Miten testata toimiiko hälytin??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
weymarn
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Huhti 2003, 11:16

Miten testata toimiiko hälytin??

Viesti Kirjoittaja weymarn »

Hei, mulla on lisälaitteena hälytin, luulisin että Meta merkkinen (alla):
ainakin ledi ja kaukosäädin ovat samanlaiset! Torvea tai muuta boxia en ole sattunut näkemään. :?

Vaikuttaa toimivan koska ledi kyllä vilkkuu kun lukitsen ovet mutta haluaisin tietää toimiiko se...ja millä tavalla (onko siinä esim. liikkeentunnistinta) ?

onko kellään samanlaista?

Kuva
Kuva
Alfa 156 Blu Cosmos

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kokeileppas heiluttaa autoa tai potkaise voimakkaasti renkaaseen.... :) jos tärinä tunnisitin löytyy niin pitäisi ruveta uikuttaman... :)
tuon liikeen tunnistimen voipi testata sillain että otat naapurin kissan lainaan ja jätät auton sisään...sitten häly päälle ja kohta uikuttaa.....
:-D :-D

weymarn
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Huhti 2003, 11:16

Viesti Kirjoittaja weymarn »

ääh....noi konstit on jo kokeiltu. Ihan Timo Favorin - pilli ei inahdakaan ja täysin pihalla... oisko sylkeä täynnä mun hälytinkin?? :wink:

Mä ajattelin jos joku osaa tehdä oikean input testin, sellaisen voi varmaan jostain kontrolliboxista tai rasiasta tehdä?
Tai jos jollain olis samanlainen ja siihen kuuluva manuaali lähellä käsillä...

aurinkoa!
Alfa 156 Blu Cosmos

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Kokeile seuraavaa: avaa vaikka kuskin ikkuna kokonaan auki. Lämää ovi kiinni ja laita hälyytin päälle. Nosta lukon nuppi ylös avoimesta ikkunasta ja tempaise ovi auki. Tarkista vielä että sulla toimii sisävalo, koska tuo näyttää sellaiselta hälyyttimeltä joka reakoi akun jännitteen laskuun. Eli ovi aukeaa - valo syttyy - jännite laskee - hälyytin hälyttää :mrgreen:
Toisaalta Metalla on myös sellaisia sarjoja jotka toimii vain olemassa olevan keskuslukituksen kaukoohjauksena ja siihen kuuluu myös tuo vilkkuledi. Itselläni on tuo M20 systeemi, johon ei kuullu tuota lediä. http://www.metasystem.it/car/eng/chiudip_gb.htm
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oletko Weymarn varma, että autossasi tosiaan on hälytin eikä pelkkää ajonestoa?
- Epäkelpokeräilijä -

weymarn
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Huhti 2003, 11:16

Viesti Kirjoittaja weymarn »

Thanks Scuderia,
taidat olla oikeessa että mulla on pelkkä ajonesto, siihenkin tulee kuulemma ledi ja kaukosäätö. Myyjä taisi puhua mulle palturia (onko uutinen?)

Mun ongelma on siinä että olen mahdollisesti viemässä Alfaa ulkomaille (työkomennus) ja haluaisin että siinä on kunnon hälyttimet varkautta ja ilkivaltaa vastaan. :2gunfire:
Onko kellään hyviä hälytin vinkkejä ? Varmaan tähän Metaan voisi saada lisättyä torvet ja anturit?? Missä tehdään hyvää/halpaa asennusta??
Alfa 156 Blu Cosmos

tsxm
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tsxm »

Itselläni kokemuksia Cobra:sta. Lasinrikkotunnistin oikein säädettynä ei virhehälyytyksiä edes kovalla ukonilmalla. Vaikuttaa ihan laadukkaalta ja luotettavalta.

Vastaa Viestiin