epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
valametti
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 18:42

epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin

Viesti Kirjoittaja valametti »

tuli ostettua alfa 166 diesel 2002 mallia auto on muuten erittäin hyvä kytkinpoljin onmelko raskas polkia .tietäiskö joku viisas sanoa looraileeko se loppua vai kuuluko se asiaan

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

valametti kirjoitti:tuli ostettua alfa 166 diesel 2002 mallia auto on muuten erittäin hyvä kytkinpoljin onmelko raskas polkia .tietäiskö joku viisas sanoa looraileeko se loppua vai kuuluko se asiaan
melko köykäinen tuo on käyttää omassa vastaavanikäisessä 166 JTD:ssä.

Paljonko on kilometrejä alla ?

valametti
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 18:42

Re: epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin

Viesti Kirjoittaja valametti »

alfa 156 v6 kirjoitti:
valametti kirjoitti:tuli ostettua alfa 166 diesel 2002 mallia auto on muuten erittäin hyvä kytkinpoljin onmelko raskas polkia .tietäiskö joku viisas sanoa looraileeko se loppua vai kuuluko se asiaan
melko köykäinen tuo on käyttää omassa vastaavanikäisessä 166 JTD:ssä.


Paljonko on kilometrejä alla ?

214000 on kilometrejä

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Onkohan noissa samanlainen ("vetävä") kytkin kuin v6:ssa? Kutosessahan menee nimenomaan poljin aika kankeaksi lopun edellä.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

toolman kirjoitti:Onkohan noissa samanlainen ("vetävä") kytkin kuin v6:ssa? Kutosessahan menee nimenomaan poljin aika kankeaksi lopun edellä.
Vetävä asetelma löytyy 10V:stä ja 20V:ssä on työntävä, näin ainankin 156:ssa. 166:n 6-vaihteinen on hieman kysymysmerkki, mutta epäilisin sen olevan sukua 10V 156:n 5-vaihteiselle, joten olisi vetävällä asetelmalla (eli työsylinteri on laatikon ulkopuolella).
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Ulkopuolella se työsylinteri on. Omasta ex 166 dieselistä (10v) meni kytkimen liike lyhyeksi ja syylliseksi osoittautui osittain paineasetelmasta irronnut haarukka (painelaakeri?). Toinen puoli oli murtunut irti, jolloin polkimen liike jäi lyhyeksi, eikä kytkin tahtonut irroittaa lainkaan. Levy, asetelma ja painelaakeri löytyivät helposti ihan tarvikeliikkeen kautta, kuten työsylinterikin (sekä työ-, että pääsylinteri vuotivat molemmat). Polkimen puolen kytkinsylinteri teetätti melkoisi ongelmia. Deltalla ei sellaisia ole koskaan ollutkaan, vaikka samaa sylinteriä käyttävät kaikki 166:set (ei sama kuin 156:sessa). Tilasin sylinterin Muukkosen kautta ja sinne tilattiin hyllyynkin muutama ihan varalta.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos vaikka sattuisi:

Tsek tsek
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Onko siis valametin nykyinen sama kuin stallionin vanha jtd. Osuis noi kilometrit nettiauton jtd:n kanssa yksiin.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Minun exäni meni havupuurajan taakse ylä-lappiin. Auto on kyllä ollut juuri myynnissä, joten saattaapi olla minun Iittaliasta tuomani yksilö :-D Rempan jälkeen kytkin oli jopa liiankin kevyt. Sillä oli taipumuksena palauttaa poljin melko hitaasti joissain tilanteissa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Vastaa Viestiin