Alfa 156 vikakoodi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Alfa 156 vikakoodi

Viesti Kirjoittaja ismout »

1. DTC : P0340, Camshaft Position Sensor Circuit Malfunktion
State : S.C. to +Batt. V, / Above top limit, Intermittent, Requested

Auto käy hyvin, bensaa menee normaalisti, tehot on tallella yms. mitään käytännön merkitystä ei ole näkynyt.

Talvella/pakkasella vikavalo EI pala, vahvasti viittaisi jonkinlaiseen kosketus häiriöön???

http://img.photobucket.com/albums/v493/ ... ectors.gif

Kuvan mukainen liitin putsattu, sillä ei ollut mitään markitystä. Onko vielä jotain mitä voisi putsailla? Näillä näkymin tuo korjataan joskus ensi kesänä kun nokkahihna vaihdetaan, jos mitään parempia vinkkejä ei tule?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Käynnistyy normaalisti joka kerta? ja onko anturi päälisinpäin ehjä? uusi anturi tuskin maksaa aivan älyttömiä?

Ainahan voi tarkistaa jännitteen jos löytyy yleismittari -> heiluttelee johtoja ja katsoo että pysyy tasaisena eikä mene nollille
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

jep

Viesti Kirjoittaja ismout »

Mitään käytännön haittaa en ole huomannut, käynnistyy yms.

Itse anturi taitaa olla niin että nokkahihna yms pitäisi poistaa että sen tilan voisi tarkistaa, siksi suunnittelin jättäväni sen nokkahihnan vaihdon yhteyteen. Taitaa maksaa jotain 80-140€

Toki jos joku tietää paremmin niin kertokaa ihmeessä, tiedot on peräisin luotettavalta ystävältäni Googlelta

Osaisiko joku sanoa, pystyykö anturin johtoja/liitintä katsomaan koneen alta? Itselläni ei ole paikkaa jossa sitä pystyisi katsomaa, jotan mieleläni tietäisin etukäteen ennen kuin yritän saada auton jonnekkin jossa liitintä voisi ihmetellä.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Tosiaan jakohihna täytyy ottaa pois jotta anturin saa vaihdettua. Hihna menee muistaakseni anturin ja sellaisen metallilevyn välistä joka tulee siis uuden anturin mukana. Itsellä oli aikoinaan vikakoodia anturista ja monesti on varmaan niin että anturi vaan likastuu ajan myötä kun hihnasta lähtee kumiseosta.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Korjatkaa jos muistan väärin, mutta eikös pakonokan hihnapyörä tarvitse myös irroittaa? Taisi olla hihnapyörässä sellainen lovettu "sisäkehä" joka pyörii anturin välissä ja anturi sijaitsee hihnapyörän takana.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Vastaa Viestiin