159:n tekniikka

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tuttifrutti
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 00:46
Paikkakunta: helsinki

159:n tekniikka

Viesti Kirjoittaja tuttifrutti »

Tervehdys. Onko 159 1.9/2.2 jakohina vai ketju? Ainakin 2.4 JTD:ssä on hihna. Ei muuten mutta mielevi minun tekevi ostaa 159 mutta tuo hihnan vaihto kun maksaa niiiin paljon. Eli kuka tietää:hihna vai ketju? :crazyeyes:
tuttifrutti sono matti eli juha ja ellu

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

GM pohjaisissa koneissa, eli 1.9 ja 2.2 JTS on ketju, uudemmassa 1750 TBi:ssä ja dieseleissä hihna. Ainakin 2.4 JTDm:n hihnan vaihtoväli on 120 tkm / 4 vuotta.

Avatar
mattijus
Viestit: 5260
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159:n tekniikka

Viesti Kirjoittaja mattijus »

tuttifrutti kirjoitti:Ei muuten mutta mielevi minun tekevi ostaa 159 mutta tuo hihnan vaihto kun maksaa niiiin paljon.
Eli uudella/uudemmalla ajamisessa kalleinta on hihnan vaihto, unohda "järkiperusteet" ja osta se minkä haluat. Kokonaispotissa hihnanvaihdon kustannuksilla ei ole isompaa merkitystä. 159:n hinnasta tippunee 20keur kolmen ensimmäisen vuoden aikana pois joten ei siinä tonnin remontti enää missään tunnu.
VMP

tuttifrutti
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 00:46
Paikkakunta: helsinki

Re: 159:n tekniikka

Viesti Kirjoittaja tuttifrutti »

mattijus kirjoitti:
tuttifrutti kirjoitti:Ei muuten mutta mielevi minun tekevi ostaa 159 mutta tuo hihnan vaihto kun maksaa niiiin paljon.
Eli uudella/uudemmalla ajamisessa kalleinta on hihnan vaihto, unohda "järkiperusteet" ja osta se minkä haluat. Kokonaispotissa hihnanvaihdon kustannuksilla ei ole isompaa merkitystä. 159:n hinnasta tippunee 20keur kolmen ensimmäisen vuoden aikana pois joten ei siinä tonnin remontti enää missään tunnu.
Joo,niinpä.....mutta nyt tulisi ajokilometrejä enempi joten kyllä tuo 3v/60000km vaihtoväli ja tonni tuntuu. Ketjulla sitä ajeleepi huolettomasti..
tuttifrutti sono matti eli juha ja ellu

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Re: 159:n tekniikka

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

tuttifrutti kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
tuttifrutti kirjoitti:Ei muuten mutta mielevi minun tekevi ostaa 159 mutta tuo hihnan vaihto kun maksaa niiiin paljon.
Eli uudella/uudemmalla ajamisessa kalleinta on hihnan vaihto, unohda "järkiperusteet" ja osta se minkä haluat. Kokonaispotissa hihnanvaihdon kustannuksilla ei ole isompaa merkitystä. 159:n hinnasta tippunee 20keur kolmen ensimmäisen vuoden aikana pois joten ei siinä tonnin remontti enää missään tunnu.
Joo,niinpä.....mutta nyt tulisi ajokilometrejä enempi joten kyllä tuo 3v/60000km vaihtoväli ja tonni tuntuu. Ketjulla sitä ajeleepi huolettomasti..
No eipä maksa tonnia 159 hihnanvaihto, noin 500-600e.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Vastaa Viestiin