Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

hihnan katkeamisväliksi ilmoitetaan 3v/60tkm, eli kannattanee vaihtaa ensi tilassa
VMP

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Hihnan vaihtoväli on kolme vuotta tai 60 tkm.
Jakopää on etenkin nelisylinteristen heikkolenkki, joten vaihtoon kannattaa suhtautua vakavasti.

Itsellänikin kyllä kilometrejä tulee niin vähän, että ajattelin riskeerata vaihdon kanssa.. viisi vuotta on jo kyllä aika paljon.
Senza cuore saremmo solo macchine

mutikka
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Tammi 2015, 20:06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mutikka »

Tuleekohan miten paljon kustantaa ja mistä sais edullisimman remontin?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ hmm, käyttäisin tässä termiä huolto, koska mitäänhän ei ole rikki Alfassa...
tsekkaa vaikka haulla paikkoja... kaikkineen n. 500 eur jobi lienee Tessun jakopään huolto.
jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

willez kirjoitti:Vaihdoin omaani nuo valot aikoinaan,muistaakseni tuo tupakansytkän rinkulavalo oli juuri simmonen ratas,jousihässäkkä joka pyörii ja naksuu itse itsessään mut jotenki sen sai vaihdettua :silly: Vai olisko hetken pyörittelyn jälkeen ollutkin koko ajan siinä naama edessä vaihdettavissa.

Kuva
Juu just tollanenhan se on..Rinkulan valo on pimeenä ja vaihto näyttää epätoivoselta, polttimo näkyy olevan rakennettu ilman johtoja suoraan sytkäristä sinne pesän ulkoreunaan. Taidan luovuttaa :shock: Olishan toi kyl hieno... :-D Muistasitko miten sen vaihdoit.? Tuhkisvalohan toki on helppo kun kupin ottaa irti,,,lamppu näkyy...
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Paljonko tuo eroaa takapuolelta? Voisitko ottaa tuhkiksen irti ja ottaa kuvan samasta kohtaa, kuin minulla oli tuolla aiemmin? Siinä tosiaan tuo rinkulan valo on se pienempi "tappi", joka vedetään vaan irti. Ei millään tavalla lukittuna mihinkään mekaanisesti, ainoastaan metalliläppä piti paikallansa.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hehe, jäi kuskin lasinnostimen kytkin käteen motarilla(sisätilapuhallin kränäsi ja auto huurustui). Onneksi sai suoraan mikrokytkimeltä nostettua.

Onko noi 4 x nappia nyt samanlaisia ja jos jollain extrana, voisi kiinnostaakin. :)

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Tuomas K kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Monta korjaamolla otettua päästölappua muuten otettu,joissa lukee HYVÄKSYTTY vaikka pienellä lukisikin, että "osatestejä ei suoritettu"... Hyvin kelpaa...
Jos niitä osatestejä on kesken niin käytäntö on että pitää ottaa päästöt tyhjäkäynnillä. Ilman sitä ei pitäisi kelvata.
Näin kävi mulle. Vikakoodit kuitattiin siis juuri ennen katsastusta, ei siis tulisi toimiakaan näin. Mutta mistä nyt sen tietää että se että noi osatestit menee läpi? Kun tuossa on tommoinen iso leima jossa lukee "saa ajaa vain korjattavaksi" niin ei kehtaa ajella ympäriinsä tuolla.

Eli jos tuo osatesti menee läpi niin mun ei tartte huolehtia tuosta OBD arvosta lain?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

OBD-testi on nimenomaan noiden testien tarkistus. Se lukee siinä testilapussa jos testejä on suorittamatta.

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Minä, kun en ole tuota haku-toimintoa oikein oppinut vielä 11 vuoden aikana käyttämään, :oops: niin kysyn nyt tässä, että:
Hommasin tuossa -99 mallin 2,0 ts projektiauton ja kone kyllä lähtee käyntiin ihan ok ja pysyykin käynnissä, eikä savuta, MUTTA kilkattaa vallan järkyttävästi.
Kierroksia antaessa ääni ajoittain ikäänkuin loppuisi... :shock:
Yläpään ääneltä kuulostaa.
Otin tasapainohihnan poies, mutta ei vaikuttanut.
Jos hihnan merkit(kampiakselilta muovisuojukseen vas.yläviisto ja pakonokkapyörästä eteen sauman kohdalle) on kohdallaan, niin pitäisikö 1-pytty olla ylimmässä asennossaan? Tässä tapauksessa ainakin mäntä on jo matkalla alas...
Mulla ei siis ole senkummempaa tietoa mitä on tapahtunut, tai miten kilkatus on alkanut.
Neuvoja, vinkkejä, tai linkkejäkin tahtoisin. :roll:
Alfa-uros...tojota-naaras

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kyllä ykköspytty pitäis olla YKKssa silloin kun nokkapyörät ovat kohdallaan. Tuossa neloskoneessa on niin helppo ja nopea ottaa venttiilikoppa pois, että kannattaa siitä aloittaa. Tarkasta, että jako on kohdallaan, eikä nokissa näy mitään jälkeä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

ABS system failure plus VDC system failure ja go to dealer. Hävisivät punaisella pysähdyksellä kylläkin, mutta tarkkoittaisko etupyörien anturia? Vai pistääkö taka-anturitkin sutimiseneston vikatilaan, VDC:tä ei mulla tietääkseni ole.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eiköhän taka-anturikin vikatilan tee, kun niiden pyörintään etupyörien vauhtia vertailtaneen. MESsin jatkeeks vaan, se varmaan kertoo mistä kulmasta kannattaa aloittaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

^^ eikös VDC ollut vakiona kaikissa uusinenäisissä? Mulla oli 156 1.9 jtdm -06, ja siinä ainakin oli VDC. Napista sai kyllä sutimiseneston pois, mutta VDC jäi päälle. GTssä oli samoin.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

OK, pitää kiirehtiä MES hankintaa. Ihan luulossa olen ettei olisi, mutta pitää hissiin lähteä luistelemaan. Miten VDC näissä käyttäytyy?
:roll:
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hyvin.

Eli ei estä luisua ihan tuostanoinvaan. ASR on vaan sutimisenesto.
Onko käsijarruvaijerit kunnossa? Jumittava takapala meinaan aiheuttanee tuollaisia kivoja vikatiloja hyvinkin herkästi (kokemusta on :D)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

SammyB kirjoitti:Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?
Ajamalla, kun on riittävästi kilometrejä takana ilman toimintahäiriöitä niin ecu kuittaa ne testit suoritetuiksi.

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Tuomas K kirjoitti:
SammyB kirjoitti:Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?
Ajamalla, kun on riittävästi kilometrejä takana ilman toimintahäiriöitä niin ecu kuittaa ne testit suoritetuiksi.
Noniin, paljonko tohon vaaditaan kilsoja? Kun siinä ei ole enää leimaa... Nyt tästä kaikesta hässäkästä puuttuu enää se, että kilvet lähtee-

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Vaijerit ok, mutta satulan päässä jumii. En ole koskenut käsijarruun hetkeen kun huomasin ettei palauta kunnolla kuskin puolella. Sutimisenesto ainakin on viritetty tosi onnistuneesti, eilen ihastelin poistumista jäisestä risteyksestä, jos ei tietäisi voisi luulla nelikoksi. VDC vielä epäilyttää, ne harvat laitteet jossa jonkinlainen luistonesto on ajamistani ollut ovat kyllä olleet varsin määrääviä eilisen oloisella kelillä.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

SammyB kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
SammyB kirjoitti:Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?
Ajamalla, kun on riittävästi kilometrejä takana ilman toimintahäiriöitä niin ecu kuittaa ne testit suoritetuiksi.
Noniin, paljonko tohon vaaditaan kilsoja? Kun siinä ei ole enää leimaa... Nyt tästä kaikesta hässäkästä puuttuu enää se, että kilvet lähtee-
Tuohon en osaa sanoa...

Jos meinaa ajamalla hoitaa asian niin saahan niitä puuhalappuja katsastuskonttorilta.

JTS on siitä v-mäinen moottori että siinä ei noi lambdaintegraattoritestit onnistu ja tyhjäkäynnillä tulee päästölappuunkin höpöarvot. Vähän kikkailemalla siitä kyllä saa "oikeat" eli katsastukseen kelpaavat mutta virheelliset arvot mitattua tyhjäkäynnilläkin.

Osaisikohan merkkiliike tehdä kelvolliset paperit leimalle? Tuskin sielläkään on kovin monella näistä kokemusta, mutta ainakin teoriassa siellä saattaisi olla oikeat ohjeet ja testerit...

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Kai noita JTS koneita on ennekin katsastettu onnistuneesti? Luulis tuolla aiemmin olleen herra Vehkeen linkistä löytyvän Teltta auton lapun kelpaavan inssille.

Siksi kai se OBD testi tehdään että piiloutuneet saasteviat saadaan kuriin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tosiaan tällä lapulla pitäisi saada konttoriltakin otettua normipäästöt, vaikka mittaus ilman OBD:tä, jotta saa itse päästöt mitatuksi:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf

Tuo on se, minkä Vehje aiemmin ketjussa tarjosi. Jos vikakoodeja ei ole, niin saattaa riittää jopa ajo konttorille takaisin... Ykskantaan: tyhjäkäynnillä lambda *ei saa* olla 1, vaan 1.3-1.4.

Skodisti
Viestit: 102
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

jyrkip kirjoitti:ABS system failure plus VDC system failure ja go to dealer. Hävisivät punaisella pysähdyksellä kylläkin, mutta tarkkoittaisko etupyörien anturia? Vai pistääkö taka-anturitkin sutimiseneston vikatilaan, VDC:tä ei mulla tietääkseni ole.
Täällä kyseinen ilmoitus tulee 147:a, kun akku on huonossa hapessa. Tuli yleensä, kun startin jälkeen ajoi noin puoli minuuttia. Tänä talvena ei oo tullut kertaakaan, kun syksyllä vaihdoin paremman akun. Mutta lue ihmeessä vikakoodit, mikäli mahdollista. Löysin minäkin ohjauskulma-anturista ja jostain oikosulusta koodin, mutta niille en tehnyt mitään.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

koltiainen kirjoitti:Kai noita JTS koneita on ennekin katsastettu onnistuneesti? Luulis tuolla aiemmin olleen herra Vehkeen linkistä löytyvän Teltta auton lapun kelpaavan inssille.
Se lappu on aikalailla hyödytön, siinä ei ole oikeastaan mitään hyödyllistä informaatiota.
koltiainen kirjoitti:Siksi kai se OBD testi tehdään että piiloutuneet saasteviat saadaan kuriin?
Sitähän sillä haetaan juu.

mutikka
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Tammi 2015, 20:06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mutikka »

Onko miten kokemuksia www.skruvat.fi jakohihnasarjoista? Että ajaako asiansa.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Pakko ottaa kantaa JTS keskusteluun. Kerran katsastusasema teki pistokokeen, vaikka minulla oli AK:sta hommattu päästölappu. No eihän se mennyt läpi, herjasi niitä osatestejä ja hylky tuli. Sovittiin että tuon uuden päästölapun, kun ei suostunut muuten päästämään läpi, koska kone näyttää hylkyä. Ei auttanut selittelyt laihaseos yms. jutuista. Hain päästölapun ilmaiseksi AK:sta ja kävin näyttämässä konttorilla. Sitten merkkasivat hyväksytyn. Ilman päästölappua ja obd-testiä en lähtisi JTS:ää katsastamaan.

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Niin, tuon lappusen mukaan tuo Lambda arvo saa olla max 1,4. Mulla se onpi 1,635...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuinka voimakkaat SW:n vakio takaluukun kaasujouset ovat? Voisi olla hauska idis ostaa vahvemmat, niin aukeaisi luukku itekseen napista. 8)

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Kysyin tänään konttoriltani onko JTS Alfoja ollut katsastuksessa. Ei ollut kokemusta mutta kuvailemani asia oli tuttu mm. joistain BMW moottoreista joissa lambda-arvot huitelee tyhjäkäynnillä tavattoman korkealla. Ei pitäisi kuulemma olla ongelma, OBD testi voidaan tehdä erikseen ja päästömittaus erikseen. Olivat kovin kiinnostuneita jos on jotain valmistajan tiedotteita antaa, niin laittavat itselle arkistoon vastaisen varalle.
Kuulemma ne harvat Alfat mitä on ollut, niin ei niitä ole välttämättä takapäästä nostettu ollenkaan, kun ei siellä ole oikein hyvää nostopaikkaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

jeQQ kirjoitti:Kuinka voimakkaat SW:n vakio takaluukun kaasujouset ovat?
Muistaakseni 620N.

Sterzo
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Syys 2014, 22:05
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sterzo »

Minkälaisilla nippeleillä 156 etupään sisälokasuojat kiinnitetään. Lokarit pitäis laittaa kiinni mutta ei oo minkäänlaisia kiinnikkeitä tai ruuveja.
Autokeskuksenkaan tiskiltä eivät osanneet mitään sanoa :roll:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Pelkillä ruuveilla. Esim. wronicit (ei nyt muista kirjoitinko oikein) käy. Semmoinen harvakierre ruuvi, missä integroitu korilaattakanta.

E. http://www.etherma.fi/epages/etherma.mo ... cale=fi_FI

Siis tuommoinen mut lyhyempi. Saisi olla harvempi kierre, mut pysyy hyvin noillakin.
Abarth 500 Esseesse

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

hyvä ruuvi, mä laittaisin vielä RST:nä

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Noita löytyy muuten torx-kannallakin :wink: Välillä noi Wronicit on hankalia avattavia, kun se ristiura on niin pieni...

Niin, älkää sitten laittako RST-ruuvilla mitään kiinni mustaan rautaan! Ruuvi kyllä säilyy ja erittäin helppo avata muutaman vuoden päästä, kun ei ole enään peltiä missä olisi kiinni...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^sisäloksujen ruuvireijät on muovia.


Editointia: Siis ne "kierteet" :lol:

Sterzo
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Syys 2014, 22:05
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sterzo »

Kiitoksia vastauksista. Mitenkäs sisälokari se kiinnittyy sitten tuohon helmaan vai onko se nyt sitten ulkolokasuja. Sisälokarissa on semmoset metalliklipsit siinä reunassa.
Voisko joku vaikka ottaa kuvia noista kiinnityskohdista että yksinkertaisempikin ymmärtäis. :|

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joskus sen sieltä irrotin eikä ollut vaikeaa irrottaa eikä vaikea laittaa takaisin ihan vaan arkisella järjenkäytöllä. Ei siihen kovin tarkkoja ohjeita tarvitse.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Näin on.. Mutta muistaakseni jotenkin näin: Rengas irti. Yksi ruuvi millä tulee etupuskuriin kiinni, yksi alempana kiinnittyy siihen metalliseen rankaan joka luultavasti on jo syöpynyt puoliksi pois. Sit pari ruuvia iskarin molemmilla puolilla vetoakselin suuntaisesti (voi olla melko kasa kuraa päällä). Olikohan näin? Takareuna lepää pohjalevyn päällä ja muoviloksun ulkoreuna metallisen korilokarin (pyöränkaari tms.nimi) pokkauksen päällä.. Kuten Tuomas sanoi tää on kyllä ainakin 156n kohdalla helpoimpia hommia. Kyllähän näitä välillä kannattaa irroittaa kun kerää todella paljon muhjua tuonne lokarin taakse josta alkaa syöpyminen todella pitkälle.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Markka
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Markka »

Kellään samanlaista ongelmaa: Autona AR 156 2.5 -02, ja huomannut että pyyhkijöiden tihkutoiminto ei täysin toimi oikein. Eli esim. painaa viiksen pykälän verran alaspäin ja viiksessä oleva tihkunopeus on kohdassa "auto", niin pyyhkimet pari kertaa pyyhkivät normaaliin hiljaiseen vauhtiin mutta parin pyyhkäisykerran jälkeen alkavatkin pyyhkimään peräjälkeen nopeasti. Välillä saattaavat päälle laittaessa pyyhkäistä vaan kerran mutta eivät enempää. Kaikki muut asennot toimivat mutta sillä tihkutoiminnon eri nopeus vaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta vaikka ei olisikaan kohdassa "auto". Kosketus häikkää pyyhkijänmoottorissa kenties?

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Minulla oli tuossa pakkasilla ( - 20 ) pyyhkijöissä toimintaongelmaa mutta hävisi heti kelin lauhduttua. En katsellut syytä.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1523
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Markka kirjoitti:Kellään samanlaista ongelmaa: Autona AR 156 2.5 -02, ja huomannut että pyyhkijöiden tihkutoiminto ei täysin toimi oikein. Eli esim. painaa viiksen pykälän verran alaspäin ja viiksessä oleva tihkunopeus on kohdassa "auto", niin pyyhkimet pari kertaa pyyhkivät normaaliin hiljaiseen vauhtiin mutta parin pyyhkäisykerran jälkeen alkavatkin pyyhkimään peräjälkeen nopeasti. Välillä saattaavat päälle laittaessa pyyhkäistä vaan kerran mutta eivät enempää. Kaikki muut asennot toimivat mutta sillä tihkutoiminnon eri nopeus vaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta vaikka ei olisikaan kohdassa "auto". Kosketus häikkää pyyhkijänmoottorissa kenties?
Nimenomaan sitä. Tuossa tuntuu olevan noita toiminnallisia variaatioita loputtomiin, mutta syy tuntuu poikivan usein juuri siitä yhdestä lähteestä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=29145
Mikä piru sieltä taas on rikki?

puunakki
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 21:05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Mistäköhän kannattaisi -00 1.8 tessuun tilata ilmamassamittari, ettei nyt ihan tolkuttomia maksaisi :D

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

puunakki kirjoitti:Mistäköhän kannattaisi -00 1.8 tessuun tilata ilmamassamittari, ettei nyt ihan tolkuttomia maksaisi :D
Tarvikeena saa mister-autolta (http://t.mister-auto.fi/fi/fi/maf/alfa- ... g3926.html)

Sen verran erikoinen tapaus Pierburg on omassa JTSsä, että ajotietokoneen ilmoittamat kulutuslukemat näyttävät yhtenevän tankkaus laskennan kanssa. Voiko yksi anturi vaikuttaa näin, ihmettelee tipatonta :silly:
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja noista palikoista tosiaan itse ottaisin joko tuon Pierburgin tahi Boschin, Pierburgista ei mitään kokemuksia ole itselläni, mutta kuullut hyvää yleisesti.

Termostaatit ja ilmamassamittarit on asia, joista nämä on vähän turhan tarkkoja; saattaa olla jopa oikea Boschin runko, mutta sisällä eri anturi -> ei toimi... :P

puunakki
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 21:05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Mitenkäs se termari voi vaikuttaa auton toimintaan muutenkuin lämpöjen osalta? :D Sekin tarttis vaihtaa, niin mitäs eroja niissä on?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eipä se muuten vaikutakaan kuin lämpöjen osalta, mutta oikea lämpö on aika olennainen asia muutenkin kuin lämmityksen kannalta. Liian kylmä kone mm. kuluttaa reilusti enemmän soppaa kuin lämmin.

Termareita saa laadukkaita ja vähemmän laadukkaita. Vähemmän laadukas ei välttämättä pidä moottoria riittävän lämpimänä ja käyttöikä voi olla lyhyempi.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Haulla koitin tonkia sitä jakopäätopicia, muttei löytynyt. Jakopää + vesipumppu töiden hinta 450e carpojilla järvenpäässä, lienee ihan kohtuullisen halpa?

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Missä lämmöissä jts pitäisi pysyä kojelaudan lämpömittarin mukaan?
Itsellä nousee suht nopeasti yli sen 70- viivan, jonka jälkeen yleensä laitan ilmastoinnin puhaltamaan lämmintä jaloille. Sitten lämmöt pysyvät siinä 70-75 asteen tuntumassa, kun ilmastointi on päällä. Nousevat melkein 90-asteen viivalle kun sammuttaa ilmastoinnin hetkeksi.

Flekti käynnistyy ja pyörii täysillä n. 100 asteen tuntumassa, tai jos puhallusta kääntää täysille, ei taida hitaampaa nopeutta löytyä ollenkaan vaikka etuvastus vasta vaihdettu.. Termaria vaihtoon?

Varmasti ollut puhetta aiemminkin, mutta en pikaisella selauksella löytänyt..

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

jeQQ kirjoitti:Haulla koitin tonkia sitä jakopäätopicia, muttei löytynyt. Jakopää + vesipumppu töiden hinta 450e carpojilla järvenpäässä, lienee ihan kohtuullisen halpa?

No on halpa, vai sisältääkö kuitenkaan osia? Kun vesipumppu ja kiristin maksaa jo satasen kappale. Jos tuohon 450€ lisätään osat, niin ollaan siellä 900€:ssa joka on lähellä yleistä tasoa.
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin