Ruostesuojaus -02 autoon?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Ruostesuojaus -02 autoon?

Viesti Kirjoittaja PSS »

Soundplace löysi tänään perushuollon yhteydessä penkin alapuolen vedenpoistoaukon ympäriltä/vierestä ruostuneen puhkireiän, perjantaina hitsataan, muuten kuulemma pohja ok. Etuhelmoissa pyörän vierestä (vasemmalla enemmän) maali oli myös lähtenyt hieman, sekin korjataan siellä.

Kannattaako 02 kesäkuun 156 V6 SW ruostesuojata, ajettu on vain 87 tuhatta? Kaikki on muuten tip-top kunnossa. Aikomus on pitää autoa niin kauan kuin pelittää, ainakin 6-10 vuotta.

Kannattaako suojaus tehdä koko autoon vai vain pohjaan? Ja mitä olisi firma pääkaupunkiseudulla joka todella osaa tuon homman?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos meinaat sitä autoa oikeasti pitää niin ehdottomasti kannattaa suojata. Se tehtaan suojaus ei ole alkujaankaan loistava ja nyt kun autolla on ikää niin on vähän niinkuin viime hetket tehdä se suojaus. Muuten niitä kukkia ja reikiä saa paikkailla sieltä kiihtyvään tahtiin.

jukka22
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Itse teetin suojauksen kun toin auton maahan , 00 vuosimalli ja silloin oli 06. Tuolloin hinta oli 500 ja työn jälki hyvä, sittemmin toisenkin auton suojautin samassa paikassa. Hinta ei ollut muuttunut eikä jälki. Suojaamo on yhden miehen yritys, eikä pienellä paikkakunnalla ole varaa tehdä mitä sattuu.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Minäkin teetin suojauksen, kun on ollut tapana laittaa kaikkiin autoihin. Sinänsä siitä ei varmaan mitään hyödy, jos auton vaihtaa, mutta autosta tuli myös paljon hiljaisempi. Voin itse suositella Tuplasuojausta pääkaupunkiseudulla. Hinta oli hyvä, laatukin on kuulemma hyvä. Itse sitä en osaa arvioida.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

OK. Kiitos, ja pistäkää please kokemuksia eri ruosteensuojausfirmoista ja käsittelytyypeistä. Oma toivomus on että työ tehdään siististi ja parhailla aineilla ammattitaitoisesti Yksityisviestiäkin saa laittaa.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Espoon Mankkaalta löytyy putiikki nimeltä Espoon Autosuojaus; http://www.autosuojaus.fi/index.html

Tekivät aikoinaan omaan 156:een täydellisen suojauksen. Palvelu oli erinomaista, samoin työnlaatu. Lisäksi tuntuivat olevan perillä Alfasta muutoinkin.
Suosittelen lämpimästi.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »


Avatar
Keltsi
Viestit: 1842
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

http://www.jmhalme.com/yhteystiedot.htm tuolta löytyy Jarnolta pitkä kokemus italokalustosta. Lisäksi Jeepit on tuttuja :lol: Tuli vaan juttua autoista, kun kävin jonkin aikaa sitten hakemassa Cherokeehen uuden alustan tuolta 164:llä 8)
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Onko vedenpoistoaukko varmasti ruostunut ulkoolta sisälle?

Muistelisin että on tapauksia joissa sadevedet ovat valuneet jostain saumoista ja pitäneet lattiat kosteina (?)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Pasi kirjoitti:Onko vedenpoistoaukko varmasti ruostunut ulkoolta sisälle?

Muistelisin että on tapauksia joissa sadevedet ovat valuneet jostain saumoista ja pitäneet lattiat kosteina (?)
Varmaankin sisältäpäin, tyypilliseen tapaan. Soundplacen kaveri sanoi että pitää ottaa penkki pois ja irroittaa matot.

Arvaa hommaanko kumimatot sisälle...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

PSS kirjoitti:Onko kokemuksia http://www.finikor.fi/helsinki/ ?
mun kärry on suojattu tuolla 2006, ihan ok suoritus, melkein pitäisi tohon omaankin tehdä uusintakäsittely...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Fangio
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fangio »

Tuplasuojaus on omat Alfani suojannut.

Hallin nurkassa on siisti GTV, sitä kelpaa kuolata. Kaveri ei muuten säästele aineissa, hyvää työtä tekee. Hinnoistakin pääsee varmasti sopimukseen.

Asiallinen paja.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

PSS kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Onko vedenpoistoaukko varmasti ruostunut ulkoolta sisälle?

Muistelisin että on tapauksia joissa sadevedet ovat valuneet jostain saumoista ja pitäneet lattiat kosteina (?)
Varmaankin sisältäpäin, tyypilliseen tapaan. Soundplacen kaveri sanoi että pitää ottaa penkki pois ja irroittaa matot.

Arvaa hommaanko kumimatot sisälle...
Ruoste suojaus kannattaa, mutta tuokin ruostuu sisältä ulos eli ruostesuojaus ei olisi auttanut.
Ei nuo 156:set ole kovin herkkiä mielestäni ruostumaan, mutta kyllä se suolavesi ja hiekka tekee tehtävänsä.
Pohja kuitenkin saa jatkuvasti kiviä, varsinkin jos ajaa hiekkateitä.
Talvisin taas saa suolaa, joka ruostuttaa.

Jos pohja haluttais kestamään näissä olosuhteissa, sinne laitettaisiin pohjamuovi eli auton edestä taakse muovi, mutta ei sekkään auta jos auton sisälle tuodaan (kengissä vettä).

Vaikka se autonpohja kestäisi, muut paikat hajoavat/ruuostuvat.
Eikä auton valmistajat halua ette auto kestäisi yli 10 vuotta.

Kävin joskus kuolemanlaaksossa, sielä autoissa ongelma kuumeneminen,
laittoivat konepellin päälle katon (siis katon ja konepellin väliin ilmarako).
Aurinko ei lämmitä konetta ajossa.

Eli ongelmia on monia, ja paikallisten ne pitää ratkaista,
suomessa yksratkaisu pohjan ruostesuojaus.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei 156 ole kovin kummoinen ruostetta vastustamaan, joten käsittelystä tuskin on haittaa. En tiedä sitten, onko tämän vuosituhannen 156 versioihin tehty jotain merkittävää parannusta tuolla saralla, mutta Alfan (Fiatin) tuntien en laskisi tuon varaan.

Minulla on albumissa 10v uuden ja vasta 6 kertaa maapallon ympäriajetun PNV:n pohjasta kuva. Autoon ei ole koskaan tehty mitään ylimääräisiä suojauksia, halutessaan tehdas voi suunnitella auton pohjan myös kestämään.
VMP

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

beetta julia kirjoitti: Jos pohja haluttais kestamään näissä olosuhteissa, sinne laitettaisiin pohjamuovi eli auton edestä taakse muovi, mutta ei sekkään auta jos auton sisälle tuodaan (kengissä vettä).
Ei taida sekään auttaa kun vesi pääsee kuitenkin jostain raoista sinne väliin ja pahimmassa tapauksessa jää muhimaan suolineen (suoloineen ?!?!?!) sinne ja yllätys on suuri kun muovi poistetaan 10v kuluttua kun sisällä oleva lattiamatto onkin vain haurastuneen muovin kannattelema :D

Täyshiilikuituisia autoja odotellessa.......................................... :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Varmasti on ongelmia, tarkoitin kyllä muovia joka suojaa pohjaa.
Ei siis pohjassa suuoraa kiinni, reikiä tietysti, että vesi pääsee pois.
Varmasti vähentää puohjan ruostumista.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^^Eka kertaa kun vein GT:tä katsastukseen vuonna 08, niin katsastusmies tokaisi että pohja on suojattu paljon paremmin kuin saman ikäluokan Fiateissa :o:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

tietysti tuota veden sisäänvuotamista voi ehkäistä pitämällä vedenpoisto kanavat pyyhinmoottorin kotelossa puhtaina laskemalla ihan vettä tasaisin väliajoin, niin että lehdet, siemenet tms. tulee pihalle ja vesi pääsee virtaamaan niinkuin on suuniteltu, eikä tukkojen takia pääse vääriin paikkoihin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

No niin, nyt on tehty Alfaan Finikor täyskäsittely http://www.finikor.fi/index.php/palvelu ... skasittely Stop Rustissa (oli suht' lähellä).

Suojaus on ihan ok, ja tekivät myös etuhelman iskusuojausmaalauksen (nyt ei tarvitse kuin maalauttaa helmat ja pistää pienet läpät). Pohja oli kuulemma hyvässä kunnossa, pientä pintaruostetta muutamassa paikassa, ei tarvinnut hiekkapuhaltaa. Oli oikea aika tehdä ruostesuojaus.

Mutta hieman on sanomista.

- ilmastoinnin puhallin ei toimi enää. Toimi hyvin ennen sinne ajoa. Saattaa olla öljypohjan painepesun "sivuvaikutuksia", muuta ei siellä keksitty. Sulakkeet näyttäisivät olevan ok, ja ilmastointi toimii muuten ok (kompura myös ok), ei vain puhalla ilmaa. Soundplacessa katsottiin kertooko ECU mitään, ei kertonut. Pitää viedä sinne lähiaikoina avattavaksi jos ei viikonloppuna tokene. Stop Rust respatäti sanoi että kai ne sen maksaa, ehkä.

Onko ideoita miksi AC puhallin ei toimi?

- takakontin verhoilussa ja uudessa kontinsuojassa rasvaisia roiskeita, onneksi sain ne putsattua.

- kysyin sitten että millainen takuu tässä on niin vastaus "ei tässä ole takuuta kun tämä on vanhempi auto" (6/2002 87t ajettu). Sitten kuitenkin sanoi että tuo 60t kilometrin päästä tai jos pohjassa näkyy esim katsastuksessa jotain outoa. Sivulla http://www.finikor.fi/index.php/palvelu ... skasittely mainitaan selvästi takuu (2-3 vuotta). Ihme hommaa.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Vastaavan Finikor täyskäsittelyn kävi Crosswagon läpi tällä viikolla, Konalan Massanalla. Palvelu ok, samoin pintapuolisella tarkastelulla työnjälki. Hieman oli tässäkin yksilössä jo pintaruostetta parissa kohdassa, mutta yleisesti ottaen pohja vielä hyvässä kunnossa.

Vastaa Viestiin