164:sen offset?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

164:sen offset?

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Tietääkö joku 164:sen t.s. mallin offsetin 17" vanteille, vanteen leveys 7,5". jos on kys. om. vanteita ylimääräisenä niin saa tarjottakkin 8)

Edit: Ketju sopinee paremmin tälle osastolle. -Rasvis

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Re: 164:sen offset?

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ARPerformance kirjoitti:Tietääkö joku 164:sen t.s. mallin offsetin 17" vanteille, vanteen leveys 7,5". jos on kys. om. vanteita ylimääräisenä niin saa tarjottakkin 8)

Edit: Ketju sopinee paremmin tälle osastolle. -Rasvis
Mulla oli offset 35 ja vanteet 7x17, ois ne saanut vähän enemmänkin tulla ulospäin :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Offset 20, leveys 7,5 ". Asettuu ihan kivasti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Mielenkiintoista.... :shock: olenkin jo huomannut tutkiessani eri vannetoimittajien suosituksia offset luvut vaihtelevat 25-35:n välillä... :?

usein kun valitaan vanne jossa on väärä offset luku alustagoemetria ei toimi ja autosta tulee karmea ajaa, ohjaukseen ilmestyy pykälä...jne

se mikä nyt kiinnostaisi kuulla eniten niin ajokokemukset, kun on niin erillaiset offset luvut, mitä käytätte rengaskokona, mulla on 225/45/17 tosin pelkät renkaat vasta 8)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

225/45/17
Liian leveät kun 205 jo vaeltelee urissa kivasti. Jaa mutta mullahan on pari väljähköä puslaa alla :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Itsellä 215/45, ei vaella urissa, mutta kiihdytyksissä "pientä" vetelyä, sehän tosin johtuu tehoista :roll: :wink:
Onko TS:n ja V6:den etupäässä mitään eroa, kun kutvonen vetelee paljon pahemmin, vai onko syynä vain paino/teho yms... :roll: ?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

205:set ei pitäisi olla liian leveät 164:seen, kun oletetan että auto painaa ajokunnossa kuskeineen n.1500kg koska 1000kg painavassa toyota yariksessa ei ole ongelmia 205/45/16 renkailla, KUNHAN offset on oikea.

ihan omasta kokemuksesta tiedän miksi auto voi muuttua väärillä offset luvuilla, niin olisi kiva jostain löytää esim tehtaan suositus kyseiselle vannekoolle, mutta ei oo oikeen löytyny... :roll:

Lisäyksenä edelliseen... asiat riippuu myöskin aika paljon ajotottumuksesista eli minkälaisen vetelyn sietää, pitää nimittäin muistaa että 164:ssa on ihan ominaisuutena tuo vetely, joka ei minua juurikaan häiritse, koska auto ei ole niin tehokas... vielä :roll:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyse ei ole siitä, että vetely häiritsisi.
Tuli vaan mieleen, kun identtisillä renkailla ja samalla offsetilla kutvonen vetelee "pahemmin".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Alfissimo kirjoitti:Itsellä 215/45, ei vaella urissa, mutta kiihdytyksissä "pientä" vetelyä, sehän tosin johtuu tehoista :roll: :wink:
Onko TS:n ja V6:den etupäässä mitään eroa, kun kutvonen vetelee paljon pahemmin, vai onko syynä vain paino/teho yms... :roll: ?
Se vetely johtuu alfan käyttämästä etupään alusta geometriasta himan, jonkin verran v6:sen väännöstä mutta suurimmalta osaltaan liia löysistä etutukivarsien puslista jotka "elävät" kiihdytyksessä antaen renkaan liikkua, jolloin se tuntuu vetelynä, itse vaihdan etupään puslat poweflexin valmistamiin polyuretaani versioihin(ovat halvemmat kuin alkuperäiset) jotka ovat huomattavasti jäykemmät, ja hieman meluisammat.

Mikä on sun vanteiden offset?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

ARPerformance kirjoitti:
Mikä on sun vanteiden offset?
Offset ylempänä, "vetelyvertailu" tehty talvikumeilla.
Joo, voihan tuolla hieman väljääkin olla ja kun vaihtuu niin tulee powerflexit alle 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Alfissimo kirjoitti:
ARPerformance kirjoitti:
Mikä on sun vanteiden offset?
Offset ylempänä, "vetelyvertailu" tehty talvikumeilla.
Joo, voihan tuolla hieman väljääkin olla ja kun vaihtuu niin tulee powerflexit alle 8)
Huomasinkin sen offsetin :-D kon hätäpäissään kirjoitteli ni ei sit aina ajttele :oops:

Eli olla sitä tee ensin, sit kuuluu snac kcraacle pop... ups :roll: missähän se käyttöohje on :mrgreen: kansaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Savun hälvettyä vasta tarkastan itsekin mitä tein väärin :wink:
Auton kanssa en ole näin uskaltanut vielä menetellä, koska se "savu" on sitten usein myös hieman kalliimpaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Tulipa sitten eilen hommattua ne vanteet, Kosei sniper, 17" 7,5" lev ja et35, se on sama jota t.s. malliin suositellaan, tutkin muuten hieman t.s ja v6 mallien eroja ja etupäässä on eroa, v6:seen suositellaan et25 ja t.s. suositellaan et35...?

Itselläni oli nimittäin tarkoituksena laittaa omaani v6:sen jarrut eteen, ne ei käy heittämällä koska v6:sen etunavat on hieman erillaiset.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

ARPerformance kirjoitti:Tulipa sitten eilen hommattua ne vanteet, Kosei sniper, 17" 7,5" lev ja et35
No kappas, samanlaiset kuin mulla oli kesäpyörinä, omat tosin olivat vain 7" leveät.
ARPerformance kirjoitti:Itselläni oli nimittäin tarkoituksena laittaa omaani v6:sen jarrut eteen, ne ei käy heittämällä koska v6:sen etunavat on hieman erillaiset.
Hieman joo, kutosessa on esmes yksi "ylimääräinen" pyöränpultti :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Rasvis kirjoitti:Hieman joo, kutosessa on esmes yksi "ylimääräinen"
pyöränpultti :mrgreen:
Kyllä olen siitä tietoinen, mutta uuden jaon tekeminen ei ole ongelma 8)
millä pulttijaolla sun vanteet on...?

Kuten aiemmin mainitsin aikomuksena olisi laittaa v6:sen levyt eteen, osaatko sanoa poikkeavatko levyjen mitat toisistaan muuten kuin halkaisijaltaan? ja jaoltaan... :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

ARPerformance kirjoitti:millä pulttijaolla sun vanteet on...?
Alfan Sniperit olivat 5x98 niin kuin kuuluikin olla, nykyisen Pajeron jakoa en edes välitä tietää :wink:
ARPerformance kirjoitti:Kuten aiemmin mainitsin aikomuksena olisi laittaa v6:sen levyt eteen, osaatko sanoa poikkeavatko levyjen mitat toisistaan muuten kuin halkaisijaltaan? ja jaoltaan... :)
Joo, "offset" on erilainen, referenssiä esmes täältä. Tuollahan ei tosin ole merkitystä jos satuloiden kiinnitys on samalla lailla "sivussa", ja jos ei ole niin pelimieshän hitsailee satuloille äkkiä uudet kiinnikkeet.

Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet... :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Rasvis kirjoitti:Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet... :roll:
Näin oli alupitäen se ajatuskin.... mutta :? niistä navoista pidettiin niin järjetöntä hintaa että se mielenkiinto loppui siihen( yli puolet siitä mitä maksoin autosta)

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ARPerformance kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet... :roll:
Näin oli alupitäen se ajatuskin.... mutta :? niistä navoista pidettiin niin järjetöntä hintaa että se mielenkiinto loppui siihen( yli puolet siitä mitä maksoin autosta)
no mitähän maksoit mahdollisesti koko autosta...jos auto oli puoli ilmainen niin napojen hintakin on suhteellinen..... :wink:

Vastaa Viestiin