Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Sinänsä täsmää että omassa JTS:ssä jarrut vaatii ärhäkyydessään tottumista, melkein tehostavat itseään. Mutta toisaalta kylmässä vesisateessa hävivävät täysin, pahimmillaan saa runnoa useita sekunteja että saa toimimaan. Pari hiuksia nostattavaa tilannetta ollutkin.. Aivan taatusti paloilla tekemistä tämän kanssa. Voisi vaikka vaihtaa, mutta mihin? En tarvitse ratapaloja..

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Huomenna pitäisi tuohon pikkubussoon vaihtaa tulpat, kysymys kuuluu saako imuputkien klemmarit ehjänä takaisin vai ovatko herkät rikkoutumaan?
UliUli

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Click-R pihdeillä saa ehjänä irti ja vielä takaisinkin.
Jos siis klemmarit ovat ne alkuperäiset/niiden tyyppiset.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Kiitoksia, se on lähdettävä biltemasta etsimään ko. pihtejä
UliUli

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Kiihdyttäessä 3000rpm alueella esiintyy satunnaisesti nykimistä. Mitään vika valoa ei lyö, mutta aina yhtä pelottavalle tuo tuntuu kun tapahtuu. Mitä nyt olen tutkinut niin likainen MAF liitin, viallinen MAF sensori tai ajoituksenmuunninkin voivat olla syynä.
Alkaa taas tulemaan vastaan kaikkea kivaa mitä pitäisi laittaa, syksyllä sitten saa jännätä miten alustan ja pohjan osalta paljastuu katsastuksessa. :drinking:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

sämpy kirjoitti:Sinänsä täsmää että omassa JTS:ssä jarrut vaatii ärhäkyydessään tottumista, melkein tehostavat itseään. Mutta toisaalta kylmässä vesisateessa hävivävät täysin, pahimmillaan saa runnoa useita sekunteja että saa toimimaan. Pari hiuksia nostattavaa tilannetta ollutkin.. Aivan taatusti paloilla tekemistä tämän kanssa. Voisi vaikka vaihtaa, mutta mihin? En tarvitse ratapaloja..
Mulla oli sama ilmiö. Melkein joka kerta vesisateessa ajaessa ja useinkin ehti tulla säikähdys!
Jotenkin se katosi paikkakunnasta toiseen muuton yhteydessä..samoin kytkimen nykimisen kanssa aamuisin. :roll: Ne elää. :lol:
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Uralevyt auttaa tuohon sadekelin ensijarrutukseen. Ma luulen jotta vannekin vaikuttaa siihen, että miten vettä menee levyille. Toisaalta kyllä autossa kuin autossa pidempiaikaisen sadekeli-karautuksesn jälkeen ensipolkasu on "hieman" tehoton. Noin niiku muuten vihaan noita uralevyjä, aivan paskat. :-D Jotkut kunnon palat vain, missään nimesssä ei kovia paloja siviiliajoon imo. Mintexit oli jollain perus tarvikelevyillä paras yhdistelmä tähän asti. :-D Sietivät myös ratapäiviä kummasti. Näät ebc-palat unohtaisin heti suosiolla.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Miten on? Vaihtaako tyypit pelkän laakerin etupyörän napaan vai koko navan? Varaosakaupoissa olen nähnyt vain laakerisarjoja n.150€/kpl. Laakerin varmaan sais muutamalla eurolla?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Kyllä se kunnon laakeri sen 100 ekee maksaa, kalliimmassa on se ulkonapa valmiina kiinni.
Prässiä ei välttämättä tarvi poistossa eikä asennuksessa mutta helpottaa toki tekemistä.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ei kait missään sarjassa pyörännapaa kiinni ku kierteet olka-akselissa. Vai onko muka valmista pakettia tarjolla ja sitten kierrettäis kiintoavaimella sieltä välistä laakeri kiinni. :shock:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Tällaista pakettia tarjos AD varaosa joskus 4 vuotta sitten, nehän on kuusiokolot ne pultit. Mukana siinä oli myös ne pultit, prikka ja mutteri.
Sitä en tiedä pitikö se napa vetää pois ennen asennusta olkavarteen. Vai oliko se sen verran kaukana että saa pultit kiinni.
Sinne se jäi varaosamyyjän hyllyyn kun hintaa oli reilusti yli satku alennusten kera

GhostZigga
Viestit: 74
Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

Mikäs helkkarin reikätorx tuossa 156:sen ilmamassamittarissa oikein on? Ei T27, ei T25, ei T20. Reikätorxilta se näyttää mutta nuo edellä mainitut koot eivät istu. Farssi.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Vinkki: Laskepa sakaroiden määrä. :wink:

Se on turvatorxi.

GhostZigga
Viestit: 74
Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

No niinpä tietenkin. Saako tavallinen pulliainen ostettua semmoista mistään rehdillä käteisellä rahalla?

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Näyttäisi melkein joka liike myyvän.

Esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/762060/T ... 0--5-Kulma
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Oman sarjan ostin joskus Fixulta ja tais maksaa alle 10€. Löytynee varmaan muistakin puljuista.

Ruuvit saa kyllä auki vaikka sivuleikkureilla, kun ottaa ruuvin kannan sivuilta kiinni.

GhostZigga
Viestit: 74
Liittynyt: 16 Heinä 2015, 13:36
Car(s): Saab 9000 2.3 CS Aero '97
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

Kiitos vinkeistä!

Avatar
Copyright
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 09:08
Car(s): EX 156 2.0 JTS -03
EX 156 2.0 JTS -03 SW
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Copyright »

koltiainen kirjoitti:Sitä en tiedä pitikö se napa vetää pois ennen asennusta olkavarteen. Vai oliko se sen verran kaukana että saa pultit kiinni.
Joutuu ottaa navan ensin irti, sen verran pieni rako oli...
Mistä on porukka tilaillu laakerit näihin? Katoin että ebay:stä sais melko halvalla?
http://www.ebay.co.uk/itm/WHEEL-BEARING ... SwKtlWnowO

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

palkus kirjoitti:Ei kait missään sarjassa pyörännapaa kiinni ku kierteet olka-akselissa. Vai onko muka valmista pakettia tarjolla ja sitten kierrettäis kiintoavaimella sieltä välistä laakeri kiinni. :shock:
Ajatuksissani leivoin pakettia. Onko pyörän napa siis mutterilla, joka pitää vetoakselin päästä kiinni. Kierre, kitka vai kiila kiinnityksellä akselilla?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Olkavarteen tulee laippa, jossa laakeri on. Laippa on kiinni neljällä pultilla olkavarressa.

Teoriassa on tosiaan mahdollista, että uusi paketti olisi sellainen, joka on "valmiiks ikasassa" navan kanssa ja pultit välissä.
Käytännössä se setti EI ole sellainen.

SKF:n "sisältää navan"-paketti on aivan täysin sama setti kuin kenen tahansa muun, oli ne sitten "sisältää navan" tai "ei sisällä napaa".

Tämä on se setti:
Kuva
Source: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=6098

Rälläkkä ja prässi on iloinen asia, tietysti pelkkä rälläkkä ja iso leka + ruuvimeisseli riittää koolin irrotuksessa - kunhan sinne asti pääsee.
Ongelma vanhan irroituksessa tulee nimenomaa siinä kohti, kun pitäisi saada se pyörännapa irti... Kokemuksen mukaan (kahdesta laakerista itse tehtynä kokemuksia) napa lähtee irti n. 4 tonnin voimalla - tai siis tuo voima riittää rikkomaan paketin.

Ja itse ostin kotiinkuljetuksella 45eur maksaneen BTA-merkkisen nimark.fi :stä, hyvin se on rullannut. Ei taida ihan originaalia laadultaan olla (nyt taitaa olla 50tkm ajettu kai? vähän pitänyt ääntä uudesta asti, ei muutosta siinä)... seuraavaksi vasemmalle puolelle varmaan kokeilen EGT-merkkistä pari euroa kaliimpaa tai jotain muuta vastaavaa superhalpaa osaa 8)

PS.
Jännä havainto tuo, että mm. Giulietassa käytetään samaa etupyörän laakeria :o

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Jaha, nyt sitten tuntuu olevan taas kaikenlaista ongelmaa.

Tänään taas 3000rpm alueella esiintyi nykimistä. Nyt sentään syttyi MCSF valo hetkeksi. Kotona sitten yritin päästä lukemaan lokeja, mutta ei tahdo saada ECU:n yhteyttä. Ensimmäisen kerran tuota nykimistä ilmeni talvella, mutta ei silloin tullut älyttyä kaivaa vikahistoriasta koodia. Lisäksi taas oli palanut tuo sulake numero 13, kun aloin kytkemään OBD lukijaa ja tuli huomattua että radio taas pimeänä.

Kuva

Alfa 156 FL, kahdesti nyt palanut vakkarin/äänijärjestelmän sulake kolmen päivän sisään. http://www.autogenius.info/alfa-romeo-1 ... x-diagram/ (Nro. 13)
Edit:
Toisella lukulaitteella ScanXL sovellus ei tuntunut löytävän mitään vika historiasta (olettean että stored osio kattaa tuon vikakoodi historian).
Viimeksi muokannut molsky, 05 Touko 2016, 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Tänään tuli vaihdeltua tulpat, näköjään kolmossylinterin tulpanreikä ollut vettä täynnä. Toivotaan, että mcsf valo lopettaisi palamisen. Kolmossylinterin ruiskun sekä sytkän vikaa herjannut koko talven.
Liitteet
image.jpeg
image.jpeg (47.41 KiB) Katsottu 5134 kertaa
UliUli

pienisokee
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pienisokee »

Hyvät toverit.Hopeanuoleni pyöränlaakerit on tulleet tiensä päähän.Aatoksissa on että vaihdan samaan konkurssiin kaikki kerralla.
Etupäähän vissiin hyvä vaihtaa samaan rahaan uudet navat sun muut hilkkeet kerran vetarin joutuu pudottaan.Eli jarrut ja muut hässäkät samalla.Mistähän olisi
kaikkein edullisinta alkaa näitä etsimään?Fixus kertoi hinnaksi koko kierrokselle 550€.Mistä olette näitä tilailleet ja mistä tiedän onko omaani käypäset.Malli on -99 vuoden 2.5V6 tomaatti.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vetarit pudottamaan? Ei niitä sen enempää, kuin että napamutteri auki ja olkavarsi huitsin kuikkaan - vetari lepää kiltisti vaikka alatukivarren päällä... :P

Ja ei tule napa mukana, vaikka kovasti katalogit niin väittää - sieltä tulee pelkästään laakeri laippoineen päivineen. Tietysti se, mitä pidetään napana, ilmeisesti riippuu kääntäjästä... Kaikissa ei tule edes uutta napamutteria mukana :shock:
Nimark.fi myy halvinta alle 60eur hintaan, tosin sieltä kannattaa ehkä jo tuo vähän yli 70 euron SKF ostella - pitäisi olla ainakin laatukamaa. Nykyään ei tuollakaan ole BTA-merkkinen laakeri alle 40eur, itse kun ostin moisen vähän yli 2v sitten se oli 45eur kotiinkannettuna...

Nimark.fi - spareto.com - paikalliset liikkeet, tuossa järjestyksessä. Itse tykkään suosia suomalaista ,mutta Fixus pyytää 170euroa etupyöränlaakerista kun saman SKF:n osan saa ulkomailta alle 70eurolla, ei huvita maksaa ylimääräistä...

EDIT:
Nimark myy myöskin Ruville 486006 -pyörännapaa 40eurolla. Jos haluaa siis senkin :)

EDIT2:
Näemmä nyt tuo SKF:n alle 100eur laakeri onkin jo 136eur. Hyvin vaihtuu hinnat Nimarkilla :D

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

pienisokee kirjoitti:Hyvät toverit.Hopeanuoleni pyöränlaakerit on tulleet tiensä päähän.Aatoksissa on että vaihdan samaan konkurssiin kaikki kerralla.
Etupäähän vissiin hyvä vaihtaa samaan rahaan uudet navat sun muut hilkkeet kerran vetarin joutuu pudottaan.Eli jarrut ja muut hässäkät samalla.Mistähän olisi
kaikkein edullisinta alkaa näitä etsimään?Fixus kertoi hinnaksi koko kierrokselle 550€.Mistä olette näitä tilailleet ja mistä tiedän onko omaani käypäset.Malli on -99 vuoden 2.5V6 tomaatti.
Itse eteen hommasin samanlaiseen autoon ,autopatrsmarketista hintaa en muista mut edulliset oli ja skf:läiset.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

Näköjään sytytysongelmat syynä noille hetkellisille tehon häviämisille kiihdytettäessä.

Sytytyspuolat on vaihdettu 3 vuotta (40 tkm) sitten edellisen omistajan toimesta, voiko nuo nyt noin nopeasti pettää? Sytytystulpat on vaihdettu uusiin jo viime syksynä. Moottorin ilmansuodttimen tilasta ei pahemmin tietoa, voiko elinkaarensa lopussa oleva suodatin aiheuttaa tuollaisia ongelmia sytytyksessä? Suurin pelko tässä nyt on että juuri vaihdettu katalysaattori on kohta entinen.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Sytytysvikakin OBD:n kautta diagnosoituna voi johtua muusta viasta seoksissa yms, ei välttämättä puolista. Tulpat ei varmaan olleet nyt Boschit?
Tuo omakin lykkää kylmänä startin jälkeen sytkävikaa ykkösestä, ihan riippumatta onko uusi vai 200tkm ajettu puola kiinni. Johtunee suuttimesta taikka kanavien karstoittumisesta tai jostain sellaisesta.
Bensapuolella oli kai paineanturi, saisikohan MESsillä katsottua korkeapaineita ajon aikana? Pitää kokeilla omalla. Jos siinä hiipuu paineet ja siksi tulee sytkävikaa.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

sämpy kirjoitti:Sytytysvikakin OBD:n kautta diagnosoituna voi johtua muusta viasta seoksissa yms, ei välttämättä puolista. Tulpat ei varmaan olleet nyt Boschit?
Tuo omakin lykkää kylmänä startin jälkeen sytkävikaa ykkösestä, ihan riippumatta onko uusi vai 200tkm ajettu puola kiinni. Johtunee suuttimesta taikka kanavien karstoittumisesta tai jostain sellaisesta.
Bensapuolella oli kai paineanturi, saisikohan MESsillä katsottua korkeapaineita ajon aikana? Pitää kokeilla omalla. Jos siinä hiipuu paineet ja siksi tulee sytkävikaa.
Eivät olleet Boschin. Sopivasti tosin tuo oma OBD2 bluetooth palikka on lakannut pelittämästä ja tuolla USB OBD2 lukijalla + ScanXL sovelluksella näytti ettei edes olisi tallentuneita vikailmoituksia.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuollaiset löyty. Omassa tyhjäkäynnillä 50 baria ja n. 4 tonnissa paikoillaan on täynnä 70 baria josta ei enää nouse.
Liitteet
Sieppaa3.JPG
Sieppaa3.JPG (35.97 KiB) Katsottu 4960 kertaa

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Mullakin on muuten joku vika, joka saattaa väläyttää vikavaloa ja sammuttaa vakionopeussäätimen. Mutta koskaan ei jätä vikakoodia muistiin. Valo välkähtää ehkä sekunnin jos sitäkään, se ei kai sitten riitä vikakoodiin.

pienisokee
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pienisokee »

banditbusa kirjoitti:
pienisokee kirjoitti:Hyvät toverit.Hopeanuoleni pyöränlaakerit on tulleet tiensä päähän.Aatoksissa on että vaihdan samaan konkurssiin kaikki kerralla.
Etupäähän vissiin hyvä vaihtaa samaan rahaan uudet navat sun muut hilkkeet kerran vetarin joutuu pudottaan.Eli jarrut ja muut hässäkät samalla.Mistähän olisi
kaikkein edullisinta alkaa näitä etsimään?Fixus kertoi hinnaksi koko kierrokselle 550€.Mistä olette näitä tilailleet ja mistä tiedän onko omaani käypäset.Malli on -99 vuoden 2.5V6 tomaatti.
Itse eteen hommasin samanlaiseen autoon ,autopatrsmarketista hintaa en muista mut edulliset oli ja skf:läiset.

Kattelin tuolta noita.SKF:llä siellä kahta erilaista.Vai onko toiset eteen ja toiset taakse vai käykö joka pyörään samanlainen?

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

^ edessä erilaiset kun takana, mut halvimmillaa näyttäis nyt olevan autonvaraosat24.fi sivuilla. Skf eteen kpl 84 ekee ja skf taka kpl87 ekee. Mut olihan siellämuitakin hyviä merkkejä kuten Fag laakerit. Noista ihan halvoista pysyisin erossa, ei varmaan ole kovin laadukkaita. :silly:

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

No eipäs tulppien vaihto auttanut ongelmaan. Edelleen kolmossylinterin ruiskun sekä sytytyksen vikaa herjaa, mcsf valo vilkkuu ja auto käy viidellä pytyllä. Noh, eipä auttanut kolmosen puolan vaihto vaan vika on ja pysyy. :? Tulppien kolot putsailtu (kolmosessa ollut vettä ainakin ruosteesta päätellen) sekä liittimiin kontaktisprayta sumuteltu, liittimissä ei hapettumia ollut. Lueskelin foorumia ja jollakulla ollut neloskoneisessa samanlaista vikaa, joka lopulta hävisi ruiskusuuttimen vaihdolla. :? Olisikohan kumminkin sytkäpuolen ongelma? Vian saa toisinaan hetkellisesti pois joko koodit nollaamalla tai akun irti käyttämällä, mutta kun kone lämpenee niin vika palaa.
UliUli

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ei sytkäpuolen ongelmat anna vikakoodia ruiskutussuuttimesta. Vika löytyy suuttimesta, suuttimen johtosarjasta tai moottorinohjainlaitteesta.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja molsky »

sämpy kirjoitti:Tuollaiset löyty. Omassa tyhjäkäynnillä 50 baria ja n. 4 tonnissa paikoillaan on täynnä 70 baria josta ei enää nouse.
Eilen teki taas samaa. 15km ajoa, noin 40min paussi ja motarille kiihdyttäessä MSCF valo ja nykimistä, sitten vähän ajan päästä syrjäiselle tielle kokeilemaan 2. ja 3. vaihteen kanssa kiihdyttämistä, mutta useista yrityksistä huolimatta ei saanut enää tuota toistettua.

ScanXL:n seuraavanlaista dataa. Short Term Fuel Trim - Bank 2 käy 3550 rpm jälkeen kaksinumeroisissa lukemissa (10.2% - kevyesti kierroksia nostettaessa), joka ei pitäisi olla normaalia? Pitääpä vieläuudestaan käydä mittaamassa paremmin noita miten käy kun lyö moottorille kierroksia.

https://drive.google.com/file/d/0B0cF6p ... sp=sharing
If you experience ST or LT fuel trims that are in the double digits positive or negative this would indicate a abnormal adding or lessening of fuel.
Edit:
Nyt kävi kummatkin ST:t taas kaksinumeroisissa miinuslukemissa.
Liitteet
ardata.png
ardata.png (22.41 KiB) Katsottu 4632 kertaa

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Oisko kellään tietoo millaiset säätö arvot ovat novitekin kw2 alusta sarjalla, kun auto menos pyörien kulmien säätöön. kyse siis 156 alfa :-D

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

banditbusa kirjoitti:Oisko kellään tietoo millaiset säätö arvot ovat novitekin kw2 alusta sarjalla, kun auto menos pyörien kulmien säätöön. kyse siis 156 alfa :-D
Sainkin ohje arvot muualta,kun ei täältä tullut mitään ehdotuksia meikäläiselle :(

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos niitä ei täällä tiedetty, niin ei välttämättä haittaisi pistää niitä suositusarvoja tännekin?
VMP

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Mitä tarkoittaa säätöarvot liittyen kulmien säädättämiseen?
Nuo ovat ilmeisesti Kw:n iskarit ja Novitecin jouset -setti

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Finest kirjoitti:^^Mitä tarkoittaa säätöarvot liittyen kulmien säädättämiseen?
Nuo ovat ilmeisesti Kw:n iskarit ja Novitecin jouset -setti
Juu nin ovat, auto meni nelipyörä suuntaukseen ja ohjaus kulmien säätöön. He halusivat tietää säätöarvot alusta sarjalle, kun silloin ei kuulemma vakio alustan arvoilla pyörän caster ja camper kulmia säädetä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

banditbusa kirjoitti:
Finest kirjoitti:^^Mitä tarkoittaa säätöarvot liittyen kulmien säädättämiseen?
Nuo ovat ilmeisesti Kw:n iskarit ja Novitecin jouset -setti
Juu nin ovat, auto meni nelipyörä suuntaukseen ja ohjaus kulmien säätöön. He halusivat tietää säätöarvot alusta sarjalle, kun silloin ei kuulemma vakio alustan arvoilla pyörän caster ja camper kulmia säädetä.
Jaa...
Luulin, että iskareille/jousille jotain säätöjä.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

banditbusa kirjoitti:
banditbusa kirjoitti:Oisko kellään tietoo millaiset säätö arvot ovat novitekin kw2 alusta sarjalla, kun auto menos pyörien kulmien säätöön. kyse siis 156 alfa :-D
Sainkin ohje arvot muualta,kun ei täältä tullut mitään ehdotuksia meikäläiselle :(
Mistä sait ja kenen myöntämät poikkeavat ohjearvot? Löytyykö novitekilta arvot alustasarjoillensa? Eli alkaako löytymään muitakin virallisia kulma-arvoja, kuin auton valmistajan ilmoittamat?

Jaa, tää ei siis liittynytkään muutoskatsastukseen vaan ihan vain optimaalisiin pyöränkulmiin?

etupään kokonaisauraus 0 - 5 min neg ja takapää kokonaisauraus 2 astetta.
"puhun niin totta kuin osaan"

somnamnaa
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Huhti 2016, 01:25
Car(s): 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja somnamnaa »

Sanokaas joku asiallinen ja suht edullinen paikka missä kannattaa tehdä jakopää 156 2.5 v6 alfaan pääkaupunkiseudulla?
Koitin etsiä vinkkiä aiheesta mutta tuli vaan vastaan kinastelua jakopään vaihdossa tarvittavista välineistä...

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Marmori, Arita/SCC mikä lie nykyään, tai sitten autokeskus ym vanhat marmorit joilta mitä todennäköisemmin löytyy edelleen työkalut jakopään oikeaoppiseen hihnanvaihtoon. Marmori on kallein mutta kantanee vastuun parhaiten jos jokin menee pieleen.
Through difficulties to defeat

range
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Joulu 2015, 15:35
Car(s): 156 2.0 JTS -03

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja range »

Olen uusi Alfan omistaja ja vähän kaikki hakusessa.
Erikoisella tavalla syttyy moottoriohjauksen varoitusvalo virhekoodilla P1131 (tarkoittaa kait sylinterit 1 ja 4 käy laihalla??): kun kylmän koneen käynnistää, niin muutaman minuutin ajon jälkeen valo syttyy ja vikakoodi P1131 ilmaantuu. Kun koodin nollaa, niin voi ajella miten pitkään tahansa ilman vikakoodeja. Syttyy taas, kun kone jäähtynyt ja lähtee ajamaan. Voiko LAMBDA oirehtia näin?

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Kannattaa ensinnä rassailla Lambdan liittimiä ja katsoa onko vaikutusta. Eritoten etummaisten laajakaistojen moninapaliittimet jäähdyttäjän takaa. Mutta tämä taisi olla laihan seoksen vikakoodi, eikä yhteys lambdalle kokonaan poikki?
Sitten on ne muut syyt, eli nokat hajalla, imukanavat tukossa tms. mitä JTS voi tehdä. Ja tietenkin jakopään ajoitus pielessä, jos on tehty asiantuntemattomasti ilman lukkopaloja.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

somnamnaa kirjoitti:Sanokaas joku asiallinen ja suht edullinen paikka missä kannattaa tehdä jakopää 156 2.5 v6 alfaan pääkaupunkiseudulla?
Koitin etsiä vinkkiä aiheesta mutta tuli vaan vastaan kinastelua jakopään vaihdossa tarvittavista välineistä...
Car pojat järvenpää. Kohtuu hintainen ja tuttuja autoja. ;)

somnamnaa
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Huhti 2016, 01:25
Car(s): 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja somnamnaa »

jeQQ kirjoitti: Car pojat järvenpää. Kohtuu hintainen ja tuttuja autoja. ;)
1050€ vesipumpun kanssa.
Auto Milanossa sama hinta ja AD korjaamossa 1020€ eli halpaa on... :?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

LJunqvist espoo? Malminkartanon autohuolto?
Järvenpäässä PHT-Speed?

En siis tiedä hintoja, paikkoja vaan jotka saattaneisivat haluat tehdä.

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

^^Tuohan on halpaa kuin saippua :mrgreen:
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Vastaa Viestiin