156 kytkinsylinterin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

156 kytkinsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Ja kävipä niinä päivinä, että huomasin auton ns. kusaisseen alleen. Huima ihmettely syyllisestä, kunnes älysin katsoa jarru/kytkinnestesäiliöön. Melkein tyhjähän tuo. Kaikesta tiirailusta ja ihmettelystä viisastuneena totesin, että jostain vaihdelaatikon suunnalta tiputtaa. Näppäränä mekatsuna tuli ensimmäisenä mieleen, että työsylinterin tiiviste toimii väärin eikä tiivistä :lol: En ole vielä purkanut mitään kun liikkumaan pääsee (kunhan muistaa lorautella nestettä säiliöön), mutta heräsipä kysymys, minkälainen homma tuo on tuo työsylinteri vaihtaa? Lienee siis samanlainen kosntruktio kuin 164:ssa, siihen tuli molemmat sylinterit aikoinaan vaihdettua.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

Aikasta helppo operaatio, ei tarvii ottaa kuin akku, akun, alusta ja ilmansuodattimelta imusarjaan menevä putki irti niin pääsee jo aikasta mukavasti käsiksi, ehkä about tunnin operaatio jos rauhassa tekee. Työsylinteri saattanee olla kyllä suhteellisen tiukasti jumittunut hahloonsa, joten voi vaatia sen jalustan irroittamisen, jossa yksi ruuvi saattaa tekeytyä hieman hankalaksi. (saattaa vaatia hieman luovuutta irrotakseen)

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Mahtaako tuon ilmaaminen olla yhtä toivotonta kuin satakuusnelosessa? siinäkin oli tuon työsylkän vaihto jopa minulle helppo homma, mutta ilmauksessa meinasi vähintäänkin mennä hermot ja pohje krampata.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ilmaamisen olen hoitanut nykyään niin että isolla injektioruiskulla+letkulla painan nesteen työsylkän ilmausruuvin kautta säiliötä kohti. Säiliön kansi vain auki ja samalla tarkkailee että koska on systeemi täynnä. Helppoa kuin heinän teko eikä jalka kramppaa :)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Vastaa Viestiin