Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Eikös ne uudet pakoputkenpätkät voi hyvinkin olla jossain varastorasvassa, joka aikansa käryää, ennen kuin ne on palaneet pois. Samoin uudet jarrulevyt saattaa alkuun hieman tuoksahtaa ja jopa savuta hetken.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pujazuba kirjoitti:
RIPA kirjoitti:Onko hajua löytyykö torvelle (siis auton ) relettä ja jos niin mistä päin kannattaa etsiskellä ?
Onko torvi lakannut toimimasta? Nimittäin kytkin on tyyppivika 156:ssa.
Mulla on muutamassa Italialaisessa tuo korjaantunut ihan vaihtamalla torvea.
Nytkin Bravossa on pakkasella yksi vieno rääkäisy, mutta lämpimässä tallissa pelittää ok.
Onko näissä vielä säätöruuvi, josta sitä voi säätää löysemmälle, niin toimii pakkasellakin?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitoksia. Syyta huoleen ei sitten ole. :)
Kuva

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Käykö vanhakeulaisen 156:n sumuvalot faceliftin keulalle?! Omassa FL:ssä meni sumarin lasi rikki ja uus pitäis saada. Omat sumarit on H1-polttimolla jos sillä on merkitystä?!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Muistelen että varaosamyyjät myy eri lamppua vanhaan ja uuteen keulaan, eli veikkaisin että eivät sovi ristiin.

Peitä ne sumarit jollain ja unohda, tulee halvemmaksi :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joo, fl:ssä eri sumarit.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

a-m kirjoitti:Käykö vanhakeulaisen 156:n sumuvalot faceliftin keulalle?! Omassa FL:ssä meni sumarin lasi rikki ja uus pitäis saada. Omat sumarit on H1-polttimolla jos sillä on merkitystä?!
Heikalta reilulla kuudella kympillä uutta tai alfisti.netistä vähän halvemmalla ...

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Alfisti.net myy näköjään vain yhtä mallia?! Liekö sitten kuitenkin eroa vain polttimon mallissa jos eroja haetaan?! H3-kannalla olevat ovat ainakin minun mielestä olleet kalliimpia...

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Nyt selvisi tuo joskus aiemmin ihmettelemäni jäähdytysnesteen katoaminen. Kunnon pajalla löytyi jostakin muoviputken pätkästä hiushalkeama, josta neste tihkuu ulos. Kahden viikon päästä vaihtavat sen ja samalla yhden pyörän laakerin.

Tänään teki pirssi vaimolle ihme-jutun. Moottori ole ihan normilämmöissä ja sit pysähtyi jättäen auton tyhjäkäynnille 15 min ajaksi. Lämmöt nousi jostain syystä miltei 110 asteeseen. Liikkeelle lähdettyä laskivat taas normiin. Kotiin tultua lähdin itse ajamaan konetta lämpimäksi. Ei lämmöt enää nousseet edes tyhjäkäynnillä vajaata 90 astetta korkeammiksi. Flekti ei pyörähtänyt hyrräämään, mutta en muista olenko kuullut sen menevän päälle oikein koko talvena. Täytyy seurailla ja pyytää, että tsekkaavat termarin kans.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4338
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sano, että tsekkaavat flektin samalla! Hyvin mahdollista, että anturi paskana ja ei pyöritä kuumanakaan.

eicas
Viestit: 174
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
Car(s): 159 TBi SW

Ex: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja eicas »

Kannattaa sulakkeet konehuoneen puolella myös tarkastaa, itsellä nousi kesällä lämmöt kun oli sulake palanut eikä siksi flekti pyörinyt.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

a-m kirjoitti:Käykö vanhakeulaisen 156:n sumuvalot faceliftin keulalle?! Omassa FL:ssä meni sumarin lasi rikki ja uus pitäis saada. Omat sumarit on H1-polttimolla jos sillä on merkitystä?!
Samaa pähkäilin viime keväänä ja lopulta tilasin muistaakseni täältä http://www.shop4parts.co.uk/?name=store ... cts=Search" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; on hyvä hinta muuten. Lamppu meni hienosti paikalleen mutta lasi oli hieman erilainen eli oisko ollut sitten vanhaa mallia kuitenkin. Ero on kuitenkin niin pieni että minua ei haittaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

mikä mystinen johto, on se vihreä johto, joka pilkistää konetta ylhäältä katsoen, sen muovikannen alta jos lukee twinspark, vasemmasta alakulmasta? omassa tuo näyttää siltä että se katkeaa kohta, seuRAUKSET??

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Parin päivän aikana ollut mielenkiintoinen juttu että kun autolla on ajettu, sitten jätetään se parkkiin ja kun tulen autoon takaisin niin ohjaamossa tuoksuu joltain lämmitysöljyltä.. Sitten moottori käyntiin ja ajoa niin ei mitään tuoksuja ole ilmassa. Tämä läheisesti omakotitalon pannuhuoneen tuoksu tulee sisätiloihin jo 30 min kylmänä olon jäljiltä :crazyeyes:
Konehuoneen puolella on riittävästi nesteitä kaikissa kipoissa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kosteus ja homeitiöt vois tuon tehä, onko auto seissyt jossain vaiheessa kauan? yhessä purkuun tulleessa autossa haisi juuri pannuhuone, syyllisenä oli takapenkit jossa oli vähän näkyvää hometta.

tai sitten vaan nenä tekee tepposet?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tarkista samalla kuljettajan puolelta etenkin lattiamaton alus. Eli ota se kynnyslista irti (klipsit ja edessä keskikonsoliin menevä yksi ruuvi), raota lattiamattoa. Onko märkää? Takapenkin jalkatila etenkin on altis noille... Jos mahdollista, päivä kuivassa hallissa jossa ilmankierto toimii ja ikkunat auki.

Itselleni tulee pöskötillä tuo pannuhuoneen tuoksu lähes aina lämpimästä hallista lähtiessä, uskoisin vaan ilmaritilöiden läpi sulaneen lumen aiheuttamaksi, ainakin isosti. Tai siis tuli, kunnes tein pari juttua...
Eli ajossa A/C päälle. Vaikka ei olisi kompura käytössä (nyt kun on pakkasta niin eihän se käynnisty), mutta sammuttaa sen jo ennen kuin sammuttaa auton. Tämä vinkki tullut kollegan taksikavereilta. Ilmeisesti se sitten riittää kuivaamaan kennon -> kosteutta ei tule sisätiloihin heti, kun puhallin herää eloon, kun kenno onkin kuiva. Etenkin ongelmana oli kostealla säällä, tai tallista jossa on pesula, lähdössä.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

En jaksanut manuaalia hakea esiin, mutta eikös se ollut niin että ilmastointi ei mene päälle ennen kuin ulkolämpötila nousee olisko ollu yli 2 asteen.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Juu, kompura ei käynnisty jos on liian kylmää. Siinä jossain vähän nollan yläpuolella se raja lienee.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jep, kompura ei elele kuin plussalla. Ilmastointijärjestelmän sielunelämää muuten tuntematta, en tiedä miten tuo kennon kuivahtaminen tapahtuu ilman kompuraa. Näin se kuulemma menee ja näin se kuulemma (ja yhden auton otannalla henk.koht todistettavasti) toimii - eikä ole sitä kivaa huurreongelmaakaan.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei sen ilmastoinnin pitäisi kyllä tehdä mitään jos ei kompura käynnisty, kun sieltä tulee se käyttövoima.

Ilmastoinnin ilmankuivausominaisuus perustuu siihen, että ilman jäähdyttäminen saa ilmassa olevan kosteuden tiivistymään pisaroiksi eli ilmassa oleva kosteus poistetaan ihan nesteenä, sen jälkeen lämmittimellä ilma lämmitetään uudelleen lämpimäksi.

Jos kompura ei toimi, ei jäähdytystä tapahdu -> ei kosteuden tiivistymistä.

Vanhemmista ja manuaalisemmista 156-malleista en tiedä, mutta ainakaan tuossa uudemmassa automaatti-kylmästöinnissä ei ilmastointia mitenkään edes saa "päälle" jos on liian kylmää.

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Miten boselift-mankka irroitetaan? Neljään reikään pitää varmaan tunkea jotain, mutta mitä?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^irroitushaat, biltemasta muutama eugeni.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... eet-31518/

Ohuet naulat tms reikiin tökkäämällä tosin ajanee saman asian. On ainakin mulla toiminut.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Itse taittelin henkarista oikean näköisen työkalun ja varovasti auttelin ruuvimeisselillä alhaalta.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jeQQ
Viestit: 4338
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

4kpl kuulakärkikynän ohuita "sisälmyksiä" on toiminut myös, tosin Nissanin radion irroituksessa..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Itsehän käytin tämmöistä (14,99€)

Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Autovarkaan survival kit?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuomas K kirjoitti:Ei sen ilmastoinnin pitäisi kyllä tehdä mitään jos ei kompura käynnisty, kun sieltä tulee se käyttövoima.

Ilmastoinnin ilmankuivausominaisuus perustuu siihen, että ilman jäähdyttäminen saa ilmassa olevan kosteuden tiivistymään pisaroiksi eli ilmassa oleva kosteus poistetaan ihan nesteenä, sen jälkeen lämmittimellä ilma lämmitetään uudelleen lämpimäksi.

Jos kompura ei toimi, ei jäähdytystä tapahdu -> ei kosteuden tiivistymistä.

Vanhemmista ja manuaalisemmista 156-malleista en tiedä, mutta ainakaan tuossa uudemmassa automaatti-kylmästöinnissä ei ilmastointia mitenkään edes saa "päälle" jos on liian kylmää.
Ainakin -99:n automaagisessa ilmastoinnissa sen saa "päälle" vaikka olis miten kylmä. Kompura ei tietenkään käynnisty alle neljän asteen lämpötilassa. Ilmastoinnin valo kuitenkin syttyy myös silloin jos laittaa "huurteenpoiston" päälle, eli kääntää oikeanpuoleisen napin ääriasentoon oikealle. En ymmärrä itsekään, miten se kuivari muka toimii ilman kompuraa, joku viisaampi vois ehkä valottaa asiaa?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

masaboy kirjoitti:Parin päivän aikana ollut mielenkiintoinen juttu että kun autolla on ajettu, sitten jätetään se parkkiin ja kun tulen autoon takaisin niin ohjaamossa tuoksuu joltain lämmitysöljyltä..
Mulla oli jossain autossa vastaava ilmiö kun venakopan tiiviste tihkui himpun verran ja joskus tipahti tippa pakosarjan päälle. Kärysi siinä sitten aikansa.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^en viisas :silly: , mutta kompuravalon palaminen on ihan malli-/versiokohtaista. Pakkasella kompura ei kytkeydy (suojaus), eikä kuivausta tapahdu. Silloin kun on lämmintä niin hetken ennen ajon loppumista kompuran sammuttamisella saa kennon kuivaksi, jolloin homeen muodostuminen on vähäisempää. Ei muuta kuin purkki itiöiden tappajaa sisäkiertoon ja uusi suodin (jos vanha) niin kylmästöinin käryt häipyy. Homma täytyy tehdä lämpimässä ilmastointi päällä ja ammattiaineella.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Käsittely tosiaan auttaa , ainut on tuon puhdistusaineen "raikas omena" tuoksu. Maistuu suussakin vielä parin päivän jälkeen tuo vaikka miten tuulettaisi :D Mutta saa itiöt kyytiä !

KLIKS!

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

^^^^Kiitokset mankkaspesialisteille, eikun henkareita taivuttamaan.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

^^^Ei mulla syty edes tuo ilmastoinnin valo,vaikka namikkaa kuinka painelee. Eikä se mene nyt pakkasella päälle edes tuon HI:n kanssa.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Lauantaina kävin koeajamassa 156:sta, jossa syttyi vihreä ledi nappia painettaessa... Joten kai tuo on autokohtaista ymv.? Pösössä myös syttyy A/C:n merkki.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Manuaalissa näytti olevan, ettei ilmastointi mene päälle alle +2 asteen ulkolämpötilassa, joten täällä ei ainakaan ole vielä ole niin lämmintä ollut....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

niin se on ero siinä valon toiminnassa, ilmeisesti vanhemmissa valo palaa aina (kytketty päälle napin puolesta) ja uudemmissa vain silloin kun kompura voi toimia.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4338
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ei nyt kysymys, mutta hauska huomio. Penkinlämmittimen kytkinhän on aivan älyvapaassa paikassa. Pitkään mä sitten ihmettelin, onko muuta tapaa kuin persetunto tietää penkinlämmittimen olemassaolosta. Noh, tänään löysin sitten penkissä olevan punaisen valon, joka ilmoittaa penkinlämmittimestä! Aika hienossa paikassa sekin.. ;)

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Tarkkaan harkittu yksityiskohta - säästetty painossa, kun ei tarvi vetää pitkiä johtoja kauaksi penkistä. :mrgreen:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Jarsan kirjoitti:^Tarkkaan harkittu yksityiskohta - säästetty painossa, kun ei tarvi vetää pitkiä johtoja kauaksi penkistä. :mrgreen:
Mut kuitenkin eri puolille penkkiä :roll: Valohan vois olla vaikka siinä napissa... 8)

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Sormituntumallahan sen saa näppärästi kokeiltua onko päällä vai ei, kun katkaisija ei nouse ylös asti lämmittimen ollessa päällä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4338
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jooh, ei se kyllä tee koko penkinlämmitinhässäkästä yhtään fiksumpaa. :) Ja autoissa, joissa penkinlämmitin on toiminut, on päälläolon kyllä pikaisesti huomannut ihan ilman kytkimien tunnustelua tai valojen kurkkimista.. :lol: Noh, eipä noita kait ole ihan talvioloihin muutenkaan suunniteltu.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

penkinlämmitimen kytkin on oikein maukas, helppo tunnistaa päälläolo vaikka hanskat kädessä ja hanttarin kytkimeenkin yltää hienosti. Se valo on näyttää myös hyvin päälläolon kun menee autoon, kunhan virta on päällä :lol:

Avatar
Hammond
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Tonale Veloce -22
Ex: Giulietta 1.4 MA 170 TCT -16, 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hammond »

Määräaikaishuolto tulossa lähitulevaisuudessa, ja varmaan samalla kertaa pitää laitatuttaa jotain muutakin.

Vuosi sitten katsastus ilmoitti, että takajarrulevyt olivat silloin juuri sallittavissa mitoissa, mutta että "vuoden kuluttua ei mene enää läpi".. joten kaiketi nuo jarrulevyt + palat pitäisi ainakin vaihdattaa.

Briteistä (ja alfisti.netistäkin) näköjään on saatavilla noita levyjä ja paloja tosi kohtuuhintaan... joten muutama tyhmä kysymys - auto siis SW JTS 2.0:

- TRW:n jarrulevyjä oli saatavilla huomattavasti halvemmalla kuin Bremboa... onko sama, kumman hankkii - vai onko noilla jotain laadullisia eroja.. kannattaako hankkia suosiolla 276mm - vai sopiiko 251mm myös?
- TRW:n jarrupaloja täälläkin kai monet asennelleet.. joten ne ovat OK?

Kun on noita jarrunlaittoja varten jokatapauksessa pyörät ja jarrunosat irti, niin kannattaako jotain muutakin vaihdattaa samalla ts. pistää hankintaan:
- Jarrusatulat?
- Käsijarruvaijerit?
- Laakerit?
- Iskunvaimentajat?
- Jotain muuta?

Autolla tosiaan ajeltu nyt hiukan päälle 130000, joten näistä edellämainituista tuskin ainakaan ihan hetkeen on vaihdettu mitään. Vinkkejä otetaan myös vastaan hyvistä paikosta hankkia em. tarvikkeita.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Hammond kirjoitti:- TRW:n jarrulevyjä oli saatavilla huomattavasti halvemmalla kuin Bremboa... onko sama, kumman hankkii - vai onko noilla jotain laadullisia eroja.. kannattaako hankkia suosiolla 276mm - vai sopiiko 251mm myös?
- TRW:n jarrupaloja täälläkin kai monet asennelleet.. joten ne ovat OK?
Levyt pitää olla oikean kokoiset, JTS:ssä on uudemmat jarrut eli tuo isompi lienee oikea levy.

Levyjen merkistä ei kannata stressata, varmasti pystähtyy TRW:lläkin. Jättää vaan ne nimettömät ja halpikset ostamatta.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Hammond kirjoitti:Kun on noita jarrunlaittoja varten jokatapauksessa pyörät ja jarrunosat irti, niin kannattaako jotain muutakin vaihdattaa samalla ts. pistää hankintaan
Ei varmaan kannata mitään ehjää vaihtaa. Kannattaa miettiä onko jokin vaivannut viimeisen vuoden aikana tai onko itsellä halua muuttaa jotain.
Esimerkiksi, jos käsijarru on joskus näyttänyt jäätymisen merkkejä, niin vaijerit kannattaa vaihtaa. Ja ne uudet vaijerit kannattaa/pitää samalla rasvata vaseliinilla, että ne toimisivat pidempään kuin yhden talven. Eli esimerkiksi spray-vaseliinia vaijerin ja suojakuoren väliin reilusti.
Toinen on esimerkiksi noilla kilometreillä vaihtaa ne iskarit/jouset parempiin. Se on sitten makuasia haluaako samalla madaltaa vai ajeleeko alkuperäisen kaltaisella alustalla. Laakereiden kunnosta pääsee juvälle kun pyörittelee renkaita auton ollessa ylhäällä. Ei saisi ihmeempiä ääniä kuulua.
Mutta turha tosiaan kaikkea mahdollista alkaa vaihtamaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja muista jarrusatuloiden huoltosarja, eli liukutapit ja vastaavat, puhdistus "ja muu kiva". Eikä kannata unohtaa sitä, että jarrusatulan mäntää pitää sekä kiertää, että painaa samaan aikaan - pelkkä runttaus ja rikki on :)

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ehjiä osia vaihtamalla ei tule tilanne ainakaan paranemaan.
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No, korjataan: ainakin jarrusatuloiden herkistely ja pintojen putsaus, jos ei ole vaihtamassa toimivaa uuteen.
Paikkoja, josta tavaroita saa, niin esim. http://www.heikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false; ja soittoa sinne, niin saa varmemmin yhteyttä kohtuullisessa ajassa.
Lisäksi http://www.mister-auto.fi" onclick="window.open(this.href);return false; :tä on jotkut täälläkin käytelleet onnistuneesti, sielläkin on TRW:tä ymv. ollut käytettävissä.
Toki sitten on vielä se, että paljonko levyihin haluaa rahaa pistää... Itse 156:een otin "halvimmat mitä löytyy" taakse, kun jarruvoima takana on kuitenkin sen verta pieni. Etulevyt jos olisi vaihtoon mennyt, olisi ollut kuitenkin selvästi sieltä paremmasta kastista. Huoltopaikan suositusten mukaan (tiesivät toki, että olen pihi ja köyhä :D )

Avatar
Saint
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Elo 2012, 11:13
Car(s): 156 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Saint »

osasikos kukaan kertoa mistä johtuu että käsijarrub valo vilkkuu ajossa ja ei syty ollenkaan palamaan seisonnassa vaikka käsijarru päällä??

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Saint kirjoitti:osasikos kukaan kertoa mistä johtuu että käsijarrub valo vilkkuu ajossa ja ei syty ollenkaan palamaan seisonnassa vaikka käsijarru päällä??
Nosta kasijarrun nahkpaallyste paikaltaan ja kurkista sisalle. Siella pitaisi olla anturi/kytkin jota kasijarru painaa sen ollessa alhaalla. Se anturi voi olla liikkunut paikaltaan.
Kuva

Vastaa Viestiin