Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ EGR-venttiili tukkeutumassako ?

Muistaakseni alkoi vetoja löytyä " tukossa" vasta 2500 r/min kohdalla
kun normaalisti vetoja on hyvin jo 1500 r/min --> sinne 3 800 r/min asti.

Puhdistusohjeet esim. täällä:
http://www.mediafire.com/download/nxgz2 ... 1.9JTD.pdf

Aika helppo ja suoraviivainen homma, joka kannattaa tehdä noin joka
kolmas vuosi, jos ei ole reikälevyllä osatukkinut EGR:ää.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
-ROADRUNNER-
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -ROADRUNNER- »

Tervehdys! Pitäisi hommata uusi takavalo (156 GTA sw) eli oikeanpuoleinen sisempi valo. Katselin ribambi.alfisti.net sivulta noita valoja ja antaa muutamaa vaihtoehtoa. Facelift malliin ja ennen faceliftiä,kumpaakohan faceliftiä tässä tarkoitetaan :-D Eikös jälkimmäisessä faceliftissä myös perään tullut joitain muutoksia?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eikös GTA:t ole kaikki ns. vanhaa mallia, eli faceliftiä ei niihin tullut?

Avatar
-ROADRUNNER-
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -ROADRUNNER- »

Ongelma tuli ratkaistuksi kunhan malttoi vain rauhassa katsoa..valothan ovat hieman erimuotoisia ennen faceliftiä ja jälkeen. Tässä tapauksessa siis nuo "vanhemmat" ovat oikeat. Meni kysymys tosiaan kategoriaan "tyhmiä kysymyksiä 156:sta" :-D

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Minkälainen homma on ylätukivarsien vaihto? Korjaamolla olivat sitä mieltä, että ei tarvitse vaihtaa kunnes olivat saaneet auton takasin läjään ja väljää oli jääny sinnekkin. Heidän mukaansa se olis 5-6 tunnin homma. Meinaan ku tuohon paloi jo 800 osineen ja töihin (alatukivarret, taakse yksi tukivarsi, vakaajan puslat ja koiranluut sekä käppärin vaijerit) , niin olis ehkä paree tehdä itse, että ei lopu massit tililtä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vaihda korjaamoa.
Osaavassa paikassa tuosta velotetaan n. tunnin työn verta..

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml

Ei todellakaan rakettitiedettä. Iskariakaan ei tarvitse lattialle tiputella, joten en ymmärrä mistä tuon työmäärän ovat repineet?

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Eikös pultin pois saaminen ollut kumminkin haastavaa? Tosin en ole kokeillut, kun kotitöinä on sama ottaa koko yläpää irti. Ei siinäkään kauaa mene. Tietenkin vaihdon lisäksi tulee vielä pyörien suuntaus.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Siinä ylätuen kokonaisena pois pujottamisessa ei monta minuuttia kestä, että on lapasessa, niin ei ymmärrä, minkä takia pitää ähertää pulttia pois siellä paikallaan ollessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Macela
Viestit: 2635
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kun V6:een tekee jakopään niin onko laturiki siinä samalla jossain lähettyvillä helpommin vaihdettavis vai ihan eri paikas?

t. laturi meni ja jakopää on siellä yliajalla niin menis sitte samalla kertaa

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Laturia pyörittää urahihna joka on jakopään huollossakin otettava pois, joten kai sen laturin voisi jakohihnan vaihdon yhteydessä hoitaa. En kyllä näe rahallisesti siinä mitään etua olevan.
Se on sitten hankalampi homma se laturin vaihto. Moottoriakin joutuu nostamaan. :)
Kolmisen vuotta takaperin mulla laturi porsi ja vaihtokustannus oli yleiskorjaamolla vaihtolaturin kaa 800 euroo.

PainDealer
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Helmi 2014, 20:27
Car(s): 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Kotka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PainDealer »

Tessuun se oli melkonen operaatio, tuskin kutoseen ainakaan helpompi...
Alfistilla on AINA kolmiopäivä! BumbumBUM!

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ainakaan Euro3:ssa (katti pakosarjassa) homma näytti siltä, että katsoin varmemmaksi kunnostaa laturin kun kone oli muutenkin lattialla... Samoin startti vaihtui uuteen samalla :lol:

Taitaa olla helpointa irrottaa akselipalkki ja oikea vetari, niin pääsee helpoimmalla :evil:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Macela
Viestit: 2635
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Voittu, kuulostaa kyllä tosi hyvältä.

Nooh, kai toi tosta vielä.. :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Näissä on kyllä laturivaihto maukas :-D Vielä sekin huomioitava, että laturin porsimisvaara on 150tkm jälkeen todellinen. Kaikista menee latureita, mutta aika monessa se vaihto on ihan pikku homma. Jtässäänkin tullu kumminkin kaikennäköstä kynintää suoritettua ja imatrankehittäjän vaihto oli ylivoimaisesti tympein homma. Jakopää, alustanosat, pyöränlaakerit yms huoltokohteet on semmosta mukavaa ajanvietettä.
"puhun niin totta kuin osaan"

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Olikohan niin että kun tarpeeksi purkaa pelkääjän puolen ripustusta niin laturi mahtuu EHKÄ tulemaan pyöräaukon kautta pois. Tässä oli jotain vuosimallieroja :? Vai alkoiko tuo laturin vaihto lauseella "irroita puskuri"... Hitto kun ei muista, oon 2,0 TS:N 2,4 JTD:n ja 2,5 V6 laturit vaihtanut enkä enää muista missä oli mitäkin veivausta :roll:

pienisokee
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Tammi 2016, 19:52
Car(s): 156 2,5V6 Q-System-99
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pienisokee »

Itellä makso uus laturi -99 kutvoseen 288,82€ ja päälle työt 353,25€.Hieman osviittaa..Viikko sitten tehty.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
JTD:ssä on ainakin "helppo". Kun ottaa sen oikean vetarin pois tieltä, vetarin kannakkeen ja mitä siinä nyt oli... Mahtuu välistä. Just ja just - ehkä. :D

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Rengas ja vanne expertit hox! Kyseessä 156 2.5, autossa joku perus madallussarja (tarkka mm määrä ei ole tiedossa) Mulla on vanteet 18x8 ja niiden päälle renkaat 225/40r18. Mahtuvatko pyörimään?

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Ja ET on 35

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

kyllä nuo pitäisi ihan kevyesti mennä. Uteliaisuuttani kysyn, että millaiset vanteet kyseessä?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

kevyesti ja kevyesti :roll:
"puhun niin totta kuin osaan"

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Joops, GTA koko 225/45R17 et 35 jotka halkaisijaltaan 3mm noita pienemmät joten pitäisi just mennä mutta etukaaressa voi tehdä tiukkaa.

Itellä tuo GTA koko 35et vanteilla, -30 alusta. Takana 6mm spacer ja edessä 2mm spacer. Etukaaret on mankeloitu edellisen omistajan toimesta, koska oli 235 renkaat ja silti ne otti vähän kiinni. Nuo 225 menee mankeloiduilla lokarin reunoilla 2mm välipalalla just hienosti. Takana kaaret on vakiot. GTA:n vakio ET on 35 joten "pitäisi" mennä ilman mankelointia. Mutta ei siellä liikaa tilaa ole.

Jos GTA:n etuloksut on vakiot vai onko siinä omansa?

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^aika hyvin passaa takapäähän kyllä :shock: Mulla otti 215/40r18 8x18 et30 takana puskurin ja kaaren liitoskohdasta kiine, etupäässä ei ongelmia. Vieläkin epäselvyyttä, että onko vanhakoppasessa takana paremmin tilaa, kuin faceliftissä. Vai onko farkussa tilavempaa?
Gta:n pyörätilat on eri juttu.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Enzo
Viestit: 866
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Enzo »

ET 30 ja 35 on varmaan juurikin se ratkaiseva ero. 35 jää 5mm enemmän sisään ja tuo riittää tekemään ahtaassakin paikassa hyvin tilaa.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^juu juu, mutta sämpyllä on 6mm spaceri takana, jolloin et on 29. Jos omaan laitan 225/40 r18 kumin nykyselle et35 vanteelle, niin tilanne olisi vähän pahempi (myös rengas korkeampi, ei ehdi taittumaan koteloon) , kuin silloin et30+215/40 :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Sitä paitsi mitä pahaa mankeloinnissa on? Biltemasta saa jo ihan käyttökelposen 120€ ja näppärältä kaverilta tuo hoituu vaikka pesismailalla ja apumiehellä :mrgreen:

Ite rakensin joskus fordin alkuperäsestä tunkista kaarimankelin, ihan käyttökelponen oli.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

IMG_0142 (4).JPG
Vähän hankalahko paikka mankeloinnille. Otti myos tuohon ruuvin kantaan kiinni. Aivan sama homma myös toisella puolella.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

uniiq kirjoitti:kyllä nuo pitäisi ihan kevyesti mennä. Uteliaisuuttani kysyn, että millaiset vanteet kyseessä?
Mak modan vanteet.
Liitteet
20160210_155508(1).jpg
20160210_155508(1).jpg (322.45 KiB) Katsottu 5498 kertaa

Avatar
Enzo
Viestit: 866
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Tässä myynnissä rinkulat samoilla spekseillä 156 alla. Voi olla että numerot ei aina kerro kaikkea ja vanteissa kuin renkaissakin on eroja
vaikka numerot täsmää...rengasvalmistajilla on isojakin eroja renkaan profiilissa vaikka koko periaatteessa sama.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=31249
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Noi mak/modat on mun vanhat ja niillä oli 225/40 kumekset. Ei ongelmia vakioalustaisessa 156v6 ja varmasti mahtuu myös jonku perus alustasarjan kanssa. Vanteet meni "Savo"lle ja hänellä GT 3.2, ilmeisesti mahtui just ja just mut tilaa jäi etujarrusatulaan alle milli. Mutta muuten ei ongelmaa.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

geeteen pyörätilat onkin suuremmat ja jarruhomma on erijuttu. En tässä nyt kinastele, mutta tuota "sopii kevyesti" en nielaise. Tosin itsellä on täydellisen sopivuuden merkki se, että missään kuormitusolosuhteissa ei kuulu "kraapimista" :)
"puhun niin totta kuin osaan"

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

No en minäkään ala väittämään muuta kuin sen, että nuo vanteet oli minulla 156ssa, kuvaa ei nyt ole tähän hätään laittaa. Tosin autossa ei ollut alustasarjaa. En usko, että jollain perus 30mm madalluksella tulisi ongelmia. Tähän toki voi vaikuttas millainen rengas on, eli onko esim. renkaan "olkapää" kuinka pyöreä..mulla oli Nokian Hakkapeliitta - kitkat.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Enzo
Viestit: 866
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Minä möin nuo vanteet keskustelun avaajalle ja jottei kelleen tule nyt tässä juupaseipäs leikissä paha
mieli sovimme ostajan kanssa että tulee renkaat ja vanteet mukana kun on asennuksen aika ja väännän kumit vanteelle ja jos ei mahdu kaupat perutaan.sittenhän se selviää
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ääh, sori jos olen tarttunut liikaa. Tuo uniiqin "sopii kevyesti" vain vähän kirvoitti kirjoittelemaan. :) Tuota kokoa on monessa 156 alla ja niinkuin sanoin, niin en tiedä, että jos vanhakoppasessa kuitenkin olisi se ratkaiseva muutama milli enemmän tilaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Enzo
Viestit: 866
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Enzo »

jep :-D Renkaissa ja vanteissa on tosiaan eroja vaikka numerot täsmäisikin. Esim itsellä oli aikanaan 156 farkussa
kahdet erilaiset 17" vanteet täysin samoilla numeraalisilla speksillä ja molemmissa päällä identtiset kumit. toiset otti reilusti kiinni ja toisessa ei mitään ongelmaa
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Enzo kirjoitti:jep :-D Renkaissa ja vanteissa on tosiaan eroja vaikka numerot täsmäisikin. Esim itsellä oli aikanaan 156 farkussa
kahdet erilaiset 17" vanteet täysin samoilla numeraalisilla speksillä ja molemmissa päällä identtiset kumit. toiset otti reilusti kiinni ja toisessa ei mitään ongelmaa
Nooh, Luigin toleranssit joskus vähän heittää, normal, normal..... :wink:

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tiedät siis, että noi Enzon vannesarjat ovat olleet Luigin valamat ja sorvaamat?

Sivumennen mainiten, niin ainakin yhdet 8x18 volaret ovat käytössä tai sitten paalissa, joissa tuota offsettia on kevyesti muutettu :wink:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Enzo
Viestit: 866
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Paikkakunta: Hamina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Jiitee kirjoitti:
Enzo kirjoitti:jep :-D Renkaissa ja vanteissa on tosiaan eroja vaikka numerot täsmäisikin. Esim itsellä oli aikanaan 156 farkussa
kahdet erilaiset 17" vanteet täysin samoilla numeraalisilla speksillä ja molemmissa päällä identtiset kumit. toiset otti reilusti kiinni ja toisessa ei mitään ongelmaa
Nooh, Luigin toleranssit joskus vähän heittää, normal, normal..... :wink:

Jt
juu nää oli Luigin sorvaamia kyllä :wink:
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
michelin
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja michelin »

Tyhmähkö kysymys mutta minkälaisia kilometrejä bensakoneisten 156:n kytkimet on kestäneet? Varsinkin 2.0 JTS. Voiko yli 200tkm ajetussa alkaa kytkinremppa olla useimmiten lähellä? Toki käytöstä ja ajosta riippuu mutta minkälaisilla kilsoilla teillä on vielä alkuperäinen kytkin käytössä? Ainakin ranskalaisten kanssa tuntuu että kytkimet usein kestää sen 200 tkm.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kyllä kytkimen ja manuaaliloodankin kestävyys on paljolti käytöstä sekä huollosta kiinni. Tohon vaan mulle ehjä kytkiminen ja lootanen auto luvalla testattavaksi (hajotettavaksi), niin ei mene kuin hetki niin: kytkin paskana, synkrot paskana, ainakin jostain rataksesta hampaat paskana. Tästä runsaasta käyttäjän merkityksestä johtuen pidänkin joitain kuluttajariitalautakunnan päätöksiä varsin erikoisina. Vaihdelootaan yksikin ajoissa tehty öljynvaihto auttaa ja jtässän tapauksessa, kun se työsylinteri on siellä kytkinkopassa, niin nesteenvaihto pidentää remonttiväliä. Mulla on toki vasta 180tkm mittarissa, mutta ei tuo kytkin sen kummemman tuntunen ole verrattuna siihen, kun mittarissa oli 50tkm.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alekschuk
Viestit: 173
Liittynyt: 09 Syys 2015, 12:25
Car(s): Ex. 156 2.5 v6
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alekschuk »

Joo tosiaan, sovittiin myyjän kanssa sovituksesta! Kiitos hänelle siintä :) tosiaan sehän siinä ajattelin että meinaako mitenpaljon sopivuuteen tuo madallusarja.. :roll: noh, sitten se selviääpi.. onhan siihen vielä aikaa =)

Avatar
michelin
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja michelin »

Kiitos kytkimestä vastanneelle, saa toki muutkin kommentoida.

Yhteen JTS 156:n oli öljypohja ja jäähdytinnestekotelo vaihdettu. Kuulostaa mielestäni vähän oudolta vai onko näitäkin enemmän mennyt? Ei ole kyllä foorumilta pistänyt silmään mutta tämän ketjun selailu onkin vielä pahasti kesken. Ruostuuko näissä öljypohjat herkästi vai liekö ottanut fyysistä osumaa?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Ei alumiininen öljypohja kovin ruosteherkkä ole.
En tiedä mikä jäähdytinnestekotelo on, mahdatko tarkoittaa vaakatasossa kulkevaa muoviputkea pakosarjan tienoilla?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täällä foorumillakin eräällä meni kai... 3 vai peräti 4 öljypohjaa aika lyhyen ajan sisällä. Syynä oli toki se, että ei ollut mitään suojaa siinä alla ja se on kuitenkin se alin kohta. Helppo se on kolhasta...
Nyt en vaan miellään muista, kuka k.o tyyppi oli. Eero?

Kertsu
Viestit: 897
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Ostin tietoisesti 2003 vuosimallisen 156 2.0 JTS-koneella, joka käy kolmella pytyllä, korkeilla kierroksilla neljäskin lähtee mukaan. Mitähän tässä osaisi epäillä syyksi kun kolme eri teoriaa kuullut. Yksi epäili tulppia, toinen puolaa ja kolmas oli sitämieltä että kyseessä on venttiilivika. Venttiilivika kuulostaa jo pirun pahalta. Välillä autossa vilkkuu moottorin vikavalo.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ihan ekana puolat irti ja katsot, onko ne halki.
Sitten otat ne Boschilaiset tulpat pois ja samalla teet puristuspainemittauksen. (Hakusanaksi Bosch tulppa tälle foorumille ja ymmärtänet syyn).
Sitten toteat, että vika oli kakoissa Boschilaisissa tulpissa ja yhdessä kuolleessa puolassa, jonka seurauksena katti on mahdollisesti ottanut siipeensä.
... Tämä siis, jos asiat menee helposti.

Jos on vikakoodilaitteistoa saatavilla, niin sieltä voisi tosiaan löytyä esim. sytytyskatkoherjaa pytystä X, jolloinka vaihdat puolan ristiin toisen pytyn kanssa.
Jos vika seuraa, se on puola. Jos ei, se voi olla suutin tai tulppa - venttiilivika kuulostaa kaukaa haetulta, jos se kierroksilla kuitenkin toimii...
Tuo vilkkuva vikavalo yleensä kertoo "katintappotoimesta", eli sytytyshäikästä - siksipä taas, onko vikakoodia sytkäkatkosta (ja se P-koodi kokonaisuudessaan on paras)?

Kertsu
Viestit: 897
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Aquatica kirjoitti:Ihan ekana puolat irti ja katsot, onko ne halki.
Sitten otat ne Boschilaiset tulpat pois ja samalla teet puristuspainemittauksen. (Hakusanaksi Bosch tulppa tälle foorumille ja ymmärtänet syyn).
Sitten toteat, että vika oli kakoissa Boschilaisissa tulpissa ja yhdessä kuolleessa puolassa, jonka seurauksena katti on mahdollisesti ottanut siipeensä.
... Tämä siis, jos asiat menee helposti.

Jos on vikakoodilaitteistoa saatavilla, niin sieltä voisi tosiaan löytyä esim. sytytyskatkoherjaa pytystä X, jolloinka vaihdat puolan ristiin toisen pytyn kanssa.
Jos vika seuraa, se on puola. Jos ei, se voi olla suutin tai tulppa - venttiilivika kuulostaa kaukaa haetulta, jos se kierroksilla kuitenkin toimii...
Tuo vilkkuva vikavalo yleensä kertoo "katintappotoimesta", eli sytytyshäikästä - siksipä taas, onko vikakoodia sytkäkatkosta (ja se P-koodi kokonaisuudessaan on paras)?
Kiitos vinkeistä. Pitää viedä huomenna korjaamolle, että saavat luettua vikakoodit, itselläni kun ei ole laitteita. Voivat sitten samalla tutkia koko moottorin.

Edit. Tuosta on palanut bensa- ja moottorinlämpötila mittareiden polttimot. Pystyykö ne vaihtamaan itse?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Katso teknisestä osiosta, siellä ohjeet kuvineen

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Ei taida olla bose-/faceliftiin ohjeita tuolla?

Tässä = http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... ta#p302594

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kertsu kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Pitää viedä huomenna korjaamolle, että saavat luettua vikakoodit, itselläni kun ei ole laitteita. Voivat sitten samalla tutkia koko moottorin.
Jos se auto käy kolmella sillä ei kannata ajaa ollenkaan. Katalysaattori hajoaa hyvin äkkiä.

Vastaa Viestiin