159 malliin uudet stereot / soitin

Alfoista

Valvoja: Moderators

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

Hei

Onko kukaan asentanut tällaista Pioneerin AVH-3200BT soitinta 159 alfaan?
http://www.pioneer.eu/fi/products/25/10 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielestäni tämä olisi ainakin asiallisen näköinen ja mitä itse eniten tarvitsen on juurikin tuo USB- liitäntä etupaneelissa.
Toimiikohan tämä miten tuon BOSE- järjestelmän kanssa ja onko yhteensopivuutta näiden rattikontrollereiden kanssa?

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

upload

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Moro

Joo hyvinki onnistuu soittimen vaihto. Itseasiassa vaihto on aika helppoa. Voit tuolta projekteista lukea, kun vaihdon JVC:n soittimen Boselliseen 147. Sinänsä tehdään samalla tavalla 147:an kuin 159:in. Itse voisin suositella tuota JVC AVX840 soitinta. Siinä on kaikki muut ominaisuudet paitsi navigaattori. Senkin tosin saa esim Nokian kännykästä tv outilla tohon näyttöön. Taustakuvaksi voi laittaa minkä tahansa oman kuvan. Eli on hyvin kustomoitavissa.

Tarvitset tämän radio ja rattinappiadapterin:
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?pro ... =&section=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

että adapterin ylemmästä soittimen rattinappijohtoon:
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?pro ... =&section=" onclick="window.open(this.href);return false;

sekä tämän Bose adapterin:
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?pro ... =&section=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Minulta on jäänyt tuo Bose adapteri yli edellisestä projektista ja voin siitä luopua 20 eurolla, jos päätät laittaa uuden soittimen.

0X

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mihinkäs tuota alimmaista johtoa oikein tarvitsee?
Omassa 159:ssä oli pelkästään tämä http://www.autostudio.fi/connects2-alfa ... 18048.html" onclick="window.open(this.href);return false; ja tietysti soittimeen sopiva LEAD-johto http://www.autostudio.fi/catalogsearch/result/?q=lead" onclick="window.open(this.href);return false;.

Boset raikasivat ja napit toimivat.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Jos haluaa pitää äänen kirkkaana ja syöttää sopivan määrän virtaa Bosen vahvistimelle niin kyllä tuo adapteri on suositeltava... Käytännössähän tuon näkee siten että jo matalalla äänenvoimakkuudella kajarit huutaa, jos tuota adapteria ei ole.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ellen aivan väärin muista niin vastaavassa pulikassa minkä ostin (ja jätin käyttämättä) oli kaiutinlähtöjen lisäksi ainoastaan herätevirta vahvistimelle, joka tuskin vaikuttaa äänenlaatuun merkittävästä.
Voi tietysti olla, että tuon laatikon sisällä on jonkinlaista elektroniikkaa äänen säätöihin, mutta mieluummin käytän soittimen säätöjä kuin ennaltamääriteltyjä jos näin on.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Joo eli toi boksi säätää äänen juuri bosen elementeille sopivaksi. Sanoisin että jos tietää mitä tekee niin tuo boksi voi olla turha. Jos ei tiedä mitä tekee niin tuo boksi on halpa vakuutus ettei riko subia yms. väärillä säädöillä.

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Capirex kirjoitti:Moro

Joo hyvinki onnistuu soittimen vaihto. Itseasiassa vaihto on aika helppoa. Voit tuolta projekteista lukea, kun vaihdon JVC:n soittimen Boselliseen 147. Sinänsä tehdään samalla tavalla 147:an kuin 159:in. Itse voisin suositella tuota JVC AVX840 soitinta. Siinä on kaikki muut ominaisuudet paitsi navigaattori. Senkin tosin saa esim Nokian kännykästä tv outilla tohon näyttöön. Taustakuvaksi voi laittaa minkä tahansa oman kuvan. Eli on hyvin kustomoitavissa.

Tarvitset tämän radio ja rattinappiadapterin:
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?pro ... =&section=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

että adapterin ylemmästä soittimen rattinappijohtoon:
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?pro ... =&section=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

sekä tämän Bose adapterin:
http://www.nexxia.co.uk/product.asp?pro ... =&section=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Minulta on jäänyt tuo Bose adapteri yli edellisestä projektista ja voin siitä luopua 20 eurolla, jos päätät laittaa uuden soittimen.

0X
Moi,

ostin samanlaisen soittimen ja liitin Connect2:lla autoon kiinni. Ääni ei tule sitten millään ilveellä kajareista ulos. Mitä kikkaskonsteja mahdoit tehdä, että sait kaiuttimet soimaan? Mulla on toi 159 ja Boset. Lisäksi myyjä möi Connect2 remote liittemen, jolla pitäs saada rattinappulat toimimaan. Kyseisessä liittimessä on samanlainen liitin kuin se mikä laitetaan mic-in kohtaan. En löydä muuta paikkaa sille kuin audio out, mutta tuskin menee siihen? Mahtaako sittenkään olla oikea liitin??

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Paljonko se "lead-kaapeli" maksoi? Jos alle 10€ niin se on hyvin luultavasti väärä.
Laitoitko Boselle menemään herätevirran ja onhan soittimesta päällä virransyöttö eteenpäin?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Albertolli kirjoitti:Paljonko se "lead-kaapeli" maksoi? Jos alle 10€ niin se on hyvin luultavasti väärä.
Laitoitko Boselle menemään herätevirran ja onhan soittimesta päällä virransyöttö eteenpäin?
Joo, hinta näytti olevan 5€ joten todennäköisesti on väärä. Mut tollahan ei pitäis olla mitään tekemistä noiden äänien kanssa? Meinaan, et jos sais äänet ensin kuntoon niin sit vois perehtyä noihin rattinappuloihin...

Mielestäni mulla toi herätevirtan on just se jolla sain kaiuttimet "sirisemään/aktivoitumaan", mut toi soittimesta virransyöttö saattaa olla hieman hakusessa.

Ohessa JVC:n kaapelitaulukko, jonka mukaan olen koittanut yhdistellä noi piuhat:

Red = Accessories
Yellow = Battery
Black = Ground
Blue/White line = Remote MAX/200mA
Orange/White line = Ilumination
Brown = Tel, Muting
Light blue/Yellow line = Steering Wheel Remote
Green = Speaker RL +
Green/Blck line = Speaker RL -
Purple = Speaker RR +
Purple/Black line = Speaker RR -
White = Speaker FL +
White/Black line = Speaker FL -
Gray = Speaker FR +
Gray/Black line = Speaker FR -

Vanhan radion taulukossa, ts. auton piuhat yhdistyy ylempään seuraavasti:

Booster (virta on-off) = Blue/White line (Uskoisin, että tämä on se Bosen herätinvirta)
Kaiuttimet (LF +/- ja RF +/-) menee lopulta noihin Green - Gray/Black line piuhoihin (selkeesti omassa liittimessä)
Maadoitus = Black
Booster Det = Yellow (Kuvittelin, et tää olis virransyöttö eteenpäin mut väärässä taisin olla)

Vanhassa radiossa on vielä paikat:
Can A ja Can B joihin Connect2 lootasta pitäis mennä jotain signaalia (ilmeisesti remote ohjausta varten, mut ne on mulla siis tyhjät)
Ub paikka on vielä radiossa ja auton piuhoissa, mut siihen ei mulla tule mitään kytköstä (mikä toi Ub mahtaa olla?)

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lainataas tätä ketjua sen verran, että tietääkö joku, onko Bose -sarjan vakiosoittimessa/vahvarissa/jossain siinä välissä idioottimaisia taajuuskorjauksia? Meinaan siis sitä, että kun ei tuo setti soi sen enempää ylös kuin alaskaan asti, niin molempia päitä on muodikkaasti yritetty generoida hämyksi korostamalla ylhäisiä "bassoja" (joku 50-100Hz väli tms) ja alhaisia diskantteja (jotain tyyliin tonnista jonnekin), niin onko tämä ihan vaan ämyreiden ominaisuus vai pitääkö tuosta eroon päästäkseen vaihtaa myös soitin (ja vahvari?)?

Lisäksi onko jollakulla ylhäällä/tarjottavaksi etukajareiden (ovet + kojetaulun diskantit) fyysisiä speksejä? Siis kiinnitykset, upotussyvyydet yms.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

sase kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Paljonko se "lead-kaapeli" maksoi? Jos alle 10€ niin se on hyvin luultavasti väärä.
Laitoitko Boselle menemään herätevirran ja onhan soittimesta päällä virransyöttö eteenpäin?
Joo, hinta näytti olevan 5€ joten todennäköisesti on väärä. Mut tollahan ei pitäis olla mitään tekemistä noiden äänien kanssa? Meinaan, et jos sais äänet ensin kuntoon niin sit vois perehtyä noihin rattinappuloihin...

Mielestäni mulla toi herätevirtan on just se jolla sain kaiuttimet "sirisemään/aktivoitumaan", mut toi soittimesta virransyöttö saattaa olla hieman hakusessa.

Ohessa JVC:n kaapelitaulukko, jonka mukaan olen koittanut yhdistellä noi piuhat:

Red = Accessories
Yellow = Battery
Black = Ground
Blue/White line = Remote MAX/200mA
Orange/White line = Ilumination
Brown = Tel, Muting
Light blue/Yellow line = Steering Wheel Remote
Green = Speaker RL +
Green/Blck line = Speaker RL -
Purple = Speaker RR +
Purple/Black line = Speaker RR -
White = Speaker FL +
White/Black line = Speaker FL -
Gray = Speaker FR +
Gray/Black line = Speaker FR -

Vanhan radion taulukossa, ts. auton piuhat yhdistyy ylempään seuraavasti:

Booster (virta on-off) = Blue/White line (Uskoisin, että tämä on se Bosen herätinvirta)
Kaiuttimet (LF +/- ja RF +/-) menee lopulta noihin Green - Gray/Black line piuhoihin (selkeesti omassa liittimessä)
Maadoitus = Black
Booster Det = Yellow (Kuvittelin, et tää olis virransyöttö eteenpäin mut väärässä taisin olla)

Vanhassa radiossa on vielä paikat:
Can A ja Can B joihin Connect2 lootasta pitäis mennä jotain signaalia (ilmeisesti remote ohjausta varten, mut ne on mulla siis tyhjät)
Ub paikka on vielä radiossa ja auton piuhoissa, mut siihen ei mulla tule mitään kytköstä (mikä toi Ub mahtaa olla?)
Vastaan tässä vielä hieman itselleni:
Ub on ilmeisesti se paikka johon toi Yellow-kaapli pitää radiosta mennä (kuten oli aiemminkin, vaihoin paikkaa Booster Det. kohtaan). Tein tuon vaihdon takaisin, mut homma ei kuitenkaan pelitä. Pitäis löytää oikea signaali ilmeisesti tohon Booster Det paikkaan. Onko kellään hyviä ideoita?

Ohessa muutama linkki joka vois valaista asiaa jos vain ymmärtäis näistä sähköhommista tarpeeks! :shock:
http://www.alfaowner.com/Forum/ice-and- ... nd-gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfaowner.com/Forum/ice-and- ... tputs.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Tsekkaatko sase, että sulla on seuraavat osat. Rattinappiadapteri pitää ehdottomasti olla mallia CTSAR002. Jvc AV840 soittimelle oikea kaapeli on CTJVC3LEAD. Muut kaapelit ei missään nimessä toimi vaikka myyjä kuinka väittää. Näin on myös JVC:ltä vahvistettu... Jos katot, että osat on noi, niin edetään siitä sitten.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Voisin jopa väittää, että jos ostit osat suomalaisesta liikkeestä niin ne on väärät...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Äläs nyt. Kyllä mä olen saanut Autostudiosta aina kerralla oikeat kaapelit. Niin 156:een kuin 159:iin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Ei ole kyseisestä liikkeestä kokemuksia...

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Capirex kirjoitti:Tsekkaatko sase, että sulla on seuraavat osat. Rattinappiadapteri pitää ehdottomasti olla mallia CTSAR002. Jvc AV840 soittimelle oikea kaapeli on CTJVC3LEAD. Muut kaapelit ei missään nimessä toimi vaikka myyjä kuinka väittää. Näin on myös JVC:ltä vahvistettu... Jos katot, että osat on noi, niin edetään siitä sitten.
CTSAR002 kyllä löytyy, mut toi lead on väärä. Ei ole CTJVC3LEAD. Mut luulis ettei kajarien + Bosen toimiminen ole tosta leadista kiinni. Vai olisko sittenkin?

Mulla tulee nyt pari viikkoa hiljaiseloa kokeiluun, koska olen reissussa. Heti palattuani palaan asiaan. Kiitti jo vinkeistä!

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Tossa CTSAR002 boksissahan liikkuu sekä ääni että nappidata, eli voi olla siitä väärästä leadista kiinni. Onko sun 159:ssä bose ja/tai B&M? Pystyisitkö ottamaan kuvan siitä miten olet laittanut CTSAR002:n kiinni auton omaan kaapelointiin? Ainakaan mun vanhassa 147:ssa ei todellakaan tarvinut tehdä mitään kommervenkkeja tuon CTSAR boksin kanssa, sen kun laitto kiinni vaan...

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Capirex kirjoitti:Tossa CTSAR002 boksissahan liikkuu sekä ääni että nappidata, eli voi olla siitä väärästä leadista kiinni. Onko sun 159:ssä bose ja/tai B&M? Pystyisitkö ottamaan kuvan siitä miten olet laittanut CTSAR002:n kiinni auton omaan kaapelointiin? Ainakaan mun vanhassa 147:ssa ei todellakaan tarvinut tehdä mitään kommervenkkeja tuon CTSAR boksin kanssa, sen kun laitto kiinni vaan...
Moro,
Kuvaa en pysty nyt lähettämään (menee pari viikkoa kun olen takas auton kimpussa) mut ei toi ctsar002 mee kuin yhdellä tavalla autoon kiinni. Ainoo mitä olen standardi ctsar002:een muuttanut on sen blue/white piuhan liitos. Nyt menee suoraan siihen boosterin herätinpiuhaan. Aiemmin meni ctsar002:ssa liittimeen, joka kiinnitty auton valkoiseen liittimeen (eikä siellä kytkeytynyt mihinkään). Toi mun muutos aiheutti sen, että kaiuttimet "heräsivät", mut ääntä ei kuitenkaan kuulu.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Ok, eli sulla on siis Bosellinen auto. Siinä pitäisi siis olla keltainen mini-iso liitin jossa on vain yksi johto. Tästä pitäisi saada johto Rem Output johtoon, muistaakseni oli AVX840:ssa sinivalkoinen johto... Muuten Bosen vahvistin ei mene päälle. Vedin itse tuosta keltasesta mini-isosta kaapelin suoraan JVC soittimen omaan ISO adapteriin... Silleen ainakin toimi, jos tuo CTSAR002 siinä välissä jotain häiritsee. Tosin autona oli 147 ja kiellän kaiken vastuun neuvoistani :-D

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Capirex kirjoitti:Ok, eli sulla on siis Bosellinen auto. Siinä pitäisi siis olla keltainen mini-iso liitin jossa on vain yksi johto. Tästä pitäisi saada johto Rem Output johtoon, muistaakseni oli AVX840:ssa sinivalkoinen johto... Muuten Bosen vahvistin ei mene päälle. Vedin itse tuosta keltasesta mini-isosta kaapelin suoraan JVC soittimen omaan ISO adapteriin... Silleen ainakin toimi, jos tuo CTSAR002 siinä välissä jotain häiritsee. Tosin autona oli 147 ja kiellän kaiken vastuun neuvoistani :-D
Jees, just tuolla tavalla liitin johdot (keltainen liitin sini-valkoiseen JVC piuhaan CTSAR002:n kautta) tämä ilmeisesti käynnisti jollain tavalla ton Bosen, koska kaiuttimet aktivoituivat. Ääni ei kuitenkaan tullut ulos :-(. Vanhassa radiossa on vielä sellainen kohta kun Booster Det. , mutta uudesta JVC radiosta mulla ei mene mitään piuhaa vastaavaan signaaliin? Mitähän siihen pitäis kytkeä?

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

Itsekkin kävin tänään katsomassa uutta kenwoodin kosketusnäyttösoitinta, mutta ei ole mitään tietoa pitääkö mun myös ostaa useita "adaptereita" jotta saan soittimen toimimaan? Millaiset littimet vakio soittimessa on? Alfa huollossa epäilivät että tarvitsisi jonkin virranmuuntimen?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Onko Bose ja haluatko ratin napit käyttöön?
Käytännössä tuollainen http://www.autostudio.fi/connects2-alfa ... 18048.html" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.autostudio.fi/connects2-kenw ... 13790.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä oli samanlainen setti paitsi Alpinen lead kaapeli, ei ollut mitään virranmuuntimia tms. Kyseessä oli -06 bensa, mutta tuskin noissa on eroa? Minulta löytyy myös ylimääräisenä nuo johdot paitsi Kenwoodin lead.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Meneekö soitin kuitenkin päälle normaalisti ja toimii kun näppäilet näyttöä Säilyykö soittimessa valitsemasi asetukset vai avaako se aina Initial Settings näyttöön, kun käynnistät auton uudestaan?

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Capirex kirjoitti:Meneekö soitin kuitenkin päälle normaalisti ja toimii kun näppäilet näyttöä Säilyykö soittimessa valitsemasi asetukset vai avaako se aina Initial Settings näyttöön, kun käynnistät auton uudestaan?
Muistaakseni soitin toimi ihan nätisti, mut tais tosiaan avata aina uudestaan ton Initial Settings näytön kun laitoin avaimen virtalukkoon. Ilman avaimia soitin avas aina remove deck tyyppisen näytön, joka antoi ottaa irrotetaan näytön pois soittimesta.

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

kyllä tuolla hattuhyllyllä bose lukee... ratin näppäimiä ei ole pakko saada toimimaan

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

sase kirjoitti:
Capirex kirjoitti:Meneekö soitin kuitenkin päälle normaalisti ja toimii kun näppäilet näyttöä Säilyykö soittimessa valitsemasi asetukset vai avaako se aina Initial Settings näyttöön, kun käynnistät auton uudestaan?
Muistaakseni soitin toimi ihan nätisti, mut tais tosiaan avata aina uudestaan ton Initial Settings näytön kun laitoin avaimen virtalukkoon. Ilman avaimia soitin avas aina remove deck tyyppisen näytön, joka antoi ottaa irrotetaan näytön pois soittimesta.
Eli toisinsanoen se ei saa jatkuvaa virtaa, kun otat avaimet pois. Käsittääkseni tätä funktiota ajaa juuri CAN A ja B Alfassa... Se virta pitäisi sitten ottaa tuolta tupakansytyttimestä tai akulta. Mutta tsekkaa ensin että nuo virtakaapelit kääntyy oikein päin.

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Capirex kirjoitti:
sase kirjoitti:
Capirex kirjoitti:Meneekö soitin kuitenkin päälle normaalisti ja toimii kun näppäilet näyttöä Säilyykö soittimessa valitsemasi asetukset vai avaako se aina Initial Settings näyttöön, kun käynnistät auton uudestaan?
Muistaakseni soitin toimi ihan nätisti, mut tais tosiaan avata aina uudestaan ton Initial Settings näytön kun laitoin avaimen virtalukkoon. Ilman avaimia soitin avas aina remove deck tyyppisen näytön, joka antoi ottaa irrotetaan näytön pois soittimesta.
Eli toisinsanoen se ei saa jatkuvaa virtaa, kun otat avaimet pois. Käsittääkseni tätä funktiota ajaa juuri CAN A ja B Alfassa... Se virta pitäisi sitten ottaa tuolta tupakansytyttimestä tai akulta. Mutta tsekkaa ensin että nuo virtakaapelit kääntyy oikein päin.
Nyt alkaa pikkuhiljaa tää solmu aueta meikäläisellekkin :) . Lead on mulla väärä, josta noi Can A ja B piuhat loppukädessä liittyis soittimeen. Kun saan liitettyä oikean LEADin Connect2 kaapeliin saan liitettyä myös Can A ja B piuhat aktiivisesti radion ja auton välillä -> sit homman pitäis toimia...
Täytyy siis malttamattomana odottaa himaan pääsyä, että pääsen kokeilemaan oikean LEAD johdon kanssa tätä kokonaisuutta!

Kiitti kovasti jo näistä kaikista vinkeistä!

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Joo näin sen pitäis mennä. Laitathan kuvia kun saat kaiken kasaan! Kiinnostais itseäkin vaihtaa tuo soitin ko malliin...

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

Capirex kirjoitti:Joo näin sen pitäis mennä. Laitathan kuvia kun saat kaiken kasaan! Kiinnostais itseäkin vaihtaa tuo soitin ko malliin...
Jees, laitan tästä mun proggigsesta kyllä noita kuvia. Nyt sain hommattua ton oikean kaapelin 8) , perjantaina pääsen takas Suomeen. Eiköhän heti lauantaina kirjoitella joko hyvää asennusohjetta tai sit vuodatetaan lisää onnettomia räpellyksiä ja pyydetä lisää jeesiä :wink:

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

lemmy kirjoitti:Hei

Onko kukaan asentanut tällaista Pioneerin AVH-3200BT soitinta 159 alfaan?
http://www.pioneer.eu/fi/products/25/10 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielestäni tämä olisi ainakin asiallisen näköinen ja mitä itse eniten tarvitsen on juurikin tuo USB- liitäntä etupaneelissa.
Toimiikohan tämä miten tuon BOSE- järjestelmän kanssa ja onko yhteensopivuutta näiden rattikontrollereiden kanssa?
Itse itseäni lainaten ja omaan kysymykseeni vastaan:

Nyt on asennettu AVH-3300BT. OIkeinkin tyytyväinen olen valintaani. Jotenkin toi radio ei ole niin hyvä kuin voisi nykyään olla. Tai sitten en vaan osaa sitäkään käyttää. Se ei itsenäisesti korjaa "taajuutta" tuolla tiellä ajellessa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tietämättä mankan ominaisuuksista, mutta AF on lienee tekniikka, minkä se tarvitsee. AutoFrequency, siitä tuo taitaa tulla. Täällä on ikivanha VDO Dayton 156:ssa ja siinäkin tuo ominaisuus on - pitää vaan napista painaa päälle. Toimii jopa ihan hyvin.

Lisäksi jostain piilovalikosta löytynee "AutoScanFrequency"-tms niminen kikkare, minkä voi laittaa päälle - vaikutusta siitä en tiedä, onko sillä vaiko eikö...

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

pitääkö paikkaansa että tarvii ostaa uuteen kenwoodin soittimeen 2 erillaista adapteria noihin "ISO" liittimiin vaikkei rattia laittaisi toimimaan? koska hifiliikkeessä löytys 2 erijohtosysteemiä ja toisessa on jokin musta boxi joka luultavasti ohjaa sitä vakiosubaria mikä kontista löytyy...

Ja kertokaas mulle miten saan helpoiten vedettyä virtajohdot ja ne johdot soittimesta takakonttiin uudelle vahvarille?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Aquatica kirjoitti:AF on lienee tekniikka, minkä se tarvitsee.
Just niin. Kun AF on vastaanottimessa päällä, radio osaa automaattisesti hakea saman aseman parhaiten kuuluvaa taajuutta, kun kuunneltu taajuus heikkenee tietyn dB-tason alle (=alternative frequency). Perustuu RDS-tekniikkaan (PI-koodin tunnistus).
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

maybetomorrow kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:AF on lienee tekniikka, minkä se tarvitsee.
Just niin. Kun AF on vastaanottimessa päällä, radio osaa automaattisesti hakea saman aseman parhaiten kuuluvaa taajuutta, kun kuunneltu taajuus heikkenee tietyn dB-tason alle (=alternative frequency). Perustuu RDS-tekniikkaan (PI-koodin tunnistus).
No tätä en ole vielä mokomasta löytänny

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Onko sulla siinä antennivahvistin kiinni? Ei varmaan hirveen hyvä ole kuuluvuus, jos ei ole sellaista laittanut. Näin ainakin 147:ssa!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^^ AF:ää ei varmaan kaikissa soittimissa olekaan. Varmaan sitä kuitenkin taajuuden korjaamisella tarkoitit, että hakee paremmin kuuluvia taajuuksia? Jos on muuten vain huono kuuluvuus niin syytä saa alkaa hakemaan sitten rikkinäisestä/ puuttuvasta antennista tai vastaanottimesta itsestään. Antennikin voi olla ehjä, kaikkien radioiden vastaanottoherkkyys ei vaan ole samaa luokkaa. Jotkut vaatii perään parempaa antennia kuin toiset. Nykyään kun tehot on asemilla isoja, tehdään valitettavasti yhä surkeampia radioita (komponentit halpamaista). Hintakaan ei tuohon korreloi..
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

No kyllä tuossa Pioneerissa nyt AF on! Ei ne osat nyt todellakaan niin huonoja ole, paremminkin huomattavasti parempia, kuin aiemmin :shock: Tarvitset antennivahvistimen, koska Alfan antenni ei saa nyt virtaa. Täällä lisää asiasta.

http://www.alfaowner.com/Forum/ice-and- ... 159-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Pystyisitkö laittaan tänne pari kuvaa tuosta AVH-3300BT asennettuna? Kiinnostaisi kovasti nähdä miten se sopii ohjaamoon!

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

Capirex kirjoitti:Pystyisitkö laittaan tänne pari kuvaa tuosta AVH-3300BT asennettuna? Kiinnostaisi kovasti nähdä miten se sopii ohjaamoon!
Tjopo. Voihan sitä kuvaa laittaa. Saa sitä tulla tänne Matinkylään katsomaan paikanpäällekin

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^^^ Rohkenen väittää vastaan. Mustavalkoinen ajattelu "uusi on aina parempi" ei päde aukottomasti mitä radioihinkaan tulee. Naisissakin varauksella. Selektiivisyyden parantaminen suotimia kaventamalla ymmärtääkseni heikentää vastaanottimen herkkyyttä.

AF Pioneerista voi löytyäkin mutta ihan kaikista radioista sitä on turha lähteä hakemaan.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

[img]
DSC07681.JPG
DSC07681.JPG (34.08 KiB) Katsottu 8521 kertaa
[/img]

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

Jos enemmän noita kuvia tarviit niin voin lähettää mailina. Hyvin se mun mielestä siihen istuu

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Joo toi sopii erittäin hyvin noitten Alfan punaisten valojen kanssa! Onnittelut, hieno valinta. Paljo tolle tuli hintaa asennuksineen ja kuka teki?

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja lemmy »

En uskalla muistella. Soitin uutena ja käyttämättömänä yksityiseltä 180 €. Sitten ne piuhasarjat mistä täälläkin ollu puhetta eli Bose-sovittimet, rattisarja jajajajaja asennuskehykset AutoStudiolta (tätä hintaa en muista. löytyy niiden sivuilta). Ja asennus siinä AutoStudion asennuspisteellä joka kuitenkin yksityinen yrittäjä saman kadun varrella otti omansa. Yli 100 €. Tulihan tuossa. Ainiin ja varmaan pitää vielä ostaa se antennivahvistin tyyliin 20 €

Kiitos. Olen minä tyytyväinen tuohon ollut. Se punainen on sitten just sama punainen mitä auton omatkin värit ovat. Kuvassa näyttää vähän eriltä.

sase
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Maalis 2012, 09:55
Car(s): vm 2008 - 159 2.4 JTDm Q4

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja sase »

...Vihdoin takaisin suomessa ja kokeilemaan JVC soitin-projektin loppuunviemistä.

3 tuntia asennuksen ja murheellisten ihmettelyiden jälkeen lopputulos jälleen kerran on varsin murheellinen :-(

Vaikka kaikki tarvittavat plug-and-play piuhat on hankittu (Connect 2 + JVC DW LEAD) soitin ei suostu enää edes päästämään Settings-tilaan. JVC näyttää "remove display" ikkunan ja antaa poistaa ainoastaan kosketusnäytön/levyn soittimesta! Aiemmin pääsin sentään settings asetuksiin, mutta jostain syystä tämän kahden viikon jälkeen soitin estää tämän ikkunan ilmestymisen??

Ero kahden viikon takaiseen asennukseen on ainoastaan se, että olen joutunut lataamaan akun uudelleen, koska se oli suhteellisen tyhjä eikä jaksanut käynnistää autoa tänä aamuna.

Ei voi olla totta, että tää homma on näin hurjan vaikeeta!

Onko mitään ideoita mistä tää nyt taas vois johtua? Huomasin, että connect 2 moduli lämpenee kun laittaa virrat päälle... Mahtaako siinä olla jokin oikari vai onko toi ihan normaalia, tai onko soittimessa joku lukitus joka vois vaikuttaa tohon hommaan? Olen myös resetoinut soittimen useampaan kertaan ilman, että siitä olisi ollut mitään apua.

...Niin... ja toi vanha normi-soitin toimii ihan nätisti.. :-/

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

sase kirjoitti:...Vihdoin takaisin suomessa ja kokeilemaan JVC soitin-projektin loppuunviemistä.

3 tuntia asennuksen ja murheellisten ihmettelyiden jälkeen lopputulos jälleen kerran on varsin murheellinen :-(

Vaikka kaikki tarvittavat plug-and-play piuhat on hankittu (Connect 2 + JVC DW LEAD) soitin ei suostu enää edes päästämään Settings-tilaan. JVC näyttää "remove display" ikkunan ja antaa poistaa ainoastaan kosketusnäytön/levyn soittimesta! Aiemmin pääsin sentään settings asetuksiin, mutta jostain syystä tämän kahden viikon jälkeen soitin estää tämän ikkunan ilmestymisen??

Ero kahden viikon takaiseen asennukseen on ainoastaan se, että olen joutunut lataamaan akun uudelleen, koska se oli suhteellisen tyhjä eikä jaksanut käynnistää autoa tänä aamuna.

Ei voi olla totta, että tää homma on näin hurjan vaikeeta!

Onko mitään ideoita mistä tää nyt taas vois johtua? Huomasin, että connect 2 moduli lämpenee kun laittaa virrat päälle... Mahtaako siinä olla jokin oikari vai onko toi ihan normaalia, tai onko soittimessa joku lukitus joka vois vaikuttaa tohon hommaan? Olen myös resetoinut soittimen useampaan kertaan ilman, että siitä olisi ollut mitään apua.

...Niin... ja toi vanha normi-soitin toimii ihan nätisti.. :-/
Kuulostaa kyllä aika oudolta... Mä menisin nyt kyllä tässä vaiheessa käyttämään auton jossain alan liikkeessä asennuksessa. Meinaan jos akku tyhjenee itsestään niin se aiheuttaa aika paljon ongelmia nyt ja myöhemmin. Joku niissä liitoksissa nyt kusee. :(

JouBa
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 20:52
Paikkakunta: Nokia

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja JouBa »

Morjesta,
Kyselisin sellasta kun 156 boselaiseen oon vaihtamassa uutta soitinta ja tuli hankittua autostudiolta jo tuo http://www.autostudio.fi/connects2-alfa ... ystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Tänään aattelin vaihtaa si soittimen kun luulin et se on helppo homma mutta... :oops: Miten toi kyseinen "muunnin" pitäisi asentaa?? :-D Pähkäilin jonki aikaa mut en millään ymmärrä miten toi kyseinen muunnin liitetään auton omiin liittimiin?! Autossa on yksi iso liitin missä on virtapiuhat/kajareiden johdot ja sit löytyy pieni isoliitin väriltään sininen/vihreä/keltainen (http://farm6.static.flickr.com/5046/524 ... a6f5_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;). "Muutamat" soittimet vaihdettu eri autoihin mut ny meni ekaa kertaa sormi suuhun :crazyeyes: Katsoin jo alfaowner.com foorumiltakin ohjeita mutta oma englannin kielen taito ei riittäny sisäistämään niitä ohjeita mitä sivusto hyvin kyllä tarjosi. Tosin tosta kyseistä muuntajaa ei taidettu mainita ohjeissa :? Neuvokaa ny tyhmää et saa uuden krammarin alfaan :oops: :lol:

Avatar
ossiwho
Viestit: 74
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 17:11
Car(s): Vw golf gti -06
Scirocco Mk1 -74
EX. Alfa Romeo 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Salo

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

noniin nyt odottaa enää asennusta Kenwoodin DDX6021BT kosketusnäyttösoitin ja JL-Audion 13w7 subi Focus Acousticin FX-3000D lankulla...
äänen pitäisi riittää hetkeksi :D

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 malliin uudet stereot / soitin

Viesti Kirjoittaja Capirex »

JouBa kirjoitti:Morjesta,
Kyselisin sellasta kun 156 boselaiseen oon vaihtamassa uutta soitinta ja tuli hankittua autostudiolta jo tuo http://www.autostudio.fi/connects2-alfa ... ystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Tänään aattelin vaihtaa si soittimen kun luulin et se on helppo homma mutta... :oops: Miten toi kyseinen "muunnin" pitäisi asentaa?? :-D Pähkäilin jonki aikaa mut en millään ymmärrä miten toi kyseinen muunnin liitetään auton omiin liittimiin?! Autossa on yksi iso liitin missä on virtapiuhat/kajareiden johdot ja sit löytyy pieni isoliitin väriltään sininen/vihreä/keltainen (http://farm6.static.flickr.com/5046/524 ... a6f5_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;). "Muutamat" soittimet vaihdettu eri autoihin mut ny meni ekaa kertaa sormi suuhun :crazyeyes: Katsoin jo alfaowner.com foorumiltakin ohjeita mutta oma englannin kielen taito ei riittäny sisäistämään niitä ohjeita mitä sivusto hyvin kyllä tarjosi. Tosin tosta kyseistä muuntajaa ei taidettu mainita ohjeissa :? Neuvokaa ny tyhmää et saa uuden krammarin alfaan :oops: :lol:
Tuo on ääntä varten, eli tulee pelkästään äänipiuhoihin kiinni Alfan omiin johtoihin. Sen voi laittaa siis vain yhdellä tavalla... Tuo punainen mötikkä on sitä Alfan Bosen keltaista mini-isoa varten. Se johto vedetään muistaakseni siitä sitten REM OUTPUT johtoon sun soittimessa. JVC:ssä tää on ollut sinivalkoinen johto, mitä on tullu nähtyä... Mikä toi vihree mötikkä on tossa antennijohdon vieressä?

Vastaa Viestiin