Lasinpyyhkijät 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Lasinpyyhkijät 156

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Toinen pyyhkijöistä tuntuu menevän hieman yli lasista ja tästä johtuen pitää tietysti melko ärsyttävää meteliä. Onkohan pyyhkimet vääränläiset, muistaakseni jostakin täältä foorumilta olen lukenut että jotkut varaosapyyhkimetkin käyvät, mutta että niitä täytyy hieman tuunata saadakseen ne sopimaan. Muistanko väärin? Jos muistan oikein, mitä piti tehdä saadakseen ne sopimaan? Vai onko jossain muussa vika kuin "vääränlaisissa" pyyhkimissä?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Toinen sulista pitäisi olla 1.5cm lyhkäisempi - oliskohan oikeat mitat olleet 535 ja 550mm. Bilteman sulakki käy joten eiköhän muutkin tarvikesulat. Jospa joku on siihen ostanut molemmat samammittaisena?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ärsyttävä ääni kuuluu täälläkin, mutta ei se johdu siitä että pyyhkimet ottaa reunaan. Olen syyttänyt noita Uudemman mallisia rungottomia pyyhkimiä, tiedä sitten. Käy motonetistä hakemassa. Boschilaisen mitat muistaakseni 510 ja 550 kataloogi muistaa tarkemmin. :)

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Ainakin kattovinani olin, että pyyhkijä menis sieltä yläosasta vähän ikkunan yli. Kovemmilla pyyhinnopeuksilla sen huomaa, pienellä nopeudella menee vielä äänettömästi. Mutta Motonettiin pitää mennä muutenkin (viikonloppuna luvassa jarrunesteiden vaihto, alustan massaus ja sitten pitäisi vielä vaihtaa se helvetin vaijeri siitä lämppärin asennonvaihtimen takaa (millä nimellä se vaijeri muuten kulkee??)).

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ostin taannoin sulat, mitat katsoin kahden sulkavalmistajan kirjasta kaupassa. Silti oikean puolen sulka menee n. 1-2 cm lasista yli lepoasennossa.

Tuli avauspostista mieleen vitsi, jossa mietittiin tarvitseeko renkaisiin laittaa merkki-ilmaa vai kelpaako huoltoaseman tarvikeilma.. :lol:

Ei kai niillä sulilla ole muuta väliä, kuin mitan oikeellisuus ja kiinnikkeen sopivuus varteen.

Helmakotelot kannattaa varmaan myös suojata, eivät oikein tunnu kestävän ja aika huonosti suojattu (jos ollenkaan). Tietty muutkin ontelot samalla. Omassa pelkkä massaus ei riittänyt vaikka näytti varsin siistiltä :evil:

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Mulla on taas ongelmana vasemman puoleinen sulka?? Siis kuskin paikalta katsottaessa. Ja lepoasennossa tuntuvat olevan ihan kohdillaan, mutta sitten kun pyyhkijät viuhtoo suuremmilla nopeuksilla, niin tuo vasemman puoleinen kolajaa yläosasta.
Finest kirjoitti:Tuli avauspostista mieleen vitsi, jossa mietittiin tarvitseeko renkaisiin laittaa merkki-ilmaa vai kelpaako huoltoaseman tarvikeilma.. :lol:
Haista home :lol: :lol:

Helmat joutuu laittamaan täysin uusiksi jossakin vaiheessa, on meinaan ensinnäkin tunkilla vedetty kieroon ja sitten varmasti ruostettakin löytyy... Pitäisi ja pitäisi :P

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

En tiedä kuka viitsii käyttää sitä auton "hätätunkkia", sillä saa pilattua helmat. 156:essa on kuitenkin hyvät nostopisteet esim. hallitunkille.

Ohjaamossa kannattaa vilkaista maton alle kynnyspalkin juureen, voi olla pientä hapettumaa. Kuitenkin pitää johtoja nostella kun hitsaa.

Haistellaan :wink:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sama ongelma oli minulla... pyyhkivä menee kuskinpuolen reunan päälle ja pitää ylimääräisen äänen...

Ratkaisu: Pyyhkijän varsi irti ja takaisin paikalleen asteen verran alemmas. Ja niin oli ongelma ratkaistu.

"Ongelmaa" oli myös SW:ssä takalasin pyyhkijän kanssa, joka hakkasi lasin alareunan ohi suoraan maalipintaan, johon oli ajanmyötä tullut pieni vekki (onneksi vasta lakkapinta vähän ohentunut). Samanlainen varren säätö niin että liike alkaa pikkuisen ylempää, korjasi asian. Tämä muuten kannattaa SW omistajien tarkastaa, koska kun maalipintaan tulee reikä sinne ja pyyhkijä hakkaa galvanoinnin pois, niin pian siinä on rusoteen raiskaama reikä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mietin varren kääntöä, nouseeko sitten liian ylös..
Tai lyhyenpi sulka, riippuen hieman sitten pyyhintä pinta-alasta miten muuttuu.
Kuitenkin se on pelkääjän puolella, ei äännä ja jää sen muovilista päälle, eikä metallipinnalle. -> Ehken tee mitään.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Finest kirjoitti:En tiedä kuka viitsii käyttää sitä auton "hätätunkkia", sillä saa pilattua helmat. 156:essa on kuitenkin hyvät nostopisteet esim. hallitunkille.

Ohjaamossa kannattaa vilkaista maton alle kynnyspalkin juureen, voi olla pientä hapettumaa. Kuitenkin pitää johtoja nostella kun hitsaa.

Haistellaan :wink:
5 Vuotta sillä tunkilla renkaita vaihtaessani voin kertoa et ei luultavasti minun lisäkseni kukaan :-D

Oli pakko kun oli helma sarja ja madallus, ei ollut sellaista hallitunkkia joka alle olisi mahtunut! Eipä silti, se kyllä sopii hyvin siihen saumaan se tunkki eikä pilaa helmoja.

Nimim. 5 vuotta ja kaksi tunkkia.
Viimeksi muokannut KauGoH, 21 Syys 2010, 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Finest kirjoitti:En tiedä kuka viitsii käyttää sitä auton "hätätunkkia", sillä saa pilattua helmat. 156:essa on kuitenkin hyvät nostopisteet esim. hallitunkille.
Tossa mun hässäkässä on tyyninghelmat, joten ne on helppo vetää linkkuun. Jotta hallitunkkiakaan voi käyttää, tarvitaan esim. lautaa sinne nostopisteen ja tunkin pään väliin :roll:

Finest kirjoitti:Ohjaamossa kannattaa vilkaista maton alle kynnyspalkin juureen, voi olla pientä hapettumaa. Kuitenkin pitää johtoja nostella kun hitsaa.:
Kiitos vinkistä, tarkistetaan!! Mutta yllättävää että johtoja pitää nostaa hitsatessa ;)
Finest kirjoitti:Haistellaan :wink:
:mrgreen:



Pasi kirjoitti:Sama ongelma oli minulla... pyyhkivä menee kuskinpuolen reunan päälle ja pitää ylimääräisen äänen...

Ratkaisu: Pyyhkijän varsi irti ja takaisin paikalleen asteen verran alemmas. Ja niin oli ongelma ratkaistu.

"Ongelmaa" oli myös SW:ssä takalasin pyyhkijän kanssa, joka hakkasi lasin alareunan ohi suoraan maalipintaan, johon oli ajanmyötä tullut pieni vekki (onneksi vasta lakkapinta vähän ohentunut). Samanlainen varren säätö niin että liike alkaa pikkuisen ylempää, korjasi asian. Tämä muuten kannattaa SW omistajien tarkastaa, koska kun maalipintaan tulee reikä sinne ja pyyhkijä hakkaa galvanoinnin pois, niin pian siinä on rusoteen raiskaama reikä.
Kiitos kiitos kiitos, nyt tiedän mitä lähteä tutkimaan :) Takapyyhkijää en ole pahemmin käyttänyt, koska en koe tarvetta nähdä kirkkaasti takalasista (=riittää kun näkee onko siellä auto ja miten lähellä). Poikkeus tapahtui viime viikonloppuna, kun motarilla tuli melkonen kuuro niskaan. Voishan tuonkin tarkastaa tietty...

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

KauGoH kirjoitti: Oli pakko kun oli helma sarja ja madallus, ei ollut sellaista hallitunkkia joka alle olisi mahtunut! Eipä silti, se kyllä sopii hyvin siihen saumaan se tunkki eikä pilaa helmoja.
Nimim. 5 vuotta ja kaksi tunkkia.
Jaa nytpä aloin miettimään, että mahtuneekohan tonkaan alle hallitunkki... Viimeksi meinaan nosturille laitetettaessa piti ensinnäkin ajaa lautojen päälle, että ne nosturin tassut sai auton alle... Eli voipa olla, että ei nouse hallitunkilla! Oon tässä aina välillä miettinyt, että mitäpä jos rengas puhkeaisi matkalla? :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Johanna kirjoitti: Kiitos kiitos kiitos, nyt tiedän mitä lähteä tutkimaan :) Takapyyhkijää en ole pahemmin käyttänyt, koska en koe tarvetta nähdä kirkkaasti takalasista (=riittää kun näkee onko siellä auto ja miten lähellä). Poikkeus tapahtui viime viikonloppuna, kun motarilla tuli melkonen kuuro niskaan. Voishan tuonkin tarkastaa tietty...
Joo ei tule käytettyä, paitsi kun pakittaa pyyhkijät päällä jolloin takapyyhin alkaa hinkkaamaan pyytämättä :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Lähes kaikki helmat, mitä nähnyt niin solmussa, jos niistä nostettu. Mutta poikkeuksiakin siis on. Ja autojen rakenteissa ja käyttäjissä eroja.

Vaahto pieneen paikkaukseen + hinausvakuutus (en tiedä kattaako rengasrikot)

Jollain patentilla autoa ylemmäksi, esim. puiset korokkeet, joiden päälle ajaa ja tunkilla ylös.

Jos helmaa joutuu hitsaamaan siihen taitokseen asti, niin pohja lämpenee. Mattoja ylös ja johdon ovat kynnyskotelon kyljessä ja lattiaa vasten. Lämpö ja muovi..

Hieman OT "asiaa" pyyhkimen sulista :)

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Pasi: Aih, eipä oo tullu ikinä kokeiltua :'D

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

KauGoH kirjoitti: Oli pakko kun oli helma sarja ja madallus, ei ollut sellaista hallitunkkia joka alle olisi mahtunut!
On niitä erikoismatalia (ja erikoiskalliita myös). Ja jos ei muuten mahdu, niin ajamalla nostokohtaa lähinnä oleva rengas jonkun korokkeen, esim. lankun päälle.

Jos rengas tyhjenee matkalla, niin ... hätä keinot keksii. Pitää vaikka kaivaa sopiva potero tunkkia varten :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

KauGoH kirjoitti: Oli pakko kun oli helma sarja ja madallus, ei ollut sellaista hallitunkkia joka alle olisi mahtunut!
Monttu maahan ja tunkki sinne :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Johanna kirjoitti:
KauGoH kirjoitti: Oli pakko kun oli helma sarja ja madallus, ei ollut sellaista hallitunkkia joka alle olisi mahtunut! Eipä silti, se kyllä sopii hyvin siihen saumaan se tunkki eikä pilaa helmoja.
Nimim. 5 vuotta ja kaksi tunkkia.
Jaa nytpä aloin miettimään, että mahtuneekohan tonkaan alle hallitunkki... Viimeksi meinaan nosturille laitetettaessa piti ensinnäkin ajaa lautojen päälle, että ne nosturin tassut sai auton alle... Eli voipa olla, että ei nouse hallitunkilla! Oon tässä aina välillä miettinyt, että mitäpä jos rengas puhkeaisi matkalla? :-D
Oma on vakio korkeudella ja lisähelmaton. Meinasin ensin suojauttaa firmassa, niin joutuivat silti ajamaan korokkeille ennen nostoa.
Oma hallitunkki onneksi mahtuu alle.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Finest kirjoitti:Vaahto pieneen paikkaukseen + hinausvakuutus (en tiedä kattaako rengasrikot)

Jollain patentilla autoa ylemmäksi, esim. puiset korokkeet, joiden päälle ajaa ja tunkilla ylös.:)
Aivan, jotenkin pitäs kyllä oikeesti varautua...

Ilmeisesti sitten vaikka sillä lapiolla (saa kaivaa sen poteron ;) ). Ei sovi vaan asfaltille jäädä parkkiin, tai täytyy ottaa muutama papaattikin mukaan :lol:
Finest kirjoitti:Jos helmaa joutuu hitsaamaan siihen taitokseen asti, niin pohja lämpenee. Mattoja ylös ja johdon ovat kynnyskotelon kyljessä ja lattiaa vasten. Lämpö ja muovi..
Mä tarkotinkin että "yllättävää" ;)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No kerran nyt OT:lla mennään... niin normi korkeudella oleva 156:sta ovat onnistuneet lähes joka kerta rusauttamaan helmat halki (tai siis niin että ovat lohjenneet alaosasta) renkaanvaihdossa.... siis jokaisesta 156 mitä minulla on ollut.

Tekemällä oppii.... nykyään vaihdan renkaat itse AINA! :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Onneksi edes helppoa vaikkei yllätys ole :oops:

Neljä kuoppaa maahan valmiiksi,
toivottavasti kiviainesta eikä asfalttia :-D

Uusi topicci: Bongaa alfistien parkkipaikat..

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Orkkis sulat ilmanohjaimineen Autokeskuksesta 38 euroo. Kohtuullinen hinta vrt. bosch tai vastaavat. Hinta on delta ajoista pudonnut. Olen ollut niihin tyytyväinen. Talvella ainut ongelma/ominaisuus on hantin puolen sulan kärjen raapiessa jäistä lasin reuna aluetta, johon ei lämpö yllä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Olen myös huomannut tuon kuskinpuolen sulan ääntelyn. Ongelman saa korjattua kahdella eri tavalla.

Parempi tapa on ostaa unipoint sulat vai mitkä ne nyt sitten oikealta nimeltään ovat, jolloin ääni katoaa. Olisiko Boschin tuotenimi ollut aerotwin.

Toinen tapa on estää tavallisen sulan poikittainen liike puristamalla oloinmaista metallikiinnikeitä hivenen, jolloin sulka ei enää pääse liikahtamaan ylöspäin mekanismin tullessa ääriasentoon.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Niin ni mä hommasin uudet sulat ja ne möi mulle silikonisulat... mitäs iloa niistä on sen lisäksi että maksoivat liki 30 ekee kappale ? :roll:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

rungottomat silikonisulat vait? äänettömät ja pyyhkii paremmin?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Eipä niistä aerotwineistä ole muutaku ulkonäköhyöty ja se että ovat vähemmän jäässä talvella. Itse kokeillut noita monen merkkisinä ja nyt ostin pitkästä aikaa championit ja ne pelaa hyvin. Hinta kuitenki 20e vähemmän kuin noilla aerotwineillä.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Täytyy nyt sitten tutkailla, saisiko tuon korjattua :P

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ärsyttävä ääni on melkein kokonaan poissa. Tarkkaan kun kuuntelee niin joku pieni ääni kuuluu. Ostin Halpa hallista oikein merkki pyyhkäsimet. Kyllä näkee. Niin ja se merkki Roadstone. :drinking:

Pari vuotta tuota meteliä jaksoi kuunnellakkin. :roll:

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Mäkin kävin ostamassa uudet pyyhkimet, mutta merkkiä en nyt heti muista. Boschit oli loppu hyllystä, joten jonkun toisen jouduin hyllyltä bongaamaan. Täytyy nyt sitten tutkia käytössä...

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Mun mielestä Valeon rungottomat eivät olleet aikanaan kovin hyvät. Tuppasivat jättämään raitaa.. Viimeksi laitoin halvat Championit jotka ovat olleet ihan ok. Tosiaan se kuskinpuoleinen pyyhin menee aikalailla yli ja naksuukin välillä, olen tullut siihen tulokseen että motarivauhdissa tuo juuri esiintyisi selvimmin kun ilmavirta painaa pyyhintä vasten lasia. Siinä sulassa on sellainen ilmanohjain joka varmaan myös ehkä vaikuttaa...
Citroen DS5 + Victory Hammer S

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

3mas satsi menossa Valeoita, hyvin ovat toimineet , eivät pidä ääntä jota normaalisulat pitävät, boschin aerotwinit ovat huonommat koska pissapojan vesi osuu sulan varteen...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

V6 kirjoitti:3mas satsi menossa Valeoita, hyvin ovat toimineet , eivät pidä ääntä jota normaalisulat pitävät, boschin aerotwinit ovat huonommat koska pissapojan vesi osuu sulan varteen...
joo muistin vielä että mulla kävi taas just toi sama taas noissa Valeoissa..
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Alfieri kirjoitti:
KauGoH kirjoitti: Oli pakko kun oli helma sarja ja madallus, ei ollut sellaista hallitunkkia joka alle olisi mahtunut!
On niitä erikoismatalia (ja erikoiskalliita myös). Ja jos ei muuten mahdu, niin ajamalla nostokohtaa lähinnä oleva rengas jonkun korokkeen, esim. lankun päälle.

Jos rengas tyhjenee matkalla, niin ... hätä keinot keksii. Pitää vaikka kaivaa sopiva potero tunkkia varten :)
On toki tunkkeja kaikenlaisia mutta siinä helmassa oleva reikä nostokohdalle oli niin onnettoman pieni että ei mahtunut tunkilla nostamaan. piatsi se hätäapusingeri! :wink: 159 paljosti viksumpi systeemi, ei taittuvia lirpakkeita!

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Alfassa on sentään vielä vakionakin kunnon tunkki verrattuna joihinkin mm. VAG-(laatu)konsernin esityksiin...
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

KauGoH kirjoitti:159 paljosti viksumpi systeemi, ei taittuvia lirpakkeita!
Yksi syy lisää hankkia seuraavaksi 159 ;)

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

mitäköhän on pyyhkijöille tapahtunut kun oston jälkeen motonetin ''halpasulat'' toimi siten että apparin puolelta pissapoika osui runkoon, mutta kuskin puolelta lasiin. mutta nyt sitten ei pissapoika yletä tuulilasiin kummaltakaan puolelta..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

moottori vertelee viimeisiä tai sitten jotain tukkoa/ taitosta letkussa tms. onko paine muuten normaalin oloinen?

Noiden suuttimien säätö on aivan nauterravaa! kun vaihdoin rungottomat sulat, niin osuu nätisti lasiin, mutta "perus" sulilla osu joko sulan runkoon tai lensi yli :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

ei siin paineessa näyttäs olevan paljoa vikana, suurinpiirtein samanlainen ku aikasemmin, täytynee neulan kans tökkiä suuttimet auki jos niis ois jotai mujua. Totta kyllä puhut niitten sulkien kanssa, sitähän saattaa luulla että toimii ilman ongelmia kun sulkien malli käy autoon, mutta ei tietenkään...

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Syyshuollon yhteydessä vaihdoin uudet sulat, ja samalla avasin pyyhkijän moottorin. Vuosi sitten hitain ja pyyhkäisy toiminnot pimeni. Noh ne sain silloin kuntoon foorumin teknisen osion ohjeilla.
Nyt tänä syksynä alkoi kuulumaan ylimääräistä "rohinaa" pyyhkijän moottorista ja ajattelin katsoa taas sähkömoottorin sisälle. Noh laakerihan siellä oli saanut vähän sadevettä ja muuta likaa sisäänsä ja alkoi ääntelemään. Ääni muuten kantautuu ohjaamoon sisälle tosi voimakkaasti, vaikka moottorissa ja vivustossa on kumivaimentimet runkoa vasten.
Laakerin vaihto onnistuu helposti samoilla ohjeilla kuin tuolla teknisessä osoissa. Koko vivusto irti autosta ja sitten moottori irti ja auki. Laakeri on suorastaan "tyrkyllä" vaihdettavaksi. Yksi lukko rengas pois ja laakeri vaihtoon. Ja ääntely loppuu varmasti. Laakerin tyyppi on 608 RS (ulkohalk. 22mm, reikä 8mm ja leveys 7mm.) Sähkömoottorin puoleisen rasvasuojan jätin paikoilleen ja toisen otin pois ja laitoin reiluun vaseliinikylpyyn.
Kerrankin helppo, nopea ja halpa korjaus. Samalla kun herkistelee ne hiilet niin säästyy varmasti uuden moottorin hankinnalta. Laakeri löytyy varmasti joka laakerikaupasta, hinta oli tällä kertaa 6€.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Peijjooni kun tietäisi millä operaatiolla saa pyyhkijät pyyhkimään tasaisesti, nyt pyyhkii silloin tällöin pät-pät-pätkimällä. Kerran olen moottorin ja vivuston laittanut osiksi, ja putsannut sen ohjauslevyn kontaktit, mutta sama vaiva palasi hyvin nopeasti. Uudet osat ovat suhteellisen tyyriitä kun tuntuu että tuo täytyisi olla kotikonstein korjattavissa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Voikos noita suuttimia säätää 156sessa tasapäisenruuvin avulla, joka on siinä suuttimen oikealla puolella(jos keulasta katsoo)?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Voi.

Vastaa Viestiin