Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
itkonen
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Tammi 2009, 09:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja itkonen »

Bilstein Coilover Suspension Kit B14 PSS

Tuo setti kiinnostaisi minuakin. Autossa on sportpack3 eli on mulle riittävän matala jo ennestään. Nyt vaan perä alkaa niiaamaan eli vissiin takapää paskana. Saakohan tuolla auton niin "ylös" että ei olisi yhtään ainakaan orkkista matalampi, kun nykyinen korkeus on aika optimin näköinen omaan silmään.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kannattaa myös huomioida Vogtlandin edulliset ja laadukkaat setit, niin kiinteästi madaltavat ja säädettävätkin.

http://www.vogtland.com/downloads/vogtland_katalog.pdf
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Hegou
Viestit: 29
Liittynyt: 31 Loka 2010, 11:45

Viesti Kirjoittaja Hegou »

ei kyllä mene oikeaan aiheeseen tämä kysymys, mutta mistähän mahtais löytyä taakse kallistuksenvakaajan kumit, tai puslat millä nimellä ne nyt ovatkaan?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Täältä ainakin löytyy http://ricambi.alfisti.net/product_info ... Coupe.html

ja varmaan kotomaasta tilattaessa löytyy www.heikka.fi
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Osaako joku vastata tähän, että kuinka on noiden pohjaanlyöntikumien kanssa, että täytyykö niitä p.kumeja lyhyntää -40mm madaltavan alustasarjan takia? Jotta iskarin varrelle jäisi enemmän liiketilaa. Olen asentamassa vogtlandin -40mm sarjaa tässä lähiaikoina alle ja minulla on uudet vakiomittaiset pohjaanlyöntikumit ja iskarien varsien suojakumit. Vanha sarja on alla -30mm madaltava ja siitä ei ole tietoa, onko niitä p.kummeja lyhennelty vai ei. Sen huomaa vasta purettaessa. Olen lukenut, että joissakin automerkeissä on tullut ongelmia noiden p.kumien kanssa, koska on iskarin varrelle jäänyt liian vähän liiketilaa tai joissakin tapauksissa on auto kellunut kumien varassa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuskinpa tarvitsee lyhentää. Yhdessäkään 30mm madalluksessa en ole kuullut että olisi ottanut kumien varaan, tuskinpa tuo yksi sentti lisää tekee asiaan poikkeusta. Tämään siis 156:ssa.

-Tate-
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Kesä 2011, 12:42
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja -Tate- »

-40mm ei omassa 156:ssa ainakaan tarvinnut lyhentää.. Jossain toisissa tosiaan tarvii lyhentää jo -30mm madallustenkin kanssa.

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Tilasin omaani Eibachin Pro System setin, eli jouset ja iskarit. Toimitus siirtyi syyskuulle, kun Eibach on kuulemma vaihtanut iskaritoimittajaa. Millähän iskareilla ne nykyään tulee (ennen Koni Sport)?
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikö Koni Sportit ole aina säädettävät?

Noissa viime syksynä alle menneissä Pro-System-hiluissa ei ainakaan ollut säätöjä. Olen ollut siinä käsityksessä että iskarit olisi valmistanut Sachs, joka taitaa tehdä Alfan vakioiskareitakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Minun on kyllä tunnustettava oma tietämättömyyteni mutta se on fakta että Eibachin Pro System ei ole säädettävä. Kaveri vaan tilsi vaginaansa ja samasta syystä viive, otti sitten pelkt jouset ja konin sportit, usitteli mullekin ja sanoi että tuo kombinaatio on yhtäkuin eibach pro system.

No, se ja sama. Oletko ollut tyytyväinen? Itseäni pelottaa mahollinen pintakovuus mutta eibachissa ei kuulemma ongelma ja siksi sen valkkasin...
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Täytyy sanoa että en ole ollut oikein tyytyväinen. Omaan makuun liian matala ja pintakova. Kaikki on tietysti suhteellista, mutta itse tykkäsin tehtaan Sportpackista paljon enemmän.

Ehkä JTS:n satsi toimii paremmin. Eibachilla näkyi olevan bensanelosille yksi sarja ja V6:lle ja dieselille toinen sarja. Omassa kun on 1.9 naku niin siinä on tuo jäykempi sarja, vaikka kone tuskin painaa sen enempää kuin ne bensanelosetkaan. Rautalohkoisiahan ne on kummatkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Niin, mä ajattelinkin, että ei tarvita lyhynnellä. Nii, jos tarvii tilata osia kannattaa katsoa myös fixus liikkeiden tarjonta kumien osalta:

Takapää sarja
ISKUNVAIM.SUOJAK./POHJAANL.KUMI SRJ

802-4-23

Etupää sarja:
ISKUNVAIM.SUOJAK./POHJAANL.KUMI SRJ

802-VKDP33207T

Huom! Täm siis tessun osalta.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

40 mm on kyllä ehdoton maksimi mitä soisi tippuvan, näet tontittaminen ei ole tavoite. Tarkoitus on vaan saada tuosta yhtä nautttava ajaa motareilla ja muilla yhden numeron teillä kuin pikkuteilläkin vakioalstlla. Pikkutiputus on paikallaan, suvin korkuinenhan tuo vakiona on.

Pintakovuus on pahin kauhuskenaario, ristin sormet kommenttisi jälkeen. Näitäbsettejä kun on paha koeajaa.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onko 156sen jousitus vakiossa lineaarinen vai progressiivinen?

Juttua jousituksesta molemmista löytyy tämän linkin alta:

http://www.autowiki.fi/index.php/Kierrejousi
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Uotinen kirjoitti:40 mm on kyllä ehdoton maksimi mitä soisi tippuvan, näet tontittaminen ei ole tavoite.
Siinä tapauksessa sanoisin että 40mm on liikaa. Omaani on madallettu 30mm, ja on just passeli, yhtään ei saisi olla matalempi. Rengastuksesta johtuen sekä edessä että takana on lokarin kaaren taitteet täytynyt mankeloida sisään.

En tiedä kuka valmistaa Eibachin iskarit, mutta varmaan on että itse ne ei niitä tee ja Konit ne ei ole. Ihan kohtuullista palautetta on eibachin iskareista tullut, mutta ei silti ole Konin voittanutta! :mrgreen:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Epezi kirjoitti:En tiedä kuka valmistaa Eibachin iskarit, mutta varmaan on että itse ne ei niitä tee ja Konit ne ei ole.
Muistelisin että KW.n tekeleet olis...

SuomenEläin
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 21:37

Viesti Kirjoittaja SuomenEläin »

osaako kukaan suositella hinta laatusuhteelta hyvää alustaa, kesä ja talviajoon? säädettävyys olisi hyvä

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

En osaa säädettävistä sanoa, mutta tässä hiukan listaa eri hintaisista sarjoista:


G&M
1) http://www.modificars.fi/tuotteet/shv-sarja-alfa-romeo
http://www.modificars.fi/tuotteet/shs-sarja-alfa-romeo

SHS=Kromatut terästolpat, korkeussäätö edessä ja takana kierteellä
SHV=Kromatut terästolpat, korkeussäätö edessä kierteellä, takana sokkasäätö tai kiinteä madallus

FK
2) http://www.saunalahti.fi/~markusco/modi ... erline.pdf

Highsport on korkealaatuinen korkeussäädettävä alustasarja, eniten myyty coil-over Euroopassa.
Königsport on korkealaatuinen korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alustasarja, Konin iskunvaimentajilla
Silverline on rosterinen versio Highsportista

H&R
3) http://www.modificars.fi/tuotteet/monotube-alfa-romeo
Korkeussäädettävä
Yksiputkinen kaasuiskunvaimennin
Ylösalaisin käännetty rakenne
Kestävä, kolmikerroksinen korroosiosuojaus

Vogtland
4) http://www.modificars.fi/tuotteet/korke ... alfa-romeo
Coilover-alustat

Vogtlandin korkeussäädettävät tarjoavat laajan säätöalueen. Vogtlandin oma kaksiputkinen iskunvaimennin yhdessä Vogtlandin jousen kanssa antavat aimo annoksen ajonautintoa, jämäkkyyttä ja näyttävyyttä.

Weitec
5) http://www.modificars.fi/tuotteet/weite ... alfa-romeo
http://www.modificars.fi/tuotteet/weite ... alfa-romeo
HICON GT

Korkeussäädettävä etu- ja taka-akselilla (sarjasta riippuen)
TUV-hyväksytty madallus
Tehtaalla esisäädetty vaimennus
Tolppa galvanoitu
HICON TX

Korkeussäädettävä etu- ja taka-akselilla (sarjasta riippuen)
TUV-hyväksytty madallus
Ulosvaimennuksen säätö
Tolppa galvanoitu

Maxton
6) http://www.modificars.fi/tuotteet/maxton-alfa-romeo

Eibach
7) http://www.modificars.fi/tuotteet/eibac ... alfa-romeo
Pro-Street-S jousijalat ovat valmistettu ruostumattomasta teräksestä, joten laatu ja ulkonäkö ovat myös kohdallaan! Jotta korkeussäätö on varmasti korroosiosta vapaa, Pro-Street-S –sarjoissa käytetään polyamidiyhditeistä valmistettuja jousilautasia.
madallus säädettävissä välillä 20 - 70 mm (riippuen autosta)
ruostumatonta terästä
urheilullinen ja mukava normaalikäytössä, tiukka äärirajoille vietynä

KW
8 )
http://www.modificars.fi/tuotteet/varia ... alfa-romeo
http://www.modificars.fi/tuotteet/varia ... alfa-romeo
http://www.modificars.fi/tuotteet/varia ... alfa-romeo
KW Variant 1:

Korkeussäädettävä
KW:n tehtaalla valmiiksi säädettu vaimennus tarjoaa optimaalisen yhdistelmän urheilullisuutta ja mukavuutta
TUV-hyväksytty madallus
Tolpan materiaalina joko ruostumaton (inox) tai galvanoitu teräs (basic)
KW Variant 2

Korkeussäädettävä
Ulosvaimennuksen säätö
Sopii kuljettajille, jotka haluavat itse säätää auton jousitusta mieleisekseen
TUV-hyväksytty
Tolpan materiaalina ruostumaton teräs (inox) tai galvanoitu teräs (basic)
KW Variant 3

Korkeussäädettävä
Ulos- ja sisäänvaimennuksen säätö
TUV-hyväksytty
Tolpan materiaalina ruostumaton teräs (inox)

KW:n Street Comfort -alustasarja mahdollistaa auton madalluksen ajomukavuuden kärsimättä.

Päivittäisessä ajossa Street Comfort -sarjan edut ovat kiistattomat:

Ajomukavuus huipussaan!
Vakiota paremmat ajo-ominaisuudet
Korkeussäädettävä (jopa 5-45mm)
Ulosvaimennuksen säätö
Tolpan materiaalina ruostumaton teräs (inox)
TUV-hyväksytty
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

SuomenEläin kirjoitti:osaako kukaan suositella hinta laatusuhteelta hyvää alustaa, kesä ja talviajoon? säädettävyys olisi hyvä
Noin sata alustasarjaa myyneenä suosittelen aina normaaliajoon kiinteällä madalluksella olevaa sarjaa. Korkeussäädettävät coiloverit on kovia, kalliimpia, ja lyhyt ikäisempiä. Jos kuitenkin coiloveria havittelet suosittelen KW:ta. KW:lta löytyy useampi erilainen coilover sarja joista voi sitten valita omalle kukkarolle sopivan.

Kiinteällä madalluksella suosittelisin ehdottomasti jouseksi Konit tai Eibachit. Iskareiksi joko Konin Sportit tai Streetit. (Sportit on jäykkyyssäädettävät ja mahdollista huoltaa, streetit ihan sika halvat mutta hyvät). Sitten jos taas haluaa alustalta myös vähän mukavuutta on ratkaisuksi vain yksi ja ainoa, Konin FSD:t!

SuomenEläin
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 21:37

Viesti Kirjoittaja SuomenEläin »

onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta Rennsport Technik alustasta???

http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... &section=c

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^On. Sama setti kun Supersport. Jätä kauppaan. TSssäkin keula on ihmeellinen lötkö. Saati sitten V6ssa.

Avatar
T Blomfeldt
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T Blomfeldt »

Löytyykö kokemuksia Coil-over sarjoista V6:lle?

Olen kokeillut Eibach Pro-kit Bilsteinin iskareilla (oliko se nyt sitten B8? -ne lyhyemmät ainakin), sitten Konin iskareilla, ja vuosi sitten Supersportin sarja (jouset ja vaimentimet).

Pro-kit jouset olivat minun mielestä liian pehmeät, ja Supersportin hieman parempi. Molemmat jousisarjat ovat ollut "alkuperäisiä" eli ei modifioitu rälläkällä ym. mutta etupään iskunvaimentimet eivät vain kestää enemmän kuin vuoden päivät. :roll:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tukivarsien vaihdon yhteydessä 156:een sujahti alle Supersportin jouset Koni FSD iskareiden kanssa. Lopputulos ihan kiva. Mukavuus ei pahemmin kärsinyt, jos vertaa vakio jousiin & Koni FSD iskareihin. Ajettavuus kylläkin parani. Eibachin jousiin verrattuna taisi peräkin laskea hieman enemmän.. Albumissa uusin kuva on Supersport jousilla ja vanhemmat Eibachin jousilla & vakio iskareilla. Vakio jousilla olevasta 156:sta ei ole albumissa kuvaa... :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onko kellään tietoa TA Technix:in alustasarjoista?
Kiinteää olisi näköjään 229-239€ ja säädettävät 309€ + varmaan pk:t.
Ei ole saksa kovin hyvin hallussa :oops:

jusalfa
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Marras 2011, 12:37
Car(s): 156 2.5 v6

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jusalfa »

Iteltä löytyy tuommoset KW variante 2, eli kertokaa itse omia kokemuksia ja miten tuota ulosvaimennusta säädetään?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

jahas, nostellaas tätä vielä. Nyt jotenkin tuntuu väsymää iskareissa, onhan niillä jo tietysti menty ja välillä "30"mm eibacheilla pehmitetty. Vanhat on siis vakiot ja vieterit orig sportpack/ti. Olis ollu helppo juttu tilata mutku epirua selaillessani huomasin päivityksen sportpack iskareissa, joku k.k. venttiili :roll: No mitkäs iskarit sitten tuollaisen venttiilin sisältää :silly: Kaikkiko nykyään (päivitetty joskus -04 vietereiden kanssa) vai vain paremmat. Onkos bilstein muuten tehnyt noita orig iskareita ? Nyt haetaan sellaista optimia noille jousille. Eibachit toimi oikeastaan todella hyvin vakioiskareiden kanssa ja vastaavasti sportpack-jouset toimii huonommin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jusalfa kirjoitti:KW variante 2, miten tuota ulosvaimennusta säädetään?
Iskarin yläpäässä on keskellä pieni kuusiokolo, siitä kääntelemällä pitäisi tuntua naksuja.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Voi pyhä lehmä sentään! Jeesatkaas ny vähä! Hajoaa pää selata miljoonaa nettisaittia kaikilla mahollisilla kielillä... :roll:

Mistä löytyy sopuhintaan alustasarjoja ja iskunvaimentimia? Sopuhinnalla en tarkoita halvimpia coilover-pilipaleja, vaan järkeviä alustaratkaisuja kohtuuhinnalla. Vai saako niitä edes punnan kurssin ollessa mitä on.. Mielessä pyörii siis lähinnä Koni Sport ja FSD, sekä Bilsteinin B6-B8 iskarit/kitit.

Heitetään mustana hevosena Vogtlandin -40mm alustasarja. Onko kokemuksia? Hinta olisi puolet edellä mainituista ja se hiukan houkuttelisi. :oops: Jousivalmistajanahan tuo on vanha tekijä ja jostain luin, että iskarit olisi tehty yhteistyössä Konin kanssa. Tiedä sitten ovatko mistään kotoisin.

jaacco
Viestit: 341
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Halvin B6/8 kitti eli B12 löytynee alfistilta, 650e plus pk.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tuo tulikin laitettua ylös. Autossahan olisi alla noin 45tkm ajetut Eibachin -30mm jouset, joten pelkät iskarit riittäis. Menee vain nuo kittien hinnat niin lähelle, ettei oikein ole järkeä ostaa pelkkiä iskunvaimentimia... :? Ei vissiin olis pitänyt kattella hintoja muutama vuosi sitten, kun punta oli halpa. Nyt kaikki tuntuu ylihintaisilta. :)

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Oletko tutkinut mitä larkspeed pitää settien hintana. Itse sain keväällä Konin STR-T iskarit sieltä n. 150-200€ kotimaan hintoja halvemmalla.

Rahdithan tuolla kerrotaan vasta kun tilaus on tehty, mutta oman satsin rahdit oli n. 38 puntaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Juu, Larkspeed on tarkoin tutkittu. Konin FSD:t on halvimmat siellä mitä toistaiseksi olen löytänyt. Hintaa 690€ ilman rahteja. Muut setit ei pärjää Alfisti.netin hinnoille. Konin Str.t:it aiheuttaa vähän ristiriitaisia tunteita, joten en oikein tiedä kelpuutanko niitä. :roll: Johtunee osin siitä, että Konin kalliimmat setit olisi huollettavia, kuten Bilsteinitkin.

Voitko kertoa kokemuksia noista Konin Str.t:stä V6:n alla? Mitkä jouset sulla on niissä kavereina? Str.t:t kustantaisi Larkspeedillä noin 350€ ilman rahteja.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

Omassa on D2 coilover , ei voi muutakun kehua !

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja silverine »

Epezi kirjoitti:
jusalfa kirjoitti:KW variante 2, miten tuota ulosvaimennusta säädetään?
Iskarin yläpäässä on keskellä pieni kuusiokolo, siitä kääntelemällä pitäisi tuntua naksuja.
Ei ole mitään naksuja, taitaa olla 3 ja puoli kierrosta säätöalue. Jos haluaa nypyttävän hermostuneen ja terävien bumpereiden jälkeen pomppivan alustan, kääntää kireälle, jos taas lahnamaisen mukavan niin löysemmälle. Totuus löytyy kaurapuurosta.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

fsd konit myös pyöri mielessä, mutta tilasin sitten kuitenkin orig sp3/ti iskarit. Luulis niiden ainakin sitten toimivan noiden sportpack vietereiden kanssa.

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Jarsan kirjoitti: Voitko kertoa kokemuksia noista Konin Str.t:stä V6:n alla? Mitkä jouset sulla on niissä kavereina? Str.t:t kustantaisi Larkspeedillä noin 350€ ilman rahteja.
Jouset on Eibachin pro-systemsin jouset joilla on kilometrejä takana suunnilleen 70tkm. Olisi ehkä pitänyt uusia nekin, sillä kyllä tuo jäi edelleen turhan löysäksi. Ainakin omaan makuun. Sivutuulivakavuus ja pika- & moottoritiekäytös parani, mutta kaupunkipyörityksessä meno on aika löysää.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Nostellaanpas kevään kunniaksi vanhaa aihetta.

Onko tullut uusia kokemuksia edullisista alustasarjoista? Hyviähän kyllä löytyy, mutta löytyykö halpoja ja hyviä.
Meinaan, kun tullut jokunen kilometri ajettua esimerkiksi Eibachin ja Supersportin jousilla, eikä noiden välillä peruskuolevainen isoa eroa osaa tehdä.
Toki iskarithan ne enemmän tekee ja se saattaakin olla jo ihan toinen juttu..

Mitä laitetaan V6:n alle?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Älä ainakaan Supersportin coilover settiä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

En toki. Ne kiinteät olisi vielä halvempia. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Eikös sulla ollut Koni FSD:t alla? Mitäs vikaa niissä on?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^On toki. Saabissa ja Tessussa on molemmissa. Saabissa H&R jousilla ja Tessussa on Supersportit.
Onhan ne hyvät, mutta onko ne hintansa väärtit? Kokeileva luonne haluaisi testata myös halpiksia. Jos esimerkiksi Supersportit saa kaksi kertaa halvemmalla, niin onko ne myös kaksi kertaa huonommat? Onko kukaan edes kokeillut?
Esimerkiksi: http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... &section=c" onclick="window.open(this.href);return false;

Niin, haluaisin saada myös tuon V6:n maata kohden. Sitä tässä haetaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ No nyt vasta hokasin että sulla on kaksin kappalein 156:ia :-D
Vuosi on nyt itsellä Koni FSD:t ollut alla ja tyytyväinen oon ollut. Tänään viimeeksi golf-kentällä käydessä tuli mieleen se positiivisin yllätys mikä noissa FSD:ssä tuli mukanaan, eli se että nyökkimiset kiihdytyksissä ja jarrutuksissa katosivat mistä vakioiskareilla sai kärsiä.

Avatar
T Blomfeldt
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja T Blomfeldt »

Älä sitten nauraa, mutta mulla on ne Supersportin coiloversit edessä taakse en ole vielä ehtinyt laittaa. Kuten tulee esiin ylhäällä niin olen kokeillut kiinteät Konit, Bilsteinit ja Supersportit. Elinikä kaikille oli tasan vuosi, coiloversit ovat pysyneet hengissä 1,5 vuosi ja tuntuvat vielä ok.

Volvolla mulla on coilovers mitä maksaa ~2000€/kpl. eikä ne Supersportit ovat niihin verrattuna niin paljon huonompia tieliikennekäyttöön. Sen lisäksi on mukava kun pystyy säätää cornerweight tai vain nostaa auton hieman talven aikana. Vedin ruiskulla kotelon suoja vahaa ettei ne ruostuu kun ei ole samasta aineesta hitsattua kuin KWeet. Kyllä mun mielestä ihan järkevää tavaraa pienellä rahalla 8)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tähän ketjuun sopinee heittää kysymys, että onko kellään hajua minkä merkkisissä iskareissa on hologrammitarra, jossa lukee X-Shocks? Muuta merkkiä en kuran alta löytänyt renkaita vaihdellessani. Coupessa nimittäin joku alustasarja, jonka merkkiä en tiedä, mutta kiinnostais. (s**tanan jäykkä alusta)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jkk »

^FOX?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^^Mulla oli tuo supersportin coilisetti 156 TSssä ja jo sen keulalle tuntui, ettei iskareitten vaimennusteho piisaa. Saati sitten v6 jossa painavampi keula. emt. Ehkäpä mulla oli sitten vaan joku maanantai kappale. :) Mutta kauhea lulla se noilla oli.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Epezi »

hagger16 kirjoitti:Kokeileva luonne haluaisi testata myös halpiksia.
Koni Street kit. Mulla on ollu noi streetit nyt 2 tai ehkä 3 vuotta. Vaimennukseltaan hyvät, mutta kestävyydessä olisi parannettavaa. Kaksi iskaria on alkanut nyt hikoilemaan öljyä, tosin ajonikin on "hieman" normaalista poikkeavaa, kahden vuoden aikana 4 rikottua öljypohjaa kertoo jo jotain :lol:

Kyllä se vaan niin on että halvalla ei tässäkään tapauksessa saa hyvää, mutta jos halvan valitsee niin ehdottaisin valitsemaan tuon Konin streetin.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

Olen ollut huomaavinani, että ensiasennusiskarit kestää ja kestää. Joskus hieman arvostelin korkeiden orggis iskareiden sopivuutta sportpack jousien kanssa, mutta kyllä loppujenlopuksi toimii hyvin. Ei ole auto lulla ei. Hyllyssä odotta nyt kuitenkin sportpack iskarit, mahtaako tulla huonompi :roll:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

Mulla on kokemuksia halvoista coileista (ta - shitniks). Aivan perseestä koko alusta , käytännössä autolla ei voi ajaa enää... Ihan kuin olisi pomppukepit joka nurkassa ja välillä kävi sääliksi jopa auton koria kun ajoi töyssyyn.. Ei vaimennusta oikeastaan ollenkaan..

Luulen että on aika pitkälti samaa kuraa ta-teknics , v-maxxx ja supersprot...

Halvalla ei saa hyvää.

Avatar
T Blomfeldt
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja T Blomfeldt »

Voiko olla että mulla kävi tuuria sitten? Se lulla juttu tuntuu tutulta toisesta merkkisestä ja semmoista ei etuspoilerini enkä minä suostu käyttää.
Toisaalta olen huomannut että nopeus mutkissa on nyt enemmän tullut renkaista kiinni kun alusta toimii paremmin.
Onkos joku teistä asentanut putki mitä yhdistää ne osat johon alatukivarret ovat kiinnitetyt korissa?

Vastaa Viestiin