Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Bebbu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Ei ole CD levyä sisällä eikä ulkona. Pelkkää radiota olen kuunnellut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Laita levy soittimeen sisälle ja homma on kunnossa :)
Ja kyllä, ihan vakavissani olen.

Bebbu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Perkele! En epäile. Mihin tämä nyt perustuu, jos voit valaista?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei mitään havaintoa, vaan foorumilta opittua.
Kai tuossa cd-puolessa on joku hämminki, mikä aiheuttaa syystä X laitteen heräämisen. Paitsi jos levy on sisällä.
Mutta koska kaiketi laite toimii muuten täysin normaalisti (ja ilman sitäkään ongelmaa jos levy on sisällä), se on ominaisuus. :P

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

sämpy kirjoitti: Talvella pöllyävä lumi muuraa ikkunan umpeen. Jos haluaa katsella taaksepäin sitä varten on sivupeilit.
Ahaa, sulla on se lirpake paikoillaan?

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Joo ei oo kerenny perhtyä miten sen saa revittyä hemmettiin sieltä rakosesta! :lol:

Bebbu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Eikö tuo syö akkua, jos se pamahtelee itekseen päälle. Kohtahan akku on tyhjä, jos se radio temppuilee On/Off. Varsinkin jos sillä ei pariin päivään aja.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Laita sinne joku Aikakoneen CD (ehkä Frederik käy myös), niin sitten ei syö akkua.
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Levy sisällä se ei pamahda käyntiin. Tai näin se ainakin tuntemissani keisseissä on toiminut.

Bebbu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Ok. Kiitos tästä. Räjähtääkö tuo, jos laittaa vaikka palefasea tai Erkki Junkkarista? :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11216
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuskin, kunhan pidät ohjelmavalitsimen kuitenkin radion puolella :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja jo seuraavaa harmistusta ennakoiden. Jos kumminkin kuuntelee CD:tä ja jättää sille puolelle kun sammuttaa auton, niin kun starttaa voi olla ettei kylmänä lähde pyörittämään levyä. Silloin tulee näyttöön "changer" eli tyrkyttää cd-vaihtajaa, jota ei varmaan ole. Tästä pääsee aina radion puolelle SRCllä, mutta CDtä ei saa toimimaan ennen kuin on kerran sammuttanut auton/soittimen ja käynnistänyt uudelleen, radiopuolella.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

mattijus kirjoitti:Laita sinne joku Aikakoneen CD (ehkä Frederik käy myös), niin sitten ei syö akkua.
:lol: :lol:
Kuva

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

JTS:n kone naputtaa melko railakkaasti ja ääni kuulostaisi tulevan kannesta pakopuolelta. Nokka ei ollut pahasti kulunut, niin onko tuolla muuta vaihtoehtoa kuin nostaja(t)? Kuulostaa aivan kuin nostajat ei pääsisi täyttymään öljystä. Oisko tuohon jotain elvytys keinoa vai onko ainut vaihtoehto vaihtaa vain uutta tilalle?

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ääni ilmeisesti sen vertta kevyt, ettei laakerit kuitenkaan? Niissä painimissa on varmaankin kivat nenän jälet, uutta vaan. Samalla menis kulumaton akselikin, jos vanhasta päässy metallia kadoksiin.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ei kuulosta kyllä laakerilta, stetoskoopilla kuuntelin että pakopuolelta kannesta kuuluu pahin naputus. Lähinnä kuulostaa vanhalta dieseliltä kun antaa vähän jengaa :D Katsoa mitä tuon kanssa tekee, kun eipä tuommoisella 275tkm ajetulla JTS enää paljoa arvoa ole.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

eine varmaan kaikki äännä, pari uutta paininta ja vaihto :-D Pahempi tietysti,jos se nenä-akseli kulahtanut (todennäkösesti on), ku ehjät vanhat ilmeisen vähissä? Mullakin on 4kpl akseleita + 32kpl painimia koristeena/verkonpainona. Ne painimet ovat menneet noilla nokilla aika hurjan näkösiksi, eivät kovasti ole varmaankaan päässeet pyörimään.

Ei niihin kyllä mikään vippaskonsti taida tehota :?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Oleino »

mattijus kirjoitti:Laita sinne joku Aikakoneen CD
:-D

Kannattaa varautua sitten siihen että soitin tykkää niin paljon ettei anna enää koko levyä pois :silly:

Nimim. vasta viisi vuotta ollut jumissa
Tein itse - säästin

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

palkus kirjoitti:eine varmaan kaikki äännä, pari uutta paininta ja vaihto :-D Pahempi tietysti,jos se nenä-akseli kulahtanut (todennäkösesti on), ku ehjät vanhat ilmeisen vähissä? Mullakin on 4kpl akseleita + 32kpl painimia koristeena/verkonpainona. Ne painimet ovat menneet noilla nokilla aika hurjan näkösiksi, eivät kovasti ole varmaankaan päässeet pyörimään.

Ei niihin kyllä mikään vippaskonsti taida tehota :?
Näin se taitaa olla. Onko siihen jotain kikkaa, että saa selville mitkä nostajat naputtavat?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sape kirjoitti:
palkus kirjoitti:eine varmaan kaikki äännä, pari uutta paininta ja vaihto :-D Pahempi tietysti,jos se nenä-akseli kulahtanut (todennäkösesti on), ku ehjät vanhat ilmeisen vähissä? Mullakin on 4kpl akseleita + 32kpl painimia koristeena/verkonpainona. Ne painimet ovat menneet noilla nokilla aika hurjan näkösiksi, eivät kovasti ole varmaankaan päässeet pyörimään.

Ei niihin kyllä mikään vippaskonsti taida tehota :?
Näin se taitaa olla. Onko siihen jotain kikkaa, että saa selville mitkä nostajat naputtavat?
Käytä lämpöseksi ja venakoppa auki, ne mitkä naputtaa huomaa helposti kun niissä on välys suoraan mitattavissa nokan ja painimen välistä tai vastaavasti menevät pienellä voimalla painamalla alaspäin (siis reilusti venttiilijousen jousivoimaa pienemmällä voimalla :) ).

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

alfa 156 v6 kirjoitti:Käytä lämpöseksi ja venakoppa auki, ne mitkä naputtaa huomaa helposti kun niissä on välys suoraan mitattavissa nokan ja painimen välistä tai vastaavasti menevät pienellä voimalla painamalla alaspäin (siis reilusti venttiilijousen jousivoimaa pienemmällä voimalla :) ).
Hyvä tietää, kiits. Taitaa remontti jäädä tämän auton kohdalla kuitenkin tekemättä, mutta tietääpä jatkossa jos / kun tulee jatkossa eteen.

Kertsu
Viestit: 897
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Omassa samaa ongelmaa, mutta nokka-akselit on melkoisen kalliita ulkomailtakin tilattuna. Kauankohan kuluneilla nokilla kärsii ajella ja mitä tapahtuu sitten kun ne tosiaan on mennyt täysin loppuun?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kertsu kirjoitti:Omassa samaa ongelmaa, mutta nokka-akselit on melkoisen kalliita ulkomailtakin tilattuna. Kauankohan kuluneilla nokilla kärsii ajella ja mitä tapahtuu sitten kun ne tosiaan on mennyt täysin loppuun?
kun kuluminen alkuun pääsee, nopeutuu se melko lailla eksponentiaalisesti kilometrien kertyessä. Pahimmillaan paininkupit on menneet omissa romuissa "loppuun" alle parissa tuhannessa kilometrissä. Siis täysin loppuun eli laulu on koneesta lakannut. Näitäpä sitten löytää nettiautosta merkinnällä "moottorivaurio". Nokista/kupeista irronnut metallihilu kun kiertää koneessa öljyn mukana tuhansia kilometrejä ei korjaaminenkaan enää oikein onnistu. On siellä öljynsuodatin joo, mutta ei tunnu tuo silppu sinne jäävän kun sitä kaikista kanavista ja kampiakselin sisältäkin löytyy...

Kertsu
Viestit: 897
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Kiitos, pitää nyt alkaa vakavasti miettiä kuinka tekisi tuon akselin kanssa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kertsu kirjoitti:^ Kiitos, pitää nyt alkaa vakavasti miettiä kuinka tekisi tuon akselin kanssa.
jos uusi on kallis/hankala saada niin kannattaahan tuo alkuperäinen nokka ainakin korjauttaa ennen kuin aiheuttaa enemmän vaurioita :roll: Nokka-akselin täyttäjiä ja hiojia on kuitenkin Suomessa useampia. Toki korjattu akseli ei kestolleen ole alkuperäisen(kään) veroinen mutta reilusti halvempaa lystiä kun puhutaan kympeistä/nenä.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:^ Kiitos, pitää nyt alkaa vakavasti miettiä kuinka tekisi tuon akselin kanssa.
jos uusi on kallis/hankala saada niin kannattaahan tuo alkuperäinen nokka ainakin korjauttaa ennen kuin aiheuttaa enemmän vaurioita :roll: Nokka-akselin täyttäjiä ja hiojia on kuitenkin Suomessa useampia. Toki korjattu akseli ei kestolleen ole alkuperäisen(kään) veroinen mutta reilusti halvempaa lystiä kun puhutaan kympeistä/nenä.
Tuolta sain aika hyvän tarjouksen, kun kyselin syksyllä nokkien hiontaa. En tosin käyttänyt palveluksia, kun satuin löytämään ehjillä nokilla olevan koneen vielä halvemmalla. :-D

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Nyt ei meinaa pysyä jäähdytysnesteet sisällä, sylkee jostain koneen ja syylärin välistä nestettä ulos ja konepellin alta nousee kiitettävästi savua/höyryä, lämmöt kuitenkin pysyneet kurissa.
Missäs tuolla on yleisimmät vuotokohdat ja tarviiko paljonkin purkaa että pääsee liitoksiin käsiksi?

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Verttiv kirjoitti:Nyt ei meinaa pysyä jäähdytysnesteet sisällä, sylkee jostain koneen ja syylärin välistä nestettä ulos ja konepellin alta nousee kiitettävästi savua/höyryä, lämmöt kuitenkin pysyneet kurissa.
Missäs tuolla on yleisimmät vuotokohdat ja tarviiko paljonkin purkaa että pääsee liitoksiin käsiksi?
Viime vuoden alkukesästä itse kun vielä omistin kys. auton nousi höyryä pellinalta. Muistaakseeni pienen tutkimisen jälkeen huomasin syylärin(?) vuotavan alkupäästä. Laitoin jäähdytysnesteen sekaan jotain syylärin paikkausainetta(?) muistaakseeni. Sen jälkeen ei jäähdytinesteet vähentynyt eikä höyryä noussut. Liekkö paikka auennut? Ei ole kokemusta mutta en tiiä saako mitenpaljon niitä paikkausaineita laitella jäähdytinjärjestelmään.. liekkö fiksuinta vaihtaa koko syyläri, huuhdella nestekanavat ja laittaa uudet nesteet? :? Onko kokeneemmilla kokemusta?

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

2.0 TS koneessa menee suoriltaan jäähdytinnesteet öljytilaan. Lohko halki vai olisiko jotain helpompaa vikakohdetta? Pulputus kuulemma vain kuuluu paisuntasäiliöstä ja öljytikussa pinta nousee :lol:

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Alekschuk kirjoitti:
Verttiv kirjoitti:Nyt ei meinaa pysyä jäähdytysnesteet sisällä, sylkee jostain koneen ja syylärin välistä nestettä ulos ja konepellin alta nousee kiitettävästi savua/höyryä, lämmöt kuitenkin pysyneet kurissa.
Missäs tuolla on yleisimmät vuotokohdat ja tarviiko paljonkin purkaa että pääsee liitoksiin käsiksi?
Viime vuoden alkukesästä itse kun vielä omistin kys. auton nousi höyryä pellinalta. Muistaakseeni pienen tutkimisen jälkeen huomasin syylärin(?) vuotavan alkupäästä. Laitoin jäähdytysnesteen sekaan jotain syylärin paikkausainetta(?) muistaakseeni. Sen jälkeen ei jäähdytinesteet vähentynyt eikä höyryä noussut. Liekkö paikka auennut? Ei ole kokemusta mutta en tiiä saako mitenpaljon niitä paikkausaineita laitella jäähdytinjärjestelmään.. liekkö fiksuinta vaihtaa koko syyläri, huuhdella nestekanavat ja laittaa uudet nesteet? :? Onko kokeneemmilla kokemusta?
Hmm kiitos tiedosta voisin kokeilla kerran sitä syylärinpaikkausainetta, jossei sillä paikkaannu niin uutta syyläriä vaan tilalle.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Itse välttäisin paikkausainetta kuin ruttoa.

Mielipiteitä, sano - mut sitä on kiva sitten putsailla vesipumpusta ja joka puolelta jne...

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Aquatica kirjoitti:^
Itse välttäisin paikkausainetta kuin ruttoa.

Mielipiteitä, sano - mut sitä on kiva sitten putsailla vesipumpusta ja joka puolelta jne...
Samaa mieltä, mutta nyt on jo ns. huonot housuissa, niin uusi erä paikkausainetta ei tilannetta enää pahentane. Toki lopputulema tulee olemaan uusi syyläri, sen verran rapeita nuo tuppaa olemaan....

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

vesamaan kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Itse välttäisin paikkausainetta kuin ruttoa.

Mielipiteitä, sano - mut sitä on kiva sitten putsailla vesipumpusta ja joka puolelta jne...
Samaa mieltä, mutta nyt on jo ns. huonot housuissa, niin uusi erä paikkausainetta ei tilannetta enää pahentane. Toki lopputulema tulee olemaan uusi syyläri, sen verran rapeita nuo tuppaa olemaan....
Jeps tarkoituksena olisi sinnitellä tuonne kevääseen asti jolloin laittaisin uuden syylärin ja nesteet

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Lisättäköön vielä että nuo paikkausaineet ja myös epäsopivien pakkasnesteiden sotkeminen tukki kennoja pösöissä. En tiedä miten alfassa mutta en lähtis kokeilemaan ettei tule paljo kalliimpaa laskua.
Through difficulties to defeat

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sape kirjoitti:2.0 TS koneessa menee suoriltaan jäähdytinnesteet öljytilaan. Lohko halki vai olisiko jotain helpompaa vikakohdetta? Pulputus kuulemma vain kuuluu paisuntasäiliöstä ja öljytikussa pinta nousee :lol:
öljynsuodatinjalassa olevia jäähdyttimiä näistä lienee menneen? oireet kyllä toisinpäin usein, öljy menee paisariin.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Sape kirjoitti:2.0 TS koneessa menee suoriltaan jäähdytinnesteet öljytilaan. Lohko halki vai olisiko jotain helpompaa vikakohdetta? Pulputus kuulemma vain kuuluu paisuntasäiliöstä ja öljytikussa pinta nousee :lol:
öljynsuodatinjalassa olevia jäähdyttimiä näistä lienee menneen? oireet kyllä toisinpäin usein, öljy menee paisariin.
Samaa minäkin epäilin ja samassa luulossa olen minäkin että menisivät ennemmin toisin päin sekaisin. Öljyproppu ja suodatin oli kuulemma irti ja kun kaatoi vettä koneeseen, niin valuu suoraan propusta ulos.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Faceliftin radio olisin foorumin kautta hommaamassa niin onko se sama radio oli sitte rattinappeja tai ei?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Naamapalmu kirjoitti:Lisättäköön vielä että nuo paikkausaineet ja myös epäsopivien pakkasnesteiden sotkeminen tukki kennoja pösöissä. En tiedä miten alfassa mutta en lähtis kokeilemaan ettei tule paljo kalliimpaa laskua.
Niin tuolla jäähdytysnesteen seassa on ollut jo kohta vuoden tuota paikkausainetta edellisen omistajan toimesta, niin en usko että toinen satsi ainetta sieltä mitään enempää tuhoaa. Keväällä sitten uutta syyläriä ja jäähdytysjärjestelmän putsaus ja huuhtelu.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Sakkeus kirjoitti:Faceliftin radio olisin foorumin kautta hommaamassa niin onko se sama radio oli sitte rattinappeja tai ei?
onka sulla kiikarissa jo ratio? Mulla jäi fl:n blaukkari ylimääräiseksi.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

On juu mutta jos sulla on napillisessa ollu ja sopuhintaan postitat ouluun koodeineen niin mieluusti varmanpäälle pelais
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Napillisesta. Katson sulle mallin, niin katsot toisen myyjän kanssa onko samaa malli. En halua kenenkään kauppoja tulla sössimään.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Arvostan! Nyt on oikea henki foorumilla :D isopeukku
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Nummika
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 21:11
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nummika »

Jakohihnan vaihto tulossa 2003 1,8 ts koneeseen. Heittokello on, lukituspalat ja hihnasarja vesipumppuineen tilattu, puuttuu vielä kiristystiukkuudet.
Olisko jollain vaihdossa tarvittavat kiristysmomentit?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Nummika kirjoitti:Jakohihnan vaihto tulossa 2003 1,8 ts koneeseen. Heittokello on, lukituspalat ja hihnasarja vesipumppuineen tilattu, puuttuu vielä kiristystiukkuudet.
Olisko jollain vaihdossa tarvittavat kiristysmomentit?
Kiristin 21 - 26 Nm
Välirulla 21 - 26 Nm
Imunokkapyörän neljä pulttia 12 Nm
Pakonokkapyörä 100 - 124 Nm
Nokkapukki 13 - 16 Nm
Kampuran hihnapyörän pultit 24 - 29 Nm

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Suosittelen myös työkalua jolla pitää hihnapyöristä kiinni pultin vääntämisen aikana. Kuten:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000021307/

Varoo vain pakonokan sisäpuolella olevaa anturia. Lukituspaloja vastaan ei ole hyvä väännellä. Lisäksi lukituspaloja kiristämällä ei ole hyvä kammeta nokkaa oikeaan asentoon, ainakaan alkuperäispulteilla, koska ne jää lyhyeksi ja kierteet korkkaa. Pidemmät pultit (M7) on hyvät, mutta alkuperäisilläkin pärjää kun varoo ettei tule vääntöä.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

1. Mikä funktio on anturilla taustapeilin takana, ohjekirjasta ei löytynyt mitään, sadetunnistin se ei ole kun on lasista muutaman sentin irtaallaan. Keskuslukon silmä?
2. Airbagin merkkivalo palaa. Auto vm.03 eli OBD-pistoke löytyy. Onko tama jo sellainen malli että valo ei sammu kuin OBD:n kautta kuittaamalla, vaikka vika olisi korjattu?
3. Mistä, keneltä löytyisi huolto/korjaamomanuaalia 2,5 V6 malliin? Kaikennäköistä remonttia on edessä ja olisi mukava tietää kiristysarvoja yms. etukäteen ennen suurempia purkuoperaatioita.
4. Vaikka autolla ei aja yhtään, jonkin aikaa ollessa käynnissä / kaasuttelua ilmoittaa VDC erroria, onko tuolle jotain tärppipaikkaa mistä virhe tulee?
5. Edelliseen kohtaaan lisäyksenä moottorin vikavalo vilkkuu kaasuttaessa josta seurauksena tuo edellinen ja mkoneen sammuminen. Liekkö syynä pari vuotta vanhat bensat vai olisiko lamdassa /asentotunnistimessa sitten jotain hapettumaa.

Tällaisia ihmettelyjä uuden tuttavuuden kanssa

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

3. Sepolta. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=33001

Noissa on ainakin mulla ollut joskus käyntiinlähtövaikeuksia. Tai siis hakemisto toimii mutta itse sivu ei tahdo aueta? Mutta kun muutaman kerran sammuttaa ohjelman ja käynnistää uudelleen niin sitten toimii. Tietääkö joku tuohon apua?

4. ja 5. Kuulostaa joo joko kaasupoljinpotikka tai todennäköisemmin kaasuläpän vialta. Ehkä se putsauksella tokenis.

Laite jolla pääsee kiinni OBD:hen ja Multiecuscan-ohjelma on erittäin kätevä näitten kanssa. Ohjelman perusversio on vieläpä ilmainen.
Fiiufoorumille oon koittanut kerätä aiheesta jotain yhteen topikkiin:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=36647

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^
1. Huurteen- ja/tai valoisuuden tunnistin.
2. Nollautuu itsekseen ja joskus ei, riippuu vikakoodista ja ehkä jostain muustakin.
3. Tulikin jo yllä.
4. Saattaa johtua runsaasta määrästä sytytyshäiriöitä, jolloin kommunikaatio ABS:n ja ECU:n välillä viivästynyt. Vikamuistinluku auttaa.
5. Vilkkuminen kertoo sytkäkatkoksista. Älä kaasuttele ja vikakoodien luvulla selviää suuntaa mistä vikaa voisi paikantaa. Vanha bensa voi olla vaikuttajana.

Jos noilla alkuun.

atm
Viestit: 171
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Kiitos nopeista vastauksista, täytyy latailla tuo multiecuscan pc:lle ja ihmetellä seuraavaksi välijohtosysteemejä että pääsee järjestelmään kiinni. Hieman vieraita nämä OBD generationin italoharrasteet. Katsotaan palataanko vauhdilla takaisin edellisen vuosituhannen puolella valmistettuihin harrasteisiin :roll:

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Sanoisin että juuri harrastajan saatavilla olevan diagnostiikkasoftan takia nämä on helpompia harrastaa, kuin ne 1992-2002 valmistetut joissa tarvitsee jonkin tehtaan lukulaitteen päästäkseen elektroniikkaan käsiksi.

Oma lukunsa on sitten ne harrasteet, joissa moottorin käyminen edellyttää yhtä +johtoa puolan napaan.

Vastaa Viestiin