Pressu. Hyvä tai huono?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Pressu. Hyvä tai huono?

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kysymys otsikossa :)
Nothing beats cubic inch

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Huono. Kaveri osti just chevy cavalierin, jonka maalipintaa oli pressu hiertänyt paikoin pahasti.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Mäkin oon kuullu vaan varotuksen sanoja tuosta pressusta, joten olen päättänyt jättää omani kauppaan ja sen sijaan vahailla ahkerammin. Kunnes saan tallin :)

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Ehdottomasti ei helvetissä mitään pressuja ,vaikka miten mukavuudenhaluinen olisikin talviaamuisin,ettei tarvitse laseja raapata, tai kesällä yrittää suojata auringolta.

Esimerkkinä kerron omasta työhistoriastani tapauksen jossa YK- joukoissa palvelleille sotilaille jouduttiin maalaamaan muutama heidän ostamiaan verovapaita mersuaudibmw:tä. No, Pojat olivat ostaneet uudet verovapaat autot ja vieneet sinne aavikolle vuodeksi säilytykseen (kuten lakivaatii, että saat sen tuotua takaisin muuttoautona) Ainoa virhe minkä pojat olivat siellä tehneet, oli juuri tuo pressu. Onhan se toki ymmärrettävää että haluaa uutta kiiltävänmustaa autoaan vaalia hiekkamyrskyltä, mutta oli se meille aika hassu tilanne nähdä puoli vuotta vanhat ns. arvoautot mattamustana, kuin hiekkapuhallettuna kun se paska on jäänyt sinne pressun ja pellin väliin pyörimään.... :silly:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

En ole edes ajatellut pressun laittamista koska pressu hiertää kuitenkin jonkun kohdan mataksi. en sano, etteikö talvisin harja ja jää tekisi jotain tuhoa, mutta en usko, että yhtä paljon kuin pressu joka hinkkaa samasta kohdasta aina

Eikä mun aamun minuuttiaikataulu mitään pressun irrotusta kestä 8)

Räsymatto tuulilasille, v*tun tyylikäs :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Pressu on myös kätevä lähellä nollakelejä... auton ja pressun välissä oleva lumi/jää sulaa ja sitten jäätyy uudestaan niin on hieno repiä sitä pressua irti ja toivoa että maali ei lähde samalla kertaa pressun mukana
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

Samaa mielipidettä pukkaa, ei todellakaan ainakaan sellaisia pussipressuja jotka on autojen päälle oikeasti tarkoitettu. Ulkona suomen säässä vuoden pressun alla seisseestä naapurin -03 autosta virheetön alkuperäinen maalipinta puhkesi konepellin etureunasta ja lokasuojan reunasta pitkältä matkalta pohjamaalille asti.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kiitos vastaneille.

Mutta jos autossa on valmiiksi huono maalipinta ja mikäon parempi autonkorille, olla lumen alla vai pressun allatalvella? (ruoste näkökulmasta)?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

lumen alla.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ei pressua jos on siisti auto...intissä ollessa kun auto (164) seisoi 3-4 viikkoo parkissa lumisateessa niin pääsi sisään ja lomille huomattavasti nopeammin kun oli puolipeite päällä. Siinä ei ollut kaunis maalipinta joten ei ollut väliä.

Ilman sitä lunta satoi ja välillä suli jääköntiksi auton päälle, eikä yhtäkään ovee meinannut saada auki.. :lol:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

[quote](ruoste näkökulmasta)? [quote]

Pressu kerää aikas nopeasti ja paljon kosteutta joka ei helposti haihdu joten edistää ruostumista tehokkaasti.... jos talven seisottaa ulkona pressun alla niin keväällä todenäköisesti löytää vaurioituneen maalipinnan ja ruosteen lisäksi myös homeisen sisustan.... kokemusta on :oops:

Tää siis siinä tapauksessa että on kyse auton säilytyksestä käyttämättömänä pitkiä aikoja, ei tuota kosteutta tietysti pääse kertymään jos autoa käytetään jatkuvasti.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse meinasin spiderin peitellä hengittävällä peitteellä ja laittaa peitteen alle kosteudenpoistajia. Kulkine on sisäsäilytyksessä. Jos tuokin on pahasta niin kuuntelen mielelläni paremmat säilytysohjeet.
VMP

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^Kyllä mullakin kissan päällä on peite talvi unien ajan eikä siinä ole mitään ongelmaa kun on lämmin sisätila. Jos vaan on kuiva tila niin ei kait silloinkaan kosteus ongemia ole?

Mutta esim ulkona vaikkakin katoksen alla hengittämätön pressu kerää kosteuden sisälleen ja siellä se auto sitten "hikoilee " pussin sisällä, mulle yhdestä harrastepelistä tosiaan löi sisustankin homeeseen...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Miksi auto pitää peittää sisätiloissa talvisäilytyksen ajaksi? :shock:

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Cuore Sportivo kirjoitti:Miksi auto pitää peittää sisätiloissa talvisäilytyksen ajaksi? :shock:
Ihmeellistä, mutta yleensäkkin kun vanhoja autoja on talleissa niin löytyy pressut päältä, syytä tähän en keksi, koska se lika mikä kertyisi niin kertyy myös pressun alle jonkin verran ja koko talven kun on peite päällä eikä hoideta niin luulisi että lika pinttyisi kiinni tms..
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Omat säilytyksessä olevat autot on myös huputettuna vaikka ovat sisätiloissa. Itse ainankin pesen auton huolellisesti syksyllä ja keväällä onkin mukavaa kaivaa puhdas auto takaisin auringon paisteeseen. Maalipinnan ja kevytpeitteen välissä aikaisemmin pianojen kuljetuksissa käytetyt huovat :wink:

Kummasti kertyy pölyä auton päälle, vaikka samassa tilassa ei tehtäisikään mitään muuta kuin kuljetaan läpi...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

koska se lika mikä kertyisi niin kertyy myös pressun alle jonkin verran ja koko talven kun on peite päällä eikä hoideta niin luulisi että lika pinttyisi kiinni tms..

Kyllä sitä pölyä pidemmän seisokin aikana kertyy uskomattoman paljon jos ei peitettä pidä. Mulla ainakin tulee tallissa nysväiltyä kaiken näköistä niin eipä tarvi varoa kun autossa on peite päällä. Ja enpä usko että kovin moni likaista autoa sisätiloissa peittelee, taitavat useimmiten olla juuri vahattuja....
Mulla on tommonen muotoon ommeltu merkkikohtainen peite ja aikas tehokkaasti se pitää moskat poissa, ei sinne peitteen alle likaa mene.

Vastaa Viestiin