Auto A/C önkelmia
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto A/C önkelmia
Ilmastointi hässäkkänihän ei tietenkään toimi Alussa puhallin toimi ja lämpöä tuntui pitävän suht hyvin. Jossain vaiheessa se nyt ei sit enää suostunut puhaltamaan, ainoastaan ajoviiman tuomana ja lämpöä/viileetä ilmaa tulee miten sattu. Useimmiten saa laittaa "HI" asentoon että tulee lämmintä. Puhallin on pari kertaa lähtenyt yhtäkkiä puhaltamaan mutta lopettaa viimeistään kun auton sammuttaa eikä sitten enää puhalla seuraavalla kerralla
Näyttö toimii ihan normaalisti ulkolämpötila mukaan lukien. Olisiko kellään mitään ideoita mistä lähteä etsimään..?
Ainiin jos laittaa sisäilmankierron päälle niin kuuluu pientä surinaa pelkääjänpuolen jalkatilasta.
PS. Nyt ymmärrän miksi autossa on myös kattoluukku
Näyttö toimii ihan normaalisti ulkolämpötila mukaan lukien. Olisiko kellään mitään ideoita mistä lähteä etsimään..?
Ainiin jos laittaa sisäilmankierron päälle niin kuuluu pientä surinaa pelkääjänpuolen jalkatilasta.
PS. Nyt ymmärrän miksi autossa on myös kattoluukku
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11225
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Reagoiko se lämppärimööpeli lämmönasetuksen muutoksiin? Ajon aikanahan ilmaa tulee kuitenkin patopaineella sisään vaikka puhallin ei pyörisikään. Muuttuuko sisään tulevan ilman lämpötila jos lämmöiksi säätää 18 tai 28 astetta?
Eiköhän tuo etujalkatilan suristelu ole ihan normaalia, 164:ssakin sisäilmankierron läpät toimivat sähkömoottoreilla ja nehän siellä surisevat väännellessään läppiä eri asentoon.
Jos muuten tarvitset ilmastointiin freonia (jota ei nykyään enää ilmastointikorjaajilta saa) niin mulla saattaisi olla tiedossa
Eiköhän tuo etujalkatilan suristelu ole ihan normaalia, 164:ssakin sisäilmankierron läpät toimivat sähkömoottoreilla ja nehän siellä surisevat väännellessään läppiä eri asentoon.
Jos muuten tarvitset ilmastointiin freonia (jota ei nykyään enää ilmastointikorjaajilta saa) niin mulla saattaisi olla tiedossa
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä sieltä tulee jossain vaiheessa viileetä, mitään tarkkaa rajaa en ole huomannu, olosuhteet kun aina ovat erilaiset.
Hmm..pitää kuunnella surinaa enemmänkin, loppuuko se vai jääkö surisee. Muistaakseni loppuu eli jotain toimii ainakin oikein
Sami sanoi että löytyy jotain uutta ihan laillista ainetta mitä voi laittaa vanhempiin ilmastointeihin. Mutta jos ymmärsin väärin niin tiedän mistä tavoittaa
Hmm..pitää kuunnella surinaa enemmänkin, loppuuko se vai jääkö surisee. Muistaakseni loppuu eli jotain toimii ainakin oikein
Sami sanoi että löytyy jotain uutta ihan laillista ainetta mitä voi laittaa vanhempiin ilmastointeihin. Mutta jos ymmärsin väärin niin tiedän mistä tavoittaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11225
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa, en tiedä noista nykyisistä mömmöistä. Ainakin jossain vaiheessa korvaavien aineiden käyttö edellytti kohtuullisen arvokasta tiivisteiden yms. vaihtoa, eivätkä ne mömmöt tainneet toimia yhtä tehokkaasti kuin freoni. Mutta jos joku hyvä korvaava aine löytyy niin hieno homma, tuskin ketään erityisesti huvittaa tuhota otsonikerrosta.Rolle kirjoitti:Sami sanoi että löytyy jotain uutta ihan laillista ainetta mitä voi laittaa vanhempiin ilmastointeihin. Mutta jos ymmärsin väärin niin tiedän mistä tavoittaa
- Epäkelpokeräilijä -
Koitatppa toimiiko alfan aut.ac samoin, kuin mareassa97-02, jossa aut.ac. vikailmot saa lämpötilanäytölle näin:
Kierrä lämpötila Hi- asentoon, suuntaussäädin MAX/DEF, moottorin nopeus=0.
Käännä auton virrat päälle ja 10sekunnin sisään edestakaisin 2-kertaa auto asentoon (0-auto-0-auto-0) näin ainakin fiatin autoac näyttää lämpömittarin näytöllä häiriökoodit, jos niitä on muistiin kertynyt.
En tosin tiedä, onko tuossa mallissa se sama automatiikka, mutta ainakin 156 vm97-2001 automatiikka näyttää säätimien osalta aivan samalta (mootorin.0-auto-1-2-3, lämpötilansäätö kierrettävällä nupilla, ja suuntaussäätimessä MAX/DEF asento)
En ole kokeillut toimiiko tuo 156:kaan, kun ei ole ollut aut.ac. viallista 156 käsillä.
Kierrä lämpötila Hi- asentoon, suuntaussäädin MAX/DEF, moottorin nopeus=0.
Käännä auton virrat päälle ja 10sekunnin sisään edestakaisin 2-kertaa auto asentoon (0-auto-0-auto-0) näin ainakin fiatin autoac näyttää lämpömittarin näytöllä häiriökoodit, jos niitä on muistiin kertynyt.
En tosin tiedä, onko tuossa mallissa se sama automatiikka, mutta ainakin 156 vm97-2001 automatiikka näyttää säätimien osalta aivan samalta (mootorin.0-auto-1-2-3, lämpötilansäätö kierrettävällä nupilla, ja suuntaussäätimessä MAX/DEF asento)
En ole kokeillut toimiiko tuo 156:kaan, kun ei ole ollut aut.ac. viallista 156 käsillä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kiitos vinkistä.
Hmm.. 155:ssa on hieman erinäköinen värkki, mutta pitää kokeilla jos Luigi olisi päättänyt olla looginen ja pitää samaa systeemiä molemmissa
Juu ei ovat aika kaukana toisistaan Mutta tulipahan leikittyä vähän, eli seuraavaa tapahtui:
- Kun ei puhaltanu niin kun laittoi nopeuden maksimiin kuului pieni klick ääni, ilmeisesti jostain releestä. Mitään ei kuitenkaan tapahtunu. Kun otti yhden nopeuden pois niin sanoi uudestaan klick.
- Kun vaihdoin suuntausta edes takaisin niin lähti välillä puhaltamaan, mutta heti kun muutti jotain niin se sammui taas.
Tosin automaatti-ilmastointi kun täytyy asteiden lisäksi painella nappeja miten sattuu josko lähtisi puhaltamaan..
Hmm.. 155:ssa on hieman erinäköinen värkki, mutta pitää kokeilla jos Luigi olisi päättänyt olla looginen ja pitää samaa systeemiä molemmissa
Juu ei ovat aika kaukana toisistaan Mutta tulipahan leikittyä vähän, eli seuraavaa tapahtui:
- Kun ei puhaltanu niin kun laittoi nopeuden maksimiin kuului pieni klick ääni, ilmeisesti jostain releestä. Mitään ei kuitenkaan tapahtunu. Kun otti yhden nopeuden pois niin sanoi uudestaan klick.
- Kun vaihdoin suuntausta edes takaisin niin lähti välillä puhaltamaan, mutta heti kun muutti jotain niin se sammui taas.
Tosin automaatti-ilmastointi kun täytyy asteiden lisäksi painella nappeja miten sattuu josko lähtisi puhaltamaan..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11225
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nonni, näin pitkään sitä ilmastointi-iloa sitten taas kesti. Tänään alkoi kojelaudasta kuulumaan tasaista, säännöllistä napsuntaa, eli 97,8% todennäköisyydellä ilmastoinnin läppiä käyttävät muoviset (!) hammaspyörät ovat sökönä. Johan olinkin ihmetellyt että on sentään yksi tyyppivika, joka ei ole ilmennyt omassa autossa
Mikäs tuossa muuten, mutta asiaan perehtyneet tietävät niiden nippeleiden olevan ihan mahdottomassa paikassa. Edellyttää periaatteessa koko kojelaudan purkamista, siihen on onneksi olemassa 40-kohtainen (!) ohje.
Tässäkin laukeavassa, älyttömästi suunnitellussa osassa lukee yllättäen Bosch. Sama juttu melkein jokaisessa käsiin hajoavassa nippelissä. Viimeksi "saksalainen huippulaatu" alkoi tökkiä kun uudesta, normaalisti sikahintaisesta Boschin tulpanjohtosarjasta hajosi kaksi etuvastusta heti kun tulpanjohdot veti irti tulpista. Kyseisen nakkikioskin pojilla ei taida olla mitään käsitystä siitä, miten autonosia pitäisi suunnitella ja rakentaa. Terveisiä sir Robertin perillisille
Mikäs tuossa muuten, mutta asiaan perehtyneet tietävät niiden nippeleiden olevan ihan mahdottomassa paikassa. Edellyttää periaatteessa koko kojelaudan purkamista, siihen on onneksi olemassa 40-kohtainen (!) ohje.
Tässäkin laukeavassa, älyttömästi suunnitellussa osassa lukee yllättäen Bosch. Sama juttu melkein jokaisessa käsiin hajoavassa nippelissä. Viimeksi "saksalainen huippulaatu" alkoi tökkiä kun uudesta, normaalisti sikahintaisesta Boschin tulpanjohtosarjasta hajosi kaksi etuvastusta heti kun tulpanjohdot veti irti tulpista. Kyseisen nakkikioskin pojilla ei taida olla mitään käsitystä siitä, miten autonosia pitäisi suunnitella ja rakentaa. Terveisiä sir Robertin perillisille
- Epäkelpokeräilijä -