Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tekisi etukelkasta varmaan aika tymäkän, gta:n etukelkkaa on vahvistettu/tuettu alunperin.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Epezi kirjoitti:Vaimennukseltaan hyvät, mutta kestävyydessä olisi parannettavaa.
Näin lueskelin myös Supersportin kiinteistä sarjoista.. joten tilasin tuon Supersportin setin.
Onpahan nuokin sitten nähty ja voi parin vuoden päästä (?) heittää jousille Konin iskarit.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
T Blomfeldt
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja T Blomfeldt »

Ok, en tiennyt sitä GTA:n vahvistuksesta.

Hommasin semmoinen putki pari kuukautta sitten mutta kun tuli asennuttua talvenaikana kun oli liukasta on vähän vaikea päättää onko hyödyksi vai plasebo :roll:

Onko tietoa saako de Carbon Mono tube vaimentimet 156seen?
Parhaat normaalihintaiset mitä olen koskaan kokeillut :idea:

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Oisko tämä sitten oikea topici...
Tarkoitus olisi vaihtaa iskarit alfaan. Tarkotus on pysyä
normisarjoissa. Tarjousta olen kysyny Monroesta(taitaa olla perus) ja Kyb:stä(excel)
Onko noissa mitään eroja? Varaosamyyjältä kun kysyy niin ei tuu hullua viisaammaksi :crazyeyes:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Miksi ns. normisarjassa? Samalla rahalla kun saat parempaakin? Ja pienellä panostuksella saa kolme kertaa parempaa?

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Hmm.. toi voi olla totta Suomessa, mutta täällä on
turha haaveillakaan jostain Bilsteinistä. Koneja
saattais löytyä, mutta suolasen hintasia nekin on.
Monroen sais kuitenki alle 200 euroo ja Kyb alle 300.
Jotta kumpi ois parempi?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Taitaa olla melko samaa tusinaa molemmat. Itse valitsisin noista edullisemman.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pientä vinkkiä voisin kaivata uuden sarjan suhteen.
Myös edulliset ostopaikat kiinnostaa.
Tarkoitus heittää TA-tekniikka kukkaan ja hommata tilalle ehkä jotain seuraavista:

Koni Sport Kit (R4:siin Larkspeedillä poistotarjous 295€+pk :( )
Koni STR.T Kit
Joku Bilstein samassa hintaluokassa
Joku Eibach samassa hintaluokassa

Erikoisempaa vaihtoehtoa

BC Racing Coilover V1 (790€), minimi madallus/jäykkyys?
Vmaxx Xxtreme (~600€), täyssäädettävä
Muita ehdotuksia?

Vakiokorkeus 156:lla taitaa olla n. 370-390mm?
Nykyisellään 325-330mm ja camberit ovat "hieman" enemmän kuin suositukset = uudet renkaat joka vuosi. Cambersäätö pulikoita ei oikein löydy valmiina.
Sopiva arkikäyttömadallus olisi varmaan n.30mm eikä tolkuttoman kova saisi olla.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

Tuo V-Maxx on ilmeisesti samaa porukkaa näiden muiden halpis-sarjojen kanssa. Näin minulle kerrottiin kun alustasarjoja kattelin.

BC-Racing on sama kuin D2 ja K-Sport. Thaimaassa tehdään ja säädöt ovat hyvät. Mulla on tuo D2 sarja ollut puoltoistavuotta (1 talvi) ja ei moittimista. Alustan korkeuskin säädetään iskarin pituutta muuttamalla,jolloin joustomatka pysyy samana, oli auto sitten aivan tontissa tai vakiokorkeudella.

Halpissarjoissa madallus tehdään jousen kireyttä säätämällä , eli kun auto kevennetään ylös , jouset heiluvat irtonaisina..

Koni,Eibach yms. pitäisi olla laatukamaa,ja mukavuuden kannalta varmaan kärkikastia.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vmaxx olikin vähän heittona mukana, halpiksista on kokemusta :(
Toi BC on hinnaltaan varmaan aika lähellä Konin Sporttia.
Lähinnä siinä kuten D2:ssa arveluttaa kuinka ylös sen saa.

Soittelin BC:stä ja myyjä kertoili perusasetuksen olevan -30..-50mm mallista riippuen, säätöjä on sitten ylös ja alas päin.
Jousia voi tilata eri jäykkyisinä. Vakiona Alfaan eteen 10kg/mm ja taakse 3,5kg/mm

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Camber »

willez kirjoitti: Halpissarjoissa madallus tehdään jousen kireyttä säätämällä , eli kun auto kevennetään ylös , jouset heiluvat irtonaisina..
Ei pelkästään halpissarjoissa, myös esim. Bilstein, Eibach, KW, jne.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jkk »

willez kirjoitti:Tuo V-Maxx on ilmeisesti samaa porukkaa näiden muiden halpis-sarjojen kanssa. Näin minulle kerrottiin kun alustasarjoja kattelin.

BC-Racing on sama kuin D2 ja K-Sport. Thaimaassa tehdään ja säädöt ovat hyvät. Mulla on tuo D2 sarja ollut puoltoistavuotta (1 talvi) ja ei moittimista. Alustan korkeuskin säädetään iskarin pituutta muuttamalla,jolloin joustomatka pysyy samana, oli auto sitten aivan tontissa tai vakiokorkeudella.

Halpissarjoissa madallus tehdään jousen kireyttä säätämällä , eli kun auto kevennetään ylös , jouset heiluvat irtonaisina..

Koni,Eibach yms. pitäisi olla laatukamaa,ja mukavuuden kannalta varmaan kärkikastia.
jostain luin että ta tekniks, v-maks, vogdtland, supersport ym muut ovat saman hollantilaisen valmistajan kamoja, eri nimillä vain. huomatkaa väärinkirjoitukseni tuotteiden nimissä, äks kirjain on näppiksestäni rikki.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tilattu tämmöinen
http://shop.mamasan.fi/product/show/347 ... lustasarja" onclick="window.open(this.href);return false;

OT: Näyttää olevan myös HEL:in teräspunosletkut sopivan hintasia ebayhin verrattuna

Edit: Myyjä väitti, että loppu vuodesta olisi tulossa mallikohtaiset TüV-laput. Alfaan toki viimeisten joukossa, kun on niin harvinainen..

il cattivo
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja il cattivo »

Vaihdoin eteen Alfisti.netistä tilatut Bilstein B6 -iskarit, uudet vakiojouset (sachs) ja yläpään laakerit: muuten homma hoituu kätevästi alla olevien ohjeiden avulla, mutta jousien vaihto oli aivan jäätävä työ perushalpisjousenpuristimilla enkä suosittele sitä kenellekään: paitsi että jousien vaihtaminen kesti noin 5h kun lopulta oli neljä puristinta käytössä, niin työvaihe on myös aika vaarallinen. Hankalaksi homman tekee se, että jousen ulkohalkaisija on aika pieni (noin 120 mm) eli kynnet eivät saa siitä kunnon otetta ja lisäksi jousessa on voimakas esijännitys asennettuna (noin 10-15 cm kasassa) eli puristimissa loppuu pituus kun niitä irrottaa. Pelkkien iskarien vaihto peruspuristimilla kyllä onnistuu, mutta jouset tietysti kannattaisi uusia samalla.

Perusohjeet (vähän puutteelliset koska tässä ei vaihdeta jousta, mutta antaa suuntaa):
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=7&t=10755" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Korjaamokäsikirja (tosin ranskaksi, mutta täältä löytyi oikeat momentit yms.):
http://www.alfaromeobr.com.br/manuais.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Unohda jousien vaihto, jos ajattelit tehdä sen tällaisilla:
http://www.biltema.se/fi/Autoilu---MP/A ... kpl-19256/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta nyt kelpaa ajella! Todella hyvä ohjaustuntuma ja mielestäni B6:set ovat juuri oikea yhdistelmä sporttisuutta ja mukavuutta niin kuin väitetäänkin.

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

Nyt kun olen tovin ajellu tolla sport kit/pack/ti vai mikäse orig. on niin aikast hjuva on + maastokelpoinen :lol:
Olin kaverin vääränmerkkisen kyydissä ja hän kehui juuri asentamansa halvimman mahdollisen säädettävän annoksen hinta/laatu- suhdetta. En oikein päässyt keskittymään kehumiseen, koska pelkäsin maksan irtoamista kiinnikkeistään hetkenä minä hyvänsä :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jkk »

^yks tamperelainen bmw rakentaja kehui mulle kuinka halvin mahdollinen alustasarja on aina parempi kuin orkkis ja ohjeisti että alffa rroomeoo pitää madaltaa :D

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

willez kirjoitti:Tuo V-Maxx on ilmeisesti samaa porukkaa näiden muiden halpis-sarjojen kanssa. Näin minulle kerrottiin kun alustasarjoja kattelin.

BC-Racing on sama kuin D2 ja K-Sport. Thaimaassa tehdään ja säädöt ovat hyvät. Mulla on tuo D2 sarja ollut puoltoistavuotta (1 talvi) ja ei moittimista. Alustan korkeuskin säädetään iskarin pituutta muuttamalla,jolloin joustomatka pysyy samana, oli auto sitten aivan tontissa tai vakiokorkeudella.

Halpissarjoissa madallus tehdään jousen kireyttä säätämällä , eli kun auto kevennetään ylös , jouset heiluvat irtonaisina..

Koni,Eibach yms. pitäisi olla laatukamaa,ja mukavuuden kannalta varmaan kärkikastia.
D2, K-Sport, XYZ (taisi olla vielä muitakin merkkejä) on saman tehtaan tavaraa. BC kuulemma ei ole (onko sitten hyvä vai huono asia..), Taiwanissa tehdään.
Esim. iskarin säätö on 30 asentoinen, D2:ssa 36.
Kuulemma 5 portaissa kannattaa säätää, jotta eron huomaan takapuolessa.
Mites Willez & co. on säätänyt D2:set? Lähinnä montako napsua ja mihin suuntaan edessä ja takana.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Olisko ollut suunnilleen johonkin puoleen väliin :roll: Silleen vaan että ei nypytä ni on hyvä , takapäätä piti säädellä enemmän . Edessä tais mennä melkeen kerrasta sopivaksi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Täytyy vaikka noista lähteä liikkeelle.
D2:ssa on näköjään tiukemmat jouset vakiona 14kg edessä ja 4,5kg takana VS. BC:een 10kg/mm ja 3,5kg/mm. Isot erot prosentuaalisesti.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

Korkeusäätöä tuntuu olevan reilusti varsinkin takana. Jäi vielä n.10cm nostovaraa :roll:, edessä pari-kolme senttiä.
Vanha mitta kaaresta napaa n.330mm, tarkoitus nostaa 20-30mm.
Tai siten, että rengas seuraa kaaren muotoa tasaisella raolla.

Selvästi mukavampi ajaa, iskarit säädetty asteikolla 0(pehmein)-30; edessä 15, takana 10.

Paketissa tuli mukana taakse tuli uudet pari senttiä lyhyemmät koiranluut johtuen iskarin korvakkeen alemmasta sijainnista.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Finestillä siis BC:n setti? Itseä tuo kiinnostaa D2:sta enenpi yhteen toiseen kamppeeseen, ja ainakin yhdellä brittisaitilla oli erään toisen merkin kohdalta vertailua että pehmeämmät jouset ja parempi vaimennus verrattuna D2:seen, sopisi niiden mukaan paremmin brittiläisille teille. Tiiä tosta sitten. Eli jos jollaan on noista vertailevaa tietoa keskenään ottaisin sitä mielellään vastaan...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

Juu on, muttei ole D2:sta kokemusta.
^^^Tuossa oli vakio jousien tietoja, molempiin taitaa saada tilalle muutakin jäykkyyttä.
Laitoin säädöt päivällä 10 30:stä eteen ja taakse. Alkaa olla rajoilla, että onko jo liian pehmeä omaan makuun.
Huomenna sitten toiseen suuntaa jäykkyyttä :mrgreen:

Tuolla Mamasanilla taisi olla kaikkein halvin hinta mitä nettiä kolusin.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 761&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuollaiset tuli vastaan kun surfailin. Hinta ei mielestäni ole kovinkaan paha jos noissa ei nyt ole jotain varjopuolta jota en hoksi. Tuli ajankohtaiseksi tutkia asiaa kun tilasin lopulta alustasarjan (Koni Sportkit) Larkspeediltä. Myyvät vanhoja sarjoja hirmuisen halvalla kun Koni vaihtoi jousitoimittajan HR:ksi. 330€ posteineen :-D

Käsittääkseni varsinkin etupään neg. camber tulee melkoiseksi matalalla alustalla vaan sitä kai voi kompensoida aurauksen säädöllä vaan olisihan tuo mukava että voi säätä tarpeen ja mieltymysten mukaan.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jos jostain löydät ylätukivarteen soveltuvan epäkeskopultin / epäkeskopuslat niin ilmoittele.
Foorumilla on varmasti useampi, jotka voisivat sellaiset hankkia..

Edit: en katsonutkaan laittamaasi linkkiä.
Viimeksi muokannut Finest, 28 Heinä 2013, 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Laitoin tuolle Taiwanin pajalle tiedustelun myyvätkö ulkomaille ja mihin hintaan. Se kun ei vielä mitään maksa. :)
Kuvista päätelleen myyvät kun joku setti oli menossa Espanjaan.

Ymmärtääkseni tuollaisia on yksittäiset harrastajat itselleen väsänneet, mutta tuo oli ensimmäinen kaupallinen versio mitä on minulle vastaan tullut.

EDIT:

Väliaikatietoa - 2 viikon päästä on eka setti noita puslia valmistumassa, toimittaa Suomeen + PayPal käy maksukanavaksi. Toimituskulut jäivät vielä auki.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Larkspeed sitten ilmoitti ettei tilaamaani alustasarjaa löydykkään varastosta eikä mitään vastaavaa ole samalla hinnalla tarjolla (ylläri) joten tilaus perutaan - nyt ollaan takaisin lähtöruudussa kun hinta pompsahtaisi +400€ joka vaatii lisäharkintaa.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Joo olihan tuo halpa, kun itse konin punaisista maksoin taakse 320€ pari.
Vähän jo harmitti jos tuolla hintaa olisi saanut koko sarjan, mutta eteen vielä samanlaiset, onneksi ne on halvemmat.
Oli muuten alkuperäinen iskari ja koni aivan samanlaiset kiinnikkeitä ja sokkia myöden, vain väri oli eri.
Ilmankos tuo on tuntunut niin kivalta ajella :lol:

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

stoichiometric kirjoitti:Nyt kun olen tovin ajellu tolla sport kit/pack/ti vai mikäse orig. on niin aikast hjuva on + maastokelpoinen
Mistä olet hankkinut? Omani alkaa tuntua varsinkin takaa melko letkulta, mutta en haluaisi mitään hurjia madalluksia. Lähinnä vähän napakkuutta lisää/takaisin.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jkk »

^koni sport iskarit ja vakkarijouset?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

BC Racing sarjaan saa nykyään hyväksyntä laput ainakin Mamasanin kautta.
Alfa 156:lle hyväksyntää ei viimeisimmän tiedustelun jälkeen ole vielä tehty.
Pitäisi lähettää mallikappaleet alkuperäisistä jousista ja iskareista heille, jotta voivaat suorittaa hyväksynnän.
Kunnolla ei ole väliä, tarvitsevat ainoastaan mitat niistä.
Vapaaehtoisia Espoolaisia?

Oliko niin, että hyväksi koettu auraus edessä oli lähellä nollaa?
Mittailin suunnilleen vanteen leveydeltä ja sain tulokseksi 5mm aurausta. Huomaa levottomuutena uraisilla teillä.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja A Bart »

jkk kirjoitti:^koni sport iskarit ja vakkarijouset?
Tuo on kyllä mainio versio vakio koneillakin.
Paljon paree, kun jämäkkä sportkit JTS:ssä

Ja jos retee on niin ottaa tosiaankin ne säädettävät, sitten taitaa saada sitä jämäkkyyttä ruuvilla lisää :-D

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

Roadkill kirjoitti:Mistä olet hankkinut? Omani alkaa tuntua varsinkin takaa melko letkulta, mutta en haluaisi mitään hurjia madalluksia. Lähinnä vähän napakkuutta lisää/takaisin.
Kylläpäs olin hyvin tämän huomannut :oops: Heikalta omat hommasin, se on varmaan n. 1000,- vieterit + iskarit :) Noita sportpakkeja oli vissiin 3 vaihtoehtoa, mulle tuli alustanumeron mukaiset. Pelkät jouset ei ole pahan hintaiset ja alfistilla on jonkunsortin sportpack jousia ja iskareita edullisesti.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^ sportit on aina säädettävät.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kyselin Motoralilta Koni FSD iskareiden huoltoa ja vastasivat, ettei niitä yleensä huolleta. Onko muunlaista tietoa asiasta?
Sanoivat kuitenkin, että voidaan niitä katsoa..?
Kuvittelin, että Konit ovat huollettavissa lukuunottamatta halvimpia malleja.
Senza cuore saremmo solo macchine

MakkiZ
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Elo 2013, 13:14
Car(s): 156 2.0 JTS -02
Paikkakunta: Kaarina

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja MakkiZ »

Mikäli joku vielä pohtii kohtuuhintaista alustasarjaa, niin muutaman päivän kokemuksella voin suositella tätä FK:n korkeussäädettävää settiä:
http://www.fk-shop.de/en/Suspension-Tun ... 10-97.html

Aikaisemmin muissa autoissa olen käyttänyt vain eibachin tuotteita, ja tähän FK:n sarjaan suhtauduin epäillen. Ajettavuudeltaan parempi mitä odotin, tiedä sitten kestävyydestä... Anyway tuo setti maksaa 429€ toimitettuna, eli ei paljoa TA-techniksiä yms. halpasarjoja kalliimpi. Tämän setin tolpat ovat galvanoidut eikä huhujen mukaan talven suolakylvyn jälkeen enää "säädettävissä". Itse laitoin kerralla tonttiin,enkä säätöä enää edes tarvitse. Rosteritolpilla olevaa settiäkin on tarjolla mikäli haluaa säätöjä tehdä talven jälkeenkin.

Ainoa miinus tilauksessa oli, että TUV-todistukset piti tulla paketin mukana, mutta eihän ne sielä olleet. Jälkikäteen sain ne kyllä sähköpostiini.

EDIT.
Suomessa kehtaavat pyytää samasta setistä parhammillaan 799€...

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

orggis sport-kit etuiskarit porsi oikein kunnolla :shock: onhan ne ollukin jo monta kuukautta hommissa, jopa yli puolvuotta. :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

o_O ? Mitä niille kävi - katkesi, katos nesteet vai pettikö jousilautanen?

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ruuttas nesteet mäkeen. Nyt mennään hetki, kolinan saattelemana pehmeästi, kuin iskareita ei olis lainkaan. :)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

Nyt etsitään hyvää coilover sarjaa gtahan. Pikaisella selailulla olis kolme opsönssiä.

Mamasanilta Bc Racing BR korkeus/jäykkyyssäädettävä (rebound) 889€ ovh

Race.fi D2 coilover korkeus/jäykkyys 869€ ovh

Alfistilta novitecin (ilmeisesti kw2) setti 899€

Novitecissä korkeus säädetään jousen kireyttä säätämällä ja säätölevyt on muovia...

Mietityttää myös BC ja D2 jousijäykkyydet.

BC etu 10kg/mm taka 3,5kg/mm

D2 etu 16kg/mm taka 5,3kg/mm

Eli d2 on kivireki ? Ja ilmeisesti BCn mukana tulee myös taakse uudet yläpäät mukana ??

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

^ Hinnat näköjään nousseet ~20€ sarjoissa ja irtojousissa 5€
Kalliimmassa BR:ssä tulee taakse yläpäät.
Omaan tilasin VR:n (-70€) ja vaihdoin taakse uudet tarvike yläkumit.
Eteen tulee paksuhko alumiini/tms. -levy ja kumivaimennuksella iskarin yläpää kiinni. D2 varmaan aika identtinen idealtaan.

Olikohan niin, että takapää saisi olla ehkä jopa löysempi mielestäni.
Säädöt jotain 20-22 edessä ja vähän alle 20 takana (napsut 0-30).
Iskarinsäätö menee "amerikanlaivasta" liian kovaksi, eli säätövaraa on kaikken makuun.
Tosin ei noi jouset älyttömiä maksa, jos haluaa niitä säätää.

Varmasti yhtä hyviä BC ja D2 katukäytössä.

Muistat varmaan, että TUV:eja ei noihin saa (ainakaan saanut BC:hen, joku VTT veivaus oli joskus menossa. Kysy myyjältä nykytilanne jos tilaat Mamasanilta), joten muutoskatsastus on hyvä olla otteessa valmiiksi.
Tämä viimeisin tieto ja samalla korjaus vanhaan viestiini. En toisin muista milloin kysyin asiasta..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Okei. Onko sulla siis v6:sessa tuo bc racing ? Miten keula noilla 10kg/mm jousilla ? Tuo jäykkyyssäädön laajuus kuulostaa erittäin hyvältä. Tarkotus olis tiputtaa vain n.20-40mm et saa fiksun näköseks.

Pitäsköhän tilata sit toi bc br kitti ? :lol: Pistin meiliä jh-soundiin,jossa ovh sarjalle 859€. Sama paikka mistä vanteet ostin,jos sais alennusta :-D

Noi jousijäykkyydet vaan mietityttää. Vanhassa bussossa oli d2 kitti (on edelleen ja toimii) ja näyttää 14kg eteen ja taakse 4,5kg. Takapää muistaakseni oli turhan kova, edessä sai säädettyä sopivaksi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

On mutten ole ajanut sillä muutamaan kuukauteen.
Keulasta sai helpommin hyvän kuin takapäästä. Senkin suhteen samankaltainen D2:n kanssa.

Minulle ainakin tarpeeksi laaja, kun kumpaakaan ääripäätä ei halua käyttää :lol:.
En tiedä kuinka jäykkä sen etupään pitäisi olla esim radalla, mutta katukäytössä säätövara riitti hyvin.

Ajattelisin asian myös niin, että mielummin vähän löysät jouset ja passaa sopivaksi iskarin säädöllä ja jousen esijännityksellä.
Itse en laittanut ainakaan tietoisesti esijännitystä.

Mutta oikeaa vastausta en osaa antaa jousivalintaan.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Mulla on tuossa 156 2.5:sessa novitecin kw v2 siinä on säätölevyt alumiinia ei muovia.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Kellään kokemusta Bilsteinin B4:stä? Saisi kaikki 4 kpl 230€ kotiin kannettuna. B4 lie se ensiasennus/peruskatupumppu.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

jyrkip kirjoitti:B4 lie se ensiasennus/peruskatupumppu.
Juurikin näin. Omien tietojen mukaan on korvike orkkiksille. Esim. GTAhan ei suositella noita,vaan B6 (joka korvaa orkkiksen tässä tapauksessa).

pjernstr
Viestit: 142
Liittynyt: 28 Syys 2014, 23:26

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja pjernstr »

Löytyisikö jostain tietoa jousen langan paksuudesta? Lähinnä vakio vs eibach kiinnostaa. Minulla on ainakin vakio iskarit (Alfa logot) mutta jousista en tiedä. Olin jo ostamassa eibachin jouset mutta muun huollon yhteydessä katsoin jousia ja näyttävät aika uusilta. Auto sentään jo 12v ja toiset kuin uudet pölyn alla. Mietin että saattaa olla jäykemmät koska tuntuu pomppivan hieman (iskarit eivät vaimenna riittävästi?) ja autossa oli myös pyörien suuntausraportti kun sen ostin. Paljon sitä ei ole laskettu.

Mitä nyt olen selaillut lähinnä saksalaisia sivuja niin alfisti lienee edullisin bilstein b6 kauppa.

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eibach on 12,75mm ja sitten muistinvaraisesti sportkit ~12mm ja vakiojousi ~11mm. Orggisjousissa on niitä väriläiskiä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Eibahiltahan saa 156:een prokit ja sportline jousia. Molempia on vielä neljää eri variaatiota koneesta riippuen. Varmaan langan paksuuskin vaihtelee näiden välillä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kaikissa on sama langan paksuus. Korjattakoon nyt, että takavieterit on 12.5mm

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ok. Eli jäykkyydet on passailtu kierrosten lukumäärällä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Vastaa Viestiin