164:sen offset?
Valvoja: Moderators
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
164:sen offset?
Tietääkö joku 164:sen t.s. mallin offsetin 17" vanteille, vanteen leveys 7,5". jos on kys. om. vanteita ylimääräisenä niin saa tarjottakkin
Edit: Ketju sopinee paremmin tälle osastolle. -Rasvis
Edit: Ketju sopinee paremmin tälle osastolle. -Rasvis
Re: 164:sen offset?
Mulla oli offset 35 ja vanteet 7x17, ois ne saanut vähän enemmänkin tulla ulospäinARPerformance kirjoitti:Tietääkö joku 164:sen t.s. mallin offsetin 17" vanteille, vanteen leveys 7,5". jos on kys. om. vanteita ylimääräisenä niin saa tarjottakkin
Edit: Ketju sopinee paremmin tälle osastolle. -Rasvis
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Mielenkiintoista.... olenkin jo huomannut tutkiessani eri vannetoimittajien suosituksia offset luvut vaihtelevat 25-35:n välillä...
usein kun valitaan vanne jossa on väärä offset luku alustagoemetria ei toimi ja autosta tulee karmea ajaa, ohjaukseen ilmestyy pykälä...jne
se mikä nyt kiinnostaisi kuulla eniten niin ajokokemukset, kun on niin erillaiset offset luvut, mitä käytätte rengaskokona, mulla on 225/45/17 tosin pelkät renkaat vasta
usein kun valitaan vanne jossa on väärä offset luku alustagoemetria ei toimi ja autosta tulee karmea ajaa, ohjaukseen ilmestyy pykälä...jne
se mikä nyt kiinnostaisi kuulla eniten niin ajokokemukset, kun on niin erillaiset offset luvut, mitä käytätte rengaskokona, mulla on 225/45/17 tosin pelkät renkaat vasta
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
205:set ei pitäisi olla liian leveät 164:seen, kun oletetan että auto painaa ajokunnossa kuskeineen n.1500kg koska 1000kg painavassa toyota yariksessa ei ole ongelmia 205/45/16 renkailla, KUNHAN offset on oikea.
ihan omasta kokemuksesta tiedän miksi auto voi muuttua väärillä offset luvuilla, niin olisi kiva jostain löytää esim tehtaan suositus kyseiselle vannekoolle, mutta ei oo oikeen löytyny...
Lisäyksenä edelliseen... asiat riippuu myöskin aika paljon ajotottumuksesista eli minkälaisen vetelyn sietää, pitää nimittäin muistaa että 164:ssa on ihan ominaisuutena tuo vetely, joka ei minua juurikaan häiritse, koska auto ei ole niin tehokas... vielä
ihan omasta kokemuksesta tiedän miksi auto voi muuttua väärillä offset luvuilla, niin olisi kiva jostain löytää esim tehtaan suositus kyseiselle vannekoolle, mutta ei oo oikeen löytyny...
Lisäyksenä edelliseen... asiat riippuu myöskin aika paljon ajotottumuksesista eli minkälaisen vetelyn sietää, pitää nimittäin muistaa että 164:ssa on ihan ominaisuutena tuo vetely, joka ei minua juurikaan häiritse, koska auto ei ole niin tehokas... vielä
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Se vetely johtuu alfan käyttämästä etupään alusta geometriasta himan, jonkin verran v6:sen väännöstä mutta suurimmalta osaltaan liia löysistä etutukivarsien puslista jotka "elävät" kiihdytyksessä antaen renkaan liikkua, jolloin se tuntuu vetelynä, itse vaihdan etupään puslat poweflexin valmistamiin polyuretaani versioihin(ovat halvemmat kuin alkuperäiset) jotka ovat huomattavasti jäykemmät, ja hieman meluisammat.Alfissimo kirjoitti:Itsellä 215/45, ei vaella urissa, mutta kiihdytyksissä "pientä" vetelyä, sehän tosin johtuu tehoista
Onko TS:n ja V6:den etupäässä mitään eroa, kun kutvonen vetelee paljon pahemmin, vai onko syynä vain paino/teho yms... ?
Mikä on sun vanteiden offset?
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Huomasinkin sen offsetin kon hätäpäissään kirjoitteli ni ei sit aina ajtteleAlfissimo kirjoitti:Offset ylempänä, "vetelyvertailu" tehty talvikumeilla.ARPerformance kirjoitti:
Mikä on sun vanteiden offset?
Joo, voihan tuolla hieman väljääkin olla ja kun vaihtuu niin tulee powerflexit alle
Eli olla sitä tee ensin, sit kuuluu snac kcraacle pop... ups missähän se käyttöohje on kansaa
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Tulipa sitten eilen hommattua ne vanteet, Kosei sniper, 17" 7,5" lev ja et35, se on sama jota t.s. malliin suositellaan, tutkin muuten hieman t.s ja v6 mallien eroja ja etupäässä on eroa, v6:seen suositellaan et25 ja t.s. suositellaan et35...?
Itselläni oli nimittäin tarkoituksena laittaa omaani v6:sen jarrut eteen, ne ei käy heittämällä koska v6:sen etunavat on hieman erillaiset.
Itselläni oli nimittäin tarkoituksena laittaa omaani v6:sen jarrut eteen, ne ei käy heittämällä koska v6:sen etunavat on hieman erillaiset.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No kappas, samanlaiset kuin mulla oli kesäpyörinä, omat tosin olivat vain 7" leveät.ARPerformance kirjoitti:Tulipa sitten eilen hommattua ne vanteet, Kosei sniper, 17" 7,5" lev ja et35
Hieman joo, kutosessa on esmes yksi "ylimääräinen" pyöränpulttiARPerformance kirjoitti:Itselläni oli nimittäin tarkoituksena laittaa omaani v6:sen jarrut eteen, ne ei käy heittämällä koska v6:sen etunavat on hieman erillaiset.
- Epäkelpokeräilijä -
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Kyllä olen siitä tietoinen, mutta uuden jaon tekeminen ei ole ongelmaRasvis kirjoitti:Hieman joo, kutosessa on esmes yksi "ylimääräinen"
pyöränpultti
millä pulttijaolla sun vanteet on...?
Kuten aiemmin mainitsin aikomuksena olisi laittaa v6:sen levyt eteen, osaatko sanoa poikkeavatko levyjen mitat toisistaan muuten kuin halkaisijaltaan? ja jaoltaan...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Alfan Sniperit olivat 5x98 niin kuin kuuluikin olla, nykyisen Pajeron jakoa en edes välitä tietääARPerformance kirjoitti:millä pulttijaolla sun vanteet on...?
Joo, "offset" on erilainen, referenssiä esmes täältä. Tuollahan ei tosin ole merkitystä jos satuloiden kiinnitys on samalla lailla "sivussa", ja jos ei ole niin pelimieshän hitsailee satuloille äkkiä uudet kiinnikkeet.ARPerformance kirjoitti:Kuten aiemmin mainitsin aikomuksena olisi laittaa v6:sen levyt eteen, osaatko sanoa poikkeavatko levyjen mitat toisistaan muuten kuin halkaisijaltaan? ja jaoltaan...
Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet...
- Epäkelpokeräilijä -
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Näin oli alupitäen se ajatuskin.... mutta niistä navoista pidettiin niin järjetöntä hintaa että se mielenkiinto loppui siihen( yli puolet siitä mitä maksoin autosta)Rasvis kirjoitti:Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet...
- 90
- Viestit: 8047
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no mitähän maksoit mahdollisesti koko autosta...jos auto oli puoli ilmainen niin napojen hintakin on suhteellinen.....ARPerformance kirjoitti:Näin oli alupitäen se ajatuskin.... mutta niistä navoista pidettiin niin järjetöntä hintaa että se mielenkiinto loppui siihen( yli puolet siitä mitä maksoin autosta)Rasvis kirjoitti:Melkein olisin kehottanut ottamaan navat sun muut helyt jostain purku-V6:sta, mutta jos ostit juuri 4x98:t vanteet...