. Pitäisi saada testeriin.
Minkälaisia vaihtoehtoja on muilla harrastajilla käytössä?
Bensarahoja vastaan apuja?
Mietin, että teen Lpr:n isommille korjaamolle kysely kierroksen vika diagnosoinnista. Montaa sataa en sijoittaisi, mutta mielenrauha..
Viimeisin havainto: Moottorivikavalo ei sammu kun kääntää virrat päälle. (Ei muutes sammu kahdessa peugeotissakaan kun virrat kääntää päälle )
Kierroslukumittari mittaristossa ei värähdä startatessa.
Edit: Tässähän tämä onkin tubetettuna: https://youtu.be/tw4O6j-3Atc
PS. Jos jollain on myydä 2.0JTS bensapumppua varalle niin otetaan tarjouksia..
Bensapumppu vaihdettu tankkiin.
Lähti miltei laakista käyntiin.
Ei olla hötkyilty tän asian kanssa
Projekti etenee, kohta sen saa ajettua paaliin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä aikoinaan putsasin Forten litkulla.
Mielestäni aika hyvä tuli ja konekin jaksoi kiertää iloisesti punaiselle kun se ennen hyytyi 5000 jälkeen.