Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Troo
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 23:17
Car(s): 156 2.0 ts sw

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Troo »

Mites tää http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-15 ... 0687861031.
Valmistajan osanumeron mukaan samaa löytys esim. focuksista.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Kyllä noita osia tosiaan muutkin merkit käyttää. Hyvä esimerkki mihin itse törmäsin vastikään oli, että GTAn esp-mokkula/jarrupaineen säädin löytyy valmistajan koodin mukaan mm. Ford transitista.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Millähän sais ulkolämpötilamittarin esiin 156:sta? Noissa manuaalikäyttöisissä ilmastointilaitteissa ei ole sitä nappia tuolle lämpömittarille (tripin nollauksen kanssa samassa). Kokeilin vaihtaa sen paneelin semmoiseen, jossa nappi on, niin ei mittari silti tule näkyviin? Mitähän muuta noissa on erilaista, kun peilissä näkyy kuitenkin anturi tuolle olevan. Tai ainakin se nystyrä.
Luulisi ettei luigikaan niin peelo ole että olis laittanut kylmästöimättömiin malleihin erilaisen nopeusmittarin :lol:

Pahus kun sais eLearnin ladattua jostain...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tai sitten siihen on vaan vaihdettu anturillinen peili :roll: ?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Niin, mistäpä näitä tietää :)

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Manuaali-ilmastoinnin tapauksessa lämpötilatieto on lisävaruste, joka ymmärtääkseni vaatii jotain muutakin kun vain paneelin (tai siis itseasiassa kai se vanha paneeli toimii kans). Vatii kai yhden tai kaks johtoa lisää moottorinohjainlaitteelle?
Seppo varmasti tietänee tämän asian kuin apteekin hyllyltä :silly:

Effe
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Effe »

Lämppäri puhaltaa "aaltoilevasti". Mistähän mahtaisi johtua moinen? Ei jatkuvasti, mutta usein esiintyy. Niin automaatti asennossa kuin käsivalintapykälillä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vahva veikkaus, että aaltoilee vaimeasti tyhjäkäynnillä ja samassa tahdissa vilkun kanssa? Virtaa siis häviää vilkuille yms. ja puhallin hidastuu hitusen. Ko. vaiva/ominaisuus oli itsellä, eikä kolmen vuoden aikana vaatinut toimenpiteitä, jos vikaa jossain olikin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

JTD:ssä oli sama oire vilkun kanssa.

Korjaukset: maakaapelointi 100% uusiksi konehuoneesta ym. Päävirtajohdot uusiksi. Uusi laturi (muista syistä), uusi akku.
Ainoa, joka antoi mitään eroa koko keissiin oli uusi akku. Ja sekin oli todella häviävän pieni ero. Samaan tahtiin vilkun kanssa himmeni auton muut valot ihan silminhavaittavasti - kunnolla kierrättämällä (dieseliä siellä yli 4k) alkoi efekti katoamaan huomaamattomaksi.

Ei aiheuttanut toimenpiteitä muutoin, muuta kuin ärsyttävyydellään...

Effe
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Effe »

Jaa no täytyykin seurata seuraavaksi kun tulee ajoa liittyykö se tuohon vilkkuun :P

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Noniin Alfa päätti aamulla käynnistyksessä lepuuttaa yhtä sylinteriä ja mcsf valo tuli tauluun.
Talvella kosteilla nollakeleillä vilkutteli tuota P0302-vikakoodia myös mutta valo sammui aina kun kone lämpeni ja kelit kuivuivat. Nyt se jäi vielä palamaan, vaikkakin muutaman käynnistysyrityksen jälkeen sain kaikki sylinterit käymään ja tuntui pelaavan ihan normaalisti.

Joten mikäs noita P0300 & P0302 sytytyskatkoksia yleensä aiheuttaa?
Ja haluaako joku tulla hakemaan tuon alfan täältä pihasta pois jos vähennän korjauksen kustannukset hinnasta? :drinking:
Meinaa rahat ja mielenkiinto loppua tuon ylläpitoon vaikka upea auto onkin, varsinkin kun syksyllä pitäisi siirtyä opintotuen piiriin.. :roll:

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Lähteekö tuulilasinpesijän suuttimet vetämällä nätisti pois vai vaatiiko se purkamista/jotain muuta?

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Suuttimissa on pikalukitus. Muistaakseni irrotin muovin niiden irrottamisen vuoksi, jotta sai nätisti rikkomatta paikkoja.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Verttiv kirjoitti:Noniin Alfa päätti aamulla käynnistyksessä lepuuttaa yhtä sylinteriä ja mcsf valo tuli tauluun.
Talvella kosteilla nollakeleillä vilkutteli tuota P0302-vikakoodia myös mutta valo sammui aina kun kone lämpeni ja kelit kuivuivat. Nyt se jäi vielä palamaan, vaikkakin muutaman käynnistysyrityksen jälkeen sain kaikki sylinterit käymään ja tuntui pelaavan ihan normaalisti.

Joten mikäs noita P0300 & P0302 sytytyskatkoksia yleensä aiheuttaa?
Ja haluaako joku tulla hakemaan tuon alfan täältä pihasta pois jos vähennän korjauksen kustannukset hinnasta? :drinking:
Meinaa rahat ja mielenkiinto loppua tuon ylläpitoon vaikka upea auto onkin, varsinkin kun syksyllä pitäisi siirtyä opintotuen piiriin.. :roll:
Vastaankin itselleni, että ilmeisesti puolavikaan viittaa, käyn hakemassa motonetistä uuden puolan ja huomenna soittoa korjaamolle jospa he kerkeisivät siihen tuon puolan vaihtaa heti huomenna. Jos ei puolan vaihto auta niin mitä muita vaihtoehtoja siinä on, sytytystulpat ainakin? Minkälaista tulppaa suosittelisitte vaihdettavan?

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Mitäs sitä turhaan korjaamolle, kun tuo puolan vaihto on muutaman minuutin homma. Ainakin näin JTS kohdalla.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Effe kirjoitti:Jaa no täytyykin seurata seuraavaksi kun tulee ajoa liittyykö se tuohon vilkkuun :P
Minulla aaltoili sisäpuhallin kanssa satunaisesti aikansa, kunnes pysähtyi kokonaan. Tuulettimen moottorin hiilet loppu.
Motonetista uusi moottori ja aaltoilu oli poissa.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

molsky kirjoitti:Mitäs sitä turhaan korjaamolle, kun tuo puolan vaihto on muutaman minuutin homma. Ainakin näin JTS kohdalla.
Aika paljon pitää tuosta V6 purkaa, ennenkuin edes pääsee noihin käsiksi. http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... sparks.htm ainakin tämän ohjeen mukaan.
Jos huollossa saa tuon yhdellä tuntiveloituksella hoidettua niin vien mielummin sinne.

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Verttiv kirjoitti:Minkälaista tulppaa suosittelisitte vaihdettavan?
Alkuperäinen platina NGK on varma valinta. Boschia ei ainakaan kannata laittaa. Niitä on katkeillut noissa kutvosissa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

molsky kirjoitti:Mitäs sitä turhaan korjaamolle, kun tuo puolan vaihto on muutaman minuutin homma. Ainakin näin JTS kohdalla.
Noh, puolaa ei busson takimmaiseen lohkoon taida kukaan taikuri vaihtaa muutamassa minutissa...
Minkälaista tulppaa suosittelisitte vaihdettavan?
Bussossa tulpan vaihto on sen verran iso duuni että kannatta laittaa alkuperäistä NGK:ta tai vastaavaa laatua jolla voi rullata seuraavat 100Km:ä...

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

fahlsjy kirjoitti:Bussossa tulpan vaihto on sen verran iso duuni että kannatta laittaa alkuperäistä NGK:ta tai vastaavaa laatua jolla voi rullata seuraavat 100Km:ä...
...tai ainakin 60 - lisätyö ei ole jakopääjumpan yhteydessä kovin suuri, ainakaan jos homman tekee lukkopaloilla (eli oikein), joten ei ole huono idea tahdittaa tulppajumppaa jakopään mukaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Ei siinä nyt niin iso homma ole purkaa pari pulttii imusarjasta irti kaasuläpänliitin ja muutamia klemmareita. Pääsee hyville tuntipalkoille, kun ite tekee ja löytys puolia vielä ylimääräsenä.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

JVTL kirjoitti:Ei siinä nyt niin iso homma ole purkaa pari pulttii imusarjasta irti kaasuläpänliitin ja muutamia klemmareita. Pääsee hyville tuntipalkoille, kun ite tekee ja löytys puolia vielä ylimääräsenä.
Jos homma kiinnostaa niin voit toki tulla avustamaan tuossa, itselläni ei ole mitään aiempaa kokemusta busson purkamisesta :lol: korvausta tietenkin maksaisin :)

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Polforea kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:Bussossa tulpan vaihto on sen verran iso duuni että kannatta laittaa alkuperäistä NGK:ta tai vastaavaa laatua jolla voi rullata seuraavat 100Km:ä...
...tai ainakin 60 - lisätyö ei ole jakopääjumpan yhteydessä kovin suuri, ainakaan jos homman tekee lukkopaloilla (eli oikein), joten ei ole huono idea tahdittaa tulppajumppaa jakopään mukaan.
Sadan kilsan välein :shock: :shock:
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

:mrgreen: jep jep.. +T

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

jyrkip kirjoitti:Sadan kilsan välein :shock: :shock:
Ei kun ne on kelvinmetrejä, kilon k olisi pieni.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Effe
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Effe »

Kyllähän se puhaltimen aaltoilu vilkun tahtiin menee täälläkin. Ei siis ilmeisesti aiheuta toimenpiteitä toistaiseksi.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Mistä löytyy sulake B35 cf3 bussosta? Samalla koordinaatit ajonestolaitteen M20 sijainnista otetaan kiitollisena vastaan. Onko se siellä vasemmalla olevan sulakepesärivistön takana vai jossain helpommin lähestyttävässä paikassa.

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Osaisikohan joku suositella Alfojen sielunelämää tuntevaa korjaamoa akselilta Järvenpää-Tuusula-Kerava? 156 vuodelta 1998 on alkanut hävittää jäähdytinnestettä ja kaipaisi asian päälle ymmärtävän arviota. Viasta tarkemmin täällä, jos se jotakuta sattuu kiinnostamaan: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=33065
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Järvenpäässä Carpojat ja PHT-Speed.

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Aquatica kirjoitti:^
Järvenpäässä Carpojat ja PHT-Speed.
Grazie mille!
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

Effe
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 06:45
Car(s): Pieni piinattu Rellu sekä Fiat Pandakarhu
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Effe »

Mites vilkunrele, missä sijaitsee? Jotain ketjua aiheesta löytyi, mutta jäi hieman epäselväksi. Entä käykö minkä tahansa saman ikäisen rele tuohon pikkubussoon?

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Busso antaa vikakoodin P1691 kenelläkään vastaavasta kokemuksia?
Hieman hakusessa aiheuttaja kun Alfaan ei tuo koodi kerro kuin jostain turbo viasta :crazyeyes: ...no onko se turbo vika jos se puuttuu kokonaan :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Effe kirjoitti:Mites vilkunrele, missä sijaitsee? Jotain ketjua aiheesta löytyi, mutta jäi hieman epäselväksi. Entä käykö minkä tahansa saman ikäisen rele tuohon pikkubussoon?
Rattiakselin muovien taka tuo rele on, eikä siellä liikaa tilaa ole. Sama rele pitäisi saman ikäisissä olla.
atm kirjoitti:Busso antaa vikakoodin P1691 kenelläkään vastaavasta kokemuksia?
Mutulla mennään, mutta muistelisin tuon ohjaavan sekalaisesti kaasuläppäkoteloon tai polttoainesyötön ongelmaan. Ecu- ja kaasuläppäreset ja liittimien tarkistus sekä akun edestä releiden varmistus, että kaikki paikallaan, eikä hapettumia.
E: ja hanskalokeron takaa kaasupolkimen johdon liitin, valkoinen neliskulmainen, taisi kanssa tehdä tuota, mutta oireilisi selkeämmin kaasun huonona reagointina.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Lampunpesimet ei ole toimineet meikäläisen aikana. Häiritsee. Miten ne on yleisimiten otettu pois käytöstä, niin tietäisi tutkia. Sulake varmaan yksi vaihtoehto, mutta onko liitintä tms. jotka voisi myös katsoa.

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En muista, onko saman sulakkeen takana muutakin - mutta johto irti pumpusta usein.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Tänx. Ja pumppu tietysti sijaitsee jossakin tosi mukavassa paikassa.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hanskalokerossa sijaitsevan sulakkeen poistolla yleensä disabloitu, ei vaikuta muuhun
"puhun niin totta kuin osaan"

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Sieltä oli sulake palanut, nyt toimii :)

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Lampunpesimistä; onks noi ollu lisävaruste toho viimesimpään malliin?

Mulla semmosia ei oo. Jos ne vois vaik retrofitata?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Lampunpesimet tyhjentää pissapojan säiliön aika äkkiä ja talvella, silloin kun on pimeää ja valoa tarviis, ei painepesurit juurikaan edes puhdista. Toisaalta kesällä niitä ei tarvitse. Itsellä molemmista kulkineista nypitty sulakkeet pois em. syistä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Niistä lampunpesimistä ei ole kuin haittaa. Levittävät aineen kyllä pitkin autoa ja pihdistusteho nolla. Yhtä lailla voisi verrata kuraseen tuulilaseen vain aineen ruiskuttamista ilman pyyhintää. Puhdasta? No ei tod.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Ohjekirjan mukaan se ruikkii aina yhtäaikaa tuulilasille ja umpioille o.O Olisiko ollut vaikeaa laittaa vaikka napinpainalluksen taakse niinkuin Toyotoissa, tai joka kolmannella kerralla lampuille, niinkuin joissakin Volkkareissa :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kun sammuttaa valot lasia pestessä, ei vettä tule valoille. Tälle konstille Suomessa vaan kovin vähän tunteja hyödynnettäväksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Milläs olisi hyvä peittää isot lävet helmoihissa. Siis ei ruostereijät :) , missä alkuperäiset peitelätkät kuluneet. Olisi crossissa pari peitettä, mistä vanha senverta heikossa kunnossa, että kannattaisi vaihtaa. Toimisikohan äänenvaimennusmatto, esimerkiksi bitumilevyn palainen?

Siis tämän tyyliset:
Kuva
Suoraan vaan suoraa

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

jalittam kirjoitti:Lampunpesimistä; onks noi ollu lisävaruste toho viimesimpään malliin?

Mulla semmosia ei oo. Jos ne vois vaik retrofitata?
lisävaruste halogeeneillä
Noin niinku muuten, niin kyllä lampumpesimet pitää olla, kuten penkinlämmittimet (vähintään etuset), takalasin lämppäri ja lämpiävät sivupeilit. Jos joku näistä puuttuu, niin auto ei ole Suomeen tarkoittettu, imho.

edittiä: niin siis poikkeuksen tekee vanhempi kalusto tietenkin
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Garmund kirjoitti:Milläs olisi hyvä peittää isot lävet helmoihissa. Siis ei ruostereijät :) , missä alkuperäiset peitelätkät kuluneet. Olisi crossissa pari peitettä, mistä vanha senverta heikossa kunnossa, että kannattaisi vaihtaa. Toimisikohan äänenvaimennusmatto, esimerkiksi bitumilevyn palainen?

Siis tämän tyyliset:

Mulla just sama juttu edessä krossissa... Siinä näytti olleen bitumin palanen alunperin. Pohdin tuossa josko siihen heittäis vain palasen kiveniskukalvoa päälle....

Mulla näyttäis olevan harvinaisen vähän ruostetta tuolla kotelon sisällä kun tuostareijästä tihrustaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eipä tuossa miullakaan vielä onneksi pintaruostetta kummoisempaa näytä olevan. Ainakaa niis kohtia, mitä olen kattonut.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pasi kirjoitti:
Garmund kirjoitti:Milläs olisi hyvä peittää isot lävet helmoihissa. Siis ei ruostereijät :) , missä alkuperäiset peitelätkät kuluneet. Olisi crossissa pari peitettä, mistä vanha senverta heikossa kunnossa, että kannattaisi vaihtaa. Toimisikohan äänenvaimennusmatto, esimerkiksi bitumilevyn palainen?

Siis tämän tyyliset:

Mulla just sama juttu edessä krossissa... Siinä näytti olleen bitumin palanen alunperin. Pohdin tuossa josko siihen heittäis vain palasen kiveniskukalvoa päälle....

Mulla näyttäis olevan harvinaisen vähän ruostetta tuolla kotelon sisällä kun tuostareijästä tihrustaa.
Pari kuvaa Gtv:stä. Lähinnä vaihtoehtoinen toteutus.
Ohut bitumiteippi tms. alunperin aukon päällä. Sisällä jotain uretaanivaahtoa, kuvassa kotelosuojaa ja kiveniskua vaahdon päällä.
Tilalle laitoin alumiiniteippiä muutaman kerroksen ristiin ja pensselillä massaa (ei kuvaushetkellä) reunoihin pysyvyyttä varmistamaan.
Tiiveys lienee tärkein asia. Päälle tulee muovinen sisälokari.
Gtv pyöränkotelo.jpg
Gtv pyöränkotelo.jpg (142.27 KiB) Katsottu 6664 kertaa
Gtv pyöränkotelo 2.jpg
Gtv pyöränkotelo 2.jpg (195.25 KiB) Katsottu 6664 kertaa

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

155 oli myös urtsua tms. tuolla... Eristää, mutta kerää kosteutta...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ja on myös ainakin alkupään 156:ssa urtsaa jodenkin runkopalkkien sisällä. En nyt muista onko juuri tuossa. Aiheuttaa mukavaa jännitystä hitsatessa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Vastaa Viestiin