Moi! Alfa 147 2.0 T.S. Tänä aamuna hörähti ja kävi vissiin kolmella pytyllä ja sammui melkein heti starttauksen jälkeen. Tämän jälkeen joutui antamaan pari pitkää startti ennenkui jäi käymään. Kävi aluksi kolmella ja hetken päästä käynti tasaantui... startatessa kone pyöri kuin tyhjää, onko siis venan varret jumissa vai mitä muuta? Muistaakseni tehnyt kerran aikaisemminkin, mutta jäi ekalla startilla käyntiin ja kävi alussa kolmella ja sitten käynti tasaantui.
Juuri tuollaista mulla oli kolme viikkoa, kunnes 164 ei enää käynnistynyt lainkaan. Välillä tuntui että ongelma hävisi ja seuraavalla käynnistyksellä taas ongelmia. Ongelman aiheuttajana bensapumpun hyytyminen ja laukeaminen.
Mikä mahtaa olla "terveen" bensapumpun "kaari"?
Meitin 166:n kaari oli vähän alle 1 m. Otin bensaletkun irti ja kokeilin, kun peli ei käynnisty ja ruiskuvalo ei sammu kuin silmänräpäykseksii n. 4 s. virtavalmiuden jälkeen.
Mitäköhän ruiskuvalo tunnustelee ja missä?
Ei ole vettä, rantaa rakkaampaa... Kaikki on aivan liian siistiä, pitäsiköhän katsoo onko koneessa mitään märkää sisällä, kun ulkonakaan ei näy?
Hitto kun jostain lytyis syvällinen opaskirja 166:n sielunelämästä - pitäisi tietää mikä anturi mittaa mitäkin, ja mitä sitten jos mittaustulos on ohi rajojen.
Tuo tulppien läpilyönti kosteuden vuoksi koskee lähinnä noita tyhjäkäynnin ja kolmella käymisen oireita. Tuosta bensanpaineongelmasta en osaa sanoa mitään.