Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nonzero
Viestit: 100
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Polkimista puheenollen, omassani on "tyhjää" kaasupolkimessa varmaan tuuman verran. Eli kun painaa kaasua, ei tapahdu mitään ennenkuin löysät on pois. Voisiko tuota säätää jostakin niin, ettei löysiä olisi vaan kaasu reagoisi heti kun poljinta painaa?
Pekka

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Löytyykö keltään hyviä vinkkejä mistä vois hommata vm2002 1.8ts koneeseen moottorin ja rungon välisen tuen moottorin puolelta se kumivaimennin on aivan paskana.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

miten toi kutosen sylinterijärjestys meni, eli missä luuraa 3 pytty eturivissä vai takana?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

väliin mainiten että Autokeskuksesta saa vielä kytkinpolkimen kumia, 13€ ja pari päivää. Jarrupoljinkumi olisi ollut 35€ ja olisi pitänyt tilata Puolasta.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

^^ takana viimeinen.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

banditbusa kirjoitti:Löytyykö keltään hyviä vinkkejä mistä vois hommata vm2002 1.8ts koneeseen moottorin ja rungon välisen tuen moottorin puolelta se kumivaimennin on aivan paskana.
Liitteet
Tästä osasta siis kyse, kuva aika huono ku ei anna laittaa parempaa.
Tästä osasta siis kyse, kuva aika huono ku ei anna laittaa parempaa.
jooooooo.jpg (51.95 KiB) Katsottu 7029 kertaa

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Abarth 500 Esseesse

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Tuohan on se tuki rauta rungon puolelta tuosta ei ole kyse vaan mikä tulee tuon toiseen päähän noiden reikien väliin kiinni ja on johkin moottoriin kiinnitetty.
taisit joutua tuon irroittaan hammashihna remontissa tuon kyseisen osan.
se on ihan rikki,enkä löydä sitä noista netin varaosakaupoista.
mut täytyyhän niitä jostain saada!!!
mutta mistä???? :silly:
eli tuo mikä näkyy miaksun laittamassa kuvassa sinisen ja mustan letkun välissä. :-D

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ookoo tuo koneen puoli siis. Ei sitä tarvinnut irroittaa. Jos ei löydy suoriltaan niin kannattaa ottaa mitat ja joku irtopusla prässillä siihen. Joskus tein ihan vastaavan jostain Escortin puslasta ja hyvin pelas. Voin katsella jos laitat mittoja.

E. Katsoin äkkiä Eperistä niin alkuperäinen varaosanumero on 46420429. Kannattaa varmistaa kun tää on vähän hankalaa autossa istuessa ;-) Mutta esim.Muukkonen kyllä hommaa alkuperäisen jos on yleensä saatavana.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:Ookoo tuo koneen puoli siis. Ei sitä tarvinnut irroittaa. Jos ei löydy suoriltaan niin kannattaa ottaa mitat ja joku irtopusla prässillä siihen. Joskus tein ihan vastaavan jostain Escortin puslasta ja hyvin pelas. Voin katsella jos laitat mittoja.
Ok.eli siihen vois löytää jonkun irto puslan tarviipa mittailla ja kysellä.
se on ihan rikki ja moottori hytkyy hirveesti ja voi olla syynä siihen et kolmonen hyppää välillä pois päältä.
tälläinen vika on nyt ilmennyt. :silly:
sairaan makeita autoja nämä ovat :-D ja lähes aina jostain rikki tai jokin vikakoodi päällä! :crazyeyes:

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:Ookoo tuo koneen puoli siis. Ei sitä tarvinnut irroittaa. Jos ei löydy suoriltaan niin kannattaa ottaa mitat ja joku irtopusla prässillä siihen. Joskus tein ihan vastaavan jostain Escortin puslasta ja hyvin pelas. Voin katsella jos laitat mittoja.

E. Katsoin äkkiä Eperistä niin alkuperäinen varaosanumero on 46420429. Kannattaa varmistaa kun tää on vähän hankalaa autossa istuessa ;-) Mutta esim.Muukkonen kyllä hommaa alkuperäisen jos on yleensä saatavana.
Okei.kiitti!
Kysympä huomenna huvikseni muukkoselta saako ja mihin hintaan.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Tuolta löytyy suoraan jos jaksaa tilata ulkomailta. Se on siis tuo listan alimmainen :wink:

http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml
Abarth 500 Esseesse

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:Tuolta löytyy suoraan jos jaksaa tilata ulkomailta. Se on siis tuo listan alimmainen :wink:

http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml
Jep.tuollaisesta putiikista en tiennytkään.tuoltahan sen saa ellei löydy muukkosen kautta.
kiitti,linkistä.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Eipä mitään. Tuo firma kannattaa muistaa, löytyy kaikkea tarpeellista..
Abarth 500 Esseesse

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:Eipä mitään. Tuo firma kannattaa muistaa, löytyy kaikkea tarpeellista..
Juu tarvii laittaa ylös tuo putiikki.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

voiko joku jo auttaa kun ei jaksa enään millään... kosteus ongelmia tuntuu olevan vaikka viikonlopun auto oli hallissa kuivumasa ja sisällä oli lämmin autossa varmaan noin 35 astetta mutta lasit menee heti läskiin kun vähän ajaa.. raikkari vaihdettu lattiamatot kuivat myös niiden alla kuivaa yms. voiko ikkunaa pitkin valua oven sisään vesi esim? eikä muuten maistu makeallekkaan kosteus ikkunoissa eli ei siis kennokaan?.. ei vaan jaksas jokapaikkaa purkaa ja ettiä kun ois muutakin tekemistä.

asia numero 2 onko tyyppivikaa sähköikkunoissa? ei toimi kuskin etuoven ikkuna ja vänkärin takaikkuna.

kiitos edes joku jaksaa lukea loppuun tämän... uuvuttaajo"!
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Skodisti
Viestit: 102
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

^Onko sisäilmakierto varmasti pois päältä? Pistä puhallin täysille, raota yhtä ikkunaa hiukan, sulje ovet ja tarkastele ulkopuolelta tuleeko tuosta ikkunan raosta ilmavirtaa ulospäin.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Joo on poies. Kokeiltu on mmutta kun ikkunat sulkee niin läski tulee takasin ikkunoihin.! En ole tosin kokeillut ilmavirran tuloa. Kiittoss:)
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6678
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Väittäisin, ettei kosteus ikkunoissa voi maistua makealle. ;-)

Jos kaikki muut on jo katsottu, niin mites ne ilmanpoistoaukot?

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Itse voisin väittää vastaan jos vaikka esimerkiksi lämppärin kenno vuotaa...
Öö missä poistoaukot on?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Sakkeus kirjoitti:voiko joku jo auttaa kun ei jaksa enään millään... kosteus ongelmia tuntuu olevan vaikka viikonlopun auto oli hallissa kuivumasa ja sisällä oli lämmin autossa varmaan noin 35 astetta mutta lasit menee heti läskiin kun vähän ajaa.. raikkari vaihdettu lattiamatot kuivat myös niiden alla kuivaa yms. voiko ikkunaa pitkin valua oven sisään vesi esim? eikä muuten maistu makeallekkaan kosteus ikkunoissa eli ei siis kennokaan?.. ei vaan jaksas jokapaikkaa purkaa ja ettiä kun ois muutakin tekemistä.

asia numero 2 onko tyyppivikaa sähköikkunoissa? ei toimi kuskin etuoven ikkuna ja vänkärin takaikkuna.

kiitos edes joku jaksaa lukea loppuun tämän... uuvuttaajo"!
hukkuuko nesteettä siitähän voit päätellä onko vuotoja kennossa,jos kerran heti huurtuu voimakkaasti niin täytyis näkyä neste vajaantumistakin.
ja se et takalasi ei pelaa niin taitaa olla vaijeri poikki,taitaa olla aikas yleistä .itselläkin tossa kaksi ovee missä sellainen ilmiö.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Ikkunat yhtäkkiä harvon joskus toimii... Noh syylärivuotaa kovasti niin menee nestettä. Voisko raikkarin läpi tulla höyryjä?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Lasae
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Loka 2014, 21:24
Car(s): 156 Sportwagon 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lasae »

Moi vaan.
Elikkäs ajaessani Kuopiosta Jyväskylään, kidenäyttö käski menemään jälleenmyyjän pakeille, muillekkin tuttu MCSF ilmoitus tuli. En huomaa ajossa mitään muutosta, pelittää hyvin niin kuin ennenkin. Kaipa se pitäisi vikakoodit kuitenkin lukea, jotta tarkempi diagnoosi selviää. Onko hintaeroja huoltamoilla paljon maksaa alfasta koodien luku vai maksaako ne ylipäänsä mitään ja onko ylipäänsä kaikki huoltamot samanarvosia luetuttamis paikkoja, tai löytyykö ystävällisiä foorumilaisia Jyväskylän suunnalta, joita kiinnostaa tietää mikä pirssiäni vaivaa ja luetuttaa koodit?

Kiitos

Avatar
Aquatica
Viestit: 15040
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

"Vapaaehtoiset alfadiag/fiatecuscan käyttäjät" ja "mitä koodinlukijoita käytössä"-topicit kannattaa lukea, varmaan Jyväskylän suunnalla jollakin on?
Halvimmillaan vikakoodinluku on 0euroa, kalliimmassa paikassa se voi olla 150euroa. Kysymällä selviää. Lisäksi oleellisinta on saada se itse koodi (P0100 esim.), eikä surkeaa suomenkielistä käännöstä koodista...

Lasae
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Loka 2014, 21:24
Car(s): 156 Sportwagon 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lasae »

Katoppas "tyhmäkin" löytää kun oikein osaa neuvoa, sivultahan aukee uusia ulottuvuuksia. Kiitoksia
Aquatica kirjoitti:"Vapaaehtoiset alfadiag/fiatecuscan käyttäjät" ja "mitä koodinlukijoita käytössä"-topicit kannattaa lukea, varmaan Jyväskylän suunnalla jollakin on?

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Peseppä ne ikkunat kunnolla ensin. Yleensähän noissa vuotaa syyläri, eikä läm, kenno.

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

syyläri kyllä vuotaa se on iha selkee. mutta ottaako ilman konepellin alta niin että imis ne jäähdytinnestehöyryt raikkarin läpi hyttiin?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Skodisti
Viestit: 102
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

EI ime, mikäli konepellin takareunan tiiviste on kunnossa ja höyrymäärä ei ole suuri.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Voikohan ilmakaukalossa oli jokin rikki tai vedenpoisto tukossa, että valuttaisi sadevettä lämmityslaitteeseen. Tai päälysmuovissa reikä josta valuu vettä lämmityslaitteeseen. Muut vaihtoehdot on sitten että kennolla tai liitoksessa kumminkin vuoto, jos kerran ikkunat on puhtaat auton seistessä ja sisäkierto ei ole jumittunut päälle. Tai jospa ilmastoinnin vedenpoisto on tukossa? Yleensä on mulla ollut kennossa vuoto kun noin tekee, tosin vanhoissa romuissa nyt ei ole ilmastointia ollutkaan, saati sisäkiertoa.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Aquatica kirjoitti:"Vapaaehtoiset alfadiag/fiatecuscan käyttäjät" ja "mitä koodinlukijoita käytössä"-topicit kannattaa lukea, varmaan Jyväskylän suunnalla jollakin on?
Halvimmillaan vikakoodinluku on 0euroa, kalliimmassa paikassa se voi olla 150euroa. Kysymällä selviää. Lisäksi oleellisinta on saada se itse koodi (P0100 esim.), eikä surkeaa suomenkielistä käännöstä koodista...
Mun luona Vaajakoskella voi käydä luetuttamassa koodit, ei maksa mitään ja alfabbs porukalle vielä vähemmän.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Onko kukaan seurannut tuon automaatti-ilmastoinnin elämää ? Eli kysymys on se,että miksi automaatti säätää puhalluksen itsestään pelkästään jaloille hetken ylös/alas-puhalluksen jälkeen ? Jos säätää käsin takaisin ylös/alas,niin vaikka auton sammuttaisi välillä,niin muistaa nämä asetukset. Mutta jos aamulla taas lähtee,sama taas :silly:

Eli pähkinänkuoressa:
*Auto käyntiin -> Lämpö säädetty 23c , hiljaista on.
*Kun jäähdytysneste saavuttaa 50c (hyvin nopeasti) -> Lyö ylös ja alas kovan höngän.
*Pienen ajan kuluttua joskus lyö sisäkierron päälle ja samoihin aikoihin tiputtaa puhalluksen pelkästään alas.
*Laitan käsin takaisin nuolet ylös ja alas.
*Vaikka kävisi kaupassa ja tulee takaisin autolle,niin jatkaa tuota itse säätämää asetusta.
*Seuraavana aamuna sama ruljanssi uudestaan,eli hävittää asetukset yön aikana.


Mistä johtuu ? Vai onko "nää tämmösiä" ?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Talvesta eivät insinöörit ole tainneet Välimeren rannalla kuulla eli käsin sitä saa talviaikaan suuntailla, mutta kyllä sen pitäisi muistaa ne asetukset vielä seuraavanakin aamuna. Jotain feelua siinä siis lienee.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Mutta jälkikäteen mietittynä,onhan tuo aika fiksu. Kun kone on kylmä,turha puhallella mitään. Kone lämpiää,niin puhaltaa lasit auki ja jalat lämpimäksi. Kun lasit ovat avattu,puhaltaa jaloille mukavaa lämmintä ja lämpöhän nousee ylöspäin niin thäts it :-D Ja kun lasit ovat auki,niin lyö sisäkierron päälle, jotta ei ota turhaan kylmää ilmaa ulkoota :)

Edit : Pitää siis tuota sisäkiertoa päällä lyhyen aikaa (¨5min) ,samoihin aikoihin kun säätää puhalluksen pelkästään jaloille.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

On siinä jotain järkeä joo, mutta ainakin mun 156:ssa tulee vilu jos antaa sen laitteen säätää sen puhalluksen sinne jaloille, tai sitten täytyy laittaa lämpöpyyntöä muutama aste enemmän :)

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Onhan tuo 156n ilmastointi-automatiikka aika hölmö lämmityksen osalta. Melkein parhaan hyödyn saa kun viitsii käsin naputella. Siksi tykkään siitä vanhasta enemmän, missä voi itse päättää enemmän. Olishan tuo uus muuten näppärä, mutta kun tosiaan hukkaa sammuttamisen jälkeen ne toiveet. Esim. meidän Accordissa on saanut olla automaatilla kesät ja talvet ja toimii loistavasti niin huurteenpoistot kuin jäähdytykset. Ihan sama onko 30 astetta pakkasta tai lämmintä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Vanhemmassa automatiikka ilmastoinnissa harmitti talvella se, että se ei puhaltanut kylmällä koneella minkäänvertaa ilmaa hyttiin ja tästä seurasi lasien huurustuminen.
Mutta kyllä se lämpimällä koneella toimi just niinkun pitikin :)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

JMC kirjoitti:Vanhemmassa automatiikka ilmastoinnissa harmitti talvella se, että se ei puhaltanut kylmällä koneella minkäänvertaa ilmaa hyttiin ja tästä seurasi lasien huurustuminen.
Varmaan koitettu korjata tota tähän "boseliftiin" tuolla tuulilasi-modella. Eli toi keltainen nappi,jossa tuulilasin lämmityksen kuva. Alkaa välittömästi painamaan täydet lasille.

Ja joo, accordissa tosiaan kesät talvet 22c ja toimii ! Tosin,talvisin hiukan simmosta, että sukat hikoo jaloissa ja päälaki jäätyy :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15040
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Huurteenpoisto-nappi.

Löytyy muuten itseltänikin, eikä ole boselifti. On puoliautomaagi-ilmastointi.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8684
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sepä ei näissä vanhemmissa puhalla mitään, kun kone kylmä. Tai sitten muistan tosi pahasti pieleen, kun ei ko. asentoa juuri tule käytettyä, kun lyö ilmastoinninkin päälle ja sen jälkeen menee taas pitkän aikaa ikkunat huuruun, jos ilmastointia ei käytä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Lasae
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Loka 2014, 21:24
Car(s): 156 Sportwagon 2.0 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lasae »

willez kirjoitti:Onko kukaan seurannut tuon automaatti-ilmastoinnin elämää ? Eli kysymys on se,että miksi automaatti säätää puhalluksen itsestään pelkästään jaloille hetken ylös/alas-puhalluksen jälkeen ? Jos säätää käsin takaisin ylös/alas,niin vaikka auton sammuttaisi välillä,niin muistaa nämä asetukset. Mutta jos aamulla taas lähtee,sama taas :silly:
Itellä tekee samaa muuten, mutta muistaa lämpötilan aamullakin minkä edellisen kerran asensin ja puhaltaa hiljaisimmallaan vain ylös, eli helppo vaan vääntää hönkäystä manuaalisti kovemmalle ...

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Lämpötilasäädön muistaa kyllä,tässä tapauksessa 23c. Mutta unohtaa tuon,että puhaltaa aina tuulilasi-jalat. Itestään vain säätää jossain vaiheessa puhalluksen pelkästään jaloille.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Niinhän tuo tuntuu tekevän, että maksimilämpö puhalletaan jalkatilaan ja sitten vasta palataan puhaltamaan lasille kun on lämmöt kohillaan. Tosin ei ole häirinnyt, hyvin tuntuu lämpö tuolta nousevan. Ainoo jos ikkunat vaatii aukasua niin sitten on käännetty käsiohjauksella ylös. Muuten on saanut olla automaatilla. Pitää testailla tuota säädön muistamista. Vaan on se juhlaa että emäntä saa saunoa ja itse olla sivistyneen viileässä. :-D
Taitaa muistihommia olla myös puhallinnopeus. Mielestäni jos sitä laskee, niin muistaa ainakin jonkin aikaa matalamman nopeuden. En kaipaa täysillä puhaltamista jos moottori on vielä lämpenemisvaiheessa, moottorin lämpö on omaa tärkeempää..

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Se meni jotenkin niin, että jos lämpötila on menny alle 2 astetta -> kompura pois päältä (valokin sammuksissa) ja sen jälkeen laittaa manuaalisia säätöjä, niin säädöt säilyy, mikäli ulkolämpö ei nouse yli 3 asteen. Elikäs se härpäke muistaa manuaali säädöt , mutta muistaa myös sen, että on itse sammuttanut kompuran kylmyyden takia. Siis ulkolämpö nousee-> kompura+automaattiasetukset päälle. :-D Käytän melkein vallan automattiikkaa, huurteet poistan sillä napilla ja joskus harvoin täppään erikseen suunnan lasille (pahalla 0-kelillä) tukka suihkunjälkeis märkänä. :) En ny tota käytöstä tarkkaan muista, mutta jotenkin noi se meni. Ohjekirjasessa lukoo, jotta puhallus alkaa vasta, kun motti on hieman lämmennyt.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15040
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä huurteenpoiston pitäisi toimia kylmälläkin koneella? Ainakin niin se toimi '03:ssa ja tuossa nykyisessäkin... Uudemmassa oli toki tuo sama automaagi, nykyisessä ei. Huurteenpoisto-asetuken kun läppää päälle, takalasin/peilinlämmitin käynnistyy, puhallus suunnataan tuulilasille ja täydellä teholla - tuli sieltä lämmintä tai ei.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ei puhalla ei. Näillä pikkupakkasilla 1 nopeudella puhaltaa lasille vähän aikaa, vaikka olisi heti painettu keltasesta pikainen huurteenpoisto päällensä. Hiukanmatkaa siis kerkiää ajamaan kunnes alkaa kunnolla hönkimään. On ihan dokumentoitu käytös mm. elearnissa.
Tuosta asetusten häipymisestäkin oli jotain: eli siinä lämmityslaitteessa on semmonen talvikäynnistysmoodi joka sitten ne manuaaliasetukset hävittää.
Lopputulema: Parhaiten pelittää, kun ei näpelöi muuta kuin lämmönsäätöä ja niitä pikanäppäimiä :-D

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Tulipa ostettua tuuninkia... Ebayn "teholastu" 12e. Kytketaän anturiin joka haistelee imuilman lämpötilaa. Eli ilmeisesti huijaa ecua näyttämällä miinuksia jolloin polttoaineen syöttöä rikastetaan ja sytytystä manipuloidaan? Muuta järkevää en keksi..kaasuun reagointi pitäs parantua ja kulutus vähentyä...ja 15 heppaa lisää. Kysymys nyt onkin että saako tolla mitään aikaseksi vai rikkooko auton? Lähinnä tuli katti mieleen, ei kai muuta. Ja sitte vielä että missä kutosessa toi anturi on... Varmaan ilmaröörissä mut en muista kun massamittarin liittimen oliks siin muita??
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »


Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^jAa että rikkaalla vähenis kulutusko?

E: katsoin videon, oli onni ettei auto lauennut tai tehoja hävinny. Toisin sanoen jos se on liian halpaa ollakseen toimiva se ei toimi.

Avatar
Tiige
Viestit: 2849
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Stiletto kirjoitti:Tulipa ostettua tuuninkia... Ebayn "teholastu" 12e. Kytketaän anturiin joka haistelee imuilman lämpötilaa. Eli ilmeisesti huijaa ecua näyttämällä miinuksia jolloin polttoaineen syöttöä rikastetaan ja sytytystä manipuloidaan? Muuta järkevää en keksi..kaasuun reagointi pitäs parantua ja kulutus vähentyä...ja 15 heppaa lisää. Kysymys nyt onkin että saako tolla mitään aikaseksi vai rikkooko auton? Lähinnä tuli katti mieleen, ei kai muuta. Ja sitte vielä että missä kutosessa toi anturi on... Varmaan ilmaröörissä mut en muista kun massamittarin liittimen oliks siin muita??
Lämpöanturi on sisäänrakennettu ilmiin. Tuolla virityksellä kannattaa olla tyytyväinen jos tehot laskee alle 20% ja katit pysyy ehjänä. :lol:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15040
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

stoichiometric kirjoitti:Ei puhalla ei. Näillä pikkupakkasilla 1 nopeudella puhaltaa lasille vähän aikaa, vaikka olisi heti painettu keltasesta pikainen huurteenpoisto päällensä. Hiukanmatkaa siis kerkiää ajamaan kunnes alkaa kunnolla hönkimään. On ihan dokumentoitu käytös mm. elearnissa.
Tuosta asetusten häipymisestäkin oli jotain: eli siinä lämmityslaitteessa on semmonen talvikäynnistysmoodi joka sitten ne manuaaliasetukset hävittää.
Lopputulema: Parhaiten pelittää, kun ei näpelöi muuta kuin lämmönsäätöä ja niitä pikanäppäimiä :-D
Tässä vanhemmassa (ei-boselift, ei-automaagi-ilmastointi) suuntauksella laitetaan huurteenpoisto. Sitä muuten tänään kokeilin; molemmat väärässä tuon osalta, sikäli kun manuaali ei kerro eroa normaalipuhalluksen ja huurteenpoiston välillä... Eli huurteenpoistoasetuksella alkoi hönkimään kovalla teholla hyvin aikaisin, mutta normipuhallus ei vielä hönkinyt mitään (koska jäähdytysneste ei ollut vielä 50asteista). Ilmeisesti kun aikasemmin kokeillut huurteenpoistoa, on kone ollut jo tarpeeksi lämmin tyyliin heti käynnistyksen jälkeen, että on toiminut viiveettä... No, aina oppii uutta :D

Vastaa Viestiin