Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Jokos niitä ajokokemuksia Premium Techistä on alkanut kertyä? Jakakaahan ne kanssamme.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pablo Honey kirjoitti:Jokos niitä ajokokemuksia Premium Techistä on alkanut kertyä? Jakakaahan ne kanssamme.
Mulle on tulossa myös kyseinen sarja, varmaankin alla
parin viikon sisällä. Pistän tilitystä tänne foorumille.
Hintaa on muuten sitten nostettu muutamalla kympillä
tuon ensimmäisen ilmon jälkeen...ei paha edelleenkään.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Aarghska
Viestit: 98
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Onko cobran sarjoista edelleenkään kellään käyttökokemuksia? Pelkän hinnan perusteella voisi kuvitella olevan ihan hyvä sarja.. (ovh. 237+924)
http://www.eurovanne.fi/alustasarjat.htm
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

alustasatsi

Viesti Kirjoittaja virtti »

Pablo Honey kirjoitti:Jokos niitä ajokokemuksia Premium Techistä on alkanut kertyä? Jakakaahan ne kanssamme.
Tilasin mutta enpä ole vielä saanut tuota Premium Tech -satsia mutta ilmottelen täällä heti kun on alla
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

Laitoin viime viikolla mailia Varastomiehelle, mutta eipä ole vielä tullut vastausta. Alkup. ilmoituskin on "tyhjennetty"... Saas nähdä vieläkö noita on saatavilla...

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

puni kirjoitti:Laitoin viime viikolla mailia Varastomiehelle, mutta eipä ole vielä tullut vastausta. Alkup. ilmoituskin on "tyhjennetty"... Saas nähdä vieläkö noita on saatavilla...
Varastomies kertoi, että suuren menekin takia joitain komponentteja on tehtaalta loppu ja toimitukset viivästyy. Lupasi satsin viimeistään heinäkuun ekalle viikolle.

Uusista tilauksista en tosin tiedä mitn.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Onkos kellään sitten mitään kokemuksia SuperSport-alustoista? Entä kuulopuheita?

http://tinyurl.com/jjlzs

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

Juurikin Varastomiehen kanssa aiheesta sähköpostia vaihtaneena... Tarjosi SuperSporttia vaihtoehdoksi PremiumTechille. Toivottavasti ei pahastu sähköpostilainauksesta.. Hintana molemmilla 599e kotiin toimitettuna. Itse taidan päätyä Premiumiin kun omat ajot on 97% kaupungissa eikä mitään tuninktäryjyrää ole tarkoitus saada...

"Taajamassa Premium Tech on mukavampi. Siinä on hieman "älykkäämpi" iskari,
jonka vaimenus kasvaa vasta kun joustoliikkeen pituus kasvaa. Sitä on myös
mukavampi ajaa yläsäädöillä ts. 30-40 mm säädöllä. Tämä alusta toimii hyvin
jopa sorateilla matalana (testasin Seat Leonilla), mutta kisatavaraa se ei
tietenkään ole eli hyppiä ei passaa...
Toimitusaika noin 3 vkoa

Supersport on aavistuksen kovemmin vaimennettu. Se on parhaimmillaan
nopeatempoisessa maantieajossa.
Erot ovat lähinnä kosmeettisia. Supersport on saksan suurin toimittaja,
jolla on mm. ISO 9000-laatujärjestelmät. Toimittaa 7-10 päivässä jos tavaraa
on hyllyssä"

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kärryyn lyödään alusarja vihdoinkin kiinni
tulevana viikonloppuna...missäs kannattaisi
mittauttaa pyöränkulmat täällä Espoon tienoilla?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

TB Ruskeasuo

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Carlos kirjoitti:TB Ruskeasuo
Kas kummaa...äsken piruuttani googletin nelipyöräsuuntausta
ja tuo Ruskeasuon TB kömpi etujoukoissa silmiin...ja nyt
sitten Carlos.. :o
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »


Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

jee
Viimeksi muokannut Dobber, 29 Kesä 2007, 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Dodiin, nyt on Premium Tech Coilover:it ja Powerflexit alla.

Vaikutelmat viikon ajon jälkeen ovat todella
positiiviset; jämäkkä mutta mukava ajotuntuma,
jopa mukavampi kuin vakioalustalla.
Garrett:kin päästeli menemään Nurmijärven
Kirkkotiellä ja suu oli maireana. 8)
Madallus on mallia varovainen,
edessä 20mm, takana 30mm ja siihen
myös jää näillä näkymin... :lol:
Albumissa kuva jos joku siitä jotain kostuu.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

mullakin tänään asennettu konin keltaiset, ajotuntuma lähentelee täydellisyyttä, samalla vaihdettiin loppuun kuluneet alatukivarret, ja meno jämäköityi paljon eikä alusta kolise enää ollenkaan(yllätys sinänsä)

hiukan pitää varmaankin etupäätä säättää tiukemmaks että sais pienoisen "uppoamisen" pois montuun ajossa eli keula painuu hiukan liikaa alas! mutta todella tyytyväinen olen kaikenkaikkiaan!!! :mrgreen:

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

Tänään tuli postista lappu, PremiumTechit odottavat noutoa... :-D Asennuttamisen pohtimisen aloittaminen menee kyllä ensi viikkoon kun sen verran kiireitä töissä. Harmi kun taidot ja tilat ei oikein anna myöten omatoimista asennusta, säästäisi muutaman euron siinäkin :( Vinkkejä paikasta?

EDIT: Taino kai sen osaisi koota jos purkaminenkin onnistuu 8)

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

silverine kirjoitti:Dodiin, nyt on Premium Tech Coilover:it ja Powerflexit alla.
Madallus on mallia varovainen,
edessä 20mm, takana 30mm ja siihen
myös jää näillä näkymin... :lol:
Albumissa kuva jos joku siitä jotain kostuu.
Korvasitko kaikki puslat edessä ja takaa Powerflexeillä? Sopiiko kysyä paljonko hommasta veloitettiin (oletan, ettet itse tehnyt)? ;) Omassani paikat narskahtelee välistä siihen malliin, että voisi puslien vaihtoa harkita.

Madallus näyttää oikein sopivalta kompromissilta ulkonäön ja käytännöllisyyden välillä. Oma alustakuume vain kasvaa... :mrgreen:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

KauGoH kirjoitti:hiukan pitää varmaankin etupäätä säättää tiukemmaks että sais pienoisen "uppoamisen" pois montuun ajossa eli keula painuu hiukan liikaa alas! mutta todella tyytyväinen olen kaikenkaikkiaan!!! :mrgreen:
Käsittääkseni Koneissa voi säätää vain "reboundia", elikkä ulosjoustoa, vai olenko väärässä? Mahtaisiko jousetkin vaikuttaa tuohon uppoamisefektiin?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pablo Honey kirjoitti:
silverine kirjoitti:Dodiin, nyt on Premium Tech Coilover:it ja Powerflexit alla.
Madallus on mallia varovainen,
edessä 20mm, takana 30mm ja siihen
myös jää näillä näkymin... :lol:
Albumissa kuva jos joku siitä jotain kostuu.
Korvasitko kaikki puslat edessä ja takaa Powerflexeillä? Sopiiko kysyä paljonko hommasta veloitettiin (oletan, ettet itse tehnyt)? ;) Omassani paikat narskahtelee välistä siihen malliin, että voisi puslien vaihtoa harkita.

Madallus näyttää oikein sopivalta kompromissilta ulkonäön ja käytännöllisyyden välillä. Oma alustakuume vain kasvaa... :mrgreen:
Jep, etu -ja takapuslat. Sain ne Muukkoselta 350e postikuluineen,
äijä vielä kesken kesälomansa kävi pistämässä postiin :-D ,
maahantuoja ei viitsinyt toimittaa... :evil:

Asennuksen suoritti 155TS täältä foorumilta ja noin sivusta
seuranneena voin todeta että paskamaista hommaa;
yrittää saada osittain alkup. tukivarsia ehjänä ulos
7 vuotta vanhasta autosta...ja vanhojen puslien irroitus
on työlästä ja aikaavievää. Hinnasta en sano mitään mutta
tunteja paloi..

Ja madallus onkin sitten 30mm sekä edessä että takana,
näyttää tuo keula vielä painuneen hieman. Mitään ongelmia ei
ole ollut töyssyissä tai muuten maavaraa testaavissa paikoissa.
Ja kunhan Olli toimittaa pellin alle niin ei tarvitse talvellakaan jännittää :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

silverine kirjoitti:Ja kunhan Olli toimittaa pellin alle niin ei tarvitse talvellakaan jännittää :wink:
Jännittää ei tarvitse, kunhan tottuu niihin korvia vihloviin raapaisuihin... ;)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Pablo Honey kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:hiukan pitää varmaankin etupäätä säättää tiukemmaks että sais pienoisen "uppoamisen" pois montuun ajossa eli keula painuu hiukan liikaa alas! mutta todella tyytyväinen olen kaikenkaikkiaan!!! :mrgreen:
Käsittääkseni Koneissa voi säätää vain "reboundia", elikkä ulosjoustoa, vai olenko väärässä? Mahtaisiko jousetkin vaikuttaa tuohon uppoamisefektiin?
hyvinkin paljon mahdollista että se säätö tapahtuu noin, on niin tuore tapaus etten ole kerennyt perehtyä, ajellaan hetki ja ihmetellään sitten :wink:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

KauGoH kirjoitti:hyvinkin paljon mahdollista että se säätö tapahtuu noin, on niin tuore tapaus etten ole kerennyt perehtyä, ajellaan hetki ja ihmetellään sitten :wink:
Jep. Ei muuta kun kokeilet niitä Konin omia jousia sitten, jos tuntuu muuten liikaa nyökkäilevän. Omia kokemuksiani tulen jakamaan sitten parin viikon päästä (kuumottaa!) :)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

se voi olla että sen joutuu tekämään ja vaihtamaan ne jouset, mutta kysyn ensin sarjan asentaneesta firmasta josko sillä säädöllä saisi jotain aikaiseksi, ei kiinnostaisi sekään vaihtoehto että auto on joyusten vaihdon jälkeen 20mm korkeampi :roll:

kyllähän se varmaan asettuu matalammaksi iän myötä mutta katsellaan nyt viikko eteenpäin kun menen uudestaan säädättämään noita koniloita :wink:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tuota noin, onko kukaan asennuttanut/asentanut ja, jos on niin onko kuinka vaikea hommeli? Tälläistä:

Eibachin kallistuksen vakaajapakettia tai jonkun muun valmistajan vastaavaa. Onko siitä hyviä kokemuksia?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

KauGoH kirjoitti:kyllähän se varmaan asettuu matalammaksi iän myötä mutta katsellaan nyt viikko eteenpäin kun menen uudestaan säädättämään noita koniloita :wink:
Eikös niitä Koniloita olisi helppo säätää itsekin, ainakin edestä? Itse en vielä tiedä, miten tuo käytännössä tapahtuu, mutta joku kokeneempi voisi valaista.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

jooo helppoahan se kuin heinän teko mutta liikkeen harjoittaja sanoi että tule viikon päästä uudestaan niin säädetään, eli kuuluu hintaan :lol:

kokeilin kyllä jo yhden "naksun" itsekin kireemmälle niitä iskareita, ja ensi keskiviikkona laitetaan se poikkituki paikalleen saamalla niin antaa nyt olla viikon rauhassa :wink:

siinähän tulee sellainen "pyöreä avain" mukana jolla käännetään vaan iskarin päästä vastapäivään menee tiukemmaks ja myötäpäivää menee löysemmäks, vois tietty kokeilla ihan tiukalla ja ihan löysällä että onko eroa???

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

KauGoH kirjoitti:kokeilin kyllä jo yhden "naksun" itsekin kireemmälle niitä iskareita, ja ensi keskiviikkona laitetaan se poikkituki paikalleen saamalla niin antaa nyt olla viikon rauhassa :wink:

siinähän tulee sellainen "pyöreä avain" mukana jolla käännetään vaan iskarin päästä vastapäivään menee tiukemmaks ja myötäpäivää menee löysemmäks, vois tietty kokeilla ihan tiukalla ja ihan löysällä että onko eroa???
Noi Konithan ei naksu, vaan säätö on "portaaton". Ei ilmeisesti kannata kääntää juuri yhtä kokonaista kierrosta enempää tiukan suuntaan. Ohjeetkin asiasta varoittelevat, ja samoin olen lukenut parilta foorumilta. Nuo saa vissiin sitten niin tiukalle, että ovat käytännössä lukossa. Voivat mennä vaikka rikki. Kumma kyllä, että siinä ei ole ilmeisesti mitään "rajoitinta" tiukan puolella.

Se yksi kokonainen kierros tiukemmalle oli muistaakseni ns. rata-asetus, puolikas kierros taas ilmeisesti vähän käytännöllisempi, mutta silti jämäkkä.

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: alustasatsi

Viesti Kirjoittaja virtti »

virtti kirjoitti:
Pablo Honey kirjoitti:Jokos niitä ajokokemuksia Premium Techistä on alkanut kertyä? Jakakaahan ne kanssamme.
Tilasin mutta enpä ole vielä saanut tuota Premium Tech -satsia mutta ilmottelen täällä heti kun on alla
Vaikeaa on nämä synnytystuskat mutta auto ollut telakalla Premium -satsin laitossa tämän viikon ja maanantaina kaiketi saan. Onneks on kesäloma... :drinking:
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: alustasatsi

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

virtti kirjoitti:Vaikeaa on nämä synnytystuskat mutta auto ollut telakalla Premium -satsin laitossa tämän viikon ja maanantaina kaiketi saan. Onneks on kesäloma... :drinking:
Ohhoh, mitä ihmettä ne ovat siellä viikon verran roplanneet? Minä olen varannut alustanlaittoon tasan yhden päivän ja seuraavana pitäisi jo lähteä reissuun. :shock:

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: alustasatsi

Viesti Kirjoittaja virtti »

Pablo Honey kirjoitti:Ohhoh, mitä ihmettä ne ovat siellä viikon verran roplanneet? Minä olen varannut alustanlaittoon tasan yhden päivän ja seuraavana pitäisi jo lähteä reissuun. :shock:
itse asiassa sanoin että ei ole kiirettä mutta odottavan aika on pitkä :)
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Dobber kirjoitti:Tuota noin, onko kukaan asennuttanut/asentanut ja, jos on niin onko kuinka vaikea hommeli? Tälläistä:

Eibachin kallistuksen vakaajapakettia tai jonkun muun valmistajan vastaavaa. Onko siitä hyviä kokemuksia?
Etupää on hankala, mm. alatukivarret pitää irrottaa.
Taakse menee "sopan jäähtyessä" heittämällä.

En puhu kokemuksesta, koska itsellä homma jäi kesken...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Pablo Honey kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:kokeilin kyllä jo yhden "naksun" itsekin kireemmälle niitä iskareita, ja ensi keskiviikkona laitetaan se poikkituki paikalleen saamalla niin antaa nyt olla viikon rauhassa :wink:

siinähän tulee sellainen "pyöreä avain" mukana jolla käännetään vaan iskarin päästä vastapäivään menee tiukemmaks ja myötäpäivää menee löysemmäks, vois tietty kokeilla ihan tiukalla ja ihan löysällä että onko eroa???
Noi Konithan ei naksu, vaan säätö on "portaaton". Ei ilmeisesti kannata kääntää juuri yhtä kokonaista kierrosta enempää tiukan suuntaan. Ohjeetkin asiasta varoittelevat, ja samoin olen lukenut parilta foorumilta. Nuo saa vissiin sitten niin tiukalle, että ovat käytännössä lukossa. Voivat mennä vaikka rikki. Kumma kyllä, että siinä ei ole ilmeisesti mitään "rajoitinta" tiukan puolella.

Se yksi kokonainen kierros tiukemmalle oli muistaakseni ns. rata-asetus, puolikas kierros taas ilmeisesti vähän käytännöllisempi, mutta silti jämäkkä.
kyllä mulla ainakin naksahdus kuuluu kun kääntää???

mulla tuli mukana sellainen keltainen ohje lappunen jossa lukee että mahdollisuus "naksutella" 7 pykälää tiukempaan!!!

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

KauGoH kirjoitti:kyllä mulla ainakin naksahdus kuuluu kun kääntää???

mulla tuli mukana sellainen keltainen ohje lappunen jossa lukee että mahdollisuus "naksutella" 7 pykälää tiukempaan!!!
:shock:

Onko sulla siis varmasti nuo Konin Sportit eli keltaiset? Mulla tuossa keltaisessa lappusessa puhutaan vaan asteista, esim. 360 astetta eli täys kierros pehmeästä jäykemmän suuntaan on "sport". Eikä nuo myöskään tunnu naksuvan, vaikka sitä säätöä kuinka kääntelee. Joltain ulkomaiselta foorumilta muistan myös lueskelleeni tuosta portaattomasta säädöstä, ja että jollain oli säätönä puolitoista kierrosta jäykemmän suuntaan jne... Voihan noita tietysti olla eri tyyppisillä säätömekanismeilla.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Molempiin 47 sekä 56 asensin keltaiset konit, ne säädettävät. Ei niissä mitään naksuja ollut. Portaaton säätö, n. kaksi kierrosta liikkuivat.

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

alustasta

Viesti Kirjoittaja virtti »

puni kirjoitti:Tänään tuli postista lappu, PremiumTechit odottavat noutoa... :-D Asennuttamisen pohtimisen aloittaminen menee kyllä ensi viikkoon kun sen verran kiireitä töissä. Harmi kun taidot ja tilat ei oikein anna myöten omatoimista asennusta, säästäisi muutaman euron siinäkin :( Vinkkejä paikasta?

EDIT: Taino kai sen osaisi koota jos purkaminenkin onnistuu 8)
Jokos on alla? ja kuvia alpumiin :)
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Re: alustasta

Viesti Kirjoittaja puni »

virtti kirjoitti:
puni kirjoitti:Tänään tuli postista lappu, PremiumTechit odottavat noutoa... :-D Asennuttamisen pohtimisen aloittaminen menee kyllä ensi viikkoon kun sen verran kiireitä töissä. Harmi kun taidot ja tilat ei oikein anna myöten omatoimista asennusta, säästäisi muutaman euron siinäkin :( Vinkkejä paikasta?

EDIT: Taino kai sen osaisi koota jos purkaminenkin onnistuu 8)
Jokos on alla? ja kuvia alpumiin :)
Eh, suht masentavaa, soitin eilen 4 pajaa läpi ja mikään ei ottanut työtä :shock: "asennetaan vain meiltä ostettuja", "ei onnistu meillä" ym... Kai joku sentään on pk-seudulla asennuttanut muualta hankitun alustan vai onko täällä kaikki kunnon remonttireiskoja :-D

EDIT: noniin yksi paja löytyi, ensimmäinen vapaa aika 28pvä ja hinta tapauskohtaisesti. Harkitaan vielä...

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

Noniin nyt on sarja alla ja kulmat säädetty 8) Kaikenkaikkiaan vallan mainio ajaa eikä ollenkaan liian kova meikäläisen makuun. Madallus oli aika nimellinen, pieni pelko persiissä maavaran suhteen... Mutta saahan sitä tiputettua jos siltä alkaa tuntua :-D

Koko stoori:
Osat tulivat luvatussa ajassa (3vko), olivat päätyneet lähipostiin kun olin itse mökillä. Pientä ongelmaa oli löytää paikka joka asentaisi alle, viides mesta eli Automilano tärppäsi. Asennusta seuraavalle päivälle sain varattua kulmien säädön.

Innoissani katsoin vain että paketista löytyy jouset, iskarit sekä tarvittavat paperit, iskin kamat takapoksiin ja pajalle. Yllättäen säätöavain ei ollut ikinä päätynyt samaan pakettiin muiden osien kanssa ja AM:stä ei löytynyt yhtään sopivaa säätöavainta, Novitecin ym avaimet olivat liian suuria tai pieniä. Noh, osat silti alle, summittainen säätö ja avainta lainaamaan (tuhannet ja taas tuhannet kiitokset silverinelle). Oli kuulemma alkup. osat suht tiukassa, päälle 6h töitä välillä kahden miehen voimin sanoivat tehneen (onneksi ei laskutettu kuin yhdestä extratunnista 8)). Eivät olleet ennen moista sarjaa vielä alle asentaneet joten nyt on heilläkin kokemusta PremiumTechistä :wink:

Seuraava vapaa aika alustan säädölle oli vasta tälle aamulle (pe) joten kulmien säädön joutui perumaan Ruskeasuon tb:ltä eikä heillä valitettavasti ollut tälle tälle päivälle uutta aikaa. Herttoniemen vianor kieltäyi Alffan hoitelemisesta, Euromaster Kuusisaaresta tuli luuria( :shock: ) ja lopulta Olarinluoman Vianorilta löytyi tälle iltapäivälle aika.

Eli loppuhyvin kaikki hyvin, rahaa paloi hieman aiottua enemmän ylimääräisen säätöreissun takia sekä Vianor oli hieman kalliimpi kuin TB.

Etupää tippui päälle 1cm ja takapää n.3cm. Kaaresta napaan mitattuna kummassakin päässä 36cm+-millit päälle. Kuvat alpumiin myöhemmin.

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

alustasta

Viesti Kirjoittaja virtti »

Täälläkin on premium techit alla. Hieman joutuu tuota korkeutta/mataluutta säätämään uudestaan että saa mieluisaksi. On nimittäin liian matalalla nyt. Mutta sika hyvä ajettava mutkatiellä! :-D On tuo Ollin levy tullut asfaltille tutuksi epätasaisuuksilla...

Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

silverine kirjoitti: Jep, etu -ja takapuslat. Sain ne Muukkoselta 350e postikuluineen,
äijä vielä kesken kesälomansa kävi pistämässä postiin :-D ,
maahantuoja ei viitsinyt toimittaa... :evil:

Asennuksen suoritti 155TS täältä foorumilta ja noin sivusta
seuranneena voin todeta että paskamaista hommaa;
yrittää saada osittain alkup. tukivarsia ehjänä ulos
7 vuotta vanhasta autosta...ja vanhojen puslien irroitus
on työlästä ja aikaavievää. Hinnasta en sano mitään mutta
tunteja paloi..

Ja madallus onkin sitten 30mm sekä edessä että takana,
näyttää tuo keula vielä painuneen hieman. Mitään ongelmia ei
ole ollut töyssyissä tai muuten maavaraa testaavissa paikoissa.
Ja kunhan Olli toimittaa pellin alle niin ei tarvitse talvellakaan jännittää :wink:
Ei se takapää ollut mikään kauhea homma, paitsi takapyörän navassa oleva pusla oli vähän hankala. Etupää olikin sitten tässä silverinen tapausessa terveisiä sieltä jostain :twisted: . Ongelmia aiheutti tarvike alatukivarret, joissa on puslien akselit paksummat kuin alkuperäisissä. Powerflex:ltä on saatavilla eri paksuisisiin akseleihin sopivia holkkeja, mutta myös takimmaisen pusla alumiininen kiinnitysosa voi tuottaa ongelmia. Sen sisähalkaisia on pienempi kuin alkuperäisissä. Ainankin motonetistä saatavissa tarvike tukivarsissa on tämä takimmainen alumiiniosa on väärä. Valmistaja taisi olla mooge tai jotain sinne päin. Niissä on puslien kiinnitys akselit halkaisijaltaan 21mm, kun alkuperäisissä ne on 19mm.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Re: alustasta

Viesti Kirjoittaja puni »

virtti kirjoitti:Täälläkin on premium techit alla. Hieman joutuu tuota korkeutta/mataluutta säätämään uudestaan että saa mieluisaksi. On nimittäin liian matalalla nyt. Mutta sika hyvä ajettava mutkatiellä! :-D On tuo Ollin levy tullut asfaltille tutuksi epätasaisuuksilla...

Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".
Heh itsekkin koin ensimmäisen pohjakosketuksen kun läksin silverinen pihasta, iloisesti raapi alkup. pohjalevy kanttaria :-D Mille korkeudelle ajattelit jättää?

Jäi tuosta eilisestä viestistä mainitsematta että toinen takajousi "kantaa" toista paremmin, nyt takapää on puoliltaan hieman erisäädöissä että madallus on yhtä suuri molemmilta puolilta. Saas nähdä milloin joutuu säätämään uusiksi :roll:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

puuha kirjoitti:Molempiin 47 sekä 56 asensin keltaiset konit, ne säädettävät. Ei niissä mitään naksuja ollut. Portaaton säätö, n. kaksi kierrosta liikkuivat.
totta... ei ollut naksuja... ekaa kertaa kun säädin niin ne oli ihan tapissaan ja kun sitä käänti niin se naksahti kerran :roll:

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: alustasta

Viesti Kirjoittaja virtti »

puni kirjoitti:
virtti kirjoitti:Täälläkin on premium techit alla. Hieman joutuu tuota korkeutta/mataluutta säätämään uudestaan että saa mieluisaksi. On nimittäin liian matalalla nyt. Mutta sika hyvä ajettava mutkatiellä! :-D On tuo Ollin levy tullut asfaltille tutuksi epätasaisuuksilla...

Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".
Heh itsekkin koin ensimmäisen pohjakosketuksen kun läksin silverinen pihasta, iloisesti raapi alkup. pohjalevy kanttaria :-D Mille korkeudelle ajattelit jättää?

Jäi tuosta eilisestä viestistä mainitsematta että toinen takajousi "kantaa" toista paremmin, nyt takapää on puoliltaan hieman erisäädöissä että madallus on yhtä suuri molemmilta puolilta. Saas nähdä milloin joutuu säätämään uusiksi :roll:
no nythän on niin, että mulla ei ole hajuakaan millä korkeudella noi on, jos alkuperäiseen vertaa. Paja, joka asensi nuo ei tehnynnä mtn muistiinpanoja. So what, mutta mitä sulla on vanteen navasta lokarin reunaan?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mullakin on nyt Konit alla, ja sarja pääsi heti kovaan testiin maantiellä, soratiellä ja jopa mökkitiellä.

Erinomaisesti ne tuntuvat toimivan kaikissa ympäristöissä. Ottavat montut vastaan todella kontrolloidusti, jopa pehmeästi. Oikeastaan yllättävänkin mukava alusta, vaikka onkin tietty pehmeimmässä asetuksessaan. Väljemmätkin tekarit pysyvät varmasti suussa. :)

Tyttöystäväni luonnehti alustaa entistä "keinuvammaksi". Tarkoittanee sitä, ettei auto vatkaa kuin perkele, vaan menee monttujen yli enemmänkin hallitusti keinuen. :lol:

Auto myös nousi hivenen, mikä on oikeastaan vain positiivista. Maavarakin on nyt silmämääräisesti arvioituna nippanappa laillisen puolella. Eipä olisi paljon enempää voinut rahoille vastinetta edes toivoa. Kaarreajoa päässee kokeilemaan kunnolla sitten Ahvenistolla. 8)

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

premium tech

Viesti Kirjoittaja virtti »

pakko laittaa kokemukset tuosta alustasarjan muutoskatsastuksesta:

Katsastusmies ajoi autoni pukille ja ihan hyvin se sinne menikin. Mutta tässä konttorissa auto piti peruuttaa pois ja se olikin vaikeampaa. Ollin pohjalevy kun oli pukille tullessa hienosti ylittänyt sen "keskinostimen" mutta poispäin ajaessa nostin kulkikin mukana. No, siihen sitte muutama katsastusmies tuli ihmettelemään ja laittamaan jotain palikoita toiselle puolelle että auto nousisi hieman.

Tapausta tuli myös muutama iäkkäämpi herrasmieskin katselemaan touhua ja kehuivat että on hieno pohjalevy. Itse yritin olla kovinkin huomaamaton; eikös siinä ole joku mitta mikä pitää olla maavara? 80mm?

Loppujen lopuksi alfa saatiin alas ja uusi rekisteriote merkinnällä: autoon on asennettu alustasarja. Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: premium tech

Viesti Kirjoittaja Rolle »

virtti kirjoitti:Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
Just sen takia, pääset maksamaan taas 25 euroa :?

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: premium tech

Viesti Kirjoittaja virtti »

Rolle kirjoitti:
virtti kirjoitti:Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
Just sen takia, pääset maksamaan taas 25 euroa :?
ei helvetti...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

155TS kirjoitti:Etupää olikin sitten tässä silverinen tapausessa terveisiä sieltä jostain :twisted: . Ongelmia aiheutti tarvike alatukivarret, joissa on puslien akselit paksummat kuin alkuperäisissä. Powerflex:ltä on saatavilla eri paksuisisiin akseleihin sopivia holkkeja, mutta myös takimmaisen pusla alumiininen kiinnitysosa voi tuottaa ongelmia. Sen sisähalkaisia on pienempi kuin alkuperäisissä. Ainankin motonetistä saatavissa tarvike tukivarsissa on tämä takimmainen alumiiniosa on väärä. Valmistaja taisi olla mooge tai jotain sinne päin. Niissä on puslien kiinnitys akselit halkaisijaltaan 21mm, kun alkuperäisissä ne on 19mm.
Mitenkäs nuo puslat sitten käytännössä sai paikalleen, jos tukivarren kiinnitysakseli oli paksumpi kuin puslan sisähalkaisija? Vai onko se sisähalkaisija sen verran iso tarkoituksella, että erikokoisilla holkeilla voi sovittaa sen sitten eri paksuisiin tukivarsien kiinnitysakseleihin?

Nimim. itsellä myös etupään puslien vaihto mielessä, mutta tukivarsien alkuperäisyydestä ei ole mitään aavistusta...

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Taidan itsekin päätyä Premium Techin sarjaan jos ne kerran ihan hyviä ovat. Saako näitä mistä edullisimmin? Ei välttämättä tarvi olla suomesta. Itse löysin vain tämän paikan ja hinta 579€ http://osanetti.myvisio.com/product_inf ... cts_id=700, multa jääneepi 2000km ajetut weitecin jouset ylimääräiseksi jos joku haluaa ostaa pois.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Pablo Honey kirjoitti:
155TS kirjoitti:Etupää olikin sitten tässä silverinen tapausessa terveisiä sieltä jostain :twisted: . Ongelmia aiheutti tarvike alatukivarret, joissa on puslien akselit paksummat kuin alkuperäisissä. Powerflex:ltä on saatavilla eri paksuisisiin akseleihin sopivia holkkeja, mutta myös takimmaisen pusla alumiininen kiinnitysosa voi tuottaa ongelmia. Sen sisähalkaisia on pienempi kuin alkuperäisissä. Ainankin motonetistä saatavissa tarvike tukivarsissa on tämä takimmainen alumiiniosa on väärä. Valmistaja taisi olla mooge tai jotain sinne päin. Niissä on puslien kiinnitys akselit halkaisijaltaan 21mm, kun alkuperäisissä ne on 19mm.
Mitenkäs nuo puslat sitten käytännössä sai paikalleen, jos tukivarren kiinnitysakseli oli paksumpi kuin puslan sisähalkaisija? Vai onko se sisähalkaisija sen verran iso tarkoituksella, että erikokoisilla holkeilla voi sovittaa sen sitten eri paksuisiin tukivarsien kiinnitysakseleihin?

Nimim. itsellä myös etupään puslien vaihto mielessä, mutta tukivarsien alkuperäisyydestä ei ole mitään aavistusta...
Oho, päässyt menee ohi tämä kysymys :oops: . Tässä tapauksessa porattii holkit isommiksi, joka toi taas lisää ongelmia niiden kestävyyden ja paikoillaan pysyvyyden kanssa. Ne saatiin onneksi ratkaistua, mutta aika monta kertaa ne sai purkaa ja kasata ennen kuin rupesi toimimaan. Jos haluaa pelata varman päälle, niin ostaa ensimmäiseksi uudet tukivarret ja mittaa niistä niiden akselien halkaisijat ja sen alumiinisen osan sisähalkaisijan. Siten tilaa niiden mittojen mukaan osat. Muuten voi mennä aika säätämiseksi. nimimerkki: kokemusta löytyy :twisted:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: premium tech

Viesti Kirjoittaja TommiS »

virtti kirjoitti:
Loppujen lopuksi alfa saatiin alas ja uusi rekisteriote merkinnällä: autoon on asennettu alustasarja. Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
Samaa tuli ihmeteltyä katsastuksessa, kun setä mittanauhan kanssa heilui. En arvannut kysyä mitn. Tuskinpa nuo tuota uudelleen ryhtyvät mittailemaan, kun rekisteriote kertoo suoritetusta muutoskatsastuksesta
Rolle kirjoitti:Just sen takia, pääset maksamaan taas 25 euroa
Muutoskatsastuksesta rokottivat multa 68 eur. On kuulemma alustankatsastus ns. suurempi muutos katsastettavaksi.....ehe, heh.

Vastaa Viestiin