Tyhmiä kysymyksiä 156sta.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Tyhmiä kysymyksiä 156sta.

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

1. Onko pakoputkella tarkoitus heilua niin helvetisti? kaikki 156set jotka oon nähny on tällasia, hei sun heiluvilles-versioita. tyhmän näköstä ja joskus kolisee puskuriinkin. eli voiko putken kiinnittää tukevasti ilman haittapuolia?

2. Tukivarsista, alkuperäset on todettu huonolaatusiksi, onko saatavilla kestävempiä?

3. Miksi minua kyylätään autoillessani, olenko niin ruma vai auto niin jumalattoman porno?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156sta.

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Rosvo kirjoitti:3. Miksi minua kyylätään autoillessani, olenko niin ruma vai auto niin jumalattoman porno?
Olet varmaan niin ruma, ja kyllä autosi on niin porno :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156sta.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rosvo kirjoitti:1. Onko pakoputkella tarkoitus heilua niin helvetisti? kaikki 156set jotka oon nähny on tällasia, hei sun heiluvilles-versioita. tyhmän näköstä ja joskus kolisee puskuriinkin. eli voiko putken kiinnittää tukevasti ilman haittapuolia?
Juu, kyllä se putki heiluu. Se on sporttisen näköistä. :wink: Ei sen kuitenkaan kuuluisi puskuriin kolista. Ei kolise nuo Novitecin rööritkään, vaikka on aika jämptit.
2. Tukivarsista, alkuperäset on todettu huonolaatusiksi, onko saatavilla kestävempiä?
Kai ne itse tukivarret ihan hyvin kestää? Eri asia on sitten ne perkeleen puslat.
3. Miksi minua kyylätään autoillessani, olenko niin ruma vai auto niin jumalattoman porno?
Johtuisikohan niistä s*atanan sumuvaloista! :twisted:
Noh, kyllä tuo autosikin hyvältä näyttää, kuskin rumuudesta en tiedä, koska en tietääkseni ole nähnyt.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

j

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, tuo pakoputki tosiaan heiluu niin kuin ajokoiran munat. Voisi olla paremmin kiinni.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: j

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfista kirjoitti:Jep, tuo pakoputki tosiaan heiluu niin kuin ajokoiran munat. Voisi olla paremmin kiinni.
pakoputki on kiinni kumikiinnikeillä ajan myötä ne varmaan löysistyy ?mulla on uudet kiinnikkeet kun yksi meni poikki eikä tuo nyt niin kovin paljon heilu
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: j

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V6 kirjoitti:pakoputki on kiinni kumikiinnikeillä ajan myötä ne varmaan löysistyy ?mulla on uudet kiinnikkeet kun yksi meni poikki eikä tuo nyt niin kovin paljon heilu
Vaikuttaa, että tuo Novitecin putkisto heiluisi vähemmän, mitä alkuperäinen.

Olisikohan ne vaihtanut mulle Automilanossa salaa kiinnikkeet. :silly:

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156sta.

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Rosvo kirjoitti:1. Onko pakoputkella tarkoitus heilua niin helvetisti? kaikki 156set jotka oon nähny on tällasia, hei sun heiluvilles-versioita. tyhmän näköstä ja joskus kolisee puskuriinkin. eli voiko putken kiinnittää tukevasti ilman haittapuolia?
Katsastusmieheltä tuosta heilumisesta joskus kysyin niin sanoi että hyvä että heiluu niin ei tarvi olla parin vuoden välein putkea korjaamassa eli väljyys antaa joustoa tjsp.
Mikäli menet ja kiinnität putken liian tiukasti paikoilleen niin voit olla varma että menee pakoputki poikki,
a) antaessasi naisystäväsi peruuttaa alfaasi päin joitain :twisted:
b) teini corolla törmää perääsi koska jarrusi ovat tehokkaammat kuin hänellä :mrgreen:
c) ajat rallia mökkitiellä ja et ihan onnistu väistämään sitä routakuoppaa :cry:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Tiedä sitten johtuuko putken liiallisesta heilumisesta mutta itselläni rupesi alkuviikosta kunnolla kiihdyttäessä kuulumaan 'miehekästä' pörinää. Syynä ilmeisesti putken alkupäässä oleva joustinosa joka oli pakosarjan puoleisesta liitoksestaan hieman irti :(

Putkiliikkeessä ehdottivat että joustinosa hitsataan irti ja tilalle laitetaan vastaava, hinta-arvio 120€. Pelottaa vaan että jos osa ei ole aivan identtinen vanhan kanssa niin saattaisi tulla ylimääräisiä resonointeja ym. Onko kenellekkään tehty vastaavaa operaatiota tai mitä viisaat olisivat moisesta mieltä?

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

Resonanssi

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Moi,

mä vaihdoin ko. joustin osan Turun pakoputki Center Oy:ssä. (100€)
Ei resonoinut pitkään aikaan (4kk) mutta täytyy myöntää että nyt sirahtaa kiihdytyksessä siinä 2500rundin kohdalla.

Tyhjä käynnillä sitä ei tule.

Ja ajossa ei haittaa kun kierrokset on muutenkin yli 4000 koko ajan ;)

Eli sirahtaa vain kiihdyttäessä.

t. Teemu

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cotson kirjoitti:Putkiliikkeessä ehdottivat että joustinosa hitsataan irti ja tilalle laitetaan vastaava, hinta-arvio 120€. Pelottaa vaan että jos osa ei ole aivan identtinen vanhan kanssa niin saattaisi tulla ylimääräisiä resonointeja ym. Onko kenellekkään tehty vastaavaa operaatiota tai mitä viisaat olisivat moisesta mieltä?
Mulla oli 164:ssä ostaessa toinen jousto rikki, höpisi aika lailla kun toisen pakosarjan puhallus pääsi suoraan atmosfääriin. Kysäisin pakoputkiston alkuosaa hyvinkääläisestä autotarvikeliikkeestä ja nauroivat mut pihalle, joten hitsasin sitten yleismalliset joustot tilalle. Hyvin kesti sen melkein viisi vuotta jonka auto mulla oli, siitäkin huolimatta että mitoitus ei ihan onnistunut ja joustot jäivät jännitykselle. En huomannut noiden pitävän mitään ihmeellistä ääntäkään, loppuaikoina auto höpisi kyllä muuten mutta se johtui tyhjennetystä katalysaattorista.
- Epäkelpokeräilijä -

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Uahh, ei sitten mennytkään niin sujuvasti kun toivoin :(

Vein joustinosan vaihtoon kun lupasivat että on parissa tunnissa valmis - hain auton pois ja onnellisena maksoin 120€ kun haaveilin jo että pääsee heti kuivalla asfaltilla kaasuttelemaan. Nooh eikun autoa korjaamon pihasta ulos ja alkaa kuulumaan kovaääninen sirinä pakoputkesta heti kun polkee kaasua. Eikun takaisin pukille ja ihmettelemään korjaajan kanssa missä on vika, kuulema on kymmeniä vaihtanut (ei Alfoihin kylläkään) ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Heilutellaan ja hitsaillaan mutta vikinä vaan jatkuu ja kuuluu vaihdetusta joustinosasta. Ei auta kun luovuttaa...

Sovitaan sitten että ajan ja katson jos vikinä vaikka maagisesti katoaisi ja jos ei niin hommaan toisen osan ja palauttaessani tuon nykyisen saan 120 eskoani takaisin.

Pikainen soitto Delta-Autoon paljastaa että osa maksaa 340€ plus 1-1.5h työt. Saman verran AutoMilanossa jossa tietävät kertoa että on melko yleinen vika jos vaihdetaan vain joustinosa. Kai se on pakko investoida kun ei kilpuriin näköjään mitkään halpis-varaosat kelpaa vaan heti alkaa vikinä...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mulle vaihdettiin myös haitari-osa. Turun pakoputkicenter otti 80€ kaikkineen vartin työstä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Vastaa Viestiin