Koni FSD iskarien asennus 159:iin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jeba
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Joulu 2010, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Koni FSD iskarien asennus 159:iin

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Olisiko kenelläkään kokemusta/vinkkejä ks. iskareiden asennuksen? Voisin viedä ne "ammattilaisen" tehtäväksi, mutta joitain asioita haluaa vaan tehdä itse :lol: Paketissa olevat ohjeet oli aikaslailla ylimalkaiset tyyliin"tämä puoli ylös". Joten jos jollain kokemusta niin kertokaa onko jotain erikoista mitä pitää tietää ennen asennusta?
Löytyihän se oikea auto.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Pitää olla oikeat työkalut ainakin. Esim jousipuristimet On pakko olla.
Paljonko maksoi ja mistä tilasit? Onko korkeussäädettävät?
2009 vaohdoin kotioloissa perustyökaluilla, ilman mitään painepyssyjä tai kuumailmapuhaltumia 156een kaikki iskarit ja jouset uuteen alustasarjaan- kaks päiväähän siinä meni. Oli tosi tiukassa 7v vanhat pultit. Mut en usko et 159ssä sitä pelkoa ole. Esim eilen vaihdoin ylätukivarren, siinähän joutuu ottaa iskarin irti, tunti meni, helppo homma.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jos olet johonkin autoon joskus iskareita vaihtanut, niin tuskin mahdottomuus 159nkään.
Tosta linkistä kun kattot 156 iskarinvaihto-ohjeet niin pääset varmasti jyvälle. Jos et niin ei kannata edes aloittaa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755

Tarkkana niitten jousipuristimien kanssa.

^FSDtä ei ole korkeussäädettävänä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Helpohkostihan nuo pois saa, ja 156 ohje pätee hiukan soveltaen myös 159, Takana pitänee kuitenkin purkaa verhoilu reunoista?

Jos ei ole jousipuristimia, niin ehkä veisin itse ihan korjaamolle jolla on jousipuristin ennemin kuin ostaisin omat puristimet, menee nopeasti jos paineilmalla toimiva puristin ja paljon helpommalla kuin noiden puristimien kanssa plärääminen.

Jalamari varoittikin jo, joten voi ottaa esimerkin, työharjottelussa oli käynnyt yhdellä korjaamolla niin, että puristuksessa ollut jousi pääsi karkaamaan, oli huvittava kunnella niitä kommentteja "ensiksi se oli tossa pöydällä, sitten kuulu *PIM* ja sitten jousi ei ollut enään pöydällä, seuraava ääni kuului, kun jousi osui kattoon ja lopulta laskeutui" Lähtee rivakkaan jos tahtoo
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jeba
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Joulu 2010, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Olen kyllä vaihtanut muutamaan ns. normiautoon jousia ja iskareita, mutta tämä on ensimmäinen Alfa. Jousipuristimet löytyy kyllä ja muutkin tarvittavat työkalut, jos ei löydy niin sitten ne tehdään :-D Takaverhoilun joudun joka tapauksessa purkamaan, ajattelin laittaa takaosaan vähän lisää äänieristeitä. Iskareiden hinta tais olla jossain 700€ kieppeillä, siis lähes ilmaiset :crazyeyes:
Löytyihän se oikea auto.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

loistava valinta, sopivat meinaan nuo fsd:t tuohon autoon kuin nenä päähän!

Jos olet aiemmin vaihtanut iskareita niin ei se ole 159:iin sen kummosempi homma. Jousipuristimien lisäksi kannattaa varmistaa että löytyy työkalut iskarin yläpään kiristykseen. Paineilmapyssyä ei saa käyttää! Fsd:n asennus ei eroa tavallisesta mitenkään.

Alustatöiden jälkeen sitten pyöränsuuntaukseen.

Avatar
Jeba
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Joulu 2010, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Vaihdoin edelliseen autooni (volvo s60) samaiset Konin FSD:t, ja sen ajo-ominaisuudet ainakin parani todella huomattavasti, tai tarkemmin, siihen tuli jonkinnäköiset :roll:
Löytyihän se oikea auto.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Epezi kirjoitti:Paineilmapyssyä ei saa käyttää!
Syystä että?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Iskarin mäntä ei saa pyöriä voimakkaasti, Konin tekniikka ei siitä tykkää.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Asia selvä

Avatar
Jeba
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Joulu 2010, 13:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Nyt on Konit alla. Auto on todella hyvä ja vakaa ajaa. Ilmeni muuten että yksi alkuperäisistä iskareista ei toiminut kunnolla :? Myös melunpoisto onnistui yli odotusten, rengasmelun määrä väheni yllättävän pienillä jutuilla.
Asennuksessa meni kaikkiaan noin 4 tuntia. Nyt jos tekisi uudestaan niin aikaa menisi varmaan alle kolme tuntia.
Löytyihän se oikea auto.

Avatar
Loirot
Viestit: 23
Liittynyt: 19 Loka 2011, 12:17
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm Q4
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koni FSD iskarien asennus 159:iin

Viesti Kirjoittaja Loirot »

Iskareiden vaihto Konin FSD:in alkoi houkuttaa, kun takajouset joutuu nyt joka tapauksessa vaihtamaan 159:iin. Koni ei ilmeisesti FSD:ta enää Alfa 159:iin valmista, mutta entistä sopivaa mallia FSD 4100-4051 näyttää edelleen olevan nettikaupoissa saatavana.

Tähän liittyen pari kysymystä..
1. Koni FSD 4100-4051 speksien mukaan: FIT ALFA ROMEO 159 SPORTWAGON, INCL. Q4 FROM YEARS: 05>12, Excludes self-levelling
Mistä tuon self-levelling-ominaisuuden pystyy tarkistamaan?

2. Mitä jousia olette Koni FSD:n kanssa käyttäneet? Ihan käyttöauto siis kyseessä. Kovaa ja varsinkaan matalaa alustaa ei kaivata.

Vastaa Viestiin