156 Etupään kolina

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Tervehdys foorumilaiset! Kesän ajot meni muuten hyvin, mutta etupäästä on alkanut kuulumaan kolinaa pienissä montuissa. Huomasin äsken, että kolina kuuluu myös auton ollessa paikallaan ja siinä rattia käännellessä. Auto sammuksissa kääntelee niin kuuluu suht. hyvin, mutta on arvatenkin vaikea paikallistaa. Raidetangon ulommat päät tuntuis olevan hyvät, mutta muuten en pystynyt vielä katselemaan/kuulostelemaan.

Sama kysymys kuin monessa muussakin topicissa...Onko kenelläkään tietoa/aavistusta mistä johtuisi em. ongelma?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sisemmät raidepäät sitten?
- Epäkelpokeräilijä -

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Onkohan paha vaihtaa ja osia saatavilla?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Osia löytyy ihan tavis varaosaliikkeestä. Vaihtotyö on semmonen semi haastava, pyöräkulmien säätö pitää tehdä vaihdon jälkeen. Korjaamolta tuskin hirveen kauaa tuhraantuu vaihtoon, parkkipaikalla tehtynä kyllä kestää.

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Motonetis näytti olevan 30€/puoli. Pitäis koitella kumpi puoli sielä kolistelee...jos kolina nyt edes sieltä kuuluu. Katsuri ei ainakaan löytänyt vikapaikkaa vaikka oikein kehotin sitä etsimään.
Eperistä en löytänyt kuvaa, joten tuo vaihtotyö on hieman hämärän peitossa vielä. Onnistuukohan vaihto hammastanko paikallaan...?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Syyllinen voi myös olla se hammastanko.
Eli kannattaa raidetangon vaihdon yhteydessä
tsekata hammastangon kunto. Mun Alfan hammastangon
väljyydestä ei katsastusmies ole sanonut vielä mitään
vaikka tanko on kolistellut jo muutaman vuoden..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Sisemmän nivelen vaihdoin viimekesänä (vasen).
Oikea puoli oli irti kuukausi sitten.

Yksinkertaistettuna vaihto työ.
Auto ilmaan ja rengas pois.
Ulompi nivel sisemmästä irti.
Suojakumin kiristin soljet irti ja kumipois.
Hammastangosta (päästä) putkiphdeillä kiinni (vasemmalla puolella avainväli).
Toisilla pihdeillä nivelestä kiinni jä vääntää.

Kaveri piti auton alta pihdeillä hammastangosta kiinni, rengaskotelosta väänsin auki.
Ei mikään vaikea homma.
Kasauksessa laitoin kumin nippusiteillä kiinni. (on aika haastava laittaa oikeat soljet kiinni)

Hammastangossa on kiristys ruuvi. Muistaakseni kuuskolo (5mm).
Raidetangon etupuolella, ohjausakselista vasempaan.
En tiedä mistä saa kiristettyä. Ehkä altapäin?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Kiitos neuvoista! Mitäs tuolla kuusiokolo kiristysruuvilla sit kiristetään. Olis tiedossa yksi käytetty (n. 170000 km ajettu) väljäksi mennyt hammastanko. Mikähän noissa väljiintyy? Jos hammastus menee niin korjaaminen taitaa olla hankalaa, mutta jos joitain laakerointeja tai puslia menee väjäksi, niin niitähän voisi jopa korjata kun on koneistus mahdollisuus...

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Kuusiokolo kiristää/pitää hammastankoa auton pituussuunnassa (puristaa tangon runkoa vasten).
Yleisin vika kai noissa on, että akselin stefa vuotaa.

Mulla on kans rikkinäinen(2), jota ihmetellyt apukuskin puoleisen stefan saa vaihdettua autoon päin. Tietysti omassa vuotaa kuskinpuoli, en nyt pahemin ole asiaan perehtynyt, mutta tuo stefa on haastavampi.
(kummankin stefan vuodossa, öljy kai tulee apukuskinpuolelta ulos).
(lukenut, ettei puslia löydy. Mikäänhän ei estäis sorvaamasta tankoa).
Tietysti ratin klappi eli hampaat kulunut/matopyörä (tuskin).

Pitäis koittaa porata yks tappi irti, jos ton sisemän stefan (kuskinpuoli) ongittua pois. Purkaminen aupukuskin puolelta.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Futuh
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 07:14
Car(s): Fiat Brava 1.6
Fiat Stilo 1.6
Fiat Barchetta 1.8
Alfa Romeo 156 2.4jtdm
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Bmw 530D

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Futuh »

Nostetaas ylös..
Etupää kolissut nyt jonkin aikaa, oikealta ylätukivarsi oli entinen, vasemmalta alatukivarsi, ne vaihdettu mutta kolina ei loppunut. Onko jollain muulla ilmenny tollasta terävää kolinaa aina kuoppaan/monttuun ajaessa? Ei tarvitse olla kuin pieni epätasaisuus tiessä niin kuuluu. Otin kännykällä huonolaatusen videopätkän jos siitä nyt mitään selvää saa. Koiranluut vaikuttivat olevan kunnossa mutta onkohan sittenkään?

http://www.youtube.com/watch?v=h0cscvFYUXg

(Penkin narinaa taitaa kuulua enemmän mutta kohdissa 0:44, 0:54, 0:59, 1:11, jne tuo kuuluu selvimmin)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kolisee mullakin, vaikka tukivarret ja koiranluut vaihdettu, eikä leimalla ollut välystä missään. tosin eikös se ollut niin, että koiranluiden välys on hankala huomata jos auto on nostettu esim vain toiselta puolelta? ne meinaan kolisee pienissäkin epätasaisuuksissa, myös huonosti kiristetty koiranluu aiheuttaa kolinaa.

omaksi kolinaksi veikkaan kallistuksen vaakajan runkopuslia?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Noin voimakas kolina pitäisi kyllä jo käsin tuntea. Voi siis tulla aika monestakin eri kohtaa, mutta veikkaisin myös vakaajan runkopuslia jos kerran koiranluut oli tiukat.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja willez »

Ja jälleen , keventäkää etualatukivarsista auto ilmaan niin löytää pienimmätkin väljät heti . Jos nostaa rungosta , ei löydä.

Futuh
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 07:14
Car(s): Fiat Brava 1.6
Fiat Stilo 1.6
Fiat Barchetta 1.8
Alfa Romeo 156 2.4jtdm
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Bmw 530D

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Futuh »

Ok, mites nuo puslat diagnosoidaan? Tuntuuko klappi ihan käsivoimin vakaajaa liikuttamalla jos on väljä? Muukkosella näyttäs olevan puslaa erikseen. Ja ei tuo kyllä rattiin asti tunnu tuo kolina

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Käsin tuntee, puslat ei maksa juuri mitään, mutta vaihtotyö on ihan hillitön. Edellyttää apurungon irroittamisen, jotta vakaajan saa irti. Kumin ympärillä olevat teräspannat on niitattu toisiinsa kiinni, tämän takia joutuu irroittaan vakaajan, ellei sitten joku ole jo sitä aiemmin tehnyt, tällöin kumien vaihto onnistuu irroittamatta apurunkoa taikka vakaajaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Katsurit kyllä bongaa väljät tukivarret ja pallonivelet, mutta runkopuslat tuntuu menevän aika helpolla läpi 156:ssa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei oo mitenkään turvallisuuteen liittyvät ni ei se oo katsurilla niin justiinsa.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Monza »

Epezi kirjoitti:Ei oo mitenkään turvallisuuteen liittyvät ni ei se oo katsurilla niin justiinsa.
Näin, katsuri kyllä bongasi kolinan ja juteltiin mistä se tulee, niin ei tehnyt lappuihin mitään merkintöjä. Oli senverran muuta uutta osaa alustassa, että nivelien tarkastus meni aika kevyesti.

Kysytäänpä nyt lisäksi tässä kolinaketjussa, että vaihtaako joku korjaamo pk seudulla noita etuvakaajan runkopuslia? AK ja MKAH vaihtaa koko vakaajan ja hinta-arviota kertyy sen myötä 500€ ylöspäin.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja buctu »

Monza kirjoitti:Kysytäänpä nyt lisäksi tässä kolinaketjussa, että vaihtaako joku korjaamo pk seudulla noita etuvakaajan runkopuslia? AK ja MKAH vaihtaa koko vakaajan ja hinta-arviota kertyy sen myötä 500€ ylöspäin.
Eikös asiakas saa itse viedä ja päättää vaihdettavat osat ja maksaa vain työstä? :roll:
"Too much ain't enough"

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

buctu kirjoitti:
Monza kirjoitti:Kysytäänpä nyt lisäksi tässä kolinaketjussa, että vaihtaako joku korjaamo pk seudulla noita etuvakaajan runkopuslia? AK ja MKAH vaihtaa koko vakaajan ja hinta-arviota kertyy sen myötä 500€ ylöspäin.
Eikös asiakas saa itse viedä ja päättää vaihdettavat osat ja maksaa vain työstä? :roll:
Et ilmeisesti ole ikinä käynyt Veholla :mrgreen:.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Monza »

MKAH politiikka oli joskus, että asentavat vain itse hankkimiansa osia. En tiedä tilannetta nykyisin.

Ihan noin yleisellä tasolla minusta jotenkin tuntuu, että kun viet omia osia, niin työ alkaa kestämään pidempään.. Ihan nyt jotain öljynvaihtoa lukuunottamatta.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja jkk »

^moni paja ei kelpuuta omia osia. motonet korjaamo siinä mkah:n vieress tekee edullisesti ja omilla osilla. etuiskareiden+jousien vaihtoduuni 190 e + osat

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuttu merkkiliikkeen työnjohtaja jutteli, että oli pakko lopettaa asiakkaiden omien osien asennus. Porukka roudas väärää osaa joten aikataulut meni pieleen ja sitten korjaamotakuumurheet tilanteissa, missä halpa varaosa oli pettänyt.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Sinänsä ihmettele yhtään. tarpeeksi monta asiakasta, jotka eivät vain erota osia toisistaan... Kerran jätännyt asiakkaan öljyt konttiin kun ei normeja täytännyt... Saabisteilla tuntu olevan omia osia melko tiuhaan, etenkin öljyjä, mistä lie johtuu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^riitahan siinä tulee kun se halpis osa hajoo, niin asiakas joka ei välttis ymmärrä näitä asioita oitis syyttää korjaamoa väärin tehdystä työstä ja vaatii uutta takuuseen. yleensähän duuneilla on oma takuu ja osilla oma.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onneksi oma "hovi korjaamo" Autokorjaamo Master kelpuuttaa omat osat ja öljyt. Toki voishan ne älähtää jos veisi kuraa. Alkuperäisiä tai "hyvä maineisia" yrittänyt viedä. Ja kunnon öljyjä.

Vähän OT, mutta eräs, sanotaan vaikka tuttu :) , vei jotkut "king oilit" ja paja laittoi sisään. Sitten alkoi auto herjaamaan ja öljyä kului. Meni valittamaan niin sanoivat vaan että itsepä valitsit öljysi. Vaahtosi kai niin että tuli huohottimen kautta pihalle :mrgreen: Muistan vielä kun sanoin sille että meinaatko nuo laittaa autoosi :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Jiitee
Viestit: 4323
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Wile E. Coyote kirjoitti:Onneksi oma "hovi korjaamo" Autokorjaamo Master kelpuuttaa omat osat ja öljyt. Toki voishan ne älähtää jos veisi kuraa. Alkuperäisiä tai "hyvä maineisia" yrittänyt viedä. Ja kunnon öljyjä.

Vähän OT, mutta eräs, sanotaan vaikka tuttu :) , vei jotkut "king oilit" ja paja laittoi sisään. Sitten alkoi auto herjaamaan ja öljyä kului. Meni valittamaan niin sanoivat vaan että itsepä valitsit öljysi. Vaahtosi kai niin että tuli huohottimen kautta pihalle :mrgreen: Muistan vielä kun sanoin sille että meinaatko nuo laittaa autoosi :lol:
King Oilin synteettistä 10-w40:stä käytetty hyvällä menestyksellä Mitsun bensakoneessa sadan tuhannen km:n ajan ja Sitikan HDI-riisselissä saman matkan verran , vaihtoväli 10 tkm ja itse vaihtaen. Ei toki sovi kaikkiiin moottoreihin, esim. Alfan moottoreihin ehkä Ts, mutta ei JTD eikä JTS. Bussokin tykännee paremmasta... :wink:
Mutta ei kannata leimata öljyjä pelkän merkin ja edellisen hinnan perusteella...

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Vähän on keskustelu karannut, mutta Punton mä täytin jäteöljyllä, kun rupes öljyvalo vilkkumaan mutkissa. Siinä syttyi muuten hyvin myöhään valo, tyyliin litra koneessa.. :silly:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4323
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jeQQ kirjoitti:Vähän on keskustelu karannut, mutta Punton mä täytin jäteöljyllä, kun rupes öljyvalo vilkkumaan mutkissa. Siinä syttyi muuten hyvin myöhään valo, tyyliin litra koneessa.. :silly:
Joo, on tosiaan karannut. Paree lopettaa.... Punto-parka :roll:

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Monza »

Back to topic, vielä ei ole kukaan osannut sanoa vaihtaako joku pelkkiä vakaajan runkopuslia, vai meneekö vaihtoon koko tanko?

Toisaalta, jos nyt tuonkin vaihtaisi koiranluineen päivineen, niin josko sitten saisi etupäästään kolisemattoman 156:den!

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Monza kirjoitti:Back to topic, vielä ei ole kukaan osannut sanoa vaihtaako joku pelkkiä vakaajan runkopuslia, vai meneekö vaihtoon koko tanko?

Toisaalta, jos nyt tuonkin vaihtaisi koiranluineen päivineen, niin josko sitten saisi etupäästään kolisemattoman 156:den!
Heikaltahan niitä runkopuslia sai ainakin ennen ihan erikseen. Sellaisia halkaistuja malleja, eli ei tarvii pudottaa koko tankoa irti kun vaihtaa.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Varmasti vaihtaa, itselläkin tarkoitus vaihtaa pelkät puslat!

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Monza »

Heikan valikoimassa näyttää puslia olevan, sopiikohan tuo GTA:han:

http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=708" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

vai onko siinä jämerämpi vakaaja?

Avatar
GTA ROSSO
Viestit: 410
Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja GTA ROSSO »

156 GTA:ssa on järeämmät vakaajat tuolta linkistä voi katsoa ja tilata kunnon puslia tai vakaajia.

http://www.ebspares.co.uk/alfa156/suspe ... lfa156.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Monza »

Mikäs paja PK-seudulla vaihtaisi kohtuuhintaan etuvakaajan, tai puslat vanhaan?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 Etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei kukaan :lol: ainakaan semmonen joka tietää millanen työ se on.

Vastaa Viestiin