166:n ajettavuudessa ongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

166:n ajettavuudessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Elikkäs kesärenkaiden vaihdon jälkeen tuli nyt isoja ongelmia auton ajettavuuteen: auto tuntuu lähtevän käsistä pienilläkin nopeuksilla ja rattiakin puskee vinoon ajettaessa. Renkaiden ilmanpaineet säädetty juuri tänään 2,3 bariin kaikissa renkaissa, joten ongelmaa ei sillä saralla pitäisi olla. Ohjauskulmatkin ehdin säädättää vasta viime viikolla.

Vikaa löytyi ainakin apukuskin puoleisesta taka-alatukivarresta, näyttäisi olevan paljon välystä pitkittäissuunnassa. Kysymys kuuluukin, mikä niistä alatukivarren puslista sinne tarkalleen ottaen pitää nyt vaihtaa, jotta tuo mainitsemani välys saataisiin poistettua?

Katselin Muukkoselta osia, ja löysinkin tällaisen:

http://www.tmuukkonen.fi/shop/index.php ... 79&lang=fi

Eli onko tästä apua tähän ongelmaan? Ja miten vaikea tuo asennusprosessi on?

Motonetistä löytyi myös joitakin alatukivarren 21 mm:n takaheloja 156:lle, mutta onko noista sitten mitään ratkaisua? Meinaan vaan, kun Motonet täältä Lahdestakin löytyy.

Pahoittelen sekavaa kysymystä, mutta kun ongelma on varsin akuutti ja ikävä, niin tarvittaisiin nyt pikaista apua...

Kiitokset jo etukäteen vastanneille!

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ei taida 156:sta löytyä tuollaisia pallonivelheloja. Tuon vaihtamiseen tarvitset hydraulisen prässin ja tarkasti oikeankokoisen tuurnan, tuskin onnistuu vasaroimalla tai muulla kotikonstilla. Todennäköisesti vaatii osan irroittamisen autosta. Joiltakin korjaamoilta voi löytyä sopiva ulosvedin jolla tuo onnistuu tehdä autossa paikallaankin.

Löytyy osa muuten kilpailijaltakin: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=704

Tuo pusla on muuten sitten prässätty kiinni takanapaan, ei tukivarteen. Eli kummassa se väljä nyt sitten olikaan?

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Powerflexin puslat sinne takatukivarsien päihin ja sitten se legendaarinen "mersun pusla" tukivarren ja navan väliin.
Alfa-uros...tojota-naaras

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

ollikuhta kirjoitti:Powerflexin puslat sinne takatukivarsien päihin ja sitten se legendaarinen "mersun pusla" tukivarren ja navan väliin.
Tarvikeliikkeet tosiaan tuntee tuon nivelen nimellä "Mersun narinanivel". Sellainen itselläkin on paikalla. Silloin kun tuon remontin tein, Heikalta tai Muukkoselta ei näitä vielä saanut. Jos tarvikeliikkeestä ostaa Lemförderin tekemänä tuon narinanivelen niin ihan hyvän osan saa. Heikalta saa tarvikkeena noita koko pitkittäisiä tukivarsia. Alkuperäisiäkin sieltä saa kuten myös Muukkoselta. Jos siis ei halua mennä Powerflex linjalle.

166n taka-akselisto on "itsestäänohjaava", eli sinne on kumien joustolla rakennettu ominaisuus että kaarettaessa pyöränkulmat muuttuvat hiukan helpottaen auton kääntymistä. Powerflexin puslilla tuo itseohjautuvuus varmaankin vähenee.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Renkaiden ilmanpaineet säädetty juuri tänään 2,3 bariin kaikissa renkaissa
Ootko tarkalla mittarilla kattonu? Huoltsikoiden mittarit voi näyttää mitä vaan.. :wink:

Ja toinen juttu onko vanteet suorat ja keskittyneet hyvin pyörännapaa vasten tasasesti kaikki, soviterenkaat ym oikein jos on?

Pieni vekki vanteessa takana voi mennä mutta kun vaihtaa eteen niin alkaa ongelmat...

Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Kiitokset hyvistä vastauksista.

Renkaiden ilmanpaineet kävin Nesteen mittarilla tarkistamassa eli kyllä kai ne oikeassa pitäisi olla. Soviterenkaita ei ole, kun kyseessä on ilmeisesti alkuperäiset Alfa Romeon alumiinivanteet.

Välys näyttäisi tarkemman tutkimisen perusteella johtuvan juuri tuosta takanavan puslasta, tosin onko sitten järkevää vaihtaa myös kaikki muut alatukivarren puslat kerralla vai pelkkä takanavan pusla? Autolla mittarissa nyt noin 192 000 km ja vm. -99. Ja jos kaikki kerralla, niin onko Powerflexit todella järkevämpi vaihtoehto erityisesti kestävyyden kannalta?

Ei kuitenkaan aina viitsisi olla auton alustaa korjaamassa, sehän kuitenkin joka kerta varmasti pistää ohjauskulmat sekaisin...

Ja mitä tuosta hommasta korjaamolla (esim. takanavan puslan vaihto) kannattaa maksaa?

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kappasta ainakin saa vaihtaa alapallot eteen vajaa 200 tuhannen välein.
Juuri vaihdoin tuohon toiseen ko. epämääräisyyden takia hanttarin alapallon, ja paranihan tuo kulku, mutta laakerissa alkavaa väljää :(

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Suosittelen että hankit kaikki Powerflexin puslat + tuon mersun pallon. Sen jälkeen auto menee kuin juna eikä tarvitse arpoa että onkohan alustassa väljää. Powerflexiltä saa myös etuylätukivarsiin puslat, koventaa keulaa mutta tekee ohjauksesta tarkan.

Itse vaihdatin aikoinaan Jklssä HiomaKantasella jossa vaihtoivat suurimman osan puslista tukivarsien ollessa paikallaan. Tekivät työkalun (=hylsyn) jolla puristivat vanhan pois ja uuden tilalle. Koko homma puslineen päivineen taisi tulla kustantamaan saman verran kuin kaksi alatukivartta.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Tässä taas kerran tuon puslan osanumero Koivusen luettelosta: 802-3524 Saat ihan mistä osaliikkeestä lystäät. Powerflexit sitten Saksasta.
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^^

Minä taasen en suosittele Powerflexejä kenellekään,
sen verran huonosti kestivät 156:sen keulalla. Takana
tosin ovat olleet jo viitisen vuotta ja ihan hyvässä tikissä
edelleen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Ok, kiitokset jälleen runsaista vastauksista.

Tosiaan tuon uuden puslan hankin, katselin tuota vanhaa puslaa ja purin sen irti. Lähti pois vaivalloisesti, mutta lähti lopulta kuitenkin hajottamalla. On todella tiukasti kiinni prässätty, kuten tuossa ylempänä jo todettiinkin. Nyt vain pitäisi se jotenkin saada siihen kiinni painettua, ei näytä sekään kovin helpolta hommalta, kun ei tuota prässiä ole käytössä... Jonkinlaisella ulosvetäjä systeemillä kuitenkin onnistunee.

Edelleen kuitenkin ihmettelen, miten tämä ongelma yhtäkkiä ilmaantui kesärenkaiden (alumiinivanteilla) vaihdon jälkeen. Camber-kulmat tosin olivat viime viikon säädössä ja säädön jälkeenkin kuitenkin jo pielessä eli väljyyksiä siellä täytyi olla, mutta eivät vain kai tuntuneet ajossa peltivantein varustetuilla talvirenkailla. En tiedä sitten miksi...

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sun ilmoittamat oireet viittaa siihen että jompikumpi etupyörä olisi löysällä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Paulio kirjoitti:Nyt vain pitäisi se jotenkin saada siihen kiinni painettua, ei näytä sekään kovin helpolta hommalta, kun ei tuota prässiä ole käytössä... Jonkinlaisella ulosvetäjä systeemillä kuitenkin onnistunee.
Itse jumppasin saman operaation ruuvipenkin ja sopivan (ison) hylsyn avulla. Pientä tarkkuutta siinä, että hylsy varmasti koskettaa ainoastaan puslan ulkokehää ja että puristus tapahtuu suoraan. Muutoin pusla on helposti entinen (kröhöm...kokemusta on).

Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Itse jumppasin saman operaation ruuvipenkin ja sopivan (ison) hylsyn avulla. Pientä tarkkuutta siinä, että hylsy varmasti koskettaa ainoastaan puslan ulkokehää ja että puristus tapahtuu suoraan. Muutoin pusla on helposti entinen (kröhöm...kokemusta on).


Yritin myös painaa puslaa sisäänpäin tuollaisella omatekoisella ulosvetäjällä. Pusla ei kuitenkaan mennyt ihan suoraan ja rupesi tietyssä vaiheessa menemään pahasti jumiin. Irti sen kuitenkin vielä sain ja nyt pitäisi yrittää uudelleen.

Kotterin viestiin liittyen kysymys: pitäisikö tuota kuvassa näkyvää puslaa painaa hylsyllä sisäänpäin ihan tuollaisenaan vai oletteko ottaneet noita kuvassakin näkyviä kumisuojuksia pois tuosta puslan ulkokehän tieltä?
Liitteet
Pusla
Pusla
DSC_0974.JPG (78.34 KiB) Katsottu 6683 kertaa

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Kotterin viestiin liittyen kysymys: pitäisikö tuota kuvassa näkyvää puslaa painaa hylsyllä sisäänpäin ihan tuollaisenaan vai oletteko ottaneet noita kuvassakin näkyviä kumisuojuksia pois tuosta puslan ulkokehän tieltä?
Tämä on niiiiin tuttua.
Anna "kumisuojukset" olla, mutta tsekkaa että, hylsy (tai sopiva putkenpätkä) ottaa osumaa pelkästään ulkokehään. Sitä ennen kannattaa hommaa helpottaa viilaamalla navasta pois kaikki törröttävät särmät, iskunjäljet yms., joita väistämättä syntyi vanhaa puslaa irroitettaessa. Ja keulille kuparitahnaa menoa helpottamaan.

Ellei uusi pusla ymmärrä vieläkään asettua paikalleen, löytyy järeämpiäkin keinoja löytyy, mutta niihin tarvittaessa myöhemmin...

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ei tosiaankaan kannata rikkoa niitä kumeja eikä kohdistaa voimaa siihen sisäholkkiin. Kummassakin tapauksessa lopputulos on se, että uusi pusla on väljä enneaikojaan.

Sopivankokoinen hylsy on passeli työkalu. Kiinalaiset halpahylsyt usein hiukan merkkihylsyjä paksumpia joten muutamassa halpakaupassa vierailemalla saattaa sopivan ulkohalkaisijainen hylsy löytyä. Lisäksi kiinalaiset ovat helpompia sorvata jos tulee esim. tarvetta avartaa hylsyä sisältä tilavammaksi noita kumisuojia varten.

Kierretankoa, muttereita ja isoja aluslevyjä (riittävän paksu nippu) voi käyttää eräänlaisena "ulosvetäjänä" jolla tuon saa hivutettua paikoilleen helpommin kuin moukaroimalla. Prässi on kyllä kova sana. Niitähän saa halpakaupoista reilun satasen hintaan.

Minkämerkkinen tuo pusla muuten on? Ei näytä ainakaan Lemförderiltä, niissä on ainakin tähän saakka ollut mustat kumit.

Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Olet oikeassa, kyseessä ei ole Lemförder vaan saksalainen Topran. Ostin puslan Motonetistä ja hieman kyllä epäilenkin, mahtaako tuo ylipäätänsä olla samanalainen Lemförderin kanssa. Toisaalta "mersun puslia" ovat molemmat ja pitäisivät periaatteessa mittojen puolesta sopia samoihin mersuihin.

Täytynee varmaan varmuuden vuoksi kuitenkin hankkia vielä joko Alfan oma tai Lemförderin pusla. Ei kuitenkaan viitsi uudelleen purkaa, jos ei ole täysin identtinen osa kyseessä.

Mutta eiköhän näillä vinkeillä päästä eteenpäin asennushommassa, kerron myöhemmin miten kävi. Tästä muuten olisi ihan hyvä tehdä jokin asennusopas foorumille, kun kuitenkin taitaa olla aika yleinen vika.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Paulio kirjoitti:Olet oikeassa, kyseessä ei ole Lemförder vaan saksalainen Topran. Ostin puslan Motonetistä ja hieman kyllä epäilenkin, mahtaako tuo ylipäätänsä olla samanalainen Lemförderin kanssa. Toisaalta "mersun puslia" ovat molemmat ja pitäisivät periaatteessa mittojen puolesta sopia samoihin mersuihin.

Täytynee varmaan varmuuden vuoksi kuitenkin hankkia vielä joko Alfan oma tai Lemförderin pusla. Ei kuitenkaan viitsi uudelleen purkaa, jos ei ole täysin identtinen osa kyseessä.

Mutta eiköhän näillä vinkeillä päästä eteenpäin asennushommassa, kerron myöhemmin miten kävi. Tästä muuten olisi ihan hyvä tehdä jokin asennusopas foorumille, kun kuitenkin taitaa olla aika yleinen vika.
Varmaan mitoiltaan on ihan identtinen jos sinne samaan mersun reikään on tarkoitus puskea. Nuo läpikuultavat kumit vain toivat mieleen Bilteman nivelet. Niistä nyt ei kuitenkaan nyt vaikuta olevan kyse :) Saattaa hyvinkin olla että sekä Heikan että Muukkosen puslat eivät ole Alfan omia vaan juurikin noita mersun puslia tai sitten niiden läheisiä sukulaisia joltakin tarvikevalmistajalta.

Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Tänään lopulta puslan asennus sitten onnistui. Oli kyllä kova homma, mutta onnistuihan se lopulta ominkin käsin.

Kiitokset kaikille avusta! :-D

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Miten kävi ajettavuuden kanssa?
Itsellä taitaa olla myös "narinanivelet" hankintalistalla.

Paulio
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paulio »

Ajettavuus parani huomattavasti, itselläni tuo nivel oli kylläkin päässyt jo niin huonoon kuntoon, ettei auto tuntunut pysyvän tiellä edes hiljaisella nopeudella. Nyt kaikki taas kunnossa ja ajettavuus normaali. Eli kyllä se vaihtaminen, vaikka vaikea homma minulle olikin, oli hyvin kannattava. :-D Itse nivelen vaihtotyössä esimerkiksi kannettava hydraulinen prässi on osaavan käsissä erinomainen laite.

Lisää juttua täältä:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... ost3554306

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164 ... hes-2.html

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166:n ajettavuudessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

JEp....

Taitais olla puslanvaihtoviikot edessä.

Ilmeisesti jossain takapuslassa on väljää tai se ei muuten vaan ole ihan kunnossa.

Ajattelin jokatapauksessa noita puslia vähän uusia - mutta riittääkö tuollainen
perus powerflex setti vai pitääkö (kannattaako) hankkia lisäksi vielä jotain
ja/tai tuleeko alkuperäiset puslat tai joku puslasetti halvemmaksi?

Mites tämä? http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... PFR1-912_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitiskö vielä jotain muuta tilailla?

Tarkoitushan ei ole nyt saada mitään huippu ominaisuuksia - perustouhut välttää.
Ongelmana on ollut lähinnä se että meinaa monttuista vähän peräpää vedellä - ominaisuus
ilmestyi (tai voimistui) aurauskulmien säädön jälkeen... Aurauskulmien säätäjä sanoi että puslissa
vois olla pientä laittoa - ei vaan eritellyt että mikä pusla siellä heikoimmassa hapessa on...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 166:n ajettavuudessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Finest »

http://www.strongflex.vot.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
olisiko tuolla kaivattua puslaa

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166:n ajettavuudessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

mulla on strongflexit ja hyvin on toiminut. Tarviit siis vähintään puslat alatukivarsiin(2 per puoli) ja uniballit napoihin(1 per puoli). Omaan makuun sopi parhaiten kun sääti takaa aurauksen nollaan. Muuten oli vähän sellanen vempulan tuntuinen vaikka oli uudet puslat. Jos taka camberit ollu pielessä niin säädä samalla niitä ylätukivarsien kiinnityspisteitä ulommas(apurunko pitää tiputtaa). Jos vakaajan koriheloja ei oo ikinä vaihdettu niin nekin saattaa olla väljät,kuten myös koiranluut. Takakontin verhoukset joudut purkaan,jotta saat abs anturien liittimet irti. On aika isotöinen homma.Kannattaa varata reilusti aikaa. Ja jos kulmat on säädetty väljille puslille niin on sitten mahdoton ajettava remontin jälkeen=kulmien säätöön suoraan puslien vaihdon jälkeen. Omassa muuttu auraus asteen kun vaihto puslat.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 166:n ajettavuudessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tuli eilen irroitettua toinen takanapa "narinanivelen" vaihtoa silmälläpitäen, mutta eipä se vanha pusla mitenkään rikkinäiseltä vaikuta. Puslan sisäholkki kääntyy ulkoholkkin nähden ihan sormivoimilla, mutta niin kääntyy uudessakin puslassa. Minkälaiselta ne vaihtamanne väljät/ löysät puslat näyttivät tai tuntuivat? Huomasiko eron uuteen käpistelemällä käsin?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166:n ajettavuudessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Ei tullu kokeiltua sen uniballin tuntumaa käsin, mutta kun autoa kevensi ja laski takas pyörilleen,näki kun se sisäholkki liukui puolelta toiselle. Niissä alatukivarren puslissakaan ei tuntunut raudalla väännellen välystä,mutta kun otti pultit auki niin oli selvää,et niiden uniballit oli irronneet lähes kokonaan vulkanoinnista. Kaikki vaan vaihtoon kerralla.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Vastaa Viestiin