Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja latzka »

Kuinka paljon matalampi on GTA:n alusta kuin vakio-156:n? Ja onko tuon vakiorengastus 215/45R17 vai 225/45R17?

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Muistelen että -25mm normi V6:n verrattuna. Originaali rengaskoko on 225/45 17x7,5 vanteella.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

GTA:ssa pyörän keskeltä kaareen oli muistaakseni edessä 350mm ja takana tuo 360mm.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Onkohan vika missä? Auto käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta kun antaa kaasua niin kierrokset nousee tosi vaivalloisesti. Vikavalo syttyy, muttei ole vikakoodinlukijaa mukana.
Tälläsiä vikoja on ollu muillakin, mut ei nyt jaksais kännyllä kahlata foorumia läpi

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Ilmi? Millon ilmanputsari on vaihdettu viimeksi? Ota ilmin liitin pois ja vertaa käykö huonommin. Jos ei vaikutusta niin ilmi vaihtoon.

e: siis paikallaan kiertää hyvin? Ajattelin että jos olet vain ajossa kokeillut niin jarrujen laahaus vois hämätä, tosin ei kyllä sytytä vikavaloa.. :lol:
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mouho »

ilmin ku irrotti, niin käynti muuttui huonommaksi. ja siis ei kierrä kunnolla paikallaankaan.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

No sitten jos se ilmanputsari olis tooodella tukossa? Ja kato haitariputki ilmin jälkeen että onko halkeamia. Kannattaa ottaa käteen koko pötkö että näät alapuolellekin.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mouho »

haitariputki ehjä. ilmanputsari ok.
voiko hajallinen lambda tehdä näin?
aika sankkaa pakokaasua tulee. pakoputki tuskin on tukkeessa.
pakkohan se on kait vikakoodilukija käyä hakemassa..

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Hep! Katalysaattori tukossa/hajalla? Itellä oli tukkoinen ja vähänajan päästä alkoi kolisemaan putkessa. Oli palasina sisällä. Ota katti käteen ja kattele miltä näyttää.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Takapäässä tuntuu väljää. Ilmenee epätaisella ja kuopissa tömpsähdyksinä. Ei siis metallista kolinaa vaan pehmeämpi ääni.
Muita ideoita missä voisi olla vikaa kuin nuo tangot? http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=169" onclick="window.open(this.href);return false;
Tokihan ne saattaa olla pari kk vanhat motonetin koiranluutkin, jotka on antautunut.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos koiranluut on Motonetin tavaraa laatua Mapco, väitän niitä suoraan syyllisiksi.
Tuossahan juuri oli alle vuoden ajettuna mennyt hylsykuntoon moponetin halpikset ;) (jos ovat sitten TRW:tä tai jotain järkevää niin sit tuskin ne syyllisiä. Motonetista kuulemma noitakin voi saada)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jotenkin tuo ääni on kuitenkin pehmeämmän tuntuinen kuin koiranluissa. Tosin ainut koiranluiden ääni mitä olen päässyt ihmettelemään on etukoiranluiden kolina, mutta muistaakseni se ei ollut noin tumpsahtava ääni vaan enempi kolahtava/lonksahtava.
Toisaalta eihän se paljoa maksa, vaikka ostaisi nyt alkuun ne kunnolliset koiranluut ja katsoo häviääkö äänet sillä. Toki samalla vaivalla vaihtaisi ne tangotkin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ennen kuin menet niitä luita vaihtamaan, niin kannattaa kokeilla runkopuslat siitä vakaajantangosta, ovat halvemmat ja helpommat vaihtaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja latzka »

Jatketaan hyväksi havaitulla tyhmien kysymysten linjalla. Ensimmäistä kertaa alkaa olla 156:n jakohihnan vaihto edessä ja paikallisen merkkiliikkeen tarjous oli sitä luokkaa, että siellä tehdään leipätyönä ilmeisesti ennemmin jotain muuta kuin roplataan vanhaa italialaista jakopäätä.

Ajattelin tilata nuo osat valmiiksi Heikalta ja etsiä jonkun vaihtoehtoisen pajan, joka suostuu pistämään kilkkeet kiinni järkihintaan. Ostoslistalla nyt:

- Jakopää hihnapaketti 2.5/3.0/3.2 V6 24V 265,00€
- Vesipumppu 89,00€

Nämä ovat ensinnäkin ilmeisesti ihan sopivat osaset Boselift 2.5 V6:een? Jatkokysymyksenä, että tarvitseeko/kannattaako/pitääkö ylläolevien lisäksi tilata vielä jotain muuta, jotta auton saa ajettua pajalta myös pois? Apulaitehihna äänteli toissa talvena ja se vaihdettiin uuteen, kilometrejä tuolle ei ole kertynyt (eikä näillä ajoilla kerry) juurikaan. Rullista en ole varma, mutta eipä tuo toisaalta oirehdikaan tällä hetkellä.

Suosituksia osaavista pajoista Etelä-Pohjanmaan ja Oulun alueella otetaan vastaan.

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

latzka kirjoitti:
Nämä ovat ensinnäkin ilmeisesti ihan sopivat osaset Boselift 2.5 V6:een? Jatkokysymyksenä, että tarvitseeko/kannattaako/pitääkö ylläolevien lisäksi tilata vielä jotain muuta, jotta auton saa ajettua pajalta myös pois?
Sopivat. Tarkista että vesipumpun mukana tulee tiiviste, muistaakseni myös pumpulle tulevassa termariputkessa on o-rengas. Jos teet hihnanvaihdon kunnolla eli tarkistat ajoituksen kellolla ja lukoilla niin samalla vaivalla vaihtuvat sytytystulpat ja venakoppien tiivisteet.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Pahoittelen kuvanlaatua koska idea ei ollut niinkään näyttää teille maisemia mutta tuollainen tuo on:
http://www.youtube.com/watch?v=Dz3LGguP ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Tilanteessa lähden kolmosvaihteella keräämään nopeutta 80km/h nopeuteen ja tuon röpöttämisen kuulee melko hyvin heti alussa kun vaihdan kolmoselta neloselle.. :wink:

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Cadamuro kirjoitti:Hep! Katalysaattori tukossa/hajalla? Itellä oli tukkoinen ja vähänajan päästä alkoi kolisemaan putkessa. Oli palasina sisällä. Ota katti käteen ja kattele miltä näyttää.
Eipä ollu katti tai putki tukossa.
Tuntuu ettei aina reagoi kaasuun ollenkaan. Eikös tossa sähkösessä kaasupolkimessa ollut jotain huonoja liittimiä tai jtn jollakin?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Mouho kirjoitti:
Cadamuro kirjoitti:Hep! Katalysaattori tukossa/hajalla? Itellä oli tukkoinen ja vähänajan päästä alkoi kolisemaan putkessa. Oli palasina sisällä. Ota katti käteen ja kattele miltä näyttää.
Eipä ollu katti tai putki tukossa.
Tuntuu ettei aina reagoi kaasuun ollenkaan. Eikös tossa sähkösessä kaasupolkimessa ollut jotain huonoja liittimiä tai jtn jollakin?
Jos kaasupolimen potentiometrissä on yhteysongelma,jättää se vikakoodin ja ruiskuvalo palaa. Ecu vetää safemodeen ja ei kulje mihenkää.

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mouho »

willez kirjoitti:
Mouho kirjoitti:
Cadamuro kirjoitti:Hep! Katalysaattori tukossa/hajalla? Itellä oli tukkoinen ja vähänajan päästä alkoi kolisemaan putkessa. Oli palasina sisällä. Ota katti käteen ja kattele miltä näyttää.
Eipä ollu katti tai putki tukossa.
Tuntuu ettei aina reagoi kaasuun ollenkaan. Eikös tossa sähkösessä kaasupolkimessa ollut jotain huonoja liittimiä tai jtn jollakin?
Jos kaasupolimen potentiometrissä on yhteysongelma,jättää se vikakoodin ja ruiskuvalo palaa. Ecu vetää safemodeen ja ei kulje mihenkää.

Tää vois olla sit mahollinen vika. Auto kulkee ja kiertää tosi vaivalloisesti. Ja ruiskuvalo loimottaa. Vai tarkotitko willez, ettei auto kulje ollenkaan?
Mitkä korjaustoimenpiteet tää sitten mahdollisesti vaatii?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ensimmäisenä se vikakoodinluku. ELM327 / VAG-KKL-USB + läppäri ja FiatEcuscan, ei ole iso panostus. FES maksaa 50eur lisenssinä, jos kokoversiota haluaa (tarvitaan ainakin V6-koneisiin ja vissiin JTDm:iin ja JTS:iin)

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Aquatica kirjoitti:^
Ensimmäisenä se vikakoodinluku. ELM327 / VAG-KKL-USB + läppäri ja FiatEcuscan, ei ole iso panostus. FES maksaa 50eur lisenssinä, jos kokoversiota haluaa (tarvitaan ainakin V6-koneisiin ja vissiin JTDm:iin ja JTS:iin)
Jep. Noi löytyy, mut ei just nyt oo täällä käytettävissä missä auto on.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

willez kirjoitti:
Mouho kirjoitti:
Cadamuro kirjoitti:Hep! Katalysaattori tukossa/hajalla? Itellä oli tukkoinen ja vähänajan päästä alkoi kolisemaan putkessa. Oli palasina sisällä. Ota katti käteen ja kattele miltä näyttää.
Eipä ollu katti tai putki tukossa.
Tuntuu ettei aina reagoi kaasuun ollenkaan. Eikös tossa sähkösessä kaasupolkimessa ollut jotain huonoja liittimiä tai jtn jollakin?
Jos kaasupolimen potentiometrissä on yhteysongelma,jättää se vikakoodin ja ruiskuvalo palaa. Ecu vetää safemodeen ja ei kulje mihenkää.

Tää vois olla sit mahollinen vika. Auto kulkee ja kiertää tosi vaivalloisesti. Ja ruiskuvalo loimottaa. Vai tarkotitko willez, ettei auto kulje ollenkaan?
Mitkä korjaustoimenpiteet tää sitten mahdollisesti vaatii?[/quote]

Kulkee. Boschin Motronic käyttää ns. "limp home mode" , eli pääsee korjaamolle ajamalla , mutta ei anna tehoja. Suojelee itseään ettei kuljettaja riko autoa enempää. Hanskalokeron alla/takana on liitin,olisko ollu valkoinen.

Liitin auki -> meisselillä "tiukentaa" liittimen naaraspuolen -> elektrosprayta ja kiinni. Mutta autto tämä !

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

"Emergency running program #1

This occurs when a single accelerator position potentiometer fails.

Throttle position is limited to a defined value;
In the case of implausible signals from the two potentiometers, the lower value of the two is used;
The brake light signal is used to indicate when idling speed should be enacted;
The fault lamp is illuminated."


"Emergency running program #2

This occurs when both accelerator position potentiometers fail.

The engine runs only at idle speed;
The fault lamp is illuminated."

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mouho »

![/quote]
Kulkee. Boschin Motronic käyttää ns. "limp home mode" , eli pääsee korjaamolle ajamalla , mutta ei anna tehoja. Suojelee itseään ettei kuljettaja riko autoa enempää. Hanskalokeron alla/takana on liitin,olisko ollu valkoinen.

Liitin auki -> meisselillä "tiukentaa" liittimen naaraspuolen -> elektrosprayta ja kiinni. Mutta autto tämä ![/quote]

Noniin, nyt otin akun irti ja muljuttelin kaikkia monijohtoliittimiä hanskalokeron alla, kun ei ollut hajua tarkalleen mikä se niistä on. Laitoin akun kiinni ja perus resetit alkuun ja auto käyntiin, niin sehän pelas. Vikavalokin sammu, kun antoi kaasua jonkun aikaa. Pakoputki kattia myöten on vielä irti, joten mitään kattavaa koeajoa ei ole suoritettu. Toivotaan että pelaa huomennakin.
Kiitokset auttaneille!

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Käyköhän 156 laturi 155? Kun on hajalla tosta 155:ta. Eikös niissä osapuilleen samanlainen kone ole.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
RiTo
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98
Paikkakunta: Laihia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Mä laitoin 156:sen laturin 155:een, eli pitäisi sopia. Taisin ottaa hihnapyörän vanhasta laturista jos oikein muistan, niissä taisi olla jotain pientä eroa. Laturi oli ikävähkö vaihtaa, jostain löysin ohjeen että laturin saisi vaihdettua oikean pyöränkotelon kautta, mutta omassa tuo ei ainakaan onnistunut. Laturin sai kyllä irti, mutta se ei mahtunut tulemaan mistään kolosta ulos vaikka irrotin oikean ja keskimmäisen moottorinkiinnikkeen ja kampesin moottoria eteenpäin. Lopuksi otin pakoputken alkuosan irti ja sen jälkeen laturin sai alakautta pois.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Joo kiitos tiedosta. Pitää ettiä jostain ohje jos siitä olis jotain apua.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Okeih. Nyt kävi sitten niin että saavuin tieosuudelle jossa oli jokin kaivaustyö meneillään ja oikein hieno metallinen ramppi keskellä tietä.. Takaisin ei ollut kääntymistä ja saatoin huomata maanrakennus miehet nojailemassa lapioihinsa ja tuijottamassa hymy korvissa alkavaa suoritustani..
Kyllä siitä matka jatkui ja johonkin rosahti mutta kiihdyttäessäni tuo röpinä kuulosti vielä kauhemmalta.. Ajattelin että sen on pakko olla putkesta koska rämisi melkein perseen alla.. Pysähdyin seuraavalle bussi-kaistalle ja tyhjäkäynnillä päästelin kaasua ja kierrosten käydessä 4000rpm, oikein paukkui alhaalta..
Nyt pääsin kotiin ja tallissa tunkkasin autoa ja kurkistelin pohjaa samalla kun painoin kaasua lumiharjalla.. Räminä tulee juuri kuvassa olevalta alueelta ja siellähän se lambdakin möllöttää.. Mahtaisiko vuotaa ennen lambdaa, aiheuttaen nuo käyntivaikeudet(?) Haju oli sanoisinko.. Melko muikea :silent: :shock:
Liitteet
Kuva0358.jpg
Kuva0358.jpg (116.03 KiB) Katsottu 6127 kertaa

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja katiska »

masaboy kirjoitti:Okeih. Nyt kävi sitten niin että saavuin tieosuudelle jossa oli jokin kaivaustyö meneillään ja oikein hieno metallinen ramppi keskellä tietä.. Takaisin ei ollut kääntymistä ja saatoin huomata maanrakennus miehet nojailemassa lapioihinsa ja tuijottamassa hymy korvissa alkavaa suoritustani..
Jos auton maavara on vähintään se minimisallittu 80mm niin kunnan kautta selvitys tietyöstä ja korvausvaatimus matkaan.
En tyytynyt tavanomaiseen.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Varmaankin olisi kannattanut käydä ottamassa valokuva siitä rampistakin ennen kuin kerkiävät sen korjata.

Ne eivät todellakaan aina ole sellaisia kuin pitäisi. Itse on tullut koettua matkustajan ominaisuudessa, miten 3-akselinen matalalattiabussi hajottaa jousituksensa tuollaiseen. Bussi mateli rampin yli aivan kävelyvauhtia, mutta silti taka-akselien/telin(?) ollessa rampin kohdalla kuului kiva kolahdus, minkä jälkeen matka jatkui kivasti kallellaan ja melko röykkyisesti, kun taisi päästä oikean puolen takajousituksesta ilmat pihalle.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
SlapBass
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:51
Car(s): vm -02 156 T.S. SW 1.8 + -68 Triumph Tiger T100S
Paikkakunta: Tampereen Texas

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SlapBass »

Tänään sitten tuli 156 SW pihaan ja kaikkee pientä fixailua siinä on, ei mitään pahempia vikoja, mutta bensa mittari näyttää tyhjää (bensaa siis on!) ja valo palaa koko ajan, vaikuttaa vissiin myös ajotietokoneen rangeen, kun näyttää pelkkää viivaa.. Minkälainen homma on vaihtaa bensa mittarin anturi? Ja mistäköhän semmosta lähtis kyseleen uutena?

Kuskin oven lukkopesä pyörii tyhjää, joten lukitus ja avaus repsikan lukosta, saako fixattua vai pitääkö hommata uus lukko ja sarjottaa nykyisille avaimille?

Perus vuosihuolto on myös edessä sekä samoin jakopään hihnan vaihto ja ilmeisesti takapään jarruremppa.. vikisee niin ikävästi ja heti kun vähän jarruttaa, niin vikinä loppuu..

Tässähän näitä tyhmiä näin alkuun.. :roll:
If it ain't broke, don't fix it!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tankki alas, anturi on yläpuolella, tankki on muistaakseni kolmella pannalla kiinni pohjassa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^^ heikka.fi ja jos ei ole listoilla, laita sähköpostia.

Eikö muka ole tarkastusaukkoa penkkien alla, josta pääsisi tasoanturiin käsiksi? :shock:

Varmana joku täällä on avannut tuollaisia oven lukkoja, todenäkösesti siellä lukossa on tanko joka siirtää lukon liikkeen itse oven lukkoon, mikä ikinään sen liikkeen välittää, on rikki, itse lukko voi olla siis ehjä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

DaViega kirjoitti:Varmana joku täällä on avannut tuollaisia oven lukkoja, todenäkösesti siellä lukossa on tanko joka siirtää lukon liikkeen itse oven lukkoon, mikä ikinään sen liikkeen välittää, on rikki, itse lukko voi olla siis ehjä
Tuossa juolahti mieleen että monissa autoissahan on ns. murtosuojatut lukkopesät, jotka pyörähtää tyhjää jos niitä väkisin yrittää kääntää auki. Onko 156:ssa moisia? Kai semmoinenkin voi hajota niin että oikeallakin avaimella pyörii tyhjää.

Ja lukoista jatkaen, kuskin oven sisäpuolinen avauskahva sanoi eilen "naps" ja kahvan palautusjousi irtosi tai meni poikki. Saakohan tuota helposti korjattua, vai meneekö kahva uusiksi?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

lukkopesän mekanismi on tehty jostain "herkästä" alumiinista, halkeaa helposti. Voi olla että mekanismi on on haljennut sen tangon kiinnityspisteestä jonka takia se pyörii tyhjää!

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Käsijarrukahvan vierestä löytyi kuvan mukainen liitin, mutta ei mitään mihin se sopisi. Mikähän lisävaruste on jäänyt ruksimatta?
Mysteeriliitin.jpg
Mysteeriliitin.jpg (61.1 KiB) Katsottu 5980 kertaa

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

huutoäänestys!

Kuinka pitkälle taakse ylettää? takapenkkien ilmanvaihdon säätimet - jos noihin on "3-alue" ilmastointia sannut?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

EdotL kirjoitti:Käsijarrukahvan vierestä löytyi kuvan mukainen liitin, mutta ei mitään mihin se sopisi. Mikähän lisävaruste on jäänyt ruksimatta?
Mysteeriliitin.jpg
olisko äänentoistoon liittyvä? värit näyttäs siltä???

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Äänentoisto kävi itselläkin mielessä, mutta nipussa näyttäisi olevan myös maa ja virtakin. (musta+punainen). Liitin ylettyy vain käsijarrun mekanismin hollille, eikä siellä ole mitään sellaistakaan paikkaa, johon tuo liittimessä oleva pidike sopisi. :)

Voisikohan tuo liittyä carabinieeri/poliisi juttuihin tai vaikka seleen, koska vaihdekepin tienoille se yltää hyvinkin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Liitin capuccino-keittimelle? :-D

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja roude »

mikä on ku vinkuu auto pakittaessa, siinä liikkeelle lähtiessä. antaa vähä vauhtia nii lakkaa.. mut mut, ainoastaa pakilla. voiko kuulua vaihdelaatikosta :?

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Paljonkos tehostimeen menee öljyä?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

roude kirjoitti:mikä on ku vinkuu auto pakittaessa, siinä liikkeelle lähtiessä. antaa vähä vauhtia nii lakkaa.. mut mut, ainoastaa pakilla. voiko kuulua vaihdelaatikosta :?
Voihan se laatikostakin kuulua, mutta koitas vaikuttaako, kun vinkunan aikana vetää hiukan käsijarrua. Laahaavat takajarrut vinkuu helpoiten pakitettaessa. (Mutu yleistys).

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^meni mutusteluksi :oops: oliskos koko tilavuus 1,3l , mutta jos meinaat vain vaihdon tehdä niin litralla jo aika hyvä tulee :-D Isolla ruiskulla tai vastaavalla kun imaset säiliön tyhjäksi ja täyttökerran jälkeen kääntelet rattia/ajelet vähän niin tuo kolmas öljy pytyssä (minkä litran pullo sallii) on kyllä jo tosi nättiä. Muista nostaa ja putsata se sihti sieltä säiliöstä myös.

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Kiitos neuvoista! Eiköhän noilla tiedoilla jo pärjää :)

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Mysteeriliittimien kanssa pitää olla varovainen. Menin yleismittarin kanssa ihmettelemään mikä siinä on meininki. Punaiseksi luultu johto onkin musta/punainen ja siihen tulee virta myös silloin kun virrat ei ole päällä. Ja jos se menee oikkariin, kärähtää mittarivalojen sulake nro 12. Kaikkea taas tuli opittua - paitsi liittimen tarkoitusta. :D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mysteerilttimestä! Tossa purkaessani yhtä 156:sta osiksi paljastui vaihdekepin edestä musta boxi, cobra, johon tuli johdot jostain sieltä kässärin tienoilta. Voisiko se olla jokin varashälyttimeen liittyvä liitin jos siinä kerta on musta punainen piuha johon tulee virtaa vaikka virrat on kytketty pois?? en tiedä,mietin vaan.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Onko kellään tietoa, että mitkä ovat taka jarrusatulan kiinnityspultin mitat?

Edit. Löyty sinne joku sopiva kasin pultti.
Viimeksi muokannut jknracing, 06 Elo 2012, 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Miten tämä projekti on edennyt? Oletko onnistunut löytämään iskarit Crossiin?
alfa 156 v6 kirjoitti:Saisko joku mitattua irtiolevasta 156:n iskarista alla olevassa kuvassa näkyvät mitat sekä tuon alakiinnityskohdan halkaisijan.

mun Crosswagonissa on etuiskari sökö ja uusia ei ole saatavilla :shock:

Jos tuonne laittas säädettävän "vakio 156:n" iskarin ja omat jouset (jos pituus piisaa iskarissa...) niin sais ehkä toimimaan halutusti? Ei tuohon crossiin viittis mitään madallussarjaakaan laittaa, häviää vähän ajatus koko autosta :|

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Konilta saa mittojen mukaan tilaamalla minkälaiset iskarit vaan, että sieltä sitten jos ei muualta löydy.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin